Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Da li biti najveći automatski znači i biti najuspešniji?

Recommended Posts

Kineski BYD postaje opasan konkurent Tesli

 

byd seal 1.jpg

 

Tek nekoliko dana nakon što su u javnost stigle slike novog modela kojim konkuriše Tesli Model 3, kineski div je objavio da je postao prvi proizvođač automobila koji je prekinuo proizvodnju modela pokretanih isključivo motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Iako se to dogodilo još prošlog meseca BYD nije prvi ako ćemo iskreno, ali je definitivno prvi od velikih igrača. Podsetimo, ostali proizvođači su već najavili prekid u drugoj polovini decenije, a među prve će ući marke kao što Alfa Romeo, Bentley i DS.

 

Inače, BYD se još prošlog novembra udružio sa Fordom, GM-om, Mercedesom, Volvoom i Jaguar Land Roverom u inicijativi da se do 2040. godine ukine proizvodnja vozila pogonjenih fosilnim gorivima. BYD je objavio da će do daljnjeg davati podršku vlasnicima njegovih automobila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, što uključuje proizvodnju rezervnih delova za sve ukinute modele. Paralelno sa ovom informacijom BYD je objavio da je u martu proizveo 53.664 električnih automobila i 50.674 plug-in hibrida, što ga čini najprodavanijom markom u Kini, ali i najprodavanijom električnom markom na svetu. Zbog ovelikog rasta BYD je korigovao planove za ovu godinu i projekcije proizvodnje podigao sa 1.2 na 1.5 miliona primeraka.

 

byd seal 02.jpg

 

Pomenimo i novi BYD Seal sa priloženih fotografija. 4.8 metara dugačka električna limuzina će navodno startovati cenom od 34.500 dolara u Kini, što je značajno manje od Tesle Model 3. Sledeće godine bi mogao da stigne i u Evropu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

I Mitsubishi zaustavio proizvodnju u Rusiji

 

214853-mitsubishi pajero sport.jpg

 

Auto kompanijama koje su u Rusiji pauzirale svoje poslovanje sada se pridružuje još jedan proizvođač. Mitsubishi sada zaustavljanja proizvodnju u svojoj fabrici u Kalugi u Rusiji do daljnjeg. Takođe, Mitsubishi je obustavio izvoz vozila i aktivnosti nabavke delova.

 

Japanski proizvođač automobila kao glavni razlog zaustavljanja navodi logističke poteškoće. Mitsubishi nije izneo više detalja oko privremenog zatvaranja fabrike koja proizvodi SUV srednje veličine Pajero Sport za rusko tržište. Iako je Mitsubishi obustavio montažu i izvoz, to ne znači da se japanski proizvođač automobila u potpunosti povlači iz Rusije. Ali pošto je kompanija istakla da je zastoj ''na neodređeno vreme'', zavisiće od trenutnog sukoba i krize nedostatka čipova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari je najprofitabilnij proizvođač automobila

 

Ferrari-SF90 1.jpg

 

Detaljno istraživanje finansijskih izveštaja 19 proizvođača širom sveta je pokazalo iznenađujući zaključak. Naime, prodato je manje automobila nego pre pandemije koronavirusa, ali profit je ipak porastao.

 

Prema finansijskim izveštajima Aston Martina, BMW Grupe, Daimlera, Ferrarija, Forda, Geely Grupe, General Motorsa, Honde, Hyundai Motor Grupe, Isuzua, Mazde, Renault-Nissana, Stellantisa, Subarua, Suzukija, Tata Grupe, Tesle, Toyote i Volkswagen Grupe, prihod je iznosio 1.89 biliona dolara. To je povećanje od 13% u odnosu na 2020. godinu, ali pad za 6% u odnosu na 2019. Međutim, zanimljivo je da ukupni broj prodatih automobila nije sledio isti obrazac.

 

Zajedno, ove kompanije su u 2021. godini prodale 69.54 miliona vozila, što je za 2% više nego 2020. a za 14% manje nego 2019. To znači da su proizvođači automobila povećavali cene, ili smanjivali popuste. Bizaran trend prodatih jedinica u odnosu na dobit se delimično objašnjava nedostatkom novih automobila na raspolaganju zbog nedostatka čipova. Manje dostupnih automobila, u kombinaciji s većom potražnjom doveli su do povećanja cena. Finansijski izveštaji otkrivaju još jednu zanimljivost - uprkos uticaju pandemije na globalnu ekonomiju i kasnijim problemima u lancu snabdevanja, ovih 19 proizvođača je zaradilo više novca nego 2020. i 2019. godine. Na svakih 100 dolara vredne prodaje, ove kompanije su uspele da zadrže 7.60 dolara. 2020. godine, ta brojka je iznosila samo 3.60 dolara, dok je operativni profit na 100 dolara vredne prodaje 2019. iznosio 5.10 dolara.

 

Gledajući na situaciju iz perspektive zarade po prodatom vozilu, 2019. je ona iznosila 1.270 dolara po vozilu, pa je 2020. pala na 892 dolara, i zatim skočila na 2.069 dolara. Među 19 proizvođača, Ferrari se pokazao daleko najprofitabilnijim proizvođačem automobila. ''Njegova operativna marža je porasla sa 21.4% u 2020. na 25.5% prošle godine''. Na bazi brojki, kompanija je prosečno zaradila neverovatnih 106.078 dolara po prodatom Ferrariju. Na veoma udaljenom drugom mestu se našla kompanija Tesla sa zaradom od 6.693 dolara po prodatom vozilu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen objavio crne procene o kraju krize sa čipovima

 

cip.jpg

 

Kriza s čipovima je paralizovala automobilsku industriju, a najave o tome da bi ove godine mogao da se dogodi njen kraj su ipak bile preoptimistične. Volkswagen grupa očekuje da će se nedostatak poluprovodnika nastaviti duže nego što se očekivalo, rekao je šef finansija Arno Antlitz.

