Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Da li biti najveći automatski znači i biti najuspešniji?

Recommended Posts

Volvo najavio mogućnost vrlo uzbudljivog sportskog automobila

 

volvo cc 02.jpg

 

Iako švedski proizvođač automobila nije tako blisko povezan s vozilima visokih performansi kao neki od njegovih rivala, sugerisao je da bi u budućnosti mogli da ponude jedan vrlo uzbudljiv sportski automobil. U razgovoru s Car Sales-om, glavni operativni direktor Volvoa Bjorn Annwall rekao je da je za marku važno da ima vodeći model i činio se otvorenim za ideju sportskog automobila.

 

volvo cc 01.jpg

 

''Svaka marka automobila treba malo začina koji će pomoći u pomeranju granica onoga što automobil stvarno jeste, a mislim da bi i Volvo takođe trebalo da ima takav model'', rekao je Annwall. Iako nije želeo da potvrdi da li Volvo već radi na novom automobilu s dvoja vrata, priznao je privlačnost takvih modela. Na kraju, međutim, moraju da imaju poslovnog smisla. ''Kao dizajneri automobila uvek volimo da radimo zabavne stvari poput coupea ili super sportskog automobila jer je to zabavno'', rekao je. ''Ali kao kompanija proizvodite proizvode koje ljudi žele i imate poslovnu opravdanost. Sve je moguće, rekao bih. Zavisi kuda ide tržište i šta kupac želi. Ostanite s nama'', rekao je Annwall na direktno pitanje da li je novi sportski automobil moguć ili ne.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi isplaćuje rekordnu nagradu svojim zaposlenima

 

audi brisel 02.jpg

 

Na godišnjoj konfenerciji Audi je imao razloga za zadovoljstvo. Sa Bentleyem, Lamborghinijem i Ducatijem, dobit nakon oprezivanja bila je velikih 7.12 milijardi evra.

Prošle godine Audi je isporučio samo 1.6 miliona automobila - najmanji broj od 2013. godine, ali zahvaljujući visokim cenama, visokom udelu skupljih vozila i, po prvi put uključivanju proizvođača luksuznih automobila Bentley u Audijev bilans, vrednost prodaje je porasla za 16% na rekordnih 61.75 milijardi evra. Marke Bentley, Lamborghini i Ducati uključene u bilans Audija su doprinele sa 1.4 milijarde evra operativnom rezultatu. Višak novca znači da negde mora da se raspodeli. Profitiraće deoničari, deo će otići na nova ulaganja, pogotovo u Kini koja je zahtevno tržište, a deo ide radnicima. Oko 55.000 zaposlenih Audija u Nemačkoj je dobilo na uvid plan raspodele dobiti. Kvalifikovani radnici dobiće 8.500 evra, poručuju iz kompanije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rusija razmatra preuzimanje Toyotine fabrike u Sankt Peterburgu

 

toyota-rav4 01.jpg

 

Rusko Ministarstvo industrije i trgovine radi na tome da imovina japanskog proizvođača automobila Toyota u Rusiji bude preneta na državno preduzeće ''Centralni istraživački automobilski i automobilski institut'' (NAMI), rekao je resorni ministar Denis Manturov. Toyota je u septembru objavila da obustavlja proizvodnju u svojoj fabrici u Sankt Peterburgu, koja je počela rad 2007. godine, gde su se proizvodili modeli RAV-4 i Camry.

 

Kompanija je obećala da će nastaviti postprodajne usluge za Toyota i Lexus automobile u Rusiji, kao i podršku za mrežu dilera. Koncern je u izveštaju procenio troškove povezane sa prekidom proizvodnje u Rusiji na 97 milijardi jena (više od 650 miliona dolara). Ministarstvo industrije i trgovine je u decembru saopštilo da se fabrika japanskog proizvođača automobila u Sankt Peterburgu gasi. NAMI, koji je podređen Ministarstvu industrije i trgovine, postao je državni centar za konsolidaciju sredstava u ruskoj automobilskoj industriji u uslovima povlačenja stranih proizvođača automobila sa domaćeg tržišta. Institut je posebno od Renault-a dobio kontrolni udeo u AvtoVAZ-u (67.7%), kao i imovinu fabrike Nisan u Sankt Peterburgu, čijih je 99% akcija sada direktno u vlasništvu AvtoVAZ-a. NAMI takođe poseduje 63.5% udela u Aurus LLC, kompanije koja projektuje luksuzne automobile Aurus.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni SsangYong Torres EVX

 

232570-ssangyong t3.jpg

 

Korejski SsangYong Motor (za koji je inače još ranije najavljeno da će promeniti ime u KG Mobility), najavljuje skoru premijeru električnog krosovera Torres EVX. Premijera će se održati 30. marta na sajmu mobilnosti u Seulu, zajedno sa velikim brojem koncepata i serijskih vozila. Automobil je razvijen pod kodnom oznakom U100, dok je naziv serijskog modela Torres EVX kombinacija slova EV (električno vozilo) i X (eXtreme), koja izražava njegov avanturistički karakter.

 

232571-ssangyong t2.jpg

 

Model izgleda drugačije od svog rođaka sa SUS motorima, pre svega zbog redizajniranog lica koje predstavlja evoluciju ''Powered by Toughness'' dizajnerskog jezika koji je specifičan za EV. Između ostalog, tanka LED traka zamenjuje masku kod običnog Torresa sa šest osvetljenih tačaka. Branik je takođe drugačiji za EVX sa farovima postavljenim nisko na bočnim otvorima. Profil je identičan Torresu sa SUS motorima sa izuzetkom novih aluminijumskih točkova. SsangYong još nije objavio slike zadnjeg dela, ali je nagovestio LED traku pune širine i prepoznatljivu izbočinu na vratima prtljažnika.

 

232572-ssangyong t1.jpg

 

Unutrašnjost je takođe modifikovana sa novim digitalnim kokpitom sa dva ekrana i umetcima u stilu drveta na instrument tabli. Volan je poznat iz verzije sa SUS pogonom. Kompanija kaže da nova kontrolna tabla ''poboljšala ukupnu vidljivost'' i opisuje novi EVX kao ergonomičniji. Za sada nisu objavljene specifikacije Torresa EVX, jer se detalji čuvaju za zvaničnu premijeru. SUV bi mogao da deli svoju bazu sa manjim modelom Korando e-Motion. Potonji dolazi opremljen jednim električnim motorom postavljenim na prednjoj strani koji proizvodi 190 KS i baterijom od 61.5 kWh, koja nudi 340 km WLTP dometa.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subaru planira nove električne i hibridne modele za Severnu Ameriku

 

subaru s 01.jpg

 

Subaru je u protekle dve godine reorganizovao svoje korporativno poslovanje kako bi se pripremio za decenije elektrifikacije. Japanski proizvođač automobila planira da 40% njegove globalne prodaje budu elektrifikovana vozila do 2030. godine, a izgradio je i novi centar za istraživanje i razvoj u svojoj glavnoj fabrici u prefekturi Gunma u Japanu.

