Jump to content
FAS Goran
dobri nikola

Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti

Recommended Posts

Meni jedino taj ler gas se podize kad pustam kvacilo, da se auto ne bi ugasio pri startu. I zna da zeza ako ne pustis kvacilo do kraja na semaforu nor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim na ler kad auto stoji, bez da se išta dira ili vozi. Nije do goriva. Isti problem imaju i ljudi širom EU. Ja sam sipao samo MaxMotin100 i G100, pa se opet  javlja sporadićno. Ovaj Tipo, bar za mene , magistralom sasvim lepo pretiče četvrtom kad nije gužva. Bez muke. Opet zavisi na koliko  moraš da spustiš brzinu pre preticanja.

Edited by spaad

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/21/2019 at 6:14 PM, bane1321 said:

Svakako benzinac ne baš velike zapremine u 1200kg vozilu traži više obrtaje. Još kad je začinjen sa 16v, i više voli obrtaje. Pretpostavljam da je na magistralnih 80 ispod 2000 u 6. Tu ima snage samo za krstarenje, ne i za ubrzavanje. Ozbiljno ubrzavanje ne počinje ispod 2800. Tako mi je i u Fiesti, ali zato posle, sve do 4 ujeda. Jednostavno, prirodno stanje su joj viši obrtaji i motor lako i brzo zalazi u njih. Nadam se da je tako i kod Fiata. 

 

 

Edited by neshaoct
usklađeno sa pismom foruma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam recimo taj aspekt auta (kakav mi je motor, da li mi odgovara snaga i karakter isporuke) uvek uspesno skontavao iz prve. Bukvalno, kakav mi je osecaj bio prvih 1000m, takav mi je bio i posle 30.000 km ... na svim autima do sada. Al sam zato masu drugih stvari prevideo, ali to je sad neka druga tema :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@branik

Naravno da auto bolje ide kad mi dižeš obrtaje. Svi auti i turbo i atmo i dizel i benzin, fora je što je kod turbo motora to na manjem broju obrtaja.

Ali, što su viši obrtaji, veća je i potrošnja, tako da sa te strane su ekonomičniji turbo motori. 

Ali u svakom slučaju, najbolje da probaš, pa da vidiš, svakako u tom cenovnom opsegu Tipo nudi ponajviše!

Edited by bane1321

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidiš, to sa potrošnjom i obrtajima je donekle relativno. Važno je znati osnovne podatke o motoru i njegovoj konfiguraciji. 

8v motori imaju uglavnom linearan (ili približno) razvoj snage i obrtnog momenta uz sličan porast potrošnje do jedne granice, kada naglo počnu da padaju obe vrednosti, a motor se dernja besomučno i isto tako troši. Kod 16v  b je suština da oni ne vole niske obrtaje i da tek Posle 2000 i još malo, počinju da dišu i razvijaju  sngu i obrtni moment. Nakon 2500 taj rast je progresivan. Ko ga ne poznaje i spušta do 1200 pa očekuje da mu potrči, pitaće se da li mu je ručna povučena. Tada takođe troši mnogo. Kad uđe u područje visokog obrtnog momenta (ne i maksimalno) potrošnja se optimizuje, da bi ponovo sa preterivanjem u obrtajima, naglo skočila. Zato takve motore menjačem treba držati u opsegu 2000-3500. Kad ih je 6, onda se još lakše održava putna brzina. 

 

To je teorija koja se kod mene na fiesti potvrdila. Ovo čudo ću naći načina da probam pa da vidim o čemu se radi i koliko je stvarno loš ili možda ne. 

A kakva su vam iskustva i sa potrošnjom ulja, pošto je ranije bilo postova i sa takvim komentarima. Nešto više od 250k mi je zgazio fordić i haubu podužižem samo kad sipam tečnost za šoferku. Ulje se naspe do dve trećine prostora između maks i min i Posle 10 000 km manje ga je za tu jednu trećinu. Mislim da to nije više od 0,5l.

 

Da vas ne gnjavim više, sačekaću početak februara kada ću naći vreme da skoknem do Ča da vidim. Ako uozbilji priču, moguća je saradnja i sa nekom drugim prodavcem. Svejedno moram da plaćam probne, gubim dan, tako da i nešto više km nije problem. Ko mi bude ponudio najbolje uslove, njegov ću biti (kupac). 

 

 

Edited by neshaoct
usklađeno sa pismom foruma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od motorizacije za Tipa samo bih gledao 1.3 Multijet i 1.6 Multijet (pod uslovom da su riješili probleme sa mjenjačima). I ti novi GSE ako kada dodju treba ih pustiti 2-3 godine da im riješe porodjajne muke pa tek onda ih eventualno kupiti. 

 

Pogledaj i novi i30 1.4 MPI, u Bosni je 13500 eura, a poznavajuci Hyundai ta cijena može da se spusti bar još 1000 eura

 

https://www.olx.ba/artikal/32160028/novi-i30-1-4-mpi-6-mt-style/ 

 

Ili nova Astra

 

https://www.olx.ba/artikal/32158259/opel-astra-1-4b-24h-opel-a/ 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa i Hyundai i Opel imaju atmo motore iste zapremine, ali skuplje. Najjeftiniji I30 je 3500 skuplji od Tipoa, a poznavajući "naš" Hyundai ima da te uslove i metallic bojom od još 450e! O održavanju da ne pričam!

Ja bih išao na 1.4 Tjet, u Lounge paketu je malo skuplji od osnovnog I30

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi se jedva uklapaju u 10-11 soma, osnovni motor i ako može malo više opreme. Bilo koji drugi motor skuplje je 2,5-3 soma,a to već vuče i veću ratu i učešće.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam da nije moguće,ali mnogi maštaju...