 

Snabdevanje čipovima se neće normalizovati do 2024. rekao je Antlitz u intervjuu za Boersen-Zeitung. VW grupa je nekoliko puta bila prisiljena da zaustavi proizvodnju u svojim fabrikama, uključujući pogon u Wolfsburgu i fabrike električnih vozila u Zwickauu i Dresdenu zbog nedostatka čipova. Antlitz je rekao da očekuje da će se situacija sa poluprovodnicima ublažiti ove i sledeće godine, ali će se nedostatak nastaviti i u 2024. jer proizvođači čipova neće moći da zadovolje rastuću potražnju čak i kada se proizvodnja čipova poveća.

 

''Vidimo strukturnu nedovoljnu ponudu ove godine, koja će se verovatno donekle ublažiti u trećem ili četvrtom tromesečju'', rekao je Antlitz. ''Situacija bi trebalo da se poboljša 2023. godine, ali strukturni problem još neće biti u potpunosti rešen.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acura napušta kinesko tržište

 

Acura-CDX 01.jpg

 

Kako piše Carscoops, nakon vrlo kratkog pokušaja da se učvrsti na kineskom tržištu, Honda je odlučila da krajem 2022. prestane da u Kini prodaje vozila svog brenda Acura. To se dešava samo šest godina nakon što je 2016. brend Acura predstavljen na kineskom tržištu, u saradnji sa lokalnim zajedničkim preduzećem GAC. Honda je izdala saopštenje u kojem kaže da će preusmeriti resurse ka svojoj novoj liniji e:NP za kinesko tržište. Dva modela, Acura CDX (u regularnoj i Sport Hybrid varijanti) i RDX, ostaju u prodaji dok se sve jedinice ne prodaju. Kada dođe taj dan, GAC Honda dileri će nastaviti da servisiraju GAC Acura vozila širom zemlje. Zaposleni Acure će biti integrisani u Hondinu filijalu.

 

Najbolja prodajna godina kompanije GAC Acura bila je 2019. kada je plasirano samo 14.701 vozilo, dok je prošle godine brend prodao tek 6.554 jedinica. Umesto GAC Acura vozila, GAC Honda će se više fokusirati na svoj e:NP brend koji obećava pristupačna električna vozila. Prvi automobil te marke, e:NS1 je prvi od mnogih EV planiranih za tržište u narednih nekoliko godina. Treba napomenuti da bi Acura mogla da se vrati na kinesko tržište u nekom trenutku u budućnosti, posebno kada određeni broj modela bude potpuno električan.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li zbog sankcija Rusiji čuvena Lada odlazi u istoriju?

 

lada legend d 8.jpg

 

AvtoVAZ je osnovan 1960-ih kako bi pokrio sve veću potražnju u Sovjetskom Savezu za pristupačnim automobilima, a njegov glavni proizvod Lada postao je naširoko poznat po svojoj jednostavnosti i izdržljivosti. Ruski grad Toljati generacijama je sinonim za fabriku automobila AvtoVAZ koja proizvodi najpoznatiji ruski automobil Ladu. No kako Zapad uvodi Rusiji sve više sankcija zbog vojne akcije u Ukrajini, Toljati i radnike AvtoVAZ-a čekaju teška vremena. Okupivši se u malenom stanu u četvrti Avtozavodskij koja okružuje veliku fabriku, nekoliko radnika iz sindikata Jedinstvo reklo je da su zabrinuti za svoju budućnost. ''Ovo je fabrički grad. Svi ovde rade ili u fabrici ili u policiji'', rekao je Aleksandar Kalinjin (45) koji 15 godina radi na teretnoj dizalici u AvtoVAZ-u.

 

lada granta hatch.jpg

 

Istorijat AvtoVAZ-a

Fabrika je osnovana u gradu Stavropolu oko 780 kilometara jugoistočno od Moskve, koji je preimenovan u Toljati po italijanskom komunističkom političaru Palmiru Togliattiju. Fabrika je preživjela ekonomsku krizu nakon raspada Sovjetskog Saveza 1991. i naposljetku ju je preuzeo francuski Renault. ''Za Toljati, ova fabrika je sve. Ceo grad sagrađen je oko nje'', rekla je 33-godišnja Irina Mjalkina, koja radi u skladištu za rezervne delove 11 godina. ''Kada sam počinjala bila sam puna entuzijazma, nadala sam se dobroj plati, još se nadam'', rekla je, uz tužan osmeh.

 

Radnici u srahu od gubitka posla

Većina proizvodnih linija prestala je s radom nakon što je Moskva napala Ukrajinu 24. februara, a zbog sankcija ne može više dobijati delove iz inostranstva. Radnici su na plaćenom odsustvu i dobijaju dve trećine plate što za Mjalkinu znači 13.000 rublji ili oko 150 evra umesto 20.000 rublji (230 evra). Cene hrane i drugih osnovnih potrepština vrtoglavo rastu kao i drugde u Rusiji. ''Ljudi su nervozni'', rekla je. Kupivši AvtoVAZ, Renault je uložio milijarde evra u fabriku, ali i jako srezao broj radnika zadržavši ih manje od 40.000 od pređašnjih 70.000.

 

lada travel 1.jpg

 

''Bilo je puno problema sa odlaskom radnika, ali ipak je postojao jasan pozitivan trend'', rekao je Andrej Jakovljev, direktor Instituta za istraživanja industrije i tržišta pri Moskovskom Ekonomskom fakultetu. Sada je njegova budućnost upitna jer Renault, pod velikim pritiskom da bojkotuje Rusiju, razmišlja treba li se povući iz fabrike. Niko iz kompanije nije želo da razgovara s AFP-om i čak novinarima nisu dopustili obilazak Muzeja Lade u Toljatiju tokom nedavne posete. Kada je AFP snimao u blizini fabrike, AvtoVAZ-ovo obezbeđenje pozvalo je policiju koja je ispitala novinare i pustila ih na slobodu nakon nekoliko sati. Fabrički radnici su morali uzeti trodelni letnji godišnji odmor u aprilu dok Renault razmotri koje su mu opcije na raspolaganju.

 

lada_xray_cvt 003.jpg

 

Radnici rade dva posla

Mnogi radnici već su morali pronaći drugi posao, poput Leonida Jemčanova (31), mehaničara koji sada radi još i kao domar da bi mogao da prehrani porodicu. ''Ja sam jedini u porodici koji radi. Imam dvoje dece, moja supruga je na porodiljskom bolovanju. Moram raditi dva posla, ali čak ni to nije dovoljno'', rekao je. Ne preživi li AvtoVAZ krizu, njegova propast značila bi kraj industrijske ere za Rusiju.