U vezi toga, izvršni direktor kompanije Tomomi Nakamura je svojevremeno rekao: ''Na osnovu toga kako tržište prima novi Solterra EV, možemo planirati kakve odnose (50%-60%) treba da ciljamo za EV i hibride.'' Automotive News sada izveštava da je Subaruov šef korporativnog planiranja, Tomoaki Emori, rekao analitičarima da će najnoviji plan elektrifikacije podrazumevati i ''hibride i električna vozila'' za američko tržište do 2025. On je dodao da će posebno za SAD ''morati da ponudi nekoliko novih modela u liniji električnih vozila.''

 

Proizvodi koji bi mogli da budu na tržištu do 2025. godine, biće zajednički projekti Subarua i Toyote; Solterra je Subaruova verzija Toyote bZ4X i proizvodi se u Toyotinoj fabrici. Smatra se da će proći još tri ili četiri godine pre nego što Subaru bude mogao da pravi sopstvene EV u svojoj fabrici Gunma. Hibridi će takođe biti plod saradnje, a prvi rezultati koji se očekuju sa Subaru Foresterom šeste generacije. Subaru navodi da će iskoristiti Toyotinu hibridnu tehnologiju ''sredinom 2020-tih'', a glasine sa kraja 2021. kažu da bi novi karavan mogao da dobije plug-in hibridni pogon iz Toyote RAV4 Prime. Ostali noviteti slede nakon Forestera, ali nije poznato koji i kojim redosledom. Trebalo bi da saznamo više kada Subaru predstavi svoju modifikovanu mapu elektrifikacije negde ovog leta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen će ove godine nadoknaditi zaostatke

 

vw id3 001.jpg

 

Nakon zaostatka u proizvodnji i isporuci u 2022. Volkswagen bi ove godine trebalo da ponovo poveća ponudu automobila kupcima, rekao je glavni finansijski direktor Patrik Andreas Mayer. Cilj je postići značajno povećanje isporuka, uključujući e-automobile, rekao je Mayer predstavljajući poslovne brojke u centrali kompanije. Nedavno je, međutim, bilo dodatnih poteškoća u nabavci elektronike i nekih sirovina, dodao je on. ''Oprezno smo optimistični da će se situacija sa snabdevanjem stabilizovati tokom godine'', rekao je Mayer tokom prezentacije planova za novi mali automobil u električnoj seriji ID. ID.2 bi trebalo da bude spreman za lansiranje 2025. i da košta ispod 25.000 evra u osnovnoj verziji.

 

vw id2 11.jpg

 

Klimatski aktivisti već dugo zahtevaju da kompanija opremi ne samo veća vozila alternativnim pogonima. Mayer je međutim naglasio da VW mora da nastavi da pazi na svoje troškove. Osim toga, ''veoma izazovno okruženje u smislu snabdevanja, cena sirovina i energije, kao i geopolitičke situacije'' verovatno će ostati i 2023. godine, upozorio je Mayer. Volkswagenov novi izvršni direktor Thomas Schäfer i član uprave Thomas Ulbrich već su postavili ambicioznije ciljeve za dalje širenje e-mobilnosti. Na primer, udeo isključivo električnih vozila u VW putničkim vozilima u Evropi trebalo bi da bude najmanje 80% do 2030. godine, a 10 novih električnih modela trebalo bi da bude lansirano na tržište do 2026. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen planira proizvodnju tri miliona malih električnih automobila u Španiji

 

224572-cupra ur 01.jpg

 

Volkswagen planira proizvodnju 3 miliona malih električnih vozila u svoje dve fabrike u Španiji između 2025. i 2030. rekao je Wayne Griffiths, predsednik SEAT-a. Nemački proizvođač automobila promoviše elektrifikaciju svojih proizvoda i planira izgradnju fabrike baterija u Španiji. Griffiths je rekao da Seat namerava da proizvodi 500.000 električnih automobila godišnje u Seatovoj fabrici u Martorelu, blizu Barselone. Prioritet Seata je da svi radnici zadrže svoja radna mesta, dodao je on. Izvršni direktor je na konferenciji za novinare rekao da proizvođač automobila naporno radi na dovođenju još jedne platforme za proizvodnju električnih vozila u Martorel, što bi povećalo konkurenciju.

 

224574-vw ev 02.jpg

 

Volkswagen je ranije rekao da će početi proizvodnju dva električna vozila u fabrici Martorel 2025. na VW-ovoj proizvodnoj traci Navare otprilike u isto vreme. Jedan mali automobil za Seatovu skuplju sestrinsku marku Cupra i još jedan za marku VW.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kineski JMC i Ford predstavili novi brend Dadao

 

dadao 03.jpg

 

Kineska kompanija Jiangling Motors Corporation (JMC), 32% u vlasništvu Forda, lansirala je novi brend Dadao, pod kojim će proizvoditi pikapove, SUV-ove i laka komercijalna vozila. Dadao će biti pozicioniran više od matičnog JMC-a, a prvi model je pikap srednje veličine.

 

dadao 02.jpg

 

Ukupna dužina Dadao pikapa se kreće 4.800 do 5.700 mm (u zavisnosti od verzije), a međuosovinsko rastojanje je od 2.700 do 3.500 mm.

 

dadao 01.jpg

 

Prve verzije koje će se naći u prodaju imaju 2.3 turbo benzinac sa 258KS, kao i turbo dizelaš iste zapremine sa 177 KS i 450 Nm. Oba su dostupna sa manuelnim ili automatskim menjačem, kao i pogonom na zadnje ili na sve točkove. Dadao pikap će se pojaviti na kineskom tržištu u aprilu, ali cene još nisu objavljene.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porscheovi radnici će dobiti bonus iz snova

 

183635-porsche m 01.jpg

 

Porsche je zaključio odličnu poslovnu godinu ostvarivši značajne prihode i, što je važno, značajan profit. Zato je već tradicionalno odlučio da nagradi svoje radnike. Zaposleni Porschea, njih više od 27.000, dobiće bonus u iznosu od čak 9.050 evra. Radnici će bonus dobiti uz platu za april, a to uključuje sve Porscheove radnike u Nemačkoj i zaposlene kompanije Porsche Financial Services i Porsche Logistik.

