Jump to content

Od 17.02.2020. oko 5 časova ujutro, Forum je na novom serveru. Ako vidite ovaj tekst, to znači da ste na novom serveru/Forumu.

Ali, na dosta uređaja još nije odrađen automatski DNS refresh, pa zato znatni broj korisnika još uvek ne može da vidi ovu stranicu. U skladu sa politikom njihovih operatera i oni će u narednim satima, a najviše za 48 sati automatski dobiti nove parametre.

FAS Euroauto Goran Vlada
neshaoct

Da li biti najveći automatski znači i biti najuspešniji?

Recommended Posts

Volkswagen obustavio proizvodnju u Alžiru

 

125854-vw caddy 001.jpg

 

Volkswagen je objavio da je obustavio proizvodnju u fabrici u Alžiru zbog političke krize, a procenjuje i da će mu trebati više vremena za odluku o gradnji nove fabrike u Turskoj. VW posluje u Alžiru od 2016. godine preko zajedničkog projekta sa lokalnim partnerom Sovacom. Prošle godine je u njihovoj fabrici montirano oko 50 hiljada automobila. Proizvodnja u tom pogonu je obustavljena zbog istrage o mogućoj korupciji koja je obuhvatila i direktora Sovaca Murada Oulmija. VW je obustavio i isporuke alžirskom partneru.

Alžir je u proteklim mesecima bio poprište masovnih protesta protiv političkog rukovodstva. U proteklim danima policija je uhapsila niz aktivista ali i pripadnika poslovne elite. U VW-u očekuju i da će im trebati više vremena za donošenje odluke o novoj fabrici u Turskoj. Konačna procena ulaganja biće doneta najranije sredinom prvog tromesečja iduće godine, izjavili su za dpa neimenovani izvori u kompaniji. VW je u oktobru odložio odluku o izgradnji nove fabrike u blizini Izmira zbog turske vojne ofanzive u Siriji, podseća nemačka agencija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huawei bi mogao da napravi problem nemačkoj auto-industriji

 

merkel fra2019.jpg

 

Nemački proizvođači automobila bi mogli da se nađu u problemu zbog politike, prenosi B92. Naime, kineski ambasador u Berlinu je upozorio da bi nemačka auto-industrija mogla da snosi posledice ako Nemačka zabrani kompaniji Huawei da gradi svoju 5G mrežu u ovoj zemlji. Huawei je već mesecima u centru pažnje zbog 5G mreže, još otkako su SAD na čelu sa predsednikom Donaldom Trampom ''otkrile'' bezbednosne rizike u opremi kineskog tehnološkog giganta. Kao rezultat toga, Huaweijevi proizvodi će biti zabranjeni u SAD od 16. februara 2020. U međuvremenu, nemačka kancelarka Angela Merkel je odbacila mogućnost zabrane Huaweiu da pravi 5G mrežu, ali vladajuća koalicija sada razmatra tu odluku, prenose kineski mediji.

 

''Ukoliko Nemačka odluči da ukloni Huawei sa svog tržišta, biće posledica. Kineska vlada neće to ignorisati. Da li bismo mogli reći da su nemački automobi nesigurni jer smo sposobni da pravimo svoje? Ne, to bi bio čist protekcionizam'', rekao je ambasador Ken Vu. Neki, poput direktora berlinskog instituta za javnu politiku Torsten Bener, vide Vuovu izjavu kao ''otvorenu pretnju'' auto-industriji Nemačke. Nemački proizvođači čine četvrtinu prodatih automobila u Kini, najvećem tržištu na svetu. SAD pokušava da ubedi svoje saveznike da izbace Huawei kao 5G provajdera, tvrdeći da ova kompanija špijunira u ime vlade Kine, što ovaj tehnološki gigant demantuje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daimler i Volvo razmišljaju o zajedničkoj saradnji

 

mercedes hybrid 1.jpg

 