 

vesta 005.jpg

 

U podzemnoj garaži u Toljatiju, dvojica muškaraca u starim radničkim odelima rade na crvenoj Ladi Nivi iz 1980-ih, legendarnom vozilu s pogonom na četiri točka. ''Od detinjstva moj celo život vezan je uz fabriku'', rekao je jedan od mehaničara, Sergej Diogrik. ''Svi naši rođaci u Toljatiju radili su u fabrici i ja sam isto tamo radio. Nisam imao izbora, sve je povezano s tom fabrikom'', dodao je. Taj 43-godišnjak osnovao je i vodi Istorijski klub Lade, koji okuplja fanove sovjetskog automobila iz celog sveta. ''To je bio snažan proizvođač. Rekord početkom 1980-ih bio je 720.000 automobila godišnje'', rekao je.

Prošle godine je tamo proizvedeno oko 300.000 automobila. ''Bilo je moderno doći ovde. Sada je moderno da mladi odu u Moskvu ili negde drugde'', dodao je. Rekao je da pokušava zadržati nadu, istakavši da su fabrika i njeni radnici već preživeli ekonomske poteškoće 1990-ih. ''Rus koji je preživeo '90-te, posebno u Toljatiju, snaći će se i sada, sve će biti dobro''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota, Volkswagen i Tesla postepeno kreću sa proizvodnjom u Kini

 

volkswagen-tacqua.jpg

 

Toyota i Volkswagen postepeno vraćaju u pogon svoje fabrike u Kinu nakon višenedeljne pauze zbog korona lokdauna.

 

Iz Toyote je saopšteno da se pripremaju da nastave s radom u fabrici u Čangčunu, u provinciji Đilin, jednom od najvećih kineskih centara za proizvodnju automobila, nakon zaustavljanja proizvodnje 14. marta. ''Međutim, tajming za poptunu obnovu proizvodnje tek treba da se utvrdi'', dodaje se u saopštenju japanskog proizvođača automobila. Volkswagen je, s druge strane, već ponovo pokrenuo proizvodnju u svojim fabrikama u Čangčunu, koje su takođ bile zatvorene od sredine prošlog meseca, ali njegova fabrika u Šangaju, koju vodi u partnerstvu sa kineskim državnim proizvođačem automobila SAIC-om, ostaje zatvorena. ''U fazi smo procene izvodljivost obnavljanja proizvodnje u šangajskoj fabrici'', poručili su iz VW-a.

 

Rojters je izvestio da se i Tesla pripremao da nastavi danas proizvodnju u pogonu u Šangaju nakon tronedeljnog zastoja, međutim, iz ove kompanije niko nije za sada odgovorio na pozive medija koji su pokušali da proveri tu informaciju. Najgora talas epidemije kovida u Kini u poslednje dve godine naveo je kineske vlasti da pojačaju politiku svođenja korona slučajeva u zemlji na nulu, i da zaključa nekoliko velikih gradova, primoravši desetine miliona ljudi da ostanu u svojim domovima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stellantis obustavlja proizvodnju kombija u Rusiji

 

peugeot-partner.jpg

 

Multinacionalni proizvođač automobila Stellantis objavio je da obustavlja proizvodnju u fabrici kombija u Rusiji zbog logističkih teškoća i sankcija uvedenih Moskvi. Četvrti po veličini proizvođač automobila na svetu je u Rusiji proizvodio i prodavao brendove Peugeot, Citroen, Opel, Jeep i Fiat, ali njegov udeo na ruskom tržištu automobila iznosi samo 1%. Kompanija ima i fabriku kombija u Kalugi, oko 200 kilometara jugoistočno od Moskve, u suvlasništvu sa Mitsubishijem, koji je obustavio proizvodnju još početkom meseca.

 

''Budući da se iz dana u dan, ubrzanim tempom, uvode nove sankcije i protivsankcije i da su se pojavili problemi u logistici, Stellantis je obustavio proizvodnju u Kalugi da bi osigurao potpunu usklađenost sa svim sankcijama i protivsankcijama i zaštitio radnike'', poručili su iz kompanije. Izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares je najavio zatvaranje fabrike u Kalugi još krajem marta, zbog nestašice delova. Stellantis je već u potpunosti obustavio izvoz i uvoz, odmah nakon invazije Moskve na Ukrajinu, i premestio proizvodnju u zapadnu Evropu. Zamrznuli su i planirana veća ulaganja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault u martu beleži pad prodaje u Rusiji od 64%

 

renault arkana 04.jpg

 

Prodaja Renault automobila u Rusiji, koja je drugo najveće tržište ovog auto-giganta, pala je prošlog meseca nakon što je francuska kompanija prekinula proizvodne aktivnosti i planira da se povuče iz zemlje. Isporuke vozila Lada, koja proizvodi ruski ogranak kompanije Renault, pale su za 56% u martu u poređenju sa istim mesecom prošle godine, navodi se u zvaničnom saopštenju. To je deveti uzastopni mesečni pad za brend koji datira još iz perioda postojanja Sovjetskog saveza. Predviđa se da će prodaja brenda Lada nastaviti da opada zbog sankcija koje je uzrokovao rusko-ukrajinski sukob, a koje su uticale na trgovinu i sprečile uvoz ključnih delova za proizvodnju.

 

Vozila su proizvedena u fabrikama preduzeće AvtoVaz u vlasništvu kompanije Renault, koje su od početka sukoba blokirane ili rade smanjenim kapacitetom. Poslovanje preduzeća AvtoVaza dovelo je do toga da francuski gigant postane proizvođač automobila koji je najviše izložen sukobu. Iz kompanije Renault je prošlog meseca saopšteno da se obustavlja proizvodnja u fabrici u Moskvi, te da se razmatraju mogućnosti vezane za AvtoVaz. Obim prodaje Renault automobila i komercijalnih vozila u Rusiji je u martu opao za 64%, dok je na svetskom nivou zabeležen pad od 25%. U kompaniji Renault su revidirani najniži finansijski izgledi za ovu godinu na osnovu odluke o Rusiji i planu je otpisivanje vrednosti poslovanja, koja je krajem prošle godine procenjena na 2.2 milijarde evra. Vrednost akcija automobilskog giganta je porasla čak 2.1% na ranom trgovanju u Parizu. Od početka sukoba, kompanija je izgubila oko 28% svoje tržišne vrednosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kraj za Datsun

 

datsun r 1.jpg

 

Nissan je i zvanično najavio kraj proizvodnje za automobile marke Datsun u Indiji čime ja označen i kraj ove marke. Naime, fabrika u Čenaju u Indiji je bila poslednje postrojenje za Datsun nakon što su fabrike u Rusiji i Indoneziji zatvorene još 2020.

