Jump to content
FAS Goran
dobri nikola

Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti

Recommended Posts

6 hours ago, neshtry said:
U maloj Toyoti Yaris na benzin(1.3) se manje oseti nego u vw nova buba 1.4...


I kod Stila JTD se oseti klima, posebno kod kretanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, djole81ar said:

Stigla makina :) prvi utisak veoma zadovoljan, ali tek treba da se pređu km pa ćemo videti i slati utiske. Hvala @spaad @branik @Christabell i drugima na iskrenim mišljenjima u vezi Tipa. 1.4 benzinac, za ovo malo pređenih km čini mi se da će mi biti dovoljan, čekamo da se razradi pa da probamo pravo. Uzet u street paketu opreme, na lageru bez čekanja, kredit brzo realizovan. Auto je sasvim dovoljnih dimenzija za moju porodicu, lep je na oko, ima mesta, malo mi smeta centralna konzola koja je izgleda nešto šira a ja malo viši, ali sitnica, nemestićemo se još...  

 

Tipo.jpg

Lepo! 

Srećno se vozite! 

Voleo bih da budeš zadovoljan, bar koliko sam i ja. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6.7.2019. at 10:45 PM, Ivan said:

Ne bih se slozio za menjac, nema mesta nekoj preteranoj teoriji za dobro poznati atmo 1.4 ;) ... U paru sa njim ide takodje dobro poznati FPT-ov C514 sestobrzinac. 

Koji se nalazi i u 500L i u Tipu, razlika je neznatna samo u 1. brzini koja bi trebala da je za nijansu kraca kod 500L (4.1 vs 3.9). Vec 2. maltene identicna, dok su 3., 4., 5. i 6. identicne.

Levo je tabela prenosnih odnosa za C514 na 500L, iz eLearn. Desno poredjenje izmedju 500L i Tipa - i prenosni odnosi ali i teoretska razlika u krajnjim brzinama, koja pokazuje da se menjaci maltene poklapaju:  

 

Untitled1.thumb.png.a09d059dc8a9402672ba6e043072f563.png Untitled2.thumb.png.05961181bfc63b60545fe9b811222571.png

 

Tako da razlika lezi iskljucivo u malo vecoj masi i ceonoj povrsini 500L.

Jesam omašio po pitanju prenosa, ali svakako je ipak drugačiji proračun odnosa, tj, nisu identični menjači. Hvala za korekciju i podatke. 

Sve je jasno, ali ako mi je za približne pare alternativa bio se eliz ili 301 sa hdi, ili neki skoro goli rapid, ipak i dalje biram tipo 1.4. Svaki put kad ga pogledam ili sednem, srce zatreperi, a posle skoro 35 godina intezivno aktivne vožnje i skoro milion km, nije sve ni u jurcanju. A nije ni da ne može to. Iskreno, u poslednje vreme sve više volim da dam pare za gorivo i ručak nego za nezatrežene fotke koje mogu da dođu na adresu. Starim, valjda, šta li?

A onda je 1,4 sasvim korektan prevoz. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, aleksandarkok said:

Mene bas nervira zvuk klime, kao neki huk, pa na puntu starom 15 godina se nije tako culo. Nesto su tu zeznuli.

Čuje se ventilator, ali se čuje i kompresor. 

Ventilatora ima i bučnijih (druga brzina na rapidu, recimo) , ali kompresor nije morao da se čuje toliko. 

Neću to uknjižiti kao manu, ali ide u folder "moglo je bolje". 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, branik said:

Sve je jasno, ali ako mi je za približne pare alternativa bio se eliz ili 301 sa hdi, ili neki skoro goli rapid, ipak i dalje biram tipo 1.4.

Svakako se slazem, posto Tipo pliva u tom prostoru izmedju moderne C klase i modela tipa 301/C-Elysee/Rapid.

Poslednje verzije Francuza su ovde nudili sa motorizacijom u vidu jos slabijeg Puretech 82 i HDi 100.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, Ivan said:

Svakako se slazem, posto Tipo pliva u tom prostoru izmedju moderne C klase i modela tipa 301/C-Elysee/Rapid.

Poslednje verzije Francuza su ovde nudili sa motorizacijom u vidu jos slabijeg Puretech 82 i HDi 100.

Da. Hdi se sa malo opreme i bez boje mogao dobiti za dvanaestak hiljada. Ali, skoro go i  ipak iz nekog drugog vremena. Ja sam svesno posle mnogo razmipljanha i kalkulacija žrtvovao motor, radi estetike i komfora. Zato mi je izi ap bio kompromis svega. Volim i ja da kupujem bolje i skuplje, ali da sam mogao baš sve da biram, onda ni samog Fiata ne bih verovatno izabrao. Lepo je posle tri polovna opet sesti u nov auto, udisati onaj miris i imati osećaj pouzdanosti. Ko je jednom imao neki skupi kvar bez kraja ili se bespomoćno osetio  na putu kad auto stane, zna o čemu pričam. Sa kakvim god, ali novim,  verovatnoća toga je mnogo manja, ili bar odložena na neko vreme. A i to košta, a tek svako za sebe može da sračuna gde se u toj priči pronalazi i kakav i koliki kompromis mora da pravi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, na žalost, veliki je jaz napravljen dolaskom novih verzija modela iz C klase, pa je tako Tipo učvrstio poziciju Best buy automobila... Za C klasu neke druge marke treba dodati najmanje 2000 evra, a to su dva letovanja za četvoročlani porodicu (prosečna)... Čak i Koreanci kreću od 13+ hiljada, da ne pričamo o novoj Corolli od 18500.

