neshaoct 9704 Posted November 8, 2021 Poseban M model će sigurno doći, kaže bivši šef BMW M divizije BMW nema problem da govori o budućem portfoliju. Bavarska kompanija je već najavila izvesne performantne modele poput M3 CS i M4 CSL, kao i novog hibridizovanog i čisto baterijskog modela, koji će se pridružiti iX krosoveru. Ipak, u poslednjem intervjuu, bivši šef BMW M divizije, Markus Flaš, obelodanio je da kompanija vredno radi na budućoj M perjanici. U razgovoru za Auto Motor und Sport, Flaš je rekao da će se novi, visokoperformantni, zasebni M model, u duhu M1 ikone, pridružiti proizvodnoj liniji u bliskoj budućnosti. ''Pa, definitivno ćemo imati nezavisni M model ponovo'', rekao je Flaš. Međutim, da li će se zaista raditi o rasnom sportskom automobilu poput M1 ili nečemu potpuno drugačijem, ostaje nam da vidimo. ''U srži naše marke su i dalje trkanje i visoke performanse na drumu'', dodao je on. ''Međutim, takođe želimo da zadržimo kupce koji vole ekspresivan luksuz. Sa M8 i njegovim derivatima, već smo to uspeli u nekim slučajevima, ali postoji segment u kojem se mnogo toga dešava, a u kojem nemamo predstavnika. Ne mogu da kažem više o tome.'' Špijunske fotografije i procureli detalji obelodanjuju da BMW vredno radi na hibridnom M SUV-u, koji će debitovati 29. novembra. Neki zveštaji kažu da će ovaj SUV biti ''M perjanica'' sa preko 700 konja, s tim što će njegova proizvodnja startovati u Spartanburgu u Južnoj Karolini u toku sledeće godine. Suprotstavljene vesti kažu da će ovaj novi SUV poneti X8 bedž a ne ''XM'' kako je inicijalno sugerisano. Budući da će se proizvodnja odigravati u Spartanburgu, domu BMW-a X7, teško da će ovaj SUV biti poseban M model o kojem govori Flaš. Naravno, svi se nadamo da će BMW konačno lansirati rasni supersportski automobil, ali za sada nema informacija o tome o čemu bi moglo da se radi kada je reč o novom M modelu. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted November 11, 2021 BMW oznake U svom zvaničnom podcastu nazvanom Changing Lanes, BMW objašnjava kako su automobili nazvani. Stari, jednostavni dani kada su cifre u sredini predstavljale zapreminu motora uglavnom su nestali, a primer koji navodi BMW je model 745Le - 7 se još uvek odnosi na seriju modela, u ovom slučaju Seriju 7, sa neparnim brojevima za oznaku konvencionalnih modela, dok su parni obično rezervisani za sportske kupee. Posle prve brojke postaje stvarno zanimljivo jer cifre u sredini, 45 u ovom slučaju, ne predstavlja zapreminu motora, budući da 745e ne pokreće 4.5 motor. Umesto toga, BMW modeli su rangirani po snazi u kilovatima, a vozila od 300 do 350 kW (400-470 konja) spadaju u kategoriju 45. To bi moglo da zvuči zbunjujuće, ali BMW tvrdi da je to bilo potrebno s obzirom na to koliko su danas raznoliki pogonski agregati, s puno dostupnih benzinskih, dizel, blagih hibrida i plug-in hibridnih konfiguracija. Poslednje slovo ne bi trebalo da bude misterija jer ''e'' predstavlja plug-in hibrid, slično kao što i označava automobile sa ubrizgavanjem benzina, a ''d'' za dizelaše. Na slici je verzija 745Le, a ''L'' znači da je u pitanju produžena verzija limuzine. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted November 25, 2021 Špijuniran BMW i5 - električna verzija Serije 5 BMW radi na novoj generaciji serije 5, koja treba da bude lansirana 2023. Poput nekih srodnih modela, i popularna bavarska limuzina će dobiti električnu verziju, za koju se očekuje da će biti nazvana i5. Po prvi put su dostupne fotografije enterijera budućeg elektromobila. Kao što se da primetiti, BMW i5 (2024.) će se osloboditi fizičkih dugmića u korist ekrana osetljivih na dodir. Birač menjača će biti manji od onog koji možemo da vidimo u aktuelnim BMW-ovim modelima. Prekidači i dugmići s volana će takođe biti uklonjeni, sem dva namenska prekidača koji izgledaju poput točkića za skrolovanje na kompjuterskim miševima. Ono što je takođe primetno je novi dizajn volana, kao i modifikovana centralna konzola. Ostatak kontrolnih jedinica na upravljaču dolazi u vidu platforme osetljive na