Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Da li biti najveći automatski znači i biti najuspešniji?

Recommended Posts

PSA i Renault se povlače iz Irana

 

renault s 3.jpg

 

Politika i ekonomija su u neraskidivoj vezi, a to ''partnerstvo'' neretko ima i veliki uticaj na automobilsku industriju. Amerikanci su se povukli iz međunarodnog nuklearnog sporazuma pa je Trampova administracija nametnula nove sankcije Iranu. To je nateralo Francuze da malo prilagode svoje poslovanje u toj azijskoj državi. Uglavnom, PSA i Renault se povlače iz Irana. Raskinuli su saradnju sa iranskim kompanijama jer ne žele da imaju probleme sa Vašingtonom. PSA je imao ugovore vredne 700 miliona evra, dok je Renault najavio izgradnju nove fabrike kako bi povećao proizvodnju na 350.000 automobila godišnje. To je sad sve palo u vodu, ali francuski automobilski proizvođači kažu da ih takav razvoj situacije neće previše pogoditi zato što im je posao u Iranu donosio samo jedan posto od ukupnog prihoda.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Ujedinjenje ili propast proizvođača''

 

17688018165b19aad845d3b519096718_v4_big.jpg

 

Direktor Aston Martina Endi Palmer smatra da da veliki proizvođačima automobila preti propast ukoliko se ne ujedine. Palmer strepi od razvoja tehnologije električnih i autonomnih automobila koja će omogućiti stvaranje baze za deljenje vozila, zbog čega će se prodavati sve manje automobila. ''Dugo je poslovni model bio - masovna proizvodnja uz minimalnu cenu. Ali visoki prihodi bez profita ne mogu održati kompaniju. Nema smisla potrošiti milijardu evra na razvoj novog automobila kojem ćete odmah posle lansiranja smanjiti cenu'', rekao je Palmer. 

Palmer poput direktor Fiat-Chrysler Automobiles (FCA) grupacije Serđa Markionea smatra da proizvođače ne samo da treba da prestanu da troše milijarde na identične proizvode, već i da se ujedine kako bi sačuvali novac. Pomenuta budućnost automobilske industrije u kojoj će dominirati deljenje vozila preti gašenju mnogih proizvođača jer neće biti potrebno na desetine njih za stvaranje vozila sa istom namenom. Palmer je kao primer za to naveo da u Evropi postoji 75 proizvođača automobila, ali samo 4 proizvođača aviona. On se ne plaši nestanka njegove kompanije, 55-godišnji Englez je uveren da će Aston Martin opstati zahvaljujući emotivnoj crti koja će privlačiti kupce čak i kad njihovi automobili postanu električni.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Američke carine na uvoz automobila su dvosekli mač

 

trump mercedes.jpg

 

Na kraju sastanka na vrhu sedam najrazvijenijih privreda sveta grupe G7, predsednik Tramp je ponovio pretnje da će uvesti carine na uvoz automobila u Sjedinjene Države proizvođačima optuženima za nepošteno otimanje tržišnih učešća od američkih proizvođača. Međutim, takva odluka, kao deo nastojanja u sklopu Trumpove kampanje ''Amerika na prvom mestu'' kojima želi da se reši pitanje trgovinskih neravnoteža, mogla bi da bude kontraproduktivna ne samo zato što većina proizvođača na meti ima fabrike u SAD-u, nego i zato što su američki proizvođači automobila među najvećim uvoznicima vozila iz Kanade i Meksika. Takav potez takođe dolazi u vreme kad Kina - najveće svetsko tržište automobila - ide u upravo suprotnom smeru, snižavajući carine na uvoz vozila sa 25 na 15 posto.

 

''Honda Accord nije pretnja našoj nacionalnoj bezbednosti. Međutim, oporezivanje sa carinama u trgovini je pretnja ekonomskoj bezbednosti miliona američkih porodica koje naporno rade'', napisao je na Twitteru Jeb Hensarling, predsednik odbora za finansije iz redova republikanaca. Konsultantska firma ''Trade Partnership Worldwide'' procenjuje da će dodatni porezi od 25 posto stvoriti 92.000 radnih mesta u američkoj industriji, ali da će rezultirati uništavanjem 250.000 poslova u široj privredi. Oko milion poslova je trenutno vezano za auto industriju, značajno više od 660 hiljada u 2010., prema podacima američkog statističkog zavoda. Trampove izjave o neravnotežama između uvezenih i izvezenih vozila u SAD-u su potkrepljene statistikom. U 2017. godini SAD je uvezao 8.27 milion vozila u vrednosti 192 milijarde dolara, a izvezao 1.98 miliona u vrednosti od 57 milijardi, pokazuju podaci američkog ministarstva trgovine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault ipak ostaje u Iranu uprkos američkim pritiscima

 

renault s 333.jpg

 

Najveće francuske kompanije su zauzele različite stavove prema diktatu američkog predsednika Donalda Trampa za novo zavođenje ekonomskih sankcija Iranu od strane zapadnih sila. Nakon što je naftna korporacija Total najavila plan za napuštanje iranskog tržišta, kanal ''France 24'' prenosi saopštenje predsednika Uprave Renaulta Carlosa Ghosna da ta automobilska industrija neće napuštati Iran, makar, poručio je Ghosn, morala da rapidno smanji svoje aktivnosti na tom tržištu. ''Jednom kada se iransko tržište ponovo otvori, činjenica da ga nismo napustili će biti naša prednost'' - poručio je prvi čovek Renaulta deoničarima te kompanije na skupu u Parizu. On je najavio preduzimanje mera kako bi se rizici povezani sa poslovanjem u Iranu kontrolisali i smanjili.

''France 24'' navodi da je Renault prošle godine u Iranu prodao 160 hiljada vozila. Prema podacima agencije Sputnik, Iran je treće najveće tržište Renaulta, nakon Francuske i Brazila, dok u SAD-u taj proizvođač automobila nije prisutan od osamdesetih godina prošlog veka. U Iranu je Renault učvrstio svoje pozicije osnivanjem zajedničke kompanije Renault-Pars sa iranskim ulagačima. Iako je izneo čvrst stav o ostanku na iranskom tržištu, Carlos Ghosn je obavestio deoničare da kompanija održava kontakt saameričkom administracijom o tome ''šta uključuju ekonomske sankcije prema Iranu, a šta ne uključuju''. ''Pažljivo ćemo posmatrati da li naša prisutnost u Iranu predstavlja provokaciju koja će povući za sobom određene poteze američke administracije'' - kaže Ghosn, ciljajući očigledno na američke zakonske odredbe prema kojima se mogu izreći kazne za firme koje ne poštuju sankcije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford i Volkswagen razmatraju strateško partnerstvo

 

116644-ford transit 111.jpg

 

Konkurentske automobilske kompanije Ford i Volkswagen nalaze se u ranoj fazi razgovora o zajedničkom razvoju niza modela komercijalnih vozila, odnosno ''istražuju strateško partnerstvo'' sa ciljem jačanja konkurentnosti obe kompanija. Naime, kako kompanije navode u izjavi, razmatrano je nekoliko zajedničkih projekata. Međutim, dodaju da saradnja ne bi uključivala razamenu deonica ili bilo kakve sporazume o vlasničkom povezivanju i umrežavanju. Najveće Fordovo komercijalno vozilo je kombi Transit, koji se prodaje širom sveta, kao i kamionet F-series, koji je u svojoj kategoriji naprodavanije vozilo u SAD-u. Osim Volkswagen vozila, nemačka kompanija takođe poseduje komercijalna vozila brendova Scania i MAN. Upitana o konkretnom polju saradnje, predstavnica Forda za medije je izjavila da je ''prerano za iznošenje takvih detalja''.

