Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Da li biti najveći automatski znači i biti najuspešniji?

Recommended Posts

Da li će Tesla ''sahraniti'' Ford?

 

tesla kamionet.jpg

 

Kako se pojavi neka vest o novom uspehu i napretku Tesle, tako paralelno se postavlja pitanje održivosti tradiconalnog sistema poslovanja koje forsira Ford i njegovog opstanka. Nakon višemesečnog mučenja Tesla je u drugoj polovini ove godine konačno uspostavila kontinuitet proizvodnje i postala prvi proizvođač koji je prodao 100.000 električnih automobila u jednoj godini u SAD. To je uticalo i na vrednost kompanije pa je Tesla nakon BMW nadmašila i drugog nemačkog giganta Daimler. S obzirom da skoro svi prozvođači polako fokus prebacuju na električne automobile, pa čak i Volkswagen najavljuje da će samo do 2026. razvijati konvencionalne motore sa unutrašnjim sagorevanjem, Amerikanci se pitaju kada će i Ford da učini isto i prestane da se oslanja samo na kamionete kada je u pitanju profit. To pitanje se sve češće ponavlja kako se na tržištu pojavi neki novi električni pikap, a bliži se i trenutak kada će Tesla lansirati svoje lako komercijalno vozilo.

 

Mnogi misli da će Tesla vremenom ''ubiti'' Ford, a jedan od njih je vlasnik kompanije ''Sharper Image'', Ričard Telhajmer. Kao i mnogi vlasnici Tesla automobila, a on ih je imao četiri, često kritikuje kompaniju, ali objektivno sagledava situaciju s obzirom na lično iskustvo. ''Sećam se kada je Šharper Image počeo da prodaje prvi Apple iPod. Bio je to revolucionarni proizvod koji je promenio industriju i okončao vladavinu Sony Walkmana, iako mnogi analitičari i veterani industrije to nisu očekivali'', kaže Telhajmer. Jedan od njih je Bob Luc, nekadašnji direktor Forda, Chryslera i General Motorsa, koji je u septembru izjavio da je Tesla ''krenuo ka groblju'', a za Ilona Maska rekao da je ''fin čovek koji ipak ne zna kako se vodi automobilska kompanija''.

 

Za Telhajmera prednost Tesle je očigledna - trenutni obrtni momenat, klimatske pogodnosti, mreža superpunjača. Postavlja pitanje da li će Ford, čiji profit u potpunosti zavisi od kamioneta (F-150 je ubedljivo najprodavaniji model u SAD), biti prisutan u industriji za pet godina. Ako nešto može to da predvidi, to je vrednost kompanije na berzi, a pad vrednosti Fordovih akcija u poslednjih pet godina ukazuje da će se naći pred velikim izazovom. U međuvremenu, Tesla, prvi novi proizvođač automobila u SAD od osnivanja Chryslera 1925. godine sada nadmašuje u prodaji mnoge tradicionalne gigante industrije. Talhajmer nije jedini koji najavljuje olujno vreme u Fordu, vlasnik finansijske kompanije ''Hyperchange'' Galileo Rasel smatra da bi Ford trebalo da kupi Rivian kako bi osigurao svoju budućnost. I on smatra da bi novi električni modeli kamioneta mogli značajno da utiču na Fordov profit, a upravo je Rivian obeležio Sajam automobila u Los Anđelesu sa električnim pikapom i SUV-om kojim je najavio bitnu ulogu na tržištu u skorijoj budućnosti. Analitičari veruju da ako relativno skoro ne ponudi EV verziju F-150, Ford bi mogao da prođe kao Sony Walkmen.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen smanjuje broj modela i pogonskih varijanti zbog rezanja troškova

 

vw cross 5555.jpg

 

Volkswagen Grupa planira da podigne nivo profita iznad prethodno planiranog uprkos rastu investicija u električne automobile, saopšteno je iz kompanije. Gigant iz Volfsburga planira rast profita od najmanje 6 odsto u 2022., tri godine ranije nego što je prethodno prognozirano. VW namerava da uloži više od 11 milijardi evra u električna vozila, digitalizaciju, tehnologiju autonomne vožnje i mobiliti servis do 2023, a fokus je na elektrifikaciji automobila.

 

178794-vw id.jpg

 

Kao osnova investicija će biti veće rezanje troškova od planiranog, uz rast produktivnosti za oko 30% do 2025. Proizvođač će da prošiti mere štednje i efikasnosti programa i posle 2020, a cilj je dodatnih tri milijardi evra ušteda do 2023. VW Grupa nije otkrila da li će kao jedan deo mera štednje biti i otpuštanje radnika, ali će se posebno fokusirati na masivnu redukciju kompleksnog portfolija modela. Brend planira i da u Evropi smanji za 25% verzije motora i menjača uz manje zahteve kupaca u narednoj godini, što bi trebalo da ima pozitivne efekte na kompleksnost proizvodnje u lancu snabdevanja. Ulazni modeli će dolaziti sa manuelnim menjačima, bez opcije da se kupe sa automatskom transmisijom ili pogonom na sva četiri točka. Grupa takođe planira i da oko 80% vozila proizvodi na fleksibilnoj MQB arhitekturi kako bi smanjila troškove za čak do 60%.

 

Iz VW su potvrdili da nastavljaju konstruktivne pregovore sa američkim gigantom Fordom o potencijalnom proširenju saradnje i van segmenta komercijalnih vozila, na električna i autonomna vozila te povećanje ponude automobila u SAD za najmanje dva SUV modela. VW takođe planira da pravi električna vozila u SAD, iako još nije doneta odluka gde će biti proizvodni pogon.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pred autoindustrijom je izazovna 2019. godina

 

Jeep_All_New_Wrangler_Rubicon.jpg

 

Automobilska industrija je možda ciklični biznis, ali malo ko je mogao da predvidi neverovatne događaje koji su obeležili godinu za nama.

Iznenadna smrt prvog čoveka Fiat-Chryslera, Sergia Marchionnea, hapšenje direktora alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi, Carlosa Ghosna, pretnje američkog predsednika Fordu zbog najavljenog otpuštanja radnika, kao i skandali direktora Tesle, Elona Muska, koji je u nastupu uživo u jednoj emisiji pušio džoint i bio pod istragom federalnih regulatora zbog svojih tvitova, najvažniji su događaji u automobilskom sektoru u 2018, prema oceni televizije CNBC. Američka TV mreža navodi da kamatne stope na kredite u SAD-u trenutno rastu, te da prodaja automobilskih kompanija pada nakon nekoliko godina rekordnih rezultata. Proizvođači automobila se, kako dodaju, sve više oslanjaju na profit od skupljih kamioneta i SUV vozila kako bi održali finansije zdravim, pri čemu su razapeti između rastućih materijalnih troškova i nastojanja da se što bolje pozicioniraju u industriji saobraćaja koja se ubzano menja.

