Jump to content
FAS Goran
dobri nikola

Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti

Recommended Posts

Sestra je prije par mjeseci kupila novog Megana 1.5dCi, drugi nivo opreme uz doplatu za displej koji je po meni sluzi samo da debilima izvuce novac za vizuelni kič ugodjaj. Nikakvog funkciomalnog olaksanja tu nema. Astra J je sampion ergonomije za displeje. Poredim enterijer Tipo vs Megane. Tkanina sjedista na Meganu djeluje profinjenije, ali je pitanje trajnosti. Gornji dio centralne konzole kod Megana je za nijansu meksi, ali je u donjem dijelu plastika kao iz Sandera. Ia ako je i kod Tipa plastika, to je bolje izvedeno. Okvir oko displeja kod Megana je ala kineski kvalitet sa ebaya (da ne bude da imam nesto protiv Renaulta isto smatram i za rjesenje u osnovnom Renegede FL). Obloge na vratima, manje vise Tipo i Megane su izjednaceni. 

Prostor pozadi, ne znam da li treba uzimati u obzir jer se uglavnom danas u automobilu vozi 1 ili 2, ali je u Meganu na nivou Grande Punta. Tipo je tu bolji. Prtljaznik je iskoristiv kod oba modela. Za moj ukus osjecaj na volanu kod Tipa je bolji.

Samo da dodam da je Tipo 5V 1.6 Lounge koji sam kratko probao kod dilera.

 

Meni se samo ne svidja sto je Fiat spao na modele Panda, 500, 500X i Tipa. To nije dobro jer potencijalni kupci se udaljavaju od brenda, a drugi zauzimaju ostale segmente. Fiatu trebaju modeli tipa Compass,  5008, Kodiaq. Vidjeli smo kakav uspjeh za PSA ima 3008/5008, ili Kodiaq za Skodu.

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Megane za mene ima uzasno ruzan enterijer i vrlo je "komplikovan za voznju".

 

Dobih pre koji mesec model sa nemackim jezikom menija i nekom uzasnom temom cajgera. Imao je zelenu pozadinu koja izbija oci i nije prikazivao obrtaje vec kad saltati za eco voznju.

 

Mislim: sto bih menjao jezik, verovatno kao i Audi ima opciju na volanu i saltas na tockic. Kad ono malo sutra :) opcija dosta zavucena u meniju multimedije. Morao sam prvo da menjam jezik, cekam 2 min da se presalta i onda trazim promenu jezika.

 

Mislio sam da je mojim mukama kraj, ali pri ubacivanju u 3. ili 5. brzinu vrlo cesto sam menjao podesavanja klime jer su touchscreen koji je ekstremno senzitivan i blizu menjaca.

 

Halogeni farovi su takodje dosta losi.

 

1.6 dci 130ks nema ni u kom rezimu mogucnost da bas "spuca" u sediste. Imao je i eco dugme koje nije pravilo vidnu razliku u voznji.

 

Nekako su mi Francuzi bas prekomplkovani za sedi i vozi upotrebu kola. Pre par nedelja sam trazio 2008 4x4 jer sam vas hteo da ga probam i izbi mi neko plavo osvetljenje cajgera oci. Cackam sve moguce menije i nigde opcije da se ugasi. Na kraju nadjem tanko dugme na cajgeru iza volana za gasenje. U stilu starih dugmica za reset kilometraze. Pa ti uvlaci ruke u volan kad ides autoputem bez ogranicenja :)

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto uvijek imam osjećaj da samo automobil iz VAG štale može biti univerzalno dobar za ovaj forum?

 

Meni je Megane unutra dobar. Materijali su dosta dobri. Problem je prije svega malo mjesta za noge putnika straga. Kao da je B segment i to neki jako malen B segment. Slične probleme ima i 308 II.

Tu mi je nejasna politika Francuza na hatchback modeli idu sa kraćim međuosovinskim razmakom od karavana.

 

Peugeot nema vlastite AWD modele pa tako ni 2008 ne može biti AWD. Jedino ako prepakiraju nešto tuđe...

2 hours ago, Elra said:

 

Meni se samo ne svidja sto je Fiat spao na modele Panda, 500, 500X i Tipa. To nije dobro jer potencijalni kupci se udaljavaju od brenda, a drugi zauzimaju ostale segmente. Fiatu trebaju modeli tipa Compass,  5008, Kodiaq. Vidjeli smo kakav uspjeh za PSA ima 3008/5008, ili Kodiaq za Skodu.

 

Opet ostaje pitanje što Fiatu ima smisla raditi. U flotnoj prodaji su izrazito slabi dolje Europe. Mislim da su tek nedavno pokrenuli Leasys i to samo Italija i Španjolska. Prodajno servisna mreža im je na dosta tržišta slabo pokrivena.

