Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Da li biti najveći automatski znači i biti najuspešniji?

Recommended Posts

Stari motori na izdisaju, baterije na čekanju

 

Opel-IAA-Frankfurt-Angela-Merkel.jpg

 

Automobilska industrija je tradicionalno najvažnija grana nemačke ekonomije. Ali, ona je, zbog prelaska na električni pogon, bila u nedaćama i pre pandemije. Stručnjaci kažu da se kasni sa izgradnjom infrastrukture. Korona će proganjati automobilsku industriju čak i kad pandemija prođe, kaže za Ferdinand Dudenhefer, šef Centra za automobilska istraživanja (CAR) u Duizburgu. Slabljenje ekonomije novac preusmerava na preče stvari, pa zato ovaj stručnjak kaže: ''Automobilsko tržište u Evropi će dugoročno biti slabašno.''

 

Pritisak na branšu je porastao još pre izbijanja pandemije. Prelazak na električne modele traži velike investicije, zbog čega proizvođači drugde pribegavaju merama štednje i otpuštanjima radnika. Raste i doza nesigurnosti kod mušterija. Za koji pogon se odlučiti prilikom kupovine novog automobila? Električna vozila su skupa, tehnologija za baterije i infrastruktura za njihovo punjenje ni izbliza nije usavršena. Motorima sa unutrašnjim sagorevanjem je, čini se, odzvonilo - pogotovo u kontekstu zaštite životne sredine. I onda je uz sve to zabeležen osetan privredni pad zbog pandemije. Prodaja novih vozila u Nemačkoj je ove godine umanjena za više od petine. To ne znači da se ljudi odriču automobila, naprotiv - u Nemačkoj je do početka oktobra registrovano novih 460.000 ličnih vozila te ih sada ima 48.2 miliona. Zaključak se nameće - ljudi duže voze starije automobile i ređe nabavljaju nove nego što su to činili do sada.

 

Državne subvencije

Država ne želi da se ljudi voze u starudijama nego da, ako može, kupuju električne automobile. Najveća premija za nabavku vozila na bateriju je 9.000 evra, i produžena je do kraja 2025. godine. Uz to je autoindustrija najvažnija grana nemačke ekonomije. Od nje zavisi barem dva miliona radnih mesta. ''Nalazimo se u prelaznoj fazi kada e-mobilnost izlazi iz niše'', kaže za Stefan Bracel, direktor Centra za auto-moto menadžment. ''Sledeće godine će udeo električnih vozila u broju novih registracija iznositi oko 15%. To je već relevantan udeo.'' Bracel je uveren da je zbog državnih subvencija javnost sve otvorenija prema elektro-mobilnosti i sve spremnija da batali benzince i dizelaše. ''Osim same visine podsticaja tu je i signal koji stiže od politike - da više nema subvencija za motore sa unutrašnjim sagorevanjem. Elektro-mobilnost je u budućnosti na prvom mestu.''

 

Problem sa infrastrukturom

Veliki problem je pritom izgradnja infrastrukture, odnosno mreže punionica. Od oko 48.2 miliona ličnih vozila na nemačkim drumovima, oko 66% su benzinci, 31% dizelaši, a samo 2.2% imaju hibridni ili električni pogon. Čist električni pogodn ima ukupno 223.000 vozila. U Nemačkoj u ovom trenutku postoji oko 33.000 javno dostupnih punjača za elektromobile. To u proseku znači samo sedam vozila po priključku - a to nije dovoljno da bi takve punionice bile komercijalno isplative, kaže Dudenhefer.

 

Poređenja radi, kad bi se i u Nemačkoj, kao nedavno u Velikoj Britaniji, objavila zabrana prodaje automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem od 2030, onda bi proizvođači energije sami, bez ikakvih subvencija, već sad otvorili tržišnu utakmicu oko najboljih lokacija za javne punionice, smatra njemački stručnjak. I to iz jednostavnog razloga - upravo na tim lokacijama bi se u budućnosti mogli ostvariti najveći prihodi. ''Naš problem u Nemačkoj nije kreiranje političkih uslova za tržišnu konkurenciju, već činjenica da se problemi zatrpavaju novcem poreskih obveznika.''

 

Izgradnja mreža

Štefan Bracel smatra da se kod pitanja izgradnje mreže punjača radi o svojevrsnom maratonu. Jer, to zahteva i obnavljanje dalekovoda tako da izdrže porast opterećenja kada stanovnici gusto naseljenih područja navale na punjenje automobila. U pitanju nije obično punjenje uporedivo sa, recimo, mobilnim telefonom. Moćni punjači mogli bi za svega 15 minuta da napune bateriju automobila tako da se može prevaliti 150 kilometara. Bez toga, elektromobili ne mogu da služe za duži put već samo za povremenu gradsku vožnju. Pa ipak, Bracel se usuđuje na prognozu: ''Mislim da ćemo u tridesetim godinama ovog veka doživeti da motori sa unutrašnjim sagorevanjem postanu rariteti na drumu.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aston Martin u naredne dve godine planira deset premijera

 

Aston-Martin 1.jpg

 

Aston Martin radi na realizaciji plana koji podrazumeva velike promene u njenom kompletnom biznisu. Ovaj proizvođač automobila želi da poveća profit, pripremi se za novu eru elektrifikovane mobilnosti i da se nosi sa aktuelnim propisima koji se odnose na emisiju gasova. Prvi veliki korak u planu Aston Martina jeste da predstavi deset derivata postojećih modela, a to je potvrdio direktor kompanije Tobias Moers. Na listi prioriteta je DBX, prvi SUV pomenutog brenda, a to znači da ćemo u bliskoj budućnosti videti bar jednu novu verziju.

