Jump to content
FAS Goran
dobri nikola

Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti

Recommended Posts

Koja bi bila apsolutna razlika između potrošnje dizela i benzinca? Ja bih ovako laički rekao 2 litra, po katalogu kobinovana vožnja 1,5l je razlika između 1,4 i 1,6d modela tj. 1,9l između 1,6 benzinca i 1,6dizela. Po sajtu spritmonitor.de, filtrirani iznad 10.000km prosek za benzinca je 7,3 za dizel 5,5 znači razlika je 1,8 pod predpostavkom da se voze u istim uslovima, mada moguće da su dizeli više išli na otvorenom.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za moj slucaj (Giulietta 1.4 tb 120  vs 1.6 jtdm 120 ks) spritmonitor kaze oko 2.3L razlike... Dok npr, za VW Golf 7 1.4 tsi 150 ks vs 2.0 tdi 150 ks kaze 1L ... Zavisi od motora, do motora. Takodje zavisi i od scenaria. Rekao bih da su po gradu manje razlike, a da su najvece razlike na otvorenom pri velikim brzinama... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puno stvari je nedoreceno u pitanju ;) .

1. Dosta zavisi od toga da li su motori atmo/turbo, koje konkretno snage, koji je odnos snage/tezine...

2. Ako je turbo benzin - zavisi od generacije, moderne malolitrazne turbake sve vise "svlace" sa potrosnjom u odnosu na starije verzije, primenom novijih tehnologija. Nije isto da li je npr. kod Fiata T-Jet ili MultiAir ili najnoviji FireFly (T3 verzija se uskoro ocekuje i u Tipu).

3. Zavisi od nacina voznje, relacija, guzve. Iz mog iskustva, benzinci su potrosnjom mnogo osetljiviji na ostriju voznju. Ili sto volim da kazem - kod dizela je mnogo manja razlika u potrosnji izmedju ludacki stedljive i ludacke voznje :) .

Tako da ce to sto te zanima zavisiti od puno parametara koje nisi naveo. Licno sam pre prelaska na turbo-benzinu ocekivao razliku u potrosnji koju i ti navodis. U praksi mi je to do sada +0.75l u ukupnom posedu (1.9 JTD 115 vs 1.4 MA 140, u vozilima slicne tezine i slicnim uslovima).

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni, jedino ima smisla porediti ekvivalentne motore u istom autu... sve ostalo je jako relativno. Efikasnost prenosa, aerodinamika, tezina, gume, itd...

Ovako ne znam, Tipo 120 ks tjet ili 120 ks jtdm - onda je jasno sta je razlika, i faktori od kojih zavisi razlika su prakticno svedeni na rezim voznje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima stvari koje su generalne i za dizele i za benzince. Ali za precizan odgovor potrebno je i precizno pitanje. Apsolutno se slazem sa ovim sto kolega rece iznad :thumbup: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje pitanje je u temi za ''Tipo'' nije u temi za potrošnju, tako da se pitanje odnosi na Tipa. U tekstu sam i naveo da je po katalogu (Tipa) razlika između kombinovanje potrošnje za 1,4 benzinac i 1,6 dizela 1,5litar, a za 1,6 benzinac i 1,6 dizel 1,9 litar. Na spritmonitor nisam uparivao modele već globalno benzinac tipo (što je verovatno većina 1,4 95ks) i dizel tipo. Naravno da se pitanje odnosi na isti stil vožnje i iste uslove. Suština pitanja je bila kolika bi bila skuplja vožnja benznica, izuzimajući tj. ne vrednovajući kvalitet vožnjei sl. koji je svakako veći u snažnijem dizelu, ali koji nekome nije bitan ili bi ga zbog razlike u ceni zanemario, tipa voleo bih ja i poršea al nema... tako da ako je to do 2l goriva to je 275 eur godišnje na 15.000 km

 

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji 1.6 benzinac ide u novog tipa? Nisam znao, iskreno. Pogledao sam cenovnik sada, nema toga kod nas, toliki su džiberi da nema ni 1.4tjet u ponudi.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minutes ago, djole81ar said:

Moje pitanje je u temi za ''Tipo'' nije u temi za potrošnju, tako da se pitanje odnosi na Tipa. U tekstu sam i naveo da je po katalogu (Tipa) razlika između kombinovanje potrošnje za 1,4 benzinac i 1,6 dizela 1,5litar, a za 1,6 benzinac i 1,6 dizel 1,9 litar. Na spritmonitor nisam uparivao modele već globalno benzinac tipo (što je verovatno većina 1,4 95ks) i dizel tipo. Naravno da se pitanje odnosi na isti stil vožnje i iste uslove. Suština pitanja je bila kolika bi bila skuplja vožnja benznica, izuzimajući tj. ne vrednovajući kvalitet vožnjei sl. koji je svakako veći u snažnijem dizelu, ali koji nekome nije bitan ili bi ga zbog razlike u ceni zanemario, tipa voleo bih ja i poršea al nema... tako da ako je to do 2l goriva to je 275 eur godišnje na 15.000 km

Moje SUBJEKTIVNO misljenje (ne mogu da imam objektivno na ovu temu, jer nisam vozio) je da u slucaju 1.4 Tjet 120 ks vs 1.6 Mjtd 120 ks razlika ide od 2L do 2.5L, dok recimo 1.3 Mjtd 95 ks vs 1.4 16v 95ks verujem da upada do 2L... 

 

Mislim da je poredjenje slabijeg benzinca sa jacim dizelom i obrnuto, malo pogresan pristup.

 

 

15 minutes ago, marko.jovanovic said:

Koji 1.6 benzinac ide u novog tipa? Nisam znao, iskreno. Pogledao sam cenovnik sada, nema toga kod nas, toliki su džiberi da nema ni 1.4tjet u ponudi.

 

 

Ima 1.6 atmosferac, 110 ks mislim, ide uz automatski menjac samo, zove se 'E-Torq', nema ga kod nas, ali ga ima po Evropi (i ko zna gde jos). 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automatik je vrh uz slabiji motor, jer sa saltungom na slabijem motoru moras da saltas kao popizdeo da mu izvadis neke performanse, naporno na duze staze, tako da ti uglavnom ostaje da se vuces kao prebijena macka, a ovde ce automatika da salta punom parom, da si uvek u optimumu snage.

Takodje posto je nejak motor trebalo bi i automatik da potraje jer menjac lome njutni, koje ovaj motor nema.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, horvat said:

Mislim da je poredjenje slabijeg benzinca sa jacim dizelom i obrnuto, malo pogresan pristup.

Jos pogresnije je poredjenje atmo i turbo motora :) .

1 hour ago, horvat said:

Ima 1.6 atmosferac, 110 ks mislim, ide uz automatski menjac samo, zove se 'E-Torq', nema ga kod nas, ali ga ima po Evropi (i ko zna gde jos). 

E.torQ ti je brazilski motor, bivsa "Tritec" fabrika, koju je preuzeo FPT. Tamo ih rade u 1.6 16v i 1.8 16v varijantama. Ima nesto veci obrtni u odnosu na obicnog atmosferca (po cemu je i dobio ime), a dostupan je na nizem broju obrtaja i u nesto sirem rasponu. Mislim, to je opet samo atmo sa oko 150 Nm (vs 127Nm) - znaci nista znacajno bolje. Ko ima veci procenat voznje po zescoj guzvi, treba da zna je on u tim uslovima jos veci "srki" od obicnog FIRE.

Da planiram nov auto, na duze vremena, pokriven garancijom, bez zaje*ancije sa ekologijom i razmisljanja o skupljim kvarovima (kao na polovnjacima) - s obzirom na ocajnu ponudu benzinaca u Tipu kod nas, ne bih se dvoumio ni sekunde. Auto sa odgovarajucim motorom/opremom je totalno druga prica u odnosu na neki klot u istom modelu.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam vozio atmosferac, doduše Toyotin i slažem se sa Ivanom da je neuporedivo sa bilo kojim turbo - a posebno dizelom.

Ono što je "vadilo" taj motor su perfektan menjač, precizan, sa malim hodnicima i skoro 20ks više od 1.6 e_torque i više od 30ks u odnosu na FIRE!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa sad, ne postoje (u ponudi) atmo dizeli za poredjenje nazalost :)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta znači skuplja ili jeftinija vožnja? 

U obzir mora da se uzme, ne samo potrošnja i cena goriva kroz godišnju kilometraže, već i razlika u ceni vozila, a to je već ozbiljna stavka. 