Daimler i Volvo (u vlasništvu kineskog Geely-ja), razmatraju saradnju kako bi smanjili troškove razvoja motora sa unutrašnjim sagorevanjem, prenosi dobro upućeni nemački magazin Automobilwoche, filijala Automotive News Europe pozivajući se na neimenovane izvore kompanije. Navode izjavu mandžera Volvoa koji kaže da je bilo početnih razgovora sa Daimlerom, ali da nema konkretnih planova, dok je predstavnik za medije iste firme rekao da je prerano razgovarati o konkretnim projektima, iako nije bio isključiv po pitanju moguće saradnje. Predstavik Daimlera je rekao da se saradnja kopmpanije sa Geelyjem, koji poseduje udeo od 10 odsto u nemačkom proizvođaču automobila razvija pozitivno, ali je odbio daljnje komentare.

 

Globalne tarife, ubrzane trgovinskim ratom između Kine i Sjedinjenih Država, kao i viši zahtevi za ulaganjima u električna i autonomna vozila, prisiljavaju proizvođače automobila da traže nove načine smanjenja i podele troškova. U oktobru 2019. godine Volvo je rekao da će spojiti svoj razvoj motora i proizvodne kapacitete sa onima u Geelyju, stvarajući odeljenje za snabdevanje vlastitih brendova, kao i za potencijalne druge proizvođače automobila sa novom generacijom motora sa unutrašnjim sagorevanjem i hibridnim pogonima. Automobilwoche piše da će ovo novo odeljanje početi sa radom do kraja marta, što bi mogla da budeo početka tačka za saradnju sa Daimlerom, dok bi daljnji korak moglo da bude partnerstvo u razvoju električnih pogona.

 

volvo-xc60-v60-polestar 1.jpg

 

Geely i Daimler navode da planiraju proizvodnju nove generaciju Smart električnih automobila u Kini kroz zajedničko ulaganje, a dve kompanije takođe sarađuju na ''StarRides'' premium usluzi vožnje (ride-hailing) u Kini. Odabrali su grad Hangzhou jer se u njemu nalaze sedišta nekih vodećih kineskih firmi, uključujući Geely Holding i druge vodeće tehnološke firme, a on ima preko 10 miliona stanovnika. U okviru zajedničkog joint-venture poduhvata u kome imaju podjednake oodnose, usluge će se pokrenuti u sa flotom od 100 vozila, uključujući vozila Mercedes S-klase, E-klase i V-klase. ''StarRides'' planira da se proširi na ostale velike gradove u Kini od 2020. godine. Geely je Volvo kupio 2010. od Forda, što je omogućilo švedskoj marki da uspešno posluje, a poslednjih godina saradnja dve marke se dodatno produbila. Volvo već isporučuje motore za neka vozila marke Geely, deleći tehnologiju putem Geelyjeve marke Lynk&Co. Obe firme dele i razvijaju zajedničke platforme za vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šef Seata Luca de Meo podneo ostavku; da li će postati novi šef Renaulta?

 

199680-luca de meo.jpg

 

Luca De Meo je podneo ostavku na mesto predsednika Seata sa trenutnim efektom, oslobodivši tako put za, po mnogim dobrim poznavaocima, prelazak u Francusku na mesto izvršnog direktora Renaulta. De Meo, inače Italijan rođen u Milanu 1967. godine, od 2015. je bio na čelu španske marke u sklopu Volkswagen Grupe, nadgledajući veliki period rasta podstaknut sve većom ponudom SUV-ova ovog proizvođača. Takođe je odgovoran za lansiranje Cupre kao samostalnog premium brenda.

 

U izjavi se kaže: ''Seat obaveštava da, na sopstveni zahtev i u dogovoru sa koncernom Volkswagen, Luca De Meo odlazi sa mesta predsednika Seata. Luca De Meo će ostati član Grupe do daljnjeg.'' Carsten Isensee, trenutno Seatov potpredsednik finansija, preuzeće ulogu predsednika ''do daljnjeg''. ''Još nema dogovora o tome koliko dugo treba da traje period hlađenja'', rekao je drugi izvor komentarišući koliko će vremena De Meo morati da odlaže sa početkom preuzimanja odgovorne funkcije u Renaultu, s obzirom na svoje intimno poznavanje strategije VW Grupe.