 

35427757d3e06db5b57ac81f08703aa0.jpg

 

Quote

 

Fiat Tipo je jedan tipično evropski automobil, rekli bismo. Dolazi u tri karoserijske varijante – hedžbek, karavan i sedan, ali ono što je na putu bi moglo da oduševi ljubitelje italijanske marke. Naravno, reč je o Abarth verziji.

 

Trenutno, najsnažniji primerak u Tipo porodici raspolaže s 120 ks. Međutim, Abarth bi „konjicu“ mogao da poveća na poželjnih 180 „grla“ iz 1,4-litarskog turbo motora. Naravno, ovde se nameće da bi 1,8-litarska jedinica iz Alfe Giuliette možda bila još bolje rešenje.

 

Za sada je sve na nivou glasina i treba ih uzeti s rezervom. Setimo se Abarth verzije 500X krosovera, koji je čak imao testne prototipove. Međutim, nikada nije ušao u serijsku proizvodnju.

 

Ipak, Abarth Tipo bio sjajna stvar i doprineo bi dosta osvežavanju imidža italijanske marke.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dach@

Joj druže, najbolje znam to navlačenje, sve bi 'teo još malo, pa još malo i onda šamar stvarnosti... Komentar je bio upućen kolegi pre mene, koji je pominjao druge modele, koji su dosta skuplji. 

Lično, ako bih kupovao Tipova, bio bi to 1.4Tjet u Lounge opremi i nijedan drugi, ali isto mislim da je u toj ceni Best buy!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kreće od 10 mislim, ali 1.2 se povlači iz prodaje ima ih u ponudi samo sa lagera!

I20 mi je baš ok, samo kome treba i prostor eve ga Tipo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno, ljubitelj sam Fiata i ne bih imao nista protiv Tipa karavana sa 1.6 mjt motorom i visim paketom opreme ali smatram da je nov preskup. Sve ispod, osnovni paketi opreme i to kao atmo benzinci- mislim da ne vredi novca. I to nije samo Tipo, tu su i razne klot verzije Skoda, Citroena, Dacia....po meni klasicna navlakusa gde prosecan Srbin pod idejom da vozi novi auto daje poslednju paru da dobije nista....A to shvati kada taj isti auto pokusa da proda posto ga isplati, tamo u 6-oj,7-oj godini...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesantna stvar je da se na EU Fiat forumima ovaj 1.4 95 ne kudi nigde kao što se to radi ovde na ovim balkanskim prostorima.  Pratim dosta foruma i nigde nema sličnih komentara. Ne sporim da je to takav motor kako je i definisan i kako se pokazao u praksi , ali reći da je nekakva navlakuša, razočarenje ili bilo šta drugo je besmisleno. Svako zna šta kupuje i šta je njemu isplativo. Ko da 12.000 + Evra za polovan automobil star 6 + godina . sa minimum realnih 200K na satu, i mogućnošću skore popravke od par hiljada evra je po meni bacio pare.  Kažem ,po meni.  Zašto je bitno kako je kupljen nov auto u Srbiji? Prosečan Srbin odavno ne kupuje nov auto, to jako dobro pokazuje broj novih prodatih automobila u privatnom vlasništvu,ili je možda malo prosečnih u Srbiji.  Kako Nemac kupuje nov auto?  Birao sam i razgledao skoro 10 meseci pre kupovine ovog auta i mogu samo da potvrdim isto, da je Tipo  Lounge sa 1.4 120KS  trenutni best buy u rangu od 10-15K evra kod nas. Opet, to je samo moje mišljenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji su to EU forumi? 

Inače, ja bih isto uzeo tipa sa 1.4tjet od 120ks ako bi kojim slučajem oboleo, pa da mi treba takav ili sličan auto. 

Ipak mislim da Tipo 1.4tjet nije dobar izbor za prosečnog balkanca. Zašto, pa zato što će da kuka na potrošnju kao Damjanov Zelenko. Ne pričam bez osnova, nedavno je neko na forumu kukao na sumanutu potrošnju 500L 1.4tjet 120ks, mislim da je iz Bosne čovek. Evo teme: 500L 1.4tjet prevelika potrošnja

Ispada da je 1.4 16v 95ks zakon, po rečima većine vlasnika 500L i fiat idea/lancia musa, ne prelazi 7-8l po Beogradu i to po centru, na otvorenom ispod 5l, milina. 

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, spaad said:

Interesantna stvar je da se na EU Fiat forumima ovaj 1.4 95 ne kudi nigde kao što se to radi ovde na ovim balkanskim prostorima.  Pratim dosta foruma i nigde nema sličnih komentara. 

Ako pratis sve te forume, jasno bi ti bilo da se 1.4 atmosferac ovde kod nas nudi zbog trzista takvog kakvo jeste, jadno i bedno. Sve to u cilju da bi imali samo vecu prodaju.

 

10 hours ago, marko.jovanovic said:

Koji su to EU forumi? 

Inače, ja bih isto uzeo tipa sa 1.4tjet od 120ks ako bi kojim slučajem oboleo, pa da mi treba takav ili sličan auto. 

Ipak mislim da Tipo 1.4tjet nije dobar izbor za prosečnog balkanca.

 

potrosnja mu je 9-10L po gradu da ne trepnes. Velika prednost tog motora jeste sto se sa gasom sjajno snalazi, nema nikakvih problema

Inace, tJet  je vec matora tehnologija, posle nje je dosla MultiAir tehnologija, a posle MultiAir su sad najnoviji GSE motori, koji po recima na testovima, imaju odlicne performanse ali nisu mali potrosaci, opet :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...