 

152438-vw c 1.jpg

 

Međutim, sklapanje savezništava između proizvođača automobila, sa ciljem objedinjavanja resursa i smanjivanja troškova razvoja novih tehnologija zbog rastuće potražnje za ekološkim vozilima, nije nova pojava. Ranije ove godine, poslovanje nemačkog Volkswagena s kamionima i autobusima i Toyotin proizvođač kamiona Hino Motors su dogovorili partnerstvo u razvoju tehnologija hibridnih vozila, umrežavanja, električnih vozila i autonomnih sistema vožnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daimler snizio prognozu zarade za 2018. godinu

 

115126-mercedes c 4.jpg

 

Kako prenosi ''Tanjug'', nemački proizvođač automobila Dajmler snizio je prognozu zarade za 2018. godinu. Na to je, kako navode iz kompanije, delom uticalo povećanje kineskih tarifa na uvoz vozila iz SAD. Dajmler ima proizvodne pogone u Sjedinjenim Državama. Kompanija je saopštila da zbog ovih tarifa sada očekuje manju prodaju SUV vozila i veće troškove svoje Mercedes-Benc automobilske divizije nego što je ranije procenjeno i da ''taj efekat ne može u potpunosti da bude nadomešten preusmeravanjem vozila na druga tržišta''. Kompanija je dodala da će prihodi fabrike Mercedes-Benc koja proizvodi kombi vozila takođe biti pogođeni povlačenjem dizelaša. Iz Dajmlera su poručili da sada očekuju da zarada za celu godinu pre kamata i poreza bude neznatno ispod prošlogodišnjeg nivoa, dok je ranije bilo predviđeno blago povećanje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW nije jedini: Volvo pokreće novu marku, zove se M

 

181720-volvo m.jpg

 

Za razliku od BMW-a gde M važi za ono najbolje iz proizvodnog programa, u Volvou će M stajati za mobilnost i sve usluge vezane uz ovu nišu poslovanja. Kao što je više puta najavljivano iz Volvoa, švedski premium proizvođač će sve češće nuditi svoje automobile kroz različite oblike najma, a u okviru mnogih servisa. Oni su sada okupljeni oko M, a putem te marke će biti bazirana komunikacija sa korisnicima.

''Volvo je više od auto proizvođača. Prepoznali smo urbanog korisnika koji vidi dalje od klasičnog vlasništva automobila. M je naš odgovor. Mi postajemo direktan servis za komunikaciju pod sloganom Freedom to move'', rekao je prvi čovek Volvoa Håkan Samuelsson povodom predstavljanja nove usluge koja će u Švedskoj i Americi zaživeti već početkom sledeće godine. Volvo je svojevrsni pionir u usluzi car sharinga, Samo u Švedskoj njihov program Sunfleet obuhvata 1.700 automobila i pola miliona pojedinačnih usluga godišnje, a omogućava potpuno novu dimenziju korišćenja automobila lišenog ''tereta'' vlasništva. U narednih pet godina Volvo planira da uslugu podeli sa barem pet miliona korisnika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šef Siemensa saopštio mračno proročanstvo za nemačku automobilsku industriju

 

182006-siemens.jpg

 

CEO Siemensa, Džo Kezer, oštro je upozorio nemačke proizvođače automobila. Čini se da se negativan ambijent koji u poslednje vreme okružuje nemačku automobilsku industriju, produbljuje. U nedavnom duelu sa novinarima, šef Siemensa, Džo Kezer, upozorio je Nemce: ''Ukoliko nemački proizvođači automobila ne uhvate bika za rogove, figurativno rečeno, onog koji predstavlja revoluciju u oblasti električnih automobila, posledice će biti strašne po nemačku industriju.'' Kezer je čak otišao dalje sa svojim mračnim predviđanjima, alarmirajući Nemačku kao državu. Na kraju krajeva, automobilska industrija igra veoma važnu ulogu kada je o ekonomskom prosperitetu i političkoj stabilnosti reč. ''Mi ćemo i dalje imati automobile na ulicama, ali oni neće biti električni, oni će goreti'', rekao je Kezer pred novinarima u ponedeljak. ''Uspeh Nemačke zavisi od ove industrijske grane.''

 

Sa pola decenije na čelu druge po veličini kompanije u Nemačkoj, Kezer može sa autoritetom da iskoristi svoju poziciju da bi ukazao na političke i industrijske promene koje su zahvatile najsnažniju evropsku ekonomiju. Nekontrolisani populizam i odsustvo zdravog razuma u političkim i poslovnim odlukama, kako u Nemačkoj tako i ostatku EU, konkretno su na meti njegovih komentara. Kezer je apelovao na proizvođače automobila, koji su kičma nemačke ekonomije, da naprave značajne korake u smislu obimnije automatizacije fabrika u zemlji. Mada ovo može biti signal za gubitak velikog broja radnih mesta, takve odluke moraju biti donesene da bi nemačka ekonomija bila zdrava i stabilna. Napravljene su promene u korist ''zelenih tehnologija'' a tradicionalna industrija se našla u poziciji da je nesposobna da se na dugoročnom planu takmiči na ovom izazovnom tržištu. Čak se i Kezer suočava sa neposrednom pretnjom u vidu kresanja na hiljade radnih mesta u Nemačkoj, kao i opasnošću od zatvaranja fabrike u Gerlicu, a sve to zahvaljujući velikom padu potražnje za turbine koje se koriste u elektranama. U istim problemima je i rivalski General Electric. Kada se svemu dodaju posledice trgovinskog rata, budućnost najvećih nemačkih industrijskih giganata nije nimalo ružičasta.