 

Vesti o iznenadnoj smrti Sergia Marchionnea tokom leta i kasnije hapšenje Carlosa Ghosna su snažno uzdrmale auto-industriju, dok je Musk, iako odranije kontroverzan, uspeo da izjavama o privatizaciji Tesle i svojim sukobom sa federalnim regulatorima, iznenadi gotovo sve. ''Visoko-ciklična globalna auto-industrija je 2018. godine bila teško pogođena zabrinutošću zbog ponovnih pregovora o Severnoameričkom sporazumu o slobodnoj trgovini (NAFTA), kineskih trgovinskih tarifa i rastućih kamatnih stopa. Ali mislimo da su deonice auto-kompanija spremne za bolju godinu'', smatra Garrett Nelson iz istraživačke kompanije CFRA. ''Naše uverenje proizlazi iz činjenice što su mnoga pitanja, koja su vršila pritisak na deonice, sada ili otklonjena ili su u procesu rešavanja'', dodao je on. Američka Nacionalna asocijacija trgovaca automobilima očekuje da će prodaja automobila u SAD-u pasti ispod 17 miliona jedinica u 2019. godini, prvi put od 2014. godine, a slična očekivanja ima i Nelson. Rastuće kamatne stope i slabljenje ekonomskog rasta biće glavni faktori koji će uticati na usporavanje, iako će prodaja profitabilnih SUV vozila i krosovera i dalje rasti, delom podstaknuta niskim cenama benzina, smatra Nelson.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mark Rejs je novi predsednik General Motorsa

 

mark reuss.jpg

 

Mark Rejs je i zvanično postao novi predsednik kompanije General Motors. On je na toj poziciji nasledio Dena Amana, koji je prešao na poziciju izvršnog direktora kompanije ''Cruise Automation''. Mark Rejs je u kompaniji GM od samog početka njegove karijere, 1983. godine. Prošle godine je preuzeo odgovornost za Cadillac i planiranje globalne game. Zahvaljujući njegovom vođstvu, Cadillac će do 2021. godine na svakih šest meseci lansirati po jedan novi model. ''Ponosan sam na činjenicu da sam čitavu svoju karijeru proveo u General Motors-u'', rekao je Mark Rejs. ''Preuzeti ovu novu ulogu je prava čast. Sa našom trenutnom gamom koju čine izvanredni automobili, kamioneti i krosoveri siguran sam da ćemo nastaviti da nižemo uspehe'', dodao je on.

Predstavnici GM-a su rekli da će Mark Rejs tokom naredne dve godine duplirati sredstva koja će biti uložena u elektrivikaciju i tehnologiju autonomnih vozila. ''Njegovo iskustvo, poznavanje proizvoda i liderstvo će nastaviti da radi na ojačanju naše trenutne poslovne pozicije'', rekla je izvršna direktorica kompanije GM, Meri Bara. Ona će raditi zajedno sa Rejsom, dok će Aman i Kajl Vojt biti zaduženi za ''Crusie Automation''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kina presudna za budućnost Volkswagena

 

185153-vw p 1111.jpg

 

Tradicionalna automobilska industrija se menja. Sve veću ulogu imaju elektro-mobilnost i IT-usluge. I konkurencija iz Kine. I to uz pomoć - nemačkih proizvođača. Nove, mlade firme i startapovi u stopu prate etablirane veličine automobilske branše i sve češće upravo oni diktiraju tempo - po kome onda moraju da ''plešu'' dosadašnji tržišni lideri. Dinamika pomaže širenju električne mobilnosti, u to su uvereni automobilski stručnjaci. I u mladim preduzećima smatraju da su upravo oni bolje pripremljeni za budućnost od ''starije'' konkurencije.

 

Iako se i na nemačkim putevima mogu videti Teslina vozila, američki koncern je još uvek tržišni novajlija. Proizvodna rutina kod američkog proizvođača još u stvari ne postoji, svejedno Tesla u Nemačkoj, zemlji koja je izmislila automobil, napreduje ogromnim koracima. ''Polazimo od toga da će Tesla 2019. biti sasvim jasno tržišni lider u segmentu e-automobila'', kaže Ferdinand Dudenhöffer sa univerziteta Duisburg-Essen. U Americi, drugom najvećem tržištu sveta, Tesla je u poslednja tri meseca prodao 25% više vozila od kompletne marke Audi, napominje Dudenhöffer u razgovoru za DW. ''U proleće ove godine u Evropu stiže Model 3 i onda će to sigurno dodatno pojačati ''hajp'' oko Tesle i u Nemačkoj.''

 

tesla model 3 2019.jpg

 

Za Teslu je još važnije kinesko tržište, gde se puno investira. Osnivač Tesle, Elon Musk, ovih dana je lično položio kamen temeljac za novu fabriku u Šangaju. Tamo Tesla ne namerava da proizvodi samo vozila, već i odgovarajuće baterije. Krajem godine bi tamo sa trake trebalo da silaze i automobili tipa Model 3 - uz pomoć kojih bi se Musk konačno probio na najvećem tržištu automobila na svetu. Jedan drugi startap na koji bi nemački proizvođači automobila itekako trebalo da pripaze je kineska firma Byton. Osnovali su je bivši menadžeri BMW-a. Za sada postoje samo njeni prototipovi, ali krajem ove godine bi trebalo da počne serijska proizvodnja jednog SUV-a, i to u Kini i za kinesko tržište. Fabrika u Nanjingu je skoro gotova, kaže šef Bytona Carsten Breitfeld za Handelsblatt. Od prošlog maja se proizvode test-vozila.

 

byton m 11.jpg

 

Prvi utisak o tim vozilima, koja bi u trećem kvartalu 2020. godine trebalo da počnu da se prodaju i na američkom i nekim evropskim tržištima, može da se stekne na sajmu tehnike CES u Las Vegasu. Prošle godine Byton je tamo predstavio prototip svog elektro SUV-a M-Byte. A sad kineska firma prezentuje i serijski enterijer tog modela.

 

byton 48.jpg

 

''Praviti i prodavati automobile, to je poslovni model koji se bliži kraju'', objavio je Breitfeld u Las Vegasu. Umesto toga će se, kaže, slično kao i kod biznisa sa smartfonima, automobilski hardver koristiti kao platforma preko koje će se mušterijama prodavati digitalni proizvodi i usluge. ''To je stvarni poslovni model budućnosti, zbog toga smo i osnovali firmu'', kaže Breitfeld. A Byton (kao startap) za tu transformaciju je puno više spreman nego etablirani automobilski koncerni, čuje se iz kineske firme. ''Preduzeće sa 150.000 ili 250.000 zaposlenih će imati problema u transformaciji svog poslovnog modela'', uveren je Breitfeld.