 

datsun r 2.jpg

 

Kraj proizvodnje je u svakom slučaju bio i očekivan zbog slabe prodaje. Prve najave o kraju proizvodnje su objavljene 2019. kao deo Nissanovog plana restrukturiranja nakon skandala sa Carlosom Ghosnom. Datsun od tada polako umire, a poslednji udarac je stigao sada. Uprkos ukidanju brenda, Nissan ostaje privržen vlasnicima Datsuna, najavljujući da će nastaviti da pruža postprodajne usluge, delove i garantnu podršku preko sopstvene mreže dilera u Indiji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neki proizvođači kupuju veš mašine i sa njih skidaju poluprovodnike

 

audi q4 m4.jpg

 

Autoindustrija je na kolenima zbog nestašice čipova. Mada je veliki deo proizvodnje preusmeren na profitabilne SUV-ove i profit je isti, ako ne i veći (svi su podignuli cene novih vozila), dugoročno će se posledice osetiti. Manja prodaja znači i teško preživljavanje ovlašćenih servisa u budućnosti, koji će raditi sa mnogo manje vozila. Kolika je kriza, govori i sledeća vest. Da smo ovu informaciju pronašli oko 1. aprila sumnjali bismo u njenu autentičnost, ali ona dolazi iz ozbiljne firme, iz usta ozbiljnog čoveka, još jednog direktora.

 

Dakle, ASML je najveća kompanija za proizvodnju litografskih mašina za izradu čipova, a njen šef Peter Wennink tvrdi da je situacija toliko dramatična da neki industrijski proizvođači kupuju veš mašine i sa njih skidaju čipove, pa ih onda ugrađuju u svoje industrijske module. Wennik nije želeo da imenuje koje su to kompanije, ali budite sigurni da među njima ima i proizvođača automobila, jer oni ipak proizvode najskuplju robu i isplati im se da kupe veš mašinu. Deluje bizarno, ali teška vremena zahtevaju odlazak u prodavnicu bele tehnike.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi reciklira auto-stakla za nove električne automobile

 

audi staklo 03.jpg

 

Staklene flaše od pića i staklene tegle uspešno se recikliraju već decenijama. Međutim, do sada nije bilo reciklaže automobilskog stakla. To bi trebalo da se promeni.

Audi je počeo da radi na procesu reciklaže automobilskog stakla. Zajedno sa partnerskim kompanijama Reiling Glas Recycling, Saint-Gobain Glass i Saint-Gobain Sekurit, proizvođač automobila je započeo pilot projekat za testiranje odgovarajućeg procesa.

 

audi staklo 02.jpg

 

Pri tome se stakla prvo seckaju, uklanjaju plastika i lepak, a zatim se tope i prerađuju u novo automobilsko staklo.

 

audi staklo 01.jpg

 

Ako testovi budu uspešni, stakla za reciklažu će se koristiti za električni Audi Q4 E-Tron u budućnosti. Inače, do sada su se stari automobilski prozori uglavnom prerađivali u flaše za piće ili izolacioni materijal.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault prenosi udeo u Avtovazu na ruski naučni institut

 

lada vision.jpg

 

Renault će preneti 68% udela u Avtovazu na ruski naučni institut za simboličan iznos, objavila je Rusija u sredu. Renault je odlučio da prenese vlasnički udeo u Avtovazu na moskovski institut za istraživanje automobila i motora NAMI zato što nije mogao da nastavi poslovanje u Rusiji, objavilo je ministarstvo trgovine.

 

Udeo je prodat za jednu rublju, a Renault će zadržati pravo otkupa u idućih pet do šest godina, napomenuo je ruski ministar trgovine Denis Manturov, prema izveštajima ruske novinske agencije Interfax, dodavši i da će Renaultov udeo u u moskovskoj fabrici preuzeti gradska uprava. ''Međutim, ako u tom periodu budemo ulagali, ulaganja će biti uključena u troškove. Niko nikome neće ništa pokloniti'', naglasio je Manturov. Ni francuska kompanija ni vlada u Parizu, koja u Renaultu drži vlasnički udeo od 15%, nisu želele da komentarišu transakciju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia proslavila proizvodnju 10 miliona vozila

 

dacia 10 m02.jpg

 

Dacia slavi proizvodnju jubilarnih 10 miliona vozila otkako je marka rođena 1968. godine. Slavljenički model je postala nova Dacia Duster Extreme SE u urbano sivoj boji proizvedena 20.04.2022. u fabrici Mioveni u Rumuniji.

 

dacia 10 m01.jpg

 

Unutar 10 miliona proizvedenih vozila, bilo je:

  • 2.6 miliona Dacia Sandero i Sandero Stepway, najprodavanije vozilo privatnim kupcima u Evropi od 2017.
  • 2.1 milion Dacia Duster, najprodavaniji SUV privatnim kupcima u Evropi od 2018.
  • 1.95 miliona Dacia Logan i Logan MCV
  • 2.3 miliona Dacia 1300 (i ostale varijante).

Denis Le Vot, izvršni direktor Dacie, dodao je: ''Ponosni što smo prešli simboličnu prekretnicu od 10 miliona proizvedenih vozila. Ovaj rezultat nagrađuje pragmatičnu viziju automobila, usmerenu na ono što je bitno za naše kupce. Nadovezujući se na svoje iskustvo, Dacia će nastaviti da raste i nudi atraktivna vozila koja su prilagođena životnom stilu naših kupaca.'' Dacia je svoje prvo vozilo, Daciu 1100, počela da proizvodi u avgustu 1968. Sledeće godine, kultni model Dacia 1300 rezultirao je u formi limuzine, karavana, sportskog kupea i LCV. Ostao je u proizvodnji 35 godina i ostavio je traga u rumunskoj automobilskoj industriji.

