Jump to content
FAS Goran
rocket

Najgluplja ograničenja brzine kod nas!

Recommended Posts

Toliko me nerviraju idiotizmi nasih vlasti da sam otvorio ovu temu, ako vec postoji tema na forumu, izvinjavam se.

Aj da pocnem sa naaajglupljim ogranicenjima brzine i pandurima koji to naravno koriste.

 

Prvi primer: 

Novi put od " kineskog mosta" u Zemunu do pancevackog puta. Nov put, ravnica, 6 traka ( po tri u svakom smeru) koje su razdvojene ostrvom. OGRANICENJE 50 kmh!!! Naravno tu je i murija koja... jbg

Share this post


Link to post
Share on other sites

meni samo nije jasno sledece : Kroz grad je sad ogranicenje 50. A negde jos uvek stoje znakovi sa 60kmh, odnosno ista prica van grada : 70/80kmh ... Da li ih je mrzelo da sklanjaju ili stvarno moze 60/80kmh ... Nije da me nesto tangira, ali cist idiotizam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na ogranicenja se ne obazirem vec se "prilagodjavam uslovima puta" :)

 

Inace u bulevaru Nikole Tesle u BG bilo je ogranicenje 40... Kad su uveli kamere pravila se tolika guzva da su objavili u medijima. Tako sam i ja koji redovno ide tuda saznao za to posto retko ko vozi ispod 70.....

Edited by lajsna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po ovome smo mozda i sampioni u regionu, primera ima koliko hoces, pogotovo cim se malo mrdne van grada (gde licno i nemam bas toliko problema) . Evo i novi autoput na Koridoru 11, par km je ogranicenje 120, sve ostalo nepotrebnih i smesnih 100 ili 80 po tunelima navodno monitorisano kamerama. Zadnji put kada sam prolazio palo malo kisice i par stepeni iznad nule, oni na digitalnim tablama ogranicili 60 km/h, ej 60 na autoputu za par kapi kise, gde je mozak ??? Pa 80km/h je paralelnom magistralom i jeftinije za tih 140 din. Ljudi naravno normalno sibaju i ne mare za to :) . O magistralama tek da se ne prica, mada ima pomalo i koristi cisto da ne ostavis tockove u nekom krateru. Vrhunac mi je i deonica Sabac-Loznica, 50-60 kilometara vrhunske patnje, sa pravcima sirine avionske piste i maltene konstantnim znakom za naseljeno mesto od 50 km/h, gde vrlo cesto znaju da vrebaju revnosne patrole. 

Mene, pored nepotrebnih ogranicenja, najvise nervira to sto kod nas maltene ne postoji znak za prestanak ogranicenja (ne racunajuci prestanak naseljenog mesta koji su skoro poceli da stavljaju). Vec se to kad te zaustave tumaci po slobodnoj volji, a ti u voznji mozgaj da li si recimo na nekom nepoznatom putu prosao raskrsnicu sa bocnim seoskim putem i da li ogranicenje vazi dotle ili i dalje...

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Novom Sadu će u više ulica biti podignuto ograničenje brzine od prvog aprila. Koga zanima spisak, ima ga ovde.

Valjda će i u Beogradu to da urade. Najveću glupost sam inače sreo u Crnoj Gori. Posle Podgorice na dugom pravcu stoji ograničenje 40, a zatim pred lakat krivinom 70. A to je krivina koju bi sa 70 mogao eventualno da prođe četvoropogonski Audi ili Subaru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A Crna Gora je cela u tim debilnim znakovima, npr gde je kod njih isprekidana ja ne krecem u obilazenje a gde stave punu tu slobodno sisaj, tako je ceo put od Zabljaka do Kotora i ceo zaliv je takav.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaaaaa Crna Goraaaaa :D

 

dok sam ziveo u Podgorici dve situacije :

 

1. Krenuo za HN. Izlazim iz PGa, uzbrdica, a pravac, ja 40, i retice me neki audi, naduoga majstor, kad iz siprazja izlece pandur i mase da ga zaustavi, sam sto nije pao. Audi koci, otvara prozor, pandur otpozdravlja, audi gas a pandur u stavu mirno odaje postu otpozdravljajuci i dalje :D

 

2. Vracam se sa mora i vozim preko ogranicenja. Zaustavlja me miicija.

Pandur: Dobar dan, odakle ste?

