Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Povratak legende: Toyota vraća MR2

 

toyota%20mrs.jpg

 

Pomalo zaboravljena Toyota MR2, jedan od najatraktivnijih modela u novijoj istoriji Toyote, dobija naslednika. U Toyoti rade na obnovi ponude atraktivnih sportista. Već je sada poznato da će nakon obnovljenog GT86 uskoro stići nova Supra razvijena u saradnji sa BMW-om. Nakon Supre dolazi nam i novi MR2, a ''to će biti veoma brzo'', izjavio je Tetsuya Tada, šef Gazoo Racinga. Za sada je poznato da će novi model zadržati prepoznatljivost prethodnika, biće lagan i jednostavan. I veomo zabavan u vožnji. Baš kao što priliči baby-Ferrariju. Recimo još i da je poslednji MR2, onaj treće generacije, iz proizvodnje izašao pre deset godina, a bio je u roadster konfiguraciji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota namerava da ''oživi'' MR2 ili Celicu

 

toyota ft-86 II.jpg

 

Ako je verovati glasinama, Toyota namerava da doda još jedan sportski automobil u svoju ponudu i da oživi jedan od klasičnih modela kao što su MR2 ili Celica. ''Želimo da vratimo Celicu, želimo da imamo MR2. Već smo vratili Supru, a šta će se dogoditi u narednom periodu zavisi od potreba tržišta'', izjavio je asistent glavnog inženjera za Supru Masayuki Kai. Nova Celica bi mogla da bude coupe sa pogonom na sva četiri točka, što podseća na prethodne AWD varijante kao što su All-Trac i GT-Four. Međutim, prve dve generacije Supre su bile varijante Celice, zato, ako Toyota želi da zadrži vezu sa prošlošću, onda bi verovatno trebalo da koristi plaftofmu kako bi proizvela manje skup i jednostavniji automobil.

 

Supra i model 86 su rezultat partnerstva s BMW-om i Subaruom, a Kai kaže da su ovakvi savezi jedini način za Toyotu da napravi automobil visokih performansi. ''Sportski automobili postaju sve skuplji za razvoj, tako da jedna kompanija ne može da si priušti da investira u sve alate za delove i komponente. Sportski automobil zahteva mnogo specifičnih komponenti koje ne može deliti s drugim automobilima'', rekao je Kai. Glavni inženjer Supre Tetsuya Tada je takođe potvrdio da Toyota razmišlja o trećem sportskom automobilu pa je nagovestio povratak modela MR2. Strategiju je nazvao ''Trojica braće'' misleći na Surpu, Celicu i MR2 u ponudi iz osamdesetih i devedesetih godina prošlog veka.

 

Toyota i Subaru su počeli da razvijaju drugu generaciju modela 86/BRZ. Poboljšani sportski automobil navodno stiže 2021. godine, a pokretaće ga 2.4 litarski četvorocilindrični boxer motor. To je verovatno varijanta FA24 motora sa turbo punjačem iz novog Subaru Ascenta gde razvija 260KS i 376 Nm obrtnog momenta. Toyota se priprema za povratak na tržište superautomobila sa drumskom verzijom koncepta GR Super Sport. Pokretao bi ga motor baziran na 2.4 litarskom twin-turbo V6 agregatu iz trkačkog automobila Toyota TS050 uz hibridnu asistenciju ukupne snage 986KS.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako bi mogala da izgleda nova Toyota MR2

 

toyota mr2.jpg

 

Ako je verovati glasinama, Toyota namerava da doda još jedan sportski automobil u svoju ponudu i da oživi jedan od klasičnih modela kao što su MR2 ili Celica. ''Želimo da vratimo Celicu, želimo da imamo MR2. Već smo vratili Supru, a šta će se dogoditi u narednom periodu zavisi od potreba tržišta'', izjavio je asistent glavnog inženjera za Supru Masayuki Kai. Nova Celica bi mogla da bude coupe s pogonom na sva četiri točka, što podseća na prethodne AWD varijante kao što su All-Trac i GT-Four. Međutim, prve dve generacije Supre su bile varijante Celice, zato, ako Toyota želi da zadrži vezu s prošlošću, onda bi verovatno trebalo da koristi plaftofmu kako bi proizvela manje skup i jednostavniji automobil. Supra i model 86 su rezultat partnerstva sa BMW-om i Subaruom, a Kai kaže da su ovakvi savezi jedini način za Toyotu da napravi automobil visokih performansi. ''Sportski automobili postaju sve skuplji za razvoj, tako da jedna kompanija ne može da si priušti da investira u sve alate za delove i komponente. Sportski automobil zahteva mnogo specifičnih komponenti koje ne može deliti sa drugim automobilima'', rekao je Kai.