 

Podsetimo, prošle godine su Porscheovi radnici dobili 7.900 evra bonusa, a ovogodišnjim iznosima kompanija se popela u sam vrh, i to ne samo u okviru autoindustrije. Primera radi, radnici Volkswagena su dobili bonus za prošlu godinu u iznosu od ''samo'' 3.630 evra, dok je Mercedes svojih preko 90.000 zaposlenih počastio sa 7.300 evra. Audi je zahvaljujući plusu u blagajni radnike počastio sa čak 8.500 evra, dok je BMW bio još darežljiviji sa 9.000 evra. Posebnu nagradu dobiće i uprava. Tako će Oliver Blume, koji uz poziciju direktora Porschea obavlja i funkciju šefa VW Grupe, primiti ukupno 2.37 miliona evra u tri serije. Ostali članovi uprave dobiće po 1.36 miliona evra, pa će ukupno uprava primiti oko 10 miliona evra nagrade. Porsche je 2022. godinu zaključio s prihodom od 37.6 milijardi evra, 309.900 isporučenih vozila i operativnom dobiti od 5 milijardi evra, piše Frankfurter Allgemeine Zeitung.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Fordova fabrika za 500.000 električnih kamioneta godišnje

 

ford f1.jpg

 

Nova Fordova fabrika u zapadnom Tenesiju moći će da proizvodi do 500.000 električnih pikapa godišnje u punom kapacitetu, saopštila je kompanija.

 

Ford je najavio u septembru 2021. da će napraviti fabriku baterija na parceli od 1.460 hektara u Stentonu, severoistočno od Memfisa. Izgradnja na lokaciji BlueOval City počela je prošle godine. Ford je saopštio da planira da počne proizvodnju električnog kamiona druge generacije ''kodnog naziva Project T3'' do 2025. godine. Fordova fabrika za sklapanje i fabrika baterija koje vodi zajedničko preduzeće pod nazivom BlueOvalSK zapošljavaće oko 6.000 ljudi, uz investiciju od 5.6 milijardi dolara, naveli su predstavnici kompanije. BlueOvalSK će takođe napraviti dve fabrike baterija u Glendejlu, Kentaki, u investiciji od 5.8 milijardi dolara. Očekuje se da će projekti stvoriti oko 10.800 radnih mesta.

Fabrika u Tenesiju proizvodiće vozila sa neutralnim emisijama ugljenika, uz korišćenje obnovljive energije. Neki od ruralnih okruga Zapadnog Tenesija koji okružuju fabriku nadaju se da će to pomoći u jačanju njihove ekonomije. Sa ekonomijom koja se uglavnom zasniva na poljoprivredi, u okrugu Hejvud se stanovništvo smanjilo za 4.9% na 17.864 ljudi od 2010. do 2020. godine, što je jedan od 14 okruga u kojima je smanjen broj stanovnika, pokazali su podaci popisa. Očekuje se da će fabrika dovesti i mala i velika preduzeća u ovu oblast, uključujući hotele, restorane, zdravstvene ustanove i dobavljače za fabriku. Vrednosti nekretnina bi takođe mogle da porastu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruski NAMI preuzeo fabriku Toyote u Sankt Peterburgu

 

toyota rav4 7.jpg

 

Rusko Ministarstvo industrije objavilo je da je državni institut NAMI preuzeo fabriku japanskog proizvođača automobila Toyota u Sankt Peterburgu.

''Proizvodni pogon Toyote u Sankt Peterburgu trenutno je predat državi''. Sporazum o preuzimanju podrazumeva potpuni prenos vlasničkog prava nad zgradom fabrike, opremom i zemljištem. Ruski institut za istraživanje i razvoj automobila i motora NAMI već je preuzeo fabriku od Renaulta i Nissana.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota objavila dopunjenu EV strategiju i najavila novi Lexus EV

 

lexus ev 1.jpg

 

Toyota je na konferenciji za medije objavila svoju dopunjenu EV strategiju pod novim menadžmentom. Izvršni potpredsednik Hiroki Nakadžima je otkrio planove za 10 električnih vozila koji će biti lansirani do 2026.

 

Toyota predviđa da će te godine moći da proda oko 1.5 miliona automobila bez motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Potpuno nova porodica električnih vozila bi trebalo da debituje 2026. Toyota kaže da će ti modeli biti ''potpuno drugačiji'' od današnjih modela sa nultom emisijom. I ne samo to, EV sledeće generacije će udvostručiti domet vožnje sa ''daleko većom efikasnošću''. Ovi novi modeli obećavaju da će ''uzbuditi srca'' zahvaljujući performansama i novom dizajnerskom jeziku. Dok je Nakadžima govorio o sledećoj generaciji električnih vozila, u pozadini se pojavio i bočni profil misterioznog vozila. Imao je Lexusovu značku na C-stubu i izgledao je kao liftbek sa bočnim kamerama. Da bi pokrenula svoj novi talas električnih vozila, Toyota namerava da stvori tim ''Sve u jednom'' koji će se baviti svime, od razvoja do proizvodnje i komercijalizacije. Japanski automobilski gigant je takođe govorio o svom novom Arene operativnom sistemu za EV sledeće generacije koji će podržavati bežična ažuriranja i omogućiti vlasnicima da prilagode ''osećaj vožnje''. Nakadžima je pomenuo i da će ovi novi modeli biti zabavniji za vožnju.

 

Prema Iočhi Miiazakiju, izvršnom potpredsedniku, revidirana mapa EV proizvoda uključuje SUV sa tri reda sedišta koji dolazi 2025. godine u Sjedinjene Države gde će se lokalno sklapati sa baterijama iz Severne Karoline. Kina će dobiti dva EV 2024. godine, dok će proširena bZ linija biti ponuđena u razvijenim zemljama. U Aziji i drugim tržištima u razvoju, Toyota planira da predstavi električni pikap pre kraja godine, zajedno sa kompaktnim modelom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rusi tuže Volkswagen

 

200891-vw.jpg

 

U skladu sa najavama, ruski proizvođač je podigao tužbu protiv Volkswagena.

 

GAZ, koji je proizvodio automobile za Volkswagen, podneo je tužbu kojom traži od Volkswagena obeštećenje u iznosu od 28.4 milijarde rubalja, odnosno oko 320 miliona evra. Detalji tužbe nisu poznati, ali se zna da je podneta 7. aprila na sudu u Nižnjem Novgorodu. Zanimljivo je da GAZ u ranijoj tužbi potražuje 15.6 milijardi rubalja (174 miliona evra) od svog bivšeg partnera. Ruski sud je nakratko zamrznuo Volkswagenovu imovinu, a nakon poništenja odluke Volkswagen je objavio da pregovara sa ruskim investitorom o mogućnosti prodaje svojih pogona. Podsetimo, Volkswagen je u martu prošle godine zaustavio proizvodnju i celokupno poslovanje. Neke vesti govore da Volkswagen planira da proda fabriku u Kalugi, čiji je godišnji kapacitet proizvodnje oko 225.000 automobila. Pogoni u Nižnjem Novgorodu su zatvoreni prošlog leta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radnički saveti tuže Volkswagen zbog smanjenja plata

 

211480-vw fabrika01.jpg

 

Brojni Volkswagenovi radnički saveti bore se protiv smanjenja plata sudskom tužbom protiv nemačkog proizvođača automobila, nakon presude nemačkog Saveznog suda pravde (FCJ).