Ja: Sa mora.

P: Kako vi je bilo na more?

Ja: Bilo extra.

P: Pa sto, jadan, bezis onda ?!

 

upisasmo se od smeha obojica, ja vozio skoro duplo preko ogranicenja, ali znamo obojica istog mudonju u PG i ortaka mu sa Konika i pustio me :D

 

igre bez granica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci tamo i saobracaj funkcionise po plemenskom principu.

 

Nego, ima li nekih naznaka da ce i u Beogradu malo olabaviti sistem? To regulise gradski sekretarijat za saobracaj, bar tako je u NS. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

tamo je sve po plemenskom principu. Tadasnja devojka mi bila po njihovom iz "plemena Vasojevica" ... Napali me da je ne ostavljam, da je zenim, vasojevicke treba zeniti itd itd ... Upisavanje :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, nesa 169 said:

Znači ipak si je ostavio. Eh ...

 

Nisam :D posle svih turbulencija: Happily married :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inače bi ga možda ''bačili na muke'' malo... :D:D 

 

Sva ograničenja 40 po gradu, pomenuti Pupinov most i uopšte čitav taj put posle...

 

Ima negde verovatno neki Pravilnik kako se te brzine određuju po deonicama, tipa ako su trake široke toliko i toliko, ako između njih ima ili nema fizičke barijere i još doooosta stvari...možda bi bilo korisno za temu izguzglati taj Pravilnik, pa da ga dodamo u prvi post kojim je tema otvorena. :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je kad se ide iz Panceva za Bgd,kod spajanja starog i novog puta.Znak 80,a posle 10metara naseljeno mesto i samim tim pocinje 50,

a posle kada se dodje do semafora,kada inace pocinje naselje odatle je 60. Ko je tu lud?

Evo i toga u mapsu ali sam uspeo samo ovako, ako treba neka admin sredi to kako treba. 

https://www.google.rs/maps/@44.8624178,20.5743354,3a,75y,266.84h,92.81t/data=!3m6!1e1!3m4!1syZ5kT587imVqvbzjn97UnA!2e0!7i13312!8i6656?hl=sr

I jedna moja dogodovstina sa Crnogorcima

U Bioci ogranicenje 70, a ja upucan na 97khm. 

Pita me pandur gde zurim?

Ja kao pa klinka ne moze da doceka da stigne na more...

Ubacuje se drugi pandur i pita:

Jesi li ti pio sto?

Kazem ma nisam vozim celu noc.

A kaze on meni: NISMO NI MI BOGU MI...

Poceo sam da placem od smeha i dajem mu ja 10 evrica a on kaze mnogo 

i ladno mi vrati 5 evra kusura,ako se to tako moze nazvati

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije neobično da u sred grada negde bude ograničenje i 60. Npr. toliko je i na potezu od Altine ka auto-putu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, nesa 169 said:

U Novom Sadu će u više ulica biti podignuto ograničenje brzine od prvog aprila. Koga zanima spisak, ima ga ovde.

Valjda će i u Beogradu to da urade. Najveću glupost sam inače sreo u Crnoj Gori. Posle Podgorice na dugom pravcu stoji ograničenje 40, a zatim pred lakat krivinom 70. A to je krivina koju bi sa 70 mogao eventualno da prođe četvoropogonski Audi ili Subaru.

Da ne bude aprilili :D 

A mogli bi komotno dici i ogranicenje na AP i magistralama za po 10kmh tj na nivo regiona. Grad je druga prica, stvarno ima debilnih ogranicenja na nekim mestima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad su uveli nov zakon, poceli su da menjaju signalizaciju i godinama su postojali slucajevi na putu SU-BP da vozite i samo odjednom naidjete na prestanak ogranicenja brzine... Poskidaju table koje ogranicavaju brzinu a ove druge ostave... Po Subotici u dosta ulica ima da u jednom smeru je tabla sa ogranicenjem brzine od 30-40km a u drugom je normalno 50km/h :huh: Subotica-Palic put se otkad ja znam bori sa ogranicenjima, cas se ceo put vodi kao grad, cas je dozvoljeno 60/80km/h. Put SU-BT je kompletno obnovljen, prosiren jedno 80-100cm i zadrzali su ogranicenje i dalje na 80km/h iako realno nije nikakav problem voziti 100km/h koliko je bilo ogranicenje 80ih godina...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad spora vožnja postane opasnost?

