loco18 1 Posted February 21, 2017 Pozdrav svima, u pitanju je Tipo 1.4 8V, jedan kolega mi je pričao da na tom motoru može da se odradi dosta toga od mehanike u svrhu povećanja snage jer nema elektronike kao 16V-ski motor. Jer ne bih baš radio chip tuning, nisam baš oduševljen sa tim "štelovanjem" kompjutera itd. Pa ako neko može da mi kaže šta bi moglo sve da se odradi od mehanike? Hvala. Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted February 21, 2017 Svaki motor moze mehanicki da se doradi Jedino je stvar da li ces na kraju to da propratis nekim mehanickim ili elektronskim ubrizgavanjem Ali u ovakvim temama se uvek prvo namece sta ti zelis da postignes, tj koje brojke i koliko para pre svega zelis da ulozis da to postignes, posto mehanicke modifikacije skoro pa da nemaju granice. Verovatno najvise bi dobio za najmanje para da kupis nekog stranca ili lupanog Punta GT 1.4T i prebacis sad da li ceo motor ili delove na svoj jer imaju prakticno isti blok. Sa tim ces skoro pa da dupliras snagu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sasha015 34 Posted February 21, 2017 (edited) Nemq chip tuninga za taj motor :-) Ima tipo dovoljno elektronike. Yugisa ti je sve lepo objasnio,samo sto ce te takav zahvat kostati ko 2 tipa.Totalno neisplativo kao sto je i svako budzenje na tako starom autu neisplativo i rupa bez dna. Lepo vozi to sto imas,odrzavaj ispravno i cisto i sledeci auto kupi jaci ako ti treba. Ako imas visak para i vremena onda samo napred u prepravke.Majstori takve obozavaju. Edited February 21, 2017 by sasha015 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5906 Posted February 21, 2017 Nema se sta dodati^. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 348 Posted February 21, 2017 Eventualno ako ima katalizator da ga ukloni, tu može da se dobije 5 - 7 konja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted February 21, 2017 Ne verujem da moze dobiti cak do ~10% vise ks samo od toga. Mozda sa sportskom izduvnom granom... Mislim za neki fabricki motor, sad naravno gubitak moze biti veci kad se modifikuje jace motor. Zastava je za katalizatorsku verziju deklarisala nekih 3ks razlike u odnosu u one koji ga nemaju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
PremieRacing 5292 Posted February 21, 2017 Ni sa izbacivanjem katalizatora (pogotovo na Tipu iz 90ih), ni sa 'sportskim' izduvom ne moz' da dobijes 10% snage... urbane legende. Mozda se dobije samo bolji odziv na gas pa ti se subjektivno cini da bolje ide i da ima vise snage. Pa onda zbog tog osecaja krenes i vise da ga vrtis i stiskas pa ti se ucini kako je auto poleteo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted February 21, 2017 (edited) SOHC motori dobro reaguju na modifikacije jer se rado vrte zbog malog hoda u odnosu na velicinu klipa Istina 1.4 je verovatno najgora kombinacija ali Zastava je imala prototip 1.4 motora sa ubrizgavanjem i 120ks bez turba Oni stari motori sa 4-1 kolektorom u odnosu na novije sa 4-2-1 izduvnim kolektorom dobiju 5 do cak 10% vise snage u zavisnosti od karburatora (na vecim karburatorima je 4-1 kolektor puno vece zagusenje pa je i veci dobitak)... Inace kad sam rekao sportska grana, mislio sam zajednicki dobitak od skinutog katalizatora i grane u najboljem slucaju. Naravno ono sto nema smisla pricati kod njih, to je bilo sta ispod 3000 obrtaja i bilo kakva potrosnja Tj potrosnju imaju dobru u agresivnoj voznji, ali u penzionerskoj se jedva sta ustedi Edited February 21, 2017 by YUgisa Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 348 Posted February 21, 2017 3 hours ago, YUgisa said: Ne verujem da moze dobiti cak do ~10% vise ks samo od toga. Mozda sa sportskom izduvnom granom... Mislim za neki fabricki motor, sad naravno gubitak moze biti veci kad se modifikuje jace motor. Zastava je za katalizatorsku verziju deklarisala nekih 3ks razlike u odnosu u one koji ga nemaju. Da, ali kod mog Opela koji je bio približne snage kao ovaj Tipo deklarisana deklarisana razlika snage je bila 7 ks. Budući da se s kilometražom katalizator zagušuje korist od njegovog uklanjanja se može samo povećavati. 1 hour ago, PremieRacing said: Ni sa izbacivanjem katalizatora (pogotovo na Tipu iz 90ih), ni sa 'sportskim' izduvom ne moz' da dobijes 10% snage... urbane legende. Mozda se dobije samo bolji odziv na gas pa ti se subjektivno cini da bolje ide i da ima vise snage. Pa onda zbog tog osecaja krenes i vise da ga vrtis i stiskas pa ti se ucini kako je auto poleteo. Nisam ni mislio da će bog zna koliko dobiti, samo sam pomenuo varijantu koja ne bi koštala mnogo, a dala bi bar minimalnu korist. Sve više od toga bi moglo da prebaci cenu celog auta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
PremieRacing 5292 Posted February 22, 2017 7 hours ago, nesa 169 said: Nisam ni mislio da će bog zna koliko dobiti, samo sam pomenuo varijantu koja ne bi koštala mnogo, a dala bi bar minimalnu korist. Sve više od toga bi moglo da prebaci cenu celog auta. Baš tako. Quote Share this post Link to post Share on other sites
loco18 1 Posted February 24, 2017 Hvala svima na odgovorima i sugestijama. Inače razmišljao sam da se odradi radilica, da se spusti glava motora, da se odradi usis, možda da se izvuče još jedna izduvna grana i tako to otprilike. Quote Share this post Link to post Share on other sites