Aston Martin će i dalje biti veoma zavisan o kompaniji Mercedes koja poseduje petinu brenda, a saradnja će se nastaviti i produbiti zahvaljujući posebnim motorima koje će Mercedes-AMG proizvoditi za Aston Martin, tako da se britanski proizvođač neće oslanjati na motore ''sa AMG police'' kao što to čini sada. Moers je rekao da ne može da garantuje budućnost V12 motora nakon 2025. godine. Dodao je da postoji interes u svetu za ovakvim motorima dovoljan da budu spašeni, ali nadolazeća Euro 7 norma prisiljava proizvođače automobila da drastično smanje emisiju gasova. Zato je budućnost V12 motora nesigurna.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

SsangYong pred bankrotom

 

SsangYong Rexton.jpg

 

Industrijski gigant Mahindra&Mahindra (M&M), koji je svojevremeno spasio južnokorejsku kompaniju od gašenja, objavio je da je SsangYong Motor Company (SYMC) podneo prijavu za sprovođenje postupka stečaja. Naime, četvrti najveći južnokorejski proizvođač nije uspeo da na vreme vrati dugove, a kako javlja Financial Times, država ovog puta nije odlučila da pomogne. SsangYong je svojevremeno bio pod kapom Daewooa, odnosno General Motors-a, a zatim je 2010. godine u vlasničku strukturu ušao indijski gigant koji ima 75% vlasništva. Gama proizvoda je temeljno obnovljena, ali kompanija jednostavno nije uspela da se dokaže na svetskom tržištu, već je gomilala dugove iz godine u godinu, a posebno od 2017. godine. Trenutno se kao poslednja slamka spasa vidi novi investitor koji bi bio spreman da preuzme kompaniju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U VW-u smatraju da tehnološki divovi predstavljaju veću pretnju od tradicionalnih proizvođača

 

diess.jpg

 

Izvršni direktor Volkswagena, Herbert Diess, rekao je da tehnološki divovi predstavljaju veću pretnju nemačkom proizvođaču od tradicionalnih proizvođača. Na pitanje na LinkedInu da prokomentariše nedavnu vest da Apple planira da počne prodaju električnog automobila do 2024. godine sa mogućnostima autonomne vožnje, Diess je rekao:

 

''Radujemo se novim konkurentima koji će sigurno ubrzati promene u našoj industriji i doneti nove veštine. Neverovatne valuacije i praktčino neograničen pristup resursima ulivaju puno poštovanja.'' Appleove deonice su porasle za oko 4% nakon što je Reuters u ponedeljak objavio vest o svojim planovima u anonimnom izveštaju. Izveštaj Applea je pokrenuo ogroman rast vrednosti nekoliko autotehnoloških kompanija iz Silicijumske doline koje su nedavno izašle u javnost, neke u koje je VW investirao ili sa kojima je udružio saradnju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes će ugasiti proizvodnju automobila u Brazilu

 

176195-mercedes c 1.jpg

 

Mercedes će ugasiti proizvodnju automobila u Brazilu i zatvoriti fabriku u kojoj su sklapani GLA i C klasa. Ova odluka znači da će biti otpušteno oko 370 radnika. Kompanija je saopštila da je pandemija korona virusa dovela do pada potražnje za luksuznim vozilima i je neodrživo da fabrika i dalje bude otvorena. Pored toga, ukazano je i na višegodišnju tešku ekonomsku situaciju u ovoj zemlji. Mercedes je 2016. godine otvorio fabriku u mestu Irasemapolis, nedaleko od Sao Paula. Njen godišnji kapacitet bio je 20.000 potpuno sklopljenih vozila. Automobili iz ove fabrike prodavani su u Brazilu i izvoženi u okolne zemlje. Mercedes je saopštio da planira da zadrži fabrike za proizvodnju kamiona i autobusa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW će u Velikoj Britaniji javno objavljivati da je vozačima istekla garancija

 

149317-bmw m2.jpg

 

U BMW-u kao da donošenje poslovnih odluka preuzima Džim Keri ili neki drugi komičar. Kako uostalom shvatiti poslednje poteze bavarske kompanije bez pominjanja komediografskih dela.

Prvo su u BMW-u globalno odlučili da napadnu sve one kojima se ne sviđa njihov novi električni iX, a sada su na lokalnom nivou (ali i važnom tržištu) odlučili da će prokazivati sve vozače kojima je istekla garancija. U Velikoj Britaniji će na posebnim displejima uz put objavljivati: ''Vašem BMW-u je istekla garancija!'' Sve to uključuje posebnu tehnologiju prepoznavanja vozila na putu pomoću skeniranja tablica. Poruka na displeju biće vidljiva vozaču, ali i ostalima i njegovoj blizini, pa nije jasno šta zaista BMW planira da postigne. Možda da otuđi svoje kupce. U BMW-u tvrde da će im to pomoći u prodaji garancija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka auto industrija najviše profitirala od oporavka kineskog tržišta

 

185437-audi q2 11.jpg

 

Kinesko tržište se ponovo pokazalo kao najvažniji stub svetske automobilske industrije, a posebno nemačkih proizvođača, navodi se u izveštaju koje je objavila globalna konsultantska firma Ernst&Young (EY). Kineski udeo u svetskoj prodaji nemačkih proizvođača automobila u trećem tromesečju (Q3) se popeo sa 35.7% na 39.2% na godišnjem nivou. Tokom prvog talasa Covid-19 u drugom tromesečju, 51% svih novih automobila nemačkih proizvođača automobila je prodato kupcima u Kini. Tri glavna nemačka proizvođača automobila Volkswagen, BMW i Daimler su profitirali u ''natprosečnoj meri'' od oporavka tržišta u Kini, jer je njihova prodaja u Q3 u Kini porasla za 9% u odnosu na prošlu godinu. Istovremeno, prodaja nemačkih proizvođača automobila u zapadnoj Evropi je pala za 4%, a u Americi čak za 14%.