 

Glavni inženjer Supre Tetsuya Tada je takođe potvrdio da Toyota razmišlja o trećem sportskom automobilu pa je nagovestio povratak modela MR2 (početkom ili sredinom sledeće decenije), možda čak i sa električnim pogonom. Strategiju je nazvao ''Trojica braće'' misleći na Surpu, Celicu i MR2 u ponudi iz osamdesetih i devedesetih godina prošlog veka. Električni automobil bi mogao da ima nekoliko prednosti zbog veoma prilagodljive Toyotine TNGA platforme dizajnirane za električni pogon. Kompaktnost električnog motora bi mu omogućila da bude smešten iza sedišta, a baterija bi mogla da se postavi ispod poda čime bi se dobilo poželjno nisko težište. Relativna jednostavnost automobila bi smanjila ukupne troškove razvoja. Toyota i Subaru su počeli da razvijaju drugu generaciju modela 86/BRZ. Poboljšani sportski automobil navodno stiže 2021. godine, a pokretaće ga 2.4 litarski četvorocilindrični boxer motor. To je verovatno varijanta FA24 motora sa turbo punjačem iz novog Subaru Ascenta gde razvija 260KS i 376 Nm obrtnog momenta. Toyota se priprema za povratak na tržište superautomobila sa drumskom verzijom koncepta GR Super Sport. Pokretao bi ga motor baziran na 2.4 litarskom twin-turbo V6 agregatu iz trkačkog automobila Toyota TS050 uz hibridnu asistenciju ukupne snage 986KS.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota bi uz pomoć Subarua mogla da napravi novi MR2

 

toyota mr2.jpg

 

Pre par meseci se pojavila vest da Toyota razmatra mogućnost revitalizacije modela MR2, odnosno mogućnost lansiranja novog ulaznog sportskog modela koji bi se u ovom delu Toyotine ponude produžio modelima Supra i GT86. S obzirom da je Toyota oba pomenuta modela razvijala sa partnerima, GT86 sa Subaruom i Supru s BMW-ovim, sasvim je moguće da će isti recept ponoviti i kada je reč o MR2. Sada stiže vest da su navodno već počeli razgovore sa Subaruom oko razvoja novog sportskog modela sa centralno smeštenim motorom. Za sada nema konkretnijih informacija o pogonskom sklopu ovog automobila, ali Toyota i Subaru svakako imaju šta da ponude u ovom segmentu. Takođe, iz istih izvora stiže i vest da ova dva japanska proizvođača već rade na razvoju novog 2.4 litarskog motora koji će se pojaviti u sledećoj generaciji modela GT86/BRZ pa bi se možda i ta jedinica mogla naći u novom MR2. Ipak, treba napomenuti da je moguća i varijanta sa hibridnim pogonom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako bi mogla da izgleda nova Toyota MR2

 

toyota mr2 8888.jpg

 

Zaljubljenici u automobile sa nešto dara i znanja često prave rendere automobila iz svojih snova, a tu i tamo se pojave i oni kojima zaista vredi posvetiti pažnju. Takvo je i delo Ese Mustonena koji je zamislio i zatim kompjuterski stvorio svoju viziju moderne Toyote MR2, a reč je o zaista predivnom sportskom automobilu.

 

toyota mr2 888.jpg

 

Mustonenova Toyota MR2 ima sve ono što bi jedan sportski automobil iz bliske budućnosti trebalo da ima, atraktivni i agresivni dizajn, dinamične i elegantne linije, a tu je i nekoliko prepoznatljivih Toyotinih porodičnih karakteristika. Tačnije, mogu da se prepoznaju elementi nove Corolle i buduće Supre čija premijera će se održati početkom sledeće godine u Detroitu.