 

De Meo u automobilskoj industriji radi više od 25 godina. Karijeru je započeo u Renaultu, a bio je takođe u Toyoti i Fiat Grupi pre nego što se 2009. pridružio Volkswagen koncernu kao šef marketinga u Volkswagenu. Zatim je neko vrime bio u Audiju pre nego što je prešao u Seat. Renault traži novog izvršnog direktora nakon što je bivši šef Thierry Bolloré svrgnut prošlog oktobra, zajedno sa nizom drugih rukovodioca povezanih sa bivšim predsednikom Carlosom Ghosnom. Francuskog proizvođača automobila privremeno vodi šefica finansija Clotilde Delbos. Francuski proizvođač se bori sa oporavkom otkako je Ghosn otpušten nakon interne istrage podstaknute njegovim hapšenjem u Japanu zbog optužbi za finansijske malverzacije. Oni su se odnosili na njegovu ulogu predsednika Nissana sa kojim Renault čini Alijansu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia TCe 100 Eco-G

 

dacia duster g.jpg

 

Na sajmu automobila u Briselu Dacia promoviše svoju Eco-G gamu vozila sa pogonom na TNG, a u kojoj su Duster, Sandero, Sandero Stepway, Logan i Logan MCV. Modeli iz Eco-G game imaju trocilindrični TCe 100 turbo benzinski motor koji pored benzina može da koristi i TNG, a isporučuje 170 Nm pri 2000 o/min. Dacia Eco-G modeli imaju dva rezervoara (onaj za TNG je na mestu rezrvnog točka), dok ukupna autonomija iznosi više od 1.000 km. Garancija za ove modele iznosi tri godine ili 100.000 km, uz najavu da će njihova prodaja u Francuskoj početi tokom 2020. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota je najvrednija auto kompanija na svetu

 

191174-toyota chr 1.jpg

 

Trenutno najvrednija kompanija za proizvodnju automobila, prema cenama akcija, je Tojota koja ima tržišnu kapitalizaciju od 200 milijardi dolara. Vrednost deonica američke kompanije Tesla je u velikom usponu u poslednje vreme, tako da ova kompanija sada vredi skoro kao američki rivali General Motors (GM) i Ford zajedno. Deonice Tesle su dostigle rekord od skoro 476 dolara po akciji u sredu. Po toj ceni, ukupna tržišna vrednost kompanije je skoro 86 milijardi dolara. Tržišna kapitalizacija GM-a je oko 50 milijardi, a Forda oko 37 milijardi. Tesla vredi 15 milijardi više nego Fiat-Chrysler i Ferrari zajedno. Vrednost Tesle je takođe za 15 milijardi dolara veća nego kombinovana vrednost japanskih kompanija Honda i Nissan. Američki proizvođač električnih automobila i dalje zaostaje za Volkswagenom, koji trenutno na tržištu kapitala vredi 96 milijardi dolara. Trenutno najvrednija kompanija za proizvodnju automobila, prema cenama akcija, je Tojota koja ima tržišnu kapitalizaciju od 200 milijardi dolara.

 

Zašto je Tesla u usponu?

Akcije Tesle rastu zbog pozitivnih predviđanja za ovu kompaniju. Kompanija je saopštila da je isporučila rekordnih 112.000 vozila u četvrtom kvartalu 2019, što je 6.000 više nego što su analitičari očekivali. Kompanija je ovih dana takođe počela isporuku svog Modela 3 proizvedenog u Šangaju, što je prvi korak osvajanja velikog kineskog tržišta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Uzbekistanu počinje proizvodnja jeftine limuzine

 

ravon 01.jpg

 

GM Uzbekistan, joint venture kompanija koju su osnovali uzbečki UzAvtosanoat i američki General Motors, bavi se proizvodnjom automobila južnokorejskog Chevroleta (Daewooa) za tržišta zemalja Evro-azijske unije (zemlje bivšeg SSSR-a) sa originalnom ili značkom novog branda Ravon. Šukrat Mirsamukov, direktor UzAvtosanoata, najavio je početak proizvodnje novog modela Ravon koji bi trebalo da postane konkurentan na matičnom, ali i najznačanijem izvoznom tržištu - u Rusiji.