 

Nakon masovnog pada globalnih prihoda, kao i prodaje jedinica u drugom tromesečju zbog krize Covid-19, preduzeća 17 analiziranih automobilskih grupa širom sveta bila su ''znatno bolja'' u trećem tromesečju, navodi se u izveštaju. Prihodi analiziranih automobilskih grupa su porasli za 53% u poređenju sa prethodnim tromesečjem, dok je prodaja novih jedinica vozila porasla za 46%. Međutim, u poređenju sa prethodnom  godinom, svetski proizvođači automobila još uvek nisu dostigli nivo iz prethodne godine, navodi se u izveštaju. Što se tiče prihoda i prodaje, analizirani proizvođači automobila su bili 5% ispod nivoa pre krize.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

SsangYong proglasio bankrot

 

202964-ssangyong-tivoli 1.jpg

 

SsangYong Motor, koji je 75% u vlasništvu indijskog konglomerata Mahindra&Mahindra, proglasio je bankort nakon što je propustio rok za otplatu zajma od 54.5 miliona dolara. Kompanija je saopštila da se to dogodilo zbog ''pogoršanja uslova za poslovanje'' i jer nije mogla da se dogovori sa kreditorima o produženju roka otplate. Južnokorejska kompanija je zatražila privremenu zaštitu od poverilaca uz obavezu da izvrši restrukturisanje u naredna tri meseca. Glavnu odgovornost u tom periodu preuzeće Mahindra kao najveći akcionar i aktivno će sarađivati sa SsongYongom radi normalizacije stanja u kompaniji kroz sklapanje dogovora sa zainteresovanim stranama, izjavio je portparol SsangYonga.

 

SsangYong, koji je osnovan 1954. godine, imao je teške dve poslednje decenije usled rasta kompanija Kia i Hyundai na globalnoj sceni, iako je imao određenog uspeha sa SUV modelima u Evropi tokom devedesetih. Ovaj proizvođač nikada nije uspeo da se učvrsti na tržištu Amerike. Mahindra je postala njegov većinski vlasnik pre deset godina, nakon prethodnog proglašavanja bankrota, ali SsangYong nije imao mnogo uspeha ni posle toga. Prema nepotvrđenim informacijama, Mahindra traži kupca za SsangYong. Ovaj proizvođač se u prethodnih nekoliko godina fokusirao na proizvodnju kamiona, SUV i pikap modela, ali nije uspeo da ostane profitabilan. Finansijsku situaciju za kompaniju dodatno je pogoršala pandemija korona virusa. Kompanija u prethodnim godinama nije mogla da ulaže mnogo u razvoj novih modela. SsangYong sada ima male šanse da dobije pomoć od Vlade Južne Koreje za razliku od ostalih velikih proizvođača iz ove zemlje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proizvođači automobila tajno kradu vaše privatne podatke

 

podaci.jpg

 

Koliko vas je pročitalo ''sitna slova'' prilikom kupovine novog automobila? Pod ''novim automobilom'' podrazumevamo nešto što je poslednji ''krik'' tehnologije, nešto što nudi ''servise digitalnog povezivanja'', od internet radija do vremenske prognoze ili obaveštavanja o događajima u saobraćaju u realnom vremenu. U slučaju da neko od vas zapravo čita ''sitna slova'' u potpunosti, koliko se tu zapravo govori o tome kako će proizvođač iskoristiti sve podatke koje će automobil sakupiti o vama? E, tu leži problem, jer za mnoge to nije neka bitna stvar, bar trenutno tako stoje stvari.

 

Većina vozača ne zna i ne haje za to koliko proizvođači automobila saznaju o njima samima i njima bliskim osobama. To je sasvim normalno, rekli bismo. S tim u vezi, čim shvatite da većina uspešnih, distopijskih naučno-fantastičnih romana ili filmova ima neku formu ''Velikog brata'' u ulozi glavnog negativca, nekoga ko nadgleda svačije živote i sledstveno tome ih kontroliše, stvari bi mogle da počnu da se menjaju u vašoj glavi. Da bismo vam dali uvid u obim krađe podataka od strane proizvođača automobila poslednjih godina, pozvaćemo se na kolumnistu Washington Post-a zaduženog za tehnologiju, Džefrija A. Faulera, koji je doslovno rastavio Chevrolet Volt iz 2017. uz asistenciju kompanije pod imenom ARCCA, specijalizovanom za rekonstrukciju saobraćajnih nezgoda i forenzičku analizu.

 

Uz pomoć laptopa, specijalnog softvera, gomile štampanih proča i desetine priključaka, Džejms Mejson iz ARCCA, uspeo je da otkrije mnoštvo međusobno povezanih kompjutera koji mogu da generišu do 25 gigabajta podataka po satu iz svih senzora vozila. On je otkrio stvari poput mogućnosti pronalaženja lokacije automobila u svakom datom momentu, podataka o tome kako je vožen, listinga telefonskih poziva iz automobila, kontakata sa adresama elektronske pošte, pa čak i fotografija kontakata. Da bi stvari bile još interesantnije, Mejson je takođe izvukao podatke iz polovnog Chevroletovog info-zabavnog sistema, koji je kupio na eBayu. Navodno, prethodni vlasnik je redovno zvao kontakt pod imenom ''Sweetie'', obično je kupovao benzin na Gulf benzinskoj stanici, frekventno je obedovao u restoranu ''China'' i koristio Samsung Galaxy Note telefon. Lična fotografija ''Sweetie'' takođe može biti izvučena iz sistema.

