Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Da li biti najveći automatski znači i biti najuspešniji?

Recommended Posts

Volkswagen otpušta 450 radnika u Poljskoj

 

152438-vw c 01.jpg

 

Volkswagen će do kraja 2021. godine otpustiti 450 zaposlenih u Poljskoj. Kao što je poljska firma Volkswagena (VWP) naglasila u svojoj izjavi, ''reaguju na moguće rezultate pandemije koronavirusa i neizvesnu situaciju na glavnim prodajnim mestima.'' Do kraja sledeće godine VWP planira da smanji broj zaposlenih u svojim fabrikama za 4%, što znači da će otpustiti oko 450 ljudi. To će biti uglavnom ljudi sa ugovorima na određeno vreme. ''Pandemija koronavirusa je izazvala velike gubitke na svim kontinentima. Naša firma takođe trpi posledice'', citiran je Jens Ocksen, šef VWP-a.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaguar Land Rover traži državni kredit?

 

jlr proizvodnja.jpg

 

Jaguar Land Rover razgovara sa britanskom vladom o zahtevu za privremeno finansiranje države veće od milijardu funti (1.12 milijardi evra), objavio je Sky News, a iz kompanije su to demantovali. Zahtev za kredit je podnet Ministarstvu za preduzetništvo, energetiku i industrijsku strategiju, navodi se u izveštaju televizije pozivajući se na izvor blizak Jaguar Land Roveru, čija je matična kompanija Tata Motors. ''Tvrdnja je netačna i radi se o nagađanju'', rekao je Jaguar Land Rover u izjavi za Rojters. U izjavi se kaže da je kompanija u ''redovnoj raspravi sa vladom o čitavom nizu pitanja, a sadržaj naših privatnih rasprava i dalje ostaje poverljiv.'' Kompanija je nedavno ponovo pokrenula poslovanje u fabrici Solihull u Velikoj Britaniji. ''Proizvodnja će se nastaviti u fabrici Halewood 8. juna, za početak u jednoj smeni.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tobias Moers dolazi na čelo Aston Martina

 

tobias martin.jpg

 

Andy Palmer, izvršni direktor Aston Martina napušta posao kao deo rukovodstva, a zameniće ga Tobias Moers izvršni direktor Mercedes AMG-a, rekao je Rojtersu izvor upoznat sa temom. Proizvođač luksuznih automobila je u izjavi saopštio da razmatra sastav svog upravljačkog tima, ali odbio je da komentariše Palmerovu sudbinu. Palmer i nemački Daimler AG, koji poseduje 5% učešća u Aston Martinu, takođe su odbili da komentarišu. Financial Times je ranije obajvio da će šef Aston Martina otići kao deo promena u sastavu rukovodstva, a zvanična najava se očekuje u utorak.         

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault krajem nedelje saopštava plan ušteda

 

beli renault megane.jpg

 

Renault bi krajem nedelje mogao da objavi plan za ukidanje radnih mesta i zatvaranje postrojenja pošto kompanija pokušava da uštedi dve milijarde evra. To je najavio i predstavnik sindikata ''CGT'' Fabijen Gaše. Prema njegovim rečima, Renault je zatražio sastanak sa sindikatima krajem nedelje povodom svojih planova. ''Tada će uprava formalizovati ono što naziva planom uštede dve milijarde evra, kada se očekuju dodatna otpuštanja pa čak i zatvaranja postrojenja'', naglasio je Gaše. Iz Renault-a je saopšteno da, prema francuskom zakonu, moraju da obaveste predstavnike radnika ali da još nije utvrđen datum i vreme susreta. Renault je prošle godine prijavio svoj prvi gubitak u poslovanju u proteklih 10 godina i očekuje se da će krajem nedelje izneti drastičan trogodišnji plan uštede.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Francuska planira pomoć od 8 milijardi evra proizvođačima automobila

 

Peugeot-e-208 444.jpg

 

Francuski predsednik Emanuel Makron predstavio je ''istorijski plan'' pomoći od 8 milijardi evra proizvođačima automobila, znatno ugroženima posledicama pandemije. Kako prenosi Beta, taj novac bi trebalo da posluži i za modernizaciju tog sektora u Francuskoj kako bi ona postala predvodnica po proizvodnji električnih automobila.

 

''Država će dati nešto više od 8 milijardi evra za taj sektor'', rekao je Makron tokom poseti fabrici auto-delova Valeo u Etablu, na severu Francuske. Makron je rekao da je cilj te pomoći da Francuska postane prva evropska zemlja u proizvodnji ''čistih automobila'' u narednih pet godina sa više od jednog miliona električnih i hibridnih automobila godišnje. Da bi se podstakla kupovina automobila koja je opala tokom pandemije, Makron je danas najavio povećanje ''ekološke subvencije'' za kupovinu električnih vozila na 7.000 evra za građane i na 5.000 evra za preduzeća, kao i subvenciju od 2.000 evra za vozila na hibridni pogon. Takođe se planiraju subvencije za prodaju vozila po sistemu staro za novo.