 

Prvo ročište o ovom pitanju održava se na radnom sudu u Hanoveru. Raspravljaće o žalbi člana radničkog saveta VW Commercial Vehicles u Hanover-Stokenu. Savet preduzima mere protiv smanjenja plate od oko 300 evra bruto mesečno, prema radničkom savetu VW. Sudovi u obližnjem Braunšvajgu i Emdenu bave se sličnim slučajevima koje su pokrenula radnička saveti Folksvagena, prema predstavniku suda. Ranije ove godine, FCJ je poništio oslobađajuće presude za četiri bivša kadrovska menadžera VW. Reč je o tome da li su odobravali neprimereno visoke plate i bonuse za rukovodeće kadrove između 2011. i 2016. godine. Bivši predsednik radničkog saveta Bernd Osterloh, primera radi, u nekim godinama je primao više od 700.000 evra.

 

Državno tužilaštvo u Braunšvajgu podiglo je optužnice za zloupotrebu poverenja protiv četiri menadžera. Međutim, regionalni sud u Braunšvajgu nije mogao prepoznati nikakvu nameru i oslobodio ih je - tu presudu je kasnije poništio FCJ. ''Volkswagen je uzeo u obzir osnove presude. Kompanija će imati u vidu nalaze sadržane u njoj u vezi sa standardom naknade radničkog saveta'', rekao je proizvođač automobila sa sedištem u severnom gradu Volfzburgu kao odgovor na presudu FCJ. U skladu s tim, same ''hipotetičke'' pretpostavke o budućoj karijeri člana radničkog saveta ne mogu biti merilo za njihovu platu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Austrijski ''vuk'' ima velike planove za oživljavanje ruske auto-moto industrije

 

210166-gaz 02.jpg

 

Austrijski preduzetnik i član nadzornog odbora Porsche SE - holding grupacije u čijem se vlasništvu nalazi Volkswagen - Zikfrid Vulf, već je mesecima u kontaktu sa ruskim predsednikom Vladimirom Putinom, sa kojim sarađuje na oživljavanju opkoljene autoindustrije ove zemlje.

U pismu na tri strane, koje je stiglo do nemačkog Špigel-a, Vulf je predstavio ideju da se koriste Volkswagenove fabrike kojih brend želi da se reši kako bi se ponovo oživeo legendarni ruski brend Volga. U pismu, koje datira iz prošlog januara, Vulf je sugerisao da bi nova Volga vozila trebalo da budu bazirana na Škoda modelima, ali potpuno redizjanirana eksterijerno kako bi se uključile klasične dizajnerske karakteristike ruskog brenda.

 

210167-gaz 01.jpg

 

U pismu koje je navodno poslao Vulf lično predložen je projekat koji zahteva značajna investicija od 60 milijardi rubalja, što je oko 670 miliona evra, od Rusije, kako bi se proizvelo oko 270.000 vozila godišnje. Projekat cilja ka revitilizaciji ruske automobilske industrije koja se bori sa finansijskim problemima nakon uvođenja internacionalnih sankcija. Vulfov projekat obećava da stvori ili sačuva 12.000 poslova, dok je Putin u potpunosti podržao ovakav plan. Za upravljanje projektom zadužen je PromAvtoKonsalt, ruski brend za koji Špigel tvrdi da je u Vulfovom vlasništvu.

 

Iako je Vulf tvrdio da poseduje fundamentalni dogovor sa rukovodstvom kompanije Volkswagen po pitanju predloga za oživljavanje ruske automobilske industrije, njegove tvrdnje sada brojni dovode u pitanje. Odbor direktora kompanije Volkswagen zvanično je izneo za Špigel kako ''nema nikakva saznanja o ovom pismu i njegovom iritantnom sadržaju''. Iako je PromAvtoKonsalt jedan od najperspektivnijih kupaca za Volkswagen sisteme u Rusiji, kompanija je izjavila da nikakve obaveze nisu potvrđene od strane individualno zainteresovanih učesnika pre nego što je proces prodaje kompletiran. Upravo zbog toga, Volkswagen je najavio da će ruski diler grupacije, Avilon Automotive, morati da ispuni prethodno definisane kriterijume u najvećoj mogućoj meri. Međutim, mešanje člana nadzornog odbora kompanije koja drži Volkswagen u rusko poslovanje predstavlja zabrinjavajući faktor za sve uključene strane.

 

U proteklih nekoliko meseci, Volkswagen se susreo sa nekoliko pravnih problema u Rusiji, sa kompanijom GAZ koja je pokrenula tužbu dva puta od marta meseca zbog toga što je imala ugovor za nova vozila sa nemačkim proizvođačem pre uvođenja sankcija, kada je odluka o odustajanju od prodaje PromAvtoKonsalt brendu donešena. Ove pravni sporovi povukli su velike poteškoće, uključujući i zamrzavanje imovine kompanije Volkswagen u Rusiji i potencijalnu opasnost da bi ovaj ugovor mogao dobiti Avilon Automotive. Špigel prenosi i da postoje optužbe o saradnji između brendova Schaeffler - dobavljača u čijem upravnom odboru Vulf takođe sedi - i GAZ, koji se još od prošlog marta pripremaju za proizvodnju vozila, ali su zvaničnici nemačke grupacije odbacili ovakve tvrdnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

GM je sada drugi po veličini proizvođač EV u SAD

 

227907-chevrolet e04.jpg

 

Kompanija je prestigla Ford, ali i dalje mnogo zaostaje za Teslom.

 

Tesla je još uvek prva

General Motors je upravo stao ispred Forda i postao drugi vodeći prodavac potpuno električnih vozila u zemlji.

Prema izveštajima, Ford je prodao nešto manje od 11.000 EV-a tokom prvog kvartala ove godine, dok je GM prodao dvostruko više, skoro 21.000 jedinica. Loši rezultati Forda u poslednjih nekoliko meseci postavili su ga na peto mesto u ukupnoj prodaji električnih vozila u SAD. Hyundai i Volkswagen sada zauzimaju treće i četvrto mesto. Šta se dešava sa Ford-om? Kompanija je imala značajne zastoje u proizvodnji u dve severnoameričke fabrike. To je navelo kompaniju da se bori za rekonstrukciju već postojeće fabrike u Meksiku. Pored toga, električni pickup Ford F-150 Lighting doživeo je mali opoziv kada su se neke baterije u skladištima zapalile. To je primoralo kompaniju da izgubi pet nedelja proizvodnje. Ford planira da koristi novu tehnologiju baterija kako bi povećao proizvodnju električnih vozila na 600.000 vozila godišnje. Međutim, te nedavne brojke o prodaji ilustruju koliko daleko mora da ide da bi ispunio taj pokazatelj.