Tipo je još bolje pozicioniran u sedam verziji, jer C-ellyse, Pug 301, Rapid, Logan...mu nisu ni do kolena (blatobrana). Jedino ga hebu te tri* na ncap testu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinoć obavljena prva ''veća'' tura, ali nije ni mala tj. nezahtevna, Aranđelovac-Osečina-Aranđelovac, ukupno 4h sata vožnje, blizu 200km, naporna deonica, vazda brda i krivina, malo nešto magistrale, kiša padala tako da i da sam hteo nisam mogao brže voziti, a ima i ograničenja... U globalu sam prezadovoljan. Iako odavno vozim, i sa Stilom sam prešao 160.000 nisam menjao auta, nisam vozio druga nova pa nisam merodavan da poredim, ali ovako vozački sam zadovoljan, verovanto sam manje i očekivao s obzirom na komentare. Manje uspone, npr posle valjeva vožnja po krivinama sve ide u 4. sa lakoćom, na mnogim mestima i 5. brzina. Najveći uspon mi je bio pre Lazarevca iz pravca Ar i bez neke pripreme i zaletanja izašao je 4. sa 70km/h ne znam na 3.000 obrtaja možda, i tu ga je držao konstatno nije padao i usporavao ali nisam niguran ni koliko bi mogao brže, verovatno bi mogao malo sa pripremom boljom u veće obrtaja ali još uvek se razrađuje tako da ga nisam forsirao u više obrtaje, ali nisam ga ni štedeo, normalno vozio. Stilo bi svakako na tom uspon mogao dalje da puni koliko vam volja, i izašao uz brdo sa većom brzinom, ovde se osetio maksimum ali nije mi smetalo.... Ostalo po ravnom uživanje, ne čuje se, menjač je nekako pri ruci visoko. kad sam shvatio da mu prosek potrošnje nije veliki jer na ravnom i nzibrdo dobro uproseči onda sam  ga i po brdu ganjao malo, i verovatno može lepo i da se stisne kad treba. Potrošnja po bordu za ceo put 5,3l ostali kažu da ne odstupa mnogo od realne pa me mrzi na čep da merim. U brdima sam imao jedno nezgodno preticanje cisterne, u 4. nije baš pravac bio, moglo je i brže da bude preticanje, tako da sam verovatno trebao u 3. da ga spustim, obišao sam i ovako ali opet je malo trajalo, još se navikavam... U suštini brda je lepo prošao, što me je interesovalo, potrošnja veoma ispod očekivane (po gradu će ver srkati mnogo više)  videćemo još neke sutuacije preticanja na usponu i sl. Udobnost meni dobra, krivne ulazi i izlazi kao po liniji, verovatno kao i ostala nova kola...  tako da kao što rekoh ne mogu porediti sa drugim novim ali da može da služi dobro može. Pa nisu ga ni oni pravili da uvale srbima, prodaje se taj benzinac svuda... Od ostalih stvari primetio sam da ima ''start stop'' što nisam znao, i potvrdio da ima Hill holder što nisam bio siguran niti sam pročitao negde, tako da je to dobro u celom paketu opreme. Najveći utisak mi je što nemam neko veliko prilagovđavanje, posle 10 god Stila i dizela, vozim ovo normalno, verovatno zato što je pre stila bio jugo :) Menjač takođe, nema potrebe brojati brzine po osećaju uklapam se lepo u svih 6. brzina. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ove godine sam vozio od NS-a do Polihrona u Grckoj. Voznja je odlicno prosla, auto je stvarno udoban, mozda je pomogla i ona potpora za lumbalni deo u sedistu ali nisam se nesto preterano umorio. Mogu reci da mi je voznja bila uzivanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takođe stigla macchina.1.4 95 sedan, benzin

 

Do duše pre nekih 20tak dana.Još uvek se upoznajemo.Sasvim dobar porodičan auto. Za potrebe  kratke gradske vožnje i nekoliko puta godišnje autoput sasvim dovoljno. Malo imam problema sa prelaskom iz 4 u 5. Neki put neće odmah. Verovatno je do mene.Videćemo.Moje mišljenje.Sa 120KS ovako ili onako, zaokružen auto što se tiče svega.

 

IMG_20190710_172010.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cestitke, u zdravlju da se služiš.

Ja nemam problem sa četvrtom i petom ali nikako da se naviknem na prelaz između prve i druge a da ne cimne.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/10/2019 at 4:47 PM, n1k said:

Ove godine sam vozio od NS-a do Polihrona u Grckoj. Voznja je odlicno prosla, auto je stvarno udoban, mozda je pomogla i ona potpora za lumbalni deo u sedistu ali nisam se nesto preterano umorio. Mogu reci da mi je voznja bila uzivanje.