 

toyota mr2 8.jpg

 

Mustonen je za svoj rad verovatno bio podstaknut glasinama o revitalizaciji modela MR2, kao trećeg i cenovno najpristupačnijeg Toyotinog sportskog automobila koji bi se u ponudi smestio ispod modela Supra i GT86. Podsetimo, najnovije glasine upućuju da će Toyota ovaj model razviti u saradnji sa Subaruom.

 

toyota mr2 88.jpg

 

Ipak, za sada nema nikakve zvanične potvrde da se Toyota sprema na revitalizaciju modela MR2 pa zato nema ni zvaničnih informacija o pogonskom sklopu i drugim karakteristikama. Glasine upućuju na nekoliko mogućnosti, a jedna od njih je i da će ovaj automobil pokretati hibridni pogonski sklop.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Penzionisani profesor Toyoti dao ponudu koju nije mogla da odbije

 

toyoat mr2 up.jpg

 

Ljubitelji automobila se slažu da je penzionisani profesor iz SAD-a Toyoti dao neverovatno dobru ponudu, koja zaista nije mogla da se odbije.

Naime, za malo korišćeni sportski roadster Mazda MX-5 Miata iz 2016. godine, bivši univerzitetski profesor je Toyoti ponudio čak pet primeraka modela MR2. Žuti iz 1985. sa 333.000 km, crveni iz 1986. sa 225.000 km, beli iz 1987. sa 129.500 km, još jedan beli iz 1988. sa 126.000 km i plavi iz 1989. sa 45.000 km. Naravno, direktor prodaje Toyote u Misuriju, Ben Brotherton, pristao je na trampu pa je već za 10-ak dana prodao četiri Toyote MR2. Ostao je jedino žuti primerak sa 333.000 pređenih kilometara. Kada su lokalni mediji upitali Brothertona zašto je penzionisani profesor ponudio pet zanimljivih sportskih klasika za jedan savremeni model, odgovorio je da je bio umoran od zahtevnog održavanja svih pet MR2 i da je želeo pouzdaniji i noviji automobil.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraća se Toyota MR2?

 

toyota mr2.jpg

 

Toyota trenutno uživa u pažnji i pohvalama koje dobija revitalizovana Supra, a prema najnovijim saznanjima na scenu bi mogao da se vrati još jedan naziv koji je Toyota koristila za sportski model. Tačnije, reč je o MR2 čijim povratkom bi bila ispunjena navodna želja Toyotinog predsednika Akia Toyode o tri sportska modela u standardnoj ponudi, piše portal Autonet. Za sada nema konkretnijih detalja o tom potencijalnom novitetu, a izvori javljaju da ćemo se do njegovog eventualnog povratka strpeti još nekoliko godina. Tačnije, MR2 bi naslednika navodno trebalo da dobije najranije tokom 2024.

Modeli GT86 i Supra su razvijeni u saradnji sa Subaruom i BMW-om pa bi i MR2 mogao na tržište da se vrati uz pomoć nekog od ovih ili nekog sasvim trećeg proizvođača. S obzirom da je Toyota već ranije objavila plan o elektrifikaciji pogonskih sklopova svih svojih modela do 2025. hibridni pogon je više nego moguić, osim ako se u Toyoti ne odluče na električni pogonski sklop. Pored očekivane upotrebe istog imena, novi MR2 bi trebalo da iskoristi još nekoliko aduta svog prethodnika. Tačnije trebalo bi da se radi o modelu modernog i oku privlačnog dizajna, relativno male mase i sportskih voznih karakteristika. Naravno, važnu stavku bi trebalo da čini i prihvatljiva cena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Glavni inženjer Toyote Supre želi novi MR2 uz pomoć Porsche-a

 

toyota mr2 8888.jpg

 

Nakon što se udružila sa Subaruom za model 86 i BMW-om za Supru, Toyota je navela mogućnost povratka modela Celica i/ili MR2. Glasine nastavljaju da kruže, a jedna od njih je električni model MR2 ili oživljavanje malog automobila visokih performansi uz pomoć Subarua. Ali, sada se čini da Toyota gleda u drugom smeru, bar prema izjavi glavnog inženjera Supre Tetsuye Tade. On je za AutoIndustriy govorio o hipotetičkom oživljavanju modela MR2 nakon gašenja 2007. godine. Kada mu je postavljeno pitanje s kim bi voleo da sarađuje na potencijalnoj četvrtoj generaciji sportskog automobila, njegov odgovor je bio Porsche.