 

Onda imamo foto nesretno talijanski tržište di se kupuje jeftino i maleno.

Recimo da postoji europski Fiat Argo njih bi jedno 80% išlo kao onaj 1.0 sa 72 KS. Nitko se ne bi mašio za 1.3 atmo ili ne daj Bože za 1.0 turbo.

A kao što sam rekao jači motori i paketi opreme su ti koji nose zaradu. Sumnjam da je cijena proizvodnje Arga manja nego za Tipo. Manja veličina ne nosi manji trošak proizvodnje.

 

Onda opet da izbace veliko tko to kupuje. Ajde eventualno bi im kakav crossover imao smisla. Ali što krasti od Jeep Compass koji je jako nov model i koji se za sada jako dobro prodaje. A sa Fiatom tu cijenu postići ne mogu.

Edited by N.N.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što tiče asortimana FIATa,mogu ti reći da sam se iznenadio koliko im bolji izbor modela u Južnoj Americi(Brazil i Argentina napr.) ,nego kod nas u Evropi,valjda im prodaja nije najjača...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, N.N. said:

Zašto uvijek imam osjećaj da samo automobil iz VAG štale može biti univerzalno dobar za ovaj forum?

Zato sto:

1. Imas komleks od VW i svuda ih vidis

2. Uhodis mene po forumu i lupas mi kontru :D

 

I po ko zna koji put ti meni kazes da ono kako sam ja doziveo kola nije tacno jer si ti procitao bolje.

Get a car :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Igore bez ljutnje ali ti si taj koji spominje svoj auto maltene na svakoj temi i hvali ga direktno i indirektno :D Ne kazem da je los, al maltene svaki tvoj post je vezan za tvoj auto i velicanje istog :D
Nista licno samo bas upada u oci. :D
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da te uhodim ovo ne bi bila skoro jedina tema koju pratim. Znači da si lažov.

 

Ali ovo je recimo interesantno:

Quote

1.6 dci 130ks nema ni u kom rezimu mogucnost da bas "spuca" u sediste.

Očito ti voliš izražene turbo rupe. Možda ni ne znaš što je turbo rupa. Ali nije to samo tvoj problem.

 

Ima jedna zanimljiva priča. Čovjek testirao automobil sa bliže 200 dizel KS. Kaže on ne ide, ne lijepi u sic. Pa jel brz pitam ja. On, pa vozio sam samo 140 na dionici Žrnovnica-Srinjine. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, N.N. said:

Zašto uvijek imam osjećaj da samo automobil iz VAG štale može biti univerzalno dobar za ovaj forum?

Evo ja narucih Japanca :ph34r:

1 hour ago, N.N. said:

Meni je Megane unutra dobar. Materijali su dosta dobri

Meganova prednja sedista su ok I onaj centralni tunel je postavljen kao kod modela iz vise klase.

Kao sto je erla rekao plastika oko multimedije kineska, spolja kicast, unutra mali, a meni je recimo sediste sve vreme test voznje skripalo I u njega nikako nisam mogao da se namestim! Bolje mi je legao polozaj za volanom kod Tipa recimo!

Vozio sam benzinca od 130KS I u odnosu na 1.9 mjt - hmmmm, nikakav!

Edited by bane1321

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, N.N. said:

Da te uhodim ovo ne bi bila skoro jedina tema koju pratim. Znači da si lažov.

 

Ali ovo je recimo interesantno:

Očito ti voliš izražene turbo rupe. Možda ni ne znaš što je turbo rupa. Ali nije to samo tvoj problem.

 

Ima jedna zanimljiva priča. Čovjek testirao automobil sa bliže 200 dizel KS. Kaže on ne ide, ne lijepi u sic. Pa jel brz pitam ja. On, pa vozio sam samo 140 na dionici Žrnovnica-Srinjine. 

 

Ocito ti nisi probao auto preko 1.6 ako tebi ovaj Megane lepo vuce :)

 

A ako me secanje sluzi juris ti mene kroz 5-6 tema i pozivas da komentarisem i MQB platformu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bane1321

Ako uzimaš novu Hondu Civic mogu apsolutno razumjeti zašto bi je netko kupio. Mogu to razumjeti i za Mazde. Ali za ostale Japance jako teško osim ako si taksist.

 

Za Megane bih se osvrnuo na 1.6 dizel. Jedan od boljih primjeraka klase što se tiče onoga sa 130 KS. Naspram 'wagen 1.6 dizel nekretnine avion. Pričam čisto o 1.6 dizelu naspram 1.6 dizelu. Ionako će u jako skoro vrijeme ovo biti irelevantna priča osim za tržište polovnjaka. Izgleda da dolazi 1.7 dCi sa 120 odnosno 150 KS. 

