Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Da li biti najveći automatski znači i biti najuspešniji?

Recommended Posts

Mercedes zbog nestašice poluprovodnika zaustavio proizvodnju u mađarskoj fabrici

 

189354-mercedes cla 1.jpg

 

Kriza poluprovodnika ne posustaje. U to se bolno uverio Daimler, koji je odlučio da napravi pauzu od mesec dana u proizvodnji u mađarskoj fabrici Kečkemet. Fabrika u Kečkemetu je od ponedeljka 13. decembra do daljnjeg ugašena. U početku je pauza bila planirana za jedan mesec. Verovatno razlog neće nikoga iznenaditi. To je, naravno, nedostatak poluprovodnika i posledica nedavnih previranja na tržištu.

 

Proizvođači sa ograničenim brojem komponenti moraju da odaberu manje zlo, usmeravajući resurse tamo gde su najpotrebniji. U većini slučajeva prednost imaju električni modeli. Slična je situacija i u Mercedesu. Fabrika zapošljava 4.400 ljudi. Radnici su poslati kući, ali primaju osnovnu platu i beneficije. Ako sve bude po planu, vratiće se na svoja mesta početkom sledeće godine. Treba napomenuti da svoje fabrike u Mađarskoj imaju i drugi proizvođači poput Audija i Suzukija, koji su se takođe mučili s privremenim prekidima. Autoindustrija je važan deo nacionalnog BDP-a. Prema preliminarnim procenama, problem sa dostupnošću poluprovodnika rezultiraće padom dobiti u sektoru industrije Mađarske od nekoliko posto.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raste kinesko vlasništvo u Mercedesu

 

207306-mercedes e01.jpg

 

Ako vam nije poznato, dve kineske kompanije imaju značajno učešće u Daimleru, firmi koja proizvodi automobile Mercedes. Ali, nove informacije govore da je jedan kineski proizvođač značajno povećao svoj paket deonica. Državna kompanija BAIC od 2019. godine drži 10%. To znači da dva kineska deoničara poseduju skoro 20% kompanije. Do sada se govorilo samo o 5% učešća BAIC-a. Daimler je u ponedeljak potvrdio povećanje učešća. Povećanjem učešća BAIC je prestigao Geely, a to je automobilski proizvođač u vlasništvu milijardera Li Shufua. Prema Daimleru, Geely drži 9.7% deonica. Inače, Geeely je i vlasnik Volvoa.

 

Šef Daimlera Ola Källenius je pozdravio najnoviji korak: ''BAIC-ovo učešće u Daimleru odražava našu predanost našem zajedničkom, uspešnom savezu u proizvodnji i razvoju na najvećem svetskom tržištu putničkih automobila. BAIC je u sporazumu potvrdio da neće povećavati svoje učešće. Zauzvrat, Daimler ima 9.55% učešća u filijali BAIC Motor. BAIC drži i 6.5% Daimlerovog odeljenja za proizvodnju kamiona. Sa učešćem od oko 35% ukupne prodaje, Kina je dugo bila najvažnije tržište za putnička vozila Mercedes. Kompanija sa sedištem u Štutgartu je otvorila u oktobru novi tehnološki centar u regonu Pekinga. Tamo radi preko 1.000 inženjera.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radnici Daimlera u Nemačkoj dobili 6.000 evra bonusa

 

219739-mercedes logo.jpg

 

Daimler i Mercedes proslavljaju svoju jaku godinu u okviru čega su svojim radnicima u Nemačkoj isplatili bonuse od 6.000 evra. Upravni odbor i Generalni radnički savet nemačkog brenda će isplatiti bonus za otprilike 100.000 zaposlenih koji rade na normu u svojoj domovini, izražavajući svoju zahvalnost za njihov trud tokom godine koju je osakatila pandemija korona virusa i nedostatak poluprovodnika. Daimler još uvek nije objavio finansijske rezultate za ovu godinu, ali su naveli da su imali veliki uspeh čitave finansijske 2021. godine.

 

''Izvanredni razvoj našeg brenda predstavlja timski uspeh'', izjavio je član upravnog odbora i menadžmenta Daimler AG i Mercedes-Benz AG brendova, odgovoran za ljudske resurse i direktor za odnose sa radnicima Sabina Kolajzen. ''Volela bih da se zahvalim svim kolegama koji su učestvovali u ovim velikim dostignućima svojim radom i posvećenošću. Zbog toga što prošla godina nije bila nimalo laka, potpuno sam oduševljena što na ovaj način mogu odati priznanje našim radnicima zbog rekordnih profita.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota u januaru privremeno zaustavlja proizvodnju u pet japanskih fabrika

 

209064-toyota-camry 2021 04.jpg

 

Toyota je saopštila da će u januaru obustaviti proizvodnju u pet fabrika u Japanu zbog problema u lancu snabdevanja, nestašice čipova i pandemije. Obustava će poremetiti proizvodnju oko 20.000 vozila, ali neće imati uticaj na planirani godišnji cilj od devet miliona vozila, saopštio je najveći japanski proizvođač automobila. Toyota je prošle nedelje saopštila da zbog problema u lancu snabdevanja prognozira veće smanjenje proizvodnje vozila u Severnoj Americi u januaru, na 50.000 jedinica. Problemi u lancu snabdevanja su zahvatili brojne svetske proizvođače automobila, a to se posebno odnosi na snabdevanje čipovima i drugim elektronskim komponentama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Situacija s čipovima se neće popraviti ni sledeće godine

 

209638-skoda e01.jpg

 

Analitičari iz kuće Roland Berger su objavili svoju procenu kratkoročnih kretanja u autoindustriji, odnosno razvoja krize sa čipovima. Na tržištu se razvio sistematski jaz između potražnje i ponude, podstaknut strukturnim neravnotežama i neusklađenošću lanca snabdevanja. Spoljašnji šokovi poput pandemije koronavirusa su samo pogoršali situaciju, ostavljajući zalihe proizvođača na najnižim nivoima poslednjih godina. Ukupna potražnja za poluprovodnicima raste za 17% godišnje, u poređenju s otprilike godišnjim povećanjem proizvodnih kapaciteta od 6% između 2020. i 2022. godine. Nedostatak ponude će verovatno trajati barem do 2023. godine.