 

Novo poglavlje u Daciinoj istoriji otvoreno je nakon njene akvizicije od strane Renault Grupe 1999. godine. Lansiranjem Logana 2004. Dacia je postala svetski proizvođač automobila, a tempo prodaje se ubrzao. Godine 2005. Dacia je otvorila proizvodnu liniju van Rumunije, u fabrici Somaka u Kasablanki (Maroko). Proširenje asortimana modela, uključujući Sandero i Duster, i njihovi neposredni uspesi učinili su potrebnim da se još više prošire proizvodni kapaciteti tokom godina. Proširenje uključuje inauguraciju potpuno nove fabrike u lučkom gradu Tandžir, Maroko (2012.), otvaranje proizvodne linije u Oranu, isključivo za alžirsko tržište (2016.) i proizvodnju Springa s početkom u fabrici Shijan u Kini (2020.). Dacia primerci se trenutno prodaju u 44 zemlje, uglavnom u Evropi i mediteranskom području.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tobias Moers napustio Aston Martin, nasleđuje ga bivši šef Ferrarija Amedeo Felisa

 

moers felisa.jpg

 

Aston Martin je zvanično potvrdio odlazak Tobiasa Moersa, koji je napustio brend nakon što je dve godine vršio funkciju direktora. Moers je već dobio zamenu, a to je nekadašnji šef Ferrarija Amedeo Felisa.

 

Moers je preuzeo dužnost u maju 2020. godine, a sada odlazi sa funkcije, a povlači se i iz uprave Aston Martina. Ipak, saopšteno je da će pružati podršku novom rukovodstvu do kraja jula. Prema pisanju Financial Times-a, zbog Moersovog načina vođenja kompanije Aston Martin su napustili neki viši zaposleni. Izveštaji o Moersovom odlasku su se pojavili još u januaru, ali britanska kompanija tada nije želela da ih komentariše. Njegov naslednik Amedeo Felisa je bio tehnički direktor Ferrarija između 2006. i 2014. godine, kao i direktor između 2008. i 2016. godine. Sedamdesetšestogodišnji Felisa se smatra ''ocem'' LaFerrarija i mnogih drugih produkcijskih modela.

 

Funkciju u Aston Martinu će obavljati od 1. jula, a pridružiće mu se Roberto Fedeli koji će obavljati funkciju tehničkog direktora. On je ranije radio za Ferrari, BMW, Alfa Romeo, Maserati i FAW-Silk. Aston Martin ima problema sa kašnjenjima u svojim planovima, a to se odnosi i na kašnjenja u isporukama hiperautomobila Valkyrie. Kompanija prolazi kroz težak finansijski period još od 2018. godine te se nada promeni situacije zahvaljujući prodaji modela DBX. Novi menadžment će raditi na elektrifikaciji Aston Martina, a cilj je da ima potpuno elektrifikovanu ponudu modela do 2030. godine. Prvi električni automobil stiže 2025. godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari stavio Justina Biebera na ''crnu listu''

 

bieber.jpg

 

Ferrari je upisao Biebera na neslavnu listu osoba koje više nikada neće moći da kupe novi automobil iz Maranella. Pevač je poznat po ekskluzivnim superautomobilima, a među njima su Ferrari LaFerrari, Fisker Karma, Ferrari 458 Italia i drugi. Međutim, pop zvezda je napravila grešku koja je u Ferrariju neoprostiva.

 

U suštini, Bieber nije sledio jasna pravila, odnosno nije poštovao etički kodeks na kojem insistira kompanija iz Maranella, tako da je zabrana konačna. Pevač je kupio Ferrari 458 Italia, i ofarbao ga u Electric Blue plavu boju, a taj posao je za njega obavila ekipa iz West Coast Customs-a. Takođe, postavio je široki body kit iz Liberty Walk-a, a njegova najveća i neoprostiva greška je to što je čak i Ferrarijev logo na njegovom automobilu urađen u plavoj boji. Ferrari daje do znanja svakom kupcu da se ''ne igra'' sa automobilom, tako da ne dozvoljava nedozvoljene modifikacije motora, nikakve modifikacije karoserije, a i za naknadno farbanje automobila je potrebno dobiti dozvolu.

 

Još jedna Bieberova greška je to što je svoj plavi Ferrari prodao 2017. godine na aukciji i to manje od godinu dana nakon kupovine, što kompanija iz Maranella takođe ne dozvoljava. Srećom po Biebera, ništa ga ne sprečava da kupi Ferrarijeve modele od drugih vlasnika. Na Ferrarijevoj crnoj listi nalazi se npr. i starleta Kim Kardashian, kao i glumac Nicolas Cage.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW fabrika u Mađarskoj treba u potpunosti da radi bez fosilnih energenata

 

bmw debrecin.jpg

 

BMW namerava u mađarskom Debrecenu da proizvodi isključivo uz korišćenje ekološke struje. ''Fabrika u Mađarskoj treba u potpunosti da radi bez fosilnih energenata'', rekao je direktor kompanije Oliver Cipse na skupštini BMW-a u Minhenu. Prema njegovim rečima, time bi to bila prva fabrika automobila koja bi radila bez fosilnih energenata.

Kako je najavljeno, 1. juna biće postavljen kamen temeljac za proizvodni pogon koji bi trebalo da bude izgrađen za 26 meseci kada se očekuje početak proizvodnje električnih vozila nove klase. Veći deo struje potrebnog za proizvodnju biće direktno u  fabričkom prostoru proizveden, a ostatak će biti iz obnovljivih izvora energije, pojasnio je Cipse. Do sada je BMW u svojim proizvodnim postrojenjima koristio gas, te je prošlogodišnja potrošnja u pogonima širom sveta bila 3.5 miliona megavat sati.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota ove godine očekuje pad operativnog profita

 

toyota grmn 01.jpg

 

Iz Toyote upozoravaju na pad godišnjeg operativnog profita za 20%, navodeći da su uzroci toga dvostruko veće cene sirovih materijala koje su povezane sa pandemijom korona virusa i višim cenama energije. Prognoze koje su niže od očekivanih podstakle su i pad vrednosti akcija kompanije za 4.4%, i pored toga što je automobilski gigant na kraju fiskalne godine (koja se završila 31. marta) zabeležio najveći operativni profit koji je jedna japanska kompanija do sada ostvarila.

