Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Da li biti najveći automatski znači i biti najuspešniji?

Recommended Posts

Poznata sudbina Renault fabrike u Sloveniji: Revoz nastavlja da živi

 

188318-renault t.jpg

 

Čini se da je neizvesnost okončana u fabrici Revoz u Novom Mestu, gde su početkom marta bili prinuđeni da pređu na samo jednu smenu proizvodnje i otpuste nekoliko stotina radnika zbog neredovnog snabdevanja elektronskim komponentama koje se ugrađuju u vozila marke Renault. Nakon glasina da Renault razmatra potpuno zatvaranje svoje fabrike Revoz stigla je potvrda da je Renault ipak u svoje razvojne planove uključio i fabriku u Novom Mestu.

 

Revoz je potvrdio da je njihova fabrika, zajedno sa još 13 fabrika za sklapanje vozila, postala deo jedne od pet novih Renaultovih poslovnih subjekata. Unutar nove poslovne strategije francuskog proizvođača pod nazivom ''Power'' poslovni subjekat obuhvata tradicionalnu osnovnu delatnost Renault Grupe i nastaviće da razvija inovativna termalna i hibridna vozila s niskim emisijama pod okriljem brendova Renault, Dacia i Renault LCV. Francuski automobilski gigant je već obavestio slovenačku vladu da planira nastavak proizvodnje u Revozu, rekao je slovenački ministar privrede Matjaž Han. Povodom namera Renaulta rekao je da će se fokusirati na proizvodnju električnih automobila.

 

U Revozu nakon završetka projekta Edison, u okviru kojeg su proizvodili Smart Forfour, proizvode se još tri automobila marke Renault: Twingo, električni Twingo i Clio. Od marta ove godine, upravo zbog završetka Smart projekta, Revoz radi u jednoj smeni, a proizvode do 330 vozila dnevno. U vezi sa situacijom s početka godine iz Revoza su naveli da se automobilska grupa Renault, a sa njom i Revoz, i dalje suočavaju sa velikim problemima u oblasti snabdevanja elektronskim delovima. To otežava poslovanje, a ima dosta prilagođavanja i izmena planova proizvodnje. Prema podacima kompanije, do marta ove godine otpušteno je oko 350 radnika iz proizvodnje. Očekuje se da će preostalih oko 100 radnika postepeno otići do kraja godine, čime će Revoz, koji je krajem februara imao ukupno oko 2.100 zaposlenih, ostati sa oko 1.600 zaposlenih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen i sindikat dogovorili povećanje plata nemačkih radnika

 

vw id3 01.jpg

 

Volkswagen i sindikat ''IG Metall'' dogovorili su značajno povećanje plata za 125.000 zaposlenih u Nemačkoj. Plate i naknade za obuku će se povećati za 5.2% od juna 2023. i za dodatnih 3.3% od maja 2024. Sporazum će trajati dve godine. Rezultat je postignut u trećoj rundi pregovora.

Radnici će takođe dobiti neoporezivu jednokratnu isplatu od 3.000 evra kao kompenzaciju za inflaciju, koja će biti isplaćena u dva koraka, i to u februaru 2023. godine (2.000 evra) i januaru 2024. (1.000 evra). ''IG Metall'' je prvobitno zahtivao povećanje plata od 8% za period od godinu dana. Pregovarač IG Metalla Thorsten Gröger kaže: ''Sve u svemu, sastavili smo paket plata, koji je dobar i solidan u istorijsko teškim vremenima.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kia da ukine garancije za zapošljavanje dece radnika iz sindikata

 

kia k8 01.jpg

 

Vlada Južne Koreje apeluje na Kiu, drugog najvećeg proizvođača automobila u ovoj zemlji, da ukine svoje garancije za zapošljavanje dece radnika iz sindikata, pošto kolektivni ugovor može da prekrši zakon koji garantuje fer mogućnosti za zapošljavanje za sve, saopštili su Ministarstvo rada i zvaničnici iz ove industrije.

 

Prema Ministarstvu zapošljavanja i rada, filijala Anjang Centralne regionalne uprave za zapošljavanje i rad poslala je ranije ovog meseca zvanično pismo Kijinom sindikatu i menadžmentu u kojem se navodi da član 26. stav 1. kolektivnog ugovora može predstavljati kršenje fer zakona o zapošljavanju. Član 1. sporazuma kaže da se ''prednost pri zapošljavanju daje deci koja su uži članovi porodice aktuelnog člana sindikata, koji je nastradao u industrijskoj nesreći. Gledali smo da li će rad i uprava Kie ispraviti klauzulu 1 u procesu kolektivnog pregovaranja'', saopštilo je ministarstvo rada. ''Međutim, klauzula je ostala nepromenjena, pa smo poslali zvanično pismo na ispravku''. Ministarstvo takođe razmatra korektivni nalog za popravljanje relevantne klauzule. Zakon o usklađivanju sindikata i radnih odnosa dozvoljava organu uprave da izda korektivni nalog ako je kolektivni ugovor u suprotnosti sa zakonom.

 

Međutim, da bi ministarstvo izdalo korektivni nalog, prvo mora da prođe kroz proces rešavanja preko regionalne komisije za radne odnose što traje oko tri meseca. Ministarstvo je saopštilo da garancija za zapošljavanje kroz povlašćene i posebne odredbe o zapošljavanju krši jednaka prava zagarantovana članom 11. Ustava. U slučaju nepoštovanja, ministarstvo planira da ubuduće preduzme pravne radnje sa korektivnim nalozima. Administracija je postavila je garanciju pravičnih mogućnosti zapošljavanja kao jedan od svojih zadataka. Ocenjeno je da je sindikalno zagarantovano angažovanje prvo njihove dece praksa koja se ne može zanemariti s obzirom na sve veći nivo nezaposlenosti mladih. Proizvođač automobila je rekao da se klauzula ne zloupotrebljava, i da je jako malo ljudi dobilo posao na osnovu ove klauzule, jer ona ''gotovo i da nema praktičnu primenu''. Hyundai je uklonio ovu klauzulu 2019. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evropska unija ulaže ogromna sredstva u pokretanje proizvodnje čipova

 

chip.jpg

 

Pomalo neodgovorno, države Evropske unije su dozvolile da im izmaknu mnoge strateške industrije. Onda se dese nestašice određenih proizvoda i te iste države shvate da lokalna industrija podržava lokalne proizvođače. Konkretno, korejski proizvođači čipova prvo su obezbedili Kiju i Hyundai.

Kriza s čipovima je teško pogodila evropsku autoindustriju, a sada tome pokušava da se stane na kraj. Zemlje Evropske unije su se složile da će nastaviti sa planom od 43 milijarde evra za pokretanje proizvodnje poluprovodnika na svojoj teritoriji, piše Bloomberg. EU ima ambiciozan cilj proizvodnje 20% svetskih poluprovodnika do 2030. godine. Evropska komisija je ranije ove godine objavila plan pod nazivom EU Chips Act, koji predviđa da će oko 43 milijarde evra investirati u industriju poluprovodnika na kontinentu, uključujući istraživanje i proizvodnju. Mada plan neće biti finalizovan do sledeće godine, brojne kompanije su već najavile nova mesta za proizvodnju poluprovodnika, uključujući Intel, GlobalFoundries, STMicroelectronics i Infineon Technologies.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaguar Land Rover zbog nedostatka čipova smanjuje proizvodnju u britanskim fabrikama

 

Range Rover 11.jpg

 

Jaguar Land Rover (JLR) smanjuje proizvodnju u svojim fabrikama Solihull i Halewood do proleća, zbog tekućih problema s nabavkom čipova za nova vozila. Očekuje se da će ova mera uticati na proizvodnju modela kao što su Jaguar F-Pace i Land Rover Discovery Sport. U međuvremenu, JLR će se fokusirati na profitabilnije modele kao što je Range Rover. Proizvodnja ovih automobila porasla je poslednjih meseci. JLR-ova fabrika u Nitri, Slovačka, nije pogođena ovom odlukom.

 

U saopštenju, JLR je rekao da će ''nastaviti da aktivno upravlja operativnim obrascima proizvodnih pogona dok se industrija suočava sa tekućim globalnim poremećajem lanca snabdevanja poluprovodnika. Očekujemo da će naš učinak nastaviti da se poboljšava u drugoj polovini godine, kako novi ugovori s partnerima stupaju na snagu, što će nam omogućiti da napravimo i isporučimo više vozila našim klijentima'', dodaje se u saopštneju. Proizvodnja automobila u Ujedinjenom Kraljevstvu i dalje je znatno ispod nivoa viđenih pre pandemije, uprkos povećanju u oktobru, pokazuju brojke Društva proizvođača i trgovaca motorima (SMMT). Industrija je u oktobru proizvela 69.524 automobila, što je 7.4% više nego godinu dana ranije, ali SMMT je rekao da proizvođači još uvek pate od ''turbulentnih'' snabdevanja komponentama.

 

''Došlo je do stvarnih nedostataka u lancu snabdevanja, najočiglednije s poluprovodnicima, što je dovelo do zaista nestalnih nivoa proizvodnje'', rekao je izvršni direktor SMMT-a Mike Hawes za BBC-jev program Today. ''Proizvodnja je porasla u oktobru, ali očekujemo da će biti nestabilna kako napredujemo, posebno kada neki delovi dolaze iz Kine.'' G. Hawes je rekao da Ujedinjeno Kraljevstvo ''nije ni blizu'' proizvodnji dovoljno čipova za automobilsku industriju. ''Potrebna su ogromna ulaganja i neke vlade u svetu ulažu milijarde i milijarde evra kako bi privukle investicije i izgradile nove fabrike'' (fabrike za proizvodnju poluprovodnika).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proizvodnja BMW-a u Vijetnamu

 

bmw vietnam.jpg

 

BMW je saopštio da će svoje automobile u Vijetnamu proizvoditi kroz partnerstvo sa Truong Hai Auto Corporation (THACO), lokalnim proizvođačem automobila. Mada BMW nije objavio kada će tačno početi proizvodnju, navodi se da će u Vijetnamu praviti neke od svojih najpopularnijih modela, uključujući seriju 3, seriju 5, X3 i X5. Proizvođač automobila napominje da standardizovani procesi i strukture u celom proizvodnom sistemu obezbeđuju dosledan kvalitet u svim njegovim proizvodnim lokacijama, bez obzira na zemlju.

 

''Ovo je velika prekretnica za BMW Grupu u Aziji i Pacifiku, jer želimo da ojačamo svoje prisustvo u regionu'', rekao je stariji potpredsednik proizvodne mreže BMW Grupe, Michael Nikolaides. ''Ovom odlukom BMW Grupa još jednom primenjuje svoj strateški princip da proizvodnja prati tržište.'' Nemački proizvođač automobila već ima više od 30 proizvodnih lokacija širom sveta, uključujući partnerske fabrike, ugovornu proizvodnju i kinesku fabriku u kojoj posluje zajedno sa lokalnim partnerom u zajedničkom ulaganju Brilliance Automotive. ''THACO ima više od 20 godina iskustva u automobilskoj industriji, u proizvodnji i prodaji svega, od putničkih automobila do kamiona za THACO i razne globalne brendove'', dodao je predsednik THACO Tran Ba Duong. ''Uzbuđeni smo i počastvovani što imamo priliku da sada uključimo BMW vozila kao deo našeg proizvodnog poslovanja u Chu Lai, provincija Kuang Nam i posvećeni smo pružanju visokokvalitetnih vozila koja BMW kupci očekuju od brenda.''

 

Nova operacija će proširiti BMW-ovu proizvodnu mrežu u Aziji koja uključuje lokacije u Indiji, Tajlandu, Kini, Maleziji i Indoneziji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes otvorio prvi salon za prodaju isključivo električnih automobila

 

230192-mercedes salon 02.jpg

 

Kompanija Mercedes je otvorila prvi salon koji prodaje samo električne automobile, ali se ne nalazi u Nemačkoj.

Salon Mercedes EQ Yokohama smešten je u gradu Yokohama u japanskoj prefekturi Kanagawa južno od Tokija. Objekat površine 1.221 kvadratni metar prodaje pet Mercedesovih EQ modela, odnosno postojeće EQ modele uključujući Mercedes EQS. U salonu može da bude istovremeno izloženo do sedam vozila, a moguće je obaviti test vožnju. Tu je i lokacija za dostavu vozila, kao i tri CHAdeMO punjača te radionica za servisiranje.

 

230193-mercedes salon 01.jpg

 

Osim stanica za punjenje električnih vozila, salon poseduje i V2H opremu koja pokazuje suštinu načina života s električnim automobilima. U budućnosti će biti postavljeni solarni paneli koji će omogućiti salonu prelazak na održive, prirodne i obnovljive izvore energije. U salonu su zaposleni i EQ eksperti koji su na usluzi zainteresovanim klijentima. Takođe, u ponudi je i usluga MB Rent, tako da klijenti mogu da obave test vožnju, ali i koriste jedan od modela u određenom vremenskom periodu. Mercedes ima plan da u potpunosti pređe na električna vozila do 2030. godine. Postojeći Mercedesovi EQ modeli su EQC, EQV, EQA, EQB, EQS, EQS SUV, EQE i EQE SUV, a stižu i modeli EQG i EQT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen odložio odluku o lokaciji nove fabrike u istočnoj Evropi

 

vw id5.jpg

 

Volkswagen je odložio odluku o lokaciji nove gigafabrike baterija za električne automobile u istočnoj Evropi u uslovima energetske krize i visoke inflacije. Kompanija je ranije objavila da planira da širom Evrope izgradi šest fabrika baterija koje bi s radom krenule do 2030. godine uz kapacitet od čak 240 GWh godišnje. Jedna od fabrika će sasvim sigurno biti izgrađena na istoku Evrope, a druga u Španiji. Najozbiljniji kandidati su Češka, Slovačka, Poljska i Mađarska, a fabrika bi trebalo da bude otvorena 2027. godine.

Volkswagen je objavio da će konačnu odluku o lokaciji doneti u prvoj polovini iduće godine te da ova odluka nema veze s izjavama češkog ministra privrede Karela Havličeka, koji je objavio da odluku očekuje do kraja godine. O koliko velikom poslu je ovde reč, dovoljno govori podatak da Volkswagenov centar za proizvodnju baterija u Saltziggeru trenutno zapošljava 500 ljudi iz 24 države, a očekuje se da će ukupno ulaganje iznositi oko dve milijarde evra. Takođe, u skoroj budućnosti kapacitet će se udvostručiti sa startnih 20 GWh u 2025. godini, a broj zaposlenih će se povećati na čak 2500 radnika.

 

Prvi predserijski NEV Volkswagen Anhui sišao sa proizvodne linije

Sa proizvodne trake u Hefeju, glavnom gradu istočne kineske provincije Anhui, sišlo prvo predserijsko novo energetsko vozilo (NEV) Volkswagen Anhui, saopštila je ta kompanija.

''Masovna proizvodnja njegovog prvog novog energetskog modela zakazana je za 2023. godinu'', izjavio je izvršni direktor Volkswagen Anhui Ervin Gabardi (Erwin Gabardi). Sa sedištem u Hefeju, Volkswagen Anhui je prvo zajedničko preduzeće Volkswagen grupe u Kini koje se fokusira na istraživanje i razvoj i proizvodnju NEV-a, jedne od vodećih industrija u prestonici. ''Ukupna investicija u projekat NEV kompanije verovatno će dostići 23.1 milijardu juana (oko 3.3 milijardi dolara). Kompanija nepokolebljivo nastoji da implementira svoju razvojnu strategiju ''U Kini, za Kinu'', istakao je Gabardi.

 

Od 260 proizvodnih dobavljača Volkswagen Anhuija, koji su već prisutni, 37 dobavljača se preselilo u Hefej radi ulaganja prvi put. Do kraja ove godine, kompanija će otvoriti 2.300 radnih mesta u Hefeju, a očekuje se da će broj zaposlenih premašiti 3.500, od kojih će 1.300 biti inženjeri za istraživanje i razvoj. Podaci pokazuju da je u prvih deset meseci ove godine proizvodnja NEV-a u Hefeju porasla za 91.8% na godišnjem nivou, a očekuje se da će godišnja proizvodnja dostići 260.000 jedinica, što je povećanje od 80% na godišnjem nivou.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corvette od 2025. godine kao podbrend?

 

chevrolet_corvette 2026.jpg

 

Prema neimenovanom izvoru iz General Motorsa koji je razgovarao sa medijima, Chevrolet je već duboko ušao u proces stvaranja podbrenda Corvette. Navodno će doći i do razvoja Corvette sa četvoro vrata, a takođe i krosovera sa oznakom Corvette.

 

Car and Driver izveštava da ima izvor duboko u GM Tech Centru i očigledno da je taj izvor objavio glavne detalje o budućnosti Corvette. Kažu da su prvi predlozi koji okružuju podbrend Corvette ''kopije ničega'' i ''inkapsulirana emocionalna čistoća''. Izvor dalje kaže da ''cilj nije pobediti Taycana i Cayenna u njihovoj sopstvenoj igri, već stvoriti tri američke legende sposobne da probiju novi teren tako što će suštinu Corvette učiniti skalabilnom. Da bi se to postiglo, ta suština mora u svakom trenutku biti u stanju progresivnog toka. Corvette nije samo brend. To je sistem koji se stalno razvija uparen sa dramatično drugačijim korisničkim iskustvom'', kažu oni.

Taj sistem u razvoju će očigledno sadržati vozilo u stilu ''liftback'' sa četiri vrata i sportski krosover visokih performansi. Prema časopisu, Chevrolet je u dubokoj fazi razvoja. Kažu da ''paket očigledno uključuje baterije sa velikom gustinom energije, superbrzi softver, patentirani koncept hlađenja, minijaturizovane komponente, ultra efikasne invertere, elektromotore, električni sistem od 800 volti, dvostepeni menjač, upravljanje na sva četiri točka i torque vectoring sistem.'' Hibridna AWD varijanta je već u pripremi, kao i potpuno električna verzija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poznato je šta će se desiti sa fabrikom Nissana u Rusiji

 

150937-nissan m01.jpg

 

AvtoVAZ, proizvođač automobila koji je nekada bio deo Renault Grupe, preuzeće kontrolu nad fabrikom Nissana u Sankt Peterburgu nakon što je japanski brend prodao svoje poslovanje u Rusiji.

Bivša fabrika Nissana u Sankt Peterburgu biće pod kontrolom AvtoVAZ-a, a početak proizvodnje se očekuje tokom sledeće godine, po rečima zamenika premijera Rusije i ministra industrije i trgovine, Denisa Manturova. Nissanovo poslovanje u Rusiji sada je u vlasništvu ruske državne agencije NAMI. Japanski brend je tokom 2021. godine u ovoj zemlji prodao 53.000 automobila. Nissanov partner Renault je držao većinsko vlasništvo u AvtoVAZ-u, kompaniji koja proizvodi vozila marke Lada, dok upravljanje AvtoVAZ-om prepustio agenciji NAMI. Fabrika Renaulta u Moskvi će se koristiti za sklapanje automobila pod poznatim brendom iz sovjetske ere Moskvič.

 

Što se Nissana tiče, japanski proizvođač je napustio poslovanje u Rusiji u oktobru, kada su najavili da će čitav biznis prepustiti agenciji NAMI za jedan evro, a tom prilikom je registrovan gubitak od oko 687 miliona dolara. Ipak, ovaj dogovor pruža Nissanu priliku da svoje poslovanje ponovo kupi za jedan evro u narednih šest godina. Prodaja je uključila fabriku automobila i centar za istraživanje u Sankt Peterburgu, kao i prodajni i marketinški centar u Moskvi. Nissan je jedna od poslednjih velikih kompanija koja je napustila Rusiju nakon što je ova zemlja još u februaru poslala desetine hiljada vojnika u Ukrajinu. Nissan je poslovao u Rusiji od 2004. godine, a fabrika u Sankt Peterburgu je otvorena 2009. Pored modela X-Trail, tu su se proizvodili i SUV modeli Qashqai i Murano.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juce posle duze vremena odgledah SAT emisiju i sa zadovoljstvom sam odvojio malo vremena da napisem par recenica. Dobar deo bio je posvecen Mladenovom gostovanju na Toyotinom seminaru - i temi kako taj proizvodjac vidi iduce razdoblje auto industrije.

Neosporno su buducnost, ali nikada nisam bio odusevljen nacinom na koji se neke nove tehnologije maltene na silu i jednoobrazno namecu pod parolom ekologije. Pogotovo kod nas u Evropi - kao da se ne razmislja o implementaciji, proizvodnji/odlaganju sirovina, dostupnosti istih tih ogranicenih sirovina za masprodukciju, razvijenosti i dostupnosti mreze dopunjavanja kada masprodukcija takvih vozila krene, autonomiji vozila, iz kojih ce se (prljavih) izvora sva ta silna energija dobijati, itd... O ostalom tek da ne govorimo.

S druge strane, juce me je stvarno odusevio pristup celnika Toyote, koji se trude da sagledaju globalnu situaciju. Tj. da svaki deo sveta ima neku svoju pricu, razlicitu opredeljenost kupaca, dostupne resurse, razvijenu infrastrukturu...

Toyota i dalje nastavlja da ulaze u razvoj hibrida, svesni prevashodno i dalje njihove dominacije na iole duzim rutama. I pored sve vece zapremine baterija, cisto elektricni automobili su i dalje tu zestoko limitirani. Dalje, u Toyoti smatraju da su zalihe litijuma poprilicno ogranicene za masprodukciju vozila. Za jedan cisto elektricni auto, utrosi se te sirovine kao za 90 hibridnih vozila. Smatraju da je za ekologiju veci benefit ukloniti 90 SUS motora i zameniti sa hibridnim, umesto samo jednog SUS sa cisto elektricnim. Dodatni problem je sto je litijum neophodan "za juce", a za otvaranje samo jednog rudnika potrebno je nekoliko godina. Takodje, veliki minus ce jos prilicno vremena biti slabo razvijena mreza punjaca.

Bez obzira na to, Toyota i dalje razvija cisto elektricne automobile. Iako nisam ljubitelj, cak i na tom polju me odusevio pristup ljudima koji ce uvek voleti voznju, performanse, manuelne menjace... Iako bi vozila bila na struju, planirano je uvodjenje kvacila/menjaca kao dodatne komande koja bi cisto prikupljala podatke sta vozac tacno zeli. Uz zvuk "motora" koji bi se naravno vestacki razvijao, a sve u cilju da se za deo korisnika koji to i dalje vole, sto vernije simulira voznja klasicnih SUS motora, a sve to uz snagu koju nudi struja. Pominjali su za pocetak koncepte Lexusa. Cak i da ce, pored sveopste navale Crossovera i dalje raditi na klasicnim verzijama ali i sportskim automobilima.

I na kraju, treci smer razvoja - Toyota i dalje ne odustaje od vodonika. Ali pored ranijih gorivnih celija, razvili su motore koji koriste klasicni pristup ali samo kao gorivo koriste vodonik. Pomenuli su da cak ucestvuju i u pojedinim auto-moto takmicenjima i da su snagu takvih motora podigli na visok nivo. Uz odlicnu pouzdanost, pomenuli su i takmicenje u kome upravo zavrsavaju 11 od 11 trka izdrzljivosti (24h).

Iako nikada nisam bio fan dizajna Toyote (sem MR2, Supre ili Celice svojevremeno), cak su im i vozila sa sve boljim i atraktivnijim dizajnom. Pocevsi od aktuelnih generacija Corolle i Yarisa (pogotovo GR verzije), pa do predstavljenih koncepata. Gledam juce novi Prius - od ranije neuglednog vozila za od A do B, napravili su atraktivan, lep i agresivan model.

Kapa dole i moje ogromno postovanje za Toyotu i ovakav pristup. Koji je vrlo realan, nije iskljuciv kao neki drugi, uzima u obzir gomilu stvari karakteristicnih za razlicite regione sveta... I smatraju da ce svi ovi koncepti u buducnosti postojati (i morati da postoje) paralelno. A ne da kao neki srljaju u utopiju. Mislim da stvarno vredi pogledati:

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla posle Lade ima prosečno najstarije modele u ponudi

 

111267-tesla model s 01.jpg

 

Ono što najčešće imamo prilike da čitamo što se automobilske informative tiče, obično se odnosi na prodajne liste po brendovima i modelima, nove performantne automobile i analize kvaliteta. Naravno, konstantna tržišna trka se vodi između evropskih, japanskih, američkih, korejskih, i marki iz drugih zemalja. Međutim, kako stoje stvari s prosečnom starošću modela koji su u ponudi?

Na osnovu istraživanja Huana Felipea Munjosa iz JATO Dynamicsa, koje je uključilo 705 dostupnih modela i 30 proizvođača širom sveta, možemo uočiti da ne kompanije ne obnavljaju svoje game u istom ritmu. Analiza, u kojoj se nije našao veći deo kineskih brendova, pokazuje da Tesla u ponudi ima drugi po starosti portfolio, od ukupno 27 proizvođača.

 

Metodologija

Izračunavanje prosečne starosti automobila je urađeno kalkulacijom vremenske razlike između vremena sadašnjeg (početak decembra) i dana kada je izvestan model zvanično lansiran, ne predstavljen. Kalkulacija isključuje restilizacije i bilo kakvu vrstu žuriranja. Dakle, računa se samo nova generacija. Preimenovanja takođe nisu uzeta u obzir. Primera radi, treća generacija Chevrolet Montane, predstavljena prošle nedelje, trenutno je najmlađi model. S druge strane spektra se nalazi Lada 4×4, odnosno Niva, lansirana aprila 1977. koja je i dalje dostupna.

 

156180-lada 4x4 05.jpg

 

Lada i Tesla na dnu liste

Kao što se i očekivalo, Lada je proizvođač s najstarijom ponudom. Prosečna starost modela u gami ruskog proizvođača iznosi 18.9 godina. Uprkos uticaju koji je izvršio bivši vlasnik, Renault, Lada ima dugačko nasleđe negativnog upliva od strane ruske birokratije, nedostatka inovacija i velike zavisnosti od lokalnog tržišta. Međutim, ono što je iznenađujuće je drugo mesto, na kojem se nalazi Tesla, sa prosečnom starošću modela od 7.8 godina, u okviru game koja se sastoji od četiri imena. Moramo spomenuti da je Tesla Model S bio prvi lansiran, marta 2009. nakon čega je na scenu stupio Model X, u septembru 2015. Najnoviji proizvod je Model Y, s koga je skinut veo u martu 2019. pre skoro četiri godine.

 

tesla x 01.jpg

 

Tesla predstavlja reper u svetu električnih vozila i na putu je da zabeleži rekordnu prodaju do kraja ove godine. Međutim, kao što je Felipe Munjos konstatovao pre par meseci, kompanija Ilona Maska ne prati uobičajenu praksu automobilske industrije, u kojoj se novi modeli poslovično generacijski smenjuju u periodu od šest do osam godina. Model S je sada već prilično vremešan, posebno kada se uporedi s rivalima poput Porsche Taycana, Mercedesa EQE ili NIO-a ET7.

 

Kako stoje stvari sa ''mlađim'' gamama?

Japanski Isuzu i kineski Xpeng i NIO vode na listi. Isuzuova ponuda je u proseku stara 2.6 godina, a čine je D-Max i MU-X. Xpeng prati primer sa četiri, a NIO sa šest dostupnih modela. Što se drugih marki tiče sa ''mladim'' proizvodima, tu su Subaru, Honda i Hyundai. Među ''evropljanima'' vode McLaren i Ferrari, a prate ih Mercedes, BMW i Aston Martin. Stellantis, s druge strane ima najstariju prosečnu ponudu od 5.5 godina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li znate da je većina Volkswagena, Audija i Seata devedesetih imala iste točkove i gume?

 

audi piech.jpg

 

Kopajući po arhivima svašta se može pronaći. Američki Road and Truck, na primer, pronašao je informaciju o Volkswagenu, koja mnogo govori o tome koliko su proizvođači spremni da idu daleko da redukuju troškove proizvodnje.

 

Naime, početkom devedesetih godina prošlog veka većina automobila iz Volkswagenovog koncerna, odnosno Volkswagena, Audija i Seata završila je na istim točkovima i gumama, dimenzija 195/65 R15. Ovo je bila zamisao tadašnjeg direktora Ferdinanda Piecha. Sve je počelo nekoliko godina ranije, kada je Piech bio direktor Audija, a kompanija je radila na razvoju Audija 100. Modeli viših specifikacija su koristili gume 195/70 R15, iste kakve koristi Mercedes na svojim luksuznim limuzinama. Bile su to gume s malim otporom, jer su bile uske, a opet bilo je dovoljno kontaktne površine za dobru upravljivost i nosivost. Piech je shvatio da Audi ima priliku da ozbiljno uštedi. Kad bi eliminisao točkove od 14 inča iz svojih modela sa nižim specifikacijama i umesto toga standardizovao točkove od 15 inča, naručivao bi puno više istih guma od svojih konkurenata u BMW-u i Mercedesu. To bi mu omogućilo pregovaranje o povoljnijim uslovima s dobavljačima. Veće narudžbine, veći rabati.

 

Piech je sam preuzeo projekat nabavke. Konačni rezultat je bio da su novi paketi točkova i guma od 15 inča na kraju ostvarili uštedu u nabavci od 15%. Kada je došao na čelo koncerna, odabrana je veličina gume 195/65 R15 za većinu vozila u koncernu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bivši šef Volkswagena prelazi u Infineon

 

190563-diess.jpg

 

Bivši šef Folksvagena Herbert Dis postaće novi predsednik Nadzornog odbora kompanije za proizvodnju poluprovodnika Infineon. Sadašnji predsednik Volfgang Eder neće se kandidovati za reizbor u Nadzorni odbor na godišnjoj skupštini 16. februara, objavio je Infineon.

Dis će umesto njega biti izabran u upravu, a potom će ga Nadzorni odbor imenovati predsednikom. ''Sada je pravo vreme za promene u Nadzornom odboru'', rekao je Eder, koji je tu dužnost obavljao od 2019. godine. S obzirom na ''vrlo izazovno okruženje'', rekao je da je Dis ''idealan kandidat'' da ga nasledi. ''On vrlo dobro poznaje kompaniju i industrijsko okruženje.'' Automobilska industrija je najveći kupac firme sa sedištem u Nojbibergu kraj Minhena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota menja strategiju vezanu za električne automobile

 

toyota ev.jpg

 

Tesla i BYD su Toyotine mete u okviru nove strategije japanskog proizvođača vezane za elektrifikaciju. Toyota prestrojava svoje redove kada je reč o lansiranju električnih automobila, jer je po insajderima, u prošlosti došlo do izvesnog potcenjivanja važnosti elektrikacije, kaže se u najnovijem izveštaju.

 

Ono što je takođe u razmatranju je namenska, električna ''skateboard'' platforma, na kojoj bi trebalo da leže budući modeli, umesto oslanjanja na e-TNGA arhitekturu za električne automobile, koja je praktično konvertovana verzija mehaničke platforme predviđene za benzinska i hibridna vozila. U izveštaju se tvrdi da je Toyota u potrazi za načinima da ubrza svoje proizvodne planove, u isto vreme odlažući dolazak nekih modela, da bi ih učinila konkurentnijim. Takođe se kaže da japanska kompanija razmatra uvođenje nove tehnologije od snabdevača, unapređujući na taj način profitabilnost svojih električnih automobila.

 

''Očekuje se da Toyota predstavi prilagođavanja strategije svojim ključnim dobavljačima početkom sledeće godine, dok se u isto vreme utrkuje da smanji jaz u ceni i performansama u odnosu na lidere u ovom segmentu, Teslom i BYD-om'', reči su dve osobe upoznate sa zbivanjima. Toyota bi trebalo da formira radnu grupu pod dirigentskom palicom bivšeg šefa za konkurentnost i predsednika naprednog inženjeringa, šezdeset sedmogodišnjeg Šigekija Terašija, da bi se pronašli načini da se poboljšaju profitabilnost i tehnologija vezane za električne automobile. Rad na nekim projektima električnih automobila najavljenim na događaju održanom krajem prošle godine, navodno je suspendovan, dok Toyota razmatra zamenjivanje svoje namenske e-TNGA platforme, razvijene pre tri godine iz postojećeg konvencionalnog paketa, potpuno novom ''skateboard'' šasijom. Zapravo, zadatak e-TNGA platforme je bio da tranziciju u okviru elektrifikacije učini lakšom, jer je omogućila da se električni, hibridni i benzinski modeli proizvode na istoj fabričkoj liniji. Ova platforma je takođe vezana za proizvodni cilj od 3.5 miliona električnih Toyota do 2030., što je otprilike trećine trenutnog prodajnog obima, ali industrijske procene kažu da će globalna potražnja do tog datuma biti mnogo veća.

 

Lansiranje prvog Toyotinog čisto električnog modela, bZ4X, poremećena je povlačenjem na korektivnu intervenciju i stopiranjem prodaje, prouzrokovanim problemom na navrtci točka, što je u međuvremenu rešeno. Sada, budući da je prva faza plana elektrifikacije u toku, vrlo je verovatno da će sve promene u razvoju budućih modela biti vezane za one na e-TNGA platformi. Promene će verovatno biti predstavljene dobavljačima početkom sledeće godine. Ovo kašnjene bi moglo pogoditi naredne generacije Toyote bZ4X i Lexusa RZ, čije su aktuelne verzije na putu da pristignu u garaže kupaca sledeće godine. Izveštaj je praktično evolucija onog koji je objavio Rojters u oktobru, koji je sugerisao da Toyota želi da revidira planove vezane za električne automobile.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nestašica čipova će se smiriti u 2023. ali iz razloga koji nisu u potpunosti pozitivni

 

bmw i7 2023 2.jpg

 

Nestašica čipova, koja već izvesno vreme utiče na automobilsku industriju, levitirala je između dobrih i loših vesti prošle godine, a po svemu sudeći će se ova igra nastaviti i u 2023. Po industrijskim analitičarima, situacija bi trebalo da se stabilizuje sledeće godine, mada to ne znači da se radi o dobrim vestima koje svi očekuju.

 

Kako se svet oslobađao od ''okova'' pandemije, počeo je da se suočava sa nestašicom poluprovodnika. Automobilska industrija je bila među onima koji su najteže pogođeni krizom, jer su tehnološki napredni sektori preuzeli lavovski deo proizvodnje mikročipova. To se desilo prvenstveno iz razloga što su proizvođači automobila obustavljali proizvodnju u fabrikama, dok je prodaja elektronskih uređaja eksplodirala, tako da se fokus industrije čipova premestio gotovo u potpunosti na njih. Situaciju je zakomplikovala i činjenica što proizvođači automobila koriste manje napredne čipove u vozilima, dok je tehnološki sektor u međuvremenu značajno napredovao.

 

Sada smo svedoci toga da promiču signali koji sugerišu da će automobilska industrija konačno prevazići teškoće u lancima snabdevanja sledeće godine, uključujući i nestašicu elektronskih komponenti. To će se sigurno dogoditi, pošto trend koji je pokrenuo nestašicu čipova doživljava preokret. Dok je automobilska industrija industrija pritiskala papučicu gasa, proizvođači elektronskih uređaja su pritisnuli pedalu kočnice, tako da se očekuje novi sled događaja, koji bi mogao da koristi proizvođačima automobila i njihovim kupcima. Ovo je navelo analitičare da predvide da će se snabdevane čipovima za automobilsku industriju poboljšati naredne godine. Prema AutoForecast Solutions-u, nestašica mikročipova će za posledicu imati to da manje od tri miliona vozila bude isključeno iz proizvodnih rasporeda proizvođača u 2023. Ova brojka označava značajno poboljšanje u odnosu na ovu godinu, kada je 4.55 miliona vozila izbačeno iz proizvodnih rasporeda, nakon 10.5 miliona jedinica izgubljene proizvodnje u 2021.

 

Poboljšanu perspektivu potvrđuju i drugi industrijski izvori, koji vide povećana ulaganja u kapacitet proizvodnje mikročipova kao faktor koji pruža pozitivan doprinos. Kina posebno trasira veoma agresivan plan ubrzanja proizvodnje električnih komponenti. Međutim, postoji još jedan faktor koji ove vesti čini manje prijatnim. Naime, prema Automotive News-u, analitičari vide snažne signale koji ukazuju na to da bi recesija mogla da nastupi 2023. Takav razvoj događaja bi umanjio potražnju za novim vozilima, što bi za posledicu imalo očekivano smanjenje proizvodnje automobila. Na taj način će se ublažiti ograničena dostupnost čipova, pri čemu će dotični rezovi verovatno zaseniti gubitke u proizvodnji uzrokovane nedostatkom komponenti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes planira izgradnju fabrike električnih kombija u Poljskoj

 

Mercedes eVans.jpg

 

Mercedes planira da u južnom poljskom gradu Jaworu izgradi fabriku električnih kombija, saopštava ta kompanija. ''Gradićemo fabriku potpuno električnih vozila u Jaworu'', rekao je Mathias Geisen iz Mercedes-Benz Vansa.

 

Taj korak je u skladu sa reorganizacijom kompanije u evropskoj proizvodnoj mreži i ''označava novu prekretnicu u njenoj transformaciji pružaoca lokalne mobilnosti bez emisija'', navodi se u saopštenju. Prema izjavama s konferencije za medije u Varšavi koja je održana s poljskim premijerom Mateuszom Morawieckim, kompanija namerava da u sledećih nekoliko godina uloži više od milijardu evra u fabriku koja će biti usmerena na proizvodnju potpuno električnih kombija. ''Utvrđena lokacija omogućava odeljenju dostavnih vozila optimizaciju troškova i lanca snabdevanja, kao i energetski efikasnu proizvodnju kombija nove generacije'', navode iz kompanije. ''Odluka o lokaciji i konkretnoj realizaciji projekta još uvek zavisi o konačnom ispunjavanju raznih okvirnih uslova, uključujući i dodelu podršku za investiranje u Jaworu'', dodali su.

Mercedes u Jaworu ima fabriku motora sa više od 800 zaposlenih.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda će Type R duh i oznaku nastaviti da neguje i u budućnosti

 

230034-Honda Civic 01.jpg

 

Peugeot je ukinuo GTi modele pre par godina, a Renault će uraditi isto 2023. s RS-om. Budući da je Ford najavio planove vezane za ukidanje Fieste i Focusa, nestaće i ST modeli. Pored toga, Hyundai N neće u skoro vreme dobiti drugu generaciju. Ipak, nisu sve nade raspršene što se tiče ''hot heč'' modela. VW je još ranije saopštio da će se držati GTI oznake. Honda takođe neće odustati od uzbudljive ponude, bar tako kaže glavni inženjer Civica Type R.

 

U nedavnom intervjuu, Hideki Kakinuma je rekao da ''bez Type R-a nema ni Honde''. On je dodatno objasnio da japanski proizvođač duboko veruje da je zadovoljstvo u vožnji suština privatnog prevoza. Naravno, ostao je realističan u vezi sa sve strožom ekološkom regulativom i sveopštom elektrifikacijom. ''Iz razloga težnje ka ostvarivanju ugljenične neutralnosti i ekološke regulative koja je sve stroža, veoma je teško zamisliti sportski model u tim zadatim okvirima.'' Dobre vesti su da Honda ove prepreke vidi kao ''nove izazove u planovima da našim kupcima pružimo uživanje u vožnji''. S tim u vezi, Kakinuma je rekao da kompanija ostaje posvećena lansiranju dodatnih Type R modela.

 

Ono što je takođe interesantno je da je spomenuo da bi i dalje moglo da bude prostora za performantni automobil s motorom s unutrašnjim sagorevanjem, mada ne gaji velike nade u vezi s tim. Japanski inženjer je rekao da ugljenična neutralnost i dalje može biti postignuta sa ''SUS'' automobilom, što ukazuje na to da Kakinuma verovatno na umu ima sintetička goriva. Kao fusnotu treba spomenuti da Toyota eksperimentiše s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem koji kao gorivo koriste vodonik. Sa strožijom Euro 7 regulativom koja će na snagu stupiti nešto kasnije u toku ove dekade, budućnost ne izgleda blistavo za konvencionalno pogonjene automobile. Kakinuma stvari argumentuje time što kaže da Type R ne mora nužno da ima benzinski agregat, budući da električni ili hibridni model može da ponese dotični bedž ukoliko je zabavan za vožnju. Da podsetimo, ranije u toku ove godine, Ko Jamamoto, tehnički savetnik Honde Motor Europe, nije isključio mogućnost lansiranja plug-in hibridnog Civica Type-R, baziranog na nedavno predstavljenom modelu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi će od 2029. godine proizvoditi električna vozila u svim fabrikama

 

audi brisel 01.jpg

 

Audi je još ranije potvrdio da će predstavljati samo električna vozila od 2026. i postepeno ukidati modele sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem do 2033. Potvrđujući svoju posvećenost električnim vozilima, Audi planira da proizvodi vozila sa nultom emisijom u svim fabrikama od 2029. To se već dešava u lokacije Bollinger Hofe (Nemačka) i Brisel (Belgija), a Ingolštat (Nemačka) će uslediti sledeće godine kada će Q6 E-Tron početi da silazi sa proizvodne trake.

 

U narednih šest godina, proizvodnja električnih vozila će početi u fabrikama u Nekarsulmu (Nemačka), San Hoze Čiapi (Meksiko) i Đeru (Mađarska). Audi kaže da će graditi nove fabrike samo u regionima gde su potrebni dodatni proizvodni kapaciteti. U tom cilju, gradi se nova proizvodna lokacija sa partnerom FAW u Čangčunu (Kina) za električna vozila bazirana na PPE platfotmi. Izgradnja će biti završena do kraja 2024. Istovremeno, Audi će do sredine ove decenije uložiti oko 500 miliona evra za obuku svojih zaposlenih za proizvodnju električnih vozila širom sveta. Audi je postavio ambiciozan cilj da prepolovi godišnje fabričke troškove do 2033. Postizanje ovog cilja biće moguće smanjenjem složenosti sa više EV modela i manje onih sa SUS motorima. Pojednostavljeni proizvodni proces biće implementiran od samog početka. Q6 E-Tron će se sklapati na istoj proizvodnoj traci kao i A4 i A5, sa električnim automobilima koji će postepeno zameniti modele sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem u narednim godinama.

 

Audi je već signalizirao nestanak dva automobila sa konvencionalnim pogonom otkrivajući da ne namerava da obnovi A1 i Q2 nakon što modeli aktuelne generacije završe svoj životni ciklus. Pored toga, superautomobil R8 sa V10 pogonom odlazi, dok je pristupačniji TT sportski automobil takođe na samrti. A8 će se verovatno transformisati u vodeći EV kasnije ove decenije, sa budućim električnim automobilima koji će biti oblikovani po Audijevim konceptima Sphere. Sledeći, nazvan Activesphere, biće premijerno prikazan 26. januara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla planira da otpusti još radnika

 

tesla p 11.jpg

 

Tesla suspenduje nova zapošljavanja i planira da u sledećem tromesečju otpusti još radnika. Mediji su u junu objavili da je generalni direktor ''Tesle'' Ilon Mask zatražio od uprave kompanije da iz ekonomskih razloga smanji broj radnika za 10%. Prema rezultatima berze, prihod kompanije pao je na 435 milijardi dolara, a akcije su pale za više od 60%. Pored toga, Mask je krajem oktobra okončao kupovinu Twttera za 44 milijardi dolara. Mediji pišu da se pad vrednosti akcija ''Tesle'' može objasniti strahom ulagača da će Mask posvetiti više pažnje Twitteru, što bi se negativno odrazilo na poslovanje ''Tesle''.

 

Mask pokušava da objasni zašto deonice Tesle padaju

Deonice Tesle potonule su dodatnih 8% dostigavši novi najniži nivo u 52 nedelje, a izvršni direktor Ilon Mask za to pokušava da okrivi makroekonomske faktore. Kritičari ističu njegovu akviziciju Twittera kao smetnju. U međuvremenu, Tesla je nudio popuste i podsticaje za poboljšanje prodaje u Kini, boreći se za poboljšanje efikasnosti u novim fabrikama u Teksasu i Nemačkoj, suočavajući se i s problemima u lancu snabdevanja i višim cenama energije u Evropi. Deonice proizvođača električnih vozila su potonule na novi najniži nivo u 52 nedelje, zatvorivši se na oko 138 USD po deonici, ili 8% pada u jednom danu. Izvršni direktor Ilon Mask pokušao je da okrivi pad cene delimično na makroekonomske faktore.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai/Kia postao treći po veličini proizvođač automobila na svetu

 

221132-hyundai.jpg

 

Takođe se ističe da je ''na nišanu'' korejske kompanije preuzimanje drugog mesta na listi proizvođača električnih automobila u SAD, ispred Forda i iza Tesle.

Dakle, Hyundai Motor CompanyKia Corporation su postali treći proizvođač automobila na svetu po obimu proizvodnje, s tim što su ispred njega Toyota i Volkswagen. Južnokorejska kompanija je ispred takvih imena kao što su General Motors i Stellantis, po prvi put od svog osnivanja od pre 55 godina. Mada je rast kompanije zaustavljen 2020. Hyundai se 2021. vratio u punoj snazi, sa značajnim porastom proizvodnje i prodaje. Registrovan je plasman od 6.6 miliona vozila širom sveta, s tim što je Volkswagen prodao 8.9 a Toyota 10.5 miliona jedinica. Mada je Hyundai još uvek daleko od japanskog rivala, na putu je da dodatno popravi prodaju u 2022.

 

I dok ovogodišnja prodaja tek treba da bude izračunata, izveštaji kažu da su Korejci na putu da ostvare 21% veće prihode nego 2021. što je najveća prosečna stopa rasta među vodećim proizvođačima automobila. Rast Hyundaija takođe može da se pripiše porastu popularnosti u Severnoj Americi. Na tržišta SAD, Kanade i Meksika se odnosi 21% ukupne prošlogodišnje prodaje, što je više od plasmana na domaćem tržištu, na koji se odnosi 17% totala. Izveštaji sugerišu da će se popularnost u kojoj uživa Hyundai dodatno povećati. Kompanija trenutno ima u planu investicije vredne milijarde dolara, a u njih je uključena i izgradnja nove fabrike električnih automobila u SAD. Takođe kruže priče da korejski proizvođač želi da prestigne Ford i postane drugi po veličini električni brend u SAD, odmah iza Tesle. Ne treba zaboraviti da se Korejci svojim Genesis brendom nadmeću i u premium segmentu, i to s takvim imenima kao što su BMW, Audi i Mercedes.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šef Stellantisa zabrinut zbog kineskih proizvođača automobila

 

peugeot e-308 1.jpg

 

Izvršni direktor Stellantisa Karlos Tavares nije baš oduševljen najezdom električnih automobila proizvedenih u Kini na evropsko tržište. On je zabrinut da će autoindustrija na Starom kontinentu morati da se spremi za ''strašnu borbu'' sa markama iz Kine.

 

Pošto su troškovi proizvodnje mnogo niži u Kini, vozila koja se izvoze iz te zemlje su značajno pristupačnija u odnosu na vozila koja se sklapaju u evropskim fabrikama. U razgovoru za Automotive News Europe, Tavares je rekao: ''Propisi u Evropi osiguravaju da električni automobili proizvedeni u Evropi budu oko 40% skuplji od uporedivih vozila proizvedenih u Kini. Ako Evropska unija ne promeni trenutnu situaciju, autoindustrija regiona će doživeti istu sudbinu kao evropska industrija solarnih panela. Mislim da smo već gledali ovaj film. To je veoma sumoran scenario. Ali ne mora da bude tako.'' Tavares ima rešenje da se suprotstavi kompanijama kao što su SAIC, BYD i Geely. ''Reindustrijalizacija'' Evrope vraćanjem izgubljenih proizvodnih kapaciteta bi smanjila troškove i učinila automobile konkurentnijim sa cenama u odnosu na kineske. On takođe veruje da bi drugačija trgovinska politika za zaštitu evropske proizvodnje automobila bila održivo rešenje. Ako se ništa ne dogodi, predviđa Tavares, to će ''neizbežno dovesti do nepopularnih odluka'' u Evropi smanjenjem proizvodnje automobila i premeštanjem proizvodnje u regione gde su troškovi niži.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota u Evropi počinje proizvodnju hibridne tehnologije pete generacije

 

225372-toyota c 04.jpg

 

Toyota vrši potrebne pripreme za proizvodnju najnovije generacije hibridnog sistema, koji nudi bolje performanse i veću efikasnost goriva, u svojim evropskim postrojenjima.

Toyota je objavila da će se hibridna tehnologija pete generacije proizvoditi u Evropi za upotrebu u modelima Corolla 2023. Novi hibridni sistem će se proizvoditi u Toyotinim fabrikama u Poljskoj i Velikoj Britaniji i biće korišćen u modelima Corolla koji se proizvode u Turskoj i Velikoj Britaniji. Proizvodnja hibridnih motora i menjača pete generacije počeće nadogradnjom sedam proizvodnih traka, uz investiciju od 77 miliona evra u poljskoj fabrici i 541.000 evra u fabrici u Velikoj Britaniji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault razmatra masovnu proizvodnju električnih vozila u Indiji

 

renault city 01.jpg

 

Renault razmatra proizvodnju električnog vozila za masovno tržište u Indiji, prenosi Reuters informacije ljudi koji su upoznati sa procesom koji je u toku, u sklopu ponovnog prodora na tržište na kojem se očekuje da će usvajanje električnih vozila brzo rasti iz male baze. Studija koju je sproveo Renault naglašava da francuski proizvođač automobila ide dalje s planovima za elektrifikaciju iako produžuje nerešene pregovore sa svojim partnerom Nissanom o ulaganju u EV jedinicu koju planira da izdvoji iz svojih ostalih operacija. Takođe ukazuje na promenjivu percepciju automobilskog tržišta u Indiji, koje je zabeležilo najbrži rast od svih velikih tržišta u 2022. EV-ovi su imali udeo manji od 1% prodaje automobila prošle godine, ali vlada je postavila cilj od 30 % do 2030. i nedavno je nizom subvencija uspela u privlačenju dobavljača za međunarodne proizvođače automobila.

 

Renault proučava lansiranje električne verzije svog Kwid hatchbacka proizvedene u Indiji. Pregledom će se proceniti potencijalna potražnja, cene i mogućnost izrade EV-a sa lokalnim komponentama, rekao je jedan od dobro obaveštenih izvora, dodajući da bi bilo kakvo lansiranje bilo krajem 2024. godine. Taj potez je deo šireg plana Renaulta da obnovi prodaju u zemlji u kojoj proizvođač automobila ostaje profitabilan uprkos tome što je 2022. prodao manje automobila nego godinu dana ranije. Renault India je odbio da komentariše proizvodne planove, ali je rekao da kompanija ima ''snažan fokus na globalnu elektrifikaciju'' kao deo strategije koju je zacrtao CEO Luca de Meo i da je ''Indija jedno od ključnih tržišta''' za grupu.

 

Indija bi trebalo da postane treće najveće svetsko tržište za putnička i druga laka vozila, istisnuvši Japan, prema predviđanju S&P Global Mobility. Prodaja u celoj industriji je porasla procenjenih 23% na 4.4 miliona vozila u 2022. To je u suprotnosti sa procenama za Sjedinjene Države, gde se očekuje da će tržište sledeće godine ostati ispod nivoa iz 2019. i Kinu, gde potražnja slabi. Renault se nadao da će sa Nissanom u decembru dogovoriti uslove izdvajanja za svoju EV jedinicu, ali rasprave su usporene zbog zabrinutosti japanskog proizvođača automobila o nizu pitanja, uključujući zaštitu njegovog intelektualnog vlasništva. ''Indija će igrati važnu ulogu u budućim projektima Renault-Nissana, ali lokalni planovi neće biti finalizovani pri nego što se postigne globalni dogovor o restrukturiranju saveza'', rekao je jedan od izvora.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravni odbor AvtoVAZ-a odobrio program invresticija od 540 miliona evra

 

lada vision 0111.jpg

 

Upravni odbor vodećeg ruskog proizvođača automobila AvtoVAZ (Lada) odobrio je program investicija firme za 2023. u iznosu nešto manjem od 40 milijardi rubalja ili 540 miliona evra. Renault je ranije ove godine ruskoj državi prodao većinski udeo u proizvođaču automobila AvtoVAZ, navodno za jednu rublju, uz mogućnost otkupa u roku od šest godina. Po istom principu, za jedan evro, svoju imovinu u Rusiji prodao je i Nissan. U mesecima nakon početka ruske invazije na Ukrajinu u februaru, AvtoVAZ je smanjio proizvodnju zbog nedostatka komponenti.

Ranije ovog meseca, ministarstvo industrije i trgovine Ruske Federacije je saopštilo da je Upravni odbor AvtoVAZ-a odobrio proizvodni plan kompanije za 2023. na nivou od 401.000 vozila. Do 6. decembra AvtoVAZ je u ovoj godini proizveo 200.000 vozila, navodi se u saopštenju objavljenom na sajtu te komanije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...