Jump to content
FAS Goran
djunis82

Peugeot 308 SW, 1.6 e-HDI

Recommended Posts

Nakon 5 godina i 9 meseci druženja, 45.000 pređenih kilometara, Lybra je otišla u istoriju (tačnije kod novog vlasnika), a ja sam nastavio dalje.

Treći auto i po prvi put, družina van Italije.

Prva dva auta su bili Punto mk1 i Lybra i prilikom njihove kupovine bio sam odlučan u stavu da ću baš te modele da uzimam.

I nisam se osvrtao ni na jedan drugi.

Sada sam promenio pristup.

Bio sam otvoren za sve moguće modele i marke, ali i godišta.

Čak sam gledao i Audi 4 od 2005. godište, pa do recimo Clio karavana (d

Dakle, sve je dolazilo u obzir. Od B do D klase (hečbekovi, sedani, karavani, MPV)

Kako se kupovina uozbiljavala, tako sam i probavanjem razlilčitih modela došao sam do zaključka da mi po ceni i vrednosti koja se dobija za cenu najviše odgovara Peugeot 308 karavan.

Pošto nije drastična razlika u ceni onih pre redizajna i sa starim motorima od 90 i 109 ks, rešio sam da se protegnem dodatno i jurim one koji su 2012. godište i mlađi

Naravno, gledajući različite primerk shvatio sam šta mi od opreme stvarno znači, a šta je lepo imati.

Naime, najpre sam jurio one u Premium i Business opremi koji se od Active razlikuju fabričkom navigacijom, parking senzorima, piano plastikom i belom instrument tablom.

Ali, shvatio sam da se bez tih stvari može, te da mi je od tih dodatnih stvari tempomat, izduv ventilacije za zadnja sedišta, tonirana stakla i zavesice nešto što je bitnije.

Onda je bilo dvoumljenje između verzija od 92 i 112ks.

Ok, 92 jeste nešto povoljniji za održavanje, ali ne toliko drastično da zameni ugodnost u vožnji koju pruža jači motor. Plus što je sama 308 teža od Lybre, pa bi 92ks bile onako slabašne.

 

Uspostavio sam kontakt sa dvojicom momaka iz Požege (pozdrav za Peđu i Neša!) koji su mi slali primerke koji su bili u ponudi na Arvalovim aukcijama.

I tako se pojavio primerak sa fotografija koje slede.

Nastavak priče u sledećoj poruci :)

01.jpg

02.jpg

03.jpg

04.jpg

05.jpg

06.jpg

07.jpg

08.jpg

09.jpg

10.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovde će biti dosta prepucavanja oko izgleda zadnjeg dela , ali ovaj auto izuva sa ponudom prostora. Kod njega čak postoji i mogućnost ugradnje trećeg reda sedišta. Panorama je vrh
Dobar izbor

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobro izgleda,al Lybra je za ovo 2 klase iznad,eto jedino sto lybru zezaju vec godine

cestitke na kupovini,mladji auto.noviji i eto dosta ljudi sa foruma odlaze od Italijana,jer postaju smesni zabari sa ponudom modela

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koristio sam fotografije automobila sa aukcije, pošto danas dok sam ga vozio kiša i šleperi iz suprotnog smera su ga malo isprljali

 

Elem,

 

U pitanju je primerak proizveden 2013. godine, 156.000km, 1.6 e-HDI (start-stop sistem), 112 konja, 6 brzina.

Na autu su nove letnje gume 205-55-16 sa šarama od 8mm i 7mm.

O opreme ima: tempomat, led svetla oko maglenki, automatsku klimu, 4x podizače, zavesice, ventilaciju za zadnja sedišta, panorama krov, samozatamnjujući retrovizor, senzore za kišu, USB priključak.... I šta još već...

 

Dogovor sa Peđom i Nešom je bio da me pozovu čim auto dođe na skladište kako bih ga video u "izvornom" stanju.

I stvarno, tako je i bilo.

Ljudi me pozvali, ja došao.

I kako sam ga video tako sam se oduševio.

Ima jedno malo ulegnuće na pragu kod levog točka, ali potpuno benigno bez ikakvog oštećenja farbe.

To nisam hteo da sređujem. Imao je neke mačeće dlake na zadnjim sedištima, pa smo dogovorili da se uradi dubinsko pranje.

Plus, dogovorili smo da urade i parking senzore.

Auto je na prvu probu bio odličan.

 

 

Dobio sam dokumentaciju za registraciju.

Registrovao auto, doneo tablice, montirao, isplatio ljude i vozi Miško!

Prešao sam nekih 180km (Požega-Čačak, pa Čačak-Beograd autoputem).

Auto je fenomenalan!

Vuče odlično, 6 brzina zahteva malo češće šaltanje, ali ništa zamarajuće.

Tempomat je majka Mara. Koje vozačko olakšanje.

Sjajan je za vožnju. Nema bunkerski osećaj, nema osećaj skučenosti.