 

U kompaniji su prognozirali da će operativni profit 2021. godine iznositi milijardu dolara, što je ispod procene analitičara koji su navodili cifru od 2.5 milijardi dolara, navodi se u podacima koje je prikupila kompanija. Očekuje se da će grupa koja uključuje Daihatsu, u vlasništvu kompanije Toyota, i podružnice proizvođača motornih vozila Hino ove godine prodati ukupno 10.7 miliona vozila. Kompanije su prošle godine prodale 10.3 miliona vozila.

 

Rukovodioci su izjavili da je malo verovatno da će slabljenje vrednosti jena i rast prodaje vozila predstavljati kontrateg za rast cena sirovih materijala, za koje se očekuje da će dostići dvostruko više u odnosu na prošlu godinu. Ovakav stav je veliko iznenađenje za investitore, uzimajući u obzir da je proizvođač automobila u toku pandemije zabeležio bolje rezultate od svojih konkurenata. Operativni profit kompanije Toyota u četvrtom kvartalu bio je 463 milijarde jena, što predstavlja međugodišnji pad od 33%. Prihodi kompanije su veći za 6%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geely kupuje udeo u kompaniji Renault Korea

 

samsung xm3 01.jpg

 

Kineska kompanija Geely, vlasnik marki kao što su Zeekr, Volvo i Lotus, kupiće 34.02% odsto udela u kompaniji Renault Korea za 200 miliona dolara, što će joj omogućiti da izvozi vozila proizvedena u Južnoj Koreji na američko tržište. Kako prenose zapadni mediji, izvor blizak kompaniji opisao je ugovor kao ''otvorena vrata u SAD'' za Geely. Zahvaljujući sporazumu o slobodnoj trgovini između južnokorejske i američke vlade, Geeli će moći da prodaje vozila korejske proizvodnje u SAD bez poreskih opterećenja. Renault takođe želi da ima koristi od sporazuma, dobijajući pristup većim sredstvima za svoj plan elektrifikacije.

 

Uprkos trgovini, Renault ostaje većinski akcionar Renault Koreja, dok Samsung zadržava svojih 20% udela. Ova vest dolazi nekoliko meseci nakon najave saradnje između Geely i Renault-Samsunga za novu paletu modela zasnovanih na Geely CMA mehaničkoj platformi koja podržava modele kao što su Volvo XC40, C40, Polestar 2 i Geely Xingyue L. Benzinsko-hibridna gama automobila sa Reno-Samsung znakom će se pojaviti u Južnoj Koreji od 2024. godine, sa mogućim izvozom u budućnosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Duster će se proizvoditi pod brendom Lada

 

Renault-Duster 1.jpg

 

Renault grupa će svoju glavnu rusku imovinu preneti u državno vlasništvo: NAMI će dobiti udeo u AVTOVAZ-u, a moskovska vlada će dobiti moskovsku fabriku. Istovremeno, proizvodnja pojedinih automobila pod oživljenim brendom Moskvič biće organizovana u jednom preduzeću u Moskvi.

 

Sada su se pojavili novi detalji: saopštio ih je Denis Pak, direktor sektora za automobilsku industriju i železnički inženjering Ministarstva industrije i trgovine. Prema njegovim rečima, u bliskoj budućnosti fabrika Renault Rusija biće preimenovana u Moskovski automobilski zavod Moskvič, a proizvodnja automobila ovde će početi ove godine. Još uvek nije jasno o kakvim će se automobilima raditi. Međutim, malo je verovatno da će to biti varijante modela Renault Duster, Kaptur i Arkana koji se ovde proizvode. Prema rečima Denisa Paka, sa Renaultom je već postignut dogovor o mogućnosti proizvodnje krosovera Renault Duster pod brendom Lada u AVTOVAZ-u. Još nema informacija o sudbini modela Kaptur i Arkana. Verovatno je međutim da će i oni preći u Toljati.

 

Sadašnja druga generacija Dustera je debitovala 2017. godine, a proizvodnja u Renaultovoj fabrici u Moskvi je počela u januaru 2021. godine. Zanimljivo je da je AVTOVAZ razvio sopstveni krosover Lada Niva treće generacije zasnovan na Dusteru, a ovaj projekat je već bio blizu završetka. Međutim, u ovom slučaju ima još previše nepoznanica. Nije jasno ni kako će se vršiti nabavka komponenti iz Renaulta. Vreme početka proizvodnje krosovera pod brendom Lada takođe nije navedeno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pad prodaje u Kini preti da pokvari bilans nemačke auto-industrije

 

213440-mercedes c 01.jpg

 

Nemački proizvođači automobila sada su zadovoljni jer beleže profit, ali stižu upozorenja da to može da se promeni. Najviše brine situacija u Kini, najvećem pojedinačnom tržištu za Mercedes, Volkswagen i BMW. U Kini je prodaja pala i možda će još.

 

Konsultantska kuća Ernst & Young (EY) je saopštila da kineske vlasti ne planiraju da uskoro ukinu stroge epidemiološke mere koje su i glavni razlog za pad prodaje. ''U narednim mesecima preti opasnost da će prodaja još da padne,'' rekao je Peter Fus iz EY. Konsultanti su sproveli istraživanje o 16 najvećih proizvođača automobila na svetu, među kojima su i tri nemačka. Podaci kineskih ogranaka ovih kompanija pokazali su da je prodaja u aprilu pala za 35.7% odsto u odnosu na isti mesec prethodne godine.