 

191222-voznja.jpg

 

Iste godine kada je Pupinov most otvoren (2014. godine) resorno ministarstvo je obećalo da će izmeniti ograničenje brzine od 50 kilometara na sat. Posle pet godina, ništa brže, a stručnjaci tvrde da je u ovom slučaju baš tako spora vožnja opasnost. Kao pista, tri trake, pregledan, savremeni i bezbedni automobili, a ograničenje 50 kilometara na sat.

 

Vozač Svetislav Živković kaže da oseća dve vrste umora. ''Prva vrsta je psihička zbog toga što gledam put prazan sa tri trake, a ograničen sam na 50 kilometara na čas. A drugi, već počinje fizički umor da se javlja usled monotonije puta i ove brzine, tako da je veliko naprezanje i očiju da se pri ovako maloj brzini ostvaruje visoka koncentracija na putu'', rekao je vozač. I umesto na put i saobraćaj, vozači se koncentrišu na brzinomer. ''Najviše obraćam pažnju na kilometar-sat, put ispred sebe, pa na kilometar-sat, a pored toga i veoma često pogledam pozadi jer se plašim da će mi neko velikom brzinom prići sa zadnje strane. Plašim se da ne doživim udar otpozadi'', kaže Živković. Oni koji svakodnevno ovuda voze imaju ideju za one koji propise donose. ''Četiri nedelje dva puta dnevno, pri dolasku i pri odlasku na posao ovom deonicom pri brzini od 50 kilometara na sat. Kada prođe tih mesec dana, voleo bih da dobijem neki zvaničan dokument, njihovo mišljenje, šta je urađeno na ovom putu, da li je to logično'', predlaže vozač.

 

Stručnjacima objašnjenje nadležnih nelogično 

Objašnjenje nadležnih da je brzina ograničena na 50 zbog nedovoljne širine razdelnog ostrva nije logično ni saobraćajnim stručnjacima. Prof. dr Milan Vujanić sa Saobraćajnog fakulteta kaže da ukoliko vozilo skrene da bi prešlo preko ovog ostrva, s obzirom na to da nema celom dužinom puta metalna odbojna ograda na celom ostrvu, svakako će preći na drugu stranu, bilo razdelno ostrvo četiri metra ili dva metra. ''Na moje pitanje zašto na Ibarskoj magistrali ima samo središnja linija širine 15 centimetara pa je dozvoljeno 80, odgovorili su mi da je to bilo po ranijem pravilniku'', rekao je Vujanić.

Po Zakonu o bezbednosti saobraćaja, ukoliko put ispunjava ostale bezbednosne uslove, može se dozvoliti veća brzina od one koja je opštim ograničenjem predviđena. ''Ovaj put vrhunskih karakteristika izgrađen po konceptima izgradnje auto-puta, pa nije logično da ima brzinu od 50 kilometara na sat, i nije potrebno ništa promeniti da bi se odlukom nadležnog organa donelo da je ovde dozvoljeno svih 80 kilometara na čas'', kaže Vujanić. Stručnjaci čak smatraju da bi ovaj put mogao da nosi i oznaku puta za motorna vozila, na kojima je dozvoljena brzina do 100 kilometara na sat.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niko, osim GSB-a ne vozi 50 tuda, ama bas niko. Nek' su oni natakli 50 km/h ograničenje, a što godinama nema nikakvog osvetljenja, to nije problem, to im ne pretstavlja opasnost za bezbednost saobraćaja.

Sent from my 3310

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konačno promenjeno ograničenje na Pupinovom mostu

 

speed limit.jpeg

 

Od otvaranja Pupinovog mosta 2014. godine, građani Beograda su imali zamerke na propisano ograničenje brzine na saobraćajnici od Zemuna do Pančevačkog puta. Po svemu sudeći, nezadovoljstva po tom pitanju viće neće biti. Dve trake i zaustavna u jednom, isto tako u drugom pravcu, širok put, nov asfalt, sve je to bačeno u drugi plan ograničenjem brzine kretanja motornih vozila na 50 Km/h. Posle pet godina borbe znakovi su na dve trećine puta, od Zemuna do Ovče promenjeni, i sada pokazuju dozvoljenu brzinu 80 Km/h.

