neshaoct 9592 Posted March 25, 2017 Hamilton najbrži na kvalifikacijama, Rikardo izleteo Domaća publika je sigurno razočarana nakon kvalifikacija jer je lokalni heroj Danijel Rikardo završio u ogradi u poslednjem trećem delu kvalifikacija u krivini broj 14. Usledilo je 8 minuta pauze dok njegov Red Bull nije sklonjen, pa su nastavljene kvalifikacije. Ispred njega prva 4 startna mesta su promešali Marcedes i Ferrari: 1. LEWIS HAMILTON MERCEDES 1:22.188 2. SEBASTIAN VETTEL FERRARI 1:22.456 3. VALTTERI BOTTAS MERCEDES 1:22.481 4. KIMI RÄIKKÖNEN FERRARI 1:23.033 5. MAX VERSTAPPEN RED BULL RACING 1:23.485 6. ROMAIN GROSJEAN HAAS 1:24.074 7. FELIPE MASSA WILLIAMS 1:24.443 8. CARLOS SAINZ TORO ROSSO 1:24.487 9. DANIIL KVYAT TORO ROSSO 1:24.512 10. DANIEL RICCIARDO RED BULL RACING DNF Fetel u prvom startnom redu je ujedno i prvi startni red za Ferrari u F1 još od Singapura 2015. godine. Generalni utisak je da su bolidi dosta brži nego prošle sezone, i da je Ferrari znatno bliže Mercedesu nego što je bio. Šta je najviše doprinelo napretku italijanske ekipe može se naslutiti i po rezultatima HAAS time jer oni koriste Ferrari motore i njihov prvi vozač je zauzeo šesto mesto na startu. Trka je sutra ujutro, prenos na SK. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1263 Posted March 25, 2017 The Hammertime Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2337 Posted March 26, 2017 i konacno pobedaaaaa Ferarrija,jos od Singapura 2015,Bravo za Vetela i maestralna taktika,gde su skroz nadmudrili Mercedes,dobro malo je i Verstapen usporio Hamiltona,al to neumanjuje sjajnu voznju i bez greske Sebastiana Vetela Botas treci,a Kimi na kraju cetvrti,nije lose,zao mi Alonsa u Mclarenu muci se bas,Hondin motor ocajan,a on je jedan od najboljih vozaca u F1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted March 30, 2017 Što reče Silenci: Fetel uhvatio Mercedes na spavanju! Vozač Ferarija Sebastijan Fetel trijumfovao je na Velikoj nagradi Australije, kojom je startovao ovogodišnji šampionat Formule 1. Četvorostruki svetski šampion je na ''Albert parku'' došao do prve pobede još od trke u Singapuru 2015. godine, a 43. u karijeri. Fetel je tako doneo svom timu prvi trijumf na otvaranju sezone posle šest godina, kada je Fernando Alonso bio najbolji u Melburnu. Drugo mesto zauzeo je Luis Hamilton u Mercedesu, dok je treći bio njegov timski kolega Valteri Botas. Prvu trku sezone obeležila je sjajna vožnja Fetela, ali i taktička greška Mercedesa, koji je pozvao Hamiltona u boks mnogo pre nego što je to slučaj bio sa njegovim rivalima u ostalim timovima. Britanac je poveo sa pol pozicije i održavao je prednost od oko jedne sekunde u odnosu na nemačkog automobilistu sve do odlaska po nove pneumatike. Međutim, za razliku od njega, Fetel je još nekoliko krugova ostao na stazi, što mu je zajedno sa tim što je Hamilton bio zaglavljen iza Maksa Ferstapena u Red Bulu omogućilo da ga pretekne. Iako je trostruki svetski šampion u pojedinim trenucima bio brži od vozača Ferarija, do kraja trke nije dobio ni najmanju šansu da ga ugrozi na samom vrhu. Borbe za poslednje mesto na podijumu praktično nije ni bilo, pošto je rešena u prvoj krivini. Botas je tada uspeo da se zadrži iza drugog vozača Ferarija Kimija Raikonena, koji je vozio usamljenu trku na četvrtoj poziciji, a slična situacija bila je sa Ferstapenom, ako se izuzme period kada ga je Hamilton pritiskao. Iza najbolje petorice viđena je mnogo veća borba, a bolji od ostalih bio je povratnik u Formulu 1 Felipe Masa u