 

Pa recimo da me jako smeta kako se nekima gledaju detalji dok za 'wagen neke stvari odjednom nisu bitne. Konkretno jedan Renault Talisman. Takve detalje u unutrašnjosti i takve siceve sa Passatom nećeš moći dobiti. Nema teorije. Po meni najveća mana Talismana je značka i 1.6 dizel sa 160 KS. Trebaju 2.0 i izgleda da će ga skoro dobiti, 2 komada.

A ovdje su pozvani svi:



Nisam ja odgovoran za izbjegavanje rasprava. Rekao sam. Izgleda da se preferira subjektivan dojam iako je prečesto bez rezona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mesas babe I zabe stalno... Elra je prvi uporedio Tipa sa Meganom I dao neko svoje misljenje, kada je slicno misljenje dao I Ivan ti si se odmah nasao uvredjenim. Kakve veze ima poredjenje 1.6 Renoa I 1.6 WV sa temom o Tipu? Sad pominjes I Talismana I Pasata... Kakve veze oni imaju sa FIAT Tipoom? Delujes mi na one britanske komentatore automobila koji u svim autima ispipase plastiku na mestima koje neces pipnuti ni dok usasavas detaljno auto za svatove, sem kod Golfa. Samo sto kod tebe ide u obratnom smeru. Daj, drzi se teme I komentarisi po svom iskustvu, a ne na osnovu testova I toga sta ima da se kupi u ... ne znam ni ja gde. Sta meni vredi sto se u Italiji Tipo prodaje sa 10 razlicitih motora, kad ovde nude samo tri (I to dva neodgovarajuca 1.4 16v I 1.3 mjt)? Lepota je u ocima posmatraca, ako je tebi nesto lepo ne mora biti I meni, ako se ti dobro osecas u nekom autu, zar moram biti ja? Ja kada sam razmisljao o kupovini, obisao sam SVE auto kuce (sem SEATA) I odabrao onaj koji MENI (a ne nekom test vozacu) najvise odgovara I u koji se finansijski uklapam! I ne trolujem okolo kao japanci ovo, japanci ono, vec se trudim da razmenim misljenja o konkretnoj stvari, eventualno pomognem, kao sto su imeni xy puta pomogli ljudi sa foruma. Kad otvorim svoju temu (kad mi stigne auto) ima da dizem unjoj Japance u nebesa, ali koju korist ima neko ko hoce da kupi Tipa od toga?

Edited by bane1321

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bane1321

U pravu si za off-topic no jako si u krivu za usporedbe. Uvijek pokušavam usporediti direktne takmace. Ista veličina automobila, sličan motor. Tu kod mene sigurno nećeš vidjeti izjave izvučene iz konteksta što je modus operandi dobrog dijela ljudi na forumima (pri tome ne ciljam samo na ovaj forum).

Share this post


Link to post
Share on other sites

NN treba da smanjis ostrascenost jer zaslepljuje, takodjr subjektivan utisak je bitan, a ima I neko uporiste u realnosti.

Kao recimo atmobenzin vs turbodizel, cak I kada su po stoperici slicni, vecina ce reci da dizel ide bolje, zato sto I stvarno ide bolje u rezimu 2000rpm gde vozi 90% vozaca.
Tako da I gde stoperica kaze jedno, voznja u praksi je drugo.

Ali sve je to ok, pa recimo kod alfe I bmwa ce dosta ljudi da opljune volan da je kao kod kamiona jer je pretvrd I predirektan, ima ljudi kojima je voznja od a do b, a neko voli da vozi itd.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@N.N. Ako hoces posalji mi u poruci mail pa cu ti proslefiti ubrzanna tog 1.6dci sa Autobana koja sam ja imao. Uglavnom 100-max pa sam proceni :)

 

Nigde ja ne rekoh da mislim da je 1.6 tdi bolji. Stavise imam svasta protiv i njega posto je gotov posle 2500rpm. Zato po gradu ostavlja utisak da ide kao sumanut.

A za MQB i dalje necu da komentarisem :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vagenovac

Pa nekako bi i trebalo da malo strastveniji ljudi pišu na automobilističkim forumima. Inače sve svodimo na prijevozno sredstvo od točke A do točke B. Zapravo tu je baš Tipo pa jedno skoro savršeno prijevozno sredstvo.

Dizel vs. benzin teme izbjegavam. U pravilu hrpa gluposti. Svede se sve na to da dizel ide kao da nema sutra.

