Jump to content
FAS Goran
dobri nikola

Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti

Recommended Posts

On 4/6/2017 at 7:54 PM, igor0511 said:

Meni je ta Meriva ostala u secanju kao vrlo simpatican auto za nekog drugog :) Posto je minivan u pitanju ima bukvalno mesta na pretek, ali trazi navikavanje na malo cudan raspored. Prve 3 krivine sam imao problem da pratim saobracaj zbog polozaja A stuba, ali posle sam se vec navikao. Menjac je odlican i precizan, ali naslon za ruku cudnu pozicioniran tako da takodje malo zbunjuje. Motor odlican. Vukao je do 180-190 bez problema (na Autobanu, naravno), a prosecna potrosnja je bila prilicno mala za to kako je vozen auto. Turbo je savrseno odmeren i vuce iz bas niskih obrtaja tako da se jako lepo vozi.
Gepek pristojan potpuno. Model koji sam ja vozio je imao i grejace volana tako da je bila milina voziti zimi.

 

Sve sto je naveo igor mogu da potvrdim, s tim sto sam ja vozio Merivu sa tim 1.4 motorom ali od 140 konja, i ide stvarno lepo, mada je potrosnja u proseku bila oko 9-10 litara gradske voznje (imam malo tezu nogu na gasu). Ne znam koliko Tipo 1.4 trosi ali ne moze ni priblizno da ide dobro kao Meriva sa tim turbo motorom. Moguce je i skuplje odrzavanje same Merive bas zbog tog turbo motora. Naravno mnogo prakticniji od tipa sedana zbog samog oblika auta.

Jedino sto ne znam kako se porede Tipo i Meriva po opremi u toj ceni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@electronizer I ova Meriva koju sam ja vozio je bila 140ks. Pretpostavljam da nema velike razlike u odnosu na 120ks verziju.

 

A sto se potrosnje tice ne bi trebala da bude mnogo zednija od atmosferca, mozda i stedljivija.

 

Odrzavanje takodje ne bi smelo da bude nesto mnogo razlicito jer je u pitanju turbina bez varijabilne geometrije koja je malo veca od onih turbo privesaka-pistaljki :) 

 

Sve u svemu ja bih radije uzeo turbo nego atmosferski motor iste kubikaze bez ikakve bojazni da ce nesto krenuti naopako.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogotovo ako je nov auto, turbo benzinac je super izbor. Prosečan vozač kod nas tek za 5-6 godina pređe oko 150000 km. Nema velikih razdaljina do posla i nazad. 

Tako da nema bojazni da li će se nešto desiti sa motorom. Čim počne da zeza odmah na prodaju B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/8/2017 at 7:42 PM, igor0511 said:

@electronizer I ova Meriva koju sam ja vozio je bila 140ks. Pretpostavljam da nema velike razlike u odnosu na 120ks verziju.

 

A sto se potrosnje tice ne bi trebala da bude mnogo zednija od atmosferca, mozda i stedljivija.

 

Odrzavanje takodje ne bi smelo da bude nesto mnogo razlicito jer je u pitanju turbina bez varijabilne geometrije koja je malo veca od onih turbo privesaka-pistaljki :) 

 

Sve u svemu ja bih radije uzeo turbo nego atmosferski motor iste kubikaze bez ikakve bojazni da ce nesto krenuti naopako.

 

Neka moja iskustva su da su turbo benzinci zedniji, generalno jer su manji motori koje treba malo jace voziti dok turbina ne odradi svoje. Poredeci iste kubikaze potrosnja je maltene ista, mozda pola litre gore dole.

Ukoliko Nikola planira da uzme auto i da ga menja nakon garancije nek uzme onaj koji mu se svidja na oko i ima finu opremu, vise puta je napomenuo da mu snaga motora ne igra veliku ulogu, u gore pomenutom postu kaze da ni ne prelazi puno tako da bllo koji izbor je dobar, sve ce to izdrzati normalno koriscenje i habanje, a i garancija je tu da pokrije sve nedostake, kojih verovatno nece ni imati :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za ovoliko koliko on planira da vozi auto pitanje je da li ce i fabrika toliko potrajati, a kamoli garancija :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka cast bas ste me slatko nasmejali :lol:... Moram priznati da uzivam u autu koji ima lep i dobar enterijer, da je udoban i korektno povlaci kad mu se da gas ( a ne ko ranjeni puz ).  A da pri tome  nije  veliki potrosac...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa tipo ima mnogo moderniji enterijer, kod merive ima previse dugmica, kao i kod astre j. Verujem da Tipo sa 95 ks sasvim solidno ide, naravno Meriva ozbiljnije ide, i mislim da u toj ceni tesko moze nesto bolje. Sad bacih pogled na cenovnik merive, regularna cena Drive opreme i turbo motora je 18200eur, to za 12800eur koliko si ti nasao je ozbiljan popust. Po meni mnogo lepsi auto i prakticniji od tipa sedana, bolje ide, jedino enterijer je mozda malo tezi za navikanje sa gomilom dugmica. 

