Martin 799 Posted June 29, 2011 (edited) Kao što sam naziv teme kaže, interesuje me koliko su bolji diskovi u odnosu na doboše i da li se razlika značajno oseća u vožnji? Vidim da sve više ljudi pribegava ovoj konverziji, pa rekoh da čujemo neka iskustva vezana za diskove u odnosu na doboše. Edited April 28, 2022 by neshaoct formatiranje nakon spajanja tema Quote Share this post Link to post Share on other sites
ChobbyNS 303 Posted June 29, 2011 Podvarak je vec pisao da ne oseti nikakvu razliku,a ni na tehnickom nije bilo razlike u sili kocenja,jedino je estetika na strani diskova Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted June 29, 2011 (edited) Za nekoga ko vozi bez nekih sportskih ambicija, prednost je:EstetikaZa nekoga ko vozi sa nekim sportskim ambicjama, prednost je:EstetikaDugovecnostPostojanost tj otpornost na pregrevanjePostojanost na opterecenjaUjednacenost kocenja leve i desne stranePovecanje sile usled povecanja mase na zadnjoj osovini...Ovo poslednje da malo objasnim, znaci kada se modifikuje trap pa se recimo stave krace i tvrdje opruge, tvrdji amortizeri, nizi profil guma, sve to snizava teziste i smanjuje prebacivanje mase kako pri ubrzanju i skretanju, tako i pri kocenju pa samim tim zadnje kocnice postaju opterecenije nego na fabrickom autu Mada moram reci da je retko kojem vozilu potrebno povecanje kocione sile pozadi, a naravno preterano povecanje moze da bude i kontraproduktivno, ali po pitanju postojanosti, tu svakako moze da se povede rasprava Edited June 29, 2011 by YUgisa Quote Share this post Link to post Share on other sites
zokibubu 15 Posted June 29, 2011 Sportske ambicije ili ne, diskovi su efikasniji, pouzdaniji ali i kratkotrajniji. Mada mi nije jasno kako povecanje kocione sile pozadi moze da bude kontraproduktivno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted June 29, 2011 Ništa specijalno. Estetika uglavnom. Pedala je malo mekša, ali kočnica identična. Videću preko leta kad krenu veće temperature i ludiranje kroz klisure, tada bi kao diskovi trebalo da dođu do izražaja jer se kao bolje hlade pa može više da se forsira kočnica... Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted June 29, 2011 Diskovi kratkotrajniji od dobosa? Nisam se dobro izrazio, mislio sam ako pocne da koci ranije od prednjice, onda to nije dobro Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dusman 0 Posted June 29, 2011 (edited) I ja sam kao i podvarak odradio diskove pozadi ali se kod mene kociona sila na zadnjim tockovima povecala u odnosu na dobose, gledali smo i koji tockovi pre hvataju naravno prvo hvataju prednji pa zadnji kao i ranije samo sto je sada zautavni put dosta kraci a i rucna barem u mom slucaju bolje hvata, sa dobosima zadnji tockovi nisu hteli da se vuku kada povucem rucnu sada hoce. Tako da ja glasam za diskove ali nisu ni malo jeftina investicija Edited June 29, 2011 by Dusm4n Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted June 29, 2011 @ZokiBubu, Mislio je da nazad sila ne sme da bude preko određene granice. Jer ne daj Boze da se desi da zadnji tockovi krenu u translatorno klizanje tj. da blokiraju.Niko nije spomenuo jednu manu kod diskova, a to je malo teže štelovanje što se tiče ručne kočnice. Kod doboša je jednostavnija priča! Quote Share this post Link to post Share on other sites
F.I.A.T. 0 Posted June 29, 2011 Diskovi su bolji usvakom pogledu,svi jaci automobili imaju diskove pozadi,sigurno NE radi estetike Quote Share this post Link to post Share on other sites
podvarak 1 Posted June 29, 2011 ^pa imaju ih bas zato sto su jaci i sto se dobosima tesko zaustavlja mrcina od tonu ipo i 2000+ kubika. Kod manjih automobila posao savrseno odradjuju i dobosi.Elem, sto se tice veka trajanja i cene, drugar je skoro menjao dobose na Z10 koja je presla 80000km i nesto skupo ih plation, cini mi se preko 5000din. Za tu kilometrazu je realno menjati jednom diskove i 2x plocice, tako da mu cena dodje nesto malo skuplja u korist diskova. Kao sto rekoh ranije, meni se auto identicno ponasa. E sad da li je poremeceno vreme kocenja to ne znam ali znam i isprobao sam 100x do sad da zabodem kocnicu pri velikoj brzini i auto najnormalnije ide pravo bez ikakvog ljuljanja i zanosenja. Jedinu promenu koju sam primetio je da rucna mnogo bolje hvata nego na dobosima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