Za ovih 180+ km potrošio je 8 litara, što mu dođe nekih 4.4 l/100km. Lybra bi u sliučnim uslovima potrošila 5 l/100km

 

 

Poređenje sa Lancia Lybra (ovo uzmite uslovno, jer se ta dva auta razlikuju za dve generacije,kao i po segmentu (konfekcija vs lux)):

Kad radi u leru, tiši je od Lybra-e. Nema vibracija na volanu

Lybra limarijski deluje čvršće.

Lybra ima luksuzniji enterijer, ali daleko od toga da 308 jeftino izgleda. Sjajan je.

Prostraniji od Lybre.

Jednako meki na neravnine.

Lybra ima bolje ozvučenje (moja Lybra NIJE imala BOSE ozvučenje).

Vuku jednako dobro iako je 308 teži i neznatno slabiji konjski i obrtnomomentski :)

Sedišta su jednako udobna, ali 308 ima bolje profilisana. Meni sa 192cm više prija Peugeot.

Više je težište u odnosu na Lybra-u

Lybra ima bolji menjač. Peugeot ima onaj menjač o kojem pričaju na forumima, ali je ok, nije sporan

Cena: 6.600 EUR

 

Eto, za početak :)

Očekuje me mali servis za 1.700 km (tako kaže board kompjuter) i veliki na 180.000

 

 

Velika pohvala za Peđu i Nešu, dvojicu sjajnih momaka, za koje sam i ranije dobio preporuke da su ok prodavci.

23 minutes ago, totti said:

Ovde će biti dosta prepucavanja oko izgleda zadnjeg dela emoji4.png , ali ovaj auto izuva sa ponudom prostora. Kod njega čak postoji i mogućnost ugradnje trećeg reda sedišta. Panorama je vrh emoji41.png
Dobar izbor emoji106.png

 

Hvala :)

>Tačno za treći red sedišta, tačno se vide rupe gde se mogu montirati.

MOgu se tu montirati i ova postojeća, ukoliko se ukaže potreba

Meni je baš zadnji deo simpa, sa onim kontra orijentisanim C stubom. Ne izleda klasično karavanski-lubeničarski :)

 

Edited by djunis82

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, silenci said:

dobro izgleda,al Lybra je za ovo 2 klase iznad,eto jedino sto lybru zezaju vec godine

cestitke na kupovini,mladji auto.noviji i eto dosta ljudi sa foruma odlaze od Italijana,jer postaju smesni zabari sa ponudom modela

 

Delimično tačno to za Lybra-u.

Lybra jeste 2 klase iznad konfekcijskih automobila, ali njenog godišta (Megane 1, pa čak i Megane 2, 307 mk1, Astra G, Golf 4...).

ALi, tokom vremena i konfekcijski automobili su se poboljšavali, pa se ta razlika i smanjivala

Mada, svakako, Lybra je apsolutno sjajan auto.

Pošteno rečeno, hteo sam ja da gledam Italijane, ali što ti reče, smešni su sa ponudom modela u godištima 2009 do 2015.

Najbolje bi mi odgovorao neki Bravo SW, ali toga nema. Croma mi je delovala ok, ali se nalazila u "rizičnom segmentu" godišta, a nije se proizvodila u godištu koji sam priželjkivao.

Prosto, nije imalo šta od Italijana.

Fiat 500l, 1.4 benzinac polovan nije dolazio u obzir zbog slabe motorizacije

Edited by djunis82

Share this post


Link to post
Share on other sites

nema nista pametno kod Italijana nesto malo novije u toj klasi kao sto je 308,astra,golf.Imaju Deltu al to je jos premium auto,a 500 L je meni odlican sa 1.6mjet al to kosta

a ovaj 308 je star samo 3,4 godina,sto je odlicno a ima i super opremu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lybra je retko ruzan auto, srecom pa si je prodao.:laughing:

 

Kupovinom ovog Pezoa si napravio odlican potez, zelim ti puno bezbrižnih kilometara.:thumbup:

 

Mišljenja sam da većina sa foruma koja trenutno vozi italijane više ne bi kupila italijanska vozila. Daleko od toga da su losa ali kubure sa ponudom. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam 308 1,6 THP od 150ks, ali limuzinu. Slazem se sa gore navedenim stvarima ali moj je Sport Pack i mozda zbog toga je pretvrd za moj ukus. Sto se tice udobnosti Lybra je za 2 klase gore. Dizajn, izolacija, prefinjenost u radu i razne druge stvari su prednost produkcijski i dizajnerski 10 godina mladjeg vozila i iz tog razloga smatram da nema mesta poredjenju sa Lybrom. Iako je benzinac u mojim uslovima voznje potrosnja je u proseku oko 7,5 litara benzina sto je prihvatljivo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo, za poredjenje.

Iz istog dvorista :)

 

 

Fotografija_0003_forum.jpg

IMAG0295.jpg

2 hours ago, Martini said:

Ja imam 308 1,6 THP od 150ks, ali limuzinu. Slazem se sa gore navedenim stvarima ali moj je Sport Pack i mozda zbog toga je pretvrd za moj ukus. Sto se tice udobnosti Lybra je za 2 klase gore. Dizajn, izolacija, prefinjenost u radu i razne druge stvari su prednost produkcijski i dizajnerski 10 godina mladjeg vozila i iz tog razloga smatram da nema mesta poredjenju sa Lybrom. Iako je benzinac u mojim uslovima voznje potrosnja je u proseku oko 7,5 litara benzina sto je prihvatljivo.