 

Makron je rekao da je francusko-nemački plan subvencija od 500 milijardi evra, koji je prošle sedmice predstavio Angeli Merkel, ''namenjen podršci najugroženijim sektorima'', poput automobilskog. Predsednik je, međutim, tražio od kompanije Renault ''garancije'' za budućnost zaposlenih u dve fabrike čija je sudbina neizvesna, i naglasio da državni kredit od pet milijardi evra Renault-u ''ne može biti odobren'' pre ishoda pregovora o tim fabrikama koji će biti iduće nedelje. Makron je objavio da je Renault pristao da se ''pridruži evropskom programu za proizvodnju električnih baterija'' za automobile koji predvode konkurenti Renault-a iz grupacije PSA i Saft (podružnica naftne kompanije Total).

 

Podrškom tom programu francuska država želi da podstakne domaću proizvodnju, te time uslovljava pomoć autoindustriji. Makron je sa generalnim direktorom Renault-a, Žan-Dominikom Senarom, a zatim sa tridesetak direktora automobilskog sektora razgovarao o merama koje treba preduzeti da se iz teškoća izvuče auto-industrija sa 400.000 zaposlenih i još 500.000 ljudi u delatnostima povezanim sa proizvodnjom automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

"Takođe se planiraju subvencije za prodaju vozila po sistemu staro za novo"

 

Zna li se ta bliže o tome?

 

Inače, kada je u pitanju FR i pokušaji (pojedinih) da se poboljša prodaja, danas pročitah vest da Honda u FR produžava garanciju na sve pogonske jedinice koje su u redovnim intervalima održavane u mreži ovlašćenih servisa na desetogodišnji period, s početkom računanja ovog vremena od trenutka kada isteknu inicijalno ugovoreni garancijski rokovi:

“Rok u kom garantujemo ispravnost rada motora je automatski produžen za deset godina na svim vozilima registrovanim u Francuskoj, Andori ili Monaku, pod uslovom da je održavanje vršeno od strane autorizovanih profesionalaca, to jest u okviru zvanične mreže marke Honda. Garantni uslovi su poboljšani bez ikakvog troška za naše kupce i prenosivi su na eventualne nove vlasnike, u slučaju otuđenja vozila u međuvremenu, ” stoji u saopštenju za javnost koje je izdala Honda".

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan zatvara fabriku u Barseloni

 

194335-Nissan-Navara 1.jpg

 

Nissan je odlučio da u sklopu globalnog restrukturiranja zatvori fabriku u Barseloni, što će dovesti do gubitka oko 3.000 radnih mesta, objavila je u četvrtak španska vlada. Zatvaranje fabrike u Barseloni će japanskog proizvođača koštati i do milijardu evra, saopštava vlada, tvrdeći da bi ulaganje Nissanu bila jeftinija alternativa. Vlada poziva japanskog proizvođača da razmotri i druge opcije. U januaru je nakon razgovora sa čelnicima Renaulta i Nissana objavila da je sigurnost radnih mesta u fabrici ''zagarantovana''.

 

''Jasno je da žalimo zbog takve odluke'', rekao je ministar privrede Nadio Calvino za televiziju TVE, poručivši da će vlada nastaviti razgovore sa Nissanom i lokalnim i regionalnim vlastima kako bi se videlo kako dalje i možda pronašlo alternativno rešenje. Zatvaranje fabrike je težak udarac za Španiju, pritisnutu rastom nezaposlenosti i dubokom recesijom usled koronakrize. U glavnoj Nissanovoj fabrici u Barseloni je zaposleno oko 2.400 radnika te još 600-tinjak njih u povezanim pogonima. To je glavna Nissanova fabrika u Evropi, nakon one u Britaniji. Sindikati upozoravaju da bi njeno zatvaranje indirektno moglo da pogodi i do 25 hiljada radnih mesta.

 

Španska filijala Nissana i šef sindikata nisu odmah odgovorili na Reutersovu molbu za komentarom. Nissanovi radnici protestuju od početka maja budući da je japanska kompanija nakon ublažavanja mera karantina tek delimično nastavila proizvodnju privremeno obustavljenu zbog pandemije. U fabrici u Barseloni se uglavnom proizvode električni kombiji i kamioneti a radi se daleko manje od maksimalnih kapaciteta. Radnici štrajkaju od početka maja žaleći se da ne postoji jasan plan poslovanja.

 

nissan e-nv200 01.jpg

 

Kompanija je odvojeno objavila da je u fiskalnoj 2019. godini koja je završila u martu poslovala sa neto gubitkom od 6.2 milijarde dolara zbog pada prodaje, troškova restrukturiranja i posledica pandemije koronavirusa. Prihodi su pali za 14.6%. Kompanija je u tom periodu prodala ukupno 4.93 miliona vozila, što predstavlja pad za 10.9% u odnosu na prethodnu fiskalnu godinu.

