Jump to content
FAS Goran
dobri nikola

Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti

Recommended Posts

Blago Vama ako auto kupujete ko fen preko limunda!

Za 10+ hiljada evra isprobao bih ga koliko god mogu, a na probi bih I video da li mi vise odgovara HB ili limuzina!

A boju bih uzeo onu koja se ne doplacuje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čitam razne druge forume i iskustva kod kupaca koji su bili u dilemi između Škode, Seata, fiata (možda još nekih marki, verovatno da sam zaboravio navesti)...naravno Rapid/Octavia/Fabia, Leon, Tipo i uglavnom kada se uporede navedeni ili slični modeli, ispade Tipo "najgrbaviji" - što zbog cene, što zbog relativno loše ponude motora jer u ponudi trenutno nedostaje turbo-benzin. 

Da li je moguće da su Škode i Seati toliko bolji ili je neki drugi razlog u pitanju? Da li može neko objektivno da napiše koji su razlozi tome, jer nisam imao priliku da probam navedene modele i marke, a opet ne verujem da je Tipo baš toliko loš - uzimajući u obzir da su svi video testovi koji se mogu naći na netu puni pozitivnih komentara, a naročito mi ostao u sećanju deo testa kada Mladen Alvirović pakuje na zadnju klupu njih trojcu bez nekog velikog problema (a opet, ne bih dovodio u sumnju objektivnost test vozača klipova koje sam gledao - što naših, što iz ostalih delova Evrope - Engledska, Slovačka, Češka, Hrvatska, Poljska....). :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dobri nikola

Vec sam pre pisao, ako se doplacuje, bolje je uzeti neki deo opreme nego li boju, pa sto da ne I premium umesto Tigrovih winteri za zimu, itd. AKo Vam, pak daju boju gratis kao kolegi spaadu, to je drugi par opanaka!

Navi kosta 550e ako je verovati cenovniku!

 

@Martin

Koleza, 

Skoda Rapid nema sta da trazi pored Tipa sedana! Nedovrsena spolja, unutra spartanska, sve zveci, losija sa ponudom prostora, po meni je za 2 koplja losija od Tipa. Jos da su onu tablu iz HB I farove ubacili u sedana, bilo bi I tri koplja! Isto vazi I za C-elyssea I 301! Sa Octaviom je vec druga prica, vozio sam se jednim taksijem u NS, kad sam isao da gledam Toyotu I mogu reci da auto deluje mnogo dobro. Ne znam u kom paketu opreme je bio, ali jako, jako fini materijali, obrada, ugodjaj voznje na zadnjoj klupi, izolacija...

Sto se HB tice, ne bih ga poredio sa Fabiom jer su drugaciji segmenti.

Tipo HB u najskupljem paketu, sa dodatkom metalik boje, zatamnjenih pendzera, navigacije I kamere... kosta bar 1500-2000 evra manje od Leona u style opremi na akciji! Tako da bih vise poredio Tipa sa Ceedom ili I30. I tada bih pre uzeo Tipa!

Ponovicu opet, glavni problem je slaba ponuda motora na nasem trzistu!

Edited by bane1321

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dobri nikola

Ne znam šta su ti rekli u salonu ali proveri dobro za tu crvenu boju. Moj prvi izbor je bila crvena metalik (poput Renoove ili Mazdine) ali to uopšte nije u ponudi za naše tržište.
Ima je u katalogu na fiatsrbija.rs ali ono što može da se poruči je samo akrilna tamno crvena, praktično bordo.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konkurencija je izbacila odavno trocilindricne turbo motore, Fiat se jos ceka

Fiat drzi matori 1.4 t jet u ponudi a 1.2 turba jos nema dok kod konkurencije toga ima odavno 

Za Fiat Punto nikako da stigne zamena

Fiat SUV je dosao medju zadnjima na trziste ako ne i zadnji

 