 

A ''stari'' proizvođači?

 

I tradicionalne firme žele da prošire posao sa elektro-mobilnošću i trude se da u Las Vegasu privuku pažnju. CES, sajam koji je nekada bio fokusiran na zabavnu elektroniku, proteklih godina se sve više pretvorio u auto-sajam. Tradicionalno je fokus na umreženim vozilima i autonomnoj vožnji. Ove godine (ponovo) na sajmu predstavljaju, između ostalih, Audi, Daimler i Ford. Volkswagen nije prisutan na CES-u. A pritom su teme poput umreženih automobila i autonomne vožnje itekako važne najvećem nemačkom proizvođaču, baš kao i polje elektro-mobilnosti. VW i ubuduće želi da se etablira na kineskom tržištu. A da bi taj poduhvat uspeo, poslovanje na Dalekom istoku je proglašeno vrhovnim prioritetom kojim se lično bavi - šef koncerna. U ponedeljak je prvi čovek Upravnog odbora VW-a Herbert Diess preuzeo vođenje poslovanja u Kini.

 

''Budućnost Volkswagena će se odlučiti na kineskom tržištu'', rekao je on u u Pekingu. Godinama su međunarodni proizvođači automobila spolja donosili svoju tehnologiju na kinesko tržište. A sada se sve više inovacija registruje direktno u Kini, gde su kapaciteti na polju e-mobilnosti ili automobila koji voze autonomno prilično razvijeni, napominje Diess. Subvencijama za e-automobile i ograničavanjima korišćenja SUS motora kineska vlada želi da do 2020. godine na putevima u toj zemlji u u saobraćaju učestvuje najmanje pet miliona automobila s električnim pogonom. Protekle godine je po procenama u Kini prodato oko milion e-vozila.

 

VW je do sada preko 40% svojih automobila prodavao u Kini. U ovoj godini će posao biti nešto komplikovaniji, s obzirom da je kineska vlada obavezala proizvođače automobila da se pridržavaju kvote koju u ukupnom broju prodatih vozila moraju da imaju oni automobili s e-pogonom. Ako neki proizvođač proda premalo e-automobila ili hibrida, prete sankcije. Osim toga i kolač je sve manji, jer usporava se privredni rast i u Kini. To će dodatno zaoštriti borbu novih igrača na tržištu oko njihovog učešća. A što se tiče e-automobila, nemački proizvođači se do sada i nisu baš proslavili u tom segmentu.

 

184276-audi e 222.jpg

 

Zato je VW u novembru prošle godine objavio da će ubuduće svaki treći evro otići u polje razvoja e-mobilnosti. U idućih pet godina Volkswagen u segmente e-mobilnosti, autonomne vožnje, mobilnih usluga i digitalizacije želi da investira 44 milijarde evra. Cilj: e-automobili bi do 2025. godine trebalo da čine učešće od 20% zapadno-evropske produkcije. VW danas proizvodi šest modela sa električnim pogonom, do 2025. bi trebalo da ih bude više od 50. Volkswagen je novembru zvučao optimistično. ''Mi ćemo biti jeftiniji od Tesle zbog puno veće proizvodnje'', izjavio je šef koncerna Herbert Diess za stručni list ''Automotive News''. Platforma za proizvodnju 50 miliona e-automobila je već ''bukirana'', dodao je on i otkrio da je VW već nabavio baterije za 50 miliona električnih automobila. Iako su danas internetske firme najvrednija preduzeća sveta, Diess kaže da će po njegovoj ''prognozi za deset ili 20 godina to biti neka automobilska firma''. Zato što će ljudi na kraju ipak izdvajati više novca za mobilnost nego za komunikaciju. Pitanje je samo: koji proizvođač će tada dominirati tržištem?

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaguar Land Rover otpušta 5.000 ljudi

 

rr v 77777.jpg

 

Najveći britanski proizvođač automobila Jaguar Land Rover će otpustiti pet hiljada ljudi. Jaguar Land Rover je postao najveći britanski proizvođač automobila i planirao je da do kraja ovog decenije prozivodnju poveća na milion vozila. Ali, loši poslovni rezultati i strah od Bregzita su promenili ciljeve kompanije koja se već duže vreme suočava sa padom prodaje, kako na kineskom, tako i na evropskom tržištu.

 

U Kini, koja je donedavno nosila titulu najjačeg tržišta kompanije, prodaja JLR automobila je 2018. godine pala za čak 44 posto, dok je Evropu pogodio generalni pad prodaje dizel vozila, koji se odnose na 90 posto proizvodnje kompanije. Dodatno, JLR je potrošio nekoliko miliona na pripremu za izlazak UK-a iz Evropske unije zbog potencijalnih tarifa koje bi ''tvrdi'' Bregzit mogao da donese. Naime, još prošle godine kompanija je upozorila da bi takva vrsta dogovora kompaniju mogla da košta više od 1.2 milijardi funti godišnje. Uz to, Jaguar je izgubio 354 miliona funti između aprila i septembra i već u prošloj godini je otpustio oko hiljadu radnika u Britaniji, zatvorio jednu fabriku i odlučio da skrati radno vreme svojih zaposlenih. Sve navedeno je deo plana rezanja troškova i to za čak 2.5 milijarde funti. Kompanija trenutno zapošljava oko 40.000 ljudi u Britaniji i radi na većem zapošljavanju ljudi u fabrikama u Kini i Slovačkoj. Prema najnovijim informacijama, JLR se sprema da otpusti oko 5.000 svojih zaposlenih i to na pozicijama menadžmenta, istraživanja, marketinga i dizajna, dok će radnici zaposleni u fabrikama zadržati svoja radna mesta, bar u ''ovoj fazi otpuštanja'', kako navodi ''Rojters''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bentley dobio ultimatum od Volkswagenovih deoničara

 

Bentley Bentayga Mulliner 1.jpg

 

Volkswagen grupu čini impresivan niz od čak osam automobilskih brendova, ali nisu sve ove kompanije podjednako efikasne u ostvarivanju profita. Britanski proizvođač luksuznih automobila - Bentley, već neko vreme beleži ispod prosečne finansijske rezultate. Prema jednoj od studija, Bentley po svakom proizvedenom automobilu gubi 17.000 evra. Poređenja radi, Ferrari po svakom proizvedenom modelu navodno zarađuje 69.000 evra, dok Porsche, takođe deo VW grupe, ostvaruje profit od 17.000 evra po vozilu. Bentleyevim rezultatima najviše zamerki pronalaze Volkswagenovi najveći deoničari - Wolfgang Porsche i Hans Michel Piech. Oni su putem nemačkih medija poručili Bentleyu da svaka kompanija mora da finansijski doprinosi grupi, kao i da bi moglo da im ponestane strpljenja u sledeće dve godine. Za sada nije poznato šta bi moglo da se desi sa Bentleyem nakon navedenog perioda.