Nissan i njegovi partneri Renault i Mitsubishi objavili su da kreću u reorganizaciju proizvodnje kako bi smanjili troškove i povećali efikasnost. Cilj im je da smanje troškove raspodelom proizvodnje po geografskom i hijerarhijskom principu...detaljnije o tome ovde.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Globalna proizvodnja japanskih proizvođača pala za 60%

 

179705-subaru ascent.jpg

 

Globalna proizvodnja osam japanskih proizvođača automobila pala je za 60% u aprilu u odnosu na isti period prošle godine. Zbog pada potražnje usled globalne pandemije koronavirusa, japanske kompanije privremeno su zatvorile fabrike unutar i van zemlje čime je očekivano smanjena i proizvodnja vozila. Osam japanskih proizvođača automobila, uključujući Toyotu, Hondu, Nissan i Subaru, u aprilu su na globalnom nivou proizveli 916.200 vozila, što je za 60.9% manje u odnosu na april iz 2019. godine. Toyota je zabeležila pad proizvodnje za 50%, Honda 52% i Nissan 62%. Nakon privremenog zatvaranja fabrika japanskih proizvođača u SAD-u, proizvodnja njihovih vozila u toj zemlji pala je sa 320.000 u aprilu 2019. na 0 prošlog meseca. Proizvodnja vozila japanskih kompanija u domovini je takođe pala 46% na 412.500.

Japan je 25. maja u celoj zemlji ukinuo vanredno stanje koje je uvedeno u cilju sprečavanja širenja novog koronavirusa. Građanima je omogućeno da slobodno izlaze, a preduzeća mogu da nastave sa normalnim radom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Italijanska izvozna agencija odobrila garancije za FCA

 

190704_Fiat_Happy-Birthday-500_12.jpg

 

Odbor italijanske agencije za izvozni kredit (SACE) odobrio je državne garancije koje pokrivaju 80% bankarskog zajma od 6.3 milijarde evra za FCA, rekao je Reutersu izvor blizak tom pitanju. Ranije ove nedelje zajam je odobrio odbor najveće italijanske banke za maloprodaju Intesa Sanpaplo, koji će novac isplatiti nakon konačnog zelenog svetla i uslova za zajam italijanske riznice. I FCA i SACE su odbili da komentarišu ovu informaciju. FCA je ranije ovog meseca potvrdio da njegova italijanska jedinica sarađuje sa Rimom i Intesom kako bi dobila državno podržanih 6.3 milijardi evra, trogodišnji finansijski paket osmišljen kako bi pomogao operacijama grupacija u zemlji i celoj industriji da reše krizu izazvanu koronavirusom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault otpušta 15.000 radnika širom sveta

 

199344-renault 02.jpg

 

Renault je zvanično saopštio da će u svojim pogonima širom sveta otpustiti 15.000 radnika, u sklopu plana koji predviđa smanjenje troškova od dve milijarde evra u naredne tri godine. Zbog velikog pada prodaje u vreme pandemije, Renault će u Francuskoj otpustiti skoro 4.600 ljudi, a u svim drugim državama u kojima ima proizvodne pogodne više od 10.000. Zbog nezapamćene krize revidiran je i plan proizvodje, pa će u ovoj godini iz Renoovih fabrika izaći 3.3 umesto predviđenih 4 miliona vozila.

 

Predsednik Borda direktora Renault-a Žan Dominik Senar rekao je na konferenciji za medije da se prilikom donošenja odluke o smanjenju troškova ''maksimalno mislilo na zaposlene'', dodavši da niko neće biti otpušten dok se sa sindikatima ne usaglase svi uslovi. ''Uvereni smo da smo doneli najbolje odluke u ovom za sve teške trenutke'', rekao je Senar. Renault širom sveta zapošljava 180.000 radnika, a zbog aktuelne krize kompanija je bila primorana da odustane od povećanja kapaciteta u pogonima u Maroku i Rumuniji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan zatvara i fabriku u Indoneziji

 

189270-Nissan Livina 01.jpg

 

Nissan će osim fabrike u Španiji zatvoriti i svoju fabriku u Indoneziji. Ova japanska automobilska grupa je poslovala sa gubitkom prvi put u 11 godina, pošto je pandemija oborila globalnu tražnju i zaustavila proizvodnju. Nissanov generalni direktor Makoto Ućida rekao je novinarima da će proizvodnja u Evropi biti koncentrisana na britanski pogon u Sanderlendu, dok će fabrika u Indoneziji biti preseljena na Tajland, jer japanska kompanija smanjuje globalnu proizvodnju za 20%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen ulaže više od dve milijarde evra u dve kompanije u Kini

 

179205-sol 01.jpg

 

VW je saopštio da se dogovorio da uloži 2.1 milijardu evra u dve kineske firme koje posluju u sektoru električnih vozila, čime će ojačati svoje pozicije na najvećem svetskom tržištu automobila. Kompanija je navela da će uložiti milijardu evra u preuzimanje 50% udela u državnoj kompaniji JAC Motors i u povećanje svog udela u postojećem zajedničkom preduzeću za električna vozila koje ima sa JAC-om na 75% sa sadašnjih 5%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plan smanjenja troškova Grupe Renault do 2022. godine

 

renault grupa slika logo.jpg

 

Kako je i obećala prilikom objave godišnjih rezultata, Grupa Renault je predstavila svoj transformacijski plan kojim namerava da ostvari uštedu više od 2 milijarde evra u periodu od tri godine i udari temelje novoj konkurentnosti Grupe. Poteškoće sa kojima se suočava Grupa, velika kriza sa kojom se suočava cela automobilska industrija i važnost ekološke tranzicije su imperativi koji podstiču kompaniju da ubrza svoju transformaciju. Nacrt plana će povećati otpornost kompanije fokusiranjem na generisanje protoka novca, ali će pritom kupac ostati prioritet u poslovanju. Zasniva se na efikasnijem pristupu operativnim aktivnostima i strogim nadzorom nad resursima.

