Jump to content
FAS Goran
dobri nikola

Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti

Recommended Posts

Meni je smanjio potrošnju posle 2000km sa 7.8l/100km na 7l/100km

850km pređem mesečno, od toga oko 200km magistrala ostalo je grad. 20km do posla i nazad skoro kroz centar grada, 12 semafora...skroz ok potrošnja.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, djole81ar said:

Jel ovde bila prikačena neka slika, je ne vidim? Verovanto slika sa borda pošto u tekstu ne piše potrošnja

Izgleda, bila. Evo je opet. 

IMG_20190801_212845.jpg

23 hours ago, srdjos said:

Koji ti je file system na flashu, ako je ntfs mozda ga ne prepoznaje

To ne znam. 

Stariji fleš vidi, ali ne i muziku, dok noviji, sa plavim, uopšte ne vidi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da @Jim9 već nekoliko nas se vrtimo sa sličnim ciframa potrošnje, i možemo ja mislim da konstatujemo da potrošnja nije mana ovog autobila, naprotiv. Ja baš ovih dana razmišljam kako neko uspeva da mu prosek bude 10 potrošnja, to jedino da se vozi 90% strogi centar 1.,2. ponegde 3. u tom režimu je toliko potrošnja sigurno, jer u početnim brzinama srče, ali čim se malo izađe negde vrati ga... Ja ga baš ovih dana sve uspone i sve niže brzine natežem na 4.200-4.300 i grad mi oko  8l. Evo za 1.100 km prosek (po bordu)  se zakucao na 6.9 doduše ima tu 2/3 magistrale i auto puta, ali opet i početak je, bez razrade, dosta probanja... I jedva čekam da se razradi još malo pa da vidim kako ide na 5.000 obrtaja :) Pitanje , gde je u stvari ovom motoru pravi crveni obrtaji, pošto crveno kreće od 6.000? Za vikend sam išao za kg, to je blizu 60km i skoro sat putovanja, al ne možeš brže ni da hoćeš, može, al... da sam saam, mlađi 10 god i bez dece u kolima.. i po bordu je pokazivalo 5.6 potrošnju, uz klimu u povrtaku i svaki uspon punjenje. Uz svetinju u pravcu ka Ar malo sam se kasno setio brda al opet ne prekasno ga vratio i u 4. je bio na vrhu brda sa 110kmh i nešto preko 4.000 obrtaja ne znam koliko. Poonoviću se još jednom i više da ne smaramal mislim da ga davljenje ubija u potrošnji, u jednoj situaciju dal u 4. se udavio neki uspon bio veći i potrošnja 15-16 i neće da ide samo guta, vratim ga u treću vuče i potrošnja kad je malo navrteo 10l... Da ne ispadne da je ovaj motor super da nije turbo bolji, ali da je katastrofa nije, što se tiče potrošnje, a i povoznosti, samo da se malo prži kad treba, preticanje na magistrali u 3. i sl. ko što su i ostali primetili. Sve ostalo će vreme pokazati kako će služiti,  da li će biti problema i sl. naravno ima tu vidnih ušteda, plastike i sl. al to je već sad domen cene, ciljnog tržišta i sl. al verujem da je u većini tako ako se radi ovom cenovnom rangu i osnovnom paketu opreme vezano za npr. sedišta, volim i ja ona izvezena i sl. al... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minutes ago, djole81ar said:

 Pitanje , gde je u stvari ovom motoru pravi crveni obrtaji, pošto crveno kreće od 6.000?

Pa sam si sebi odgovorio, video si da je maksimalna snaga kod FIRE upravo na tih 6000 rpm. A kao i kod svakog motora, ni to "crveno" nije opseg obrtaja u kojima ce se motor raspasti :) (kao sto neki dozivljavaju), vec da nadalje prestaje opseg racionalne eksploatacije. I to sto kazes da ga "natezes" na 4200-4300 rpm nije nista drugo nego podrucje nesto ispod maksimalnog obrtnog momenta, koje samo moze da prija svakom motoru. Pricam naravno o periodu posle razrade.

41 minutes ago, djole81ar said:

Ja baš ovih dana razmišljam kako neko uspeva da mu prosek bude 10 potrošnja, to jedino da se vozi 90% strogi centar. Ja ga baš ovih dana sve uspone i sve niže brzine natežem na 4.200-4.300 i grad mi oko  8l.

Pa vozikas se jedno nedelju-dve po BG, pa ces videti kako benzinjara tezi dvocifrenoj vrednosti ;). Po novom "Euro VI d-Temp" standardu, Tipo je deklarisan na 8.4l gradske, tako da po tvom boardu imas manju potrosnju cak i od fabricke :lol: , kombinovana je 7.2l. Stari podatak mislim da je bio 7.7l gradske, takodje je po "VI d-Temp", emisija CO2 povecana za nekih 30g.