 

Baci pogled na ovaj klip, covek je detaljno pregledao auto, u toj opremi sto tebe interesuje, samo eto slabiji motor.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je lepsi enterijer Merive/Astre.

Presudjuju kod mene cajgeri koji su na Opelu lepsi i pregledniji dok Tipo ima zbudzeni GP fazon koji mi stvara utisak manjeg prostora u kolima.

 

Ali sto se eksterijera tice mislim da Meriva nema sta da radi pored Tipa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Botunjara dizajn nikada nije bila dobra.

Za Astru 'J' uvijek ponavljam isto. Prasica koja treba dosta jake motore, posljedica veća mase je i veći guc u gradu.

 

Tko gleda Merivu valjda gleda 500L.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari, hvala Vam od srca na trudu i vremenu koji ste odvojili za mene, nadam se da cu u toku ovog meseca dobiti poziv na probnu voznju sa novim Tipom. Pripremam uporedo i teren za novu Merivu i Astru J, videcu kakvi ce utisci biti i sta ce prevagnuti. Trudicu se da izbor padne na vozilo koje korektno povlaci kad se da gas a da pri tom netrosi ko tenk. Da me zadovolji udobnost i prihvatljiva cena odrzavanja auta.

Ako imate jos neku sugestiju slobodno je iznesite...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 06/04/2017 at 1:54 PM, Dukadin said:

A Toyotu Auris niko da spomene? Ne valja?

Slucajno natrcah, mozda bude interesantno:

Dodjite, pogledajte i probajte novi Auris. Specijalna sajamska cena za model sa 1.33 VVT-i benzinskim motorim i "Terra" paketom opreme od 12.990 EUR za belu boju (odlican paket - automatska dvozonska kllima, 7 x Airbag, ABS+VSC+TRC....). Garancija 5 godina, bez ogranicenja kilometraze. Beskamatno finansiranje do 7.000 EUR na 36 meseci. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Ivan said:

Garancija 5 godina, bez ogranicenja kilometraze. 

Ovo mi se svidja, mada verovatno lepo naplacuju servise.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne bih tako gledao. Imas 5 servisa da platis u ovlascenom. 100e razlike po servisu ti nista ne menja, a ako menja ne treba gledati nov auto.

Simple as that :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E, kad bi bila 100 evra razlike po jednom malom servisu, treba proveriti. Nije retkost da mali (redovni) servisi hvataju i cifre od oko 200 evra za automobile C segmenta.

U taj broj godina dolazi i veliki servis, pa promena diskova/pločica, šanse nema da ne strada nešto i na trapu, a to onda više nikako nije razlika od 500 evra...saaaaaaabrali su sve to ljudi sa mnogo više podataka i znanja od nas čim su preračunali da im se isplate garancije i do 7 godina, dok sa druge strane podignu cenu održavanja. Treba se raspitati i da li je u pitanju fabrička ili dilerska garancija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato kad se gleda novi auto se trazi i plan odrzavanja gde su navedene cene za servise. Ja takav plan dobio za Tipo i Yeti kad se raspitivao.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ulja i filteri sa radom sa Toyotu Verso 2.0d su 27000, mislim da ne treba spominjati koliko druge stvari mogu da kostaju...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cestitam svim clanovima Uskrs HRISTOS VASKRESE!

Kolika je cena malog i velikog servisa kod fiata tacnije za tipo model o kome govorimo. Da li sam upravu kad kazem da ovaj model nema plivajuci zamajac?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dobri nikola

 

Najbolje pošalji mail FCA Srbija, da ti dostave petogodišnji plan održavanja sa cenama. Tako ćeš videti tačno koliko ćeš ložiti za pet godina i šta se sve menja pored servisa.
Po meni cene servisa ne bi smele mnogo da se razlikuju od 500l sa istim motorom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobri Nikola, ako ti se svidja Tipo sa 4 vrata i zadovoljava potrebe tvoje porodice , financijski se uklapas , idi i pazari !!!

Smatram da ti nije potreban automobil za trke, nikakova ekstremna stabilnost na cesti i jos 100 manje bitnih stvari , nego trazis limenu kutijicu koja ce te prevesti sa jedne tacke na drugu kada treba !

