Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Ferdinand Piëch napušta Grupu Volkswagen i auto industriju

Recommended Posts

50441-volkswagen%20logo.jpg

 

Izgleda da je dugotrajna karijera Ferdinanda Piëcha došla svom kraju. Naime, potvrđena je informacija da Piëch namerava da proda svoj udeo od skoro 15% u Porsche Automobil Holding SE, odnosno porodičnom holdingu koji kontroliše Grupu Volkswagen. Tačnije, porodice Porsche i Piëch kroz Porsche Automobil Holding SE kontrolišu 52% Grupa Volkswagen.

S Piëchevom (79) karijerom se malo ko može meriti, bar kada je reč o auto industriji. Naime, ovaj unuk slavnog Ferdinanda Porschea je u aprilu 2015. napustio mesto predsednika nadzornog odbora Grupe Volkswagen, a svoj rad u Porscheu je počeo još 1963. Između ostalog zaslužan je za mnoge Porscheove modele, nadzirao je kupovinu Lamborghinija, stvaranje Bugatti Automobiles SAS-a, a time i razvoj Veyrona, kupovinu Bentleya i sl. Na odlazak iz Grupacije je verovatno veliki uticaj imala afera ''Dieselgate'' za čije vreme trajanja je, a i nešto pre nje, za sobom spalio mnoge mostove. U svom svedočenju nemačkim istražiocima Piëch je izjavio da je ključnim osobama u Grupaciji još u februaru 2015. rekao da postoje problemi i malverzacije koji su kasnije postali skandalozni Dieselgate. Ipak, vrhuška Grupe VW je demantovala njegove navode i tvrdila da su za sve saznali tek u septembru 2015. kada je izbio skandal. Automotive News javlja da je ostatak deoničara Porsche Holdinga odlučio da Piëcha izgura iz upravnog odbora. Naime, nakon što je otišao iz VW Grupe Piëch je nastavio da prisustvuje sednicama odbora, ali izgleda da to više neće biti slučaj jer će ostali članovi porodice od njega otkupiti njegov udeo, a time i glasačka prava. Navodno će njegovih 14.7% udela vlasnika promeniti do kraja ovog meseca, a vrednost se kreće oko 1.1 milijarde evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Piëch Mark Zero

 

piech 222.jpg

 

Na sajmu automobila u Ženevi će premijeru imati i Piëch Mark Zero, električni sportski coupe koji je delo Antona Piëcha, sina bivšeg šefa Volkswagen grupacije Ferdinanda Piëcha. Po do sada objavljenim podacima, Piëch Mark Zero je električni GT dvosed sa težinom manjom od 1800 kg i autonomijom od oko 500 km (po WLTP normama).

 

piech 2.jpg

 

Mark Zero će u Ženevi biti predstavljen u formi koncepta, i to sa elektromotorom od 150 kW/204KS napred i sa dva elektromotora pozadi (svaki sa po 150 kW/204KS). Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 3.2 sekundi dok je maksimalna brzina 250 km/h. Arhitektura vozila je spremna da prihvati ne samo električni već i hibridni pogon, kao i klasične SUS motore. Automobil je dugačak 4432 mm, širok 1991 mm, visok 1250 mm i ima međusoovinsko rastojanje od 2620 mm. Takođe, švajcarsko-nemački Piëch Automotive navodi da su osim ovog coupea u planu i druge verzije, i to model sa 4 sedišta kao i SUV vozilo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljeni električni Piëch GT-X i GT-4

 

piech gtx 1.jpg

 

Na poslednjem sajmu automobila u Ženevi je premijeru imao i Piëch Mark Zero, električni sportski coupe koji je delo Antona Piëcha, sina bivšeg šefa Volkswagen grupacije Ferdinanda Piëcha. Takođe, švajcarsko-nemačka kompanija Piëch Automotive je već tada najavila da su osim tog coupea sa 2 sedišta u planu i druge verzije. Sada stižu informacije da Piëch Automotive priprema SUV model GT-X sa 5 sedišta i sportski model sa 4 sedišta nazvan GT-4.