Sto se merenja tice, kao sto rekoh meni je merodavno jedino cep-cep i sto veca kilometraza, jer i board zna lepo da slaze. Poredim sa svojim turbo-benzincem koji je skoro duplo vecim obrtnim momentom znatno rastereceniji i kome je fabrika deklarisala 5.7l kombinovane. Sto naravno nema veze sa mozgom, stvarna ukupna potrosnja u periodu posedovanja se vrti oko 7l po cepu, znaci +1.3l u odnosu na fabriku (da se oslanjam na board, video bih manje odstupanje). Isti slucaj kao sa atmo, po tom pitanju su mnogo osetljiviji od dizelasa - magistrala lepo spusta potrosnju, ali dinamicnija voznja na otvorenom/autoput kao i prava gradska prilicno dizu prosek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, Dejan987 said:

Druže kolko znam za turbaka pise da je prosek 7 a za atmosferca 5.7 po fabričkom...

Imam prilicno godina, a i poprilicno sam na forumu, da bih ovde baronisao sa klinackim pricama o potrosnji. A i valjda znam sta vozim, evo ako treba i napismeno (razlika je jedino sto se u Sport modu torque penje sa 230 na 255 Nm):

 

Untitled.thumb.png.eddbaa1cd2d6ed4b86032ddbf421b5e2.png Untitled2.thumb.png.8175beec07eefe30f7ee60b74a63b9e7.png

 

Izvinjavam se za off, 'ajmo jos jednom na poentu - specificirana fabricka potrosnja, kao i (najcesce) ona po boardu nemaju veze sa mozgom. Na kombinovanu dodati realnih +1.3l, u gradu jos vise, za motor koji lagano nosi Compact karoseriju. Apropo potrosnje, isto vazi i za 1.4 FIRE atmosferac, koji sam takodje vozio u sluzbenim. Tj. za Tipo je ranije bila navedena kombinovana koju navodis od 5.7l, kao i gradska od 7.7l . Sto tek nema veze sa realnoscu i komotno se mogu dodati navedene cifre. Priblizno fabrickim vrednostima pada samo u idealnim uslovima na magistrali. A tome u prilog govori i najnovija "Euro VI d-Temp" specifikacija za Tipo koju pomenuh (WLTP merenje), koja je dosta realnija. Gradska je sada specificirana na 8.4l, kombinovana na 7.2l, emisija CO2 sa cca 130 na 160g, kao sto rekoh. Evo ako treba i to napismeno:

 

Untitled1.thumb.png.bb4bb45c744be9a37076d1e73da2cb69.png

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma caskamo ;) , cuj uvredio se... Ja sam pricao za svog turbaka i koliko su ranijim specifikacijama lagali za potrosnju, sve iz iskustva u periodu posedovanja.

Oko potrosnje slicno vazi i za atmo motor, sada se sa novim WLTP merenjima te cifre kod svih proizvodjaca bar okvirno priblizavaju realnim u praksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako mogu da se nadovezem kratko na pricu o potrosnji (iako je off). Moja iskustva sa prethodnim autima se u potpunosti slazu sa onim sto je Ivan napisao, ali trenutni auto mi je malo "cudan" po tom pitanju. Da pojasnim:

 

image.thumb.png.c9d61be3b5e1903b65981f9ddd89c017.png

 

Naime kod mene je podatak o gradskoj potrosnji (koji je meren po 'nerealnijem' nedc sistemu) skoro dohvatljiv - mozda mi fali ~0.5 da ga dohvatim (doduse grad Subotica), dok na primer deklarisanu potrosnju na otvorenom, odn po magistrali (5.3), apsolutnoooo nikako ne mogu da dostignem, koliko god se trudio, ta brojka moze samo privremeno pisati na bordu dok stoji "current consumption" na ekranu, ali da napravim takav prosek - nema teoretske sanse :D  A onaj srednji prosek se recimo uklapa u Ivanovu racunicu (6.4 + 1.3 = 7.7). Meni licno nije takav ali recimo kada sam preuzeo auto, bilo je 7.6, a kazu mi da je zena vozila grad-magistrala otprilike 50/50. I prosto, znam gde gubim gorivo, i osetim da bih otprilike mogao da svedem potrosnju na toliku, kad bih se potrudio (da ne stojim u mestu, da koristim start/stop, malo manje da stiskam, itd...).