Bentley je u prva tri kvartala prošle godine zabeležio gubitak od 137 miliona evra. Nezavidnoj situaciji su doprinele okolnosti oko Bregzita, kao i prilagođavanje WLTP sertifikaciji vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rolls-Royce strahuje da će pogon kompanije u Gudvudu biti osakaćen zbog ''Bregzita''

 

rolls sg 1.jpg

 

Izvršni direktor Rolls-Roycea Tosten Miler-Etvets kaže da će proizvodni pogon britanske kompanije u Gudvudu biti osakaćen usled potencijalnih komplikacija zbog ''Bregzita''. U Britaniji vlada velika politička kriza zbog namere Ujedinjenog Kraljevstva da 29. marta zvanično istupi iz Evropske unije po volji građana koji su to iskazali na referendumu. Kriza je dodatno pojačana nakon što je Parlament ogromnom većinom glasova odbio predlog koji je premijerka Tereza Mej sklopila sa EU. Rolls-Royceov sistem proizvodnje ne zadržava delove više od 24 sata, a taj princip bi mogao da ugrozi ''Bregzit''.

Pripremajući se za izlazak Britanije iz EU krajem marta, RR je počeo da uvežbava svoje dobavljače za nove procedure uvoza, investirajući u nove IT sisteme, te spremajući dotak određenih delova van Britanije ukoliko se dostava oduži zbog problema na carini u lukama. Samo osam odsto delova za RR vozila se proizvodi u VB, što znači da kompanija uvozi oko 32.00 delova od više od 600 dobavljača iz celog sveta. RR vrši dnevno 35 putovanja kamionima preko La Manša kako bi osigurala stalan dotok delova. Iako bi prozivodnja RR mogla biti ugrožena zbog Bregzita, iz kompanije ističu da ne razmatraju premeštanje proizvodnje van Britanije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen prvi priznao da će najjeftiniji automobili najviše poskupeti

 

vw up r 1.jpg

 

Sve strože ekološke norme su metoda kojom EU prisiljava proizvođače automobila na velika finansijska ulaganja što će rezultirati značajnim poskupljenjem automobila. Implementacija novih tehnologija će se prelomiti na leđima kupaca. To je jasno svima, ali prvi je isti glasno rekao Volkswagen. Naime, njihova uprava je priznala da se najveće poskupljenje očekuje upravo u slučaju najjeftinijih modela.

Zašto? Zato što su veći i skuplji modeli u startu bolje opremljeni pa već u standardnim paketima donose brojne sisteme kojima je primarni cilj povećanje bezbednosti. Radi se o sitemima aktivne bezbednosti kao što su sistem za autonomno kočenje, prepoznavanje saobraćajnih znakova, umora kod vozača, za sprečavanje nenamernog izlaska iz kolovozne trake… U slučaju da EU proglasi navedene sisteme obaveznom opremom u svim novim automobilima, jasno je da će najjeftiniji modeli najviše poskupeti. Drugi deo se odnosi isključivo na emisiju štetnih gasova. Naime, kontinuirano unapređivanje motora sa unutrašnjim sagorevanjem, a pogotovo prelazak na hibridne i potpuno električne pogonske sklopove, iziskuje velika finansijska ulaganje. Naravno, i taj deo troškova će na kraju podmiriti kupci novog automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford: Rezultati pod pritiskom zbog pada inostranih prihoda

 

117966-ford m 1.jpg

 

Fordova operativna dobit je u četvrtom tromesečju prošle godine pala pod pritiskom gubitaka u svim regijama osim u Severnoj Americi, saopštio je taj proizvođač vozila. Fordov neto gubitak u četvrtom tromesečju iznosi 116 miliona dolara, u odnosu na neto dobit od 2.5 milijardi dolara u istom tromesečju 2017. godine, uglavnom zbog jednokratnih troškova penzionisanja i drugih troškova. Ukupni prihod kompanije je iznosio 41.8 milijardi dolara, a u istom periodu 2017. bio je 41.3 milijarde dolara. Zbog Fordovih planova reorganizacije, u četvrtom tromesečju su se pojavili jednokratni troškovi vezani za penzionisanja i otpuštanja, koji su smanjili dobit kompanije i spustili procenu zarade uprkos snažnoj prodaji.

 

Detroitski proizvođač automobila ima teškoće na inostranim tržištima, što je u četvrtom tromesečju bilo očigledno. Ford je povećao prihode u Severnoj Americi za 1.7 milijardi dolara, ali oni su pali u svim drugim regijama širom sveta. Na svim većim tržištima u Južnoj Americi, osim u Peruu, Fordov tržišni udeo je smanjen. Nepovoljni odnosi kurseva i pad prodaje su takođe pogodili Fordove poslovne rezultate, posebno u Evropi i Aziji. Ford je bio i pod drugim pritiscima tokom poslednjeg tromesečja, kao i u celoj prošloj godini. Carine su američkog proizvođača vozila u 2018. koštale 750 miliona dolara, a više cene roba još 1.1 milijardu dolara. Daljnjih 750 miliona dolara Ford je u prošloj godini izgubio zbog nepovoljnih kurseva valuta, a 775 miliona dolara troškova imao je zbog povlačenja automobila sa američkog tržišta najavljenih u prošloj godini, izjavio je finansijski direktor Bob Shanks analitičarima.

 

''Prošla godina je svakako bila izazovna'', rekao je predsednik Uprave Jim Hackett. Pomenuo je pritom ''nepovoljne vetrove koji su bili van Fordove kontrole'', ali i ''slabe rezultate u nekim delovima poslovanja''. Ford prolazi kroz 11 milijardi dolara vredan program reorganizacije, koji je do sada uključivao ukidanje međunarodnih operacija, ulaganja u nove tehnologije i preustroj portfelja na profitabilnija vozila. Tokom januara Ford je najavio da bi mogao da ukine hiljade radnih mesta kao i da razmišlja o ukidanju fabrike u Evropi, u skladu sa planom da u toj regiji ponovo posluje sa profitom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai otpušta u Kini nakon pada prodaje

 

186320-hyundai sf 111.jpg

 

Hyundai razmatra smanjenje broja zaposlenih i optimizaciju poslovanja u Kini nakon pada prodaje na najvećem svetskom tržištu automobila. Prodaja automobila na najvećem tržištu u svetu je pala prošle godine nakon više od dvadeset godina uzlaznog trenda, zakočena američko-kineskim trgovinskim sukobom i postupnim ukidanjem poreskih olakšica na kupovinu manjih automobila. Posustajanje prodaje u Kini se nadovezalo na diplomatski sukob Seula i Pekinga zbog kojeg je kineska potražnja za korejskim proizvodima osetno smanjena.