 

Naime, na osnovu sporazuma o bescarinskoj uniji, nova limuzina bi najavljenom cenom od 10-ak hiljada dolara trebalo da postane ozbiljan rival bestselerima segmenta u Rusiji - Ladi Vesti, Kia Rio Sedanu i Hyundai Solarisu. Formalno, detalji o novoj niskobudžetnoj limuzini nisu objavljeni, a poznato je samo da će se projekat sprovoditi ''zajedno sa stranim partnerom'' - očigledno Chevroletom. Mediji najavljuju da je skoro izvesno da se iza misteriozne limuzine krije Chevrolet Onix, limuzina dužine 4.47 metara koja je dostupna na tržištima Kine i Južne Amerike. Špekuliše se da će ''sovjetski'' Onix pokretati 1.5 litarski atmosferski benzinac snage 107 konja umesto 1.0 turbobenzinca u ostatku sveta.

 

ravon 02.jpg

 

''Naš novi automobil, koji će koštati između 10 i 15 hiljada dolara, nadmašiće konkurente po dizajnerskim i tehničkim karakteristikama. Ključni igrači na ruskom tržištu - Lada i korejske automobilske marke Kia i Hyundai - uspele su da preuzmu vodstvo zahvaljujući uvođenju novih opcija poput modernih multimedijalnih sistema, tempomata, klima uređaja, sve uz povoljnu cenu'', rekao je Mirsamukov nagoveštavajući da će se Chevrolet, odnosno Ravon, novim modelom pridržavati iste strategije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geely pregovara sa Aston Martinom

 

aston_martin_dbs 11 01.jpg

 

Aston Martin trenutno je u potrazi za potencijalnim investitorima, a razlog za to je zabrinjavajući pad profita. Po svemu sudeći jedan od tih potencijalnih investitora je i kineska Geely grupa. Kako prenosi Financial Times, Geely je zainteresovan za kupovinu udela britanskog proizvođača. Navodi se i da je kineski koncern već kontaktirao upravu kompanije Aston Martin.

 

Naime, Aston Martin je nedavno objavio informaciju da se očekuje da profit te kompanije za 2019. godinu, bude skoro upola manji nego profit ostvaren 2018. godine. Jedan od glavnih razloga za to je pad potražnje na evropskom tržištu. Međutim, čelnici britanskog proizvođača veruju da će novi, prvi SUV sa značkom njihovog brenda DBX pomoći kompaniji da ''ponovo stane na svoje noge''. Rečeno je da je već prihvaćeno 1.800 porudžbina za taj model, što je znatno više nego za bilo koji drugi model tog proizvođača. U nedavnom intervjuu izvršni direktor komapnije, Endi Palmer, rekao je da je uveren da će DBX ne samo dovesti nove klijente kompaniji, već i da bi sa lakoćom mogao postati najprodavaniji model komapnije Aston Martin svih vremena. Palmer očekuje da će se na godišnjem nivou prodavati između 4.000 i 5.000 primeraka modela DBX.

 

aston dbx crveni 01.jpg

 

Posledica pada profita je i pad vrednosti akcija kompanije Aston Martin. Jedna akcija tog proizvođača sada vredi oko 5 evra, a krajem 2018. godine vrednost akcije je bila oko 22 evra. Podsećamo, kineski Geely je vlasnik kompanija kao što su Volvo, Polestar, Lync & Co, Lotus i London EV Company. Takođe, Geely je trenutno najveći pojedinačni vlasnik akcija u nemačkom Daimleru.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.reuters.com/article/us-volkswagen-strategy-diess-idUSKBN1ZF1OB

 

Quote

VW also needs to focus more on profit and less on volumes, he said.

 

“Take Bentley for example, 10,000 deliveries,” Diess said. “It would have been even more impressive if we had a margin higher than zero. If I’m totally honest, I would have preferred 5,000 deliveries and a margin of over 20%.”

