Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
loco18

Fiat Tipo 1.4 8v - Mehaničko povećanje snage

Recommended Posts

Pozdrav svima, u pitanju je Tipo 1.4 8V, jedan kolega mi je pričao da na tom motoru može da se odradi dosta toga od mehanike u svrhu povećanja snage jer nema elektronike kao 16V-ski motor. Jer ne bih baš radio chip tuning, nisam baš oduševljen sa tim "štelovanjem" kompjutera itd. Pa ako neko može da mi kaže šta bi moglo sve da se odradi od mehanike? Hvala. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaki motor moze mehanicki da se doradi :D Jedino je stvar da li ces na kraju to da propratis nekim mehanickim ili elektronskim ubrizgavanjem ;) Ali u ovakvim temama se uvek prvo namece sta ti zelis da postignes, tj koje brojke i koliko para pre svega zelis da ulozis da to postignes, posto mehanicke modifikacije skoro pa da nemaju granice. Verovatno najvise bi dobio za najmanje para da kupis nekog stranca ili lupanog Punta GT 1.4T i prebacis sad da li ceo motor ili delove na svoj jer imaju prakticno isti blok. Sa tim ces skoro pa da dupliras snagu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemq chip tuninga za taj motor :-)

Ima tipo dovoljno elektronike.

Yugisa ti je sve lepo objasnio,samo sto ce te takav zahvat kostati ko 2 tipa.Totalno neisplativo kao sto je i svako budzenje na tako starom autu neisplativo i rupa bez dna.

Lepo vozi to sto imas,odrzavaj ispravno i cisto i sledeci auto kupi jaci ako ti treba.

Ako imas visak para i vremena onda samo napred u prepravke.Majstori takve obozavaju.

Edited by sasha015

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eventualno ako ima katalizator da ga ukloni, tu može da se dobije 5 - 7 konja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne verujem da moze dobiti cak do ~10% vise ks samo od toga. Mozda sa sportskom izduvnom granom... Mislim za neki fabricki motor, sad naravno gubitak moze biti veci kad se modifikuje jace motor. Zastava je za katalizatorsku verziju deklarisala nekih 3ks razlike u odnosu u one koji ga nemaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ni sa izbacivanjem katalizatora (pogotovo na Tipu iz 90ih), ni sa 'sportskim' izduvom ne moz' da dobijes 10% snage... urbane legende. Mozda se dobije samo bolji odziv na gas pa ti se subjektivno cini da bolje ide i da ima vise snage. Pa onda zbog tog osecaja krenes i vise da ga vrtis i stiskas pa ti se ucini kako je auto poleteo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

SOHC motori dobro reaguju na modifikacije jer se rado vrte zbog malog hoda u odnosu na velicinu klipa;) Istina 1.4 je verovatno najgora kombinacija ali Zastava je imala prototip 1.4 motora sa ubrizgavanjem i 120ks bez turba :D Oni stari motori sa 4-1 kolektorom u odnosu na novije sa 4-2-1 izduvnim kolektorom dobiju 5 do cak 10% vise snage u zavisnosti od karburatora (na vecim karburatorima je 4-1 kolektor puno vece zagusenje pa je i veci dobitak)... Inace kad sam rekao sportska grana, mislio sam zajednicki dobitak od skinutog katalizatora i grane u najboljem slucaju. Naravno ono sto nema smisla pricati kod njih, to je bilo sta ispod 3000 obrtaja i bilo kakva potrosnja :D Tj potrosnju imaju dobru u agresivnoj voznji, ali u penzionerskoj se jedva sta ustedi :D

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, YUgisa said:

Ne verujem da moze dobiti cak do ~10% vise ks samo od toga. Mozda sa sportskom izduvnom granom... Mislim za neki fabricki motor, sad naravno gubitak moze biti veci kad se modifikuje jace motor. Zastava je za katalizatorsku verziju deklarisala nekih 3ks razlike u odnosu u one koji ga nemaju.

Da, ali kod mog Opela koji je bio približne snage kao ovaj Tipo deklarisana deklarisana razlika snage je bila 7 ks. Budući da se s kilometražom katalizator zagušuje korist od njegovog uklanjanja se može samo povećavati.

1 hour ago, PremieRacing said:

Ni sa izbacivanjem katalizatora (pogotovo na Tipu iz 90ih), ni sa 'sportskim' izduvom ne moz' da dobijes 10% snage... urbane legende. Mozda se dobije samo bolji odziv na gas pa ti se subjektivno cini da bolje ide i da ima vise snage. Pa onda zbog tog osecaja krenes i vise da ga vrtis i stiskas pa ti se ucini kako je auto poleteo. 

Nisam ni mislio da će bog zna koliko dobiti, samo sam pomenuo varijantu koja ne bi koštala mnogo, a dala bi bar minimalnu korist. Sve više od toga bi moglo da prebaci cenu celog auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, nesa 169 said:

Nisam ni mislio da će bog zna koliko dobiti, samo sam pomenuo varijantu koja ne bi koštala mnogo, a dala bi bar minimalnu korist. Sve više od toga bi moglo da prebaci cenu celog auta.

 

Baš tako.   :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala svima na odgovorima i sugestijama. Inače razmišljao sam da se odradi radilica, da se spusti glava motora, da se odradi usis, možda da se izvuče još jedna izduvna grana i tako to otprilike. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...