putinac 2 Posted March 30, 2017 (edited) Šta je bolje za kočenje. Napred pločice nazad pakne ili napred i nazad disn pločica. Edited April 28, 2022 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted March 30, 2017 @putinac Uvek je bolje imati diskove na svim točkovima. Pitanje je da li je to potrebno baš na svim modelima automobila danas? Mislim da nije potrebno. Najveći teret kočenja na sebe preuzimaju prednje kočnice, a one su uvek diskovi. To ''najveći teret'' znači 60%-70% kočione sile kao uobičajeni procenat, a može da bude i više. Samim tim značaj zadnjih kočnica u smislu zaustavne sile je manji. Glavni problem sa dobošima je toplota. Ok, greju se i diskovi, naravno da se i kod jednih i kod drugih javlja toplota kao rezultat kočenja, ali problem sa dobošima je što se ta toplota ''nakuplja'' unutar njega. Kod diskova toplota mnogo lakše odlazi jer je sve otvoreno, izloženo vazduhu, pojedini modeli imaju i posebnu aerodinamiku prednjeg dela napravljenu tako da dovodi što više vazduha za hlađenje prednjih kočnica. To što se doboši sporije/teže hlade znači da će već posle npr. par jakih uzastopnih kočenja izgubiti dobar deo svoje kočione sile jer su pregrejani. To nije par normalnih kočenja, nego npr. sa 100 na 0, pa tako par puta zaredom. Osetićeš tada i da prednje kočnice (standardni diskovi/pločice) popuštaju, a zadnji doboši su tada već samo nepotrebna težina jer od njihovog doprinosa kočenju tada skoro da nema više ništa. E sad, u normalnoj vožnji nekog standardnog automobila, naročito sa npr. najslabijim motorom u ponudi, zadnji doboši su skroz ok rešenje. Naročito što treba imati u vidu da se i doboš kočnice razvijaju, pa su tako oni danas bolji nego disk kočnice sa samog početka, tamo pre dosta decenija. Plus na to dodaš da je kod disk kočnica lakše videti njihovo stanje jer je sve otvoreno, lepše izgledaju... Quote Share this post Link to post Share on other sites
putinac 2 Posted March 30, 2017 Baš iscrpno izlaganje i tačno. Tek sam danas primetio na meganu da su nazad diskovi. Nsdam se da da namože blokirsti lako kao na marei. Raspinhsč zadnjih desnih pakni mi ostao raširen. Ja na autoputu. Ništa se neoseti u snazi. Tek kad je guma počela da smrdi sam primetio da nešto nije u redu Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 799 Posted March 30, 2017 Ćuti, bar se nisi usrao. Neša ti je već sve napisao. U suštini, sa diskovima nazad dobijaš efikasnije hladjene kočnica (smanjuje se rizik pregrevanja i smanjenja efikasnosti kočnica, blokiranja i sličnog) ali i za nijansu bolje kočenje - ako pričamo o normalnoj vožnji. Quote Share this post Link to post Share on other sites
putinac 2 Posted March 30, 2017 Nisam se još uneredio. Eno ostavio sam sliku u rubriku dmrene funy foto. Da je kačim kad krenem na put Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 348 Posted March 31, 2017 Ja bih rekao da odgovor na to pitanje zavisi dosta i od toga o kom se automobilu radi. Imao sam nekad na Polonezu diskove i nazad, ali svejedno ne mogu da se setim da mi je neki auto tako slabo kocio. I svi su se na to zalili. A to mi je bio jedini auto u zivotu kojeg sam novog kupio. Bolje mi je kocio polovni Stojadin kojeg sam pre njega imao. Zakljucak - diskovi nazad bi po pravilu trebali da pruze bolje kocenje, ali nema garancije. Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted March 31, 2017 Nije disk automatski bolji od dobosa, pitanje svega je dimenzionisanje delova, ali kad su u pitanju pravilno dimenzionisani delovi, disk je uvek bolji, odnosno otporniji na ekstremne situacije. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17649 Posted March 31, 2017 Odgovor je prost, da su dobosi bolji koristili bi se i napred . Quote Share this post Link to post Share on other sites
rocket 643 Posted March 31, 2017 @putinac ako nadjes jedan sportski ili trkacki auto sa dobosima- onda su dobosi bolji ☺ Quote Share this post Link to post Share on other sites
putinac 2 Posted March 31, 2017 Imao sam bmx kad bio mali. Rog original.za one vratolomije sa svim dodacima.... Nije imao diskove pa me sad buni ovo Quote Share this post Link to post Share on other sites
rocket 643 Posted March 31, 2017 Imao si Rog BMX??? !!! ???!!!???!!!??? Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted March 31, 2017 2 hours ago, rocket said: @putinac ako nadjes jedan sportski ili trkacki auto sa dobosima- onda su dobosi bolji ☺ Mini i Fico Abart Quote Share this post Link to post Share on other sites
rocket 643 Posted April 1, 2017 @YUgisa u pravu si, ali mislim da je fica Abart od 1000 cc imao diskove. Nisam bas siguran, ali mislim da je imao Quote Share this post Link to post Share on other sites
siera 2 Posted April 1, 2017 Disk kočenje ne uporedivo efikasnije i kvalitetnije od doboš kočenja. Mana je što diskovi lakše mogu da se pregreju mada je to izvesti baš potrebno da se bude Za poredjenje svi novi kamioni i prikolice već godinama unazad imaju disk kočenje. Radna temperatura 170+° Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted April 1, 2017 Pa i dobosi se mogu pregrejati i to puno lakse od diska, tako da ne vidim u cemu je tu mana? Pogotovo ventilirajuci diskovi i nije to tako tesko pregrejati Quote Share this post Link to post Share on other sites