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobar post, intervju glavnog operativnog u VW. :thumbup: 

On 3/21/2017 at 5:36 PM, neshaoct said:

Kompanije rade zbog profita od kojeg finansiraju istraživanje i razvoj, od profita mogu da ulože kako bi ispunili sve strožije ekološke i druge bezbednosne norme, na osnovu profitabilnosti mogu lakše da se zadužuju. Ustvari...ovo oko ulaganja zarad ispunjavanja sve strožijih ekoloških normi ne važi baš za VW :P

Ali, kao što vidimo iz posta koji je postavio Elra - došlo vreme i za VW :D 

Davno je ova tema otvorena kako bi se bolje videlo da nije sve u tome da treba po svaku cenu imati što veću ponudu modela, što veću proizvodnju...već napraviti dobar balans između volumena proizvodnje i profitne margine. U prvom postu su navedeni i neki primeri...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vincent Cobée je novi Citroenov generalni direktor

 

cobee.jpg

 

Linda Jackson, dosadašnja generalna direktorka marke Citroen, prelazi na novu funkciju. Njenu poziciju preuzima Vincent Cobée koji trenutno obavlja funkciju zamenika direktora marke Citroen, a istovremeno će postati i član globalnog izvršnog odbora. Linda Jackson će od sada biti zadužena za sprovođenje studije kojoj je cilj utvrditi i istaknuti različitosti marki u okviru portfelja marki. Ta uloga će obuhvatati utvrđivanje različitosti marki i usklađivanje poruka marke u celoj Grupi, kao i isticanje različitosti marki u okviru portfelja marki. Carlos Tavares, predsednik upravnog odbora grupe PSA, biće nadređen Lindi Jackson.

 

Vincent Cobée ima veliko iskustvo rada na međunarodnim tržištima što je od izuzetne važnosti za marku Citroen u postizanju cilja međunarodnog rasta. Carlos Tavares je izjavio: ''Nakon šest godina provedenih na čelu Citroena tokom kojih je odradila uspešno pozicioniranje marke, povećala prodaju i tržišni udeo u Evropi te pripremila teren za širenje na međunarodno tržište, sa velikim zadovoljstvom najavljujem da Linda Jackson sa svojim velikim iskustvom u izgradnji marke preuzima ovu novu odgovornost unutar Grupe.''

 

Vincent Cobée (51) je diplomirao na univerzitetima Ecole Polytechnique, Ecole Nationale des Ponts et Chaussées i na poslovnoj školi Harvard Business School. Godine 1991. je započeo karijeru na javnim radovima u Francuskoj i Singapuru. Njegova karijera je ubrzo krenula međunarodnim putem: u Kanadi je radio od 1996. godine u kompaniji Egis Projects kao šef novih projekata, a zatim je 1997. prešao na Filipine gde je postavljen za upravitelja projekata. Njegovo iskustvo u automobilskoj industriji je započelo 2002. godine kada se pridružio kompaniji Nissan. U njoj je bio zadužen za razne strateške funkcije, konkretno funkciju direktora nabavke za Nissan Europe (2005.), a zatim direktora programa marke Nissan u Japanu (2008.). Ostao je i nakon toga u Japanu pa je 2010. preuzeo funkciju šefa marke Datsun, a zatim je 2017. postao izvršni direktor zadužen za strategiju proizvoda, marku i programe kompanije Mitsubishi Motors Corporation.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta vozi šef Bugattija?

 

Porsche-Panamera 2020.jpg

 

Bugattijeva budućnost bila je glavna tema intervjua sa prvim čovekom firme, pored izbora automobila.

