Jump to content
FAS Goran
coa565

IMT 510 - potrebna pomoć oko generalne

Recommended Posts

Molim hitno za pomoc, radio sam skoro generalnu na imt 510 motor od 509 sa produzenom radilicom a menjac od goldoni.

Sve sam bio uradio, lezajeve sve, klip nov, karike nove, stublina nova, sicevi i vodjice ventila uradjene i ventili novi, glava ful uradjena, pvp uradjena koja je inace i glavni krivac jer je punila karter sa naftu i istorsila sve i pohabala, ulozak dizne promenjen i motor upaljen i radio oko 3 sata u mestu. Kompresiju imao odlicnu i palio na zub, vukla freza bolje nego nova.

 

Onda je vlasnik ostavio u livadi i neko mu je sipao sitan secer u ulje i benzin sa jos neke supstance u rezervar. Posle toga freza je presla jedno 10 km i zaribala. Opet ja sve razvalim i utvrdim da je radilica ostecena samo i svi lezajevi, radilicu obradimo na leteci u trecu specijalu lezaj 0.75, lezece lezajeve sirove i na pasinsku obradu, radilica uglacana i lezaj do menjaca se bio obrnuo u kucistu jer je zalepio na radilici i malo izrisovao kuciste ali na masinskoj obradi sve to lepo urade i ubace lezajeve. Gornji deo nista nije stradalo sve premereno i sve je odlicno, karike ubacane u cilindar i nemaju anzajc gotovo uopste na razdelcima prstenova karike uliazi jedva listic od 0.15 tako da je sve vraceno gore od prosli put sem sto je glava opet poravnata i stavljen novi bakarni dihtung.

Motor uzublen stavljena tacka na tacku bregasta i radilica i sve sklopljeno.

 

Ali na nesrecu dok sam ja sklapao vlasnik je sipao gorivo i opet vrati ono sto smo istocili iz freze u kome ima benzin i jos neke supstance i probamo da upalimo, seknemo kompresija odlicna ko na mom traktoru tomo vinkovic maltene. Potegljim konopac a na auspuh se cuje samo ''pov pov'' i ne prebaca ali zadimi malko plavo. I tako secam ja ceo dan ali freza ne prebaca, izvadim diznu kad ono na sve cetiri rupice strcne mlaz 10 cm ali ne pravi maglu uopste samo mlaz od 10 cm i ja vidim mirise benzin iz dizne. Ja pomirisem u rezervoar kad ono miris kao cist benzin. Ja izvadim malo iz rezervara na krpu i probam da zapalim ono bukne i dosta cvrci. Istocim sve gorivo i sipam sveze gasno ulje i tada na diznu poce da sprica kao magla ali opet nije to to. Jednostavno spricne mlazove kao da spricnem malo iz sprica bez igle.

 

Ubacim diznu i naravno nova bakarna podloska dizne. Probam opet da upalim ali jednostavno kao da nema kompresije ne mota konopac uopste kad ga secam na ljuljanje kao moj tomo vinkovic ali prva tacka gde treba da kompresija odbije klip i zamota konopac opet na zamajac vrlo malo ima ali kad seknem naglo nema sanse da okrene krug jednostavno udari prejaka kompresija isto kao kod kipor kosovskih motora da dok ne presisnes dekompresor nema sanse da upalis mozes frezu da prevrnes isto tako i ovde seknem i prevrcem frezu koliku kompresiju nabije.

Probali smo i da dvojica drze frezu i dvojica da teglje i onda ili otkinemo konopac ili izleti konopac iz zamajca ali kad se polako okrece zamajac rukom cuje se kao da pomalo popusta kompresija cvrci pomalo i okrene se radilica ceo krug prebaci tacku paljenja ali kad treba naglo da se sekne tad nema sanse da prebaci ceo krug samo udari kompresija i ne moze da okrene ali ne vrati klip vec samo stane tu kao da dobije hidro udar, kao da se klip napunio nafte i nemoze celo klipa da prodje gmt a ne cuju se nikakvi tupi udarci vec jednostavno kao da je toliko jaka kompresija da je nikakva sila naglim secanjem nemoze prebacit.

 

Rasturim opet dekli do menjaca gde su zupcanici i proverim tacke i sve je opet uredu, izvadim karike uredu sve nema anzajc nema zazor, klip fes ulazi nema lufta, cilindar nije ovalan. E sad u ulju je sigurno bilo dosta secera jer smo ulje nosili na analizu i zamenjena je sada uljna pumpa. Samo je mozda nesto sto je imalo u gorivu benzin ili secer napravio zajebanciju ali mi nikako nije logicno sto ima slabu kompresiju kad treba da ima jaku i ima prejaku u momentu kad treba da bude slabija kompresija da bi upalio. Karike nisu sigurno okrenute kontra sve su okrenute tako da top oznaka bude gore i okrenute su jedna od druge za 90 stepeni a sterlica na klipu je okrenuta ka pumpi. Palice od usisnog i izduvnog ventila nisam sigurno zamenio jer kad okrecem zamajac u smeru kazaljke na satu i kad krece izduvni ventil da se otvara tada stavim ruku na auspuh i vazduh mi odbija ruku sto znaci da na auspuh izduvava a na filter uvlaci.

 

Jedino cudno sto sam primetio je da izduvni ventil zatvori pre nego sto klip stigne u dmt pa je mozda to razlog sto ne mota konopac sam jer pravi vakum u momentu kada treba da sabija ali vadio sam bregastu i nije kriva zazori na ventilima podeseni svi kako treba a izduvni ventil otvara i zatvara tacno kad treba a usisnu malo poranjen koa da ga zatvara i otvara malko pre. Vise ne znam sta moze da bude rasturao sam je 3 puta juce i nikako da ustanovim ucemu je problem ali jednostavno sada nabija kompresiju nenormalno i nema sanse da se sekne i da klip prebaci gmt kad je na kompresiji osim kad se polako rukom okrece tad popusti i okrene se ceo krug.

 

Poludecu vise sa ovom frzom.

pozz i hvala svima unapred!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...