Jump to content
FAS Goran
dobri nikola

Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti

Recommended Posts

Probaj da pitas, makar telefonom. Kazem, eto meni su na telefonu rekli 14.500e...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zvao sam dečka koji je zadužen za prodaju. Pošto nije u kancelariji, okvirno mi je rekao da je T-jet skuplji oko 3.000 do 3.500 EUR i nema ga na lageru. Čeka se oko 3 meseca na isporuku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ala uvaljuju ono sto im stoji na lageru... Pa T-Jet Giulietta je po akcijama ispod 15 soma.

43 minutes ago, IDzO said:

Prema aktuelnom cenovniku, T-Jet je mnogo skuplji.

Ako se striktno drzimo cenovnika, pa i pomenuti Tipo Lounge sa 1.4 atmosfercem je 17 000 EUR ;) (ako dobro vidim).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druze ja sam uzeo tipa tog na akciji samo u sedan varijanti,ja sam za sada prezadovoljan,motor je meni ok,sad sve zavisi sta si do sada vozio,ja sam stalno vozio atmosferce benzince tako da sam navikao na slabija ubrzanja,ako si vozio dizela sa turbinom,verovatno ce ti biti slabo.... Inace mislim i da su sto se tice kreditiranja najpovoljniji... Misljenja su razlicita,svako ce reci bolje da si uzeo ovo ili ono ali po meni je ovaj auto sa ovom opremom i sa ovom cenom dobra kupovina... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zna li neko kolika je zarada Fiat-a za tipa ili 500l. Negde sam pre čitao  koliko fabrike imaju zaradu po modelima,ali sad to nemogu da nadjem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez obzira kolika je zarada po proizvedenom modelu najveca stavka predstavlja razvoj modela i ta cifra je ogromna!

Mislim da je na Stilu gubitak fabrike bio oko 7000 e po komadu jer su proizveli i prodali daleko manje nego sto su planirali. 

Netko strucniji ce ti dati verovatno bolji odgovor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad smo vec kod toga ne znam dal ste primetili, vise nema Tipa u lounge opremi sa zadnjim diskovima, vec su dobosi. Bas sam pre neki dan gledao u AK Kole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je, zato se pribegava deljenju platforme, motora i drugih komponenti unutar grupacije, pa čak i između dva proizvođača.

Tome treba dodati i marketing koji počinje ispitivanjem tržišta, "golicanjem mašte" pre predstavljanja, a nastavlja se nakon predstavljanja određenog modela!

@Gotlib

Ja to pričam odavno!! 

 

Edited by bane1321

Share this post


Link to post
Share on other sites
59 minutes ago, Zvezdo said:
Bez obzira kolika je zarada po proizvedenom modelu najveca stavka predstavlja razvoj modela i ta cifra je ogromna!
Mislim da je na Stilu gubitak fabrike bio oko 7000 e po komadu jer su proizveli i prodali daleko manje nego sto su planirali. 
Netko strucniji ce ti dati verovatno bolji odgovor.

Mani ti te njihove gubitke, 100% nisu u minusu završili, nego im je projektovan profit umanjen za tu cifru po komadu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, dach@ said:

Zna li neko kolika je zarada Fiat-a za tipa ili 500l. Negde sam pre čitao  koliko fabrike imaju zaradu po modelima,ali sad to nemogu da nadjem

Za taj podatak morao bi da znaš prosečnu cenu svih prodatih i sa kojim su paketima opreme bili, kao i onu stranu vezano za troškove.

Npr. kod 500L-a su verovatno bili manji troškovi razvoja samog modela u odnosu na Tipo jer se koristi postojeća platforma Grande Punta, ali je zato trebalo dosta uložiti u samu proizvodnju, tj. podići potpuno novu fabriku za njega, dok je za Tipo faktički bilo obrnuto, tj. teret troška proizvodnje je pao na Turke jer su oni imali dogovor po kojem oni sami ulažu u fabriku, a Fiat im razvija auto koji će se onda praviti u toj fabrici.

Nije ni ista zarada od Tipa na npr. SRB tržištu gde je naaaaaaajveći deo prodatih sedan sa 1.4 benzincem i nekim od početnih nivoa opreme...i na drugim tržištima gde se mnogo više prodaju i ostale verzije (ne prvenstveno sedan), sa jačim motorima i većim paketima opreme. Paketi opreme su idealni izvor zarade. Ponekada fabrike i računaju sa tim da neće imati zaradu na baš svim verzijama određenog masovnog modela u ponudi, ali računaju da i na tim verzijama onda izvuku ''na pakete''.