Iako je auto-industrija u prva tri meseca 2022. godine zarađivala uglavnom bolje, prodaja je širom sveta bila slabija nego prošle godine. ''Gole brojke za prvi kvartal su odlične, ali stvarna situacija u automobilskoj industriji je izuzetno napeta,'' rekao je Konstantin Gal, stručnjak EY za Zapadnu Evropu. Trenutno najviše profitiraju proizvođači luksuznih vozila jer se čipovi, koji hronično nedostaju, prvenstveno ugrađuju u velike i skupe autombile koji imaju prednost. Uz to, proizvođači zbog velike potražnje skoro uopšte ne nude popuste.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raste rizik od kolapsa britanske automobilske industrije

 

202479-land plugin01.jpg

 

Najveći britanski proizvođač automobila Jaguar Land Rover pregovara sa dve kompanije koje bi mu obezbedile snabdevanje baterijama za njihovu eventualnu proizvodnju električnih vozila u Slovačkoj. Blumberg ističe da je ovo samo najnoviji pokazatelj da britanskoj auto-industriji preti sve veći rizik od kolapsa zbog nedovoljnog ulaganja u proizvodnju delova za električne automobile, dok se auto-industrija u celom svetu ubrzano potpuno okreće električnim i hibridnim vozilima, a motor sa unutrašnjim sagorevanjem polako, ali sigurno odlazi u istoriju.

 

Naime, skoro deceniju nakon što je postala prvi veliki evropski proizvođač električnih automobila, Britanija rizikuje da postane skrajnuta u eri kada globalna auto industrija prelazi na električna vozila, jer joj nedostaju fabrike za proizvodnju baterijskih ćelija i baterijskih paketa, a upravo to će proizvođačima automobila biti potrebno dok napuštaju motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Zato bi odluka najvećeg britanskog proizvođača automobila, Jaguar Land Rovera, da uđe u pregovore sa švedskom kompanijom Nortvolt i kineskom kompanijom SVolt oko snabdevanja baterijama za svoju seriju električnih vozila koja bi se pravila u Slovačkoj nešto što bi moglo da bude najnoviji udar za britansku automobilsku industriju. Ako Britanija ne ubrza ulaganje u proizvodnju baterija za električna vozila, proizvođači automobila će verovatno samo ubrzati svoj egzodus iz te zemlje, nekada druge najveće baze za njih. Tokom poslednjih nekoliko godina, Britanija je ispala sa liste prvih 15 zemalja po pitanju ovih ulaganja.

 

''Uskoro će biti prekasno da se sačuva uloga Britanije kao velikog automobilskog proizvođača. Osim ako ne postoji ili štap ili šargarepa da stimulišu proizvodnju baterija za električne automobile u Britaniji, samo je pitanje vremena kada će se auto industrija ovde svesti samo na specifične brendove, poput Rols-Rojsa i Bentlija'', kaže Endi Palmer, bivši direktor Aston Martina, koji je pomagao i u razvoju Nisanovog električnog vozila LEAF, koje se proizvodi u Sanderlendu u Engleskoj.

 

Pad britanske automobilske industrije

Proizvodnja automobila u Britaniji počela je da pada nakon referenduma o Bregzitu, a urušila se tokom pandemije. Vrhunac je imala oko marta 2017. godine, sa 1.8 miliona proizvedenih vozila, dok je april 2022. počela sa oko 752.600 proizvedenih vozila. Prelazak na električna vozila stvara novu mapu sveta za proizvođače automobila, a Velika Britanija je tu ugrožena zbog slabog snabdevanja sirovina, skupe energije, majušnih vladinih podsticaja na ovom polju i potencijalnih carinskih tarifa kao posledice Bregzita, a iako je britanska država upumpala stotine miliona evra u istraživanje tehnologije baterija za električna vozila, to je minimalno povećalo proizvodnju.

 

Do danas, Britanija ima samo jednu veliku operativnu fabriku ovog tipa i to u vlasništvu kineske Envision grupe. Ova firma uključila se u proizvodnju baterijskih paketa za vožnju na veće razdaljine za Nisanova LEAF električna vozila prošle godine i najavila je planove da proširi proizvodnju, ali sigurno ne pre 2024. Portparol firme Jaguar Land Rover, koja je proizvela više od 220.000 vozila u Britaniji prošle godine, rekao je da ova firma nastavlja da istražuje sve opcije po pitanju snabdevanja baterija za električna vozila i da još nije donesena nikakva odluka o tome. Predstavnici švedske firme Nortvolt i kineske firme SVolt odbili su da komentarišu ovu temu. Električna vozila predstavljaju dilemu sličnu čuvenoj pitalici da li je prvo nastalo pile ili jaje. Naime, proizvođači automobila su nevoljni da prave nove fabrike ili prenamene već postojeće da prave električna vozila bez fabrika za proizvodnju baterija za njih na istoj lokaciji ili u bližoj okolini. Sa druge strane, proizvođači baterija za električna vozila su generalno nevoljni da investiraju milijarde dolara da naprave fabrike bez sigurnih mušterija u neposrednoj blizini.

 

Britishvolt je među nekolicinom startap kompanija koje su najavile planove da grade džinovske fabrike baterija u Velikoj Britaniji, ali sigurne narudžbine i garancije proizvođača su za sada izostale. To bi mogla da bude stalna prepreka, s obzirom da je britanska auto-industrija uglavnom prilagođena za proizvodnju luksuznih brendova automobila u manjim količinima kao i sportskih brendova, poput Meklarena, Bentlija, Aston Martina i Lotusa. Iako su se Nissan, Stellantis i Volkswagen grupa, koja je vlasnik Bentlija, obavezali da prave električna vozila u Britaniji, analitičari upozoravaju da je potrebno mnogo više investicija da se zaštiti pozicija britanske auto-industrije. Kako se dalje navodi, da bi se očuvala trenutna veličina automobilskog sektora, Britaniji je potrebno da poveća kapacitet proizvodnje baterija za čak 45 puta odnosno na više od 90 gigavat-sati, navodi se u ovomesečnom izveštaju Koalicije za dekarbonizaciju putnog saobraćaja Instituta za zelene finansije. ''Ako se u Britaniji ne pojavi sektor za proizvodnju baterija za električna vozila, platiće se cena izgubljene prilike za finansijsku dobit od baterija koju će imati neko drugi, a porašće i rizik da dođe do smanjenja britanske auto-industrije zbog odlaska firmi tamo gde postoji indutrija baterija za električne automobile'', zaključila je ova grupa, koju finansira vlada.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen u Brazilu optužen za korišćenje robovskog rada

 

212052-vw saveiro 4.jpg

 

Jedan brazilski sud pozvao je nemačku kompaniju Volkswagen na saslušanje zbog optužbi da je tokom vojne dikrature kršila ljudska prava u toj zemlji, javljaju brazilski mediji. Kako su preneli nemački mediji (pozivajući se na izveštaje brazilskih kolega), nemački automobilski div je suočen sa istragama jer je njegova podružnica u Brazilu optužena za iskorišćavanje robovskog rada, trgovinu ljudima i sistemsko kršenje ljudskih prava u više stotina slučajeva tokom vojne diktature u periodu od 1974. do 1986. godine. Ne radi se, međutim, o kršenju ljudskih prava u fabrici koja je proizvodila popularni VW-ov model ''Bubu''.