 

GM obećava proizvodnju 100.000 jedinica do kraja godine

Iako treba čestitati GM-u, vredi napomenuti da čak i on treba još da sustiže tržišnog lidera - Teslu. Međutim, nije ni blizu. Tesla ne deli regionalne izveštaje o prodaji, ali prema izveštajima Motor Intelligence-a kompanija je prodala 161.630 EV u Sjedinjenim Državama tokom prvog kvartala. To je oko osam puta više od broja koji GM trenutno objavljuje. Prema Teslinim navodima, na putu je da proizvede 20 miliona električnih vozila godišnje do 2030. godine, iako mnogi stručnjaci kažu da će stvarni broj verovatno pasti mnogo niže od toga. Dok Tesla prednjači u SAD-u u prodaji, na globalnom nivou nije tako. Kineski proizvođač BID prodaje 20 odsto svetskih električnih vozila, a Tesla 12.6%. Što se tiče GM-a, kompanija obećava da će proizvesti 50.000 EV do sredine godine i još 100.000 jedinica do kraja godine. Jedna zanimljiva činjenica je da je većina GM-ove prodaje ove godine bila iz njegove jeftine Chevrolet Bolt linije, čija je cena ispod 30.000 dolara. Najniža cena što se tiče Tesle je Model 3 je i iznosi 43.000 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi želi značajnu ulogu na kineskom tržištu električnih automobila

 

220114-audi q5 01.jpg

 

Audi se nada da poboljšati svoj udeo na tržištu električnih automobila u Kini. ''I dalje pozitivno gledamo na kinesko tržište'', rekao je šef Audija Markus Duesmann na marginama međunarodnog sajma automobila Auto Shanghai.

Električni automobili već su činili 25% prodaje na kineskom tržištu automobila. Međutim, Audi još uvek ima mali tržišni udeo. Prema Duesmannu, Audi želi da znatno proširi svoju ponudu vozila. Deset potpuno električnih modela je planirano za sledeće tri godine, rekao je on. ''To će značajno poboljšati našu poziciju'', rekao je Duesmann. Audi ima ambiciju da igra ''vrlo značajnu ulogu'' u premium segmentu električnih automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tržište automobila će se u narednoj deceniji svesti na 10 kompanija

 

xpeng g9 003.jpg

 

Kineska kompanija Xpeng koja važi za jednog od najvećih rivala kompanije Tesla, saopštila je kako će se svetska automobilska industrija u narednoj deceniji svesti na samo 10 kompanija. Potpredsjednik kompanije Brian Gu objasnio je kako bi kineske kompanije, ukoliko uspeju ostvariti godišnju prodaju od najmanje tri miliona vozila, bile među poslednjima na listi proizvođača automobila. ''Najveći svetski proizvođač automobila Toyota je 2022. godine prodala 10.5 miliona automobila, dok je Tesla prodao 1.3 miliona'', piše Financial Times.

 

U intervjuu za londonski list, Gu je poručio da kompanije koje žele biti u ''Klubu tri miliona'' moraju postati globalni igrač. ''Ne možemo biti samo igrač iz Kine, moramo biti globalni. Mislim da u tom scenariju možda skoro polovina zahteva za kupovinom vozila mora dolaziti van Kine. Za pet do deset godina to će biti mnogo koncentrisanije tržište. Mislim da će broj kompanija na globalnoj sceni biti smanjen na deset'', rekao je Gu. Govoreći o konkurenciji na tržištu, Gu je naglasio kako se kompanija suočava sa velikim izazovima. ''Ove godine mislim da smo suočeni sa veoma konkurentnim okruženjem. Očigledno postoji pritisak u vidu smanjenja cena što ne samo da izaziva konkurenciju, već stvara i neodlučnost među potrošačima'', poručio je.

 

Inače, ova kompnija je zauzela 12. mesto po prodaji među proizvođačima električnih vozila u Kini tokom prva tri meseca 2023. godine. Kompanija je 2022. godine prodala više od 120.000 vozila, a ove godine pogođena je padom prodaje koji iznosi skoro 50% u prvom kvartalu i to nakon što je kompanija Tesla snizila cene svojih automobila. U januaru 2023. godine Xpeng je bio primoran slediti taj primer, pa su snizili cene za tri od svoja četiri modela za čak 13%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes se potpuno povukao iz Rusije

 

219739-mercedes logo.jpg

 

Mercedes se potpuno povukao sa ruskog tržišta, saopštio je automobilski gigant.

Koncern je potvrdio da je ruske poslove u aprilu prodao domaćem Avtodomu, uz potrebne dozvole i ispunjene ugovorne obaveze. Detalji transakcije nisu saopšteni. Kratko po napadu Rusije na Ukrajinu, Mercedes je stopirao izvoz u Rusiju i lokalnu proizvodnju. Finansijski direktor koncerna Harald Vilhelm je u oktobru najavio prodaju preostalih interesa u toj zemlji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaguar Land Rover najavio investicije od 15 milijardi evra i brojne električne modele

 

233548-jaguar ev.jpg

 

Jaguar Land Rover (JLR) je najavio da će dodatno ubrzati svoj prodor ka vozilima sa nultom emisijom štetnih gasova tako što će kod sledeće generacija modela Evoque, Velar i Discovery Sport odustati od planova za njihove verzije sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Kao deo investicija od 15 milijardi evra u narednih pet godina, JLR je objavio da rekonfiguriše svoju fabriku u Hejlvudu kako bi je prilagodio za svoju električnu modularnu arhitekturu (EMA).

 

Prvobitno se očekivalo da će platforma podržavati hibridne pogone, ali je JLR sada odlučio da će, „kako se trend elektrifikacije na određenim tržištima povećava“, EMA postati samo električna. Očekuje se da će platforma podržavati tri ili četiri modela. Kompanija tek treba da potvrdi bilo koji konkretan model koji bi bio baziran na EMA, ali najavljuje da će prvi ''moderni luksuzni SUV srednje veličine'' krenuti u proizvodnju 2025. godine i da će to biti ''model iz porodice Range Rover''. Ovo isključuje mogućnost da automobil bude naslednik postojećeg Discovery Sporta, jer to vozilo nije Range Rover. Očekuje se da će prvi Range Rover baziran na EMA platformi verovatno biti Velar sledeće generacije. Naslednik modela Evoque sa nultom emisijom bi mogao da ga prati do 2026. JLR je takođe potvrdio da će potpuno električna verzija aktuelnog Range Rovera biti u pretprodaji ove jeseni. Nisu saopštene nikakve tehničke specifikacije, ali se prve isporuke vozila očekuju krajem 2024.