 

1 hour ago, Zvezdo said:

Mislim da je na Stilu gubitak fabrike bio oko 7000 e po komadu jer su proizveli i prodali daleko manje nego sto su planirali. 

Proizvedeno je 767.000 komada Fiata Stilo. Fabrici je ''izgoreo'' 2.1 milijardu evra...tj. 2.1M/767k = 2.737 evra po komadu. Da ne bude da je sad napisana najveća tajna :D, ova cifra je više puta do sada pominjana po Forumu na raznim temama. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, bit said:

Mani ti te njihove gubitke, 100% nisu u minusu završili, nego im je projektovan profit umanjen za tu cifru po komadu.

Ja sam isto ovog stava. Nema sanse, ma koliki trosak bio upucan u R&D, da je na 767.000 komada proizvodjac u minusu! Pogotovo sto je dobar deo tog R&D troska kasnije iskoriscen i za Bravo/Deltu... Negde mi u secanju stoji cifra od milijardu evra, sto je kad se podeli sa 767.000 komada, ispada "samo" ~1300e troska po automobilu. Ako je gubitak ~2700e po komadu, ispada da ih je sama proizvodnja kostala vise (i to za 1400e) od cene po kojoj se prodavao. To je prosto nemoguce... Ja isto mislim da se radi o 'projektovanom gubitku', a ne o stvarnom...


Sta je po meni bila greska tada, je sto recimo 147 i Stilo nisu delili ama bas nista. Bar te ulazne motore (benzince) su mogli pozajmiti od Fiata...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebalo bi uskoro, tokom zime, da uhvatim vremena da odem do Čačka (iz UE sam) na probnu vožnju i podrobnije upoznavanje sa tipom sedan. 

Brine me ta priča o 1.4 motoru, jer je to jedini koji mogu da platim u ovom trenutku. O dizelu ili TJet ne razmišljam, jer mi je i ovo sa nekom akcijskom varijantom obogaćenog pop paketa od 10490 e prenategnuta konstrukcija. 

Trenutno vozim fiestu 1.25 16v od 75ks i ona uprkos svojih 1100kg ide kao metak, dok je obrtomer između 2.5 i 3.5k. Probao sam i jaču koja iz 1.4 izvlači 97. Razlika velika. Ti motori su konstrukciono iz druge polovine devedesetih. Trebalo bi da je i ovaj fijatov 1.4 slične konfiguracije i tehnologije. Tipo je teži nešto više od 100kg. Probam da zamislim šta znače ovdašnji komentari da je trom. Vozio sam grande 1.4 od 77ks i bolje se oporavlja od moje fieste kad se umrtvi, ali ga je zato ona tukla kasnije, posle dvojke. Nije tipo valjda gori od toga? Moja vožnja je oštrija, aktivna i podrazumeva česta šaltanja. Jedva čekam da ga probam i da steknem svoj utisak. Čak razmišljam i o nekoj rentakar varijanti od nekoliko dana gde bih pošao na put sa porodicom radi ličnog uverenja, ali ga u mojoj okolini niko nema. 

Da li su na 500l i u tipu potpuno isti prenosni odnosi (u menjaču i tanjirasto-konusnom)? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@branik

Pre probne vožnje dobro se raspitajte da li imaju taj 1.4 kao test. U BG svi imaju 1.6mjet, zato kažem. Provedeš jedno dva, tri krupnija drugara (obzirom odakle si to neće biti problem) i probaš!

Neko je pisao da su prenosi bolji kod Tipoa!

Srećna kupovina!

 

P.s. jel si razmišljao o polovnom, sa km ispod 20000, ali boljim motorom?

Edited by bane1321

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, upravo sam tako i zamislio. I sam sam iz kluba 100+tako da to ne bi bio problem. 