 

Do 2016. godine Hyundai je zajedno sa Kia Motorsom bio treći proizvođač automobila u Kini, a sada ga muče prekomerni proizvodni kapaciteti koji su u 2018. bili dvostruko veći od prodaje. Tako je prodaja Hyundaija u Kini prošle godine gotovo stagnirala, uz prodatih 790.000 vozila. Njihov ukupni proizvodni kapacitet u toj zemlji iznosi 1.65 miliona vozila. U poslednja tri prošlogodišnja meseca kompanija je na kineskom tržištu zabeležila pad prodaje za 23 posto zbog nedostatka atraktivnih modela i izostanka snažnog brendiranja u uslovima oštre konkurencije kineskih i svetskih proizvođača automobila. ''Hyundai razmatra različite planove optimizacije kako bi poboljšao efikasnost postrojenja tokom praznika Kineske nove godine'', navodi se u saopštenju kompanije, objavljenom u petak. Kineski finansijski časopis ''Caixin'' piše, pozivajući se na interni dokument kompanije, da u Hyundaijevom kineskom poslovanju očekuju da će u prva tri ovogodišnja meseca ukinuti 1.500 radnih mesta, nudeći radnicima izbor između otkaza i dobrovoljnog odlaska uz otpremninu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

General Motors otpušta 4.000 radnika

 

182968-chevrolet suburban.jpg

 

GM će otpustiti oko 4.000 radnika u sklopu reorganizacije objavljene krajem prošle godine, izjavio je danas izvor iz te firme. Agencija ''Frans pres'' podseća da je ukidanje radnih mesta deo planova za smanjenje troškova objavljenih u novembru, prema kojem će biti otpušteno 15 odsto stalno zaposlenih i honorarnih radnika, a biće zatvoreno sedam postrojenja, uključujući pet u Severnoj Americi. GM navodi da će otpuštanjem, koje je naišlo na kritike američkih i kanadskih političara, biti ušteđeno šest milijardi dolara troškova. Portparol američke kompanije nije želeo da komentariše kada će otpuštanja radnika biti obavljeno nakon što su lokalni mediji javili da će ukidanja radnih mesta krenuti od 4. februara uoči izveštaja o ostvarenim prihodima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka spremna da kupuje učešće u proizvođačima automobila da bi ih zaštitila od preuzimanja

 

187369-bmw mercedes.jpg

 

Nemačka bi mogla da preuzme učešće u kompanijama zbog sprečavanja stranih preuzimanja u nekim ključnim tehnološkim sektorima, izjavio je nemački ministar privrede Peter Altmaier u utorak, predstavljajući novu industrijsku strategiju

Ključni povod za zauzimanje pojačane zaštitničke industrijske politike je zabrinutost zbog stranih preuzimanja u Nemačkoj, pre svega kada u njima učestvuju kineske kompanije koje kupuju nemački ''know-how'' i uništavaju proizvodnu bazu, važnu za nemački prosperitet.

 

Opstanak kompanija poput Thyssenkruppa, Siemensa, Deutsche Banka i nemačkih proizvođača automobila je u nacionalnom interesu, poručio je Altmaier, predlažući uspostavu investicionog fonda pomoću kojeg bi se podupirale ključne industrije. Predstavljajući ''Nacionalnu industrijsku strategiju 2030.'', nemački ministar je istakao da prednost daje neuplitanju države u tržište, ali da država to možda treba da čini na globalnom nivou gde, kako kaže, nisu omogućeni ravnopravni uslovi. ''Država bi mogla da privremeno preuzme učešće u kompanijama - ne zato da ih na duži rok nacionalizuje i vodi, već da spreči rasprodaju ključnih tehnologija i njihov odlazak iz zemlje'', izjavio je Altmaier na konferenciji za medije prilikom predstavljanja strategije.

 

Među ključnim industrijskim granama je izdvojio sektor čelika i aluminijuma, proizvodnju hemikalija, mašina i opreme za industrijske pogone, optički i automobilski sektor, proizvodnju medicinske opreme, zelene tehnologije, vojnu i avionsku industriju i trodimenzionalno printanje. U strategiji se traži preduzimanje mera za promociju ''nacionalnih šampiona'' i jačanja konkurentnosti firmi u ključnim tehnološkim područjima. Kako ističe Altmaier, njen cilj je zadržati i jačati prosperitet koji je Nemačka generisala u proteklih 70 godina. ''To je temeljno pitanje za nemačku politiku, ne samo privredno pitanje, već je pitanje od izuzetne važnosti za koheziju zemlje i za legitimitet demokratskog sistema'', poručio je nemački ministar, naglašavajući da bi posledica erozije industrijske baze bio lošiji obrazovni, ekološki i životni standard.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaguar Land Rover u ogromnim gubicima u poslednjem kvartalu 2018.

 

164245-jaguar lr.jpg

 

Jaguar Land Rover je prijavio gubitak od 3.4 milijarde funti (3.9 milijardi evra) u poslednjem kvartalu 2018. godine, nakon otpisa duga od 3.1 milijardu funti u vrednosti svojih fabrika i automobila. Ipak, u poslednjem kvartalu prošle godine, zabeležen je dug od 273 miliona funti. Britanski proizvođač je u periodu između oktobra i decembra 2018. prodao 144.602, dok je 2017. godine u istom periodu ta cifra bila 154.447 jedinica, što je smanjenje od 6.4 odsto. Neto prihod smanjen je za 1 odsto. Ovo je treći uzastopni kvartalni gubitak za JLR. Prodaja u Kini je drastično opala, za 47 odsto, zbog čega su dobri prodajni rezultati u Severnoj Americi i Evropi pali u zapećak. Ovo će za posledicu imati gašenje oko 4.500 radnih mesta, kao deo strategije smanjenja troškova. No, gubici se neće odraziti na njihovu strategiju elektrifikacije, koja podrazumeva otvaranje novih fabrika za proizvodnju baterija u Ujedinjenom Kraljevstvu i Slovačkoj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proizvođači razmatraju gašenje nekih modela u segmentu malih automobila

 

vw up r 1.jpg

 

Zarada u segmentu malih automobila nastavlja da se smanjuje pa proizvođači razmatraju gašenje nekih modela. Trend pada potražnje u ''supermini'' segmentu je posebno primetan u Evropi gde je 2017. obuhvatao 8 odsto ukupnog tržišnog udela. Međutim, proizvođači sve teže izvlače profit iz prodaje malih automobila, a najviše zbog sve strožih pravila o emisiji štetnih gasova i potražnjom za tehnologijom unutar vozila. Kako prenose evropski mediji, Volkswagen Grupa i PSA Grupa izrazili su nesigurnost u vezi sa ovim segmentom. Direktor VW Grupe Herbert Dies se požalio na još oštrijom granicom zagađenja od 2020. gde mali automobili ne mogu da doprinesu smanjenju. Kako bi ispunio norme emisije gasova, VW bi mogao da poveća cenu svog najmanjeg modela Up! za oko 3.500 evra. ''Nisam siguran koliko bi kupaca i dalje moglo da priušti osnovne modele'', rekao je Dies. Iz PSA Grupe najavljuju da bi mogli da prestanu da prozivode svoje male automobile poput Peugeota 108 i Citroena C1 zajedno sa Toyotom koja od 2021. više neće praviti model Aygo u zajedničkom pogonu u Češkoj.