Vilijamsu, ispred vozača Fors Indije Serhija Peresa. Karlos Sains junior je u bolidu ekipe Toro Roso zauzeo deveto mesto, ispred svog timskog kolege Danila Kvjata, dok je poslednji bod otišao u ruke drugog vozača Fors Indije Esteban Okon. Mladi Francuz je osvojio prvi bod u karijeri, posle borbe sa Nikom Hilkenbergom u Renou i vozača Meklarena Fernanda Alonsa, koji je odustao. Do cilja na otvaranju sezone došla su samo još dvojica vozača - debitant Antonio Đovinaci u Zauberu i vozač Meklarena Stofel Vandorne. Ovogodišnji šampionat Formule 1 nastavlja se Velikom nagradom Kine u Šangaju 9. aprila. Tok trke: Start prve trke sezone odložen je zbog toga što se Kvjat nije našao na dobroj poziciji, a kada je trka krenula poveo je Hamilton, ispred Fetela, Botasa, Raikonena i Ferstapena. Vrlo brzo posle starta došlo je do kontakta između Magnusena i Eriksona, koji su završili pored staze i završili trku. Rikardo je startovao iz boksa, posle problema koje je izazvao udes u kvalifikacijama, ali tek posle dva kruga. Hamilton nije uspeo da se odvoji od Fetela u prvih nekoliko krugova, da postepeno počeo da povećava razliku kada je ona prešla jednu sekundu. Na stazi nije bilo mnogo akcije u narednim minutima, da bi u 15. krugu bilo viđeno prvo odustajanje, kada se Grožan parkirao u boksu zbog kvara motora. Iz kruga u krug, Hamilton nije uspevao da poveća prednost u odnosu na Fetela i u 18. krugu je otišao po nove pneumatike, dok je četvorostruki svetski šampion ostao na stazi. Britanac se vratio na stazu iza Ferstapena na četvrtoj poziciji, da bi mu iz tima poručili da mora ga pretekne da bi se borio za pobedu sa Fetelom. Nemac je u 24. krugu otišao po nove pneumatike i vratio se ispred Ferstapena i Hamiltona. U tim trenucima, vodeći je bio Botas, koji je dva kruga kasnije produžio u boks, a Fetel se zbog borbe iza njega bez problema odvojio od rivala. Kada je Raikonen otišao u boks, njegov timski kolega je preuzeo vođstvo, a u međuvremenu odustali su Palmer, Erikson i Rikardo. Hamilton je preuzeo drugo mesto, ispred Botasa i Raikonena, kada je Ferstapen otišao po nove pneumatike. Dok nije bilo borbe na samom čelu, u centru pažnje je bio duel Alonsa i Okona za deseto mesto, a trka je nedugo zatim bila gotova i za Strola, da bi u samom finišu odustao i dvostruki svetski šampion. Do kraja trke, Fetel je zadržao sigurnu prednost ispred dvojca Mercedesa, dok je Raikonen na kraju kao četvrtoplasirani prošao kroz cilj. Ferstapen je morao da se zadovolji petim mestom, ispred Mase, Peresa, Sainsa i Kvjata, a prvu desetoricu kompletirao je Okon i tako zgrabio prvi bod u karijeri, ispred Hilkenberga, na njegovom debiju u Renou. Do silja su stigli još samo Đovinaci i Vandorne. Rezultati trke za Veliku nagradu Australije: 1. Sebastijan Fetel (Nemačka) Ferari 1:24:11.670 2. Luis Hamilton (Velika Britanija) Mercedes + 9.975 3. Valteri Botas (Finska) Mercedes + 11.250 4. Kimi Raikonen (Finska) Ferari + 22.393 5. Maks Ferstapen (Holandija) Red Bul + 28.827 6. Felipe Masa (Brazil) Vilijams + 1:17.644 7. Serhio Peres (Meksiko) Fors Indija + jedan krug 8. Karlos Sains junior (Španija) Toro Roso + jedan krug 9. Danil Kvjat (Rusija) Toro Roso + jedan krug 10. Esteban Okon (Francuska) Fors Indija + jedan krug 11. Niko Hilkenberg (Nemačka) Reno + jedan krug 12. Antonio Đovinaci (Italija) Zauber + dva kruga 13. Stofel Vandorne (Belgija) Meklaren + dva kruga odustali: Fernando Alonso (Španija) Meklaren Kevin Magnusen (Danska) Has Lens Strol (Kanada) Vilijams Danijel Rikardo (Australija) Red