Stiven Vinklman, prvi čovek Bugatija, vozi Porsche i to Panamera Sport Turismo. To je gospodin Viklman otkrio u razgovoru sa portalom Autocar, gde je govorio o budućnosti Bugattija i načinu na koji se njihovi automobili svake godine menjaju. Takođe je rekao da Bugattije često i sam vozi kako bi se uverio u kvalitet njihovih inovacija. Takođe je vozio i Audi, što je sve u redu dokle god ostaje veran Volkswagen grupi. Ovaj Porsche je automobil visokih performansi, ali ipak nije u rangu sa ostalim automobilima koje je vozio poput Chiron Longtail koji stiže do skoro 500 km/h maksimalne brzine. Bugati će nastaviti da radi na unapređenjima, što znači da će veća sila prijanjanja, kao i ''hendling'' i smanjenje težine biti u njihovom fokusu pošto je to segment u kom moraju da pobede konkurenciju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kompanija FCA optužena da je podmićivala sindikalce da traže veće plate u General Motorsu

 

fca lineup novi.jpg

 

Kako prenosi Beta, FCA negira da je podmićivao sindikalce da traže veće plate u konkurentskom General Motors-u koji ga je zbog toga tužio za reketiranje. U dokumentima koji su podneti saveznom sudu u Detroitu, u SAD, FCA tvrdi da se tužba GM-a ne zasniva na činjenicama. Takođe tvrdi da, čak i ako to jesu bili nezakoniti postupci - što tvrdi GM, istekao je četvorogodišnji rok za tužbu, te su ti slučajevi zastareli. GM navodi u tužbi podnetoj u novembru prošle godine da je FCA podmićivao zvaničnike Ujedinjenog sindikata radnika automobilske industrije da u GM-u zahtevaju veće plate da bi primorao GM da se spoji sa manjom firmom FCA.

 

Tužba GM-a protiv konkurenta iz Detroita je bez presedana. U njoj se navodi da je FCA bio umešan u reketiranje plativši milione dolara mita sindikalcima da se izbore za tri kolektivna ugovora nepovoljna za GM. GM navodi da je FCA korumpirao pregovarače 2009., 2011. i 2015. godine da bi stekao prednosti u odnosu na GM. Ti navodi potiču iz dugogodišnje federalne istrage vlasti SAD o podmićivanju FCA usmerenom na sindikalne službenike putem centra za obuku sindikalaca u šta su umešani najviši zvaničnici sindikata. Deset osoba je optuženo u istrazi, a osam je priznalo krivicu uključujući udovicu potpredsednika sindikata. Tri osobe koje su radile u FCA su osuđene.

 

Ali, GM mora da dokaže da je FCA reketirao sa namerom da preuzme upravljanje sindikatom i da je to nanelo štetu GM-u. Nije dovoljna samo tvrdnja GM-a da je kompanija FCA nastojala da podmićivanjem navede sindikalce kako da postupe. GM je takođe optužio izvršnog direktora FCA Serđa Markionea koji je umro prošle godine, za odobravanje mita većeg od 1.5 miliona dolara sindikalnim zvaničnicima. Zahtevi sindikata za veće plate bili su smišljeni da bi primorali GM da se spoji sa FCA koji je odbio ponudu Markionea za to, navodi GM u tužbi, što FCA odbija kao nedokazano. Zakonska procedura uz dostavljanje dodatnih podnesaka dveju kompanija trajaće nekoliko meseci pre nego što sudija odluči o sudbini tužbe.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan planira agresivno rezanje troškova

 

nissan holland.jpg

 

Nissan planira agresivno smanjenje troškova kako bi se nosio sa neočekivanim padom prodaje jer je propala ekspanzionistička strategija nasleđena od odbeglog bivšeg predsednika Carlosa Ghosna, saznaje ''Reuters'' od ljudi upoznatih sa planovima. Drugi najveći japanski proizvođač automobila bi trebalo da ukine najmanje 4.300 radnih mesta ''sa belim kragnama'' i zatvori dva proizvodna pogona kao deo šireg plana za uštedu najmanje 480 milijardi jena (4.4 milijarde dolara) na krajnju vrednost do 2023. godine.