 

Za Kezera, svi ovi problemi bi bili beznačajni u odnosu na šire probleme i otpuštanja, koji su rezultat nesposobnosti nemačke industrije da se uskladi sa tekućim trendovima. Po njemu, od ključnog je značaja za nemačku automobilsku industriju da napravi tehnološku transformaciju ka električnim i autonomnim vozilima. Svemu doprinose i problemi koje nemačke kompanije poput Volkswagena, BMW-a i Daimlera imaju sa dizel tehnologijom. Mada su kazne velike, one bi mogle da budu apsorbovane bez većih problema. Međutim, gubitak visokog menadžmenta zbog pretnje zatvorskim kaznama i otpuštanja, može biti gorka pilula. Dok Siemens ne proizvodi automobile direktno, reč je o jednoj od najvećih snabdevačkih kompanija u okviru automobilske industrije. Siemens je odgovoran za brojne automobilske komponente i opremu za automatizaciju proizvodnje u fabrikama. Eventualan kolaps nemačke automobilske industrije bi imao kobne posledice po Siemens u dugoročnom smislu.

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

General Motors skinuo Ford sa trona u prodaji kamioneta

 

chevrolet colorado 44.jpg

 

Ford više nije rekorder SAD u prodaji kamioneta. Novi lider omiljenog američkog segmenta je konkurent General Motors koji sada pokriva 34% odsto ukupnog tržišta. GM je u prvoj polovini ove godine zabeležio rast prodaje od 12%, i Ford je napredovao sa 5%, ali ima ''tek'' 32% tržišta. Ove brojke pomalo iznenađuju s obzirom da GM još nije lansirao Chevrolet Silverado za 2019. niti GMC Sierru. Međutim, ovi modeli igraju važnu ulogu jer je GM tokom 2018. ''raščišćavao'' inventar kako bi stvorio prostor za redizajnirane modele. Takođe, za razliku od Forda, General Motors ima i kamionete srednje veličine (Chevrolet Colorado i GMC Canyon), a 18% prodatih kamioneta u SAD je srednje veličine, što je rast od dva odsto u odnosu na prethodnu godinu. Međutim, pomenuti modeli će uskoro dobiti jaku konkurenciju, pre svih drugi najprodavaniji kamionet srednje veličine Coloradu, jer sledeće godine u salone stižu Ford Ranger i Jeep Wrangler pickup, a i Nissan je najavio potpuno novi Frontier, mada se ne zna za koju godinu. Što se tiče tržišta velikih kamioneta, tu i dalje gospodari Ford F-150, ali videćemo koliki će biti njegov deo ''kolača'' kada stignu Silverado i Sierra, ali i novi Ram 1500.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Japanski proizvođači automobila bez carine u EU od sledeće godine

 

mazda cx-5 54.jpg

 

Evropska unija i Japan su potpisali trgovinski sporazum koji ukida carinu od 10 odsto na uvoz japanskih vozila i tri odsto na većinu automobilskih komponenti. Japanski proizvođači bi mogli da povećaju prodaju u Evropi, gde zaostaju za evropskim rivalima. Očekuje se da na osnovu najnovijeg sporazuma profitiraju Toyota, Nissan, Honda, Suzuki i Mazda. Tržišni udeo Toyote u EU je bio 4.7 odsto u prvom polugodištu po podacima ACEA-e. Nissan je imao učešće od 3.3 odsto a Honda 0.9 odsto. Sva tri navedena proizvođača imaju fabrike u Evropi. Japanski snabdevači, Denso, Aisin Seiki i JTEKT, takođe će izvući beneficije sa ukidanjem carine od tri odsto na njihovu robu.

 

Ovaj trgovinski ugovor je praktično kreirao najveću svetsku slobodnu ekonomsku oblast, a dolazi usred aktuelnih strepnji da će trgovinski rat između SAD i Kine smanjiti ulogu slobodne trgovine u globalnom ekonomskom poretku. ''Postoji rastuća zabrinutost u vezi sa protekcionizmom, ali ja želim da Japan i EU povedu svet držeći zastavu slobodne trgovine'', rekao je japanski premijer, Šinzo Abe pred novinarima nakon ceremonije potpisivanja. SAD su ovog meseca uvele carinu od 25 odsto na kinesku robu vrednu 34 milijarde dolara, da bi na taj način smanjile trgovinski deficit, a Kina je odmah recipročno uzvratila. Dogovor između Japana i Evropske unije je takođe znak globalnih promena, jer je Trampova administracija distancirala SAD od tradicionalnih saveznika poput EU, NATO-a i Kanade. ''Mi šaljemo jasnu poruku da smo stali nasuprot protekcionizma. EU i Japan ostaju otvoreni za saradnju'', rekao je Donald Tusk, predsednik Evropskog saveta, koji zastupa 28 nacionalnih lidera.

Sporazum trenutno čeka ratifikaciju od strane Evropskog parlamenta i odgovarajućih japanskih organa, a na snagu bi mogao stupi tokom 2019.

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

PSA grupacija postavlja temelje za povratak na tržište Severne Amerike

 

peugeot 508 777777.jpg

 

Francuska PSA grupacija ne krije nameru da se vrati na tržište Severne Amerike, a direktor kompanije za ovaj deo sveta otkrio je i koje lokacije se razmatraju za pokretanje projekta. Leri Dominik je potvrdio da je u ''igri'' 15 SAD država, a to su Arizona, Kalifornija, Florida, Džordžija, Ilinois, Merilend, Masačusets, Nju Hempšir, Nju Džerzi, Njujork, Severna Karolina, Teksas, Virdžinija i Vašington. Iako ova lista nije rigidna, ove države su ''odgovorne'' za 62% prodatih vozila u SAD. Takođe, kupci u ovim zemljama su pokazali volju da kupuju uvozne automobile, a to je najvažniji faktor s obzirom na rast neprijateljstva kod Amerikanaca prema stranim brendovima. Što se tiče Kanade, PSA ''cilja'' Albertu, Britansku Kolumbiju, Ontario i Kvebek iz sličnih razloga. U ovim delovima proda se čak 87% vozila u celoj Kanadi. PSA nije saopštio koji će brend prvi stići u Severnu Ameriku, a to bi trebalo da se dogodi do 2026. godine.

Direktor PSA Karlos Taveres je potvrdio da su modeli u razvoju pod kontrolom Opela. Bivši brend General Motorsa ima iskustva u razvoju modela poput Buick Regala (na drugoj slici).

 

163951-buick r 11.jpg

 

U međuvremenu, Francuzi postavljaju temelje zadolazak, baza će biti Atlanta, a uskoro se očekuje učešće u projektima deljenja vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predsednik kompanije Toyota želi tri sportska automobila u gami

 

toyota sfr 1.jpg

 

Toyota polako privodi kraju radove na novoj generaciji modela Supra, ali velike su šanse da to neće biti jedini sportski automobil koji će japanski proizvođač predstaviti u skorije vreme. U cilju promocije modela Supra, kompanija Toyota, odnosno njen glavni inženjer, Tetsuja Tada je dao intervju u kojem je napomenuo da on i njegovi saradnici razmišljaju o konstrukciji još jednog sportskog automobila. Kako je Tada objasnio, predsednik kompanije Toyota, Akio Toyoda je oduvek izražavao želju da u gami japanskog proizvođača uvrsti i liniju sportskih automobila koju će činiti ''tri brata''. Tada je zatim naveo da je model 86 ''srednje dete'', dok je Supra ''najveći brat''. To znači da bi treći model verovatno bio uvodni sportski automobil, koji bi u gami kompanije bio pozicioniran ispod modela 86. 