 

180242-peugeot-108 1111.jpg

 

''Sposobnost proizvođača da ostvari profit u tom segmentu je pod pritiskom zbog brojne tehnologije koju moramo da dodamo'', požalio se operativni direktor PSA za Evropu Maksam Pisat. U svakom slučaju, segment malih automobila bi lako mogao da ostane bez svog glavnog aduta - pristupačnosti. Veruje se da bi elektrifikacija mogla da preporodi ovu klasu, ali su iz VW već poručili da se ni to ne isplati.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neto dobit Renaulta u 2018. manja za 35%

 

5c669b5e03873_renault-talisman1111.jpg.3ca9ac4b6c26f945dee9c37b51010ec5.jpg

 

Francuski automobilski div Renault je objavio izveštaj o značajno nižoj neto dobiti u prošloj godini, čiji završetak je obeležen šokantnim hapšenjem bivšeg direktora Carlosa Ghosna. Neto dobit je u 2018. potonula 35 posto, na 3,45 milijardi evra, zbog smanjenog doprinosa japanskog partnera Nissana i promena kurseva valuta u pojedinim ekonomijama u nastajanju.

 

"Glavni razlog pada je manji doprinos Nissana, za 1,282 milijarde evra, budući da je rezultat u 2017. podupro jednokratni prihod od 1,021 milijardu evra", navode u Renaultu. Nissan je u utorak snizio prognozu godišnjih rezultata, nakon 45-procentnog pada neto dobiti u devetomesečnom periodu zaključno s decembrom 2018. Renaultovi prihodi su u 2018. smanjeni 2,3 posto, na 57,4 milijarde evra, uglavnom zbog nepovoljnih kurseva valuta u Argentini, Brazilu, Rusiji i Turskoj. Kompanija je u prošlom mesecu saopštila da je prošle godine prodala ukupno 3,9 miliona vozila, najviše otkada su počeli da posluju. "U 2018. godini grupa Renault je ponovo ostvarila snažne rezultate uprkos pogoršanju poslovnog okruženja", izjavio je Thierry Bollore, Ghosnov naslednik na položaju izvršnog direktora. "Komercijalni i finansijski rezultati pokazuju otpornost grupe i njeno brzo prilagođavanje na izazovnije okruženje", dodao je Bollore.

 

U grupi očekuju da će globalno i evropsko tržište u 2019. godini biti stabilno u poređenju s prošlom godinom. Dodaju i da Renault cilja na veće prihode i na operativnu maržu od oko 6,0 posto. U 2018. iznosila je 6,3 posto. Renaultov poslovni izveštaj za 2018. se vremenski podudario s nastojanjima Renaulta, Nissana i Mitsubishi Motorsa da okrenu novi list nakon Ghosnovog hapšenja u novembru prošle godine u Tokiju. Bivši prvi čovek Nissana i Renaulta je ooptužen za prikrivanje više miliona dolara bonusa i naknada. U januaru ove godine je podneo ostavku na mesto izvršnog direktora Renaulta, nakon što je smenjen s pozicija u Nissanu i Mitsubishiju. Trenutno je u istražnom pritvoru u Japanu, uz male šanse da izađe na slobodu pre suđenja koje bi moglo da traje mesecima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaguar Land Rover krivi druge, a problemi su u kući

 

188575-jaguar xf 1.jpg

 

Jaguar Land Rover za svoje gubitke u poslednjem kvartalu krivi ''problematične uslove na tržištu'' u Kini, kao i zategnute trgovinske odnose između Kine i SAD. Prodaja novih Jaguara i Land Rovera opala je po prvi put u poslednjih 28 godina, na kineskom tržištu, koje, zapravo, u premum segmentu beleži rast prodaje od 8%. Audi, Mercedes i BMW, kao i Cadillac, Lexus i Volvo prošle godine su u Kini zabeležili impresivan rast, uprkos pomenutim problemima sa tržištem. Za to vreme, JLR je sa prodajom pao čak 22%. A govorimo o ogromnim brojkama. Luksuzni segment u Kini znači prodaju od čak 2.8 miliona vozila.

 

Jaguar-XJ50 1.jpg

 

Po svemu sudeći nije problem u tržištu, a JLR odbija da, barem javno, pogled svoje dvorište i prizna da je problem u kući. Izgovor da probleme stvaraju tenzije između Kine i SAD teško da ima osnovu, obzirom da JLR svoja vozila ne proizvodi u SAD pa ih izvozi u Kinu. Po svemu sudeći, najveći razlog zbog čega kupci okreću leđa JLR automobilima je njihov loš kvalitet i nepouzdanost, na koji se kupci konstantno žale. Loša završna kontrola u proizvodnji JLR-a je nešto što nije od juče, a datira još iz vremena kada je Ford bio vlasnik britanskog ponosa. Isti problem se nastavio i od kada indijska Tata preuzela JLR 2008. Od 2014. JLR je počeo proizvodnju u pogonu koji je u Kini napravio u partnerstvu sa Chery Motorsom, a do 2017. iz tog pogona su počeli da izlaze brojni modeli - Land Rover Evoque i Discovery, kao i Jaguar XFL, XEL i E-Pace. Ovaj način proizvodnje omogućio je lakše i brže prilagođavanje vozila lokalnom tržštu, ali i izbegavanje 25% carine na uvozna vozila. U početku, ovo je bila win-win pozicija za JLR, koji je dostigao 146.399 prodatih vozila u 2017.

 

rr evoque 410.jpg

 

Samo, loša završna kontrola dovela je do toga da se JLR stalno nalazi na ispodprosečnoj poziciji po pitanju kvaliteta i pouzdanosti, kako za nova tako i za polovna vozila. Samo u 2017. JLR je imao čak 13 opoziva vozila zbog problema sa agregatima, instrumentima, airbagovima i baterijama. Ovi opozivi obuhvatili su 160.000 vozila, što je više od 70% ukupne prodaje te godine. Od avgusta prošle godine, pred JLR centralom u Šangaju postali su redovni protesti nezadovoljnih vlasnika, koji pokušavaju da skrenu pažnju na svoje probleme sa vozilima. Za to vreme, dileri su oborili cene novih vozila do 30%, samo da bi se nekako rešili lagera. Iako je JLR povećao kapacitet svog pogona na 200.000 vozila i otvorio ga u junu 2018. zbog pada prodaje morao je obustavi proizvodnju. Očigledno, nakon što je iskazao gubitak od 4.4 milijarde dolara za poslednji kvartal prošle godine, i što mora da negde da stvori milijardu dolara da bi servisirao dugove, JLR mora ozbiljno da se pozabavi svojim kvalitetom i povrati poverenje kupaca, što će biti skuplje i teže nego gotovo duplirati kapacitet proizvodnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda zatvara fabriku u Velikoj Britaniji?