Bul Markus Erikson (Švedska) Zauber Džolion Palmer (Velika Britanija) Reno Roman Grožan (Francuska) Has Hamilton: Nisam imao osećaj, dešava se... Vozač Mercedesa Luis Hamilton rekao je da je ostao bez prijanjanja u pneumaticima i da je zato morao ranije u boks na Velikoj nagradi Australije, posle čega ga je Sebastijan Fetel pobedio u borbi za trijumf na otvaranju sezone. Britanac je poveo od starta na stazi ''Albert park'', ali nije uspeo da se odvoji od vozača Ferarija i već u 17. krugu je otišao u boks. Hamilton je odmah uspeo da dođe do ritma na svežem setu pneumatika, ali se potom zaglavio iza Maksa Ferstapena u bolidu Red Bula. Iz tima su mu poručili da je izuzetno važno da pretekne mladog Holanđanina, na šta je on poručio: ''Ne znam kako to očekujete da to uradim''. Fetel je u boks produžio nekoliko krugova kasnije i gotovo bez problema se vratio ispred Ferstapena i Hamiltona, a potom je rutinski došao do prve pobede od Velike nagrada Singapura 2015. ''Imali smo problem sa pneumaticima. Morao sam da odem u boks ranije, pošto sam ostao bez osećaja u njima. Zamenio sam pneumatike i zaglavio sam se iza jednog od vozača Red Bula'', rekao je Hamilton odmah posle trke, da bi potom pojasnio svoju izjavu na konferenciji za štampu, ''Od starta smo imali problem sa prijanjanjem, Seb mi je sve vreme ''odgovarao'' dobrim vremenima - tokom većeg dela vremena, imao je brže krugove. Potom sam ušao u gužvu, pneumatici su mi se pregrevali, bio sam sve sporiji. Šteta, ali to je trkanje''. Četvorostruki svetski šampion je do pobede došao sa skoro deset sekundi prednosti u odnosu na Hamiltona, a njima dvojici se na podijumu pridružio drugi vozač Mercedesa Valteri Botas. Finac je otkrio da je imao gotovo iste probleme kao njegov timski kolega. ''Kao tim smo uradili dobar posao sa bolidom koji imamo. Ferari je bio brži, nema sumnje u to. Uradili su sjajan posao, bolji od nas na ovoj trci. Što se mene tiče, najvažniji je bio prvi stint, mučio sam se na ultramekim pneimaticima, proklizavao sam, nisam imao prijanjanje i nije bilo lako. Ali, kada sam uzeo meke pneumatike, vratio mi se osećaj i uživao sam. Međutim, bilo je kasno, ali ovo nije bila užasna prva trka sa novim timom, osvojio sam bodove, a biću bolji sledeći put'', naglasio je Botas. Alonso: Do odustajanja - najbolja trka u životu Dvostruki svetski šampion Fernanda Alonsa rekao je za prvu trku nove sezone Formule 1, Veliku nagradu Australije, da mu je bila najbolja u karijeri do trenutka kada je morao da odustane zbog problema sa bolidom. Vozač Meklarena je zauzeo 13. mesto u kvalifikacijama, ali je pomeren za jednu poziciju unapred zahvaljujući kazni koju je zaradio Danijel Rikardo. Španac je nadoknadio jedno mesto na samom startu, a već u prvoj trećini trke probio se na poziciju koja donosi bodove. Zadržao je deseto mesto, posle borbe sa vozačem Fors Indije Estebanom Okonom, sve do odustajanja sedam krugova pre kraja. Alonso je posle trke priznao da je borba za bodove u toliko nekonkurentnom bolidu veliko iznenađenje za mene. ''Do odustajanja, to je verovatno bila moja najbolja trka u životu. Nekoliko puta sam imao toliko nekonkurentan bolid, bez ikakve pripreme tokom zime, morao sam da čuvam gorivo na brutalan način, mislim da sam bio za sekundu sporiji u krugu, a ipak smo bili u bodovima. To je veliko iznenađenje, ali na kraju nismo uspeli. Međutim, bila je to jedna od mojih najboljih trka svakako'', rekao je Alonso. Vozač Meklarena je, međutim, najavio da nikako ne bi trebalo očekivati sličnu situaciju