Naime, ovo nije prvi put da Tada pominje tri sportska automobila, te su velike šanse da je Toyota najavila svoj uvodni sportski automobil još 2015. godine, kada je na Sajmu automobila u Tokiju predstavila koncept S-FR. Koncept je, kako su tada naveli iz kompanije, dizajniran tako da navede nove generacije da se zaljube u vožnju, te je u tu svrhu kreiran automobil lake konstrukcije sa motorom smeštenim napred i pogonom na zadnjim točkovima. S obzirom da je to S-FR bio samo koncept, Toyota nije objavila puno informacija o njemu. Međutim, potvrđeno je da je reč o automobilu sa četiri sedišta koji ima optimalnu raspodelu težine i nezavisno vešanje, kako bi se što bolje ponašao u krivinama. Koncept je bio opremljen šestostepenim manuelnim menjačem.

 

141579-toyota sfr 11.jpg

 

Krajem 2015. godine, Toyota je predstavila i S-FR Racing koncept koji je opisan kao konkurent modelu Mazda MX-5 Cup. Ni o tom automobilu nije otkriveno puno informacija, ali je koncept imao prednji spliter, komponente izrađene od ugljenikovih vlakana i lake felne. Naravno, tu je bio i masivni spojler na zadnjem delu.

 

141582-toyota sfr 11111.jpg

 

Međutim, od tada se nije skoro uopšte govorilo o ovim koncept modelima, te još uvek nije jasno da li će uvodni sportski model, ako zaista do njega dođe, biti baziran na njima. U svakom slučaju, verujemo da bi se onima koji vole Toyotu i njena vozila obradovali ovakvom modelu, s obzirom da Toyota 86 košta oko 26.500 dolara, i da u gami kompanije postoji praznina od kako je obustavljena proizvodnja modela Scion tC 2016. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daimler se sledeće godine deli na tri zasebne jedinice

 

mercedes hybrid 1.jpg

 

Živimo u uzbudljivim vremenima. Po prvi put proizvođači ne znaju kako će tržište automobila izgledati u bližoj budućnosti, odnosno da li će uopšte biti automobila kakve poznajemo. Električni automobili su okrenuli industriju naglavačke, a tu su još i autonomna vozila i ''leteći automobili''. Sa ovakvim izazovima pred sobom, u Daimleru su odlučili da kompaniju podele na tri nezavisna dela kako bi isti mogli slobodnije progoniti rast u nepredvidivim vremenima koja dolaze. Ove tri nezavisne celine će se zvati ''Mercedes-Benz'' za automobile, ''Daimler Trucks'' za kamione i ''Daimler Mobility'' za, pretpostavljamo, sve ostalo. Nakon implementacije ove poslovne strategije, najveće u poslednjih deset godina za nemačkog proizvođača, Mercedes-Benz će imati 175.000 zaposlenih globalno, kamionsko odeljenje oko 100.000, a Daimler Mobility - 13.000. Odluku Daimlerove uprave još moraju da potvrde deoničari 22. maja sledeće godine. Ako se novo ustrojstvo kompanije izglasa na glavnoj skupštini, promene će na snagu stupiti na jesen sledeće godine. Kako će se sve ovo odraziti na potrošače - ostaje da se vidi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota prodaje svoj udeo u kapitalu kompanije Isuzu

 

isuzu_d_max.jpg

 

Toyota i Isuzu su se dogovorili da sarađuju na razvoju dizel motora još tokom 2006. godine. Pored toga, strane su bile zainteresovane i za istraživanje ostalih polja eventualne saradnje. Kao deo tog dogovora, veća japanska kompanija, Toyota je kupila 50 miliona akcija Isuzua, stičući na taj način 5.9% udela u kapitalu manjeg proizvođača. Sudeći po izjavama koje stižu iz obe firme, ''revolucionarne promene koje su se desile'', a što se uglavnom odnosi na masovno napuštanje dizel tehnologije u korist procesa elektrifikacije, uslovile su da zajednički razvojni projekti budu suspendovani. Isuzu i Toyota su zajednički zaključili da je ''napredak bio skroman''u ostalim poljima saradnje.

U takvim okolnostima, rukovodstva oba proizvođača su odlučila da je vreme da im se putevi raziđu. Toyota se, u sklopu šireg dogovora, obavezala da će prodati akcije Isuzua koje drži u svom investicionom portfoliju, u bliskoj budućnosti. Iako nastavljaju dalje sopstvenim putem, obe strane su zainteresovane za nastavak poslovno prijateljskih odnosa, odnosno za očuvanje snažne veze među njima. Naglašavaju da će nastaviti saradnju na razvoju tekućih bazičnih tehnologija, bez navođenja bilo kakvih pojedinosti. Oba japanska proizvođača ''ostaju otvoreni za mogućnost uspostavljanja ponovne bliskije saradnje u budućnosti''.

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

VW grupa ponovo ''nišani'' Alfa Romeo sa Seatom

 

178753-seat leon cupra.jpg

 

Volkswagen grupa smatra da se osnaženi Seat može staviti naspram Alfe Romeo u Evropi. Da podsetimo, u prošlosti slična ambicija nije doživela uspeh. Pod nekadašnjim ''monarhom'', Ferdinandom Pihom, VW grupa je godinama pokušavala da nametne Seat kao rivala Alfe Romeo, ali je španskom proizvođaču nedostajao sportski imidž italijanske marke, kao i jaka baza ljubitelja marke. Novi šef nemačkog konglomerata, Herbert Dis, veruje da Seat može da bude interesantan mlađim ljudima, koji se ne sećaju slavnih dana Alfe Romeo. ''Mladalački, sportski, poželjan, emocionalan - ovo su atributi uz koje Seat pozicioniramo na viši nivo'', rekao je Dis prilikom saopštavanja zarade iz drugog kvartala, 2. avgusta. ''Danas Seat ima mnogo bolji proizvodni portfolio u odnosu na pre nekoliko godina i ima najmlađe kupce u okviru grupe. Verujem da ova marka ima još mnogo potencijala.''