Generalno, Fiat kaska u svemu, ne samo u motorima

verovatno štiti svoje duge i premium marke

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, srdjos said:

Konkurencija je izbacila odavno trocilindricne turbo motore, Fiat se jos ceka

Fiat drzi matori 1.4 t jet u ponudi a 1.2 turba jos nema dok kod konkurencije toga ima odavno 

Za Fiat Punto nikako da stigne zamena

Fiat SUV je dosao medju zadnjima na trziste ako ne i zadnji

 

Generalno, Fiat kaska u svemu, ne samo u motorima

verovatno štiti svoje duge i premium marke

Ne treba 1.2 turbo. Uskoro će ih nuditi samo PSA i to onaj sa 3 cilindra.

 

Svi znamo koji motori dolaze kod Fiata. Biti će i dosta hibrida.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znamo kod Fiata, ne znamo u Srbiji...:ermm:

I nije samo Fiat u pitanju, vec I ostali uvoznici imaju slabiju ponudu od zemalja u okruzenju...

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, bane1321 said:

Znamo kod Fiata, ne znamo u Srbiji...:ermm:

I nije samo Fiat u pitanju, vec I ostali uvoznici imaju slabiju ponudu od zemalja u okruzenju...

 

što je normalno sa obzirom da im naše tržište nije bitno jer je slaba prodaja

 

26 minutes ago, N.N. said:

Svi znamo koji motori dolaze kod Fiata. Biti će i dosta hibrida.

 

za početak bi mogli da budu agilniji oko tih novotarija 

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minutes ago, Woodoo said:

Taj motor je najbolji u klasi od 1.0 do 1.4 litra, 3 godine za redom.

Svašta se piše. Zar to nije 1.6 sa cilindrom manje? A taj je bio iznimno nepouzdan. 

 

Doduše i VAG-ov twincharger je primao nagrade pa je ne zlu glasu i kod nekih VW fanova.

33 minutes ago, srdjos said:

 

početak bi mogli da budu agilniji oko tih novotarija 

To bi trebali biti prvi FCA benzinci sa GPF-om, moraju ga imati jer su GDI moraju zadovoljiti Euro 6c normu. Dio odgode predstavljanja je vezan sa tim. No dolaze ove godine. Kao što sam rekao 1.0 i 1.3 turbo.

 

Inače je dosta bilo neizvjesnosti oko uvođenja novih eko normi. Skoro da ih je Europarlament ukinuo. Sigurno bi ukinuli da nije bilo VAG-a i poznatog Dieselgate.

Tako nam sa euro 6c dolazi GPF na benzince kao i realnije mjerenje potrošnje goriva.

Sa Euro 6d dolazi SCR na sve dizel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, N.N. said:

Svašta se piše. Zar to nije 1.6 sa cilindrom manje? A taj je bio iznimno nepouzdan. 

Ovo je zvanicna nagrada, a to bas tesko moze da se namesti tri godine za redom. Za sada nema ni problema, a za taj period bi se do sada sigurno pokazali. Da li si vozio taj motor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te nagrade odvrte specifikacije sa papira i to je to.

 

Opet se vraćam na primjer famoznog VAG twinchargera. Na papiru ekstra, pa čak kada probaš ekstra. A u praksi...

Malo nju bi ga htjeli posjedovati, pogotovo polovnog.

 

No opet cijela priča je počela sa tim kako se 1.2 motori napuštaju. To je činjenica.

Renault umjesto 1.2 tCe predstavio 1.3. Mercedes ga u novoj A klasu vodi kao 1.4. Točno je 1.33.

BMW za facelift Minia maknuo 1.2 sa tri cilindra. Sada je 1.5 najmanji.

VAG umjesto 1.2 TSI stavlja 1.0 TSI.

 

Kažem, neće baš biti izbora 1.2 motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi ovde je tema kupovina novog Tipa, a vi pričate o motorima koji su za Srbiju naučna fantastika! Imam osećaj da kada stignu na naše tržište biće aktuelan Tipo mk3c!