Ja nisam strtrucnjak za automobile niti umem lepo da pisem ali trudim se da ti pomognem koliko mogu ,,,, Ja sam pre godinu i kusur pazario Tipo 1.6 multijet i za sada sam zadovoljan .

Normalan obican auto koji ti nudi dovoljno za pare koje kosta , imas mesta za sve , stane sic za dete na zadnju klupu bez problema , ja sedam odostraga na zadnju klupu a da glavom ne udaram u krov

( uostalom boli me dupe za zadnju klupu , pa ja ionako uvek sedim napred ) , prednji sicevi se spustaju na dole-noge se dizu na gore ,  kada pravimo kupovinu ili se ide na godisnji u gepek stane cudo stvari , nismo probali da tovarimo u njega sporet smederevac, mjesalicu za malter, niti vesmasinku ...... NITI CEMO PROBATI !!!!!!

 

Jeste malo tvrd na cesti , misli se na amortizere i na siceve, ali nije neudoban automobil . Tvrdoce hoce malo da ide na zivce kada se vozis u lokalu ali slika se menja na duzim relacijama .

Ja od Brescia ( IT ) do Rume imam 800 i kusur kilometara i ovo je prvi Fiat u mom zivotu sa kojim prevalim tu distancu i ne osjecam se slomljeno nakon puta. Znaci da su sicevi lepo odradjeni , rade svoju funkciju !

Prvih 10 000 km volan mu je bio malo neprecizan , sada se malo popravilo , valjda sve leglo na svoje mesto , hehe  ,,,, od deklarisane potrosnje nema nista -gutne 1,5 litre vise !

Toliko o dizelu ,,,, sto se tice svega ostalog - sve stoji na svom mestu kao i prvog dana : nema infiltracija vode u putnicki prostor , nista nije otkazalo , sve lepo funkcionise i stoji na svom mestu .

 

Pitas za benzinac 1.4 ,,,,, pa vidi , motor koji se u toj kubikazi ( 1300 i kusur ccm ) proizvodi kao takav od 1998 i jos je u proizvodnji dovoljni ti govori o cemu se tu radi , oprobana i isprobana

tehnologija kod koje sigurno nece biti iznenadjenja po pitanju kvarova kada istekne garancija ......

Ako gledamo ubrzanje ,sigurno nije motor koji trga i cupa ali u tnjegovoj karoseriji se ponasa sasvim ok , ima malo kratke prenosne odnose ali ok , ja bih rekao da je Tipo sa 1.4 benzincem isto

sto i punto 1.2 , ali to mora covek da proba da moze oceniti kako se ponasa motor , zadovoljava ili ne .

 

Bas me interesuje kakovi ce biti utisci nakon probne voznje , ,,,,

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako smem da dam svoje utiske. Ja sam u februaru pazario Tipo 1.3 multijet sa easy paketom. Za toliko se imalo. Evo sada na brojaču pokazuje 12350 km. Kao što se da zaključiti meni auto treba i to svaki dan, ceo dan. Ono što stoji je da posle celodnevne vožnje iz mog limenog izadjem bez trunke zamora. Inače sam visok 198 i imam problema sa kičmom i iz kola bih posle par sati vožnje izlazio uz lelek i jauke. Potrošnja: Do Pirota i nazad o rezervoaru 5,35 l na 100 km. Autoutem vuče sasvim solidno. A da, ima 5 brzina. Stabilan je sasvim ok. Do Crne gore i nazad do Bg bez problema.Guta krivine. I nije tvrd kao novi nemci. Srednji paket opreme i metalik izašao 13500 eur pa vi sad vidite. Garancija 5 godina, ili 200.000 km. Pristojno. Da bitno, ja sam uzeo sedan verziju. I njemu se obaraju zadnja sedišta. Kad smo kod sedišta bitno. Vozio sam do Pirota sa nas četvoro. Ponavljam ja sam skoro dva metra. Prostora i komfora na pretek, čak i iza mene. Tu mu, trenutno, nema preca u klasi. Ne škripi, ne cvili, ne tandrče i nije bučan na brzinama koje su dozvoljene na našim putevima. Do 170 stiže relativno lako. Doterao sam ga preko 190 po cajgeru što znači da ide do obećanih 180. Tempo drži bez problema i na ovim našim brdima na nazovi autoputu bez problema ubrzava uz brdo u petoj kad god da mu date gas, ako je imao preko 1700 obrtaja. Eto, ja više nego zadovoljan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...