 

U Evropi, Seat je trenutno poznatiji od Alfe među mladim ljudima, kaže Dis. ''Za ljude naših godina, reč je o fantastičnoj marki, ali otkada se ja sećam Alfe, ona je u padu'', rekao je on. ''Propitajte ljude između 25 i 35 godina u vezi sa Alfom. Oni nemaju pojma šta je Alfa.'' Dis je u fazi premeštanja fokusa u okviru marki koje čine VW grupu. Pozicioniranjem Seata kao sportski izraženije alternative u odnosu na ''uloženo-dobijeno'' Škodu i Volkswagen koji je na vrhu ''mejnstrim'' marki, Dis se nada da će minimizovati internu tržišnu sukobljenost između španskog, češkog i nemačkog proizvođača.

Pod Lukom de Meom, koji je vodio Alfu dve godine za vreme mandata u Fiatu, Seat prolazi kroz renesansu. De Meo je oznaku Cupra, koja je krasila sportske varijante ''mejnstrim'' modela pretvorio u odvojenu performantnu marku, pre svega ciljajući na taj način na entuzijaste. Seat je takođe proširio ponudu sa krosoverima, Atecom i manjom Aronom, dok će veliki Tarraco na scenu stupiti do kraja ove godine. Dugogodišnji predsednik Volkswagena, Pih, do te mere je voleo Alfu da je želeo da je kupi od Fiat-Chryslera. Pihova želja je čak izazvala Serđa Markionea da mu oštro odgovori: ''Dok sam ja šef Chryslera i Fiata, gospodin Pih nikada neće dobiti Alfu Romeo. Ruke dalje, rekao sam mu. Nazvaću ga i pisaću mu.''

 

Alfa, koja je osnovana 1910., jedna je od omiljenih automobilskih marki u Evropi, posebno zbog bogatog sportskog nasleđa, sa brojnim pobedama na Mille Miglia, Targa Florio i Le Manu. Čak je i Enco Ferari, osnivač čuvenog italijanskog proizvođača supersportskih automobila bio veliki ljubitelj Alfe, nazvavši je ''prvom ljubavi''. Međutim, predugo na tržištu sa slabim proizvodima poput modela MiTo i ponavljanjem nerealnih ciljeva u vezi sa prodajom, dovelo je do erozije tržišne pozicije. Alfa je trebalo da ostvari prodaju od 400.000 jedinica u 2018., što je značajno više od 74.000 od pre pet godina, ali je te planove pomerila za 2022., a procenjuje se da će ove godine prodati oko 170.000 primeraka. Alfin portfolio je proširen na Giuliju, sedan D segmenta sa zadnjim pogonom uz performantni Quadrifoglio derivat i Stelvio SUV. Međutim, novi proizvodi koji su obećani kroz investicioni plan vredan 5 milijardi evra iz 2014., tek treba da pristignu. Naravno, Seat ne može da se takmiči sa Alfinom istorijom, posebno ne što se tiče sportskog nasleđa i inženjeringa. Španska marka je osnovana 1950. godine kao prestižni projekat za vreme Frankove diktature u Španiji. Plan je bio da se proizvode automobili pod Fiatovom licencom, sa Seatovim oznakama. Volkswagen je kupio marku 1986. godine, da bi dobio bolji pristup jeftinijoj radnoj snazi i rastućem španskom tržištu. Pre 2016. godine, Seat je akumulirao gubitke od 1.4 milijarde evra u periodu od osam godina, da bi se napravio zaokret zahvaljujući Ateci. Od tada, ostvareno je pozitivno poslovanje dve godine uzastopno sa prosečnom maržom od 1.8 odsto. Dobit iz poslovanja marke je u prvom polugodištu porasla za 63 odsto na 212 miliona evra.

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari prosečno zaradi 69.000 evra po automobilu, Bentley izgubi 17.000

 

Ferrari 488 Pista 23.jpg

 

Italijanski Ferrari je najprofitabilniji proizvođač u automobilskoj industriji

 

Dok se drugi muče da zarade, poput Nissana koji je smanjio za 20% svoju proizvodnju u SAD, ili Forda koji je ukinuo skoro sve modele koji nisu u SUV klasi, Ferrai ima izuzetno profitabilnu 2018. godinu. U prvih šest meseci proizvođač iz Maranela je zaradio čak 69.000 evra na svakom pojedinačnom automobilu koji je prodao. Sa druge strane, britanski Jaguar Land Rover je zaradio tek 800 evra po vozilu. Što se tiče nemačke premium ''postave'', Porsche je skoro dvostruko profitabilniji od Mercedesa, BMW i Audija. Proizvođač iz Štutgarta zaradi oko 17.000 evra na svakom vozilu, dok je prosek ''velike trojke'' oko 9.000. Maserati donosi FCA grupaciji oko 5.000 evra po jedinici, dok je nešto manje profitabilan Volvo.

Što se tiče gubitaša, ''šampion'' je Bentley koji je u minusu čak 17.000 evra na svakom prodatom primerku, ali iz kompanije se pravdaju da je razlog ogromno investiranje u električnu tehnologiju. U sličnoj situaciji je i Tesla sa - 11.000 evra po automobilu, dok Rolls-Royce i Lamborghini nisu otkrili svoje finansijske rezultate.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geely grupacija investira 1.6 milijardi evra u Lotus?

 

182901-lotus suv.jpg

 

Prošlo je skoro osam godina od kada je britanski Lotus najavio šest nova modela među kojima su Esprit, Elite, Elan i Eterne. Taj plan se nikada nije u potpunosti ostvario, a najveći razlog za to je finansijke prirode (nedostatak reursa). Međutim, to se sada menja. Puno toga se promenilo od Sajma automobila u Parizu 2010. godine kada je Lotus najavio svoj plan, a najveća promena je svakako činjenica da je britanska kompanija sada u vlasništvu kineske Geely grupacije, bar veći deo nje. Naime, Kinezi su potrošili više od 9.5 milijardi evra u projekat oživaljavanja švedske kompanije Volvo, a sada je došao red na Lotus.