Inače vozio sam taj 1.2 u Cactusu, bez turbo punjača i bio prijatno iznenadjen, za razliku od Renoovog tce sa 130ks!

Toyota 1.6 polako menja sa 1.2 turbo motorom!

Edited by bane1321

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minutes ago, Woodoo said:

Za sada nema ni problema, a za taj period bi se do sada sigurno pokazali. Da li si vozio taj motor?

Nije mi baš to ''da li si vozio taj motor'' najjači argument jer ako je tako, ae da onda ukinemo jedno 90% sadržaja Foruma jer nismo vozili te automobile :D o kojima eto pričamo po raznim temama. :) 

 

Za subjektivan sud je naravno neophodno ne samo da se provoza malo neki auto, nego da se vozi malo duže vreme.

Za objektivan sud nije neophodno da se provoza neki auto ni kratko, ni dugo. Dovoljno je da se pogledaju specifikacije na papiru, pa onda pogleda/pročita doooosta testova/merenja koje su radili raaaaaazni automobilski novinari širom sveta (ne samo oni u Nemačkoj), pogledaju se i nagrade koje si pomenuo, i ako neko stvarno želi da sklopi objektivnu sliku o nekom modelu  - imaće na osnovu čega.

 

Koliko ljudi,  koji pišu po Forumu o 1.4 16v motoru u Fiatu 500L, je zaista vozilo taj auto? Mnogo manje nego što ima onih koji kažu da je to preslab motor (slažem se) za bilo kakvu ozbiljniju vožnju u takvom automobilu. A eto...nije da smo ga svi vozali hiljade i hiljade kilometara :) pa opet imamo stav. Taj stav zavisi i od toga koji se auto pre vozio...ako neko iz Yuga ili Punta 1.2 8v sedne u Fiat 500L sa 1.4 16v motorom još kako se neće složiti sa stavom da je to preslab motor u Fiatu 500L, ali ako neko pređe iz nekog većeg turbo dizela sa 120, 150 ili više KS, još kako će mu biti slab. To je onaj subjektivni element, zato je bolje držati se objektivnog kada se ''sudi'' o nekom modelu. 

 

Ali, to je slika o novom modelu, tj. kakav je kad je bio nov. Tek onda dolazi sud vremena, tj. kako se određeni model pokazao u praksi, je l pravio neke probleme, itd, itd. Zbog toga smatram da za objektivnu sliku o nekom automobilu nije neophodno da se isti i provoza. Za subjektivni utisak je druga stvar, ali subjektivni utisak može i da zavara...

 

Znaš da sam malo provozao taj motor u onom Peugeotu, i kao što sam ti tada rekao...tiho radi (za taj utisak je dodatno zaslužna i poboljšana zvučna izolacija u Peugeotu koju si pomenuo), spolja ono klasičan zvuk malog benzinca...da nekome ne kažeš da je sa 3 cilindra teško da bi se primetilo spolja. Primeti se specifičan zvuk, ali ne verujem da bi nekome na prvu loptu palo na pamet da je to zato što ima 3 cilindra. Dobro povlači (ima tu i do toga kako je ukombinovan sa menjačem, tako da zasluge ne moraju da odu samo za motor), do 100 brzo dođe, naravno oseti se slabiji ''udarac u leđa'' nego kod ovih većih turbo dizela, ali to je i normlano, u skladu sa specifikacijama. Kako ide preko tih brzina treba opet da organizuješ da provozam :D 

Generalno, 130KS je 130KS, i one se moraju osetiti. Kubikaža, broj cilindara, mogu možda da utiču na trajnost, zvuk, performanse u određenom opsegu obrtaja koje se peglaju mapom ili prenosnim odnosima u menjaču ili kako već...ali ne može 130 konja iz takvog motora da bude slabije od 130 konja iz nekog drugog motora :D samo mogu drugačije da se pokazuju. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad spomenuste zvuk. Ne znam da li je doticnim modelima nesto falilo, ali 1.6 benzin u X i Renegade se kriminalno ruzno cuo. Imao sam osecaj kao da frezu vozim.