Naravno, nemoguće je znati da li se Tada šalio ili je zaista bio ozbiljan. Sa druge strane, ova mogućnost se ne može isključiti ako se uzme u obzir Toyotina odlučnost da sarađuje sa drugim proizvođačima i tako smanji svoje troškove, a istovremeno ubrza razvoj sportskih automobila. Preporođeni MR2 bi se pridružio modelima 86 i Supra, ali i Toyotinom flagship vozilu visokih performansi. Radi se o modelu GR Super Sport, hiperautomobilu koji će imati hibridni pogon i oko 1.000 KS. Tada je ranije ovog meseca za Autoblog rekao da Toyota želi da u ponudu uvede nove verzije Supre.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota MR2 sa Honda motorom i 1.200KS

 

Najbrža MR2 na svetu - potpuno legalan auto za svakodnevnu vožnju je ovde dobio posebne gume za drag kako bi uspeo da ostvari vreme od 8 sekundi na 402 metra:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Toyota MR2 VM180 Zagato

 

toyota zagato 03.jpg

 

Zagato i Toyota su pre tačno 20 godina pripremili specijalno izdanje Toyotinog roadstera MR2 (pod nazivom VM180 Zagato), i to u ograničenoj seriji od samo 100 primeraka. Jedan od njih je sada u Japanu ponuđen na prodaju preko kuće BH Auction.

 

toyota zagato 02.jpg

 

Zahvaljujući karakterističnim Zagato dizajnerskim elementima, ovaj model se prilično razlikuje od standardnih verzija treće generacije Toyote MR2, pre svega što se tiče prednji i zadnjih svetala, otvora za vazduh i zadnjeg difuzora.

 

toyota zagato 01.jpg

 

U unutrašnjosti se ističu novi volan, kao i dvobojna kožna sedišta. Što se motora tiče, tu je 1.8 benzinac pojačan za 15KS (na ukupno 155KS), u paru sa 5-stepenim automatskim menjačem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota će oživeti i legendarni model MR2

 

toyota volta.jpg

 

Supra i GT86 su bili tek uvod u ono najbolje - povratak japanskog baby-Ferrarija poznatog i kao Mister two. Pogađate, govorimo o Toyoti MR2.

 

I nakon nekoliko najava stiže do sada najozbiljnija koju je u javnost plasirao japanski Spyder7. Prema njima, Toyota je uspela da zatvori budžet za razvoj sportskog modela koji za cilj ima oživeti nikad zaboravljenog klasika. Kao i u slučaju modela GT-86, pa i Supre, projekat novog automobila uključuje jakog partnera. Prvo je to bio Subaru, a zatim i BMW. Priča ide da Toyota već vodi ozbiljne pregovore sa Lotusom, a nije isključen ni Porsche.  Japanski sajt navodi da će novi model imati PHEV pogon sa centralno smeštenim V6 motorom. Performanse su nepoznate, ali bi snaga motora trebalo da bude između 350 i 400KS. Estetski uzor će biti Alessandro Volta (na slici) prikazan 2004. u Ženevi. Premijera novog MR2 se neće dogoditi pre 2024. godine. Zanimljivo, model će biti pozicioniran iznad Supre sa cenom od oko 6 miliona jena (oko 46.000 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

petrolheads.jpg PetrolHeads: 2000. Toyota MR2

 

Kupe...i centralno postavljen motor...i zadnja vuča = ima sve! :D

140 konja u 975 kilograma ukupne težine, ide do stotke za 8 sekundi:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1990. Toyota MR2 košta više od 40.000 evra

 

toyota mr2 03.jpg

 

Dok kruže glasine da Toyota razvija električni sportski automobil MR2, na tržištu polovnih automobila se pojavila prva generacija modela i to u savršenom stanju.

 

toyota mr2 02.jpg

 

Toyota MR2 je proizvedena 1990. godine i registrovana u Severnoj Irskoj kao jedan od poslednjih primeraka prve serije nakon kojih je stigla druga generacija s više oblina. MR2 je prešao svega 2.216 kilometara uprkos godinama, a prvi vlasnik ga je prodao tek 2021. godine. Automobil se nalazi u fantastičnom stanju, bela boja karoserije je očuvana, kao i unutrašnjost presvučena sivim velurom.

 

toyota mr2 01.jpg

 

Toyotu MR2 pokreće legendarni 1.6 4A-GE motor, koji je smešten nazad, odnosno iza sedišta. Ovo je isti 16v motor koji pokreće i AE86 Corollu GR coupe i AE82 Corollu GT hatchback, a razvija 120KS/143Nm obrtnog momenta u konfiguraciji za evropsko tržište. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno je nešto više od 8 sekundi. Automobil se prodaje za 41.005 evra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Toyota MR2 će biti još jedan adut japanske marke

 

220887-toyota sport 01.jpg

 

Poznata po proizvodnji kvalitetnih automobila, Toyota je za 2024. godinu lestvicu postavila prilično visoko sa budućim MR2. Prvobitna Toyota MR2 je lansirana 1984. da bi ubrzo nakon toga dobila brojna priznanja. Nakon šest godina, na scenu je stupila druga generacija (1990.), koja je i dan danas poželjan automobil. Verovatno se pitate šta zapravo znači oznaka ''MR2''? Reč je o automobilu sa centralno pozicioniranim motorom (M), zadnjim pogonom (R) i dva sedišta, što znači da je ovo vozilo predviđeno za prevoz dve osobe, i to u visokom stilu.

 

Dobre vesti su što možemo da očekujemo novi model, koji će kombinovati V6 mašinu i moderni elektromotor, što je kombinacija u kojoj je Toyota nenadmašna. Ulazak u kabinu donosi susret sa izuzetno kvalitetnim enterijerom koji donekle podseća na GT86. Sportski volan s tri paoka, presvučen kožom, poseduje male analogne pokazivače na vrhu, što deluje krajnje futuristički, baš kao i sedišta presvučena antilopom. Upadljivi crveni šavovi se protežu duž centralne konzole i pragova vrata. Za jedan sportski dvosed, budući MR2 nudi obilje prostora. Specifikacije koje se tiču info-zabavnog ekrana i sistema asistencije vozaču, još uvek nisu dostupne. Nova Toyota MR2 za 2024. će na tržište najverovatnije pristići sa nekom verzijom hibridnog pogona, što je oblast u kojoj je ova japanska marka nenadmašna. Četvorocilindraš radne zapremine 2.5 litara nameće se kao vrlo verovatna opcija, u kombinaciji sa elektromotorom, a pretpostavlja se da se radi o snazi od 300 do 350 konja. Spekuliše se i o V6 varijanti, koja bi isporučivala oko 400 konja. Nema sumnje da će atraktivan dizajn i obilje snage biti dobitna kombinacija kada je o tržišnom uspehu reč. Naravno, Toyota MR2 neće biti jeftin automobil, ali će biti daleko od toga da bude nedostupna za kupce na zapadu, sa cenom koja će verovatno krenuti od nekih pedesetak hiljada dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume: 1992. Toyota MR2

 

Fantastično sačuvan primerak sa naših prostora, sa zanimljivom istorijom:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krajem sledeće godine možda i nova Toyota MR2

 

toyota ft 25.jpg

 

Po pisanju japanskih medija, nova generacija Toyote MR2 bi navodno mogla da se pojavi krajem 2025. godine (i to sa 1.6 trocilindričnim turbo motorom), ali bi prodaja tog sportskog automobila počela 2026.

 

Japanski mediji pišu o dva različita sportska automobila, jednom potpuno električnom modelu baziranom na Toyoti FT-Se za 2027. i novom MR2 sa SUS motorom koji bi trebalo da bude u prodaji 2026. Japanski Best Car se fokusira na novi MR2 sa centralno postavljenim motorom i pogonom na zadnje točkove. Prema njihovim izvorima, pokretaće ga 1.6 turbo motor sa tri cilindra kao kod GR Corolle i GR Yarisa, sposoban za 300 KS i 370 Nm obrtnog momenta. Očekuje se da će biti u ponudi sa šestostepenim manuelnim i osmostepenim automatskim menjačem. U vezi dizajna, novi MR2 će biti nizak sportski automobil sa dvoja vrata, baš kao i njegovi prethodnici. Izveštaj kaže i da će automobil biti dugačak oko 4.400 mm, širok 1.850 mm, visok 1.230 mm, uz međuosovinsko rastojanje od 2.600 mm i težinu od oko 1.300 kg.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...