 

To je sasvim dobra potrosnja za turbo benzinac te snage i kubikaze.

Inace, ti THP motori su prilicno retki na oglasima, ali i na aukcijama preko...

Takvu motorizaciju nisu uzimale firme, vec samo fizicka lica.

Sto utice na ovdasnju ponudu

2 hours ago, Axic said:

Lybra je retko ruzan auto, srecom pa si je prodao.:laughing:

 

Kupovinom ovog Pezoa si napravio odlican potez, zelim ti puno bezbrižnih kilometara.:thumbup:

 

Mišljenja sam da većina sa foruma koja trenutno vozi italijane više ne bi kupila italijanska vozila. Daleko od toga da su losa ali kubure sa ponudom. 

 Kako je krenulo, postacemo forum vecinski bivsih vlasnika fiat-lancia :)

Salim se, Tipo SW je moj TIP za sledeci auto :) Cak sam razmisljao i o njegovoj kupovini kao novog, ali 1.3 mjet vec skace podosta cenom, a nisam bas bio siguran kakav je 1.4 atmo benzinac u njemu

 

3 hours ago, silenci said:

nema nista pametno kod Italijana nesto malo novije u toj klasi kao sto je 308,astra,golf.Imaju Deltu al to je jos premium auto,a 500 L je meni odlican sa 1.6mjet al to kosta

a ovaj 308 je star samo 3,4 godina,sto je odlicno a ima i super opremu

Probao sam jednu Delta bi-turbo na Vetec placu na Bezaniji....

Ooooooooopasaaan auto....

Ali je bila pojaka cena, bar za ono sto meni treba, a u odnosu na godiste

Dolazila je u obzir i Linea, ali samo 1.3 mjet, nikako one 1.4 od 70ak konja... Mrka kapa ponuda

Edited by djunis82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nažalost tako je :(

P. S. 

Nikako ne mogu da se složim da je Lancia Lybra ružan auto. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, djunis82 said:

 Kako je krenulo, postacemo forum vecinski bivsih vlasnika fiat-lancia :)

 

Kad Fiat ima rupu između Crome i novog Tipa. 500/500L ne zadovoljava želje i potrebe dobrog dela ljudi. 

Super ti je autić, par godina pa Tipa SW :) ali 1.6mjet, kako su krenuli možda izađe i neki redizajn dok ne izgustiraš 308

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam preuzeo saobraćajnu.

Obratih pažnju na podatak da mi je auto registrovan za 7 sedišta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stigle i čelične felne.

Očuvane (bez guma), sa 307ice, odgovaraju po specifikacijama i za 308

60 eur + 900 din isporuka

d5cba736e4ad-800x600.jpg

Edited by djunis82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odličan autić.

Imao sam skoro 11 godina primerak iz 2009 ( SW HDI 110, paket Premium) prodao ga prošlog februara drugaru ( sa predjenih oko 185 kkm ).

Povremeno ga uzmem od drugara, malo se provozam. Uzeh ga i u subotu, tako lepo ide, ništa ne lupka, motor radi kao satić ...

Da je danas to moguće, opet bih bez razmišljanja uzeo takva nova ( ili dobro očuvana polovna ) kola.

Ponekada pomislim da je taj 308 SW mk1 bio neka velika greška PSA grupe (da su nenamerno napravili tako natprosečno komforno vozilo za karavan C segmenta ), koje je u nekim stvarima bilo bolje čak i od tadašnjeg 508 SW mk1, ali i od tadašnjeg 5008 mk1. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da. Ova 308ica ima natprosečno mesta. Kao da su želeli i uspeli da naprave nešto između karavana i monovolumena.

I sad kad sam gledao kandidate za naslednika, uvek me smorio taj potencijalni prelazak na skučeniji auto. 

Lako se čovek navikne na komfor prostora. A i na preglednost koju nikako ne treba zanemariti.

 

Još uvek nisam ni načisto sa prodajom, jer realno, nemam neki poseban razlog za prodaju. Bar ne mnogo jači od one potrebe da pređem na nešto malo mlađi auto ili zato što mi je ovaj, možda, dosadio. Ali, sve to još nije dovoljno da opravda davanje minimum 4.000 eur doplate 

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez obzira koliko si eventualno spreman da doplatiš, šanse nema da u C segmentu nadješ nekog mladjeg karavana koji bi nudio putnicima mesta koliko ga ima taj tvoj sadašnji 308 SW. Eventualno aktuelni focus karavan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo iz razloga komocije, najviše mi se svideo Touran, Golf Sportsvan i Picasso.

 

Mada, mogao bih se navići i na sledeću generaciju 308 sw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nakon šest godina druženja i 55-60 hiljada km, izgleda da Pežo ide u prodaju. 

Edited by djunis82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...