Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Da li biti najveći automatski znači i biti najuspešniji?

Recommended Posts

Renault u trećem kvartalu snažno povećao prihode

 

216892-renault lutecia 01.jpg

 

Renault je saopštio da je u trećem tromesečju imao snažan rast prihoda zahvaljujući podignutim cenama koje su nadoknadile manji broj prodatih vozila (minus 2.4%). Kada se prilagodi za prodaju bivšeg ruskog poslovanja Avtovaz, ukupni prihod grupe je porastao u periodu od jula do septembra za 20.5% na 9.8 milijardi evra.

 

Globalni proizvođači automobila muku muče s manjkom poluprovodnika, ogromnim troškovima energije, uskim grlima u lancima snabdevanja i naznakama recesije u Evropi. Renault se među prvima okrenuo proizvodnji električnih vozila i nastoji da se repozicionira kao proizvođač skupljih modela, poput Megana E-Tech i Australa, i istovremeno sačuva bazu kupaca cenovno povoljnijih vozila. Kompanija ulazi u poslednje ovogodišnje tromesečje u znaku velikih izazova, završavajući planove o odvajanju odeljenja za vozila sa termalnim motorima od onog za električna vozila i pregovarajući s japanskim Nissanom o izmenama strateškog partnerstva. Renault je Nissanov najveći deoničar sa vlasničkim udelom od 43%. Nissan s druge poseduje 15% udela u Renaultu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota navodno ponovo razmatra svoje EV planove

 

toyota compact cruiser ev02.jpg

 

Krajem prošle godine, Toyota i Lexus su prikazali 15 električnih vozila i najavili plan da uvedu 30 njih do kraja decenije. Međutim, novi Rojtersov izveštaj kaže da je japanski proizvođač automobila u procesu izmena svoje mape puta i da je zaustavio razvoj nekih od predloženih modela. Prema izveštaju, Toyota je navodno obustavila razvoj električne verzije Crowna i Compact Cruisera. Kako piše Motor1, nije jasno da li su i drugi modeli pogođeni.

 

226518-toyota c01.jpg

 

Toyota navodno ponovo razmatra svoje EV planove, što bi moglo da uspori uvođenje novih proizvoda. Međutim, ovaj potez bi Toyotu učinio konkurentnijom uz poboljšani proizvodni proces, smanjujući troškove. Japanski proizvođač takođe radi sa dobavljačima na smanjenju troškova. Kompanija bi mogla da razvije naslednika svoje e-TNGA platforme, da produži život platformi novim tehnologijama ili da dizajnira novu platformu namenjenu EV. Međutim, novoj arhitekturi bi trebalo oko pet godina da stvori nove modele. Kako prenosi Rojters, oni koji rade na ažuriranju plana imaju rok do početka sledeće godine da ponovo procene mapu puta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uprkos kvartalnom padu Hyundai očekuje rekordnu zaradu 2022. godine

 

hyundai i20 1.jpg

 

Hyundai očekuje da će imati rekordnu zaradu ove godine zahvaljujući jakoj prodaji premium modela kao što su električni automobili i džipovi. Južnokorejska kompanija je početkom nedelje objavila prognoze prema kojima će celogodišnji rast iznositi između 19% i 20%, u odnosu na procene koje su u januaru bile između 13% i 14%. Kada su u pitanju marže na operativni profit za 2022. godinu, prognoza je podignuta za jedan procentni poen - između 6.5% i 7.5%, piše Financial Times.

 

Međutim, proizvođač automobila je kao potencijalne prepreke ističe visoku inflaciju, poremećaje u lancima snabdevanja i fluktuirajuće cene sirovina, iako se očekuje da će se globalna nestašica čipova i drugih komponenti ublažiti. Optimistična prognoza dolazi nakon što je u kvartalnom izveštaju kompanije Hyundai objavljen pad profita za 3.4%, odnosno od 1.04 milijardi evra, zbog provizije na troškove zamene motora. Prodaja je u tri meseca do septembra porasla je 30.6% na međugodišnjem nivou, podstaknuta slabljenjem vona (valuta Južne Koreje), koji je ove godine izgubio 17% vrednosti u odnosu na dolar.

Kompanija Hyundai, koja se rangira među najvećih pet proizvođača automobila kada je prodaja u pitanju uključujući i kompaniju Kia, saopštila je da je u trećem kvartalu prodaja električnih automobile porasla 27% na međugodišnjem nivou, na 52.000 jedinica, koje čine 5% ukupne prodaje. Kasnije u toku meseca počeće da radi prva fabrika južnokorejske kompanije namenjena za proizvodnju električnih vozila u Sjedinjenim Američkim Državama, vredna 5.5 milijardi evra. Planirano je da fabrika sa sedištem u Džordžiji započne proizvodnju do 2025. godine, što je čini nepodobnom za poreske kredite propisane američkom Zakonom o smanjenju inflacije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai dobavljači koji su koristili dečiju radnu snagu u Alabami ostaju bez posla

 

hyundai sc 1.jpg

 

Kompanija Hyundai istražuje optužbe za korišćenje dečije radne snage u njihovim fabrikama iz lanca nabavke u SAD i u potpunosti će raskinuti ugovore sa dobavljačima iz Alabame za koje se utvrdi da su prekršili ove zakone. Prošlog meseca izveštaji Rojtersa otkrili su da u fabrici za obradu metala u ruralnom Luvernu, u Alabami, koja je pod kontrolom kompanije Hyundai, rade deca. Dvanaestogodišnja deca su bila među radnicima pronađenim u fabrici, dok je obimnija istraga Ministarstva za rad i zapošljavanje u Alabami, pronašla decu od trinaest godina starosti u fabrici drugog regionalnog dobavljača.

 

Nedavno govoreći za Rojters, globalni direktor kompanije Hyundai, Žoze Munjoz, izjavio je da njegov brend mora pod hitno prekinuti svoje uljuljkane odnose sa dva dobavljača iz Alabame. On je dodao da je ovaj proizvođač naredio temeljnu istragu čitave mreže poslovanja u SAD radi otkrivanja potencijalnih kršenja zakona o dečijoj radnoj snazi. Novinarski izveštaj iz jula otkrio je da su deca iz Gvatemale pronađena u fabrikama Alabame i da su upošljena putem regrutovanja ili agencija za zapošljavanje iz lokalnih mesta. Hyundai tvrdi kako radi na prekidanju upotrebe treće strane dobavljača radne snage i da će nadgledati zapošljavanje lično. Munjoz još uvek nije specifikovao na koji će tačno način završiti svoje odnose sa dobavljačima, niti je rekao koliko dugo će oni biti pod istragom.

 

Kompanija SL Alabama je preuzela agresivne korake kako bi izgladila situaciju, potvrđujući da će prekinuti svoje veze sa firmama za zapošljavanje i da preuzima direktnu kontrolu nad procesom pronalaženja radne snage. SL Alabama je uposlila i advokatsku firmu koja će sprovoditi reviziju njene prakse zapošljavanja. Svi dobavljači za koje se utvrdilo da su prekršili zakone o dečijoj radnoj snazi predstavljaju deo velike mreže dobavljača kompanije Hyundai i fabrika za sastavljanje i pravljenje delova u Montgomeriju. Gotovo polovina automobila koje je južnokorejski brend prodao u SAD napravljeno je u Alabami.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes napušta rusko tržište

 

201169-mercedes e 011.jpg

 

Mercedes je saopštio da planira da se povuče sa ruskog tržišta i proda kompaniji ''Avtodom'' akcije u lokalnim filijalama, uključujući fabriku u Moskovskoj oblasti. ''Mercedes-Benc namerava da napusti rusko tržište i proda akcije u lokalnim filijalama lokalnom investitoru Avtodomu'', navodi se u saopštenju. Kompanija ''Avtodom'' je saopštila da namerava da učini sve što je moguće da održi postprodajnu uslugu brenda u Rusiji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford prodao svu imovinu u Rusiji i odlazi

 

ford transit custom.jpg

 

Sedam meseci nakon što je zaustavljena proizvodnja u Fordovim ruskim pogonima, iz vrha proizvođača sada je najavljeno da u potpunosti napuštaju to tržište. Američki proizvođač automobila kaže da je finalizovao svoj izlazak sa tržišta prodajom svog 49-procentnog učešća u zajedničkom ulaganju ruske kompanije Sollers Ford.

Još u martu brojni strani proizvođači automobila, uključujući i Ford, zaustavili su operacije u zemlji kao odgovor na invaziju na Ukrajinu i naknadne sankcije Sjedinjenih Država i drugih zemalja. U to vreme Ford je zaustavio svoju proizvodnju, snabdevanje delovima, kao i svoju IT i inženjersku podršku. Iz Forda sada javljaju da prodaju svoje deonice u ''joint venture'' kompaniji Sollers Ford ''za nominalnu vrednost''. Kao i drugi, proizvođač automobila zadržao je opciju otkupa deonica u sledećih pet godina ako se ''globalna situacija promeni''.

 

To je slična taktika koju je preduzeo i Nissan, koji je svoje učešće na tržištu prodao NAMI-ju, centralnom ruskom institutu za istraživanje i razvoj automobila i motora, za protivvrednost manju od jednog dolara. Iako je ugovorom izgubio 687 miliona dolara, zadržao je i opciju otkupa svog učešća u idućih šest godina ako se globalna situacija promeni. Manje je verovatno da će Ford otkupiti svoje deonice, jer je ugasio svoje poslovanje u zemlji od 2019. U to vreme proizvođač automobila je rekao da prestaje sa proizvodnjom putničkih vozila kako bi se u potpunosti fokusirao na rast svog poslovanja sa komercijalnim vozilima na tržištu, gde je bio najprodavaniji strani proizvođač. Zajedničko ulaganje je osnovano 2011. sa tri fabrike za proizvodnju Fordovih vozila. Sollers Ford je za domaće tržište do 2019. proizvodio Focus, Mondeo, EcoSport, Fiestu i Explorer, a do 2022. Transit.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen teško dolazi do čipova

 

216570-vw fabrika.jpg

 

Volkswagen ima sve više problema sa nabavkom, posebno čipova, i njegova pozicija u pregovorima u nekim slučajevima je značajno oslabljena, priznao je šef nabavke Murat Aksel.

 

''Nikada nismo razgovarali sa rudarskim kompanijama, a sada nam je poznat njihov model poslovanja. Više nije dovoljno oslanjati se na glavne dobavljače, moramo sami da zavirimo iza zavese'', rekao je Aksel. Volkswagen prolazi kroz promenu, nekada je diktirao uslove na tržištu a sada je sve manji i manje važan kupac dobavljačima na novim važnim područjima, kao što je softver, objasnio je šef nabavke. Druge kompanije naručuju milione čipova nedeljno ili dnevno, a VW traži milion godišnje, što smanjuje njegovu pregovaračku moć, objasnio je Aksel.

''Za dobavljače softvera, mi smo mali igrač, a ne veliki'', dodao je Aksel. Upitan kako trenutno gleda na situaciju u snebdevanju čipovima, Aksel je rekao da očekuje blago popuštanje napetosti u idućoj godini, ali VW po njegovim rečima još uvek ne uspeva da drži korak s potražnjom i neki su brendovi rasprodati u 2023. Napravili smo i bazu podataka koja bi trebalo da nam omogući da predvidimo geopolitičke, prirodne rizike i rizike u lancu snabdevanja, kao što smo napravili i za finansijske rizike nakon finansijske krize 2008. dodao je Aksel.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen neće ugasiti Seat

 

213970-seat leon 02.jpg

 

Seat je siguran bar do 2028. ili 2029. godine, što je potvrdio Volkswagenov izvršni direktor i predsednik upravnog odbora Seata, Tomas Šefer. Naime, nakon nedavnih glasina o neizvesnoj budućnosti Seata, Šefer je za britanski Autocar izjavio: ''Ne ubijamo Seat. Samo treba da odlučimo o njegovoj budućnosti. Još uvek radimo na planu za Seat. U redu je do 2028. ili 2029. To je početni brend za mlade kupce. Zaista igra u Evropi, posebno Španiji, Velikoj Britaniji i Austriji''.

 

213971-seat leon 01.jpg

 

Šefer je međutim rekao i ovo: ''Cupra je budućnost Seata. Cupra je reinvencija Seata za napred. Cupra će mnogo brže krenuti u elektrifikaciju''.

 

213225-seat ibiza 2.jpg

 

Cupra se obavezala da će ponuditi veliki broj električnih vozila u narednih nekoliko godina, dok Seat treba da sačeka da se cena baterija smanji kako bi počeo da elektrifikuje svoj asortiman po pristupačnijim cenama. U stvari, Seat je ograničen na tri PHEVa - eHybrid varijante Leona, Leona Sporstourer i Tarraca. Cupra je bila uspešna u smislu prodaje i profitabilnosti, za razliku od trenutno neprofitabilnog Seata koji je zabeležio značajan pad prodaje u poslednjih nekoliko meseci delom zbog nedostatka poluprovodnika. Ipak, Šefer je jasno stavio do znanja da Cupra ''nije veliki igrač'', koji nudi proizvode sa većom maržom od Seata, kao i da cilja na drugačiju ''buntovnu, mladu publiku''.

 

cupra formentor y2.jpg

 

Problem sa Seatom je u tome što VW grupa već ima dobro uspostavljen i izuzetno uspešan brend u vidu Škode, dok je sportska publika sada zadovoljena Cupra brendom. Prema Šeferu, moguća ideja za budućnost je da se Seat transformiše u brend mobilnosti, nešto što je već nagovešteno konceptom teškog četvorocikla Minimo i električnim skuterom Mo 125. Takav potez bi Seat učinio ekvivalentom za Mobilize iz Renault Grupe i omogućio bi mu malo prostora za disanje. Ipak, sve dok Evropa ne zabrani vozila na SUS motorima, Seat će nastaviti da nudi svoju široku liniju, uključujući braću Ibiza/Arona u B-segmentu, Leon/Ateca duo u C-segmentu i Tarraco D-SUV model.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford nadmašio očekivanja tokom trećeg tromesečja

 

226927-ford tremor 01.jpg

 

Ford je nadmašio očekivanja Wall Street-a tokom trećeg tromesečja i doveo se do najniže granice svoje prethodno prognozirane dobiti za godinu. Evo kako je Ford prošao, u poređenju sa procenama analitičara koje je sastavio Refinitiv: prihod od 37.2 milijarde dolara u odnosu na procenjenih 36.25 milijardi dolara.

 

Ford je prošlog meseca postavio očekivanja ulagača za treće tromesečje delimično unapred objavivši svoje rezultate, uključujući projektovanu prilagođenu zaradu pre kamata i poreza u rasponu od 1.4 do 1.7 milijardi dolara. Neki analitičari su očekivali kvartalnu dobit bližu 3 milijarde dolara. Kompanija izveštava o prilagođenoj zaradi od 1.8 milijardi dolara za ovo tromesečje, neznatno premašivši vlastita prethodno objavljena očekivanja. Ford je pripisao niže rezultate od očekivanih nedostatku delova koji je uticao na 40.000 do 50.000 vozila, kao i dodatnu milijardu dolara u neočekivanim troškovima dobavljača tokom trećeg tromesečja. U to vreme kompanija je ponovo potvrdila svoje smernice za celu godinu o prilagođenoj zaradi pre kamata i poreza za 2022. između 11.5 i 12.5 milijardi USD. Ford je objavio da su njegove ažurirane smernice prilagođene zarade za celu godinu pre kamata i poreza od oko 11.5 milijardi dolara. Ulagači pažljivo prate zarade i prognoze automobilske industrije tražeći znakove da bi potrošačka potražnja mogla da slabi zbog rastućih kamatnih stopa i pretećih strahova od recesije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen i Continental ulažu skoro milijardu evra u Meksiko

 

vw taos 2021 5.jpg

 

Volkswagen i Continental su najavili skoro milijardu evra ulaganja u proizvodnju automobila, elektronike i delova za kočnice u Meksiku.

 

VW će do 2025. uložiti 763.5 miliona evra kako bi u kompleksu u saveznoj državi Puebla izgradila novu fabriku boja i pripremila ga za proizvodnju novih automobila na benzinski pogon. Proizvodni kompleks u Meksiku spada među najveće VW-ove fabrike u svetu. Fabrika boja će koristiti struju iz vetroturbine i biće prva u grupi koja će raditi isključivo na čistu energiju, ističe se u saopštenju.

Nemački proizvođač automobilskih delova Continental je najavio ulaganje oko 210 miliona evra u novu fabriku automobilske elektronike i proširenje kapaciteta u fabrici delova za kočnice u saveznoj državi Guanahuato. Oba projekta su gotovo završena, a otvaranje se očekuje početkom sledeće godine, poručili su iz Continentala, dodavši da očekuju otvaranje više od 1.500 novih radnih mesta u sledeće tri godine. General Motors je najavio još prošle godine da će uložiti milijardu dolara u kompleks Ramos Arizpe, gde će od 2023. proizvoditi električna vozila. Nissan je u maju potvrdio da će u sledeće tri godine u proizvodnju u Meksiku uložiti 700 miliona dolara. Ovoj grupi se pridružuju i evropski Stellantis koji je najavio više milijardi ulaganja, a izvori tvrde da slične planove razmatra i izvršni direktor Tesle Elon Musk.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Očekivanja auto industrije potonula zbog skupih energenata

 

227269-porsche 718.jpg

 

Skupi energenti sve više opterećuju kompanije u Nemačkoj. Industrijska i trgovinska komora (DIHK) saopštila je da je situacija dramatična, a posebno brine auto, odnosno automobilska industrija. U auto industriji, koja je motor nemačke privrede, 16% proizvođača već je smanjilo proizvodnju, dok 17% želi da je preseli, pokazalo je istraživanje DIHK. Reč je o zasebnoj analizi podataka iz ankete DIHK koju je prvi objavio list Handelsblatt, a čiji će celokupni rezultati ekonomskog istraživanja biti predstavljeni u sredu. Prema DIHK, automobilska industrija je signal za razvoj privrede u celini.

 

U pismu šefa DIHK Martina Vanslebena (Wansleben) čelnicima industrijskih i privrednih komora stoji - ''upalile su nam se crvene lampice pošto možemo da vidimo kojom se brzinom pogoršava situacija sa finansiranjem u preduzećima.'' Osvrćući se na nemačku vladu, navodi da je ''situacija u našoj privredi dramatična i da su dosledno upravljanje krizom i brže delovanje sada apsolutno neophodni.'' Posle zasebne evaluacije, poslovna očekivanja u automobilskoj industriji su potpuno pala. Samo 10% vidi bolje poslovanje u narednih 12 meseci, dok polovina ima negativna poslovna očekivanja. Kao najveći poslovni rizik 95% kompanija navelo je skupe sirovine i energente. Dva od pet proizvođača motornih vozila govore o problematičnoj finansijskoj situaciji, a kod dobavljača ih je skoro pola.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantis plaća nekim radnicima da dobrovoljno daju otkaz

 

stellantis ces 2022.jpg

 

Kako pišu američki mediji, kompanija Stellantis je pripremila finansijsku ponudu nekim od svojih radnika u SAD.

 

CNBC navodi da je ovaj potez došao jer se kompanija priprema za ulazak u eru električnih vozila, smanjujući i preusmeravajući svoju radnu snagu u tom procesu. Matična kompanija za Jeep, Chrysler, Ram i Dodge nudi ovu ponudu zaposlenima koji imaju najmanje 55 godina, u kompaniji su 10 godina ili imaju 30 godina radnog staža. Oni su nedavno obavešteni i imaju rok do 5. decembra da odluče o ponudi. Portparol Stellantisa je za CNBC potvrdio ove informacije, ali nije otkrio koliko je zaposlenih dobilo ponudu. ''Kao deo naše transformacije da postanemo kompanija za održivu tehnološku mobilnost i lider na tržištu vozila sa niskim emisijama, u oktobru smo ponudili određenim radnicima u SAD opciju da se dobrovoljno odvoje od kompanije uz povoljan paket pogodnosti koje im inače ne bi bile dostupne'', rekao je portparol CBNC-u. Stellantisov potez je sličan onome što je Ford najavio u avgustu, ukidajući 3.000 radnih mesta u SAD, Kanadi i Indiji. U međuvremenu, General Motors nije ponudio sličan paket svojim zaposlenim ove godine, iako je kompanija to činila proteklih godina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault i Geely osnivaju zajedničku kompaniju

 

renault korea.jpg

 

Renault i kineski Geely najavili su danas osnivanje zajedničkog ulaganja u odnosu 50-50 za snabdevanje motorima za svoje marke na benzinski pogon i modele s hibridnom tehnologijom, kao i za druge proizvođače automobila. Ovo je najnoviji u nizu koraka koje je francuska kompanija preduzela u sklopu složenog restrukturiranja.

 

Uz proširenje poslovanja s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem na električne automobile, Renault nastoji da obnovi savez sa Nissanom s ciljem uveravanja japanskog partnera da uloži u njegovu novu električnu jedinicu. Zajedničko ulaganje Renaulta i Geelyja zapošljavaće 19.000 ljudi u 17 fabrika i tri centra za istraživanje i razvoj, saopštile su dve kompanije, dodajući da očekuju postizanje konačnog dogovora i pokretanje nove kompanije 2023. godine. Preliminarni sporazum dolazi nakon najmanje tri meseca pregovora i neobvezujući je, rekao je Reutersu izvor upoznat sa uslovim ugovora. Nova kompanija će biti smeštena u Londonu. Dve kompanije nisu objavile detalje ili druge finansijske uslove u saopštenju, ali su otkrile da će nova kompanija, kada bude operativna, imati kapacitet za isporuku oko pet miliona motora i hibridnih sistema godišnje. Renault i Geely već imaju zajedničko ulaganje u Južnoj Koreji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manjak čipova će usporiti nemačku proizvodnju automobila barem do 2024. godine

 

audi a3 i.jpg

 

Ograničenja proizvodnje automobila u Nemačkoj zbog nestašice poluprovodnika trajaće ''najmanje do 2024.'', navodi se u izveštaju konsultantske firme Alix Partners. Trenutno je od narudžbine do isporuke čipova potrebno šest meseci, što je duplo duže od uobičajenog.

 

Potražnja za čipovima po vozilu i dalje raste zbog sve veće digitalizacije i elektrifikacije, ali proizvođači poluprovodnika se uzdržavaju od proširenja svojih kapaciteta zbog pretnje recesije i rastućih kamata, napisali su stručnjaci iz industrije. Kako se navodi, profitne marže proizvođača poluprovodnika na konvencionalnim automobilskim čipovima su do 11 procentnih bodova niže nego na čipovima za potrošačku elektroniku ili industrijske korisnike. Sa stanovišta proizvođača čipova, automobilska industrija je ''samo mali kupac za čipove'', sa 6% do 10% globalnog kapaciteta. Čak i u slučaju pada potražnje za čipovima za mobilne telefone i igračke konzole, ''proizvodnja čipova ostaje usko grlo za automobilsku industriju'', navodi se u izveštaju.

Potražnja će i dalje biti veća od ponude u 2024. a to će doprineti rastu cena poluprovodnika i, na kraju - vozila. Potražnja automobilske industrije za čipovima će značajno porasti do 2026. godine: za 75% za analogne čipove potrebne za električne pogone i za 30% za pločice za mikrokontrolerske jedinice. Međutim, proizvođači poluprovodnika planiraju samo 56% odnosno 12% više kapaciteta u tim područjima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opel proizveo 75-milioniti automobil

 

opel 7501.jpg

 

Opel je proslavio važnu prekretnicu: proizvodnju 75-milionitog automobila. U 2022. Opel slavi 160. godišnjicu, 30 godina od otvaranja fabrike u Ajzenahu i 40. godišnjicu Corse. Sada ovaj nemački proizvođač automobila (deo Stellantis grupe) ima još jedan razlog za slavlje: proizvodnju 75-milionog automobila.

 

Jubilarni model je Grandland GSe, proizveden u fabrici u Ajzenahu.

Grandland GSe ima plug-in hibridni pogon sa kombinovanom snagom od 300KS, a čine ga 1,6 litarski benzinski turbo benzinac i dva elektromotora, uz pogon na sva četiri točka. Ubrzanje do 100 km/h traje 6.1 sekundu, najveća brzina je 235 km/h, dok u elektro modu može da pređe do 60 km (pri brzinama do 135 km/h). Godine 1940. Opel je proizveo milioniti automobil, Kapitan. Godine 1956. Nemci su dostigli prekretnicu od 2 miliona proizvedenih automobila. 15 godina kasnije, 1971. godine, 10-milioniti Opel je sišao sa proizvodne trake: Rekord C karavan. 1983. godine, u fabrici u Riselshajmu Opel je proizveo 20-milioniti automobil, a zatim 25-milioniti u istoj deceniji. Opel Omega je bio 50 milioniti automobil koji su Nemci proizveli, a prekretnica je dostignuta 1999. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kompanija Tesla zaradila 8 puta više po vozilu od Toyote

 

138086-tesla x.jpg

 

Toyota je možda premašila prodaju Tesle 7 prema 1 tokom trećeg tromesečja ove godine, ali je proizvođač električnih automobila taj koji ima veću neto dobiti za taj period. U stvari, Tesla ima neto dobit od 3.29 milijardi dolara u tromesečju jul-septembar u poređenju s neto dobiti Toyote od 3.15 milijardi dolara. To znači da je kompanija Tesla zaradila osam puta više dobiti po vozilu od Toyote.

 

Dobit japanskog proizvođača automobila se smanjila u trećem tromesečju zbog niza faktora, uključujući povećanje troškova materijala i električne energije za njegove dobavljače. Ovi dodatni troškovi su smanjili kvartalnu operativnu dobit za oko 3.07 milijardi dolara. Toyota je takođe zabeležila jednokratni trošak od 663 miliona dolara nakon zatvaranja proizvodnje u Rusiji. Dok je Toyota zaostajala za Teslom po neto dobiti, prednjačila je u operativnoj dobiti, vrativši 4.08 milijardi dolara u poređenju sa Teslinih 3.69 milijardi dolara. Iako je kompaniji Tesla bilo potrebno mnogo godina da postane profitabilna, sada je jedna od najuspešnijih u automobilskoj industriji. To je prve svega zato što je njena dobit po automobilu puno veća od većine ostalih, vraćajući 9570 dolara dobiti za svaki proizvedeni automobil, znatno više od Toyotine dobiti po vozilu od 1.200 dolara.

 

Nikkei Asia izveštava da se smatra da je kompanija Tesla vodeća u industriji u smislu neto dobiti po vozilu. ''Najveći faktor rasta profita Tesle je obim prodaje, zatim skokovi cena i rast prodaje softvera za samovožnju'', primetio je Koji Endo iz SBI Securities. Tesla takođe smanjuje troškove proizvodnje sa svojim Giga-Press mašinama za livenje, ubrzavajući proizvodnju. Pomaže i činjenica da prodaje vozila direktno potrošačima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda napušta svoj udeo u fabrici u Vladivostoku

 

205187-mazda akcija.jpg

 

Mazda će preneti na rusku grupu Sollers svoj udeo u zajedničkom preduzeću Mazda Sollers Manufacturing Rus u Vladivostoku. Transakcija će biti obavljena za 1 evro, ali podrazumeva mogućnost da japanska fabrika otkupi udeo u zajedničkom preduzeću u naredne tri godine.

 

U vezi sa prenosom udela, grupa će zabeležiti gubitak od 82 miliona dolara. Kako proizilazi iz finansijskog izveštaja japanskog proizvođača automobila za drugi kvartal fiskalne 2023. godine, odluka o prenosu udela doneta je 24. oktobra ove godine. ''Procedura transfera biće sprovedena u najkraćem mogućem roku nakon dobijanja saglasnosti nadležnih organa. Ugovor o prenosu uključuje pravo Mazde da otkupi svoj udeo u zajedničkom preduzeću po transfernoj ceni u naredne tri godine'', saopštila je Mazda. Sollers je najavio da će nakon preuzimanja udela Mazde u zajedničkom preduzeću pokrenuti lansiranje novih proizvoda u pogonima u Vladivostoku. Od 2012. godine u toj fabrici montirali su se modeli krosovera Mazda CX-9 i CX-5, kao i limuzina Mazda 6. U martu ove godine obustavljena je isporuka komponenti za proizvodnju zbog rata u Ukrajini, a od aprila Mazda je prestala da učestvuje u zajedničkom preduzeću. Prodaja automobila Mazda u Rusiji opala u prvih 10 meseci tekuće godine za 63.7% na 8.494 komada.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kompanija BYD proizvela tromilioniti električni automobil

 

byd 3 01.jpg

 

Automobilska kompanija BYD, vodeći proizvođač novih energetskih vozila (NEV) u Kini saopštila je da je njihovo tromilionito električno vozilo sišlo sa proizvodne linije. Od januara do oktobra prodaja vozila ovog proizvođača automobila sa sedištem u Šenženu porasla je za 240% na godišnjem nivou dostigavši količinu od 1.39 miliona jedinica. BYD je u martu obustavio proizvodnju tradicionalnih vozila na benzin. Počevši kao sporedni brend koji je potom postao ''mejnstrim'', razvoj BYD-a odražava uspon kineskih automobilskih brendova i brz rast industrije novih energetskih vozila u zemlji, rekao je predsednik BYD-a Vang Čuanfu. BYD će otkriti svoj prvi model novog vrhunskog brenda u prvom kvartalu 2023. pod imenom Iangvang sa cenom između 800.000 i 1.5 miliona juana (između 113.000 i 213.000 evra), dodao je Vang. Do sada su BYD-ovi električni autobusi prodati u više od 400 gradova u preko 70 zemalja i regiona širom sveta, uključujući Norvešku, Nemačku, Japan, Tajland i Brazil.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault pokrenuo program digitalizacije proizvodnje

 

227877-renault grupa 01.jpg

 

Renault je pokrenuo novi program digitalizacije celokupnog proizvodnog procesa, od prvih skica do gotovog proizvoda. Uz pomoć industrijskog okruženja Metaverse, grupa očekuje uštedu od 320 miliona evra do 2025. godine, skraćeno vreme isporuke vozila i prepolovljeni ugljenični otisak proizvodnje vozila. Industrijsko okruženje Metaverse sastoji se od četiri dimenzije: masovnog prikupljanja podataka, digitalnih blizanaca procesa, povezanosti ekosistema lanca snabdevanja i skupa naprednih tehnologija, objasnila je grupa Renault u saopštenju za javnost.

 

''Svaki dan se unutar industrijskih pogona Renault grupe prikupi milijarda podataka. Metaverse nudi kontrolu u stvarnom vremenu, što omogućava povećanje fleksibilnosti i prilagodljivosti industrijskih operacija, kao i kvalitet proizvodnje i lanca snabdevanja ili logističkog lanca'', objasnio je direktor industrije Grupe Renault Jose Vicente de los Mozos. Grupacija je razvila platformu za masovno prikupljanje podataka i standardizaciju, uz pomoć koje prikupljaju podatke iz svih svojih industrijskih pogona. Prikupljeni podaci unose se u Metaverse, pružajući polugu za kontrolu realizacije proizvodnih procesa u stvarnom vremenu. U Renaultu su zatim svoju fizičku robu modelirali u digitalne blizance. Dakle, svaka fabrika ima svoje snimanje u digitalnom okruženju. Do 2025. Metaverse će omogućiti uštedu od 320 miliona evra, čemu treba dodati još 260 miliona uštede na zalihama, 60-procentno smanjenje vremena isporuke vozila, 50-procentno smanjenje ugljeničnog otiska proizvodnje vozila i doprinos 60 procentnog smanjenja troškova garancije, procenjuju u grupi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šef Forda: Proizvodnja električnih vozila traži 40% manje radnih mesta

 

ford f150 light.jpg

 

Proizvodnja električnih vozila traži 40% manje radnih mesta nego proizvodnja benzinaca, iako se deo poslova može sačuvati proizvodnjom više delova unutar kompanija, izjavio je šef američkog automobilskog diva Forda.

 

Za izradu električnog automobila je potrebno 40% manje rada, pa moramo sami da proizvodimo delove kako bi svi mogli da budu uključeni u rast, izjavio je Jim Farley za Rainbow Push Coalition na konferenciji o automobilima u Detroitu. Električna vozila imaju manje delova od onih tradicionalnih. Američki sindikat United Auto Workers, koji predstavlja oko 400.000 radnika, navodno je 2018. procenio da bi prelaz na električna vozila mogao da uključuje gašenje 35.000 radnih mesta. U avgustu je američki div otpustio 3.000 stalno zaposlenih i radnika sa ugovorima ''na određeno'' na ugovor, tvrdeći da njegova struktura troškova nije konkurentna u poređenju s onima drugih proizvođača. Na kraju prošle godine zapošljavao je 183.000 radnika.

 

Moramo pokrenuti i celi novi lanac snabdevanja baterijama, motorima i elektronikom, uz još važniju ulogu diversifikacije izvora nabavke, naglasio je Farley. Proizvođači automobila trenutno menjaju lance snabdevanja i fokusiraju se uglavnom na proizvodnju baterija, najvažnije komponente električnih vozila. Ford je nedavno udružio snage s proizvođačem baterija SK Innovationom na izgradnji fabrika baterija u SAD-u. General Motors se udružio sa kompanijom LG Chem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen: GTI i R ostaju, GTX nije siguran

 

vw golf r8 oznake.jpg

 

GTI i R oznake će živeti i u Volkswagenovoj električnoj eri, potvrdio je šef Tomas Šefer, ali GTX možda neće. Do danas, Volkswagen je koristio novu GTX oznaku za svoje sportskije električne automobile sa pogonom na sva četiri točka, kao što su Volkswagen ID.4 GTX i Volkswagen ID.5 GTX. Šefer je za britanski Autocar nagovestio da GTX oznaka neće biti ona koju će brend koristiti dugoročno, dok će GTI i R ostati kao oznake za sportske modele u njihovoj gami.

''Da li će nam GTX oznaka zatrebati u budućnosti, videćemo. Možda nam neće trebati. Ali GTI i R, da.'' Za GTI, Šefer je rekao: ''GTI sa Golfom je uvek bio legendaran. Nastavićemo. Potrebna nam je suština za to, sa performansama. Radimo na takvom EV modelu da bismo GTI preneli napred.'' Za R je rekao da će ostati za vodeće sportske modele.  Ni GTI ni R oznake još nisu korišćene na električnim automobilima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šokantna izjava iz BMW-a: ''Bolje je da zadržite stari auto nego da kupujete novi''

 

223931-bmw x7 2.jpg

 

Svi proizvođači automobila uvek tvrde da je nov automobil neprevaziđen, jer donosi nove tehnologije i sve najbolje što brend ima da ponudi, a sve to sa motivom veće zarade. Ipak, iz BMW-a sada stiže jedna vrlo čudna izjava, a to je da je ipak bolje zadržati stari auto nego kupiti novi.

 

Bavarska kompanija ima veliku gamu vozila, od sportskih automobila, preko porodičnih SUV modela, sve do luksuznih limuzina. Sa konstantnim hardverskim i softverskim unapređenjima, nemački proizvođač uvek ima svežu i kompetitivnu ponudu, što u principu znači da uvek postoji novi, dobar BMW koji možete da kupite, sve dok ste spremni da platite debelo. Ipak, sada se ispostavilo da kompanija ne želi da po svaku cenu kupite nov automobil, jer to baš i nije dobro za životnu sredinu. To svakako zvuči iznenađujuće, ali ova ideja dolazi od Monike Dernai, jedne od glavnih osoba u BMW-u koja je na čelu odeljenja održivosti. Ona se nedavno obratila publici u Londonu povodom konkretnih koraka koje automobilska industrija može da učini kako bi se smanjio negativan uticaj na životnu okolinu. Njena ideja je da umesto kupovine novih automobila, i dalje vozimo automobile koje trenutno koristimo, ali koji bi bili modernizovani uz pomoć naknadnih unapređenja.

 

''Zaista moramo da razmislimo o produženju života automobila. Ne na polju tržišta polovnih automobila gde prodajemo vozila jedni drugima, već da uzmemo automobil koji trenutno vozimo i produžimo njegov životni vek. Ideja bi mogla biti osvežavanje unutrašnjosti. Potrebni su nam novi setovi veština na tržištu rezervnih delova i da dizajniramo automobile tako da se na primer, sedište može ukloniti i ubaciti novo. U tom slučaju, onda je to polovni automobil koji izgleda kao nov'', izjavila je Monika Dernai.

 

preuzeto sa - nova.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otpušteni radnici Amazona, Twittera i Mete novi posao bi mogli da dobiju u Jaguar Land Roveru

 

223266-jaguar b02.jpg

 

Radnici koje su proteklih dana otpustile tehnološke kompanije u Britaniji mogli bi da pronađu novi posao u Jaguar Land Roveru (JLR).

Ovaj proizvođač luksuznih automobila želi da zaposli stotine inženjera da pomognu u razvoju tehnologije električnih automobila. Proizvođač automobila, koji želi da od 2025. postane ''električni'' biznis, najavio je pokretanje portala za zapošljavanje otpuštenih tehnoloških radnika koji će popuniti 800 pozicija koje se odnose na razvoj autonomne vožnje, elektrifikaciju, mašinsko učenje i statistiku i analizu podataka. Kompanija je rekla da veruje da će radnici koji napuštaju velike tehnološke grupe poput Amazona najverovatnije imati potrebne veštine za popunjavanje novih radnih mesta u Britaniji, Irskoj, Sjedinjenim Državama, Indiji, Kini i Mađarskoj. Većina poslova će biti u Britaniji.

 

223265-jaguar b01.jpg

 

Poziv za zapošljavanjem dolazi nakon hiljada otpuštanja poslednjih nedelja u američkim tehnološkim kompanijama, uključujući Twitter, Meta i Amazon, od kojih neke imaju kancelarije u Londonu i Dablinu u Irskoj. ''Naše putovanje digitalnom transformacijom je uveliko u toku, ali mogućnost zapošljavanja visokokvalifikovanih digitalnih radnika je važan sledeći korak'', rekao je u izjavi šef za informisanje Entoni Batl. JLR je prošle godine najavio strategiju elektrifikacije prema kojoj će svi automobili Jaguar biti potpuno električni do 2024. godine, a električna opcija će biti ponuđena u celom portfoliju, uključujući Land Rover. Kompanija je u vlasništvu indijske Tata Motors.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen upozorava da Evropa gubi konkurentnost zbog troškova energije

 

212625-vw id4 01.jpg

 

Direktor Volkswagen putničkih automobila veruje da bi proizvodnja baterijskih ćelija u Evropi mogla postati neizvodljiva ako se cene energije ne kontrolišu. Izvršni direktor Tomas Šefer je naime upozorio da Nemačka i Evropska unija brzo gube atraktivnost i konkurentnost u poređenju sa SAD, Kanadom, Kinom, jugoistočnom Azijom i regionima širom Severne Afrike.

 

''Evropa nije cenovno konkurentna u mnogim oblastima'', navodi Šefer. ''Posebno kada su u pitanju troškovi struje i gasa. Ako ne uspemo da brzo i pouzdano snizimo cene energije u Nemačkoj i Evropi, ulaganje u energetski intenzivnu proizvodnju ili u nove fabrike baterijskih ćelija u Nemačkoj i EU biće praktično nemoguće. Stvaranje vrednosti u ovoj oblasti će se odvijati negde drugde.'' Šefer je upotrebio primer američkog Zakona o smanjenju inflacije, napominjući da on nudi ''kompanijama veoma atraktivne podsticaje za ulaganja u nove fabrike i proizvodnju''. Poređenja radi, on kaže da se ''zastarela i birokratska državna pravila poštuju'' širom Evropske unije.

 

''Nemamo vremena za gubljenje'', dodao je on. ''Evropskoj Uniji su hitno potrebni novi instrumenti da bi se sprečila rastuća deindustrijalizacija i da bi Evropa ostala privlačna kao lokacija za buduće tehnologije i radna mesta!'' Volkswagen namerava da otvori šest fabrika baterija u Evropi do 2030. godine preko svoje kompanije za proizvodnju baterija PowerCo. Kompanija je u julu otvorila svoju osnovnu fabriku u Nemačkoj i potpisala zajedničko ulaganje od 3 milijarde evra sa Umicoreom za proizvodnju katodnog materijala. Druge fabrike baterija koje je osnovao Volkswagen će uključivati dve u Švedskoj, treću u Francuskoj, Španiji ili Portugalu koja će biti otvorena 2026. i jednu u Poljskoj, Slovačkoj ili Češkoj koja će biti otvorena 2027. Volkswagen ne samo da ulaže značajne investicije u fabrike u Evropi, već će uložiti i 400 miliona evra do 2025. godine kako bi proširio infrastrukturu za punjenje električnih vozila širom kontinenta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...