Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Evo zašto nije dobro voziti sa manje od pola rezervoara goriva

Recommended Posts

161876-rezervoar.jpg

 

Optimalna situacija za zdravlje vašeg vozila je ta da ne vozite s manje od polupunog rezervoara goriva da ne bi oštetili motor, naročito ako imate stariji automobil, Jedna od stvari koje bi prilikom vožnje svakako trebalo izbegavati jeste vožnja sa malo goriva u rezervoaru goriva. Odnosno, rezervoar goriva nikad ne bi trebalo da bude prazan više od polovine kapaciteta jer tako čuvate zdravlje motora svog vozila. Kada je rezervoar goriva prazan većim delom svog volumena, u njemu se kondenzuje voda zbog razlike u temperaturama.

 

Ovlašćeni sudski veštak za vozila i saobraćaj Goran Husinec navodi da on štetno deluje i na benzince i na dizelaše. ''Voda u sistemu ubrizgavanja goriva je jedan od najvećih neprijatelja vašeg motora jer izaziva prevremenu koroziju sistema za ubrizgavanje i probleme u radu motora. Navedeno je najopasnije u prelaznim vremenskim periodima, kada su, kao sada, noćne temperature ispod nule, a dnevne iznose i preko desetak stepeni Celzijusa. Najveća opasnost su rezervoari velikih automobila koji imaju zapreminu i po 100 litara. To su velika ''prazna burad'' puna vodenog kondenzata'', kaže Husinec.

Dodaje i da je problem još izraženiji kod starijih vozila jer su njihovi rezervoari napravljeni od lima, za razliku od plastičnih, kakve imaju moderni automobili. ''Lim zbog navedenog korodira i rđa se meša s gorivom. To veoma često dovodi do kvara Bosch pumpe pa neretko vozilo stane u saobraćaju baš u trenutku kada se vozi većim brzinama, pri čemu je velik protok goriva kroz sistem ubrizgavanja.'' Ovu pojavu mehaničari u žargonu zovu ''studentski sindrom'' jer studenti zbog nedostaka novca obično voze svoje automobile na rezervi. Navedeno se dešava veoma često i vozilima koja se sezonski upotrebljavaju, kao što su kamperi’, izjavio je Husinec.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve ovo ujedno znači i da ne treba ostaviti auto bez vožnje duže vreme, naročito ako je dizelaš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada sam u nekoj od opstih tema pominjao da je (pored ostale pripreme) zimi pozeljno imati sto vise kvalitetnog goriva u rezervoaru iz vise razloga, javljali su se ljudi koji kazu da su to "lovacke price" i da nema nikakve veze da li je kolicina pri dnu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, i ono ''kvalitetnog'' treba naročito naglasiti, jer kad benzin duže vreme stoji u rezervoaru bez potrošnje on gubi oktane. Osim vozila koja se duže ne voze ovim su ugrožena i ona koja se voze na plin, jer tu se benzin sipa retko. Zato ja svako drugo sipanje radim s benzinom od 98 oktana.

Majstor koji mi radi pumpe čak ima poseban merač kojim meri oktane i neki rezultati posebno kod plinaša su bili katastrofalni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ja ne znam ali logicno mi dodje da se bucka, zar ne? Onda i to trunje pliva po gorivu. Verovatno da ono sto je bas teze padne na dno ali ako ima prljavstine po meni mora da pliva :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vozim uvek svaki auto od vrha do dna, mrzi me da idem cesto na pumpu. Volim i kad auto ima veliki rezervoar, mada obicno ta vozila puno i trose. Da se ja pitam ja bih i u a3 stavio 70l rezervoar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko je vas rastavljalo rezervoar :D Kod mene za 13 godina koliko je auto kod mene, nema niceg prljavog u rezervoaru :D  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam jednom sam skinuo sa vitare rezervoar (42 litra ) i prosuo sve iz njega ... Neverovatan "sadržaj"  :)

A kada god bih sam menjao i filter goriva na mom HDI-u, ono gorivo koje bi preostalo u starom filteru bih posle izasuo u neku plastičnu flašu ili teglu, da ga "pregledam". Svašta je unutra znalo biti  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/22/2020 at 2:00 PM, milandjbg said:
I zakljucak da li treba voziti na razervi???
I jel stvarno pumpa ne vuce do kraja??
Posto sam ja cesto na rezervi,bas me zanima?

Ne treba voziti na rezervi, na puno vozila princip hladjenja pumpe goriva ide preko goriva samog pa tako da kada ga malo ima ne moze lepo ni da hladi pumpu. Da li pumpa vuce do zadnje kapi, ne znam, mislim da ne vuce.
 

Ja kod mene menjam sam filter goriva ( nafte) i uvek ga iscedim u providnoj flasi posto me bas interesuje da li i koliko ima vode( ko vozi stila zna zasto :D ) koje je boje nafta i ostalo. Do sada nikada nisam naisao ni na prisustvo vode niti nekih cestica vidljivih golim okom. Nafta je bila cista, prozirna bas kao i na pistolju na pumpi. Sad, verovatno ima necega u sacu filtera sto ne moze da se vidi dok se ne otvori ali i on je zut iznutra kad ga pogledam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koja je optimalna količina goriva u rezervoaru najbolja za ''zdravlje'' automobila?

 

161876-rezervoar 01.jpg

 

Danas je zbog divljanja cena goriva sve veći izazov napuniti pun rezervoar vozila. Isto tako, ponekad je reč samo o nedostatku vremena ili našoj komociji za (ne) punjenje punog rezervoara, i obično se puni do vrha pre nekog dužeg puta. Međutim, takva praksa nije dobra, zna to većina iskusnijih vozača, jer imati više goriva u rezervoaru vašeg automobila je u stvari važnije nego što mislite, i ne tiče se samo problema sa rezervoarom, već i generalnog ''zdravlja'' vašeg automobila. Pritom, što je automobil stariji to je taj problem veći zbog potrošenosti i osetljivosti komponenti. Jednostavno, vožnja većinu vremena na rezervi ili ''blizu lampice'' nije najbolja praksa.

 

Zato je za početak važno shvatiti kako funkcioniše veza rezervoar za gorivo - motor. Naime, rezervoar goriva uključuje i pumpu koja je povezana sa sistemom paljenja. Pumpa se greje dok radi, a kada je potopljena u gorivo u rezervoaru, ono na nju deluje kao rashladno sredstvo da bi pregrejavanje bilo što manje. Ako u rezervoaru imate manje od četvrtine goriva, pumpa će se veoma grejati i posredno otkazati pre svog ''roka''. Štaviše, vožnja sa većinom praznim rezervoarom goriva stvara kondenzaciju, a ta pojava razređuje gorivo i izaziva rđu. To dalje dovodi i do drugih problema. Ako se vozite sa relativno praznim rezervoarom, pumpa za gorivo će početi da sakuplja sve nečistoće s dna rezervoara. To uključuje sediment od prljavog goriva i kondenzaciju iz rezervoara što može može da ošteti pumpu za gorivo.

 

Zato sve dok imate najmanje četvrtinu rezervoara stvari funkcionišu kako treba. Filter se ne zagreva, motor ne radi tako teško, a oboje pomaže za veću kilometražu. Ako četvrtinu vašeg rezervoara držite punim, produžićete vek trajanja komponenti sistema goriva.

Možda je vreme da prekinete s navikom korišćenja poslednje kapi goriva da biste se prisilili na dolivanje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...