 

S druge strane, Jaguar će u njegovu potpuno električnu budućnost voditi novi GT model sa četvoro vrata od 100.000 evra. Kako je potvrdila kompanija, prototipovi novog modela će biti testirani na putu od kraja ove godine. Britanski brend se u potpunosti ponovo pokreće kao deo JLR-ove Reimagine strategije, bez planiranih zamena za bilo koji od postojećih modela. Umesto toga, Jaguar se pomera na viši nivo tržišta kako bi stajao uz Range Rover, Defender i Discovery kao jedan od četiri ''stuba brenda'' JLR-a. Prvi dokaz o tome će biti upravo GT sa četvoro vrata, koji će se naći u prodaji krajem 2024. godine, sa prvim isporukama od 2025. Prvi iz palete sa tri automobila, biće napravljen u Solihulu (istoj fabrici koja će takođe praviti potpuno električni Range Rover) i biće ne samo najmoćniji Jaguarov serijski automobil ikada napravljen, već će i nadmašiti postojeći električni I-Pace, po dometu i kapacitetu punjenja. Jaguar nije objavio podatke o snazi motora ili performansama, ali kaže da će novi model imati domet do 700 km i da će moći da doda oko 320 km dometa za 15 minuta brzog punjenja.

 

Njegov dizajn za sada ostaje u tajnosti, ali je kreiran kao deo brzog procesa koji je pokrenuo glavni kreativni direktor JLR-a, Geri MekGovern. Nazvan Project Renaissance, dao je zajednički zadatak za tri tima u okviru JLR-ovog dizajnerskog studija u Gejdonu da proizvedu porodicu od tri različita tipa vozila, što je rezultiralo sa 18 predloga za modele od gline napravljenih za jedva tri meseca. Krajnji rezultat, kaže MekGovern, bio je da je jedan od setova predloga bio ''univerzalno odobren, bez ikakve diskusije'' - i ovi koncepti su korišćeni da definišu pravac dizajna novog brenda. Kompanija je objavila sliku za budući pravac Jaguara, iako su zvaničnici brzo sugerisali da to ne mora nužno da prikazuje taj još neimenovani GT.

 

Sve nove kreacije će se bazirati na platformi EV pod nazivom Jaguar Electrified Architecture (JEA). Novi Jaguari će biti ''bujni, neustrašivi i zapanjujući'', kaže MekGovern. Inspiracija je filozofija osnivača Jaguara Vilijema Lajonsa da Jaguari treba da budu ''kopija ničega''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kođi Sato u pravi čas uvodi Toyotu u tranziciju

 

toyota ev 002.jpg

 

Po prvi put u 14 godina, došlo je do promene na kormilu Toyote, jer je Kođi Sato preuzeo poziciju generalnog direktora od Akija Tojode. Kada je Tojoda preuzeo ulogu glavnokomandujućeg kao predsednik Toyote Motor Corporation 2009. kompanija nije bila u najsjajnijem položaju. Doduše, japanski gigant je bio vodeći svetski proizvođač sa 7.2 miliona jedinica, ispred General Motorsa sa 6.5 miliona. Međutim, Toyota koja se otrgla od globalne recesije, izvestila je o prvim finansijskim gubicima nakon više decenija, duboko uvučena u kontroverzu oko nenamernog ubrzavanja njenih vozila, što je rezultiralo kaznom od 1.2 milijarde dolara u SAD. Zatim su stvari postale još gore.

U 2011. zemljotres i cunami su razorili istočnu obalu Japana, uništivši tri Toyotine fabrike, izbacivši u isto vreme iz stroja mnoge snabdevače. Obilazeći opustošene lokacije odmah nakon toga, Tojoda je rekao da su svi drugi izazovi s kojima se suočio do tada ''patuljasti'' u odnosu na prirodnu katastrofu koja je zadesila kompaniju. Toyotina proizvodnja se te godine spotakla iz očiglednih razoga, tako da je kompanija pala na treće mesto na globalnoj listi. Međutim, do sledeće godine, proizvodne brojke su se stabilizovale.

 

toyota crossover ev 01.jpg

 

Danas Toyota nadmašuje drugoplasiranu VW grupaciju za oko dva miliona vozila i trenutno je druga najvrednija automobilska kompanija na svetu, iza Tesle. Pored toga što je proveo Toyotu kroz zemljotres i globalnu finansijsku krizu, Tojoda je takođe osvojio srca entuzijasta, trkajući se pod alter egom ''Morizo'', s tim što je japanski proizvođač konačno počeo da isporučuje performantne modele, od Lexusa LFA do Toyote GR Corolle. Iako se naravno niko neće žaliti na višak performansi, neki stručnjaci smatraju da će Kođi Sato biti prezauzet hvatanjem priključka u segmentu električnih automobila.

 

Dok većina globalnih proizvođača karte baca na baterijski električna vozila u pripremi za ostvarivanje obavezne nulte emisije, Toyota na globalnom tržištu trenutno ima samo jedan model, bZ4X, s tim što će Lexus lansirati sestrinski RZ450e. Japanska kompanija je zauzela oprezan pristup prema elektrifikaciji, više se oslanjajući na hibride i plug-in hibride. To argumentuje time što kaže da korišćenje baterije od 100 kWh podeljene na šest plug-in hibrida ili 90 hibrida, umesto u jednom elektromobilu, rezultira boljim rezultatima što se tiče smanjenja emisije ugljen-dioksida. Toyota i dalje očekuje da će proizvoditi motore s unutrašnjim sagorevanjem i 2050. s tim što će se flotna emisija smanjiti za 90%. Toyota pod Tojodinom dirigentskom palicom, takođe je investirala u tehnologiju vodoničnih gorivnih ćelija. Bivši šef kompanije se čak trkao u Yarisu pogonjenim motorom s unutrašnjim sagorevanjem, koji umesto benzina koristi vodonik. ''Ugljenična neutralnost ne znači da imate samo jedan izbor već da opcije držite otvorenim'', rekao je on. Međutim, bez podrške vlada vezanih za vodonična vozila, teško je da će vodonične gorivne ćelije ikada postati validna opcija.