 

@igor0511

Ne znaš zašto bi me to zanimalo. Ima medija i sa ISO certifikatima. :D

 

No pustim to na stranu. Mislim da su najvažnija međuuzbrzanja. OK, možda netko provodi mnogo vremena na AC pa su mu bitne brzine iznad 100 km/h (nije da se to ne hvata na državnim cestama :D). No evo gledam Talijani imaju sustav gdje ćeš se rijetko usuditi preći 130 km/h na AC. Čini mi se da ga sada i Slovenci naručiše. Izgleda da za neke bijesne brzine ostade samo Autobahn. A i to će ukinuti kako se krenuli.

 

Da se vratim na međuubrzanja. 1.6 TDI je tu baš kilav naspram ostalih 1.5 ili 1.6 dizela. Malen okretni moment naspram nekih konkurenata, neki imaju skoro 30% veći. Zatim 5 ručnih brzina naštimanih da ga možeš razvući skoro do 200 km/h. Doduše vjerujem da neki hvataju u 210 km/h po instrumentima jer VAG u pravilu i najviše laže.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strastven nije ostrascen.

Tebi samo Fiat valja, a VW ne valja nikako.

 

Ja volim da vozim kola i smatram sebe strastvenim vozacem. Nisam ostrascen niti favorizujem neki motor ili marku. Samo iznosim ono kako ka dozivljavam kola. 

 

E vidis sad koliko je subjektivni osecaj drugaciji. Kazes da 1.6 tdi ima mali obrtni, a cupa kao lud, sto zbog kracih brzina, sto zbog dostupnosti obrtnog. Osecaj u voznji je daleko vise sportski od Megana 1.6dci. Jos Golf ima uzasno kratak hod papucice gasa pa ostavlja utisak da vuce odmah iako se cesto potopi gas da i ne primetis.

 

Takodje sam mislio da je 5 brzina mana dok nisam provozao G7. Preko 3000rpm u najvise stepenu prenosa tesko prelazi posto je to po cajgeru oko 170km/h sto je za mene odlican menjac.

 

Lose odmeren menjac za mene je onaj koji u najvise stepenu prenosa ide preko 4000rpm na dizelu i 6000 na benzinu, odnosno menjac ogranicava auto.

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stigao! Šta da kažem? Auto je posebna priča za sebe. Moji prvi utisci posle 80km su da je mnogo više pozitivnih stvari nego nekih (nazovimo) negativnih. Sam automobil uživo izgleda bomba u ovoj opremi (bar meni, a i prolaznicima koji se prilično okreću za njim) Za boju ste bili u pravu. Totalno mu leži. Što se tiče udobnosti  na putu ne oseti krpljen asfalt,ni manje neravnine, koje dobro apsorbuje vešanje.(samo se čuje blagi zvuk) Nema nikakvih cvrčaka, jer je sve od enterijera baš dobro sastavljeno i čvrsto. Kod Stila tapacirung vrata ,kad se uhvati za rukohvat i vuče živi nešto. Ovde ne. Kokpit (gornja strana do šoferke koja je veći deo plastike) je od neke gumene,mekane plastike koja deluje na dodir izuzetno prijatno, a i vizuelno. Priča o jeftinoj plastici za ove pare je laž. Do BG-a sam išao sa novim Rapidom koji ima lošiju plastiku od ovog auta i to u svim segmentima enterijera. U poređenju sa Stilom kojeg vozim ovaj 1.4 je slabiji za 10-ak %. Menjač je totalno drugačiji . 1,2,3 su izuzetno, izuzetno kratke,bord vas tera da na 2000 O/min ubacujete u viši stepen, a na 1500 O/min u niži. Faktički vas tera da ga vozite 4,5,6. Auto u ovoj opremi ima težinu od  1260kg. Jedina primetna razlika u odnosu na Stila je u 4,5,6 gde Stilo bolje vuče na približno istom  broju obrtaja uz gas do daske. Sve u svemo, automobil ima neki besan sportski šarm po izgledu spolja, a i iznutra. Po performansama ovaj motor nije trkač, ali je meni dovoljan. Potrošnja po bordu na ovih 80 km je pokazivala od 4,5L do 9L. Dosta je fleksibilan u 4,5,6 na malim obrtajima, ali bez nekog ozbilnog ubrzanja. Sasvim koristan automobil. Ako nekog nešto drugo interesuje nek pita.

Moram da napomenem da sam za naše uslove trgovine izuzetno prijatno izneneđen odnosom prema kupcima u AK KOLE. Zahvalan sam gospodinu Slavoljubu i gospodinu Zoranu.

IMG_20180210_132753.jpg

IMG_20180210_145752.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...