 

5c6bb5b37b85f_hondac8.jpg.f37085e53b31270236aee75e375310ca.jpg

 

Japanski proizvođač automobila Honda sprema se da objavi da zatvara svoju jedinu fabriku automobila u Britaniji 2022. godine. To predstavlja gubitak od 3.500 radnih mesta, izjavio je konzervativni poslanik Džastin Tomlinson za Rojters. Tomlinson, konzervativni poslanik iz Svindona koji je glasao za Bregzit 2016. godine, rekao je da se sastao s ministrom za poslovanje i predstavnicima Honde koji su potvrdili takve planove.

 

"Trebalo je da daju saopštenje sutra ujutru, očigledno je ''procurelo'' ranije", kazao je Tomlinson, koji u parlamentu zastupa Severni Svindon. "Ovo nije povezano s Bregzitom. To je rezultat kretanja na globalnom tržištu. Oni žele da konsoliduju proizvodnju u Japanu", dodao je on. Honda je proizvela prošle godine u svojoj fabrici u južnoj Engleskoj, gde pravi modele "Civic" i "CR-V", nešto više od 160.000 vozila, što čini nešto više od 10 odsto ukupne britanske proizvodnje vozila koja dostiže 1,52 miliona jedinica, navodi Rojters, dodajući da je vest o zatvaranju fabrike predsaatvlja još jedan udarac za britansku auto-industriju. Portparol premijerke Tereze Mej je izjavio da je jedino ispravno sačekati da se uprava japanske Honde obrati radnicima pre nego što vlada da bilo kakav komentar povodom informacija da će ovaj proizvođač zatvoriti fabriku u Engleskoj. "Sa premijerkine tačke gledišta, jedino je ispravno da sačekamo dok kompanija ne porazgovara s radnom snagom", rekao je on novinarima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opel se vraća na rusko tržište, a Peugeot na američko

 

182603-opel astra.jpg

 

Opel, koji je deo francuske grupe PSA, vratiće se na rusko tržište, saopšteno je iz francuske automobilske grupe. U saopštenju se navodi da je cilj PSA da poveća prodaju automobila izvan Evrope za 50 odsto do 2021. godine i da svoje marke plasira na nova tržišta. ''Grupa planira da plasira Peugeot na tržište Severne Amerike (do 2026. godine), Citroen u Indiji, a Opel u Rusiji'', ističe se u saopštenju.

 

peugeot-508-first-edition 1111.jpg

 

Izvršni potpredsednik PSA Janik Bezard je izjavio da će grupa poboljšati svoj ugled u području Evroazije, proširiti ponudu za postojeće klijente i privući nove kupce kroz pristup Opela ruskom tržištu. Kompanija General Motors je saopštila 2015. godine da preuređuje poslovanje u Rusiji i da smanjuje proizvodnju automobila u ruskim preduzećima, kao i raznolikost modela koji su bili dostupni na ruskom tržištu. Opel je tada u okviru preuređivanja poslovanja potpuno napustio rusko tržište.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li će se Tata Motors zbog Bregzita odreći Jaguar Land Rovera?

 

jaguar land rover 2016.jpg

 

Indijska megakompanija Tata razmatra opcije koje uključuju i prodaju manjinskog učešća u Jaguar Land Roveru (JLR) ili pronalaženje partnera sa kojim bi mogli da zajednički razvijaju vozila i smanje troškove.

Automobilska industrija na globalnoj nivou je u velikim potencijalnim problemima oko skorašnjeg, nedefinisanog izlaska Velike Britanije iz Evropske unije, ali kako je rekao Rojtersu predstavnik Tata Motorsa: ''Glasine da Tata Motors želi da proda svoj udeo u JLR-u nisu tačne.'' Iako je izvesno da se razmišlja o svim mogućim opcijama, još je rana faza razgovora s potencijalnim savetnicima oko rešavanja ovog problema, ali postoji realna mogućnost da neće biti nikakve transakcije. Rasprave o tome za sada su samo na privatnim osnovama.

 

Tata Motors bi se nevoljko odrekao kontrole nad onim što je nekad bio njegov krunski dragulj i možda bi pre potražio sveži kapital od investitora putem strateškog partnera ili državnog fonda. Tata Motors, sa sedištem u indijskom megalopolisu Mumbaiju, trenutno ima 100 posto učešća u Jaguar Land Roveru. Jaguar Land Rover u poslednjih nekoliko meseci ostvaruje rast, ali prodaja u Kini je nastavila da pada, a kompanija je u januaru saopštila da ukida 10 posto radnih mesta zbog smanjene potražnje i neizvesnosti oko Bregzita. U poslednjem kvartalu je zabeležen gubitak od oko četiri milijarde dolara. Tata je upozorio da će JLR ostvariti operativni gubitak u godini do marta, u odnosu na raniju projekciju, s obzirom na slabu prodaju.

''Velika Britanija ostaje najvažnije tržište za JLR, a to tržište ima mnogo problema zbog Bregzita'', izjavio je Deepesh Rathore, direktor Emerging Markets Automotive Advisorsa sa sedištem u Londonu. ''Uz toliku količinu vetra koji nam duva u čelo, JLR-u su potrebna ogromna ulaganja kako bi se pripremili i iskoristili sledeći rast tržišta.'' JLR je prošlog meseca saopštio da traži alternativne izvore finansiranja jer uslovi zaduživanja na tržištu obveznica u ovom trenutku nisu povoljni. Kompanija mora da prikupi milijardu dolara za 14 meseci kako bi zamenila dospele obveznice, a troši i na investicijski program za električne automobile.