 

Automobilska industrija je jedna od najteže pogođenih. Automobili tradicionalnih proizvođača se uveliko oslanjaju na stariju generaciju čipova. Nažalost za industriju, upravo ove vrste čipova su najviše pogođene smanjenom ponudom. Struktura poluprovodnika u automobilima prolazi kroz duboku promenu. Novi proizvođači automobila, poput Tesle, naprimer, koriste novu generaciju čipova koji su centralizovani, moćniji i trenutno s njima nema problema u snabdevanju (te čipove nalazimo i u novim moćnim kompjuterima). Tradicionalni proizvođači međutim koriste platforme za nove automobile koje uključuju ugradnju veće količine čipova starijih generacija, koji polako nestaju iz proizvodnje. Očigledno će i oni sa novim generacijama morati da se prebace na moderniji hardver.

 

Svi proizvođači čipova povećavaju ulaganje u nove poluprovodnike i njihovu proizvodnju pa je većina proizvođača automobila ostavljena na svojevrsnoj vetrometini. Pojačavanje proizvodnje novih poluprovodnika takođe neće rešiti krizu snabdevanja u kratkom roku. Za proširenje kapaciteta je potrebno vreme - tri do četiri godine za izgradnju i povećanje kapaciteta. Kao rezultat ovih faktora, u Roland Bergeru ne očekuju ublažavanje nedostatka starije generacije čipova pre 2023. Osim toga, opasnosti u snabdevanju leže i u poremećenim lancima snabdevanja pa čak i tropskim olujama, koje mogu da utiču na proizvodnju u fabrikama u Aziji i transport poluprovodnika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota beleži ogroman interes za hibridima, proizvodni pogon u Poljskoj dobio i drugu liniju

 

toyota pl 1.jpg

 

Toyota je predstavila drugu proizvodnu liniju za najnoviju generaciju 1.5L TNGA motora, koji se proizvode u postrojenju u Poljskoj i pokreću modele Yaris i Yaris Cross.  Ovo je šesta proizvodna linija za hybrid electric pogone koju je Toyota pokrenula u Poljskoj u poslednje tri godine. Godine 2018. Toyota je fabriku TMMP počela da transformiše - prebacujući se sa tradicionalnih na delove za hibridne pogone i električne motore na šest proizvodnih linija. Ova transformacija je deo Toyotine strategije postizanja ugljenične neutralnosti, kao i rezultat povećane potražnje za vozilima koja smanjuju emisiju CO2. Toyota Motor Manufacturing Poland ima ukupno 3.300 zaposlenih, na dve proizvodne lokacije u mestima Wałbrzych i Jecz-Lazkowice, Donja Šlezija, u blizini nemačke i češke granice.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto-industrija u 2022: korona, čipovi i neizvesnost

 

automobili.jpg

 

Da li će se i u idućoj godini nastaviti kriza u automobilskoj industriji? Zbog korone vlada velika neizvesnost. Proizvodni procesi se prekidaju, fabrike zatvaraju, a vlada i nestašica čipova. Nakon više od tri decenije u kojima je proizvodnja automobilske industrije premašivala potražnju, tokom pandemije korona-virusa situacija se savim preokrenula. Proizvođačima nedostaju čipovi, došlo je do problema u lancima snabdevanja, rastu cene sirovina. Proizvodna zapinje, kupci vozila više ne mogu da računaju s velikim popustima, a na naručene automobile čekaju mnogo duže nego ranije.

 

''Sveobuhvatni oporavak verovatno će se dogoditi tek u 2023. godini'', ocenjuje stručnjak za auto-industriju Ferdinand Dudenhefer iz nemačkog Centra za automobilska istraživanja (CAR) u jednoj aktuelnoj studiji.

U 2019, odnosno godini pre korona-krize, u Nemačkoj je prodato 3.6 miliona automobila, a već u 2020. taj broj je pao na 2.9 miliona. Prema prognozama Centra za automobilska istraživanja, u ovoj godini može se očekivati da će biti prodato 2.69 miliona. Iako CAR Dudenhefer očekuje da će se u prvoj polovini sledeće godine, nemački proizvođači i dalje boriti s posledicama nestašice čipova, prodaja bi ipak trebalo da poraste i to na oko 3.01 miliona automobila.

 

Povratak na nivo od pre panemije, odnosno kompletan oporavak auto-tržišta u Nemačkoj, Dudenhefer očekuje tek u drugoj polovini 2023. Tek tada se, kaže, može očekivati da će se snabdevanje tržišta stabilizovati. Prema navodima tog stručnjaka, krajem 2023. prosečna starost vozila registrovanih u Nemačkoj biće iznad deset godina, a to bi moglo dovede do ''podmlađivanja'' voznog parka, odnosno do povećane kupovine novih automobila. Taj proces obnove pre svega podstiču električni automobili, koji su sve traženija roba i na nemačkom tržištu.

 

Indija ispred Nemačke

Dudenhefer skreće pažnju na još jedan fenomen: nakon 2020. u kojoj je dominirala korona, problemi i prekidi u proizvodnji u automobilskoj industriji, koja je od ključnog značaja za nemački BDP, uticali su i na usporavanje rasta u prva dva kvartala 2021. Važna tržišta poput SAD, Rusija i Brazila, u istom periodu zabeležila su rast prometa. ''Posledica toga je preraspodela unutar automobilskog tržišta na globalnom nivou. U 2021. po prvi put će u Indiji biti prodato više automobila nego u Nemačkoj'', najavljuje Dudenhefer. A i u 2022. će, prema prognozama, Indija biti ispred Nemačke. Analiza podataka Međunarodnog monetarnog fonda (MMF) pokazuje da se u Indiji može računati sa velikim stopama rasta prodaje na automobilskom tržištu. Među zemljama BRIK-a (Brazil, Rusija, Indija, Kina), upravo bi Indija zahvaljujući pojačanoj industrijalizaciji mogla da se pozicionira odmah iza Kine. Ni u Brazilu ni u Rusiji u idućoj godini ne može se računati sa znatnijim privrednim rastom.

 

Lagani oporavak na auto-tržištu

U 2019, godini pre pandemije, na svetskom tržištu prodato je oko 80 miliona novih vozila. U 2020. prodaja je opala za više od 14% na 68.6 miliona. Prema prognozama nemačkog Centra za automobilska istraživanja, u 2021. može se očekivati lagani rast prodaje na 70.5 miliona, a u 2022. čak i mali skok na 75.2 miliona. Ni u 2023. (u kojoj se prognozira prodaja 78.8 miliona automobila) neće se dostići nivo od pre pandemije. Tek 2025. može se očekivati povratak brojkama koje je automobilska industrija beležila pre korone.

