neshaoct 9591 Posted April 3, 2017 Izgleda da je dugotrajna karijera Ferdinanda Piëcha došla svom kraju. Naime, potvrđena je informacija da Piëch namerava da proda svoj udeo od skoro 15% u Porsche Automobil Holding SE, odnosno porodičnom holdingu koji kontroliše Grupu Volkswagen. Tačnije, porodice Porsche i Piëch kroz Porsche Automobil Holding SE kontrolišu 52% Grupa Volkswagen. S Piëchevom (79) karijerom se malo ko može meriti, bar kada je reč o auto industriji. Naime, ovaj unuk slavnog Ferdinanda Porschea je u aprilu 2015. napustio mesto predsednika nadzornog odbora Grupe Volkswagen, a svoj rad u Porscheu je počeo još 1963. Između ostalog zaslužan je za mnoge Porscheove modele, nadzirao je kupovinu Lamborghinija, stvaranje Bugatti Automobiles SAS-a, a time i razvoj Veyrona, kupovinu Bentleya i sl. Na odlazak iz Grupacije je verovatno veliki uticaj imala afera ''Dieselgate'' za čije vreme trajanja je, a i nešto pre nje, za sobom spalio mnoge mostove. U svom svedočenju nemačkim istražiocima Piëch je izjavio da je ključnim osobama u Grupaciji još u februaru 2015. rekao da postoje problemi i malverzacije koji su kasnije postali skandalozni Dieselgate. Ipak, vrhuška Grupe VW je demantovala njegove navode i tvrdila da su za sve saznali tek u septembru 2015. kada je izbio skandal. Automotive News javlja da je ostatak deoničara Porsche Holdinga odlučio da Piëcha izgura iz upravnog odbora. Naime, nakon što je otišao iz VW Grupe Piëch je nastavio da prisustvuje sednicama odbora, ali izgleda da to više neće biti slučaj jer će ostali članovi porodice od njega otkupiti njegov udeo, a time i glasačka prava. Navodno će njegovih 14.7% udela vlasnika promeniti do kraja ovog meseca, a vrednost se kreće oko 1.1 milijarde evra. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted March 4, 2019 Električni Piëch Mark Zero Na sajmu automobila u Ženevi će premijeru imati i Piëch Mark Zero, električni sportski coupe koji je delo Antona Piëcha, sina bivšeg šefa Volkswagen grupacije Ferdinanda Piëcha. Po do sada objavljenim podacima, Piëch Mark Zero je električni GT dvosed sa težinom manjom od 1800 kg i autonomijom od oko 500 km (po WLTP normama). Mark Zero će u Ženevi biti predstavljen u formi koncepta, i to sa elektromotorom od 150 kW/204KS napred i sa dva elektromotora pozadi (svaki sa po 150 kW/204KS). Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 3.2 sekundi dok je maksimalna brzina 250 km/h. Arhitektura vozila je spremna da prihvati ne samo električni već i hibridni pogon, kao i klasične SUS motore. Automobil je dugačak 4432 mm, širok 1991 mm, visok 1250 mm i ima međusoovinsko rastojanje od 2620 mm. Takođe, švajcarsko-nemački Piëch Automotive navodi da su osim ovog coupea u planu i druge verzije, i to model sa 4 sedišta kao i SUV vozilo. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted May 10, 2019 Najavljeni električni Piëch GT-X i GT-4 Na poslednjem sajmu automobila u Ženevi je premijeru imao i Piëch Mark Zero, električni sportski coupe koji je delo Antona Piëcha, sina bivšeg šefa Volkswagen grupacije Ferdinanda Piëcha. Takođe, švajcarsko-nemačka kompanija Piëch Automotive je već tada najavila da su osim tog coupea sa 2 sedišta u planu i druge verzije. Sada stižu informacije da Piëch Automotive priprema SUV model GT-X sa 5 sedišta i sportski model sa 4 sedišta nazvan GT-4. GT-X i GT-4 će koristiti isti pogonski sistem kao i već predstavljeni Mark Zero, a biće napravljeni na njegovoj produženoj platformi. To znači da će GT-X i GT-4 dobiti tri elektromotora (jedan napred i dva pozadi), sa kombinovanih 450 kW/612KS, kao i litijum-jonske baterije od 70 kWh. Ubrzanje od 0 do 100 km/h će trajati 4.7 sekundi kod GT-X modela, odnosno 3.8 sekundi za GT-4. Podatak o autonomiji ovih automboila još nije saopšten, ali budući da su oni teži od Mark Zero coupea (koji inače ima 1800 kg), ta autonomija će sigurno biti nešto manja od 500 km koliko sa jednim punjenjem može da pređe Mark Zero. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted August 27, 2019 Preminuo Ferdinand Piech, nekadašnji direktor Volkswagena Ferdinand Piech, nekadašnji direktor Volkswagena i čovek koji je kreirao Porsche 917 i Audi Quattro, preminuo je u 82. godini u Stuttgartu. Osim što je kreirao Porsche 917 i Audi Quattro, zaslužan je i za Bugatti Veyron, kao i mnoge druge projekte. Smatra se da je veliki uspeh VW grupe uglavnom njegova zasluga. Kada je tek kreirao Porsche 917, njegova porodica nije verovala da će uspeti, da je to rizik sa kojim će uništiti kompaniju. Ovaj model je zatim postao jedan od najuspešnijih i najboljih ikada, a njegov se rizik isplatio. Informaciju o njegovoj smrti podelila je supruga kazavši kako je preminuo iznenada i neočekivano. Dodala je kako je bio entuzijastični inžinjer i obožavatelj automobila do samog kraja, i kako je svoj posao radio sa strašću. Bio je unuk Ferdinanda Porschea koji je osnovao kompaniju, studirao u Cirihu, pa se nakon studiranja pridružio Porscheu 1963. godine. Tu je radio na eksperimentalnom odeljenju, a nakon što su porodice Piech i Porsche završile svoju priču sa Porscheom, pridružio se VW grupi, odnosno Audiju gde je kreirao model Quattro. ''Pre svega, vidim sebe kao produktivnu osobu koja se oslanja na instinkt kada su u pitanju potrebe tržišta. Biznis i politika me nikada nisu odvojili od našeg primarnog cilja - da kreiramo i pravimo atraktivne automobile'', napisao je u autobiografiji. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted October 16, 2021 Električni Piech GT Piëch GT je električni sportski coupe koji je delo Antona Piecha, sina bivšeg šefa Volkswagen grupacije Ferdinanda Piecha. Po do sada objavljenim podacima, Piëch GT je dvosed sa težinom od 1.800 kg i autonomijom od oko 500 km (po WLTP normama). Automobil dolazi sa tri elektromotora (svaki sa po 204KS), kao i baterijama od 75 kWh, pri čemu punjenje od 0 do 80% kapaciteta navodno traje samo osam minuta. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje okruglo 3 sekunde, a do 200 km/h iznosi 9 sekundi. Automobil je dugačak 4.432 mm, širok 1.991 mm, visok 1.250 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2.620 mm. U planu je da se tokom 2022. i 2023. godine napravi nekoliko serija prototipova, dok serijska proizvodnja startuje tokom 2024. (cena će biti saopštena u narednim mesecima). Najavljuje se 1.200 primeraka godišnje, a pored Evrope prodaja će se odvijati u Kini i Americi. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted November 30, 2021 Električni Piech GT po ceni od 200.000 evra Piech GT je električni sportski coupe koji je delo Antona Piëcha, sina bivšeg šefa Volkswagen grupacije Ferdinanda Piëcha. Po do sada objavljenim podacima, Piëch GT je dvosed sa težinom od 1.800 kg i autonomijom od oko 500 km (po WLTP normama). Automobil dolazi sa tri elektromotora (svaki sa po 204KS), kao i baterijama od 75 kWh, pri čemu punjenje od 0 do 80% kapaciteta navodno traje samo osam minuta. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 3 sekunde, a do 200 km/h iznosi 9, sekundi. Automobil je dugačak 4.432 mm, širok 1.991 mm, visok 1.250 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2.620 mm. U planu je da se tokom 2022. i 2023. godine napravi nekoliko serija prototipova, dok serijska proizvodnja startuje tokom 2024. (po ceni od 200.000 evra po primerku). Najavljuje se 1.200 primeraka godišnje, a pored Evrope prodaja će se odvijati i u Kini i Americi. Takođe, kasnije stižu i model sa četiri sedišta i SUV, pa će proizvodnja svih modela iznositi do 10.000 primeraka godišnje. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted July 17, 2022 DWrev: Piech GT Piech Automotive planira revoluciju u proizvodnji automobila... Quote Share this post Link to post Share on other sites