 

Naime, agencija ''Bloomberg'' prenosi da Geely grupacija razmišlja da u britansku kompaniju investira najmanje 1.6 milijardi evra, te da želi da transforimše Lotus u kompaniju koja že proizvoditi luksuzne modele, rivale modelima kompanije Porsche i Ferrari. U izveštaju se navodi i da će taj novac biti uložen u angažovanje 200 novih inženjera, izgradnju novog postrojenja i dizajnerskog i inovativnog centra. Ova investicija bi mogla utabati put za nove i redizajnirane modele, ali još uvek nema informacija o detaljima. U svakom slučaju, predstavnici Geely grupacije su naveli da su ''u potpunosti posvećeni vraćanju Lotusa na prave staze'', te da žele da on postane jedan od vodećih luksuznih brendova na svetu. Nekadašnji izvršni direktor britnaskog proizvođača, Žan-Mark Gejl je jednom prilikom najavio predstavljanje dva nova modela tokom 2020. godine. Naime, jedan od tih modela će u gami kompanije biti pozicioniran iznad modela Evora, a kako je sam Gejl naveo, biće to ''efikasan automobil sa sjajnom aerodinamikom i agilnošću, koje će raditi u savršenom balansu''. Drugi model koji treba da bude predstavljen će imati formu SUV/krosover automobila, i biće konkurent modelima kao što su BMW X4 ili X6. Pored tog krosover modela koji treba da bude predstavljen početkom sledeće decenije, Lotus već razmišlja o konstrukciji još jednog. Agencija ''Bloomberg'' prenosi i da Geely grupacija želi da dobije još veći udeo akcija u brinatskoj kompaniji, te se povodom toga vode pregovori sa kompanijom Etika Automotive, koja ima manjinski udeo u Lotus-u.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kraj za Toyotu Verso

 

106998-toyota verso 11.jpg

 

Japanski gigant Toyota povukao je jedan nimalo beznačajan potez u Evropi, ali to niko nije primetio. Naime, Toyota je još u oktobru prestala sa proizvodnjom svog minivena Versa, ali je prodaja nastavljena preko interneta donedavno. Međutim, neverovatna je činjenica da je Toyota odavno izbrisala Verso iz ponude sa svojih zvaničnih sajtova u nekoliko velikih evropskih zemalja (Velika Britanija, Nemačka, Francuska, Italija, Španija), a da to niko nije primetio. Tako da su kupci koji su pre svega tražili praktičan model u okviru Toyote, morali da se zadovoljen Aurisom Touring Sports, RAV4, Land Cruiserom ili ProAce Versom.

S obzirom na slabu potražnju, na šta ukazuje i to kako je povlačenje Versa proteklo neprimetno, teško je očekivati da Toyota radi na novom kompaktnom MPV. Pre je realno da Toyota krene stopama Peugeota čiji je neprivlačni minivan 3008 evoluirao u jedan od najtraženijih kompaktnih krosovera na svetu, ili kao što je Seat u kratkom vremenu izbacio tri nova modela s visokim klirensom - Aronu, Atecu i Tarraco, koji će uskoro biti predstavljen javnosti. Što se tiče fanatičnih ljubitelja MVP segmenta, nisu potpuno zaboravljeni u Evropi. I dalje je više nego aktuelna druga generacija Volkswagen Tourana (2015), Citroen C4 Picasso je početkom ove godine "postao" SpaceTourer, tu je i četvrta generacija Renault Scenica, dok Opel i dalje nudi Zafiru.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

Toyota Avensis povučena iz ponude

 

toyota a 1111.jpg

 

Proizvodnja predstavnika Toyote u D segemntu, modela Avensis, će biti obustavljena u toku narednih nedelja, s obzirom na to da je proizvođač obustavio prijem daljih porudžbina za ovaj sedan. Nakon prestanka proizvodnje, kupci će moći eventualno da izaberu preostale modele sa lagera. Inače, Avensis je silazio sa proizvodnih traka postrojenja u Derbiširu, odnosno gradu Burnastonu u koji su Japanci prethodne godine investirali oko 260 miliona evra, kako bi proizvodnja nove Toyotine globalne arhitekture (TNGA) bilo izvodljiva. Činom povlačenja Avensisa iz ponude, otvara se prostor za najavljeno uvođenje u prodaju hibridnog modela Camry, a što je potvrđeno za sledeću godinu. Prodaja Avensisa je ionako bila slaba, posebno znajući da je model već dugo na tržištu, a problem je dodatno produbio generalni pad interesovanja kupaca za vozila iz D segmenta.

Vesti o eutanaziji Avensisa dolaze nakon potvrde proizvođača da i monovolumen Verso čeka ista sudbina. Avensis i Verso su bila poslednja dva modela Toyote koji su mogli da se naruče a da im pod haubom “kuca” dizel srce, ukoliko zanemarimo pedigrirano terensko vozilo Land Cruiser, koje i sama kompanija smatra proizvodom za specijalne potrebe. Prodaja krosovera RAV4 pogonjenog dizel motorom, takođe je obustavljena, ranije ove godine. Japanski gigant je potvrdio još u prošlosti da više neće nuditi dizel vozila, čak ni u Evropi. Razlozi se nalaze u opštem trendu elektrifikacije i lošem glasu na koji je VW isterao dizel. Toyota prognozira da će kupci Avensisa i Versa sada birati Camry, C-HR ili Auris u hibridnim verzijama. Poslednje navedeni model stupa na tržište pre isteka ove godine.

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen planira da do 2020. poveća proizvodnju u Nemačkoj za 25%

 

volkswagen factory.jpg

 

Volkswagen planira da do 2020. poveća proizvodnju u svojim fabrikama u Nemačkoj za 25 posto, najavio je član Uprave Volkswagena zadužen za proizvodnju i logistiku Andreas Tostmann. Ako Volkswagen ostvari planirano, sa proizvodnih traka njegove fabrike u Wolfsburgu bi godišnje trebalo da izlazi preko milion automobila. ''Veća produktivnost će omogućiti veću iskoristivost kapaciteta. Temelj je postavljen u Wolfsburgu kako bi se proizvodnja Golfa na jednom mestu grupisala kao što je navedeno u Paktu za budućnost'', saopšteno je iz Volkswagena. Pakt za budućnost je strateški dokument VW-a koji, između ostalog, predviđa lansiranje Golfa osmice čija promocija se očekuje na proleće, a prodaja na jesen iduće godine. Osim pomenutog renomiranog brenda, u Wolfsburgu bi u celosti trebalo da se proizvodi i Seat Tarraco, što, prema planovima nemačkog automobilskog giganta, podrazumeva prebacivanje proizvodnje iz fabrika u Zwickaua (Nemačka) i Pueble (Meksiko) u Wolfsburg. U Zwickauu bi Volkswagen koncentrisao proizvodnju električnih automobila.