 

Ovi potezi su na vrhu plana preokreta koji je predstavljen u julu i verovatno će uključivati smanjenje Nissanove ponude i niz mogućnosti i proizvoda u svakoj liniji, rezanje poslova uglavnom u sedištima u Sjedinjenim Državama i Evropi, kao i smanjenje oglašavanja i marketinških budžeta. ''Situacija je strašna. To je borba na život i smrt'', rekla je Reutersu osoba bliska Nissanovom visokom rukovodstvu i upravnom odboru. Većina planiranih smanjenja i mera za poboljšanje efikansosti je predstavljena Nissanovom odboru u novembru i dobila je opšti blagoslov, kažu dva izvora. Portparolka Nissan-a je odbila da komentariše ove mere restrukturiranja ili mišljenje da su prodaje slabije od očekivanih katalizator globalnog remonta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kanadski milijarder Strol preuzima 20% udela u Aston Martinu

 

Aston_Martin-DBS_GT_Zagato 002.jpg

 

Kanadski milijarder Lorens Strol, vlasnik F1 tima Racing Point, preuzeće oko 20% udela u Aston Martinu za skoro 240 miliona evra. Posrnuli britanski proizvođač automobila nastoji da prikupi sredstva kako bi preokrenuo loše poslovne rezultate zabeležene zbog slabije prodaje vozila nego što se očekivalo. Kompanija planira da prikupi ukupno 715 miliona evra tako što će ponuditi postojećim glavnim akcionarima da kupe dodatne akcije sa pravom glasa. Strol će se pridružiti odboru direktora Aston Martina kao izvršni predsednik. Na toj funkciji on će zameniti Peni Hjuz koja će podneti ostavku, saopšteno je iz kompanije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prevent iz BiH pobedio Volkswagen na sudu

 

vw cross unutra.jpg

 

Dobavljač delova za Volkswagen, Grupacija Prevent, koja posluje i u Bosni i Hercegovini, dobila je presudu protiv nemačkog koncerna. Presudu je objavio Zemaljski sud u Dizeldorfu, a odštetu treba da plati Audi koji pripada grupaciji VW. Kako prenose nemački mediji, reč je o delimičnoj presudi koja ide u korist grupacije iz BiH. VW protiv ove presude ne može uložiti žalbu jer se radi o drugostepenom postupku. Inače, Prevent i VW već godinama su u sudskom sporu zbog uslova isporuke, a radi se o višemilionskim ugovorima. Prevent je tužio VW jer je prekinuo sve dobavljačke ugovore za Preventovu filijalu TWB. Hagenska kompanija TWB deo je mreže Prevent. TWB je isporučivao više od dva miliona struktura za sedišta za VW i druge marke kao što su Audi i Seat. Međutim, VW je jednostrano raskinuo ugovore i potražio druge dobavljače. Ovo je značajna prekretnica kada je reč o delovanju nemačkih sudova u ovom procesu i govori o tome da su članice VW Grupe suprotno zakonu raskinuli ugovore o isporuci i da će biti u obavezi da nadoknade štetu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daimler se sprema da ukine 15.000 radnih mesta

 

mercedes otpusta.jpg

 

Daimler se sprema da ukine 15.000 radnih mesta, znatno više nego što su prvobitno planirali, kako bi smanjili troškove i prebrodili težak period u automobilskoj industriji, pišu nemački mediji. Predsednik uprave Ola Kaellenius bi trebalo da najavi ukidanje radnih mesta u utorak paralelno sa objavljivanjem poslovnih rezultata, piše poslovni dnevnik Handelsblatt, citirajući neimenovane izvore unutar firme. Kompanija će nastojati da smanji broj radnika nudeći im otpremnine i prevremene penzije. Cilj im je da smanje troškove za više od 1.4 milijarde evra s obzirom na tešku situaciju u nemačkom automobilskom sektoru. Do sada je proizvođač luksuznih automobila sa sedištem u Štutgartu, u čijem je vlasništvu Mercedes, nameravao da ukine 10.000 radnih mesta. U Daimleru nisu želeli kda komentarišu Handelsblattov izveštaj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daimler osetno smanjio dobit u 2019. godini

 

178996-mercedes a class.jpg

 