1.4 16v jos sa nekim lepim auspuhom moze jako fino da se cuje. Twinair pogotovu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neso, mnogo filozofiras :D

 

Nisam ja pitao Peru, Ziku... nego NN i ne zato da bih mu dokazao da gresi vec iz razloga da cujem misljenje nekoga ko prati desavanja.

 

Da li je proba tog motora merodavna, itekako jeste. Jer posle probe pisanje da su ti motori losi za voznju moze da bude samo tendenciozno. Da li FCA nedostaje takav tip motora? Mislim da im debelo nedostaje.

 

Subjektivno je kad npr na papiru 0.9 motor u Capturu i ostatku Renoove game izgleda odlicno a objektvino kad vlasnici istih posle godinu-dve eksploatacije pokusavaju da ih se rese jer su nezadovoljni kako idu. Niko od njih nije probao pre kupovine.

Edited by Woodoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne znam na osnovu čega oni odlučuju koji je motor najbolji. Samo znam da iste nagrade daju u centru Švabije, u Stuttgartu.

Recimo njima je već godinama najbolji motor do 4 litre i apsolutno Ferrari F154. Nekim čudom Alfa Romeo 690T koji je izvedenica tog motora nije najbolji u klasi do 3 litre. Kažem nisu mi jasni kriteriji.

Onda ta klasa do 1.4 litre obujma. Godinama je nagradu dobivao 1.4 TSI twincharger. Čini mi se 8 ili 9 godina u nizu, možda i više. A taj isti twincharger skoro od kada je izašao je na zlom glasu. Znam neke koji su imali skupe popravke na daleko manje od 100,000 km.
Ali kako taj motor radi to je tada bilo savršenstvo. Uostalom od takve tehničke sheme to mora biti tako. 

 

I naravno da sam onda pitao. Je li 1.2 od PSA samo izvedenica većeg 1.6. Zašto? Pa taj 1.6 je baš poznat po problemima.

 

Iz ovoga proizlazi da jedan od kriterija izbora sigurno nije pouzdanost. 

 

Što se tiče mode motora sa 3 cilindra. 1.0 u pravilu nemaju balans osovine. Ovaj 1.2 mislim da ima i BMW 1.5 sigurno ima.

No oni su pametno dizajnirali zamašnjak, barem kada je novi, da NVH karakteristika budu izrazito uzorno. A pitanje što na 100 000 km? Neki se žale već i na 50 000 km. 

 

Ukratko. Tko ima sa čime i tko može neka kupi 4 cilindra. 

 

Ah... Što se Renaulta tiče. Simpatiziram ih. Mijenjaju sada cijelu gamu motora. Tako da... No 0.9 Tce i 1.2 Tce su tehnološki jako različiti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, N.N. said:

I naravno da sam onda pitao. Je li 1.2 od PSA samo izvedenica većeg 1.6. Zašto? Pa taj 1.6 je baš poznat po problemima.

Nema veze sa 1.6.

 

Taj THP koji su napravili sa BMW-om se pokazao losim, ovaj mali je za sada odlican. I ako budes imao priliku probaj ga, razumeces onda zasto kazem da tako nesto nedostaje FCA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Woodoo

Pa zar nema Fiat 1.4 turbo MultiAir slične snage kao jači 1.2 PureTech? OK, ne ide u Tipa. Ali nije baš da Fiat nema ništa za ponuditi.

 

Iako sam mišljenja da će baš za Tipa na dosta tržišta baš novi 1.0 turbo biti jako bitan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali ima tu i jedna sitnica. Moderniji motor u Tipu ce za sobom da povuce dosta visu cenu i odvesce ga u cenovni rang ostatka C klase sto ce sigurno uticati na prodaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...