 

Osim toga, planom se postavljaju osnove dugoročnog razvoja Grupe Renault. U Francuskoj će grupa biti organizovana oko strateških poslovnih područja sa obećavajućom budućnosti: električnih vozila, lakih komercijalnih vozila, kružne ekonomije i inovacija visoke dodate vrednosti. Ovi veliki regionalni centri izvrsnosti koji se nalaze u Francuskoj će biti osnov oporavka Grupe Renault. U Flinsu i Guyancourtu Grupa će reorganizovati svoje aktivnosti. Ako Grupa Renault planira da sprovede nužne promene u radnoj snazi kako bi se omogućio povratak profitabilnom i održivom rastu, predana je tome da to sprovede na osnovu dijaloga sa socijalnim partnerima i lokalnim vlastima. Ovaj projekat prilagođavanja radne snage zasnivao bi se na prekvalifikaciji radnika, internoj mobilnosti i dobrovoljnim odlascima. Ovaj proces, kojim bi se obuhvatilo gotovo 4.600 radnih mesta u Francuskoj i više od 10.000 radnih mesta u ostatku sveta, bi se protegao na period od tri godine.

 

''Verujem u naše prednosti i naše vrednosti i uveren sam da će naš menadžment uspeti da sprovede predviđenu transformaciju kao i da će ovim planom naša Grupa uspeti da povrati svoju punu vrednost. Planirane promene su ključne da bi se osigurala održivost kompanije i njen dugoročni razvoj. Zajedničkim snagama i uz potporu naših partnera iz Alijanse ćemo uspeti da ostvarimo svoje ciljeve i da učinimo Grupu Renault velikim igračem u automobilskoj industriji u godinama koje su pred nama. Potpuno smo svesni naše odgovornosti i činjenice da se planirana transformacija može sprovesti samo ako poštujemo zainteresovane strane naše Grupe i uz socijalni dijalog na visokom nivou'', izjavio je Jean-Dominique Senard, predsednik Odbora direktora u Renaultu.

 

''U kontekstu nesigurnosti i kompleksnosti situacije u kojoj se nalazimo, ovaj projekat je ključan da bi se ostvarili stabilni i održivi rezultati, pri čemu zadovoljstvo kupca ostaje prioritet. Oslanjanjem na naše brojne prednosti, kao što su električna vozila, na resurse i tehnologiju Grupe Renault i Alijanse kao i smanjenjem složenosti procesa razvoja i proizvodnje naših vozila, želimo da stvorimo ekonomiju skale kojom ćemo povećati svoju profitabilnost i osigurati svoj razvoj u Francuskoj, ali i na međunarodnom nivou. Ovaj projekat će nam omogućiti da se puni samopouzdanja okrenemo prema budućnosti'', dodala je Clotilde Delbost, privremena glavna direktorka Renaulta.

Projektom su obuhvaćeni sledeći ključni elementi:

 

- Povećanje efikasnosti i smanjenje troškova razvoja i proizvodnje, koristeći konsolidovana sredstva Alijanse, približno 800 miliona evra:

pojednostavljenje dizajna i razvoja vozila: smanjenje upotrebe različitih vrsta komponenti, povećanje standardizacije, programi Predvodnik - Sledbenik unutar Alijanse;

optimizacija resursa: fokusiranje na razvoj strateških tehnologija visoke dodate vrednosti u razvojnim pogonima Ile-de-France; optimizacija upotrebe istraživačkih centara u inostranstvu i podizvođača; optimizacija procesa validacije snažnijom upotrebom digitalnih kanala,

 

- Optimizacija proizvodnje kojom će se uštediti približno 650 miliona evra:

ubrzanje transformacije proizvodnih pogona širom primenom načela Industrija 4.0;

poboljšanje procesa u novim razvojnim projekatima: ubrzanje digitalizacije i postupka od ''dizajna do procesa'';

 

- Optimizacija industrijskih kapaciteta:

globalna proizvodnja smanjena sa 4 miliona vozila 2019. na 3.3 miliona vozila do 2024. godine;

prilagođavanje broja zaposlenih u proizvodnji;

obustava planiranog povećanja proizvodnih kapaciteta u Maroku i Rumuniji, procena adaptacije proizvodnih kapaciteta Grupe u Rusiji, procena racionalizacije proizvodnje menjača širom sveta;

u Francuskoj će predmet dubinskih konsultacija sa svim akterima, posebno socijalnim partnerima i lokalnim vlastima biti četiri radna predloga za optimizaciju procesa proizvodnje;

Renault pokreće postupak konsultacija u fabrikama Douai i Maubeuge kako bi se razmotrilo osnivanje optimizovanog centra izvrsnosti za električna vozila i laka komercijalna vozila u severnoj Francuskoj;

otvorena rasprava o prenameni fabrike u Dieppeu nakon završetka proizvodnje Alpinea A110;

u Flinsu, stvaranje ekosistema cirkularne ekonomije na lokaciji, uključujući prebacivanje aktivnosti iz pogona Choisy-le-Roi;

u Fonderie de Bretagne Renault započinje reevaluaciju strategije;