 

U istražnoj dokumentaciji se navodi da je nemački koncern u pomenutom periodu osnovao farmu Kompanija Vale do Rio Kristalino u rubnom delu amazonskog područja. Farma površine oko 140.000 hektara u brazilskoj državi Pará trebalo je da posluži kao odskočna daska VW-u za ulazak u unosan posao s mesom, a na poziv tadašnje diktatorske vojne vlade Brazila, koja je nudila nemačkom automobilskom gigantu poreske olakšice. U tekstu koji prenosi DW, piše da su zločini tamo počinjeni nad najamnim radnicima koji su korišćeni za krčenje šume i to, kako se tvrdi u istražnom izveštaju, najverovatnije uz znanje uprave VW-a u Volfsburgu.

 

''To je bio oblik modernog ropstva'', kaže tužilac Rafael Garsija u Rio de Žaneiru. Koncern je o ovom slučaju obavešten 19. maja i pozvan je na ročište 14. juna pred Trgovačkim sudom u glavnom gradu Braziliji. Iz Volkswagena su na upit istraživačkog novinarskog tima saopštili da ne mogu da komentarišu ove navode ''zbog mogućeg pravnog procesa u Brazilu'' i da se ''svaki incident'' na koji se odnosi istraga istražnih organa uzima ''vrlo ozbiljno''. Optužbe da je kompanija kršila ljudska prava tokom vojne diktature u Brazilu nisu nove. Veštačenje grupe istoričara, koje je 2017. naručio sam VW, potvrdilo je da je ovaj koncern aktivno podržavao vojnu diktaturu u Brazilu. Volkswagen je 2020. već jednom isplatio odštetu žrtvama diktature.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagenu odbijena vladina garancija zbog kršenja ljudskih prava u Kini

 

224047-vw x 01.jpg

 

Nemačko ministarstvo privrede je odbilo Volkswagenov zahtev za vladinim garancijama za novo ulaganje u Kini zbog navodnih kršenja ljudskih prava, ali uprkos tome, nemačka kompanija ne odustaje od proizvodnje u svojoj fabrici u regiji Xinjiang.

 

Volkswagen, zajedno sa kineskim SAIC-om, ima zajedničko ulaganje u Urumqiju, glavnom gradu regije Xinjiang, za koje zapadne nacije i nevladine organizacije kažu da je mesto gde se etnički Ujguri suočavaju sa mučenjem i pritvorom. ''Verujem da prisutnost fabrike SAIC Volkswagen dovodi do poboljšanja situacije za ljude. Putujemo tamo, a kao i svuda u svetu, obezbeđujemo primenu naših standarda rada i poštovanje kulturnih i verskih razlika'', rekao je Herbert Diess, izvršni direktor Volkswagen grupe. Dodao je da će svaki dokaz o zloupotrebi radničkih prava u fabrici Xinjiang naići na ''masovnu'' reakciju, navodi se u izveštaju. Volkswagen nije direktno optužen za kršenje ljudskih prava, ali se našao u problemima zbog odnosa Kine prema Ujgurima.

 

Portparol komanije sa sedištem u Wolfsburgu je rekao da je Volkswagen podneo zahtev za investicijske garancije, ali je dodao da još nisu dobili zvaničnu odluku ministarstva. Kina je u više navrata poricala bilo kakvu pretnju ljudskim pravima Ujgura, opisujući navodne radne logore kao dobrovoljne ustanove za stručno osposobljavanje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Florian Huettl zvanično imenovan za novog izvršnog direktora Opela/Vauxhalla

 

florian.jpg

 

Florian Huettl (45) je imenovan za novog izvršnog direktora Opela/Vauxhalla od strane Nadzornog odbora Opel Automobile. To je zvanično odlučeno na sednici Nadzornog odbora. Prethodni šef prodaje i marketinga Opela/Vauxhalla preuzeće rukovodstvo nad dve marke 1. juna 2022.

 

Huettl nasleđuje Uwea Hochgeschurtza, koji je imenovan glavnim operativnim direktorom za proširenu Evropu Opelove matične kompanije Stellantis i koji će preuzeti odgovornost Maximea Picata. Uwe Hochgeschurtz je preuzeo poziciju izvršnog direktora Opela/Vauxhalla 1. septembra 2021. Tokom tog vremena dao je daljnji podsticaj Opel/Vauxhallovoj ofanzivi elektrifikacije i digitalizacije. Da podsetimo, Uwe Hochschurtz je preuzeo, sada već bivši poziciju, 1. septembra 2021. od svog prethodnika Michaela Lohschellera, koji je prešao u redove vijetnamskog proizvođača električnih automobila Vinfast.

 

''Florian Huettl je dokazani lider u prodaji i marketingu. Nastaviće put kojim je uspešno prošao Opel/Vauxhall. Oba tradicionalna brenda imaju vrlo posebnu poziciju unutar Stellantisa; Opel je jedini nemački, a Vauxhall jedini britanski brend u grupi. Florian Huettl će u budućnosti nastaviti da blisko sarađuje s Uweom Hochgeschurtzom. Florianu i Uweu želim sve najbolje u njihovim novim ulogama i zahvalio bih se Uweu na njegovom vrednom doprinosu u poslednjih nekoliko meseci'', rekao je Xavier Chereau, predsednik nadzornog odbora Opela i glavni direktor za ljudske resurse i transformaciju u Stellantisu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...