 

''Volkswagen brend je napravio značajan napredak poslednjih godina. Mi smo na dobrom putu. U poređenju s ostalim industrijama, mi smo srednje veliki, nameravamo to da nadoknadimo i da postanemo jedan od najboljih'', najavio je Andreas Tostmann. U Wolfsburgu se trenutno proizvode modeli Golf, Golf Sportsvan, Touran i Tiguan uključujući i električna vozila. Od početka njihove proizvodnje 2014. do kraja prošle godine, pogone VW-a u Wolfsburgu je napustilo gotovo 70.000 modela e-Golf i Golf GTE. Time je fabrika u Wolfsburgu zabeležila najveći obim proizvodnje električnih vozila u Grupi VW-a. Prošle godine su u Wolfsburgu proslavili izlazak s proizvodne trake 44-milionitog automobila iz game VW-a. Iz te fabrike je na tržište najviše lansirano Golfova, oko 18 miliona, a zanimljivo je da iza Golfa po obimu proizvodnje, još uvek, s 12 miliona proizvedenih vozila sledi model 'Buba' koja se u Wolfsburgu ne proizvodi od 1975. godine. U pripremi povećanja proizvodnje u Wolfsburgu, VW je najavio ulaganju u tu fabriku od tri milijarde evra, pre svega u razvoj Golfa ''osmice''. Ukupan investicioni plan VW-a za period 2018.-2022. iznosi 22.8 milijardi evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suzuki preoteo BMW-u čelnu poziciju najprofitabilnijeg proizvođača

 

Suzuki Ignis_1_2.jpg

 

Broj prodatih automobila je važan podatak za svakog proizvođača, ali čak i oni s najboljim rezultatom u ovom segmentu pre svega ciljaju na rast profitabilnosti koja zavisi od marži. U svetu visokoserijske proizvodnje automobila suvereni kralj profitabilnosti je bio BMW. Nemci su uspeli da pronađu idealan balans između poželjnosti svojih proizvoda, tražene cene i troškova, ali u poslednje vreme planove im remeti globalni trgovinski rat, kursne razlike, kao i pad prodaje dizelskih automobila. Rezultat je očekivana marža u trećem kvartalu od 11.4 posto. Nije loše, ali Suzuki je u istom periodu uspeo da postigne profitabilnost od 11.8 posto. Slede još Daimler i Volkswagen sa 6.5%, navodi studija koju je napravila revizorska kuća ''Ernst & Young.'' Situacija za evropske proizvođače automobila bi u narednom periodu mogla da bude još gora, budući da ih čeka Brexit, prelaz na WLTP standard, kao i izazovi prilagođavanja novoj eri elektromobilnosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako je Mercedes uhvaćen na delu: ''Špijunirali'' konkurentsko vozilo

 

147597-street 1.jpg

 

Iako auto-kompanije imaju sopstvene istraživačko-razvojne centre i timove koji se bave razvojem novih tehnologija i modela automobila, nije na odmet zaviriti u dvorište konkurencije. Nemačka pošta (Deutsche Post) kupila je pre nekoliko godina startap kompaniju koja je konstruisala električno dostavno vozilo ''StreetScooter'', kako bi svoj vozni park osvežila flotom ekološki prihvatljivijih automobila. Tako je ''Deutsche Post'' praktično postala proizvođač sopstvenih teretnih van vozila na struju, a kada je 2016. počela obnova voznog parka, najveći gubitnik bio je Volkswagen koji je godinama snabdevao poštu malim komercijalnim modelom Caddy. U 2016. isporučeno je prvih 2.000 vozila StreetScooter, a planirano je da se kompletna poštanska flota od 30.000 automobila zameni novim, sa električnim pogonom.

 

Zahvaljući tome što ga masovno koristi ''Deutsche Post'', StreetScooter je ubrzo postao naprodavaniji električni automobil u Nemačkoj, pa je, logično, privukao pažnju potencijalnih kupaca ali i konkurencije iz auto-industrije. ''Deutsche Post'' je nakon toga održala prezentaciju svog električnog vana za firme koje su zainteresovane za nabavku tog vozila, a kako piše ''Insideevs'', među klijente koji su se prijavili za test vožnju infiltrirali su se predstavnici Mercedesa. Da bi sakrili pravi identitet, na prezentaciji su se pojavili pod imenom izmišljene firme. Cilj je bio da - bez znanja nemačke pošte - StreetScooter tokom test vožnje odvezu u svoj istraživački centar u Štutgartu, tamo ga detaljno ispitaju a zatim vrate, ali su prevideli jedan detalj. Naime, sva StreetScooter opremljena GPS sistemom, pa je njihovo kretanje moguće pratiti. Kada su ljudi iz ''Deutsche Post'' shvatili gde se zaputio njihov potencijalni ''klijent'' sa test vozilom, jednostavno su otišli tamo i zatražili da im vrate njihov automobil.

 

Ovo nije jedini slučaj da je Mercedes uhvaćen u nameri da ''špijunira'' konkurenciju. Kako je krajem 2017. preneo ''Špigl'', nemački proizvođač je prošle godine preko rent-a-kar agencije Sixt iznajmio električni krosover kompanije Tesla, Model X. U periodu dok je Teslin automobil bio iznajmljen, vozilo je navodno rastavljeno, a zatim ponovo sklopljeno. Osim toga, električni krosover je podvrgnut testovima u ekstremnim uslovima, uključujući izloženost toploti i vožnju po test stazi sa neravninama na kojoj se ispituje ogibljenje automobila. Nakon svega, predstavnik Mercedesa je, ne komentarišući ovaj konkretan slučaj, u odgovoru na pitanje Špigla kazao da je uobičajeno da auto-kompanije iznajmljuju modele konkurentskih proizvođača radi uporednih testova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamborghini i Porsche idu na berzu?

 

porsche lamo.jpg

 

Šef finansija VW grupe, Frank Viter, ove nedelje je zamoljen da prokomentariše da li će najveći svetski proizvođač automobila otvoriti slobodnu prodaju akcija, i to kada je reč o luksuznim divizijama, Porscheu i Lamborghiniju. On nije kategorički rekao ''ne'', što bi potencijalno moglo da ''otključa'' milijarde dolara vrednosti za Volkswagenove investitore. ''To je legitimno pitanje, bez dileme'', rekao je Viter, govoreći na ''Bloomberg Intelligenceovom'' vebinaru za investitore i analitičare, održanom u Londonu. ''Trenutno je fokus na pripremi jedne kamionske divizije za inicijalnu javnu ponudu, uz restruktuiranje 12 automobilskih marki, koje bi u perspektivi trebalo da međusobno funkcionišu efikasnije, da se poveća dobit iz poslovanja i 'oslobodi potencijal'. Svako drugo razmišljanje bi moglo da bude nazadno, ali to nije trenutno prioritet na kojem menadžment radi.''

 

Volkswagen grupa je prošle godine ostvarila rekordnu prodaju i profit, uprkos tome što se borila sa posledicama dizel skandala. Ipak, osnovni kapital je u padu za 19 odsto ove godine, a tržišna vrednost kompanije je ''čamila'' na 67 milijardi evra. Perspektiva u automobilskom sektoru je i dalje zamagljena zbog pretećeg trgovinskog rata i neodlučnog industrijskog zaokreta ka električnim vozilima i novim digitalnim servisima. Bilo kakav korak prema delimičnoj separaciji luksuznih marki koje donose veliku zaradu i generišu nekih 60 odsto profita grupe, mogao bi da bude još veći katalizator. Zarada se višestruko uvećava kako je proizvođač automobila ''specijalizovaniji'', za šta su dobar primer italijanski Ferrari i proizvođač kamiona Volvo AB. Oni po prodatoj jedinici zarađuju mnogo više nego diversifikovani konglomerati kao što su VW ili Daimler. Britanski proizvođač luksuznih sportskih automobila, Aston Martin, takođe je najavio inicijalnu javnu ponudu u Londonu.