 

Potreba za strategijom elektrifikacije može biti jedan od razloga zbog kojih je Kođi Sato imenovan za Tojodinog naslednika. Budući da je predsedavao Lexusom, Sato ima iskustva u vezi s planiranjem u oblasti električnih automobila. Lexus Electrified inicijativa obećava da će do 2030. svaki Lexus prodat u Evropi, Severnoj Americi i Kini biti baterijsko-električni. Da li je Satoov dolazak zakasnio u smislu da Toyota uhvati priključak i zadovolji potražnju za električnim vozilima? ''Ne, nikako'', kaže Brajan Finkelmejer, viši direktor sektora solucija za nove automobile u Cox Automotive-u. ''Mislim da je Toyota ovo odigrala perfektno.'' Finkelmejer kaže da nijedan mejnstrim proizvođač nije svoje poslovanje ograničio isključivo na električne automobile sem Tesle, koji ipak funkcioniše u posebnoj niši prestižnijih vozila manjeg proizvodnog obima. ''Toyota još uvek pomalo štiti svoje uloge, ne stavljajući sve žetone na jedno mesto'', kaže Finkelmejer. Tu on ne misli isključivo na gorivne ćelije, ističući da je Toyota globalni lider u patentima vezanim za baerije u čvrstom stanju, koje imaju potencijal da povećaju domet i smanje vreme punjenja. Ovo bi, veruje on, moglo da postavi Toyotu u dobru poziciju na dugoročnom planu.

 

Koliko će Sato uticati na promenu Toyotinog kotiranja na globalnom tržištu? Finkelmejer kaže da stvari neće biti dramatične. ''Moj utisak o Toyoti je fundamentalne prirode, radi se o kulturološkom skupu verovanja o tome kako oni izlaze na tržište i ko su'', kaže on. ''Oni su poput Golden State Warriorsa iz NBA lige. Samo će nastaviti da rade ono što znaju da rade.'' Inicijalne izjave Satoa čini se da to podržavaju. ''Automobili se proizvode sa strašću i naporima bezbroj ljudi'', rekao je on ranije u toku ove godine, na konferenciji za medije gde je izrazio svoju viziju o Toyoti. ''Želim da budem predsednik koji ostaje deo te grupe, radeći zajedno na stvaranju automobila.'' Nameće se pitanje, a šta se dešava s Tojodinom strašću ka sportskim automobilima? ''Ako je Morizo neko ko voli da vozi automobile'', rekao je Sato, ''ja sam neko ko voli da proizvodi automobile koji stavljaju osmeh na lica vozača.'' Nadajmo se da će to značiti nastavak isporučivanja priuštivih, zabavnih performantnih vozila, sa ili bez izduvnih cevi.

 

Novi šef Toyote predstavio novi plan koji se sastoji iz ''tri koraka''

 

CEO Kođi Sato smatra da Toyota može da postane profitabilna u oblasti električnih automobila uz pomoć dotičnog plana, ali novi smer predstavlja tek početak. Novi šef Toyote veruje da japanski gigant može da napravi veliki profit na elektromoblima kroz samo tri osnovna koraka. Međutim, kao što smo mogli da vidimo u slučaju drugih proizvođača koji su u tranziciji, to možda  u praksi neće biti tako lako kao na papiru. Moraćemo da sačekamo neko vreme i vidimo da li kompanija pod Satoovom dirigentskom palicom može da ostvari brz uspeh, budući da mnogi misle da su Japanci zakasnili s ulaskom u trku. Ipak, čini se da to nije slučaj.

 

Sato, koji je na čelo Toyote stupio 1. aprila 2023. nedavno je predstavio Toyotinu buduću strategiju, koja je u velikoj meri revidirana u odnosu na rešenja koja su bila aktuelna ne tako davno. Cilj u okviru novog plana je da se poveća proizvodnja električnih automobila, kao i njihova profitabilnost do 2030. Evo šta je Sato povodom toga rekao na konferenciji za medije: ''Biće to drugačiji koncept od onoga koji smo imalo do sada. U okviru trećeg koraka, produktivnost bi trebalo da bude značajno pojačana.'' Toyota je trenutno u prvoj fazi novog plana, s tim što bi drugi deo trebalo da započne oko 2026. a treći, finalni korak 2030. Japanska kompanija ima za cilj da proizvodi oko 1.5 miliona elektromobila globalno do 2025., odnosno 3.5 miliona do 2030. Poboljšana produktivnost i ekonomija obima će podrazumevati i niže cene, što bi trebalo da bude zamajac kada je reč o obimu prodaje.

 

Sato je pojasnio na konferenciji da je Toyota tek na početku. Kompanija godinama nije htela da žuri sa električnim automobilima. Ova filozofija se nastavila čak i kada su direktni rivali ušli duboko u tranziciju. Naravno, usledila je lavina kritika, a Toyota je krenula da hvata priključak. Dakle, kako će Toyota doći do visokog proizvodnog nivoa po pitanju nove tehnologije, i usput ostvariti profit u godinama koje slede? Počev od ''koraka 1'', koji je preduzet i pre nego što je Sato postavljen na mesto šefa kompanije, Toyota je lansirala prvi iz bZ linije električnih automobila, na novoj namenskoj platformi. Sato primećuje da je to bilo iskustvo iz kojeg je japanska marka dosta naučila, jer bZ4X nije imao lansiranje koje bi moglo da se nazove uspešnim. Međutim, upravo ti problemi bi mogli da budu ono što je Toyoti bilo potrebno da se ''probudi''. Novi CEO priznaje: ''Napravićemo brza unapređenja i modifikacije, tako da atraktivnost i snaga proizvoda budu jače. Uradićemo to u ubrzanom maniru.''

 

Kada na snagu bude stupio Satoov ''korak 2'', Toyota će integrisati Arene automobilski operativni sistem, koji trenutno razvija njen softverski ogranak Woven. Sa namenskom platformom i formiranom predloženom gamom električnih automobila kompletiranom, uz ''brza unapređenja i modifikacije'', uvođenje uspešnog softverskog sistema što je pre moguće ima smisla. Današnji (uspešni) proizvođači električnih automobila  zapravo su softverske kompanije u istoj meri u kojoj su automobilske.

 

Sato je ''korak 3'' označio kao kulminaciju kombinovanih planova i napora japanskog prozvođača, opisavši ga kao ''kolač sa tri sloja''. On kaže da će se Toyota prebaciti na novu arhitekturu i slojeviti operativni sistem Arene s unapređenim softverskim uslugama. S novom karoserijom će doći i revidirana namenska EV platforma, koja maksimizuje unutrašnji prostor, performanse i efikasnost. S Teslom koji trenutno vodi u segmentu električnih automobila sa značajnom razlikom u odnosu na ''ostatak čopora'', Toyota mora u velikoj meri da poveća obim proizvodnje elektromobila, da bi ostvarila buduće marže koje će joj verovatno biti neophodne za tržišnu utakmicu. Tesline marže su trenutno oko 20%, što je impresivno s obzirom na višestruko smanjenje cena. U međuvremenu, Toyotine marže su oko 10%.

 

Japanski proizvođač ima za cilj da ih poveća, kao i profitabilnost elektromobila, uz nastavak ostvarivanja prodajnog cilja koji podrazumeva plasman 10 miliona vozila godišnje. Međutim, u zavisnosti od tržišta, mnogi od tih automobila će i dalje biti profitabilniji hibridi, pre nego čisto električna vozila. Sato je dodao: ''Obim od 10 miliona jedinica je već tu. To je snažan temelj koji će nam omogućiti da ubrzamo investicije u nove domene istraživanja i razvoja. Deset miliona jedinica predstavljaju našu najveću snagu.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

I Hyundai napušta Rusiju

 

200501-hyundai s01.jpg

 

Hyundai planira da potpuno napusti Rusiju ako lokalna vlada odobri sporazum između južnokorejskog proizvođača automobila i jedne kazahstanske kompanije. Iako ništa nije zvanično, korejski mediji su ranije ovog meseca pisali da su pregovori između Hyundaija i kazahstanskog investitora sada u završnoj fazi. Međutim, pre nego što bilo šta postane zvanično, sporazum treba da odobre ruske vlasti.

 

Hyundai je obustavio svoje poslovanje u zemlji prošle godine, ubrzo nakon što je počela ruska invazija na Ukrajinu. Pre otprilike godinu dana, kompanija je navela da razmatra različite opcije za svoje poslovanje u Rusiji, ali od tada ništa nije zvanično potvrđeno. U novom saopštenju Hyundai ističe da se proces nastavlja i da do sada nije doneta nikakva odluka. ''Tačno je da su u toku rasprave o prodaji, ali ništa nije odlučeno'', navodi Hyundai. Hyundai je proizvodio oko 200.000 automobila godišnje u Rusiji, što predstavlja otprilike 4% njegovog globalnog proizvodnog kapaciteta. Pre rata u Ukrajini, Hyundai je takođe bio među tri najprodavanije marke u Rusiji zajedno sa Renaultom i Kijom. Južnokorejski proizvođač je sledeća kompanija iz automobilskog sektora koja će napustiti Rusiju. Ford, Mercedes, Toyota, Renault, Suzuki, Stellantis, Honda i mnogi drugi su već napustili zemlju nakon uvođenja ekonomskih sankcija Rusiji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota želi da učini više kako bi ispunila očekivanja na kineskom tržištu

 

toyota bz 04.jpg

 

Izvršni direktor auto-kompanije Toyota - Kodži Sato - dao je oštru procenu rada japanskog proizvođača automobila koji predstoji u Kini, rekavši da mora da proizvodnja vozila mora da bude brža jer konkurencija na svetskom nivou sve više raste. Toyota je u Kini pod pritiskom lokalnih brendova kao što je BYD, koji na tržištu deluju veoma agresivno, u vreme kada je potražnja za e-vozilima sve veća.

''Moramo da povećamo našu brzinu i napore da čvrsto ispunimo očekivanja kupaca na kineskom tržištu'', rekao je izvršni direktor Toyote tokom intervjua za okruglim stolom sa članovima stranih medija u Tokiju. ''S obzirom na uticaj sajma automobila u Šangaju, verujem da će Kina postati napredno tržište za EV'', istakao je Sato. Najveći svetski proizvođač automobila po prodaji je iskoristio sajam u Šangaju da predstavi dva nova EV, i tim potezom se nada da će udvostručiti broj svojih vozila na kineskom tržištu.

 

233530-toyota bz 006.jpg

 

Kompanija je ranije ovog meseca saopštila da će lansirati 10 novih modela EV na baterije i uspostaviti specijalizovanu jedinicu koja će se fokusirati na vozila sledeće generacije, dok nastoji da pojača svoj pohod na svetsko tržište.

 

toyota bz 003.jpg

 

Toyota je prošle godine prodala samo 24.466 električnih vozila širom sveta, uključujući svoj luksuzni brend Lexus, što čini 0.25% njene globalne prodaje od 9.5 miliona vozila. Od tog broja, 2.7 miliona su bili hibridi i vozila sa gorivnim ćelijama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW predstavio prvi proizvodni pogon sa tri procesa digitalne farbare

 

bmw f02.jpg

 

Bavarci konstantno ulažu, ali i dokazuju da je veštačka inteligencija sve normalnija stvar u proizvodnji automobila. Fabrika BMW Group Regensburg je postala prva fabrika automobilske industrije u svetu koja koristi end-to-end digitalizovani i automatizovani proces za inspekciju, obradu i označavanje lakiranih površina vozila u standardnoj proizvodnji. U inovativnom novom pristupu, roboti kojima upravlja veštačka inteligencija obrađuju svako vozilo pojedinačno da bi zadovoljili objektivne standarde kvaliteta. To obezbeđuje stabilnije postupke, kraća vremena isporuke i konstantno visok nivo kvaliteta površine vozila. Podaci u oblaku takođe omogućavaju optimalnu analizu i zato predstavljaju još jedan korak BMW grupe prema digitalnoj i inteligentnoj povezanoj fabrici - BMW iFactory. 

 

bmw f01.jpg

 

Prizor podseća na dobro uvežbanu predstavu: četiri robota stoje u kabini za obradu, okružujući sveže ofarbano telo. Kao po naredbi, roboti počinju da rade na površini karoserije. Bruse, nanose masu za poliranje, poliraju, menjaju nastavke i izbacuju brusni papir. Kamere prate razvoj događaja. ''Ovde je jedinstveno to što roboti rade na svakom telu tačno tamo gde je potrebno - jer se sitne mrlje i neravnine koje se mogu pojaviti nakon nanošenja završnog sloja i koje želimo ukloniti nalaze na različitim mestima na svakom vozilu,'' objašnjava Stefan Auflitsch, šef proizvodnog odeljenja za nanošenje i završnu obradu boje u fabrici BMW Group Regensburg. ''Roboti su inače programirani da slede isti obrazac dok se ne reprogramiraju. Korišćenje veštačke inteligencije im omogućava da rade na prilagođeniji način. Sa do 1.000 vozila koja prolaze kroz proces završne obrade svakog radnog dana, to znači do 1.000 jedinstvenih procesa,'' zaključio je Auflitsch.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo smanjuje troškove, bez posla ostaje 1.300 radnika

 

214961-volvo t 11.jpg

 

Volvo će otpustiti oko 1.300 zaposlenih u kancelarijama u Švedskoj, zbog smanjenja troškova, saopštio je švedski proizvođač automobila.

Iako je napor grupe da ostane održiva počeo da pokazuje rezultate, bilo je potrebno više, izjavio je izvršni direktor Džim Rouan (Jim Rowan). ''Ekonomske prepreke, povećane cene sirovina i jačanje konkurencije verovatno će ostati izazovi za našu industriju još neko vreme'', rekao je Rouan. U glavnoj globalnoj operativnoj jedinici Volvo Cars-a, Volvo Personvagnar, biće otpušteno oko 1.100 zaposlenih, dok će preostalih 200 radnih mesta biti identifikovano nakon monitoringa kompanije širom Švedske, saopštila je grupa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...