 

- Veća efikasnost funkcija potpore, približno 700 miliona evra:

optimizacija opštih i marketinških troškova: digitalizacija kojom će se smanjiti troškovi marketinga, racionalizacija organizacije i smanjenje troškova povezanih sa funkcijama potpore, itd.;

preusmeravanje fokusa aktivnosti za bolju alokaciju resursa;

 

- Refokusiranje na osnovnu delatnost Grupe kroz promenu opsega poslovanja se posebno odnosi na:

deo integrisane distribucijske mreže RRG u Evropi;

prenos udela Grupe Renault u društvu Dongfeng Renault Automotive Company Ltd (DRAC) u Kini na društvo Dongfeng Motor Corporation i prestanak prodaje putničkih vozila pokretanih motorima sa unutrašnjim sagorevanjem pod markom Renault na kineskom tržištu;

 

Ovi planovi će se predstaviti predstavnicima zaposlenih u skladu sa primenjivim pravilnicima. Procenjeni trošak implementacije ovog plana iznosi oko 1.2 milijarde evra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW će zbog koronavirusa otpustiti 5.000 radnika

 

193279-bmw mex 11.jpg

 

Mada je pre nekoliko dana BMW predstavio osveženu Seriju 5, a uskoro će svetlost dana ugledati i Serija 4, prognoze za radnike i nisu baš najbolje. Zbog negativnih ekonomskih efekata pandemije koronavirusa, BMW pokušava da smanji 5.000 radnih mesta, navodi Automotive News Europe. Činjenica da je potražnja za novim automobilima trenutno manja, smanjenje radne snage sa ciljem umanjivanja troškova će dovesti do prevremenog ekonomskog oporavka preduzeća. Vest o borbi sa ciljem smanjenja broja zaposlenih je stigla od Nicolasa Petea, finansijskog direktora za BMW. Mere uključuju smanjenje radnog vremena i stavljanje zaposlenih na neplaćeni odlazak, a kompanija bi mogla da doda i paket prevremenog penzionisanja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pandemija zatvara radna mesta u francuskoj auto-industriji

 

vw fabrika.jpg

 

Odluka francuske vlade da se pomoć posle Korone od 9 milijardi evra da samo za razvoj domaćih fabrika pogodila je grupaciju Renault-Nissan-Mitsubishi.

Kako prenosi RTS, prvi su reagovali radnici fabrike"Nissan kod Barselone kojima se zatvara 3.000 radnih mesta, pale gume i najavljuju proteste. Slična situacija se očekuje u još 8 fabrika van Francuske, a ako se na ekonomskim principima postavi poslovanje alijanse i brendovi Dacia i Lada imaće probleme sa otpuštanjem radnika i daljom proizvodnjom. Medutim, francuska Vlada ima svoj plan, a on ima dve tačke - modernizacija i čuvanje radnih mesta u Francuskoj.

 

Kao stimulans predsednik Makron je obećao povećanje ekološkog bonusa na 7.000 evra za kupovinu električnog automobila za građane i na 5.000 evra za kompanije, kao i bonus od 2.000 evra za hibridna vozila. Predviđeno je i povećanje bonusa kod kupovine električnog automobila po načelu staro za novo. ''Radi se o planu odbrane radnih mesta u našoj industriji suočenoj sa jednom od najtežih kriza u istoriji. To je plan nezavisnosti automobilske industrije. Dakle, reč je o budućnosti automobila 21. veka'', izjavio je predsednik Francuske Emanuel Makron.

 

Električni automobili su sada skupi i privilegija su samo onih koji imaju dublji džep. Međutim u Francuskoj se razmišlja o omasovljenju kupovine. ''Naći ćemo način da i građani sa nižim prihodima mogu da pređu na novije automobile koji manje zagađuju životnu sredinu, naravno uz razvoj infrastrukture koja je za to neophodna'', rekla je Elizabet Born, ministarka transporta Francuske. Makron je od Renault-a tražio garanciju za budućnost zaposlenih u dve fabrike na severu zemlje, i upozorio da zajam od 5 milijardi, koji je država obećala, neće biti odobren pre završetka pregovora i čvrstih grarancija za uloženi novac.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neizvesna budućnost Mitsubishija na evropskom tržištu?

 

mitsubishi-outlander 01.jpg

 

Kako pišu pojedini mediji, Mitsubishijeva budućnost u Evropi trenutno visi u vazduhu. Japanska kompanija je u poslednje dve fiskalne godine zabeležila gubitke na evropskom tržištu. Takođe, svi njihovi modeli koji se prodaju u Evropi su proizvedeni u Aziji, a imajući u vidu mali volumen prodaje u EU prebacivanje proizvodnje na evropsko tlo nema finansijskog smisla.

Šef kompanije Osamu Masuko zato navodi da im je potrebno još vremena kako bi odredili svoj budući pravac u Evropi. Ipak, neki izvori navode da će Mitsubishi svoju buduću evropsku strategiju otkriti za nekoliko nedelja. Kako bilo, Mitsubishi na evropskom tržištu trenutno privlači kupce hibridnom verzijom Outlandera, ali i malim gradskim modelom Space Star.