Hvala.Ovo iskustvo mi je baš bilo potrebno.Mene čeka put za Nei Pori.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/10/2019 at 6:36 PM, Jim9 said:

Cestitke, u zdravlju da se služiš.

Ja nemam problem sa četvrtom i petom ali nikako da se naviknem na prelaz između prve i druge a da ne cimne.

Ima malo i toga kod mene.Takođe i tebi puno sreće i zdravlja.Takođe i @branikbraniku i svima vlasnicima novih i novih—polovnih Fiata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Informisanja radi. Moj prodavac mi reče da je nenormalno skočilo interesovanje za  Tipo Easy.Čovek je stalno u gužvi, evo treći put zakazujem ugradnju alarma kod njega.Primetno je veće prisustvo na ulicama Bg.Vidim svi su dobili naručeno otprilike kad i ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neki dan kod mene stoje 2 Tipa sa holandskom tablicama, na pumpi... Natovareni, ali uredno, ne kao turski... Govore strani jezik, idu na prelaz Bački Breg-Herzegsanto...

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da. Heč i karavani - šira paleta agregata. Šteta što su sedan varijantu izgleda ostavili da bude više flotno orijentisana.

Samo da napomenem da se u Tipu sada dobija i start-stop sistem koji je ranije bio samo za dizel verzije i hromirana lajsna na maski napred koja je ranije bila crna. Važi za  Easy Up verziju. Od poklona sam dobio naravno prednje tepih patosnice i mali privezak sa znakom auto kuće. Vrlo bedno za auto kuću, ali prodavca iz Kompresora moram da pohvalim. Momak je prosto na visini zadatka. Vrlo koncizan i nenametljiv. Da zanemarim sve poklone koji to nisu, ovaj jedan jeste ako se uopšte računa kao poklon, a nisam znao da je deo garancije tako da me je prijatno iznenadilo. Vredi mi više nego što bi bilo šta drugo dobio, a to je CIAO FIAT pomoć na putu u trajanju garancije na teritoriji Evrope. Dakle 4 godine, opušteno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni su u MIG autu poklonili patosnice. Mada sam bio u fazonu, dajem vam u kešu 11000€ red bi bilo da se otvorite za nešto.

Za sada imam samo pohvale za MIG auto, momak koji radi je više nego korektan. Brzo smo završili sve. Više puta sam ga smarao sa nekim dodatnim pitanjima telefonom nakon kupovine, uvek sam dobijao odgovor.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/12/2019 at 1:11 PM, n1k said:

Ja sam uzeo u gumatic-u tipske gumene patosnice sa zakacaljkama. mislim da su bile 2300din prosle god.

Kad ste načeli temu poklona, napisaću ono što sam pre negde rekao da ću sačekati još malo. 

Danas je tačno tri meseca od preuzimanja. Krajem februara, pri potpisivanju predugovora, prodavac sam kaže, bez vučenja za jezik, da su pisali zahtev Fiatu za poklone i da će to biti gumene patosnice, kadica za gepek i krovni nosač. Očekivao sam to pri preuzimanju, ali on ubedljivo kaže da će to stiči pošto prođe postsajamska frka i da će poslati brzom poštom. Čekam nešto više od mesec i pozivam. "O, možda je to i stiglo, proveriću i zovem!“ 

Kao u " Maratoncima", od tog obećanja prošlo je mesec i po. Zovem krajem juna ponovo i priča se nastavlja. Razumem da ništa nije napisano i svestan sam da im to nije obaveza. Ali, zašto mora da se laže, zašto to mora da se produžava. Auto sam kupio pa kupio i bez tih obećanih poklona. Isuviše sam ozbiljan i u takvim godinama da me takvo ponašanje samo može oterati da buduće servisne intervencije i eventualnu ugradnju plina radim na drugom mestu. Ionako nemam servis u svom gradu, pa koja desetina km više, neće biti problem. Previše godina imam da bih istolerisao takvo bezrazložno laganje, a i previše sam tvrdoglav i zadrt da neće biti "ćeraćemo se još". 

O patosnicama u izi ap smo pisali. One su deo paketa, ali daju samo prednje. Pri tome, ja sam dobio neke verovatno univerzalne, jer niti imaju logo, niti ono uvo koje bi pokrilo oslonac za levu nogu, što sam video da imaju one iz Gumatica. Ostali delovi opreme su jasno određeni kao samo prednji ili zadnji (maglenke ili senzori) a ovde piše samo "patosnice". Tu ima elemenata obmane kupca i posla za inspekciju. Ali, ako im znači da me na transakciji od 12000 e zavale za pola od 2300d, neka im. Na čast, naravno! 

Srećom, to je jedini segment posla koji ima senku. 

Šta god se pisalo ovde i kojekuda po internetu, motor je svakim danom elastičniji, sve lakše zalazi u visoke obrtaje i bolje ide, kao i menjač koji sada ide skoro jednim prstom, pošto mi je u početku malo zapinjao u kanalu 5-6.

Sad slede duže vožnje, pošto idem uskoro na odmor, pa ćemo videti kako će se ponašati. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...