na narednim trkama, pošto je za 30 km/h sporiji od rivala na pravcu. ''Rekao sam već, biće još ovakvih vikenda - 13. mesto u kvalifikacijama i borba za bodove, ali mislim da će to biti praktično nemoguće na narednim trkama. Ova staza je teška, veoma krivudava, neravna, traži iskustvo. Na normalnim stazama, naša pozicija će biti niža, tako da moramo pod hitno da napredujemo jer nas u suprotnom čeka veliki broj frustrirajućih trka'', naglasio je Alonso. Fetel: Mart je, znate… Pobednik Velike nagrada Australije, kojom je startovao ovogodišnji šampionat Formule 1, Sebastijan Fetel rekao je da je njegov tim ostvario neverovatan rezultat. Vozač Ferarija je trijumfovao na stazi ''Albert park'' zahvaljujući sjajnoj strategiji italijanskog tima, po kojoj je duže ostao na stazi od Luisa Hamiltona u Mercedesu i pretekao ga posle zamene pneumatika. Nemački automobilista se od tada nije osvrtao i upisao je 43. pobedu u karijeri, prvu od Velike nagrade Singapura 2015. godine. ''I dalje je dug put pred nama, ali smo sada na sedmom nebu. Nisam bio zadovoljan kako sam startovao, malo sam se zaneo, ali sam želeo da pritisnem Luisa i pokažem mu da želimo da se borimo. Imao sam sreće što su Luisa usporili vozači ispred njega. U ovim bolidima možete da idete do kraja. Pneumatici se troše, ali sve vreme možete da napadate'', rekao je Fetel. Fetel je, međutim, istakao da svi u timu moraju da ostanu čvrsto na zemlji uprkos sjajnom rezultatu. ''Mart je, znate. Sada je važno to što smo imali odličnu trku i što nam je pao veliki teret s leđa. Uradili smo svoj posao, bili smo fokusirani na sebe i tako smo i stvorili sjajan osećaj. Ovo je neverovatan uspeh za tim, ali se ne zaustavljamo, ovo je samo početak. Imamo sjajan duh i to je važno'', naglasio je Fetel. Raikonen: Moglo je i bolje Vozač Ferarija Kimi Raikonen nije zadovoljan četvrtim mestom na startu nove sezone F1. Finac je ostao bez postolja na Velikoj nagradi Australije gde je donekle neočekivano slavio njegov timski kolega Sebastijan Fetel. ''Za tim je odličan start pobeda na trci. S moje strane, nije idealno, ali imamo dobre temelje i imamo dobar paket'', rekao je Raikonen. Raikonen se požalio na ''ultramekanu'' smešu guma, koju je koristio u kvalifikacijama, pa je morao s njima da krene i u trci. ''Ovde je sve oko kvalifikacija i starta. Teško je prestizati na ovoj stazi. Mučio sam se s tim gumama više nego u kvalifikacijama. Kada sam prešao na mekane, bilo je sve dobro'', dodao je Finac. U Ferariju ne znaju da li su brži od Mercedesa Glavni inženjener Ferarija, Džok Klir kaže da trenutno ne može da proceni da li je Ferarijev bolid brži od Mercedesa i pored Fetelove pobede na startu sezone, na trci za Veliku nagradu Australije. Nakon pobede Sebastijana Fetela u prvoj trci ovogodišnjeg šampionata Formule 1,Toto Volf, izvršni direktor Mercedesa, kratko je rekao: ''Nekada pobediš, a nekada izgubiš, a danas je Ferari imao brži bolid.'' Ipak, Klir nije baš uveren da je to tako. ''Da su ušli u neku tesnu borbu u nekom moentu možda bismo mogli da vidimo ko je brži. Iskreno, ja ne mogu da kažem koji je bolid danas bio brži jer mi se čini da ni jedan od njih nije bio u prilici da pokaže šta može pod pritiskom'', rekao je Klir. ''Na početku trke je Luis diktirao tempo jer je to bila ispravna stvar, a kada je Fetel preuzeo vođstvo on je ostalima nametnuo svoj ritam. Mislim da još uvek ne znamo odgovor na pitanje ko je brži. Ali, znamo da smo pobedili'', zaključio je Klir. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites