Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Da li biti najveći automatski znači i biti najuspešniji?

Recommended Posts

Kineski Chery pregovara o proizvodnji automobila u Rusiji

 

chery tiggo5x 04.jpg

 

Kineski proizvođač automobila Chery pregovara sa ruskim kompanijama o proizvodnji automobila u Rusiji, piše novinska agencija TASS, pozivajući se na direktora Chery ruske filijale.

''Na prvom mestu u našim planovima je potreba za lokalizacijom proizvodnje na ruskoj teritoriji'', rekao je prema ruskoj novinskoj agenciji Vladimir Šmakov. Dodao je i da želi povećanje Chery prodaje u Rusiji u ovoj godini na 80 do 100 hiljada vozila. Chery je deveti najveći proizvođač vozila u Kini, sa prodatih 959 hiljada vozila u 2021. godini. U Rusiji je prošle godine prodao 40.874 vozila, prema udruženju evropskih firmi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota - so na otvorenu ranu izneverenih kooperanata

 

toyota ev01.jpg

 

Najveći japanski (i svetski) proizvođač automobila poslednjih meseci je bio prisiljen da, u više navrata, smanji broj vozila koja namerava da proizvede u fiskalnoj 2023. što je u Japanu, po prvi put u istoriji te čuvene kompanije, prouzrokovalo ozbiljnu krizu poverenja među njenim kooperantima. Po pisanju tiražnog japanskog ekonomskog časopisa, vrh Toyote je prošlog oktobra, u optimističkom uverenju da će tokom 2022. kalendarske godine snabdevanje poluprovodnicima biti poboljšano, a problemi vezani za koronu prevaziđeni, ocenio da će kupci otvoriti svoje novčanike i potražnja za automobilima znatno porasti, zbog čega je formulisao ideju o proizvodnji čak 12 miliona vozila, što bi bio daleko najbolji rezultat u istoriji svetske automobilske industrije. U januaru je rukovodstvo japanskog giganta korigovalo taj broj, umanjivši ga za milion. I dalje je, međutim, plan bio da se, uprkos nestašici čipova, padu potrošnje usled ekonomske neizvesnosti prouzrokovane kovidom i inflatornim kretanjima nastalim upumpavanjem novca u svrhu spasavanja privrede, u fiskalnoj 2023. (koja je počela 1. aprila ove kalendarske godine) proizvede najveći broj vozila do sada, kako bi se utvrdio tron dominantnog svetskog proizvođača. U maju, međutim, taj plan je dalje osetno revidiran nadole, pa je novi cilj za fiskalnu 2023. godinu 9.7 miliona vozila. I proizvodni cilj za poslednje tromesečje fiskalne 2022. (odnosno, prva tri meseca ove kalendarske godine) bio je revidiran tri puta.

 

Megalomanski plan?
Bitan motiv za razmišljanje o svetskom rekordu od 12 odnosno 11 miliona vozila bio je pokušaj da se reši problem nagomilanih narudžbina. Poremećaji u snabdevanju usled pandemije, ali i Toyotin sistem efikasne proizvodnje koji eliminiše viškove, odnosno, ne ostavlja proizvedene automobile da uzalud sede neprodati po parkinzima i skladištima, već čini sve da ih napravi tačno na vreme u skladu sa potražnjom, učinili su da nakon naglog oporavka potražnje koji je usledio posle širenja vakcinacije i slabljenja virusa kompanija kupcima širom sveta koji su naručili njena vozila ostane dužna čak dva miliona jedinica. To je deset puta više nego u normalnim uslovima.

S obzirom na to da je u fiskalnoj 2022. godini grupa Toyota proizvela nešto manje od 9 miliona četvorotočkaša, ideja da se krene na ispunjenje cilja od 12, odnosno 11 miliona vozila podrazumevala je značajno povećanje proizvodnje i zato iznenadni, veliki kadrovski i materijalni teret za pleća kooperanata, koji je neke od njih naglo prisilio na investicije u proširenje kapaciteta i zapošljavanje. Međutim, kada je usled ukrajinske krize znatno poskupelo gorivo i nastupila inflacija koja poskupljuje proizvodnju i snižava kupovnu moć stanovništva širom zemaljske kugle, postalo je izvesno da će se proizvodnja zakomplikovati, a potražnja za vozilima opasti, pa je Toyota objavila reviziju na ispod 10 miliona jedinica. To umanjenje znači da će mnogi njeni kooperanti imati ozbiljne probleme da povrate svoje investicije.

 

Uzroci lutanja
I dok su kooperanti priklešteni, sama Toyota zbog pada proizvodnje, koji je vidan, ne trpi finansijske poteškoće. Štaviše, kompanija je u fiskalnoj 2022. (koja se završila 31. marta ove kalendarske godine) ostvarila rekordni neto profit od 23 milijarde evra. Međutim, taj profit u velikoj meri je proistekao iz toga što je japanska valuta na najnižim nivoima u odnosu na dolar u poslednjih četvrt veka, što izrazito izvozno orijentisanoj kompaniji koja veliki deo prihoda ubira u inostranstvu u dolarima i evrima prilično odgovara. Prosto rečeno, Toyota trenutno zarađuje mnogo više po prodatom vozilu, tako da je smanjenje proizvodnje (i prodaje) za sada ne dotiče.

 

To je donekle ironična činjenica koja deluje kao so na otvorenoj rani izneverenih kooperanata, koji sada sumnjaju u moć Toyote da realno proceni potrebe tržišta i sposobnosti lanca snabdevanja. Domaći novinari specijalizovani za praćenje tog stuba japanske ekonomije veruju da je uzrok (nesvakidašnjih) učestalih korekcija proizvodnog cilja pre svega to što je kompanija izgubila moć prikupljanja i analiziranja informacija na kojima se zasnivaju predviđanja trendova u snabdevanju i procene u vezi sa tim koliki je broj vozila moguće napraviti. Japanski poznavaoci prilika u Toyoti još jedan uzrok lutanja kompanije u vezi sa obimom proizvodnje vide u prejakom liderstvu generalnog direktora Akija Tojode, praunuka osnivača kompanije, koji se na toj funkciji nalazi punih 13 godina.

 

Pod palicom Tojode, kompanija je u više navrata zauzela prvo mesto u svetu po godišnjem obimu proizvodnje i prodaje i prebrodila izazove kao što su posledice svetske finansijske krize iz 2008. ili poremećaji u snabdevanju izazvani udarom velikog cunamija 2011. godine, koji je na severoistoku Japana usmrtio oko 18.500 ljudi. Njemu se, međutim, sada zamera da je odbijajući sugestije sebi podređenih rukovodilaca stvorio atmosferu u kojoj menadžeri koji imaju detaljniji uvid u stanje stvari na terenu nemaju hrabrosti ili volje da se suprotstave njegovim planovima. Redukciji proizvodnje u grupi Toyota u ovoj fiskalnoj godini, pored globalnih ekonomskih problema kao što su inflacija i nestašica čipova, doprineće kovid zaključavanje kineskog grada Šangaja i skandal u vezi sa nameštanjem parametara kao što su potrošnja goriva i količina štetnih čestica u izduvnim gasovima u japanskoj fabrici kamiona ''Hino'', koja je od 2001. u sastavu Toyote i u Zemlji izlazećeg sunca drži najveći udeo u tržištu tih transportnih vozila - radi rešavanja tih problema njihova isporuka je zaustavljena do daljeg.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto se Audi i BMW suočavaju s rizicima u Kini kako političke tenzije rastu?

 

226760-audi q6 4.jpg

 

Audi i BMW su među automobilskim kompanijama koje investiraju u Kini, uprkos pogoršavanju političkih relacija između najmnogoljudnije zemlje sveta i Evrope. Evropske investicije u Kini opstaju uprkos pogoršanju političkih odnosa između dva trgovinska partnera, s tim što poslovni entiteti iznalaze načine da zaobiđu pretnje vezane za prekid saradnje.

 

bmw lci kina02.jpg

 

Rast ulaganja

Investicije EU u Kini su porasle za 15% u prvoj polovini 2022. u poređenju sa istim periodom prošle godine, kažu podaci Rhodium grupacije, čemu je doprinela BMW-ova kupovina kontrolnog udela u zajedničkom poduhvatu u prvom tromesečju.

Mada su ulaganja u skorije vreme obeležile i neke slabosti, evropske kompanije se ne povlače iz Kine, bez obzira što su se neki toga plašili. Zapravo, podizanje geopolitičkih tenzija bi moglo da motiviše kompanije da prošire lokalne proizvodne lance, kažu analitičari. ''Ne vidimo bilo kakav veliki egzodus za sada, a kompanije i dalje rade na završavanju ranije planiranih projekata'', rekao je Mark Vicke, istraživački analitičar u Rhodium grupaciji. ''Bar što se tiče evropskih firmi, veći igrači imaju značajan interes da nastave s planiranim investicijama u Kini, uprkos nekim kašnjenjima zbog vanrednih mera prouzrokovanih kovidom.''

 

audi a6l 02.jpg

 

Politički odnosi u silaznoj liniji, ali ne i ekonomski

Odnosi između Evrope i Kine se pogoršavaju već više od godinu dana, a odbijanje Pekinga da osudi rusku invaziju na Ukrajinu samo stvari čini još gorim. Sporazum o bilateralnom ulaganju sa Briselom je zamrznut prošle godine, što dodatno povećava rizik. Preko toga, oštre vanredne mere širom Kine, ove godine su ograničile ekonomiju i uticale na profit kompanija.

Bez obzira na to, izvoz iz Evrope se održao na visokom nivou, sa ukupnim obimom isporuka u prvih šest meseci 2022. koji se u osnovi nije promenio u poređenju sa prošlom godinom, uprkos oštrim protivpandemijskim merama u nekim kineskim gradovima, što je značajno smanjilo potražnju u drugom kvartalu. Kinesko tržište je odigralo ulogu spasitelja za brojne bilanse stranih kompanija poslednjih godina, s tim što je vlada pod kontrolu stavila širenje infekcija kovidom i hitro ponovno pokrenula ekonomiju 2020. dostižući prošle godine rast od 8.1% kompenzujući na taj način recesije i vanredne mere na drugim tržištima. Ova situacija se obrnula u 2022. jer su uvedene mere u Šangaju i drugim mestima dovele do obustave rada u fabrikama, što je negativno uticalo na profit ove godine. Međutim, mnoge strane kompanije i dalje veruju da više može da se dobije nego izgubi sa prisustvom u Kini.

 

bmw i3 01.jpg

 

Akcenat na lokalni nivo

BMW je ove godine otvorio proširenje fabrike u Šenjangu, vredno više mlijardi dolara, dok Audi gradi svoju prvu fabriku električnih vozila u Čangčanu.

''Ako vaša definicija razdvajanja podrazumeva odlazak stranih kompanija iz Kine, ili bar značajno smanjenje prisustva i preusmeravanje investicija iz ove zemlje, onda znajte da se to zasigurno ne dešava'', rekao je Jakob Gunter, viši analitičar u Mercator institutu za kineske studije u Berlinu. ''Ono što generalno možemo da vidimo, što se bilo koje industrijske grane tiče, je da se dešava upravo suprotno.'' Da li će se to promeniti u budućnosti nije poznato, ali za sada, neke evropske kompanije sa aktivnostima u Kini biraju manje radikalne opcije kada je reč o odvajanju poslovanja u Kini od globalnih. Takozvane ''lokalne strategije'' uključuju izgradnju lokalnih lanaca snabdevanja i partnerstava u cilju izbegavanja rizika vezanih za geopolitičku situaciju. Jedan od poslednjih primera ovog trenda je odluka Volkswagen grupacije da formira regionalni kineski odbor, što bi omogućilo autonomnije i tečnije donošenje odluka. Kompanija već sada zapošljava više od 90.000 ljudi u Kini i upravlja sa preko 40 fabrika vozila i komponenti, zajedno sa svojim partnerima. Međutim, takvi potezi ne doprinose mnogo smanjenju oslanjanja evropskih kompanija na Kinu. One su možda statistički potcenjene, jer neki podaci o direktnim stranim investicijama ne obuhvataju u potpunosti profit koji se generiše i ponovo investira na lokalnom planu.

 

Preispitivanje investicija

Zvanični podaci sugerišu da je entuzijazam Evropljana za ulaganja u Kini ostao na relativno visokom nivou poslednjih godina. Nemačka, primera radi, usmerila je preko 5% svojih direktnih stranih ulaganja u Kinu 2020. kažu podaci Bundesbanke, mada se čini da interesovanje opada. ''S obzirom na veoma tešku situaciju u Evropi sumnjam da će evropske kompanije napustiti Kinu u skoro vreme'', rekla je Alisija Garsija Herero, glavni ekonomista za azijsko-pacifički region u Natixisu. ''Geopolitički problemi bi mogli da promene balans na račun dalje ekspanzije u Kini, ali za to će biti potrebno vreme, uzimajući u obzir do koje mere se globalna situacija pogoršala.'' U anketi koju je u maju objavila Privredna komora Evropske unije u Kini, samo 7% anketiranih preduzeća se izjasnilo da ih je rat u Ukrajini podstakao da razmisle o preusmeravanju investicija van Kine, dok je 10% čak reklo da je ruska invazija na Ukrajinu Kinu učinila privlačnijom za ulaganja. Međutim, gotovo svaka četvrta firma je potvrdila da je ograničenja prouzrokovana merama protiv kovida primoravaju da preispita neke investicije.

 

Kompanije su zarobljene u Kini

Garsija Herero upozorava da tržišne mogućnosti nisu jedina stvar koja evropske kompanije drži prisutnim u Kini. Ključni izazov sa kojim se firme sa Starog kontinenta suočavaju je to to što mnoge gube kontrolu nad svojim kancelarijama u najmnogoljudnijoj zemlji sveta, kaže ona, budući da je broj stranog osoblja opao tokom pandemije, dok politički uticaj i pritisak vezani za ponovno investiranje ostvarenog profita rastu. Jedan primer takvog uticaja, koji je ona navela, bilo je uspostavljanje komiteta Komunističke partije u bankarskom investicionom poduhvatu HSBC Holdingsa pre nekoliko nedelja. ''Nije da su oni nužno srećni ovde, čak i ako se njihove vlade okreću sve više protiv Kine, kompanije su sada tu zarobljene više nego ikada ranije'', elaborirala je ona.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crni oblaci nad nemačkom auto industrijom

 

197298-mercedes 01.jpg

 

Cela nemačka automobilska industrija - proizvođači automobila, distributeri i radionice - trebalo bi da se pripremi za dugoročno slabije poslovanje od uobičajenog, pokazuje studija finansijskog konsultanta S&P Global.

 

''Ni Nemačka ni druga velika evropska tržišta se neće vratiti na nivoe pre krize još nekoliko godina'', rekao je Martin Benecke, stručnjak za automobilsku industriju S&P-a. ''Očekujem da će nemačko tržište trajno imati manje od tri miliona novih registracija, možda čak i još manje'', rekao je Beneke za časopis Automobilwoche. Do pandemije u Nemačkoj je godišnje bilo registrovano između 3.2 i 3.6 miliona novih automobila. Prošle godine je ta brojka bila samo 2.6 miliona. U prvih sedam meseci ove godine na puteve u Nemačkoj je izašlo samo 1.4 miliona novoregistrovanih vozila. Prema podacima industrijskog udruženja VDA, to je 11% manje nego prethodne godine, a više od trećine manje nego pretpandemijske 2019. godine.

 

Troškovi su u međuvremenu porasli i prelili se na cenu automobila, a to se neće promeniti u skorije vreme. ''Postaje jasno da će cene trajno ostati visoke'', rekao je Beneke. Osim toga, dodao je, potrošači su zbunjeni pod pritiskom raznih oblika krize. ''U budućnosti si mnogi neće moći priuštiti drugi ili čak treći automobil u porodici'', rekao je analitičar. Mnogi su se navikli na rad od kuće ili e-bicikle, zato ni ne osećaju potrebu da imaju više od jednog automobila u porodici, pa je industrija verovatno trajno izgubila deo svojih potrošača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford otpušta 3.000 radnika

 

ford b 2021 proizvodnja.jpg

 

Ford otpušta oko 3.000 radnika u nastojanju da smanji troškove i pređe na električne automobile. U Email-u je zaposlenima rečeno da će 2.000 radnika sa punim radnim vremenom biti otpušteno, zajedno sa još 1.000 radnika pod ugovorom. Izvršni predsednik Bill Ford i izvršni direktor Jim Farley su naglasili da će osigurati beneficije svim otpuštenim radnicima, kao i da će im pomoći u pronalasku novog zaposlenja. Takođe su izjavili da ''Ford ima priliku da postane lider u novoj eri povezanih i električnih vozila. Gradnja budućnosti zahteva promene i preoblikovanje svih aspekata načina na koji smo funkcionisali više od veka. To znači preraspojelu resursa i strukturu troškova koja je nekonkurentna tradicionalnim i novim firmama.''

 

Američki proizvođač automobila je otkrio da njegova struktura troškova nije konkurentna General Motorsu, Stellantisu i Tesli. ''Reorganizujemo i pojednostavljujemo funkcije u celom poslovanju'', zaključuje se u poruci.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford odložio ulaganja u Španiji

 

ford kuga struja.jpg

 

Ford je objavio da će odložiti ulaganja u Španiji zbog ''izmenjenih izgleda za Evropu'', poručivši ipak da za sada ne planira da ukida radna mesta u fabrici električnih vozila u Valensiji. Kompanija nije navela detalje o izmenjenim izgledima.

 

Ford za sada neće ukidati radna mesta u fabrici u Valensiji, rekao je portparol španske filijale, iako su dugo najavljivali restrukturiranje radne snage, budući da je za sklapanje električnih automobila potrebno manje radnih sati. Najavljeno odlaganje ulaganja nije preterano zabrinula sindikat UGT i špansko ministarstvo industrije, budući da, po njihovoj proceni, neće uticati na Fordov plan za proizvodnju električnih vozila u Španiji. Početkom nedelje kompanija je saopštila da će ukinuti ukupno 3.000 radnih mesta, najvećim delom u Severnoj Americi i Indiji. ''Španska vlada je i dalje spremna da podržava aktuelna i buduća Fordova ulaganja u Španiji'', navodi se u saopštenju ministarstva industrije. Ford je poručio i da neće od Španije tražiti podršku iz programa za obnovu i oporavak privrede EU-a od koronakrize za ulaganja u električna vozila, ali će sarađivati sa vlastima kako bi identifikovao druge mogućnosti državne podrške za proizvodnju. Podršku su zatražili u maju i dobili 106 miliona evra, ali su povukli zahtev pre isteka roka za potencijalne promene, saopštilo je ministarstvo. Kompanija planira da počne proizvodnju električnih vozila u Španiji 2025. godine i da potpuno elektrifikuje ponudu putničkih automobila do 2030.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BYD razmišlja o proizvodnji električnih automobila u Evropi

 

byd han 4.jpg

 

Kineska kompanija BYD razmatra lokalizovanu proizvodnju svojih električnih automobila kako bi bolje opsluživao evropsko tržište, nakon što će u naredna četiri meseca na Starom kontinentu ponuditi Han limuzinu, Tang SUV i Atto 3 krosover. Automobili se trenutno proizvode u kineskom Šenženu, odakle će se u početku izvoziti na globalna tržišta kao deo plana masovne globalne ekspanzije: Skandinavija, Nemačka, zemlje Beneluksa, Velika Britanija i Izrael. Ali govoreći ekskluzivno za britanski Autocar, Brajan Jang, pomoćnik generalnog direktora BYD Europe, rekao je da je mogućnost proizvodnje automobila na lokalnom nivou ''zanimljiva''. ''Ozbiljno razmišljamo o nekim planovima za lokalizaciju'', potvrdio je on.

 

Upitan gde bi BYD mogao da uspostavi proizvodni pogon u Evropi, Jang je rekao: ''Nemamo čvrst plan. Tek smo počeli da učimo, da zaista razumemo uverenja naših kupaca, i ako sve prođe kako treba i izgradimo sve temelje i strukturu ovde, to bi moglo dovesti do neke lokalizacije.'' On je dodao: ''To će se raditi korak po korak''. BYD se nada da će od Tesle osvojiti značajan tržišni udeo u Evropi i stiže sa triom modela pažljivo osmišljenih da se suprotstave osnovnim modelima američkog brenda. Ali Tesla ima prednost u regionu - ne samo zato što prodaje električna vozila u Evropi više od jedne decenije, već i zato što sada proizvodi automobile u velikom obimu u novoj fabrici u blizini Berlina. BYD je prodao 641.350 ''vozila sa novom energijom'' (NEV) u prvoj polovini 2022. - brojka koja uključuje ograničen broj plug-in hibrida i vozila na vodonik - u poređenju sa Teslinih 564.000 jedinica i planira eksponencijalno povećanje proizvodnje u narednim mesecima.

 

Ali uprkos zdravoj proizvodnji iz svojih pet postojećih kineskih fabrika, BYD će imati velike koristi od otvaranja evropske fabrike, kako u smanjenju vremena isporuke za lokalne kupce, tako i u smanjenju troškova isporuke. Postoje mogućnosti koje treba istražiti i u smislu deljenja platforme. BYD već radi sa Toyotom na razvoju pristupačnih električnih vozila za kinesko tržište, a Jang je rekao da je kompanija ''prilično otvorena'' za mogućnost da ponudi svoju novu arhitekturu e-Platforme 3.0 za upotrebu od strane drugih proizvođača. ''Prilično smo otvoreni za celu industriju. Možemo da radimo zajedno da zaista razvijemo čitavo tržište električnih vozila. Ovo je naša filozofija'', rekao je Jang.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nestašica čipova se nastavlja. Rezultat: nekompletirani Fordovi se vide i iz svemira

 

227650-ford s03.jpg

 

Ovo je kao u onoj šali: šta se vidi iz svemira osim Kineskog zida? Neprodate količine Rovera... Sada kad nema čipova u stvarnosti se ova šala može odnositi na Ford.

Naime, prošle godine Ford je sklonio hiljade nekompletiranih Super Duty kamioneta na stazi Kentucky Speedway. Američki proizvođač automobila je sada to opet učinio jer čini se da se problem sa nestašicom čipova nastavlja. Zalihe Ford Super Duty kamioneta bez čipova su neverovatno porasle prošle godine, a u jednom trenutku ih je na Kentucky Speedwayu bilo toliko da su se mogli videti iz svemira. Ispostavilo se da je to ponovo slučaj ove godine. Satelitske slike od 16. avgusta do sada podupiru tu tvrdnju.

 

227648-ford s02.jpg

 

Ove fotografije od prošle nedelje pokazuju brojne Fordove na stazi, oko sat vremena udaljenoj od fabrike u kojoj se proizvodi Super Duty. Trenutno još uvek ima praznog prostora unutar i oko pomoćnih parcela Kentucky Speedwaya, što svakako nije bio slučaj u maju prošle godine.

 

227649-ford s01.jpg

 

The Drive je kontaktirao Ford da bi saznao zašto su ti kamioneti smešteni tamo, a portparol firme je potvrdio da čekaju na čipove, baš kao i prošle godine.

''Globalna nestašica poluprovodnika nastavlja da utiče na Fordove fabrike u Severnoj Americi - zajedno sa proizvođačima automobila i drugim industrijama širom sveta'', rekao je portparol Forda. ''Iza kulisa imamo timove koji rade na maksimiziranju proizvodnje, uz kontinuiranu predanost izradi svakog vozila visoke potražnje za naše kupce s kvalitetom koju očekuju''. Ford takođe skladišti nezavršene Super Duties u staroj fabrici municije u Čarlstounu u Indijani, koja je udaljena oko 25 minuta od fabrike Super Duty. Izvršni direktor Forda, Jim Farley, govorio je o nestašici čipova s puno nade, rekavši da je snabdevanje proizvođača automobila stabilno u odnosu na svoju najgoru tačku u 2021. godini. ''Kada pokušavate zadovoljiti nezasitu potražnju sa ograničenim komponentama, sigurno ćete naići na probleme''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda u septembru smanjuje proizvodnju automobila za čak 40%

 

226481-honda zrv 04.jpg

 

Honda će početkom septembra smanjiti svoju planiranu ukupnu proizvodnju automobila u tekućoj fiskalnoj godini za 40 posto zbog problema u lancima snabdevanja i logistici. Pre ove odluke kompanija je dugo bila optimistična da se situacija sa nedostatkom čipova, koja je već nekoliko puta uticala na smanjenje proizvodnje, popravlja. U fabrici u prefekturi Saitama, severno od Tokija, početkom septembra proizvodnja automobila biće smanjena za 40%, a u drugoj fabrici u Suzukiju, na zapadu zemlje, za 30%, sažeo je Reuters saopštenje japanske kompanije.

U Hondi su već u maju bili prisiljeni da koriguju plan proizvodnje. U Toyoti, najvećem Hondinom rivalu nastavljaju da ostvaruju cilj rekordne globalne proizvodnje - 9.7 miliona vozila u tekućoj finansaijskoj godini, koja inače završava u martu 2023. godine. Prema prognozama, samo u septembru se očekuje proizvodnja oko 850.000 vozila, a do novembra planiraju da povećaju proizvodnju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche bi na IPO-u mogao da dostigne vrednost cele Volkswagen Grupe

 

205034-porsche p01.jpg

 

Inicijalna javna ponuda (IPO) Porschea pod kontrolom Volkswagena bi mogla da se dogodi već u septembru.

Bloomberg piše da je Porsche prikupio interes ulagača za dogovor. Sastavljanje knjige investitora koji će kupiti deonice je deo procesa u svakoj ponudi deonica. Porsche Automobil Holding SE je firma koja drži 53.3% običnih deonica Volkswagena. Dugogodišnji je investitor u Volkswagen. Porsche AG je, u međuvremenu, entitet koji proizvodi Porsche. Porsche AG biće firma koja će prikupljati novac prodajom deonica. Volkswagen će verovatno zadržati udeo u proizvođaču kultnih sportskih automobila.

 

IPO je jedan od potencijalnih načina za otključavanje dela vrednosti jedne od Volkswagenovih marki za Volkswagenove investitore. Zajedno sa Porscheom, Volkswagen između ostalog proizvodi Lamborghinije, Bugattije i Bentleyje. Marke sportskih automobila mogu da postignu veće vrednosti od tradicionalnih proizvođača automobila. Naprimer, deonicama Ferrarija trguje se za oko 35 puta veću zaradu od procenjene 2023. godine. Deonicama Volkswagena trguje se oko 5 puta iznad zarade. IPO je predviđen za septembar, a procena bi mogla da dostigne 60 do 85 milijardi dolara. Poređenja radi, Volkswagen ima tržišnu kapitalizaciju od oko 85 milijardi dolara, tako da je gornja granica raspona vrednosti Porschea ista kao i celokupna procena za VW ovih dana.

U poslu sa automobilima ponekad je manje ustvari više. Ferrari ima tržišnu kapitalizaciju od otprilike 37 milijardi dolara. Isporučio je oko 11.000 automobila u 2021. Porsche je iste godine isporučio oko 300.000 automobila. Na 85 milijardi dolara deonice Porschea bile bi procenjene na oko 280.000 dolara po automobilu. VW je isporučio više od 7.7 miliona automobila. Procenjen je na oko 11.000 dolara po prodatom automobilu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geely želi da preuzme deo Renaulta

 

226614-geely p3.jpg

 

Kineski proizvođač automobila Geely i naftna kompanija trenutno pregovaraju o preuzimanju dela Renaulta, prema izvorima bliskim francuskom automobilskom divu. Renault planira da svoje poslovanje podeli u dva dela, jedan će se baviti razvojem motora sa unuitrašnjim sagorevanjem, dok će drugi biti zadužen za električna vozila. Kineski Geely je zainteresovan za preuzimanje dela kompanije za razvoj motora na fosilna goriva, ali za sada se Renault i Geely nisu izjasnili po tom pitanju. Sa druge strane, Nissan, koji je dugogodišnji partner francuske kompanije, nije zainteresovan za ulaganje u razvoj benzinskog i dizel Renaulta.

 

Prema određenim najavama, Renault će ove jeseni objaviti planove za stvaranje kompanije posvećene električnim vozilima koja će biti smeštena u Francuskoj, ali i druge koja će biti u inostranstvu, a koja će uključivati razvoj i proizvodnju benzinskih i dizelskih agregata, kao i menjače u fabrikama u Španiji, Portugalu, Turskoj, Rumuniji i Latinskoj Americi. Renault želi da ostane većinski deoničar u ''Ampere'' diviziji za električna vozila, koja će zapošljavati oko 10.000 ljudi. Međutim, što se tiče Horse odeljenja motora na fosilna goriva, francuska marka planira da nude samo manjinski deoničar. Dva izvora su rekla da bi Renault imao 40 posto deonica kompanije, dok bi Geely mogao da ima isti udeo, a naftna kompanija bi preuzela 20% deonica. Geely iz godine u godinu povećava svoju prisutnost u Evropi jer su preuzeli vlasništvo nad brendovima Volvo i Lotus, a osim toga imaju i udeo u Mercedesu. Prema jednom od izvora, konačni dogovor za Renault još nije postignut, a francuska kompanija još uvek razmatra ponude.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen odlučan da postane najveći svetski proizvođač električnih automobila

 

Volkswagen id6 07.jpg

 

Oliver Blume, glavni izvršni direktor Porschea, a sada i novi izvršni direktor Volkswagena nakon što je Herbert Diess bio prisiljen da odstupi, najavio je da želi da zadrži trenutni put proizvođača prema elektrifikaciji i, gde je to moguće, ubrza tempo.

Novi šef VW-a je primetio da će proizvođač automobila morati da pronađe pravi ritam u kojem će napraviti prelaz na električna vozila kako bi sve bilo što održivije, a takođe ne bi trebalo da izgubi kompaniji previše novca u tom procesu. Prema Reuters-u, Blume je tokom nedavnog sastanka za vodeće globalne menadžere VW-a u Lisabonu rekao: ''Zaljubljenik sam u e-mobilnost i stojim na tom putu... Zadržaćemo dosadašnji tempo i, gde je to moguće, pojačati ga''.

 

Izveštaj iz juna sugeriše da će Volkswagen prestići Teslu u prodaji električnih vozila u sledećih 18 meseci. Sa očekivanom prodajom električnih vozila u 2022. od oko 800.000 jedinica, zatim 1.3 miliona u 2023. VW će definitivno smanjiti jaz između VW-a i kompanije Tesle, koja zauzvrat predviđa godišnji rast od 50 posto za broj vozila isporučenih u 2022. Drugim rečima, Tesla ove godine očekuje prodaju od 1.5 miliona EV-a, gotovo dvostruko više od VW-a, a ako zadrži sličnu stopu rasta u 2023. onda bi sledeće godine trebalo da lako proda više od 2 miliona vozila. Američki proizvođač automobila gradi fabrike širom sveta i ne planira da uskoro stane, iako će prema Herbertu Diessu izgradnja toliko novih fabrika u stvari oslabiti Teslu. Volkswagen još uvek radi bolje od većine proizvođača kada je u pitanju prilagođavanje svog poslovnog modela kako bi brže od rivala prihvatio prelazak na električna vozila, a dokaz tome nije samo broj prodatih vozila, već i činjenica da je proizvođač sposoban da ostvari profit prodajom velikih količina električnih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja Lade u Rusiji naglo skočila

 

lada granta 01.jpg

 

Tokom avgusta, Lada je u Rusiji zabeležila rast prodaje od čak 75%, jer je program državnih subvencija uspeo da poveća potražnju u ovoj zemlji. Lada, koja je deo kompanije AvtoVAZ, zabeležila je nagli skok prodaje u avgustu, i to u prilično nezgodnom trenutku za automobilsku industriju u Rusiji koja je u velikim problemima od početka sukoba u Ukrajini.

Ruski brend je prodao ukupno 18.087 putničkih automobila tokom prošlog meseca, što je skok od 75% u odnosu na jul. I dok je prodaja manja za 7% u odnosu na avgust prošle godine, to je najbolja mesečna prodaja Lade od trenutka kada je Rusija poslala desetine hiljada vojnika u Ukrajinu tokom februara. Maksim Sokolov, predsednik AvtoVAZ-a, istakao je da je prodaja dva modela Lade, Granta i Niva, već dostigla nivo pre ove krize, što je označio kao bitan korak ove kompanije ka oporavku.

 

lada niva classic 02.jpg

 

''Uspešno ćemo prevazići trenutne poteškoće i zadovoljiti potražnju na ruskom tržištu automobila'', navodi se u zvaničnom saopštenju. Kompanija, koja zapošljava oko 42.000 ljudi, navela je da je program državnih subvencija koji pomaže kupovinu novih automobila pomogao u povećanju potražnje. Ruski automobilski sektor, koji umnogome zavisi od stranih delova i globalnih lanaca snabdevanja, praktično se zaustavio kada su Rusiji uvedene sankcije nakon invazije Ukrajine. Primera radi, proizvodnja automobila u Rusiji je tokom maja pala za 97% jer su mnoge kompanije, kao što je AvtoVAZ, bile primorane da zatvore fabrike i radnicima ponude otpremnine kako bi napustili kompaniju. Ipak, treba napomenuti da su automobili koje Lada trenutno proizvodi zapravo rudimentarne verzije, bez brojne opreme kao što su ABS, ESP, vazdušni jastuci ili električni prozori.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

IPO Porschea možda već ove jeseni

 

Porsche-Boxster 01.jpg

 

Očekuje se da će Volkswagen objaviti da li će Porsche plasirati na berzu kao zaseban subjekat. Prema saopštenju kompanije, to bi moglo da se dogodi u bliskoj budućnosti.

 

Izvršni odbor i nadzorni odbor planiraju da se pozabave mogućom početnom javnom ponudom (IPO) za jedinicu sportskih automobila krajem septembra ili početkom oktobra na svojim sastancima, saopštava kompanija. Volkswagen takođe treba da odobri planove za prodaju četvrtine redovnih deonica plus jedne deonice u Porscheu SE (PSE), holding kompaniji koja je delimični vlasnik nemačke Volkswagen grupe. VW je plan najavio u februaru. Taj potez bi omogućio porodicama Porsche i Piëch, koje drže najveći paket deonica u VW grupi, blokirajuću manjinu u Porscheu, čime bi se osiguralo da mogu da utiču na sve ključne odluke. Međutim, odluka o IPO-u Porschea i dalje će zavisiti od opštih tržišnih uslova, rekao je Porsche.

Bivši šef VW-a Herbert Diess je najavio planove za lansiranje Porschea na berzu, ali njih bi trebalo da sprovede njegov naslednik Oliver Blume, koji je kompaniju preuzeo početkom ovog meseca. Takođe je najavio planove za daljnje širenje električne mobilnosti i takođe će smanjiti upravu sa sadašnjih 12 članova na 9.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen stvara zalihe vetrobranskih stakala zbog potencijalne nestašice

 

vw id3 01.jpg

 

Volkswagen je počeo da gomila zalihe vetrobranskih stakala zbog straha da će Evropa uskoro pretrpeti veliku nestašicu materijala.

 

Proizvođači automobila inače rade na principu ''tačno na vreme'' da bi izbegli ogromne zalihe delova koji leže okolo i troše novac i prostor. Ali Wall Street Journal izveštava da Volkswagen masovno kupuje vetrobranska stakla i prozore jer smatra da bi rast cene energije u Evropi mogao da izazove nestašicu stakla na kontinentu. I dok proizvođači poput Aston Martina, Ferrarija i McLarena s vremena na vreme iznova izbacuju neobični speedster bez vetrobranskog stakla, prosečni vozač Passata neće biti oduševljen idejom da mora da nosi kacigu do prodavnice. Proizvodnja stakla je energetski intenzivna i uključuje zagrevanje peska, natron sode i krečnjaka zajedno korišćenjem prirodnog gasa, ali cena tog gasa je naglo porasla otkako je Rusija napala Ukrajinu. Oko 40% nemačkog gasa dolazi iz Rusije, koja bi ove zime mogla da dodatno poveća cene.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen: Porsche IPO ide prema planu

 

porsche boje 02.jpg

 

Iz Volkswagena su u ponedeljak objavili da se najavljena inicijalna javna ponuda (IPO) Porschea odvija prema planu uprkos problemima na globalnim tržištima i sve većoj energetskoj krizi u Evropi.

 

''Stvari napreduju prema planu'', izjavio je glavni finansijski direktor Arno Antlitz u saopštenju objavljenom u ponedeljak. ''Prikupljeni novac bi nam dao više fleksibilnosti da dalje ubrzamo transformaciju'', izjavio je Antlitz koji je bio angažovan na pripremi onoga za šta se očekuje da će spadati među istorijski najveće evropske prodaje deonica. IPO dolazi u trenutku najgorih uslova na tržištu u poslednjih nekoliko godina. Zvanično, VW je sa pripremom za izlistavanje jedne od svojih najdragocenijih kompanija počeo u februaru, pre nego što je ruska invazija na Ukrajinu donela haos na tržište i inicirala energetsku krizu u Evropi. VW je plan najavio u februaru. Taj potez bi omogućio porodicama Porsche i Piëch, koje drže najveći paket deonica u VW grupi, blokirajuću manjinu u Porscheu, čime bi se osiguralo da mogu da utiču na sve ključne odluke. Međutim, odluka o IPO-u Porschea će i dalje zavisiti od opštih tržišnih uslova, rekao je nedavno Porsche, a valuacije se ćine vrlo atraktivnima u ovom trenutku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BYD planira izgradnju fabrike na Tajlandu

 

byd seal 1.jpg

 

Kineski div za električne automobile i baterije BYD planira svoju prvu fabriku putničkih automobila s punim ulaganjem izvan Kine - na Tajlandu. BYD je potpisao ugovor o kupovini zemljišta i izgradnji fabrike za nove energetske automobile u industrijskom parku kojim upravlja lokalni div WHA Group. Kompanije nisu otkrile iznos ulaganja. Nova energija uključuje čistu bateriju i hibridnu snagu.

Vest dolazi u trenutku kada se BYD brzo širi u druge zemlje. Naime, kompnaija planira da uđe na tržište putničkih automobila u Japanu prodajom tri modela električnih automobila lokalnim kupcima sledeće godine. BYD je objavio da je početkom avgusta i zvanično ušao na tajlandsko tržište putničkih automobila. Kompanija navodi da bi nova fabrika trebalo da počne s radom 2024. godine, a proizvodiće automobile za lokalno tržište i za izvoz u zemlje poput onih u jugoistočnoj Aziji. Automobili će se takođe izvoziti u Evropu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opel bi u Nemačkoj mogao da otpusti 1.000 ljudi

 

opel fabrika.jpg

 

Još jedan brend razmatra otpuštanje radnika u svojim fabrikama. Zaposleni će biti podstaknuti prevremenim odlaskom u penziju i otpremninama.

 

Otpuštanja radnika u automobilskoj industriji su sve češća pojava. Tesla i Ford su nedavno uveli značajna smanjenja radnih mesta. Mnogo je naznaka da slična sudbina čeka i Opel, koji bi sledećih meseci mogao da otpusti oko 1.000 ljudi. Nemački časopis Handelsblatt izveštava o Opelovim planovima. Prema objavljenim izveštajima, Stellantis, kojem pripada Opel, razmatra slanje odabranih zaposlenih u delimičnu ili prevremenu penziju u zamenu za otpremnine. ''Suočeni sa brzom transformacijom industrije, pandemijom, geopolitičkom situacijom, nestabilnim lancima snabdevanja i ogromnim rastom cena energije i sirovina, razmatramo program dobrovoljnog odlaska za do 1000 zaposlenih u Nemačkoj'', potvrđuje portparol marke kojeg citira Handelsblatt. Konačne odluke još nisu donete. Poznato je, međutim, da program može da obuhvati zaposlene iz svih nemačkih Opelovih fabrika: Russelsheim, Eisenach i Kaiserslautern.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen će možda deo proizvodnje automobila morati da preseli iz Nemačke

 

volkswagen factory.jpg

 

Snabdevanje gasom je neizvesno, a ne moramo vas posebno informisati zašto je tako. Nemačka industrija je snažno pogođena, odnosno pravi logistički problemi se tek naziru. Ruski gasovodi su zatvoreni, sa druge strane skladišta su puna, ali će se i relativno brzo isprazniti. Nemačka industrija pokušava da obezbedi rezervna rešenja, a sad se oglasio i Volkswagen, koji će daljnju krizu s gasom pokušati da razreši alociranjem delom proizovodnje automobila.

Volkswagen upravlja fabrikama automobila u Portugalu, Španiji i Belgiji, zemljama u kojima se nalaze LNG terminali i pretpostavlja se da će se tamo seliti proizvodnja iz Nemačke ako će biti problema u snabdevanju sa gasom. Takođe, Volkswagen ima i fabrike u Slovačkoj i Češkoj, koje zavise od ruskog gasa. VW je objavio da bi trebalo da u sledećih 5 do 6 meseci nastavi sa dogovorenom proizvodnjom u Nemačkoj, ali nakon toga će mnogo toga biti neizvesno. Nije samo veliki koncern direktno u opasnosti, to se odnosi i na niz dobavljača delova za Volkswagenove automobile, koji se takođe bore s neizvesnošću u snabdevanju gasom i visokim cenama energije.

 

Proizvodnja Volkswagena zavisiće od nemačkih zaliha gasa

Volkswagen će biti u mogućnosti da održava proizvodnju u narednih pet ili šest meseci ukoliko Nemačka nastavi da popunjava rezerve gasa, ali rastuće cene energenata i nestabilnost u mrežama nabavnih lanaca predstavljaju rizik za globalnu proizvodnju, izjavio je jedan od direktora kompanije. Ukoliko se ne obnove isporuke gasa iz Rusije u Nemačku kroz gasovod ''Severni tok 1'', proizvođač automobila očekuje da će od juna 2023. doći do nestašice prirodnog gasa, navodi direktor u kompaniji Volkswagen koji je želeo da ostane neimenovan, dodajući da svoju prognozu bazira na studiji o zalihama gasa u Nemačkoj koju je objavio Goldman Sachs.

 

Sa oštrim smanjenjem isporuka ruskog gasa, koje su odgovor na evropske sankcije, Nemačka pokušava da dođe do novih izvora energije na drugoj strani. U evropskim skladištima gasa zalihe su na nivou od 85.6%, a u nemačkim od skoro 90%, pokazuju podaci firme Gas Infrastructure Europe, ali još uvek nije moguće predvideti kakva će situacija biti nakon zime. Planirane kratkoročne mere zaštite od nestašice uključuju skladištenje energenta i transport gasovoda brodom ili vozom. Srednjoročna rešenja bi mogla uključivati relokaciju proizvodnje u druge regione. U odvojenoj izjavi, još jedan direktor kompanije Volkswagen Mihael Hajneman (Michael Heinemann), koji je ujedno i portparol za VW Kraftwerk, naveo je da će proizvođač automobila smanjiti potrošnju prirodnog gasa za više od 20%, što je minimum koji je propisala nemačka vlada. Dobavljači u oblastima kao što su staklarska i hemijska industrija koje su zavisne od energenata neće biti u mogućnosti još dugo da podržavaju cene gasa i električne energije, upozoravaju direktori VW.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantis i Renault delimično obustavljaju proizvodnju u španskim fabrikama

 

199344-renault 02.jpg

 

Stellantis i Renault će delimično zaustaviti svoju proizvodnju u španskim fabrikama u narednim danima i nedeljama, jer i dalje nedostaje mikročipova, rekla su dvojica predstavnika sindikata za Reuters. Globalna nestašica čipova, uzrokovana haosom u snabdevanju pandemijom i rastućom potražnjom, opustošila je automobilski sektor i mnoge kompanije su privremeno zaustavile proizvodnju.

Dve fabrike Renoa u španskoj regiji Kastilja i Leon privremeno će biti zaustavljene, pri čemu će se jedna potpuno zatvoriti, a druga će otkazati smene nekoliko dana ove i sledeće nedelje, rekao je predstavnik sindikata CCOO. U Stellantisovoj fabrici u Vigu, na severozapadu Španije, kompanija je otkazala noćne smene u subotu i nedelju. ''U februaru su obustavili proizvodnju na 15 dana. Nedostatak snabdevanja mogao bi značiti više zatvaranja u svakom trenutku'', rekao je predstavnik sindikata Stellantisa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opel odložio planove za širenje poslovanja na kinesko tržište

 

opel fabrika 01.jpg

 

Opel odlaže planove za širenje poslovanja na kinesko tržište.

Portparol Opelove matične kompanije Stellantis je potvrdio raniji izveštaj nemačkih finansijskih novina Handelsblatt, koji je rekao da su rastuće geopolitičke napetosti između rukovodstva u Pekingu sa jedne strane, i SAD-a i Evropske unije s druge strane dovele do ovakve odluke. Portparol je rekao da je za Opel važnije nego ikad da postavi jasne prioritete zbog trenutnih izazova u automobilskom sektoru. ''U ovoj pozadini i uzimajući u obzir količinu potrebnu za pravi efekat, Opel trenutano stavlja na čekanje planove za ulazak na kinesko tržište'', rekli su iz kompanije. Rukovodstvo te kompanije je u julu 2021. najavilo da će lansirati Opel na kinesko tržište kao potpuno električni brend.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

I Norveški državni fond zainteresovan za IPO Porschea

 

porsche 911 beli.jpg

 

Volkswagen je prikupio obećanja od investitora za planirani IPO Porschea, a među zainteresovanima je i poznati norveški državni fond, izjavile su osobe upoznate sa situacijom.