 

Novi šef VW grupe, Herbert Dis, preduzeo je korake koji bi mogli da poopločaju put za strukturalne promene. Kompanija planira da odvoji Lamborghini od Audija i spoji je sa Porscheom, da bi oformila takozvanu ''grupu superpremium marki'', koja uključuje Bentley i Bugatti. Ova divizija bi samostalno mogla da vredi više od 120 milijardi evra, kaže Bloombergovi viši analitičar, Majkl Din, što je gotovo dvostruko više od trenutne vrednosti čitave grupe. Kompleksna struktura Volkswagenovih akcionara je u prošlosti ograničavala mogućnosti menadžmenta kada je reč o sprovođenju dubljih reformi. Rana razmatranja u vezi sa mogućom prodajom Ducatija su prošle godine eliminisali upravo ključni akcionari. Međutim, kompanija je napravila napredak kada je u pitanju eventualna prodaja manjeg udela u Tratonu, diviziji koja proizvodi teške kamione. Volkswagenov nadzorni odbor je odobrio plan da se Traton pripremi za eventualno partnerstvo ili emisiju obveznica. Konačna odluka je još uvek na čekanju, ali čini se da je reč o formalnosti, jer su predstavnici svih akcionara i sindikata podržali projekat.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota i Geely pregovaraju o saradnji

 

toyota phev 1.jpg

 

Japanski gigant Toyota pregovara sa kineskim Geely u vezi sa saradnjom u razvoju hibridnih vozila. Toyota se sve više okreće novim tehnologijama, a ima i velike ambicije u vezi sa širenjem prodaje na najvećem svetskom tržištu automobila, Kini. Pregovori navodno uključuju i kinesku kompaniju od koje oba proizvođača automobila kupuju baterije. Toyota razvoja hibridnu tehnologiju benzinsko-električnog pogona od kraja 90-ih godina prošlog veka kada je prvi put ponudila model Prius. U Kini ga prodaje od 2015. godine pod brendovima Corolla i Levin. Sa druge strane, Geely je poslednjih godina postao ozbiljan igrač na automobilskom terenu kao vlasnik Volva, kupio je još Lotus i Londonski taksi, a pre nekoliko meseci je vlasnik kompanije postao suvlasnik 10% nemačkog giganta Daimlera.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/9/2018 at 8:38 PM, neshaoct said:

Šef finansija VW grupe, Frank Viter, ove nedelje je zamoljen da prokomentariše da li će najveći svetski proizvođač automobila otvoriti slobodnu prodaju akcija, i to kada je reč o luksuznim divizijama, Porscheu i Lamborghiniju. On nije kategorički rekao ''ne''...

Da li će Volkswagen oformiti ''super-premium'' grupu za svoje ekskluzivne brendove?

 

brendovi.jpg

 

Volkswagen grupacija prolazi kroz promene u strukturi, a jedna od posledica tih promena bi mogla da bude i nastanak nove ''super-premium'' grupe u koju će se uvrstiti brendovi poptu Bentley, Bugatti, Porsche i Lamborghini (koji će najverovatnije preći pod rukovodstvo kompanije Porsche). Iako sve ovo tek treba da se dogodi, izvršni direktor Volkswagen grupacije, Herbert Dajs je naveo da je već preduzeo neophodne korake koji bi mogli da utabaju put formiranju novog luksuznog ogranka. Taj potez bi mogao bi vredeti više od 120 milijardi evra, prenosi ''Automotive News Europe''.

 

U međuvremenu, kada je šefu finansija Volkswagen grupacije postavljeno pitanje da li je Volkswagen spreman da proda deo svojih akcija u luksuznim brendovima (među kojima su i Porsche i Lamborghini), on nije dao odričan odgovor. ''To je bez ikakve sumnje jedno logično pitanje'', rekao je Viter i dodao je da grupacija trenutno razmišlja o svimn mogućim postpcima koji bi bili dobri za nju, te da je mnogo toga u opticaju i da je još uvek prerano govoriti o bilo čemu. Naime, premeštanje svih luksuznih brednova u jednu tzv. ''super-premium'' grupu bi svakako bilo efikasno rešenje, posebno zbog činjenice da je vrednost akcija grupacije pala za 19% ove godine. Promena u strukturi koja se tiče luksuznih brendova bi svakako pomogla da se to promeni, s obzirom da upravo automobili ztih brendova donose oko 60% od ukupnog profita grupacije.

 

Sa druge strane, već smo imali prilike da vidimo kako drugi proizvođači stavljaju svoje luksuzne brednove pod isti ''kišobran'', ali im se to uglavnom obijalo o glavu. Naime, 1999. godine, Ford je odlučio da u isti ogranak (kreirao je PAG - Premier Automotive Group) stavi brendove kao što su Aston Martin, Jaguar, Land Rover, Volvo, Lincoln i Mercury. Međutim, taj eksperiment se pokazao kao totalna propast, te se sve završilo tako što je Ford prodao sve svoje evropske brendove, ugasio Mercury i u svom posedu je zadržao samo Lincoln.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaguar bi mogao da preseli proizvodnju u Poljsku

 

jaguar e pace 1.jpg

 

Izvršni direktor Jaguar Land Rovera Ralf Speth je upozorio Vladu da bi ''tvrdi'' Brexit mogao da mu izazove velike finansijske gubitke čime bi mnogi ostali bez posla, piše BBC. Šef najvećeg britanskog proizvođača automobila je već ranije upozorio na moguće efekte Brexita na automobilsku industriju i svoju kompaniju. Tačnije, izjavio je da bi pogrešne odluke zbog pregovora vezanih uz Brexit mogle da rezultiraju ''najgorim vremenima'' za Ujedinjeno Kraljevstvo, a njegovu kompaniju bi koštale više od 1.2 milijarde funti. ''Bilo kakve nesuglasice vezane uz granice predstavljaju rizik za poslovanje kompanija'', rekao je Speth i dodao da bi nakon Brexita mogla da oslabi proizvodnja JLR-a u UK-u pa bi bio prisiljen da proizvodnju preseli u neku drugu zemlju poput, primera radi, Poljske gde je jeftinije proizvoditi automobile. ''Želimo da ostanemo u UK-u, to je naš dom. Ipak, loš Brexit dogovor koštaće Jaguar Land Rover više od 1.2 milijarde funti godišnje, što je užasno jer nam briše profit i uništava investicije u autonomna vozila i vozila bez štetnih emisija'', objasnio je šef kompanije od čijeg uspeha, direktno ili indirektno, zavisi oko 250 hiljada ljudi u Velikoj Britaniji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...