 

Mitsubish-Mirage 02.jpg

 

Space Star je inače drugi najprodavaniji Mitsubishijev model u Evropi, a za prva četiri meseca ove godine Evropljani su kupili 11.667 primeraka ovog mališana koji je nedavno prošao kroz još jednu restilizaciju. U međuvremenu, Mitsubishi se priprema za promociju nove generacije Outlandera. Ovde treba podsetiti da je šef Mitsubishija za Evropu Bernard Loire još ranije najavio da potpuno nova generacija Outlandra stiže u drugoj polovini 2020. godine, a koristiće platformu koja je razvila Renault-Nissan-Mitsubishi alijansa. Ostaje doduše pitanje da li će sada biti nekih pomeranja termina prezentacije zbog koronavirusa. Novi Outlander će po nekim ranijim informacijama biti i nešto veći u odnosu na sadašnji model, a opet će biti dostupan i u plug-in hybrid verziji. Što se izgleda tiče, novi Outlander će biti inspirisan Mitsubishi Engelberg Tourer conceptom koji je japanska fabrika predstavila na prošlogodišnjem sajmu u Ženevi. Za pogon bi trebalo da se brine 1.5 turbo-benzinac poznat iz modela Eclipse Cross (gde raspolaže sa 163KS), ali će u Outlanderu verovatno imati više snage. Zanimljivija je plug-in hybrid verzija sa 2.4 četvorocilindrašem koja će u elektro modu moći da prelazi oko 70 km.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekoliko hiljada ljudi protestovalo ispred fabrike Renaulta na severu Francuske

 

77600-renault logo.jpg

 

Kako prenosi Beta, nekoliko hiljada ljudi protestovalo je ispred fabrike Renoa u Mobežu na severu Francuske, protiv odluke proizvođača automobila da ukine 15.000 radnih mesta u svetu, od kojih 4.600 u Francuskoj. Demonstranti su se na poziv sindikata zaposlenih u Renou okupili ispred fabrike i pešice prešli oko šest kilometara do zgrade opštine u Mobežu.

 

Fabrika, koja ima oko 2.100 zaposlenih, ne radi od petka. Uprava fabrike planira da deo proizvodnje prebaci u grad Due koji se nalazi oko 70 kilometara od Mobeža. ''U toku je zemljotres. Želimo da ovde zadržimo fabriku. Za nas je ovaj protest veoma važan. Želimo da kažemo vladi i Renault-u da su zaposleni i stanovnici tog dela grada veoma vezani za fabriku'', rekao je jedan demonstrant. Zajedno sa zaposlenima na protestu su bili i gradski odbornici koji su nosili ešarpe u bojama francuske zastave. Fabrika Renault, u ekonomskim teškoćama zbog epidemije korona virusa, saopštila je da će ukinuti oko 15.000 radnih mesta u fabrikama u svetu u okviru trogodišnjeg plana štednje oko dve milijarde evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renaultu odobren zajam od 5 milijardi evra

 

184059-renault k 1.jpg

 

Francuska vlada je u sredu odobrila garanciju za pet milijardi evra zajma Renaultu sa ciljem ojačavanja finansija te kompanije u periodu pandemije koronavirusa. Francuska država, koja u vlasništvu ima 15% te kompanije, daće garancije za kredit u visini do 90% ukupnog iznosa, saopštio je Renault. U realizaciju zajma uključene su banke BNP Paribas, Credit Agricole, HSBC France, Natixis i SocGen.

 

Renault je saopštio da će zajam pomoći u finansiranju likvidnosti. Francuski proizvođač automobila je prošle nedelje najavio da planira ukidanje 15.000 radnih mesta širom sveta, od čega 4.600 u Francuskoj, u kojoj će kompanija tražiti dobrovoljne odlaske i koristiti programe za penzionisanje. Najava je tokom vikenda izazvala proteste u nekim fabrikama, uključujući Maubeuge na severu Francuske, uprkos tome što je Renaultov predsednik Jean-Dominique Senard obećao da ta fabrika neće biti zatvorena. Renault, koji je u 2019. imao ukupni neto gubitak od 141 milion evra, želi da smanji troškove za 2.2 milijarde evra u sledeće tri godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bentley otpušta četvrtinu radne snage

 

bentley b 66.jpg

 

Kompanija Bentley, koja proizvodi automobile u britanskom gradu Crew, svim zaposlenima je dala priliku da prihvate ''dobrovoljno otpuštanje''. Ovaj potez je, logično, posledica krize izazvane pandemijom, budući da se kompanija suočila sa oštrim padom prodaje. Međutim, ni prethodne godine nisu bile najpovoljnije za Bentley.