 

''Za oporavak od pandemije potrebno je vreme'' - to je oprezni zaključak stručnjaka Dudenhefera na osnovu prognoza njegovog Centra za automobilska istraživanja. Proces stvaranja dodane vrednosti mora se iznova organizovati, a trebalo bi kreirati i dodatne kapacitete kada je reč o proizvodnji čipova, poručuje nemački stručnjak. Dudenhefer smatra da se do 2023. neće nadoknaditi sve ono što je propušteno u vreme pandemije, a posebno ne kada je reč o prodaji vozila. Ipak, ima mesta i za optimizam: ''Starenje voznog parka na zasićenim tržištima upućuje na zaključak da se može očekivati dugoročniji rast svetskog automobilskog tržišta.''

 

Nije sve tako crno...

Uprkos krizi, za automobilsku industrije u proteklom periodu nije sve bilo baš tako crno. Sudeći po rezultatima istraživanja analitičara britanske konsultantske firme ''Ernst i Jang'', 16 najvećih svetskih proizvođača automobila u trećem kvartalu 2021. zajedno ostvarilo je operativnu dobit od oko 23 milijarde evra. To je rast od 11% i ujedno - novi rekord. Prodaja putničkih automobila jeste doduše opala za 16% (prema procenama analitičara zbog nestašice čipova oko jedanaest miliona vozila uopšte nije moglo da bude proizvedeno) i 13 proizvođača je prodalo manji broj vozila nego u istom razdoblju periodu pre godinu dana, ali svih 16 preduzeća zajedno ostvarilo je promet od 371 milijarde evra, što je u stvari pad od 1.6%.

 

Ipak, dobit je znatno porasla zato što su čipovi koji su bili na raspolaganju ugrađivani u skupe modele vozila kod kojih proizvođači ostvaruju veću maržu. Upravi ti modeli su primarno bili na raspolaganju mušterijama, a osim toga, gotovo da i nije bilo popusta na kupovinu novih automobila jer je potražnja bila veća od ponude. Takođe, većina firmi je tokom godine uspela da poveća svoju berzansku vrednost, a pre svih američki proizvođač eelektričnih automobila Tesla.

 

Problemi u Kini

No, analitičari firme „Ernst i Jang“ ukazuju da su moguća i nova ''uska grla'' u auto-industriji: ''Znatan rast broja novih zaraza koronom u nekim zemljama i stroge mere koje se zbog toga uvode mogle bi da ponovo da dovedu do novih problema i prekida u proizvodnji i lancima snabdevanja.'' Takvim turbulencijama najviše je pogođena Kina. Na tom najvećem svetskom tržištu automobila u trećem kvartalu ove godine zabeležen je pad prodaje od čak 26%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kineski Geely i Renault pripremaju novo partnerstvo

 

204739-lynk-co 02.jpg

 

Pojedini mediji prenose nezvanične vesti koje kažu da će kineski Geely i Renault uskoro najaviti novo partnerstvo. Izveštaji navode da su dve kompanije radile na zajedničkom ulaganju od početka godine i da su detalji sada finalizovani. Partnerstvo će pomoći i u kreiranju novog automobilskog brenda, fokusiranog pre svega na vozila sa plug-in hybrid pogonskim sistemima.

 

Očekuje se da će kineski proizvođač automobila u partnerstvo uneti svoju CMA platformu koju trenutno koriste i Geely i Volvo. Renault će usmeriti svoju pažnju na dizajn i marketing, fokusirajući se na najveće svetske tržište automobila - Kinu. Dogovor će omogućiti Renaultu da ponovo uđe u Kinu, koju je pre godinu dana napustio kada je raskinuto partnerstvo sa Dongfengom. To takođe može da bude način da francuska kompanija proširi svoje prisustvo u Aziji, sa posebnom pažnjom posvećenom svom postrojenju u Južnoj Koreji pod nazivom Renault Samsung (gde Renault ima 80% učešća od 2000. godine).

 

samsung xm3 01.jpg

 

Geely će time dobiti pristup nekim od Renaultovih proizvodnih postrojenja, a smatra se da je Busan u Južnoj Koreji od posebnog interesa. Prema neimenovanim izvorima, Lynk&Co, brend u vlasništvu kompanije Geely, mogao bi da proizvodi svoj SUV model 01 u Južnoj Koreji, a u razmatranju su i drugi modeli sa hibridnim pogonom. Oni bi mogli da se prodaju pod imenom Renault Samsung. Pored ojačanja pozicije Renault Samsunga i pristupa korejskom tržištu, postoji još jedna značajna korist za Geely. Naime, ovim ugovorom sa Renaultom Geelyu bi mogla da se otvori mogućnost korišćenja sporazuma o slobodnoj trgovini Južne Koreje sa Sjedinjenim Državama i da tamo izvozi Lynk&Co vozila proizvedena u južnokorejskim pogonima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota Probox je kao japanska Dacia

 

221163-toyota probox03.jpg

 

Nisu svim kupcima potrebni atraktivno oblikovani crossoveri. Toyota to shvata, o čemu svedoči i model Probox. Automobil koji se proizvodi od 2002. uskoro će dobiti novu verziju. Šteta što ga nema kod nas. Probox nije ništa drugo nego kutijasta kombinacija karavana i monovolumena. Nešto poput nedavno prikazane Dacie Jogger, iako u puno jednostavnijoj dizajnerskoj formi. Automobil je svetlost dana ugledao 2002. godine, a osvežen je 2014. godine. Sada će se ponovno ažurirati. Očigledno je potražnja u rodnom Japanu tolika da je pametno održavati Probox u životu.

 

221164-toyota probox02.jpg

 

Reč je o bolno jednostavnoj konstrukciji koja je nastala početkom 90-ih sa spoljašnjim i unutrašnjim dizajnom i uzalud ćete ovde tražiti bilo kakva atraktivna rešenja. Postoji samo ono što je potrebno da se stigne od tačke A do tačke B. Motori su takođe stara škola. Osnova je benzinski motor 1.3 95 KS. Tu je i snažniji 1.5 sa 109 KS i hibrid baziran na istom motoru. Zanimljivo, kontinuirano varijabilni CVT menjač je standardan, a kao opciju možemo odabrati i pogon na 4 točka.