 

''Haker'' ARCCA je takođe obelodanio da je provalio u Fordove automobile, koji registruju svoju lokaciju čak i kada se navigacioni sistem ne koristi, a većina vlasnika definitivno nije svesna toga. Da bismo dobili širu sliku, navešćemo da samo General Motors ima oko 11 miliona automobila opremljenih 4G-LTE konekcijom, dok uglavnom svi Audijevi, BMW-ovi, Toyotini, Volkswagenovi i Mercedesovi modeli mogu u specifikacijama imati ugrađenu internet konekciju. Najnoviji Teslini puleni ne samo da su konstantno povezani sa proizvođačem putem interneta, već takođe mogu prikupljati video materijal svog okruženja, a i nisu jedini koji su sposobni za to. Čitavo mnoštvo senzora i kamera u modernim automobilima može u kontinuitetu slati šifrovane podatke nazad u servere proizvođača, koji se mogu ponašati kao vlasnici svega toga i raditi s tim materijalom šta god hoće.

 

Šta je ono najgore što se može desiti?

Na prvom mestu, ovo može da pruži neželjeni, zaobilazni pristup vašim privatnim stvarima koje obavljate vašim ličnim automobilom. Već znamo da moderni četvorotočkaši mogu biti hakovani, a ''Internet stvari'' (IoT) može da otvori vrata potpuno novom vidu pretnji. Uz pomoć daljinskog hakovanja ne samo što neko može otvoriti vrata vašeg vozila, već ga može kontrolisati budući da brojni novi modeli dolaze sa elektronskim kontrolama, što znači da su u suštini roboti na točkovima. Ovde ne govorimo o nekoj ''Terminator'' priči i pobuni robota, bar ne za sada, već treba imati u vidu da nivo 3 SAE autonomne vožnje samo što nije stigao. Zajedno sa ovom novom tehnologijom doći će i potencijalno neprijatne posledice, gledajući iz ove perspektive.

 

Ko zapravo kontroliše gde se svi ti podaci iz današnjih automobila generišu i kako će biti upotrebljeni?

Za sada nema jasne pravne regulative po tom pitanju, koja nedvosmisleno zabranjuje proizvođačima automobila da ih prodaju trećem licu. Takođe, nema načina da saznamo da li serveri proizvođača automobila takođe mogu da budu hakovani. Primera radi, ukoliko imate plaćen OnStar servis koji je Opel svojevremeno neprestano reklamirao, takođe imate pristup online pijaci, gde vaše vozilo može da se poveže direktno na aplikacije trećeg lica u svrhu naručivanja pice, namirnica ili bilo čega drugog.

Pa, IoT je sjajna stvar, reći će neko, olakšava život, štedi vreme... To je definitivno tačno. Ne kažemo da treba da se vraćamo na računaljke i digitrone da bismo nešto izračunali, niti na javne telefonske govornice da bismo nazvali voljene osobe, ali bi ipak trebalo da imamo na umu i potencijalno loše stvari koje napredna tehnologija može da donese. Zaštita privatnosti mora da bude osnovno ljudsko pravo, bez obzira koji proizvod odlučimo da koristimo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo vraća u pogon fabriku u Skodveu za električne motore

 

Volvo-Skodve.jpg

 

Šveđani planiraju da uspostave kompletnu internu proizvodnju e-motora do sredine decenije. U tu svrhu će u narednih nekoliko godina uložiti 70 miliona evra. Kompanija se zalaže da postane premium marka za električne automobile. Njihov cilj je globalna prodaja od 50% potpuno električnih automobila do 2025. godine, dok bi ostatak činili hibridi.

 

Projekat Skovde je deo priče o kompaniji Volvo još od osnivanja 1927. Dodavanje proizvodnje e-motora aktivnostima fabrike znači da će i istorijsko tlo u Skövdeu biti deo budućnosti kompanije. Volvo je najavio da značajno ulaže u interni dizajn i razvoj e-motora za sledeću generaciju automobila. Sa planiranim ulaganjima u Skövde, sada preduzima prve korake prema vlastitoj montaži i proizvodnji e-motora. U prvoj fazi pogon Skövde će sastavljati e-motore. U kasnijoj fazi, kompanija da namerava da odradi kompletno sklapanje električnih motora. ''Prvi Volvo iz 1927. je pokretao motor proizveden u Skövdeu'', rekao je Javier Varela, viši potpredsednik za industrijske operacije i kvalitet. ''Naš tim je izuzetno stručan i predan postizanju najviših standarda kvaliteta. Zato je prikladno da će oni biti ddo naše uzbudljive budućnosti.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan će smanjiti prisutnost u Evropi

 

196985-nissan juke 002.jpg

 

Nissan će smanjiti svoju prisutnost u Evropi prepuštajući proizvodnju i prodaju u Evropi svom strateškom partneru Renaultu. Kao deo svog globalnog plana preokreta, koji menja brzu ekspanziju iz mandata smenjenog bivšeg predsednika Carlosa Ghosna, Nissan će smanjiti svoje distribucijske kanale u trideset zemalja, uglavnom u istočnoj Evropi. Takođe planira da zatvori svoj pogon u Avili u Španiji i da ga pretvori u skladište, navodi se u izveštaju. Japanska automobilska kompanija trenutno seli svoje poslovanje iz Evrope i usmerava fokus na Kinu, Ameriku i Japan. Nissan, koji očekuje rekordni operativni gubitak od 340 milijardi jena (2.65 milijardi evra) u godini do 31. marta, smanjuje proizvodni kapacitet i brojeve modela za 20% i želi da smanji operativne troškove za oko 2.5 milijardi evra tokom tri godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford otkazao zajedničko ulaganje sa Mahindrom

 

156208-mahindra ford.jpg

 

Ford je objavio da otkazuje sporazum o zajedničkom ulaganju sa indijskom Mahindrom zbog izazova koje je pred kompanije postavila pandemija koronavirusa.