 

Adrian Hallmark, šef Bentleyja, kaže da je korona bila ''kap koja je prelila čašu''. Cela auto-industrija trpi već mesecima: proizvodnja je bila naglo zaustavljena, prekinuti su lanci snabdevanja, zatvoreni saloni automobila. Bentley 10. jula slavi tačno 101 godinu postojanja, a u izveštaju napominje da je u martu trebalo da bude predstavljen program restrukturiranja, koji bi ''redefinisao kompaniju u narednih 100 godina'', ali je to odloženo zbog korone. Iako je suština nove strategije ostala ista, kompanija je istakla da efekti na kratkoročne finansijske izglede znače da ona mora da smanji svoje kapacitete, kroz program ''dobrovoljnog oslobađanja radne snage''. Proizvodnja u Crewu je obnovljena, ali samo sa pola radne snage. Prošle godine, Bentley je povećao prodaju za 5% na 11.000 automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ralf Brandstatter preuzima rukovodstvo Volkswagena od Herberta Diessa

 

ralf b.jpg

 

Nakon postavljanja strateških temelja u poslednjih nekoliko godina, sa doslednom orijentacijom prema e-mobilnosti i stvaranju struktura za digitalizaciju automobila, kompanija sada jača vodeće upravljačke strukture koncerna Volkswagen i marke. Volkswagen grupa je objavila da je došlo do promena u rukovodstvu marke VW i same Grupe jer će od 1. jula 2020. godine Ralf Brandstatter, dosadašnji operativni direktor (COO) marke VW preuzeti funkciju izvršnog direktora (CEO) ove marke. On će naslediti dr. Herberta Diessa, koji je prethodno bio odgovoran za ovu, ali i ulogu direktora Volkswagen koncerna. Ovime će dr. Diess dobiti veću slobodu u svom radu kao izvršni direktor Grupe.

 

On će unutar upravnog odbora Grupe zadržati ukupnu odgovornost za Volkswagen putnička vozila i ukupni volumen prodaje grupe. Cilj je jače fokusiranje na odgovarajuće zadatke na vrhu Grupe i marke u tekućoj fazi transformacije automobilske industrije. ''Ralf Brandstatter je jedan od najiskusnijih menadžera kompanije. U protekle dve godine on je već uspešno vodio Volkswagen kao COO i igrao je ključnu ulogu u oblikovanju transformacije marke'', rekao je izvršni direktor Volkswagen AG, dr. Herbert Diess. ''Zato sam veoma zadovoljan što će Ralf Brandstatter preuzeti rukovodstvo u napredovanju sa razvojem marke kao CEO sledeći dalekosežne strateške odluke u poslednjih nekoliko godina.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda zaustavila proizvodnju u nekim fabrikama zbog hakerskog napada?!

 

189265-honda uk.jpg

 

Iz Honde stiže vest o zaustavljanju proizvodnje u nekim fabrikama u svetu nakon što se na serverima kompanije pojavio EKANS malware. Procenjuje se da iza svega stoji hakerski napad, a ovaj virus je poremetio kontrolne sisteme u proizvodnji. Prvi problemi su se pojavili u nedelju i još nisu rešeni. Pretpostavlja se da je ovde reč u klasičnom ransomware-u u kome napadači traže određeni finansijski iznos ili pokušavaju da ostvare korist. Ovakvi tipovi upada na servere rastu iz godine u godinu, a samo 2019. godine je 205.000 organizacija i kompanija u Americi prijavilo hakerske napade.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na svetskom tržištu preživeće samo 10 proizvođača automobila

 

vw bg car show slika.jpg

 

Koronavirus kriza doprineće ubrzanju ''prirodne selekcije'' i na svetskom tržištu preživeće samo 10 proizvođača automobila, smatra konsultantska kuća ''Aliks Partners''. Kako prenosi Politika, studija ove kuće polazi od toga da će ove godine prodaja pasti za 20 miliona ispod nivoa prošle godine, kao da je ''tokom noći nestalo tržište veličine jedne Evrope''. Oporavak od krize trajaće, prema ''Aliks Partners'', više godina, a posledice ''darvinizma'' u ovoj privrednoj grani su da će samo finansijski jaki i inovativni proizvođači i dobavljači preživeti predstojeće ''čišćenje'' tržišta.

 

Direktor sektora za automobilsku industriju ''Aliks Partners'' Elmar Kades je, u intervjuu rekao da je moguće smanjenje broja proizvođača automobila na do deset, uz Teslu u toj grupi. Nemački proizvođači, kako ocenjuje, spadaju u grupu proizvođača koji će preživeti, iako imaju problema sa prelaskom na električni pogon i softverom, ali su dovoljno jaki da u tome uspeju. On je ukazao da je dobit zbog investicija u nove tehnologije već godinama u opadanju, a da je korona kriza samo ubrzala taj dalji pad. ''Automobilska industrija, ukupno gledano, ove godine neće moći da ostvari dobit'', ocenjuje Kades. On je naveo da je smanjenjem sa 21 na 14 miliona prodatih vozila u Evropi zabeležen najveći pad i da će nivo pre krize biti dostignut najverovatnije tek nakon pet godina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW zatvara 6.000 radnih mesta

 

bmw i3 slika.jpg

 

Kako prenosi FoNet, BMW je saopštio da će zatvoriti 6.000 radnih mesta, u sklopu prilagođavanja smanjenoj potražnji, izazvanoj pandemijom virusa korona, uz dogovor sa predstavnicima radnika. Mera se odnosi na radnike koji su blizu penzije, dok mlađi zaposleni mogu dobiti novčanu podršku za više obrazovanje, uz garantovan posao po okončanju školovanja. Radi se o manje od 5% zaposlenih u BMW, koji ima 126.000 radnika širom sveta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

FCA grupacija od Italije dobija zajam od 7.1 milijardi evra

 

rsz_iza_scene_druga_sezona.jpg

 

FCA grupacija na pragu dobijanja najvećeg državnog zajma u autoindustriji za postkorona period, pišu Vrele Gume. Još u maju je bilo reči da FCA Grupa razmatra zajam od vlada Italije u vrednosti od 6.3 milijarde evra (7.1 milijardi dolara), a sada se čini da je dogovor blizu realizacije. Italijanska vlada objavila je da je spremna da odobri kredit koji bi time postao najveći evropski finansijski podsticaj za proizvođača automobila od početka pandemije koronavirusa.