 

piech gt4.jpg

 

GT-X i GT-4 će koristiti isti pogonski sistem kao i već predstavljeni Mark Zero, a biće napravljeni na njegovoj produženoj platformi. To znači da će GT-X i GT-4 dobiti tri elektromotora (jedan napred i dva pozadi), sa kombinovanih 450 kW/612KS, kao i litijum-jonske baterije od 70 kWh. Ubrzanje od 0 do 100 km/h će trajati 4.7 sekundi kod GT-X modela, odnosno 3.8 sekundi za GT-4. Podatak o autonomiji ovih automboila još nije saopšten, ali budući da su oni teži od Mark Zero coupea (koji inače ima 1800 kg), ta autonomija će sigurno biti nešto manja od 500 km koliko sa jednim punjenjem može da pređe Mark Zero.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Preminuo Ferdinand Piech, nekadašnji direktor Volkswagena

 

piech.png

 

Ferdinand Piech, nekadašnji direktor Volkswagena i čovek koji je kreirao Porsche 917 i Audi Quattro, preminuo je u 82. godini u Stuttgartu. Osim što je kreirao Porsche 917 i Audi Quattro, zaslužan je i za Bugatti Veyron, kao i mnoge druge projekte. Smatra se da je veliki uspeh VW grupe uglavnom njegova zasluga. Kada je tek kreirao Porsche 917, njegova porodica nije verovala da će uspeti, da je to rizik sa kojim će uništiti kompaniju. Ovaj model je zatim postao jedan od najuspešnijih i najboljih ikada, a njegov se rizik isplatio. Informaciju o njegovoj smrti podelila je supruga kazavši kako je preminuo iznenada i neočekivano. Dodala je kako je bio entuzijastični inžinjer i obožavatelj automobila do samog kraja, i kako je svoj posao radio sa strašću. Bio je unuk Ferdinanda Porschea koji je osnovao kompaniju, studirao u Cirihu, pa se nakon studiranja pridružio Porscheu 1963. godine. Tu je radio na eksperimentalnom odeljenju, a nakon što su porodice Piech i Porsche završile svoju priču sa Porscheom, pridružio se VW grupi, odnosno Audiju gde je kreirao model Quattro. ''Pre svega, vidim sebe kao produktivnu osobu koja se oslanja na instinkt kada su u pitanju potrebe tržišta. Biznis i politika me nikada nisu odvojili od našeg primarnog cilja - da kreiramo i pravimo atraktivne automobile'', napisao je u autobiografiji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Piech GT

 

piech 05.jpg

 

Piëch GT je električni sportski coupe koji je delo Antona Piecha, sina bivšeg šefa Volkswagen grupacije Ferdinanda Piecha. Po do sada objavljenim podacima, Piëch GT je dvosed sa težinom od 1.800 kg i autonomijom od oko 500 km (po WLTP normama).

 

piech 04.jpg

 

Automobil dolazi sa tri elektromotora (svaki sa po 204KS), kao i baterijama od 75 kWh, pri čemu punjenje od 0 do 80% kapaciteta navodno traje samo osam minuta.

 

218821-piech 03.jpg

 

Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje okruglo 3 sekunde, a do 200 km/h iznosi 9 sekundi.

 

piech 02.jpg

 

Automobil je dugačak 4.432 mm, širok 1.991 mm, visok 1.250 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2.620 mm.

 

218822-piech 01.jpg

 

U planu je da se tokom 2022. i 2023. godine napravi nekoliko serija prototipova, dok serijska proizvodnja startuje tokom 2024. (cena će biti saopštena u narednim mesecima). Najavljuje se 1.200 primeraka godišnje, a pored Evrope prodaja će se odvijati u Kini i Americi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Piech GT po ceni od 200.000 evra

 

218821-piech 03.jpg

 

Piech GT je električni sportski coupe koji je delo Antona Piëcha, sina bivšeg šefa Volkswagen grupacije Ferdinanda Piëcha.

 

piech 22.jpg

 

Po do sada objavljenim podacima, Piëch GT je dvosed sa težinom od 1.800 kg i autonomijom od oko 500 km (po WLTP normama).

 

218822-piech 01.jpg

 

Automobil dolazi sa tri elektromotora (svaki sa po 204KS), kao i baterijama od 75 kWh, pri čemu punjenje od 0 do 80% kapaciteta navodno traje samo osam minuta. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 3 sekunde, a do 200 km/h iznosi 9, sekundi. Automobil je dugačak 4.432 mm, širok 1.991 mm, visok 1.250 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2.620 mm.

 

piech 1.jpg

 

U planu je da se tokom 2022. i 2023. godine napravi nekoliko serija prototipova, dok serijska proizvodnja startuje tokom 2024. (po ceni od 200.000 evra po primerku). Najavljuje se 1.200 primeraka godišnje, a pored Evrope prodaja će se odvijati i u Kini i Americi. Takođe, kasnije stižu i model sa četiri sedišta i SUV, pa će proizvodnja svih modela iznositi do 10.000 primeraka godišnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...