Kompanije su u odvojenim saopštenjima navele da je odluka motivisana promenama u globalnoj ekonomiji u poslednjih petnaest meseci što je obe strane primoralo na promenjenu alokaciju kapitala. U oktobru 2019. godine kompanije Ford i Mahindra su najavile zajedničko ulaganje u Indiji u cilju smanjenja troškova i razvoja vozila za tržišta u razvoju. U Indiji samo Mahindra proizvodi električne automobile, i to uz drastično niže troškove od onih Tesle i drugih globalnih brendova. Zato bi partnerstvo sa tom indijskom kompanijom Fordu osiguralo pristup jeftinoj tehnologiji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford zatvara tri fabrike u Brazilu

 

ford-ecosport 1.jpg

 

Ford je saopštio da će ove godine zatvoriti tri svoje fabrike u Brazilu zbog otežavajućih poreskih uslova izazvanih pandemoijom korona virusa. Predstavnici Forda navode da je ovaj potez usledio u sklopu globalnog plana o restrukturiranju koji bi američkoj kompaniji trebalo da donese dobit od 11 milijardi dolara. Zatvaranjem fabrika u Brazilu biće pogođeno oko 5.000 zaposlenih, većinom brazilskih državljana, saopštili su iz Forda.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW planira da u 2021. duplira prodaju električnih vozila

 

BMW iX

 

BMW je objavio da namerava da udvostruči prodaju potpuno električnih vozila 2021. godine. Uključujući plug-in hibride, planira da poveća prodaju električnih vozila za 50%. Nisu objavili konkretne prodajne brojke svojih potpuno električnih vozila, ali u utorak je BMW saopštio da je prošle godine prodao blizu 193.000 elektrifikovanih vozila - potpuno električnih i priključnih hibrida. Poređenja radi, Tesla je kupcima u 2020. isporučio nešto manje od 500.000 potpuno električnih vozila. BMW Group trenutno proizvodi 13 elektrifikovanih modela - bilo potpuno električnih bilo plug-in hibridnih - koji se prodaju na 74 tržišta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota preuzela kompletno vlasništvo nad TPCA fabrikom u Češkoj

 

toyota che.jpg

  • Dosadašnja fabrika pod imenom Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) postala je Toyota Motor Manufacturing Czech Republic i sada je u 100% vlasništvu Toyote.
  • Nakon preuzimanja finansijskog vlasništa nad dosadašnjim zajedničkim ulaganjem TPCA u Republici Češkoj, biće nastavljena proizvodnja za potrebe obe kompanije.
  • Toyotin novi globalni sistem arhitekture vozila - poznat kao TNGA - sada se primenjuje u svim evropskim fabrikama.
  • Fabrika u Kolinu proizvodiće i hibridne automobile kako bi zadovoljila sve veću potražnju, a proizvodnja novog Yarisa počinje ove godine.

Toyota Motor Europe (TME) u 2021. godinu ulazi kao jedini vlasnik dosadašnjih zajedničkih proizvodnih pogona TPCA, nastalih 2002. godine ulaganjem Grupe PSA (PSA) i Toyote. Početak rada nove kompanije pod imenom Toyota Motor Manufacturing Czech Republic, ozvaničen je svečanošću na kojoj su prisustvovali predsednik Toyotine fabrike, gospodin Koreatsu Aoki, direktor Toyote Czech Republic, gospodin Martin Peleška, i gradonačelnik Kolina, gospodin Mihael Kašpar. U skladu sa novim korporativnim identitetom predstavljen je i novi logotip fabrike, koja će, na način kao i ostale evropske fabrike nositi naziv TMMCZ.

 

Pogoni u Kolinu proizvodili su modele A segmenta - Toyotu Aygo, Peugeot 108 i Citroen C1 i to još od 2005. godine, a TMMCZ će i ubuduće nastaviti proizvodnju za obe kompanije (Toyota i PSA). Ovi pogoni jedan su od najvećih izvoznika gradskih automobila iz Češke Republike, dobro poznatih po svojoj pouzdanosti, niskoj potrošnji goriva i maloj emisiji gasova. Ta kompanija, koja zapošljava više od 3.500 radnika, najveći je poslodavac u regionu, značajno utiče na razvoj Kolina, i to ne samo otvaranjem na hiljade radnih mesta, već i podržavajući brojne dobrotvorne akcije. U proširenje kapaciteta i modernizaciju fabrike, Toyota je uložila više od četiri milijarde kruna (oko 150 miliona evra). Ova investicija omogućila je uvođenje u proizvodnju Toyotine globalne arhitekture (TNGA), što znači i početak proizvodnje nove Toyote Yaris, uključujući i novu hibridnu tehnologiju, što je planirano za drugu polovinu 2021. godine.

 

Predsednik fabrike, Koreatsu Aoki, obrazložio je ove promene: ''Od danas, naši pogoni su u sastavu grupe Toyota, koja sada, širom Evrope, ima osam proizvodnih pogona u kompletnom vlasništvu. Sve veća potražnja za našim automobilima, kao i pripreme za početak proizvodnje novog modela, znače da će biti uvedena i treća radna smena od 28. februara. Fabrika, koja je jedan od najvećih izvoznika u Republici Češkoj, koristiće veliki lanac domaćih automobilskih snabdevača''.