Bunili su se građani godinama što novom zaobilaznicom na levoj strani Dunava moraju da voze 50, a bunili su se i eminentni stručnjaci, poput profesora Saobraćajnog fakulteta Milana Vujanića. ''Po Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima van naselja ograničenje je 80 kilometara na sat, ukoliko znakom nije drugačije propisano. Kada je Pupinov most otvoren, videli smo ograničenje 50 i ja sam prvi upitao: kome je to palo na pamet?'' - kaže profesor Vujanić.

 

Nije ostao bez odgovora, ali je i sam odgovor bio dosta diskutabilan, pa je profesor sve vreme insistirao na tome da se ograničenje promeni. ''Na to je stigao odgovor od gospodina Milutina Ignjatovića, direktora CIP-a koji je projektovao most, koji je rekao da ''po pravilniku o građenju puteva, na putevima između čijih traka nema razdelno ostrvo širine tri metra, brzina ne sme biti više od 50 Km/h. Na moje pitanje šta se onda dešava sa Ibarskom magistralom, dobio sam odgovor da ''to važi samo za puteve koji se tek grade''. Ja sam se potom pozivao na zakon gde piše da ''lokalna samouprava može da promeni ograničenje brzine ukoliko saobraćajnica ispunjava uslove'', kako su i ovde svi uslovi ispunjeni'', rekao je profesor Vujanić. 

 

Očigledno je glas ovog stručnjaka, kao i drugih koji su objašnjavali besmislenost ograničenja od 50 Km/h, ali i apela nezadovoljnih građana, došao do ušiju ''saobraćajnih oca''. Upravo zbog ovih i ovakvih pritisaka, pre manje od mesec dana, građani koji prolaze saobraćajnicom Zemun - Pančevo mogli su da uoče da umesto znakova sa brojem 50, stoje znakovi sa brojem 80. U delu od Ovče do Pančevačkog puta još se postavlja zaštitna ograda po sredini kolovoza, pa kada se to završi i ispune svi uslovi, i tu će se promeniti ograničenje. ''Drago mi je da to čujem. To je lepo i dobro. Ne bi trebalo samo kuditi vlast, već ovom prilikom i da je pohvalimo jer je shvatila grešku, prihvatila savete i ispravila'', poručio je profesor Vujanić.

 

preuzeto sa - direktno.rs

 

 

Edited by neshaoct
dodao sadržaj sa linka

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, totti said:

a bunili su se i eminentni stručnjaci

Očigledno je glas ovog stručnjaka

Sve strucnjak do strucnjaka... Sad bi mogli da se sete da postoje i znaci za prestanak ogranicenja, pa da iste krenu da postavljaju po magistralama. Nisam ih manje vidjao nego kod nas po Srbiji. A ne da nedefinisane deonice koriste za pecanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod nas je na pojedinim deonicama kriminal koliko je lose obelezeno i koliko proizvoljno moze da se tumaci. Primer, ogranicenje vazi od znaka do prve raskrsnice... Dalje vazi opste ogranicenje, ako nije ograniceno novim znakom iza raskrsnice. Pa ti recimo nocu, na nekom nepoznatom ili losijem putu zevaj okolo ili razmisljaj da li si prosao raskrsnicu ili da li je neki sporedni put raskrsnica - umesto da lepo imas znak za prestanak ogranicenja. Negde se sete da postave 80 km/h... Dovoljno je samo da predjes i do Bosne, da vidis koliko je bolje obelezeno. Gde je znak za 40, 50, 60 km/h, na kraju je uvek znak za prestanak ogranicenja (ili sledece vece ogranicenje) i sve jasno, negde to bude i po par km ali znas na cemu si. A prodji npr. ovu nasu delimicno obnovljenu deonicu od Mladenovca do Rudnika... Blagi uzas po pitanju logike, obnovljen asfalt, nova signalizacija - ali koju mozes da tumacis od Silvane do Nirvane, ljudi voze od 50 do 120 :lol: . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...