Mnogo zavisi i od stila vožnje. 

1,4 i mj imaju zajedničko samo to što se ugrađuju u tipa i što imaju po 4 cilindra. 

Možda bi se poređenje moglo napraviti između 1,4 i 1,3mj jer su približne zapremine i snage. Ali, kako su različite koncepcije, različito reaguju na način vožnje. 

U svakom slučaju, treba uračunati i osetno višu nabavnu cenu. O ceni kasnijeg održavanja možda sad ne treba razmišljati, jer do nekih 150k ne bi trebalo da bude vanrednih troškova ni kod jednog. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neka moja racunica, kad sam kupovao 500l, dvoumio sam se izmedju 1.4 atmo i 1.3 Mjet, je bila da kad se sabere razlika u servisu, razlika u ceni pri nabavci, i cini mi se da sam racunao razliku u potrosnji od 2L ( mada je u realnosti oko 1,5l ako ne samo i 1l normalne voznje), koliko se secam bilo je potrebno da se predje 120 000km, da bih bio na nuli tj da bi se dizel isplatio. Naravno nisam racunao probleme sa DPFom koji dolaze kasnije, amortizere koji su skuplji za dizel jer je napred tezi. Moje neko razmisljanje je bilo da auto vozim do 120k km i da ga posle prodam. E sad ugradnjom plina koja je kostala 700 eur, ja se vozim cak i jeftinije nego na dizel. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja racunica je nekih 20 000km posle toga mi se plin isplati. Potrosnja je 20posto veca nego na benzin.. Sto za mene izadje godinu dana voznje. Kod Rasica je nekih 150eur manje ugradnja, ali sam ja zbog garancije ugradio u servisu. Inace sam veliki ljubitelj dizelasa, ovaj benzinac je dosao cisto iz ekonomskih razloga, inace je prvi benzinac kog vozim. Strogo sam bio protiv plina, vise jer se secam onih starih uredjaja koji su verovatno i lose ugradjeni bili pa se secam kad komsija krene da vozi a on stuca. Ali sa ovim novim uredjajima kao da nemam plin, sam prebacuje, i ne osecam neki pad snage mada je ovaj motor i inace slab. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, VladaG9 said:

vise jer se secam onih starih uredjaja koji su verovatno i lose ugradjeni bili pa se secam kad komsija krene da vozi a on stuca.

Sto me prepade covece :lol: , po pitanju plina i ja vucem traume iz 90-ih. Pa steluj, pa Lovato, pa membrane, pa pretakanje iz boce uz polivanje vrelom vodom? Sa pumpom je moglo vise da se isrce, pa smo pozajmljivali od opskrbljenijih. Rke-koke, levo-desno :lol: : 

 

pumpa-pretakanje-plina-slika-80578705.thumb.jpg.7e61251af160a5b3ba8b8dd9b9ed46a6.jpg

 

Uz gorivo iz Rumunije na flase i kante, naravno... Sry za off :) .

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam kad sam se sa komsijom vozio on krene pa stuca, pa se gasi. Tada sam verovatno navukao stravu :D Ovi sada uredjaji su zaista odlicni, pokajao sam se sto nisam ugradio plin cim sam kupio auto. Sada mi samo fali neka turbina u motoru pa da budem komplet zadovoljan, ali to cemo da resimoo sa sledecim autom :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitanje za one koji su testirali benzinca, u kojoj auto kuci moze da se proba na otvorenom putu tj. da je registrovan? Danas sam bio u Nikom Kg I na moje cudjenje nisu imali registrovanog benzinca vec je Tipo HB mogao da se proba samo oko salona.........

 

Drugo, jel to normalno da se auto kupuje na gledanje il sam ja lud?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod koleta sigurno ima, ja sam jednom kao zamensko dobio Tipa sedan sa 1.4 95ks motorom. Ali verovatno treba da se najavis, jer uglavnom koliko sam video oni ta vozila koriste i za  potrebe firme. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@djole81ar

Druže, začudio bi se koliko ljudi ne cene svoj novac. Većina kupuje posle par sedanja na Sajmu i na preporuku okoline!

Neshvatljivo mi je da autokuće nemaju test vozilo sa motorom koji im čini 90% prodaje!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kad sam bio u Stojanovu, bio sam 1.6 dizel sa 120ks lounge na probu

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...