 

Direktor kompanije Toyota Czech, Martin Peleška, dodaje: ''Toyota je uvećala svoj tržišni udeo, i sada je na petom mestu u Češkoj. Potpuno preuzimanje modernih proizvodnih pogona Toyote u blizini Kolina, i dodatne investicije u proizvodnju Toyote Yaris, takođe su dobre vesti za ovu državu''. Toyotina porodica je snažno prisutna u Republici Češkoj i obuhvata nacionalnu prodajnu i marketing kompaniju, sedište kompanije Toyota Central Europe Czech je u Pragu, logistički i distributivni centar nalazi se u mestu Krupka, uz, naravno, široku mrežu Toyotinih i Lexusovih prodavaca i servisera, a sada je tu i nova kompanija TMMCZ.

 

''Naša posvećenost proizvodnim pogonima u Kolinu potvrđuje Toyotinu filozofiju proizvodnje vozila tamo gde se i prodaju, kao i dugoročno opredeljenje proizvodnje u Evropi. Uvođenje TNGA i hibridne tehnologije u pogone TMMCZ, sastavni je deo naše razvojne strategije'', naglasio je predsednik i CEO Toyote Motor Europe, Dr. van Zyl.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford privremeno zatvara fabriku u Nemačkoj zbog nestašice čipova

 

ford-focus 2020 001.jpg

 

Ford je odlučio da na mesec dana zatvori fabriku u Nemačkoj kako bi prilagodio proizvodnju u uslovima globalne nestašice čipova. Fabrika u nemačkom Saarlouisu, koja proizvodi Ford Focus, biće zatvorena do 19. februara. Fabrika zapošljava oko 5.000 radnika.

 

Fordov predstavnik za medije je rekao za CNN da pažljivo prate situaciju i prilagođavaju rokove proizvodnje ''kako bi umanjili uticaj na zaposlene, dobavljače, kupce i distributere u Evropi. Trenutno ne predviđamo slična zatvaranja u drugim pogonima u Evropi'', dodao je on. Odložili su za nedelju dana i otvaranje fabrike u indijskom Chennaiju, koja je zatvorena 14. januara zbog trodnevnog praznika Pongala. Kompanija je prošle nedelje bila prisiljena da zatvori fabriku u Louisvilleu u Americi, takođe zbog nestašice čipova. Ford poručuje da sarađuje sa dobavljačima kako bi se rešili potencijalni problemi u proizvodnji zbog globalne nestašice poluvodiča. Mnogi proizvođači automobila, uključujući Volkswagen, Daimler, Fiat-Chrysler, Toyotu, Nissan i Hondu, upozoravaju na probleme u proizvodnji zbog manjka čipova koji se, između ostalog, koriste u sistemima za pomoć u vožnji i u kontroli navigacije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Operativna dobit Volkswagena za 2020. skoro prepolovljena

 

vw r 2021 04.jpg

 

Najveći svetski proizvođač automobila je saopštio da je celogodišnja operativna dobit, isključujući troškove vezane za skandal sa emisijom gasova iz dizel motora, iznosila 10 milijardi evra u odnosu na 19.3 milijarde evra godinu dana ranije. Neto novčani tok u automobilskoj diviziji VW-a iznosio je oko 6 milijardi evra. Ipak, u četvrtom tromesečju je zabeležen snažan oporavak isporuka, saopšteno je iz te nemačke kompanije.

''Isporuke vozila grupe Volkswagen kupcima nastavile snažan oporavak u četvrtom tromesečju i čak su premašile isporuke iz trećeh kvartala 2020.'', navodi se u saopštenju grupe. Prodaja automobila VW-a je u decembru porasla za 1.7%, dok je u Evropi u istom mesecu broj registracija novih automobila opao za skoro 4%, prema nedavnim podacima Evropske asocijacije proizvođača automobila (ACEA). Očekuje se da će VW grupa objaviti detaljne poslovne podatke za 2020. godinu 16. marta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

VW grupa se suočava s penalima EU zbog neispunjavanja ciljeva u vezi sa emisijom CO2

 

vw id3 01.jpg

 

Da bi podstakla proizvođače na prebacivanje na modele sa niskom ili nultom emisijom, EU je uvela strožu ekološku regulativu za 2020. bazirano na flotnom proseku od 95 g/km, s tim što je kompanijama dozvoljeno da ''objedine'' emisije radi ostvarivanja jedinstvenog cilja. Kako pišu Vrele Gume, Volkswagen grupa je dramatično povećala prodaju električnih automobila u 2020. na 315.400 jedinica sa prošlogodišnjih 72.600. Na EV i plug-in hibride se odnosi 9.7% prodaje, što je porast sa 1.7% iz 2019. To je VW grupi pomoglo da redukuje prosečnu emisiju ugljen-dioksida u okviru evropske flote putničkih vozila na prosek od 99.8 g/km, što je smanjenje od oko 20% u poređenju sa 2019.

 

Međutim, ta brojka znači da je VW grupa deo ''pula'' čiji je prosek 99.3 g/km, tako da je ''promašila'' cilj za 0.5 g/km. Finalne brojke i dalje treba da budu potvrđene od strane Evropske komisije, što će odrediti veličinu kazne. Regulativa podrazumeva kaznu od 95 evra za svaki g/km koji se prekorači po prodatom vozilu. Šef VW grupe, Herbert Dis, rekao je da je postignuti napredak pokazao da kompanija ''dobro napreduje na putu ka tome da postane CO2 neutralna'', dodavši: ''Za dlaku smo promašili flotni cilj za 2020. osujećeni od strane Kovida-19. Zajedno sa Volkswagen putničkim automobilima i Audijem, Cupra i Škoda su na putu da lansiraju još atraktivnije električne modele. To će nam omogućiti da ove godine ostvarimo flotni cilj.'' Po VW grupi, i Volkswagen i Audi su više nego ispunili ciljeve vezane za emisiju ugljen-dioksida, naravno zahvaljujući dobroj prodaji ID.3 i E-trona.