 

221165-toyota probox01.jpg

 

Model je ponovo postao poznat po novoj verziji opreme koja će debitovati 6. januara 2022. godine. Ovo je varijanta GX-a sa električnim podizačima stakala i retrovizorima. Zanimljivo, u ponudi je i paket Toyota Racing Development (TRD) sa dodatnim spojlerom i 14-inčnim alu felnama. Sve to može izmamiti ''osmeh sažaljenja'', što ne menja činjenicu da postoji mnogo ljudi kojima nije potrebno ništa više od jednostavnog prevoznog sredstva po razumnoj jeni. A ovo prevozno sredstvo je prilično atraktivno. U Japanu je za osnovni Probox potrebno platiti 11.555 evra, što je prilično nenadmašna ponuda.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledajte kako su radnici nalepili ime modela na novi Jeep Wagoneer

 

221185-jeep wagoneer.jpg

 

Probleme sa kvalitetom izgleda imaju i u Jeep-u, i to na proizvodnji njihovog najprestižnijeg modela. U Jeep-u su radnici navikli na duga imena modela, a u pozicioniranju oznaka redovno se koriste šablonama. Ipak, novi Wagoneer je očigledno veliki problem, pa se tako događaju i situacije kao na fotografiji. Sve je krenulo u najboljem redu, a onda je radnik izgubio kontrolu i zalepio slova sa velikim odstupanjem od zadate horizontalne putanje. Jalopnik saznaje da je automobil snimljen u Stellantisovoj fabrici Warren Truck i to pri poslednjoj kontroli pred isporuku. Američki medij se obratio proizvođaču za objašnjenje, a iz fabrike su priznali probleme.

 

''U početku, pri lansiranju Wagoneera, Warren Truck je imao problema sa poravnanjem oznaka'', priznaju iz Jeep-a i nastavljaju: ''Svi problemi su ispravljeni pre nego što je prvi primerak napustio fabriku, uključujući i na ovom sa fotografije.'' U Jeep-u su odlučili da unaprede šablon i dodatno mašinski proveravaju poziciju oznaka. Ističu da fabrika sprovodi veliku brigu po pitanju kvaliteta i da svako vozilo po izlasku iz fabrike predstavlja premium kvalitet brenda.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen očekuje veću proizvodnju vozila u glavnoj fabrici u Wolfsburgu

 

204534-vw golf r.jpg

 

Volkswagen očekuje da će proizvesti 43% više vozila u svojoj glavnoj fabrici u Wolfsburgu u sledećoj godini, izjavila je šefica radničkog saveta za nemački list Wolfsburger Allgemeine Zeitung. To je značajno poboljšanje u odnosu na ovu godinu, ali i dalje je situacija pod uticajem nastavljene nestašice poluprovodnika. U ovoj godini Volkswagen očekuje da će u Wolfsburgu proizvesti oko 400.000 automobila.

Očekuje se da će se situacija poboljšati u 2022. godini, paralelno sa ublažavanjem poremećaja u snabdevanju čipovima, ali uticaj nestašice i dalje će se osećati, rekla je Daniela Cavallo. ''Program za sledeću godinu još nije utvrđen, ali u ovom trenutku planovi predviđaju proizvodnju od 570.000 vozila u Wolfsburgu. Naravno, rizici su takođe prisutni'', rekla je Cavallo, koja je takođe članica nadzornog odbora Volkswagena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acer pokrenuo tužbu protiv Volkswagen grupacije zbog navodnog kršenja prava na patent

 

volkswagen id.4 01.jpg

 

Aktuelna nestašica čipova, koja utiče na dešavanja u automobilskoj industriji, dobar je podsetnik na to do koje mere su današnja vozila zavisna od digitalne tehnologije. Novi automobili napakovani su senzorima, displejima, modemima i mnogim drugim sistemima, s tim što dobar deo te tehnologije dolazi izvan automobilske industrije. VW grupacija je dobila licencu za 2G i 3G tehnologiju od Acera, tajvanskog proizvođača kompjutera. Međutim, Acer je u međuvremenu pokrenuo tuižbu protiv nemačkog konglomerata, optužujući ga za kršenje prava na korišćenje nekih drugih patenata.

 

Acer u svojoj tužbi, podnetoj u američkoj saveznoj državi Virdžinija, kaže da je VW grupa instalirala 4G čipove u nekoliko modela. Navodno, nemačka kompanija nema dozvolu za tako nešto. U žalbi se navodi da je sporna tehnologija koju VW nije imao pravo da koristi, pronašla svoje mesto u električnom ID.4, Atlasu, Golfu, Tiguanu, kao i mnogim drugim modelima. VW grupacija je saopštila da proučava tužbu pre nego što odluči koje će korake dalje preduzeti. Međutim, kompanija je takođe izjavila da su optužbe neosnovane, tako da će ''braniti svoju poziciju''. Ovog leta nemački konglomerat je potpisao licencni ugovor sa Huaweijem za 4G tehnologiju, dok Acerove optužbe datiraju od pre dve godine. Volkswagen je najavio svoj Car-Net servis sa 4G konektivnošću 2019. godine.

 

Parnice ovog tipa ćemo verovatno viđati često u godinama koje su pred nama, jer proizvođači automobila potražuju licence od različitih tehnoloških snabdevača. ''Greške u koracima'' i nerazumevanja će se dešavati, što bi proizvođače automobila moglo da košta u perspektivi. U oktobru, General Motors, Toyota i Honda su bili na meti tužbi zbog kršenja prava na korišćenje patenta vezano za mobilnu tehnologiju. Eventualan uspeh Acerovog slučaja, mogao bi da dovede lavine tužbi protiv proizvođača automobila u okviru borbe za prava na intelektualnu svojinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota 1GZ-FE - prvi i jedini serijski V12 motor iz Japana

 

toyota v12 07.jpg

 

Ako niste Japanac sve su šanse da nikada niste čuli za Toyotu Century. Od kraja šezdesetih pa do danas, ova luksuzna limuzina je perjanica japanske marke na matičnom tržištu, dok je između 1997. i 2007. bila pogonjena jedinim serijskim V12 motorom ove japanske marke. Pre nego što uđemo u detalje u vezi s dotičnim dvanaestocilindrašem, hajde da vidimo kojem je to modelu automobila bio namenjen. Sve započinje 1967. kada je Toyota predstavila veliku luksuznu limuzinu, u čast stogodišnjice rođenja osnivača kompanija, Sakičija Tojode. Epitom japanske kulture i vrhunskog inženjeringa, Century je postao vozilo izbora za članove carske porodice, visokorangirane zvaničnike vlade i najistaknutnije poslovne ljude. Konstantno je unapređivan u narednih 30 godina, dobivši prvi temeljan redizajn 1997.

 

toyota v12 06.jpg

 

Do kraja devedesetih, Toyota je izrasla u jedno od najvećih imena u svetskoj automobilskoj industriji, tako da se nije štedelo na razvoju novog Centuryja. Što se pojave tiče, nije bio impozantan kao Maybach ili Rolls-Royce, ali je bio isto tako besprekorne izrade, podjednako komforan i tehnološki napredan. Za razliku od prve generacije, koja je bila bazirana na postojećem modelu (Crown Eight), ova varijanta je bila dizajnirana nezavisno ''od glave do pete'', i gotovo svaka komponenta je posebno kreirana za nju. Mada karoserija nije bila posebno gizdava i impresivna, stvari su bile različite kada je o onom ispod haube reč.

 

toyota v12 05.jpg

 

Inženjeri su dobili zadatak da razviju uglađen i efikasan motor, koji će u isto vreme biti ekstremno pouzdan. S tom idejom na umu, umesto da recept izgrade na 1UZ-FE V8 Lexusovoj jedinici, kreirali su prvi serijski japanski V12 agregat. Na prvi pogled, ovaj 5.0 aluminijumski motor sa 48 ventila i četiri bregasta vratila nije bio ništa posebno. Ipak, treba u vidu imati da je Toyota svoju reputaciju stekla na komplikovanom inženjeringu, a to nije zaobišlo ni dotični V12.

 

toyota v12 04.jpg

 

Ojačani blok je karakterisao ugao između cilindarskih redova od 60 stepeni. Potpuno uravnoteženo kolenasto vratilo je napravljeno od kovanog čelika, fiksirano uz pomoć šest glavnih zavrtnja poklopca klipnjače. Arhitektura i bloka i kolenastog vratila je inspirisana donjim delom ekstremno uglađenog trkačkog derivata 1UZ-FE. Klipnjače su bile asimetrične, takođe napravljene od kovanog čelika, dok su klipovi bili od aluminijumske legure. Da bi se dodatno unapredila uglađenost u radu i efikasnost, glave motora su krasile iskošene komore za sagorevanje, a u igri su takođe bile iridijumske svećice i čuveni Toyotin VVT-i sistem inteligentnog promenljivog programa otvaranja ventila

 

toyota v12 03.jpg

 

Na mnogo načina, ovaj motor je bio kombinacija dve šestocilindarske jedinice koje su delile zajedničko kolenasto vratilo. Takođe je posedovao posebne usisne grane za svaki red cilindara, kao i  sisteme za ubrizgavanje goriva. Svaki cilindarski red kontrolisao je zaseban ECU, što je omogućavalo 1GZ-FE da u potpunosti isključi jedan red u slučaju kvara, i nastavi da funkcioniše uz pomoć drugih šest cilindara. Bez obzira na ''komplikacije'', ovaj motor je bio neverovatno otporan i nikada nije otkazao. Zapravo, ispostavilo se da je jedan od najpouzdanijih pogonskih agregata ikada proizvedenih, jer je bio kalibrisan tako da isporučuje mnogo manje snage nego što je potencijalno mogao.

 

toyota v12 02.jpg

 

Kada je lansiran, japanski proizvođači su i dalje bili vezani za džentlmenski sporazum sredinom sedamdesetih, koji je ograničavao izlaznu snagu na 280 konja. S tim u vezi, 1GZ-FE je raspolagao sa upravo toliko, uz 481 Nm maksimalnog obrtnog momenta, dostupnog pri samo 1.200 obrtaja. Mada nije bio sportski model, Centuryju nije nedostajalo vozne dinamike. Tamo gde je kaskao što se snage tiče, motor je nadoknađivao po pitanju uglađenosti. Top Gear ga je svojeveremeno testirao, tačnije 1990. i to tako što je čašu napunjenu vodom postavio na poklopac ventila. Tečnost jedva da se pomerila kada je motor poteran u obrtaje do samog limita. Po Toyoti, Centuryjev V12 je krasilo 10% manje vibracija u poređenju sa V8 iz Lexusa LS400, što je zaista fascinantno.

 

toyota v12.jpg

 

Ova pogonska jedinica je svoj pun potencijal demonstrirala kada su je japanski entuzijasti implementirali u svoje tjunirane modele. Zbog dizajna sa dva ECU-a ovaj motor bio je veoma težak za modifikaciju, ali Japanci kao Japanci, na kraju su i to uspeli. U mnogim slučajevima bi cilindri bili prošireni, opremljeni unutrašnjim komponentama 2JZ i posebnim glavama (između ostalog), tako da je lako dostizao između 500 i 600 konja.

 

Naravno, mnogi se nisu zadovoljili ovim brojkama, tako da su u miks ubacili twin-turbo postavku. Jedan od tih entuzijasta je Kazuhiko ''Smokey'' Nagata, osnivač japanske tjuning kompanije Top Secret, čovek koji stoji iza, bez dileme najčuvenijih Mk IV Supri svih vremena. Opremljen tandemom HKS GT 2835 turbopunjača, 1GZ-FE je u Suprama Top Secreta isporučivao ni manje ni više nego 1.000 konja. Zvanično, korišćen je isključivo u luksuznoj japanskoj limuzini, u kojoj je bio u velikoj meri rasterećen, da bi trajao ''do u beskonačno'' i bio ekstremno uglađen. Definitivno, zaslužuje mnogo više priznanja od onoga u čemu uživa danas, gde mnogi nisu ni čuli za njega.

 

Autor: Pavle Barta

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW najavljuje 6.000 novih radnih mesta u proizvodnji električnih automobila

 

219301-bmw i4 01.jpg

 

BMW završava fazu otpuštanja radnika i planira da otvori 6.000 novih radnih mesta u sledećoj godini, najavio je predsednik uprave Oliver Zipse u razgovoru za nemačke medije. Kompanija je dobrano odmakla u preobražaju poslovanja, pripremila je pogone za e-mobilnost i očekuje rast prodaje i u 2022. godini, rekao je Zipse za list Munchner Merkur. ''Zato ćemo sledeće godine povećati našu radnu snagu do 5%'', dodao je Zipse. BMW trenutno ima oko 120.000 zaposlenih nakon što je prošle godine otpustio oko 6.000 radnika.

 

Novi radnici su potrebni zbog velike potražnje za novim električnim modelima, objasnio je Zipse. ''Naš i4 je rasprodat već mesecima, kao i iX. Sledeće godine dolazi električna serija 7 i čeka nas ista situacija'', rekao je Zipse. Nova radna mesta se otvaraju pre svega u Nemačkoj, istakao je portparol BMW-a. Model i4 se proizvodi u Minhenu, a SUV iX u Dingolfingu. Kompanija traži stručnjake za istraživanje baterija, automatizovanu vožnju, razvoj softvera i IT sigurnost, kao i IT arhitekte za baze podataka te programere aplikacija za infotainment i zabavu. U proizvodnji se traže i radnici za elektroodržavanje i za upravljanje postrojenjima.

 

Zipse je ipak upozorio da bi potražnju mogao da zakoči nedovoljan broj punionica za električne automobile. ''U Evropi broj električnih automobila trenutno raste pet puta brže od infrastrukture'', upozorio je šef nemačke firme i zato se odlučno protivi zabrani vozila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. ''To bi najveću nemačku industriju neizbežno gurnulo u scenario pada'', smatra Zipse. Po njegovom mišljenju ciljevi smanjenja emisije CO2 bi trebalo da se povežu sa obavezujućim ciljevima izgradnje infrastrukture za punjenje električnih automobila. Drugi izazov je trenutna globalna nestašica čipova, iako Zipse veruje da će taj problem biti rešen za godinu dana, s obzirom na kontinuirana ulaganja. ''Očekujem da će se situacija do kraja sledeće godine uglavnom normalizovati'', rekao je šef BMW-a.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manjak čipova će i u 2022. usporavati automoblisku industriju

 

214961-volvo t 11.jpg

 

Ako dugo čekate na novi automobil ili PlayStation, treba da znate da je to posledica velike globalne nestašice računarskih čipova u godini za nama, a slična situacija se očekuje i u 2022. Nedostatak čipova koji je otežavao globalnu tehnološku industriju 2021. mogao bi da se nastavi 2022, pa čak i 2023. godine, pošto je pandemija poremetila proizvodnju kompjuterskih čipova i izazvala probleme sa isporukom. U takvim okolnostima, neke elektronske kompanije su zatvorile proizvodne linije koje su poslovale na granicama profitabilnosti, a u isto vreme potražnja za čipovima je porasla jer su potrošači, koji su zbog epidemioloških mera najveći deo vremena provodili kod kuće, kupovali elektronske uređaje. Ova kombinacija je stvorila ozbiljan nedostatak i analitičari poručuju da nema trenutnog rešenja.

 

''Ravnoteža potražnje i ponude se verovatno neće vratiti uskoro, moguće je da će to biti 2022. godine'', smatra Vejn Lam, analitičar u kompaniji iz Londona koja se bavi analizama tržišta. Kompanije ulažu velika sredstva da bi zadovoljile potražnju, ali je potrebno vreme da se pokrenu nove proizvodne linije. U takvim okolnostima čak i kada proizvođači čipova sustignu potražnju, proizvođačima automobila i elektronike će biti potrebno još dva ili tri meseca da povećaju svoju proizvodnju. Iz britanskog Udruženja proizvođača i prodavaca motornih vozila (SMMT) poručuju da nedostatak čipova čini proizvodnju ''nepredvidivom''. ''Nema brzih rešenja, a nove nestašice se očekuju već u narednoj godini'', kaže izvršni direktor SMMT Majk Havs.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jim Rowan na čelu Volvo Carsa

 

rowan volvo.jpg

 

Upravni odbor Volvo Carsa je objavio da će im se 21. marta 2022. pridružiti Jim Rowan kao izvršni direktor i predsednik. Rowan je trenutno izvršni direktor i član uprave Ember Technologies, a prethodno je bio glavni izvršni direktor Dyson grupe. On nasleđuje Håkana Samuelssona, koji se prvi put pridružio Volvo Carsu kao član uprave 2010. godine i vršio je ulogu glavnog izvršnog direktora i predsednika od oktobra 2012.

 

Håkan Samuelsson (71) je, zajedno sa svojim menadžerskim timom, stvorio obnovljenu i snažnu liniju proizvoda, ponovo uspostavio Volvo kao premium brend koji je dobro pozicioniran za budućnost.

Ova promena sledi temeljit i marljiv proces pretraživanja da bi se obezbedilo kontinuirano snažno rukovodstvo Volvo Carsa s izvršnim direktorom koji ima jaku pozadinu u softveru, digitalnoj transformaciji i inovativnim potrošačkim proizvodima, a vreme je u skladu s prethodno saopštenim produženjem ugovora Håkana Samuelssona koje završava 2022.

Prema saopštenju Volvo Carsa, Jim Rowan sa sobom donosi više od tri decenije globalnog iskustva u potrošačkom i tehnološkom sektoru, donoseći snažan rast i profitabilnost kroz strategije transformacije i angažman kupaca. Takođe je opsežno radio s digitalizacijom, poremećajima, inovacijama, inženjeringom i lancima snadbevanja, što će biti dragoceno za budućnost Volvo Carsa da bi ostvario svoje strateške ambicije.

 

''Drago mi je što sam se pridružio Volvo Carsu u tako uzbudljivom trenutku za kompaniju i u takvom transformacijskom trenutku i za industriju i za potrošače. Snažan uspeh Volvo Carsa u inovacijama, sigurnosti i kvalitetu, zajedno s talentima svetske klase i nadahnjujući održivost i tehnološke sposobnosti, stavlja ga na vozačevo sedište za put spred sebe'', rekao je Jim Rowan. Hakan Samuelsson će ostati u svojoj ulozi dok Jim Rowan ne počne u martu, kada će Hakan takođe napustiti upravu Volvo Car. Samuelsson će nastaviti kao predsedavajući Polestara kako bi ga pratio kroz proces de-SPAC, budući da se očekuje da će kasnije ove godine biti uvršten na Nasdaq berzu pod oznakom ''PSNY'', kako je prethodno najavljeno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gubici proizvođača automobila zbog pandemije procenjeni na 184 milijardi evra

 

ford b 66.jpg

 

Pandemija korona virusa znatno je uticala na automobilsku industriju i u 2021. godini. Gubici se procenjuju na čak 184 milijardi evra, što je skoro duplo više u odnosu na prvu prognozu iz maja prošle godine. Prema podacima konsultantske firme AlixPartners iz septembra, do kraja 2021. godine prognoziran je pad proizvodnje za 7.7 miliona automobila, u odnosu na prve prognoze u maju (3.9 miliona). Da je situacija u auto-industriji u 2021. godini bila alarmantna potvrdila je generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Aleksandra Graovac, koja kaže da se ovakvo stanje ne pamti.

 

''Ova godina je bila veoma neizvesna i u znaku nestašice mikročipova za veliku većinu proizvođača. Turbulencije izazvane pandemijom su nastavljene, smanjen obim proizvodnje zbog restrikcija prouzrokovao je destabilizaciju nabavke mikročipova, što je u periodu rasta potražnje onemogućilo stabilnu proizvodnju i isporuke. Sve veći naglasak na vozilima na električni i ostale alternativne pogone donosi dodatne promene u ovaj veliki i veoma značajan segment industrije u svetu'', objašnjava naša sagovornica.

 

Destabilizacija nabavke mikročipova obeležila je proteklu godinu, te je zbog kašnjenja u isporukama znatno opao obim proizvodnje. Loše vesti stigle su iz Toyote pred sam kraj godine, sa najavom da će u januaru obustaviti proizvodnju u pet domaćih fabrika zbog problema u lancu snabdevanja, nestašice čipova i pandemije. Najveći japanski proizvođač automobila saopštio je da će zastoj u fabrikama uticati na oko 20.000 vozila, ali da neće uticati na njihov godišnji cilj proizvodnje od devet miliona vozila.

 

Tračak nade je tu, ako se vratimo u Srbiju, jer broj prvi put registrovanih novih vozila je u porastu u odnosu na 2020. godinu, ali nije dostigao nivo iz 2019, kaže Aleksandra Graovac i osvrće se na omiljenu temu vozača u Srbiji - polovne automobile. ''Što se tiče polovnih automobila, oko čega se diže velika prašina u poslednje vreme, potražnja raste zbog dugih rokova isporuke novih vozila. Sa potražnjom rastu i cene, što je i očekivano. Ukupan broj uvezenih polovnih vozila se bez obzira na pandemiju ne smanjuje, već je gotovo stabilan sa oko 150.000 uvezenih polovnjaka godišnje. Od toga je više od 70% vozila starijih od 10 godina, što dovodi do toga da se ukupna starost voznog parka u Srbiji ne smanjuje, naprotiv'', kaže Graovac i dodaje da će promene prouzrokovane pandemijom sigurno uveliko uticati i dalje na izazove sa kojima se suočava auto-industrija.

 

U Srbiji se tokom 2021. godine o električnim automobilima više govorilo nego što su se vozili. A da bi se ova vrsta vozila omasovila u upotrebi država je dala stimulans, pa je tako tokom prošle godine podneto 435 zahteva, a pravo na subvenciju ostvariće 374 fizička i pravna lica za kupovinu 514 vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

SsangYong prodat za 197 miliona evra

 

SsangYong-Rexton 1.jpg

 

Ono o čemu se pisalo poslednjih meseci sada se i ostvarilo - SsangYong je dobio novog vlasnika (od 2011. je bio u vlasništvu indijske Mahindre). Treba podsetiti da je ovaj južnkorejski proizvođač u decembru 2020. godine podneo zahtev za bankrot, a sada je njegov novi vlasnik postao konzorcijum koji predvodi proizvođač električnih vozila Edison Motors. U vesti se navodi i da je ceo posao vredan 197 miliona evra. Edison Motors je osnovan 2015. godine, proizvodi električne autobuse i razvija komercijalna vozila, a sa kupovinom SsangYonga želi da uđe i na tržište putničkih vozila. SsangYong je 2019. godine prodao 132.799 vozila, tokom 2020. je ta brojka pala na oko 107.000, dok je 2021. godine prodaja iznosila tek 84.000 jedinica.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nestašica poluprovodnika srezala Volkswagenovu prodaju u Kini

 

Volkswagen id6 02.jpg

 

Prodaja Volkswagen grupe u Kini je pala za 14% u 2021. godini zbog problema u snabdevanju i nestašice poluprovodnika, objavio je šef kineske filijale automobilskog diva Stephan Wöllenstein. Najviše je pala prodaja velikih brendova, poput Volkswagena i Škode, dok je luksuzni brend Audi prošao puno bolje s padom prodaje od tek 3.6%, naveo je Wöllenstein. Porsche je uspeo da proda 8% više automobila, a prodaja Bentleya je porasla čak 43%, dodao je šef VW China, napominjući da je celo kinesko tržište poraslo 4%.

Tržišni udeo Volkswagen grupe u Kini se dugo držao na nivou od 14%-15%, a prošle godine je pao na 11%. Godina 2021. je bila ''poprilično teška'', zaključio je šef VW China. Tržište u celini bi po njegovim rečima u 2022. trebalo da poraste 4%, a Volkswagen želi rast od 15%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota planira da u fabrici remontuje svoje polovne automobile

 

toyota corolla 2018.jpg

 

Proizvođači i uvoznici automobila svakodnevno imaju neke ideje, ali retko su toliko zanimljive da postanu svetska vest, a potez Toyote u Velikoj Britaniji to definitivno jeste i na putu je da promoviše novu uslugu.

 

Britanski Autocar piše o odluci filijale da kupcima ponudi opciju preuređenja za polovna vozila. Pod nazivom usluge mobilnosti Kinto to će biti jedna od mogućnosti, a ideja je uzeti automobil nakon prvog ciklusa korišćenja, kao što je na primer lizing, a zatim ga vratiti u fabriku. Tamo će biti temeljno preuređen i spreman za drugi ciklus korišćenja. Toyota bi to mogla da ponovi još jednom pre nego što automobil dođe do kraja svog radnog ciklusa i završi na recikliranju. To može da uključuje ugradnju novih komponenti, ali i ponovnu upotrebu delova iz vozila koji su još uvek u dobrom stanju, obnovu baterija i još mnogo toga. Program se trenutno fokusira na Toyotinu fabriku u Barnstonu, koja lokalno proizvodi Corollu hatchback i Corollu karavan.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi preuzima kontrolu nad prestižnom britanskom markom

 

216723-Bentley fs01.jpg

 

Audi polako, ali sigurno preuzima dominantnu ulogu u Volkswagen koncernu. Nakon što je vrlo uspešno uveo Lamborghini i Ducati u novo doba, sada će to nastojati da ponovi i sa prestižnom britanskom markom. Bentley je pod kapom VW-a već godinama, a njegovim poslovanjem je sve do sada dosta labavo upravljao Porsche. Malo ko bi to rekao jer je Bentley imao itekako veliku slobodu u kreiranju poslovne politike. Međutim, stigla je pandemija, a time se završilo vreme kada je smeo da se rasipa novac. Crewe je uskoro morao da obustavi proizvodnju svog slavnog V8 motora te se polako okreće modernim tehnologijama.

 

Volkswagenov plan je jasan još od 2020. godine. Zove se ''Together 2025+'' i predstavlja novo restrukturiranje koje za posledicu ima rezanje fiksnih troškova za 5% i materijalnih za još 7%, i to za samo dve godine. Pritom sve luksuzne marke ostaju u portfelju grupe i ne žele ih se odreći. Naravno, tu ne ulazi i Bugatti koji se ni tada nije pominjao u strategiji, a u međuvremenu je veštim poslovnim potezima završio u novom koncernu sa Rimcem.

 

220503-bentley c 02.jpg

 

Bentley je pod Audijevu potpunu kontrolu potpao sa prvim danom ove godine, a to znači da će zajednički raditi na elektrifikaciji i tehnološkoj saradnji, sve kako bi Bentley što uspešnije prošao kroz ova vrlo izazovna vremena. Svaka odluka Bentleyja mora da bude koordinisana i odobrena od Ingolstadta, a isto važi i za svaku buduću investiciju. Primera radi, neće moći ni sarađivati s primera radi Lamborghinijem, a da to ne odobri Audi. Time Bentley postaje još jedan satelit o čijoj strategiji brine Audi. Uostalom, Audi ima finansijsku kontrolu nad markom, ali i potpunu odgovornost. Adrian Hallmark postaje svojevrsni poslovođa Bentleyja, dok Audijev šef Markus Duesmann donosi odluke.

 

211929-bentley-bentayga 4.jpg

 

Da dodatno začinimo ove uloge, recimo da će Nemci naređivati Britancima šta i kako da rade, ako požele, moći će da im menjaju upravu, pa čak i utiču na proizvodne kapacitete. A kad smo kod proizvodnje, recimo da će dosadašnja Porscheova MSB platforma biti zamenjena modularnom PPE41/51 i SSP4/5. Prema dostupnim informacijama, prvi električni Bentley na tržište dolazi 2025. godine, model D-Lux, koji će biti pandan današnjem Velaru iz Land Rovera. U međuvremenu će stići plug-in verzije aktuelnih modela, kao i električni Flying Spur i Bentayga.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen zatvorio dve fabrike u Kini

 

vw talagon02.jpg

 

Podružnica Volkswagen grupe u Kini je zatvorila dve fabrike. Kompanija je, naime, zatvorila fabriku u Tjenđinu, kojom upravlja zajedno s kineskom FAW grupom, kao i fabriku komponenata, a sve zbog izbijanja epidemije kovida 19 u tom gradu.

 

220380-vw s01.jpg

 

''Zbog novog izbijanja epidemije kovida 19 početkom nedelje su zatvorene fabrika vozila FAW-VW i Volkswagenova fabrika komponenata za automatske menjače u Tjenđinu'', izjavio je  portparol nemačke kompanije. Prema njegovim rečima, u obe fabrike su dva puta sprovedena testiranja svih zaposlenih na kovid 19 i čekaju se rezultati. ''Nadamo se da ćemo uskoro nastaviti proizvodnju i nadoknaditi izgubljenu proizvodnju. Glavni prioritet ostaje zdravlje i dobrobit naših zaposlenih'', rekao je on.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyotini proizvodni ciljevi nedostižni zbog nestašice čipova

 

toyota ax 04.jpg

 

Toyota očekuje da će zbog nestašice poluprovodnika proizvesti manje automobila u poslovnoj godini 2021/2022. nego što je planirao. Toyota verovatno neće postići svoje zacrtane proizvodne ciljeve od 9 miliona vozila širom sveta do kraja poslovne godine 31. marta, navodi se u saopštenju. Proizvodnja bi trebalo da počne da usporava već u februaru zbog poremećaja u lancu snabdevanja povezanih uz covid-19, poručili su, dodavši da će u sledećem mesecu proizvesti 700.000 vozila, za 150.000 manje nego što su planirali.

Toyota inače proizvodi automobile na 28 linija u 14 pogona, ali planira da obustavi proizvodnju na 11 linija u osam pogona. Novi proizvodni cilj za tekuću fiskalnu godinu nije naveden. Japanski proizvođač automobila je više puta prilagođavao proizvodne planove zbog nestašice poluprovodnika koja je uticala na poslovanje autokompanija u celom svetu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia proizvela 7.000.000-ti automobil u Mioveni fabrici

 

dacia 7 mil.jpg

 

Dacia je saopštila da je u fabrici Mioveni u Rumuniji proizvela 7-milioniti automobil. Jubilarni automobil je Duster Extreme, u Urban Gray boji, sa TCe150 motorom i EDC menjačem.

Dacia fabrika Mioveni je počela s radom u avgustu 1968. godine, a milioniti automobil je sa traka sišao 1985. Automobil sa brojem 2.000.000 je proizveden 1998. dok je 5.000.000-ti napravljen 2014. godine. Od 7 miliona vozila najviše je proizvedeno Dustera, i to dva miliona.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revoz smanjuje proizvodnju i broj zaposlenih

 

188320-renault twingo 01.jpg

 

Fabrika automobila Revoz iz Novog Mesta, u vlasništvu francuskog Renaulta, potvrdila je da će zbog problema sa nabavkom poluprovodnika i ostalim poteškoćama vezanim za pandemiju do kraja aprila ove godine dodatno smanjiti proizvodnju i broj zaposlenih. Kriza poluprovodnika još uvek nije završena, a tržišni uslovi su neizvesni, rekli su u Revozu, dodavši da do kraja aprila očekuju smanjenje proizvodnje sa 486 na 325 vozila dnevno. Zbog toga će postati suvišno 450 radnih mesta u proizvodnji, pa će se ubuduće proizvodnja odvijati samo u jednoj radnoj smeni.

 

Uprava kompanije je započela razgovore sa socijalnim partnerima radi pripreme za prelazak proizvodnje s jedne i po smene na jednu smenu, što odgovara najavljenom smanjenju dnevne proizvodnje. Ta mera će uticati na oko 450 radnih mesta. Uprava takođe navodi da će pomoći zaposlenima koji napuštaju kompaniju, zajedno sa službom za zapošljavanje i partnerskim agencijama u pokušaju pronalaženja novih radnih mesta. Revoz je prošle godine proizveo 95.797 vozila u teškim uslovima krize snabdevanja poluvodnicima i problemima povezanih sa posledicama pandemije, što je 31% manje nego 2020. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...