Inače, logika mi je ovakva: ako bih kupio nekog polovnjaka i dao oko 6500 u njega bih u startu morao da uložim bar 500e još i da strepim u narednom periodu od mogućih problema i ulaganja. I to bih morao da kupim pomoću kredita, do duše, mnogo kraćeg, tako da je onda, čini mi se, bolja varijanta nov za nešto više od 10, jer pri mojoj trenutnoj kilometraži godišnje od max 20k daje bar 7 godina mira u održavanju. Imao sam zaštitu od krupnih kvarova i do sada, ali se ipak nešto događalo i kvarilo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije to bas tako lose kao sto pricaju,ja ga vozim nekih mesec dana i meni je to ok... Kad ti treba da povuce ,vratis ga za jedan ili dva stepena nize i na preko 3500 obrtaja ide solidno... Posto si vec vozio auto benzinca atmosferca nece ti smetati... Naravno ko je vozio dizela sa turbinom njemu je lose,ne moze on da povuce sa 2000 obrtaja ali da je tako lose nije ,bar meni...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel imao neko u pocetku problem sa menjacem? Desilo mi se par puta da opste nije hteo u petu brzinu,medjutim kasnije proradi i radi sve normalno... Da li je mozda zato sto jos nije razradjen ili je mozda neki kvar... U prvu i u rikverc bas lako ulazi a obicno su one najkriticnije,znaci samo peta zajebava nekad....

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Dejan 1403 said:

Naravno ko je vozio dizela sa turbinom njemu je lose,ne moze on da povuce sa 2000 obrtaja ali da je tako lose nije ,bar meni...

Verovatno niko od nas ko je vozio 1.4 FIRE (btw motor koji generacijama ide u gomilu modela) nije komentarisao kako obican atmo motor slabo vuce iz niskih obrtaja. Niti se to od njega ocekuje, suludo bi bilo porediti ga sa bilo kojim turbakom, pogotovo u tom opsegu obrtaja.

Vec kako ide upravo u podrucju najveceg obrtnog momenta (4500 rpm) i snage (6000 rpm), torque od 127 Nm dovoljno govori. A svakako se slazem da su svacije potrebe i utisci razliciti i da je najbolje detaljno probati pre kupovine. Sto najvise i potenciramo, najveca prednost tog motora je jednostavnost.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, branik said:

 Moja vožnja je oštrija, aktivna i podrazumeva česta šaltanja. Jedva čekam da ga probam i da steknem svoj utisak.

Sa ovin motorom i njegovim menjačem ćeš se baš našaltati. Siguran sam da kad prvi put kreneš sa njim imaćeš osećaj : sta je ovo?  Tako je meni bar bilo posle Stila. Za kratko vreme sam se navikao na menjač. Osnovni i jedini nedostatak ovog auta je ler gas koji kad mu se ćefne nešto brljavi,  sa 900 na 1200,  skokovi. Nije često ,  prestaje odmah nakon dodavanja gasa, ali mene užasno nervira. Fabrička greška koju nikako nisu smeli sebi da dopuste. To je jedina mana, ovog auta što se mene tiče za sad, posle 10.000 km. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, bane1321 said:

@branik

Imaš polovne, godinu dana stare sa dizelom 1.3 mjet, za ispod 10000!

I o tome razmišljam, mada ima razlika u kreditiranje novog i polovnog. 

22 minutes ago, spaad said:

Sa ovin motorom i njegovim menjačem ćeš se baš našaltati. Siguran sam da kad prvi put kreneš sa njim imaćeš osećaj : sta je ovo?  Tako je meni bar bilo posle Stila. Za kratko vreme sam se navikao na menjač. Osnovni i jedini nedostatak ovog auta je ler gas koji kad mu se ćefne nešto brljavi,  sa 900 na 1200,  skokovi. Nije često ,  prestaje odmah nakon dodavanja gasa, ali mene užasno nervira. Fabrička greška koju nikako nisu smeli sebi da dopuste. To je jedina mana, ovog auta što se mene tiče za sad, posle 10.000 km. 

E sad sam definitivno zaintrigiran. Moram taj Čačak ubrzati. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa normalno da treba privikavanje, pa ja sam se mesec dana navikavao na atmosferac od 132ks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo sa ler gasom mislim da su to sve tikovi zbog lošeg našeg goriva. Što se tiče kupovine te probne vožnje traju kratko,da bi stekao bilo kakav utisak i za motor a i auto. ne znam kako je na jugu sa Rent car firmama ali nije skupo iznajmiti auto i preći bar 200-300 km.ipak kupuješ auto na 7 godina glupo bi bilo da se posle razočaraš. Što se tiče magistrale i preticanja uglavnom se iz 6 vraća u 3 da bi povukao kako treba tako je bar kod 500l

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...