 

U Volkswagenov ''pul'' su uključene sve marke pod krovom koncerna, pa i Bentley i Lamborghini koji se mere individualno. Poslednjih meseci kompanija je potpisala ugovore sa nekoliko proizvođača koji bi mogli da joj pomognu u ostvarivanju ciljeva, sa MG-om, Aiwaysom, Next e.Go i evropskom divizijom SAIC-a koji se pridružuju ''pulu''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proizvođači automobila širom sveta gase proizvodne trake

 

volkswagen factory.jpg

 

Volkswagen razmatra moguće zahteve za nadoknadu štete protiv svojih dobavljača Bosch i Continental zbog nedostatka poluprovodnika. Proizvođači automobila širom sveta zatvaraju proizvodne trake zbog problema u isporuci poluprovodnika (čipova), što je u nekim slučajevima pogoršano postupcima administracije bivšeg predsednika Amerike protiv ključnih kineskih proizvođača.

 

Nestašica je uticala na kompanije Fiat-Chrysler Automobiles, Volkswagen, Ford, Subaru, Toyota, Nissan i druge proizvođače automobila. Pozivajući se na ljude upoznate s tim pitanjem, Automobilwoche piše da je Volkswagen razgovarao sa alternativnim dobavljačima poluprovodnika, ali postojala je zabrinutost da bi to moglo dovesti do rasta cena. Volkswagen želi da se pobrine da Bosch i Continental podele teret i delom nadoknade firmi nastale dodatne troškove, piše magazin. Predstavnik Volkswagena za medije je odbio da komentariše ove navode za Reuters, a Bosch i Continental nisu odmah odgovorili na zahteve za komentar. Nemački ministar privrede Peter Altmaier je zatražio od svog tajvanskog kolege Wang Mei-hua da nagovori tajvanske proizvođače da pomognu u ublažavanju nestašice čipova koja ometa privredni oporavak od pandemije. Altmaier je zamolio Wanga da se pozabavi tim problemom u razgovoru sa TSMC-om, najvećim svetskim proizvođačem čipova i jednim od glavnih nemačkih dobavljača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uprkos katastrofalnoj prodaji u 2020. Subaru ipak ostaje u Evropi

 

206642-subaru forester 02.jpg

 

Iako se u poslednje vreme ''šuškalo'' da bi Subaru mogao da ode sa evropskog tržišta usled sve slabijih prodajnih rezultata, a naročito katastrofalne prošle godine, japanski brend najavljuje da ostaje posvećen kupcima na Starom kontinentu. I dok se Subaru sasvim dobro snalazi na nemilosrdnom američkom tržištu, dotle u Evropi uopšte ne cvetaju ruže, a prodaja vozila iz godine u godinu opada te se sa oko 50.000 jedinica 2008. svela na svega 36.688 primeraka 2018. godine.

 

U 2019. se nastavio trenda pada na 32.299 vozila da bi prošle, 2020. nastala prava katastrofa sa drastičnim padom prodaje, pre svega usled pandemije, te da je do novembra prodato svega 17.013 vozila (decembarski rezultati se očekuju), odnosno 65% manje u odnosu na prethodnu godinu. Taj procenat će svakako biti i veći kad stignu i decembarske brojke jer je 2019. u decembru isporučeno čak 6.122 vozila, gotovo isto kao u prvih pet meseci 2020. kada su martovski, a naročito aprilski rezultati bili istorijski minimum, od svega 777 prodatih primeraka u čitavoj Evropi.

 

195621-subaru impreza 01.jpg

 

Tradicionalno naklonjeno tržište Subaru vozilima, Velika Britanija, doživela je jednako ozbiljan pad sa svega 951 vozilom registrovanim tokom cele godine, što je za 68% manje u odnosu na 2019. godinu. Kako u kompaniji Subaru navode, razlog za takve rezultate, ponajviše leži u činjenici da je njihova ciljna grupa nešto starija, koja je ujedno i najviše pogođena pandemijom zbog čega su posete salonima drastično opale. Imajući u vidu da novi BRZ najverovatnije neće stizati u Evropu, te da je aktuelni WRX STI ugašen, nešto se baš i ne nazire mogućnost većeg interesovanja mlađe populacije za Subaru modele na evropskom tržištu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi veliki Citroen do kraja godine

 

citroen veliki02.jpg

 

Kako piše britanski magazin Auto Express, nakon novog Citroena C4 hatchback uslediće jednako odvažni top modelo, uz najavu njegovog predstavljanja kasnije tokom 2021. To će biti jedinstveni ulazak u višu klasu koji će se takmičiti sa limuzinama, karavanima i SUV-ovima u jednom potezu, zahvaljujući svojoj prepoznatljivoj silueti. Potencijalno oživljavajući imena C5 ili C6, ali trenutno poznat po internom kodu E43, automobil će postati drugi Citroen kome će se dati novi život u nekonvencionalnom obliku.

 

citroen veliki01.jpg

 

Iako Citroen ima istoriju velikih limuzina, njihova propast može se pripisati povećanju popularnosti SUV-ova, pa bi uzimanje inspiracije odatle moglo da povrati šanse za brend u višem segmentu. Prošle godine, novoimenovani direktor proizvoda i strategije kompanije Citroen Laurence Hansen rekao je Auto Express-u da će se novi vodeći model ''veoma razlikovati'' od trenutne premium konkurencije. ''Biće veoma različit. Veoma udoban. To je sjajan automobil'', rekao je Hansen.

 

To se povezuje sa prethodnim komentarima bivše izvršne direktorke (i nove šefice Peugeota) Linde Jackson, koja je Auto Expressu još 2019. rekla da ''Citroen ima kredibilitet kao i svaki drugi proizvođač da ima veliki automobil. Samo što to nećemo raditi na vrlo tradicionalan način.'' Špijunske slike otkrivaju da će novi model sa vrhunskim dometom i duhovni naslednik ikona kao što su DS, CX, XM i prethodni C6, imati nekonvencionalan izgled. Biće elegantan poput sedana od nosa do C stubova, dok se krov sužava prema zadnjim vratima automobila. Međutim, ceo automobil imaće povišeni izgled poput SUV-a, sa velikim točkovima i robusnim oblogama karoserije, slično novom C4. Međutim, neće biti sasvim rival za automobile kao što je Volvo V90 Cross Country.

 

Kada je Citroen potvrdio svoje namere da napravi novi veliki model, otkrio je da će vodeći automobil biti inspirisan konceptom Cxperience sa auto salona u Parizu 2016. godine, a špijunski snimci to potvrđuju. Veoma je slično, sa glatkim oblikom, podeljenim farovima i novim zadnjim svetlima, viđenim pod maskom, koja su inspirisana konceptom. Nezvanični renderi Auto Expressa otkrivaju kako bi mogao da izgleda ovaj model nakon što automobil bude predstavljen kasnije ove godine, mešajući inspiraciju koncepta i dizajnerske nagoveštaje nagoveštene ispod maske.

 

Novi model će koristiti platformu EMP2, koju već koriste SUV C5 Aircross i drugi modeli unutar grupacije Stellantis, kao što su SUV vozila Opel/Vauxhall Grandland X i Peugeot 508. Do sada su putnički automobili koji koriste ovu platformu bili u stanju da podrže priključnu hibridnu tehnologiju zajedno sa benzinskim i dizel motorima, a to se verovatno neće promeniti za novi Citroen kada stigne u salone 2022. godine. Stellantis će imati pristup novoj platformi razvijenoj od PSA pod nazivom eVMP, koja se smatra prirodnom evolucijom sada osmogodišnje EMP2 baze. Biće dizajnirana isključivo za hibridne i čisto električne pogone. eVMP može da koristi iste proizvodne linije kao i EMP2, ali još uvek nije jasno da li Citroen planira da proširi liniju svojih vodećih automobila na čisto električno izdanje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford i Google udružuju snage

 

208983-lincoln-nautilus.jpg

 

Ford će koristiti softver, veštačku inteligenciju (AI) i računarstvo u cloud-u koje nudi Google za razvoj novih usluga za potrošače i modernizaciju internog poslovanja. U okviru šestogodišnjeg sporazuma o partnerstvu, proizvođač automobila iz Mičigena ugrađivanje Android operativni sistem u svoja vozila Ford i Lincoln počev od 2023. godine.

 

ord će svojim kupcima nuditi inkorporirane Google aplikacije, uključujući mapu i glasovnu tehnologiju te kompanije. Primeniće takođe Google AI tehnologiju kako bi poboljšao efikasnost u razvoju vozila, lanca snabdevanja i proizvodnih operacija, dodale su dve kompanije. Ford i Google će takođe formirati grupu koja će se baviti istraživanjem upotrebe podataka za razvoj novih modela maloprodaje, kreiranjem novih ponuda za buduće vlasnike vozila i drugim uslugama za Fordove kupce. Podaci o Fordovim kupcima neće biti predati Google ili njegovim oglašivačima, rekao je Fordov potpredsednik za strategiju Dejvid Mekleland na telekonferenciji za medije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota je najvredniji automobilski brend

 

211014-toyota brend.jpg

 

Ove godine japanska Toyota je postala najvrednija marka automobila na svetu. Prema izveštaju Brand Finance Global 500, vrednost brenda je porasla za 2% na 59.5 milijardi dolara. U ukupnom plasmanu svetskih brendova, Toyota se popravila za 3 mesta na 12. poziciju. Istovremeno, Toyota je postala i najvredniji japanski brend od 34 kompanije zastupljene u ovoj listi.

Ovim plasmanom Toyota je prestigla Mercedes, koji je pao za 10% na 58.2 milijarde dolara. Mercedes je zabeležio najveći pad vrednosti brenda od svih proizvođača automobila koji su uključeni u ovoj listi. Prema proceni, proizvođači automobila su preživeli tešku godinu zbog korona virusa, jer je 4 od 5 firmi izgubilo vrednost ili stagniralo. Vrednost Toyote je porasla širenjem tržišne ponude, ali i razvojem komponenti za vozila sa vodoničnim gorivnim ćelijama. Toyota nudi već drugu generaciju automobila na gorivne ćelije - model Mirai, a u ponudi su i hibridi, plug-in hibridi i potpuno električni modeli.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai doneo odluku da deo proizvodnje povuče iz Amerike

 

207156-hyundai-sonata 1.jpg

 

Hyundai je doneo odluku da deo proizvodnje povuče iz SAD i vrati u zemlju kako bi zadržao radnu snagu u svojim matičnim pogonima. U skladu sa dogovorom između direkcije južnokorejskog proizvođača automobila i sindikata radnika, proizvodnja od oko 70.000 automobila Sonata i Avante po prvi put biće premeštena iz Alabame u SAD, u grad Ulsan u Južnoj Koreji gde se nalazi sedište kompanije. Ipak, kompanija će deo proizvodnje SUV modela Tucson premestiti iz Ulsana u Alabamu jer je fabrika u Ulsanu krajem prošle godine krenula sa proizvodnjom novog SUV modela Genesis GV70.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...