Norges Bank Investment Management je pristao da učestvuje u jednoj od najvećih evropskih inicijalnih javnih ponuda (IPO), izjavile su pomenute osobe. VW u pregovorima trenutno zagovara valuaciju od oko 70 do 85 milijardi evra, navode upućene osobe uz molbu za anonimnošću jer se radi o privatnim informacijama. Pri gornjoj granici tog raspona Porsche bi vredeo gotovo toliko koliko vredi i sam VW. Cena povlašćenih deonica najvećeg evropskog proizvođača automobila je u poslednjih 12 meseci skliznula za oko 23%, što kompaniji daje tržišnu vrednost od 89 milijardi evra.

 

Drugi veliki investitori poput finansijskog konglomerata T. Rowe Price Group su već iskazali interes za upis Porscheovih deonica. Qatar Investment Authority se preliminarno obavezao na kupovinu udela od 4.99%, objavljeno je nedavno iz samog VW-a. Dietrich Mateschitz, milijarder i idejni začetnik energetskog pića Red Bull, takođe je bio u pregovorima o kupovini deonica kroz ponudu, saznaje se. Međutim, investiciju verovatno neće sprovesti nakon što su se raspali pregovori o potencijalnom partnerstvu Porschea i Red Bull-a u Formuli 1, napominje dvoje ljudi upoznatih sa situacijom. VW planira da finalizuje odluku o rasponu cena za Porsche i krene sa primanjem narudžbina investitora.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deonice Porschea krajem septembra na berzi

 

205036-porsche p01.jpg

 

Porsche ulazi na Frankfurtsku berzu krajem meseca. Prva javna ponuda deonica će se održati 29. septembra, a Porsche planira da stečena sredstva iskoristi za razvoj električnih vozila i softvera.

 

Na prvoj javnoj aukciji deonica Porschea biće dostupno do 113.875.000 deonica po ceni od 76.5 do 82.5 evra po deonici. Volkswagen očekuje da će Porsche prodajom deonica prikupiti 9.4 milijarde evra koje će iskoristiti za prelazak na električna vozila i razvoj softvera. Nemački automobilski gigant Volkswagen je u februaru najavio zasebno kotiranje Porschea na frankfurtsku berzu, ulazak se očekuje krajem septembra ili početkom oktobra, a u potpunosti bi trebalo da bude sproveden do kraja godine.

 

Volkswagen posebnim izlaskom na berzu želi da osigura da porodice Porsche i Piech, najveći deoničari koncerna Volkswagen, zadrže udeo u Porscheu koji im omogućava uticaj na sve ključne odluke, piše nemačka štampa. Planove je najavio još bivši šef Volkswagena Herbert Diess, a njegov naslednik Oliver Blume, koji je preuzeo kompaniju ranije ovog meseca, nadgledao je pokretanje prodaje. Blume, koji je i glavni izvršni direktor Porschea, rekao je da planira da nastavi sa širenjem proizvodnje električnih vozila i da smanji upravni odbor sa sadašnjih 12 članova na 9. Porsche je prošle godine imao najuspešniju godinu u svojoj istoriji. Prihodi su porasli za 15% na 33.1 milijardu evra, a neto dobit za 25% na 4 milijarde evra. Postigao je i rekord u isporuci automobila, pa je sa 302.000 vozila prvi put premašio brojku od 300.000 vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda traži od radnika da vrate deo novca

 

honda crv 10.jpg

 

Američki mediji pišu o nesvakidašnjem slučaju iz pogona Honde u državi Ohajo. Tamošnji radnici su nakon početnog prijatnog iznenađenja i dobitka bonusa na platu ostali iznenađeni kad su primili obaveštenje da deo novca moraju da vrate poslodavcu. Naime, utvrđeno je da su im uplaćeni preveliki iznosi bonusa.

 

Iz uprave fabrike su radnicima dali ultimatum: ili će dobrovoljno da vrate novac, ili će im iznos biti skinut sa iduće plate. Radnici su u šoku, a mnogi su taj novac već potrošili. ''Ne može se puno ljudi nositi sa ovakvim udarcem. Pitala sam muža da li je ovo najveći bonus koji je dobio, da li mu je bilo čudno. A on je rekao da to nije najveći bonus koji je primio'', izjavila je supruga jednog od Hondinih radnika koji mora da vrati stotine dolara. ''To je iznos za auto, to je pola naše hipoteke, pa to su dve-tri nedelje namirnica. To je velik iznos za nas'', izjavila je za lokalne medije. Slučaj su komentarisali pravni stručnjaci. Složni su da možda nije pristojno tražiti povraćaj preplaćenih bonusa, ali tvrde da Honda ima pravo na to. Pitanje je samo da li joj se isplati da sudski potražuje taj novac, kao i da diže buku oko nečega što u javnosti neće biti najbolje prihvaćeno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia ne želi da prisiljava svoje kupce da kupuju (skupu) sofisticiranu tehnologiju

 

225757-dacia p4.jpg

 

Dacia nije među najrenomiranijim markama kada je reč o bezboednosti. Aktuelni Sandero i Logan su na testu Euro NCAP-a dobili samo dve zvezdice. Ocene su još gore kada je reč o Spring elektromobilu i novom Jogger sedmosedu karavanu, budući da su ova dva modela dobila samo po jednu zvezdicu.

Da li je šef rumunske kompanije zabrinut zbog ovih rezultata? Nimalo.

 

dacia p3.jpg

 

Jedan od glavnih razloga zašto Dacijini modeli imaju slabe rezultate na crash testovima je taj što ne poseduju sofisticirane sisteme aktivne bezbednosti, a nemaju ih da bi cene svojih automobila održavali niskim. Pored toga, razlog je taj što u Daciji znaju da bi mnogi ljudi svakako isključili ovu vrstu tehnologije. U nedavnom intervjuu, šef Dacije, Denis Le Vot, rekao je: ''Mnogi ljudi deaktiviraju sistem održavanja vozila u voznoj traci, jer ste vi ljudsko biće i vi procenjujete situaciju. Ono što mi radimo je da vam to ne prodajemo. Znamo da ljudi isključuju te sisteme, pa zašto bismo vam ih uopšte prodavali?''

 

dacia p2.jpg

 

Naravno, ne treba na Dacijine automobile gledati kao na neke ''smrtonosne zamke'', jer to nije slučaj. Prošle godine, kada su testirali Sandero i Logan, u Euro NCAP su saopštili: ''zaštita prilikom sudara je respektabilna, s performansama na nivou četiri zvezdice da nema nedostataka na drugoj strani.'' Da bi održavao cene na niskom nivou, Renaultov budžetni ogranak će se držati motora s unutrašnjim sagorevanjem dokle god to bude bilo moguće posle 2030. Zapravo, Dacia želi da u ponudi ima benzinske automobile do 2025. kada će prodaja novih vozila koja emitiju nedozvoljenu količinu ugljen-dioksida biti zabranjena.

 

dacia p1.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...