Konačno ''amin'' od strane italijanskog ministarstva finansija moglo bi se dogoditi ove nedelje, nakon što su birokratske službe već utanačile detalje i odobrile uslove kredita, rekli su izvori upoznati sa tom materijom. Sledeći korak je zeleno svetlo od strane italijanskog državnog revizora. Inače, italijanska bankarska grupa Intesa Sanpaulo S.p.A već je dala dozvolu za kredit za prošlog meseca, a kreditno osiguranje Sace S.p.A ponudilo je da garantuje 80% iznosa. FCA je već saopštila da planira da sredstva iskoristi isključivo za svoje italijanske aktivnosti, kao što su plate radnika i dugovanja prema domaćim dobavljača, kao i za ranije planirana ulaganja u domaće pogone. Dakle, ova vest nema mnogo uticaja na veoma tešku situaciju u kojoj se nalazi fabrika Fiata u Kragujevcu. Automobilski lanac snabdevanja u okviru FCA Grupe u Italiji broji čak 200 hiljada (!?) malih i srednjih preduzeća, generišući više od 100 milijardi evra godišnjeg prihoda. U kompaniji prognoziraju da će se obim prodaje automobila u Italiji ove godine ukupno smanjiti za oko 45%, odnosno na oko 1.2 miliona u poređenju sa 2.1 milion prodatih vozila u 2019. godini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opel propustio neverovatnu šansu: Smislili su koncept Smarta tri godine pre Daimlera, ali ga odbacili

 

opel maxx 06.jpg

 

Daimler je 1998. godine lansiranjem Smarta ForTwo-a realizovao ideju o najmanjem gradskom automobilu. Iako se u samim počecima Smart smatrao kao propali pokušaj, ubrzo je postao veliki hit na tržištu i simbol gradskog života. Sam uspeh automobila dokazuju velike prodajne brojke i činjenica da se kontinuirano proizvodi već više od dve decenije. Tako smo imali priliku videti tri različite generacije sa brojnim modelskim verzijama od benzinskih i dizel, pa sve do potpuno električnih.

 

opel maxx 05.jpg opel maxx 03.jpg

 

Ali, istorija je vrlo lako mogla biti drugačije napisana jer je još jedan proizvođač došao poprilično blizu proizvodnje sličnog modela i to nekoliko godina ranije. Naime, reč je o Opelu i njihovom konceptnom modelu Maxx koji je predstavljen 1995. godine na salonu automobila u Ženevi. Maxx je bio Opelova verzija Smarta. Baziran je na modularnoj platformi kojom bi se automobil mogao ponuditi u verzijama sa dvoje ili četvoro vrata, ali se čak zamišljalo da bi se zbog modularnost mogle napraviti i kabrio verzije, mini pick-up verzije, pa čak taksi vozila. Dužinom 2.975 mm i širinom 1.575 mm, Maxx bi bio tek 40-ak centimetara veći od prve generacije Smarta. Osim toga bi se izdvajao i po vrlo maloj masi zbog aluminijske konstrukcije, pa bi imao masu tek 650 kilograma. Opel je svakako posvetio pažnju i sigurnosti putnika, pa su dodatno razvijene udarne zone koje bi preusmerile energiju udarca, a Maxx je bio opremljen ABS-om i vazdušnim jastucima. Uzmemo li u obzir da je to bilo 1995. godine, takve sigurnosne stavke su bile vrhunac automobilske industrije tog vremena.

 

opel maxx 09.jpg opel maxx 01.jpg opel maxx 04.jpg

 

Glavne razlike između Smarta ForTwo-a i Opela Maxxa su zapravo smeštaj motora i pogon. Dok je Smart imao motor postavljen iza vozača i zadnji pogon, Opelov koncept imao je motor napred i prednji pogon. Ispod poklopca motora bi se u tom slučaju nalazio 1.0 trocilindraš koji je razvijao 50 konjskih snaga i 90 Nm obrtnog momenta, a isti bi bio uparen sa 5-brzinskim automatskim menjačem. Iako same specifikacije nisu nešto posebno, Opelov trocilindraš bi se isticao po niskoj potrošnji od samo 3.9 litara na 100 kilometara.

Ali, iako je Opel Maxx imao veliki potencijal, nedostatak vizionarstva u General Motorsu mu je presudio. Tadašnji vodeći ljudi u Opelu su izjavili da im je proizvodnja Maxxa preskupa zbog aluminijske konstrukcije, ali i prenapredne tehnologije.

 

opel maxx 02.jpg opel max 08.jpg opel maxx 07.jpg

 

preuzeto sa - vozim.hr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...