Daimler je prošlu godinu završio as manjom dobiti, a u poslednjem kvartalu je ostvario gubitak. Dok su prihodi bili viši za 3% (172.7 milijardi evra), neto dobit je bila gotovo tri puta manja nego godinu dana ranije (2.4 milijarde evra). Dobit je smanjena pravnim naknadama i kaznama koje proizlaze iz afere sa dizelom. Takođe su najavili smanjenje dividende za prošlu godinu sa 3.25 dolara pre godinu dana na 90 centi. SEEbiz je pisao o programu štednje kompanije za koji se očekuje da će do 2022. godine rezultirati uštedama od 1.4 milijarde evra. Kompanija prognozira duboke rezove, a očekuje se da će 15.000 zaposlenih ostati bez posla. Neki modeli automobila bi takođe trebalo da se ukinu.

 

Ove godine daleko skromniji bonusi za radnike Mercedesa

Daimler će isplatiti svojim zaposlenima godišnji bonus od svega 597 evra, za razliku od prošle godine kada je on iznosio čak 4.965 evra po radniku, prenosi B92. Uzrok za ovako niske godišnje nagrade zaposlenima treba tražiti u smanjenju godišnjeg profita kompanije koji predstavlja osnovu iz koje se dele bonusi. Naime, profit pre obračuna prihoda i rashoda finansiranja i troškova poreza niži je za 61% na godišnjem nivou i iznosio je 4.3 milijardi evra, iako su ukupni prihodi u 2019. neznatno porasli o odnosu na 2018. Profit je manji i usled afere sa izduvnim gasovima koja Daimler može koštati milijarde evra. Dodatni problem je što se sve to dešava u trenutku kada se elektrifikacija u auto-industriji, pa i u Mercedesu. Tako će ove godine oko 130.000 radnika biti nagrađeno sa ''svega'' 597 evra umesto prošlogodišnjih 4.965 evra. Ova suma se inače odnosi na novac koji zaposlenima pripada na osnovu godišnjeg profita kompanije, a zaposlenima će pored toga biti isplaćen i poseban jednokratni bonus u iznosu do 500 evra kao nagrada za njihovo zalaganje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault tokom 2019. zabeležio prvi gubitak u više od jedne decenije

 

renault-talisman 1111.jpg

 

Francuski proizvođač automobila, koji je u savezu sa japanskim Nisanom, iskazao je gubitak od 141 milion evra kao svoj udeo u finansijskom rezultatu grupe, delom zbog rashoda vezanih za neka njegova kineska mešovita preduzeća, ali i afere oko Karlosa Gosna, bivšeg šefa alijanse Reno-Nisan, koji je pobegao iz Japana gde ga je čekalo suđenje pod otpužbom za finansijske malverzacije. Nisan, u kojem Reno ima 43% udela, takođe je doprineo ukupnom negativnom rezultatu, budući da je ove nedelje izvestio o svom prvom kvartalnom gubitku u skoro deset godina i smanjio prognozu operativne dobiti. Ukupna prodaja vozila Renoove grupe pala je za 3.3% na 55.53 milijardi evra lani. Kompanija je smanjila ciljanu operativnu maržu za 2020. godinu na nivo između 3 i 4 odsto u odnosu na prošlogodišnjih 4.8% i srezala predloženi iznos dividende za 2019. godinu za gotovo 70% u odnosu na godinu ranije. Akcije Renoa su zatim na Pariskoj berzi pale za 4.3%.

 

Renault predviđa pad globalnog tržišta automobila ove godine i smanjenje njegove prodaje u Evropi i Rusiji za oko 3%. Prodaja Renault-a je posrnula u nekoliko zemalja uključujući Argentinu, a iz kompanije su naveli da treba popraviti poslovanje u Kini, gde rade u partnerstvu sa Dongfengom na električnim vozilima i sa Brilijans Čajna Otomotiv Holdingom na komercijalnim automobilima. U saopštenju Renoa se navodi da u poslovnim ciljevima nisu uzeti u obzir mogući uticaji krize sa koronavirusom u Kini, gde kompanija ima fabriku u Vuhanu epicentru epidemije, koja je trenutno zatvorena kako bi se sprečilo širenje epidemije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...