 

Tata Motors je kupio marke Jaguar i Land Rover od Forda za 2.3 milijarde dolara u svojoj najvećoj akviziciji pre više od deset godina. ''Moody's Investors Service'', ''S&P Global Ratings'' i ''Fitch Ratings'' imaju negativne kreditne prognoze za Tata Motors vezane za rizike poslovanja u Velikoj Britaniji. Land Rover se i dalje svrstava među najvrednije marke u vlasništvu Tata grupe, koja kontroliše marku čaja Tetley i njujorški luksuzni hotel Pierre. Prema podacima kompanije Interbrand, ova automobilska marka je prošle godine vredela oko 6.2 milijarde dolara. ''Jaguar Land Rover ne samo da je imao problema sa distribucijskom mrežom u Kini, nego je i precenio svoje automobile'', izjavio je David Bailey, profesor na uglednoj Aston Business School. ''Kompanija je pokušala da se takmičii u segmentima u koje je jako teško ući jer su ih zauzeli snažniji igrači'', izjavio je Bailey. ''JLR je takođe pokušao da se takmiči sa BMW-om u svakom segmentu, što je bilo nemoguće. BMW je četiri puta veći.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen namerava da ukine bar 5.000 radnih mesta do 2023. godine

 

187106-vw skandal.jpg

 

Nemački automobilski div Volkswagen (VW) planira da pokrene novi program štednje koji bi uključivao ukidanje oko 5.000 radnih mesta u upravi do 2023. godine, piše poslovni dnevnik Handelsblatt. Prema informacijama iz krugova grupe, ta brojka bi mogla da naraste i do 7.000. Radna mesta bi počela da se ukidaju od sledeće godine u sklopu plana izvršnog direktora Herberta Diessa o poboljšanju poslovnih rezultata. Dodatni razlog je preorijentacija grupe na elektromotore za čiju proizvodnju je potrebno manje radnika nego za proizvodnju klasičnih automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Tome treba dodati i činjenicu da je proizvodnja električnih automobila skuplja, a kupci nisu spremni da plate više, pa je kompanija prisiljena da smanji troškove. Zato se razmatraju mere poboljšanja efiaksnosti ''teške'' 5.9 milijardi evra godišnje, koje bi se primenjivale od 2023., navodi list. Pritom bi cilj u stvari trebalo da bude još ambiciozniji i da iznosi sedam milijardi evra, kažu u koncernu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Infiniti se početkom 2020. povlači iz Zapadne Evrope

 

infiniti q 1111111.jpg

 

Jedna kratka vest iz Infinitija, koji je danas i zvanično potvrdio da se povlači sa tržišta Zapadne Evrope. Tačnije, prodaja Infiniti modela će u Zapadnoj Evropi prestati početkom sledeće godine, ali prodaja u Istočnoj Evropi će se nastaviti i posle toga. Osim toga, Infiniti će prestati sa proizvodnjom modela Q30 i QX30 u fabrici u britanskom Sunderlandu, što bi trebalo da se desi još u julu ove godine. Takođe, ovi potezi neće imati nikakvih uticaja na tržišta Bliskog istoka i Azije, gde će kompanija nastaviti sa rastom. U vesti se navodi da će Infiniti od 2021. godine elektrifikovati svoju celokupnu ponudu i da će iz game izbaciti dizelaše. Sem toga, fokus u budućnosti će im biti SUV modeli i crossoveri, kao i tržište Severne Amerike i Kine gde će u narednih pet godina predstaviti pet potpuno novih modela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot se fokusira na C i D segment za povratak u SAD

 

peugeot 3008 2.jpg

 

Peugeot je nedavno najavio da će se vratiti na tržište SAD, na kom je odsutan od 1991., a sada je poznato i na koje segmente cilja. CEO Peugeota, Jean-Phillipe Imparato, rekao je da će se brend fokusirati na kompaktni (C) i segment srednje veličine (D) u SAD. Dodatno je napomenuo da je model 3008 dobio ''super'' feedback, pogotovo među potencijalnim kupcima u Kaliforniji. Test grupama su se svideli dizajn i vožnja Peugeota, a od samog starta, generalno su imali pozitivnu ili neutralnu sliku francuskog brenda.

 

154329-peugeot 5008 111111.jpg

 

Odluka da se u SAD vrati Peugeot kao izabrani brend PSA Grupe je pomalo šokirao, jer se pričalo da će Opel biti vodeći brend grupe. PSA Grupa je Opel preuzela od General Motorsa 2017. godine, a CEO Grupe, Carlos Tavares, je više puta izjavio da bi nemački brend bio bolje prihvaćen u SAD. Ipak, to nije bio slučaj, prema Peugeotovom istraživanju. Među ostalim Peugeotovim modelima koje Amerikanci možda budu videli su 508 sedan i karavan, kao i 5008 crossover.

 

peugeot 508 456.jpg

 

Tavares je takođe napomenuo da brend ne planira da ulaže velike pare u dilerske franšize. Prema njegovim rečima, PSA planira da lansira brend u ''srazmernom'' načinu kako bi minimalizovao rizik i investiciju u startu. Plan se zove ''Push to Pass'' i u samom startu će nuditi kratkoročna iznajmljivanja putem ''Free2Move'' servisa za deljenje automobila. Premu trenutnom planu, Peugeot automobili će biti u prodaji u SAD do 2026. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi ukida noćnu smenu u Ingolstadtu

 

181447-audi a4 1.jpg

 

Audi je objavio da ukida stalnu noćnu smenu u centrali u Ingolstadtu u kontekstu pada prodaje nakon skandala sa falsifikovanjem podataka o emisiji štetnih gasova iz dizelskih automobila. ''Smanjena proizvodnja u fabrici u Ingolstadtu se može postići bez stalne noćne smene i da se tako obezbedi puno ekonomičniji rad u smenama'', saopštili su iz Audija. Trenutno se noću sastavljaju modeli A4 i A5. ''Radnici iz stalne noćne smene su hitno potrebni za postojeće izazove u projektima vezanim za nova vozila, kao što su novi modeli Audi A3 limuzine i Audi A3 Sportbacka'', kaže se u saopštenju. Ukidanje noćne smene će obuhvatiti oko 450 radnika na montažnoj traci i deo njih na drugim područjima proizvodnje, ali iz kompanije su jasno naglasili da neće biti otpuštanja.

Prodaja Audijevih automobila je naglo pala prošle godine nakon uvođenja strožih testova emisija štetnih gasova (WLTP). Operativna dobit je pala 24 posto, na 3.53 milijarde evra. Kompanija je prošle nedelje najavila smanjenje proizvodnje, uključujući otpuštanja, i preusmeravanje fokusa na hibridna i električna vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaposleni u BMW-u će dobiti više od 9.000 evra bonusa

 

190282-bmw 7 11.jpg

 

Bavarski automobilski div BMW će svojim radnicima u Nemačkoj (njih 81.000) isplatiti godišnji bonus od 9.175 evra, što je 280 evra manje nego prošle godine. Iznos je pomalo iznenađujući, budući da je kompanija prošle godine ostvarila gotovo petinu manje dobiti, dok je očekivala daljnji pad dobiti, a najavili su i opsežan program smanjenja troškova. BMW-ov suparnik Daimler će isplatiti 4.965 evra za ovogodišnjih 130.000 zaposlenih, što je 735 evra manje nego prošle godine. Audi će svakom zaposlenom dodeliti dodatnih 3.630 evra, 1.100 evra manje nego prošle godine...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...