 

Eto izgleda su u Alfi malo cudnije mapirali taj motor, tamo gde bi najrealnije bilo da ostvarim deklarisanu su i najmanje sanse, a tamo gde je najmanje realno da je ostvarim - gotovo da mogu ladno :D 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, Ivan said:

to sto kazes da ga "natezes" na 4200-4300 rpm n

Naravno da ovo nije ne znam kakvo natezanje niiti maksimum, niti je sad opravdano to, ali realno u nekim sutacijama auto može da se vozi i svuda na vrh gasa... ja samo pričam o stilu vožnje tj. delim svoje iskustvo sa drugima ko planira ovo vozilo pošto su meni komentari drugih bili korisni. I potvrđujem da je ovakav stil za ovaj motor opravdaniji i ne utiče na potrošnju naprotiv, a ujedno i želim da razradim motor na sve nivoe obrtaja a ne da mi bude cilj da ga uvek vozim do 3.000 i da se plašim da će da potroši više... još malo pa idem za grčku sa njim pa mi je cilj da do tada postepeno što više da ga razradim do tad ću preći oko 2.000km. 

 

Ujedno sam pratio i potrošnju da vidim kako se ponaša, kao što sam rekao mene smara da stalno dupunjavam na pumpi na čep pa sipam kad imam i kad treba.. verovatno ću kad budem išao na more proveriti na pun rezervoar koliko je šta. Do tad pratim po bordu i na metodu ne čep čep nego prazan prazan :) naravno ne skroz nego do rezerve, do sada sam sipao 106 litara, prešao 1.250 km i ima još tri crte ver 100-150 km do rezerve, znači verovatno kad bi ga svukao na onoliko koliko je bilo goriva kad sam ga uzeo iz salona prešao bi oko 1.450km, možda i više, što bilo oko 7.2-7.3 potrošnja, po bordu stoji 6.9 tako da je toliko po meni odstupanje borda... al da ne cepidlačim gledam okvirno po bordu ako mi ovaj pokauzuje oko 7 a stilo oko 6 pokazivao, pa neka je i apsolutna razlike 1,5l između njih dva ja sam zadovoljan, ja sam mislio da će biti 2l, nisam promenio ništa stil vožnje, uz neko brdo izađem sporije... a na moju kilometražu ova razlika u gorivu je mala..  Moj grad je svakako rasterećeniji imam i odlazak na posao malo izvan grada zato mi je prosek oko 8. ali svako gleda prema svojim potrebama zato i gledam u odnosu na Stila kako je a ne na specifikacije. 

 

Verovanto ko je non stop u centru izlazi na 10, al računam pa i u Bg ima neki bulevar.. kome su zaista ekstremni uslovi vožnje špic usponi 90% svakako neka gleda drugi auto manje potršnje, ili da očekuje na ovom veliku, ali ako se vikendom ide van grada ide negde a ne samo na posao onda uproseči fino.  

 

 

11 hours ago, Ivan said:

najnovija "Euro VI d-Temp" specifikacija za Tipo

Jedno pitanje, koliko je deklarisana po novom, a i zna li neko u praksi kakva je potrošnja novih dizela fiatovih, da li je manja nego što su 1.9 jtd iz stila trošili ili je to slično?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/6/2019 at 8:42 AM, djole81ar said:
Jedno pitanje, koliko je deklarisana po novom, a i zna li neko u praksi kakva je potrošnja novih dizela fiatovih, da li je manja nego što su 1.9 jtd iz stila trošili ili je to slično?

1.6 mjet trosi manje od 1.9 (obe iteracije, 8V i 16V), ali recimo oko 10-15% vise od 1.3 mjet, dok je, zavisno od tipa i rezima voznje 1.9 8V moze da se marginalno priblizi potrosnji 1.6 mjet (120ks) u bas idealnim uslovima voznje.

2.0 mjet....to mogu kolege sa tim motorom[mention=205]Ivan[/mention] @dekris da kazu tacnije, ali mislim da je marginalno veca (5-8% ako i toliko) od 1.9 16V zavisno od rezima voznje. Ofc, uzmi u obzir odstupanja od fabrickih parametara i borda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka novija generacija je morala da ispunjava sve strozije eko norme, tako da je odgovor logican (pogotovo posle prelaska sa 1910 na 1598 i 1956ccm blokove). Pretpostavljam da se pitanje odnosilo na Tipo - posto tu nije islo nista jace od 120 KS, evo primera upravo za 1.6 MultiJet i kako je i tu izmenjena specifikacija po "d-Temp":

 

Untitled.thumb.png.04c6810f1b8ed59e1ebae45632745853.png

 

Lako moze da se vidi da je kombinovana potrosnja korigovana za 0.8l, a kod benzinca za 1.5l. To su upravo one vrednosti koje za kosacice (atmo/turbo) pominjem iz prakse, kao i to da su benzinci osetljiviji na ostriju voznju od dizela. Cim su malo poostreni uslovi testiranja, automatski je i razlika skoro duplo veca (tu je odgovor i na nedoumicu koju ima @horvat). Imas gomilu sajtova sa tim novim rezultatima, pa mozes da se igras poredeci razlicite modele/motore, sta te uostalom vec zanima (konkretno ovo je sa Auto Data).

1 hour ago, djole81ar said:

kao što sam rekao mene smara da stalno dupunjavam na pumpi na čep pa sipam kad imam i kad treba

Do tad pratim po bordu i na metodu ne čep čep nego prazan prazan :) naravno ne skroz nego do rezerve, do sada sam sipao 106 litara, prešao 1.250 km i ima još tri crte ver 100-150 km do rezerve, znači verovatno kad bi ga svukao na onoliko koliko je bilo goriva kad sam ga uzeo iz salona prešao bi oko 1.450km, možda i više, što bilo oko 7.2-7.3 potrošnja, po bordu stoji 6.9 tako da je toliko po meni odstupanje borda... al da ne cepidlačim gledam okvirno po bordu ako mi ovaj pokauzuje oko 7 a stilo oko 6 pokazivao, pa neka je i apsolutna razlike 1,5l između njih

Cek', kazes da te smara cep-cep ( l*100/km - najlakse i najpreciznije)... A cela ova fabula iznad ne :) (koja ima i sasvim dobre izglede da bude neprecizna)?

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, Ivan said:

.....To su upravo one vrednosti koje za kosacice (atmo/turbo) pominjem iz prakse, kao i to da su benzinci osetljiviji na ostriju voznju od dizela. Cim su malo poostreni uslovi testiranja, automatski je i razlika skoro duplo veca (tu je odgovor i na nedoumicu koju ima @horvat). Imas gomilu sajtova sa tim novim rezultatima, pa mozes da se igras poredeci razlicite modele/motore, sta te uostalom vec zanima (konkretno ovo je sa Auto Data).

Cek', kazes da te smara cep-cep ( l*100/km - najlakse i najpreciznije)... A cela ova fabula iznad ne :) (koja ima i sasvim dobre izglede da bude neprecizna)?

 

 

Iz mog skromnog iskustva mogu da kažem da patosiranje na 1.3mjet 70ks ne diže nešto ukupnu potrošnju, gledano na primer na uzorku od 300-400-500km, dok na 2.0TDi PD 140ks itekako diže. Ne mogu sada da navedem tačne cifre, ovo je vrlo neprecizno, al recimo da na sličnim ili istim relacijama po bordu 1.3mjet u penzos vožnji troš 5.9l/100km, a kada ga gaziš ne može da prebaci 7l/100km, dok 2.0TDi po po bordu u penzos vožnji troš 6,8l/100km, a kada ga gaziš ode bez problema na 9l/100km.

O Mini Cooper 1.6 atmo benzin da ne pričam, sa davljenjem je 9-10-11, sa terorisanjem 12-13-15 :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da mogu svi motori u svim opremama, samo je pitanje na sta ima kakvih akcija, i mogucnosti popusta, cenkanja itd... :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pravu si, ja imam Punta sa sx opremom, malo fali pa je kao hgt...
Ovaj je Turčin...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minutes ago, neshtry said:

Koja je najslabija oprema za 1.6 mjet 120 ks?

Ovo je najslabija oprema, nema maglenke, sedišta osnovna verzija, manuelna klima, čelične felne, nema tempomat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, neshtry said:

Lep primerak, još mi u komšiluku...Alfini točkovi, 15"...

Compact klasa je vremenom rasla, pa samim tim i velicina tockova... Bravo Mk1 je nosio fabrickih 15'', Stilo 17'', Nuova Bravo 18'', a 225/45/17 je za savremenu C klasu ono sto je 195/65/15 bila pre 15-20 godina. Veci automobili, sa vecim otvorima krila, bolje performanse - sve je po malo uticalo na to. Na danasnji Compact staviti 15'', pa jos alu - deluje kao sa pomocnim tockicima :wacko: . Cesto tim felnama i ET (offset) bude veci, pa su em mali, em uvuceni...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo su fabrički točkovi sa alfe 147 od 15"e16f2366a15c3bff91234e438d2c271c.jpg

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam, zato i kazem :). Imaj u vidu da je u pitanju hatch nacrtan pre 20 godina, 40 cm kraci i sa 10 cm manjim medjuosovinskim od Tipa sedana...

Za savremene Compacte 225/45/17 je postala standard, a dobra stvar i posledica toga je sto su gume u toj dimenziji primetno jeftinije nego ranije (kao sto su to nekada bile 195/65/15, pa 205/55/16).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ni za zimske. Ispod 205/55 16, ne bih isao ni na jednom kompaktu, ni letnje ni zimske. To je za ok za B segment... Vozio sam Kiu Ceed sa 195/65 15, ono je strasno... 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...