dodir, na šta smo se već navikli kod novijih BMW-a. Dizajn spoljašnjosti krasi forma tipična za automobile bavarske marke. Ono što možemo primetiti je drugačiji stil linije prozora na vratima, dok se ručke vrata takođe razlikuju u odnosu na ono što možemo pronaći da aktuelnoj seriji 5. Očekuje se da će nova generacija BMW-a Serije 5 biti nazvana G60, kao i da će biti predstavljena za modelnu 2024. godinu, što znači da će biti predstavljena 2023. Pored i5 električne varijante, BMW će takođe ponuditi i konvencionalne i plug-in hibridne pogonske sklopove. Prototip koji možemo da vidimo je čisto električni model, na šta jasno ukazuju nalepnice sa strane. Smatra se da će BMW i5 dobiti iste specifikacije kao i xDrive 40 varijanta BMW-a iX. To uključuje konfiguraciju sa dva elektromotora sa do 300 konja, bateriju od 70 kWh i autonomiju preko 400 kilometara. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted January 26, 2022 BMW spaja Seriju 4 i 8 u novu Seriju 6? BMW navodno planira napraviti promene kada je reč o ponudi modela, najviše zbog situacije na tržištu, odnosno potražnje. Potražnja za coupeima i kabrioletima je opala u proteklim godinama, i čini se da kupci izbegavaju manje praktične automobile i da se okreću SUV-ovima i crossoverima. Zbog toga su kompanije napravile određene poteze, a među njima je i Mercedes koji ne samo da je ugasio S-Klasu Coupe i kabriolet, nego i AMG GT Roadster, i SLC. Pored toga, veruje se da će dvovratne verzije C-Klase i E-Klase biti spojene u jedan model pod oznakom CLE. BMW bi mogao uraditi nešto slično, ako je verovati glasinama i automobilističkim magazinima koji tvrde da Serija 4 Coupe i kabriolet, kao i Serija 8 Coupe i kabriolet neće dočekati novu generaciju, nego da će se dve porodice ''spojiti'' u novu Seriju 6 od 2026. godine. Serija 6 je još uvek tu jer BMW i dalje na nekim tržištima prodaje Gran Turismo kao alternativu Seriji 5 Touring. i verovatno je samo pitanje vremena kada će GT biti penzionisan. I dok se Serija 4 Gran Coupe ne spominje, njen veći brat Serija 8 Gran Coupe, postaće deo porodice Serije 7 verovatno kao elegantnija alternativa tradicionalnom sedanu. Revitalizacija Serije 6 ima smisla s obzirom da ovo ime ima važan istorijski značaj za bavarski brend. Najverovatnije će biti bazirana na Neue Klasse platformi, što znači da će biti fokusirana na elektrifikaciju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted May 31, 2022 BMW Serije 1 i Serije 2 Gran Coupe Edition ColorVision Tema ''50 godina M'' se nastavlja. I kompaktna BMW klasa ima koristi od ovoga, i to u vidu novih specijalnih verzija ''Edition ColorVision''. ColorVision Edition paket pomaže BMW-u Serije 1 i Serije 2 Gran Coupe da postignu povećanje sportskog karaktera u pogledu upravljanja i izgleda. Edicija uključuje, između ostalog, metalik boju i kožnu unutrašnjost u ekskluzivnom dvobojnom dizajnu. Veliki, trodelni donji usis vazduha u prednjem braniku, tamni umetak kod difuzora i otvori za vazduh pozadi, kao i M Shadow Line okviri visokog sjaja obezbeđuju moćan izgled. 18-inčni M točkovi od lake legure i u crno-srebrnoj verziji, koji su dostupni samo za vozila iz ovog izdanja, daju dodatnu ekskluzivnu notu. BMW M 50 Years amblemi za haubu, poklopac prtljažnika i točkove su takođe dostupni na zahtev i bez dodatne naknade. M sportsko oslanjanje (auto je niži za 10 milimetara) i M sportsko upravljanje optimizuju potencijal dinamike vožnje oba modela. Baš kao i sadržaj M Sport modela, metalik boja je takođe uključena u listu opreme Edition ColorVision. Postoji osam boja eksterijera koje možete izabrati za ovu Seriju 1 i Seriju 2 Gran Coupe. BMW Individual boje, uključujući mat varijantu Frozen Pure Grey, takođe su dostupne kao opcija. Ekskluzivni deo njihove opreme je Dakota kožna unutrašnjost u dvobojnoj verziji. Dostupana je u kombinacijama boja crna/magma crvena i crno/bela, ima izvezen natpis ''Edition'' i kombinovan je sa M sportskim sedištima za vozača i suvozača, koja podržavaju dinamičan stil vožnje sa integrisanim naslonima za glavu i širokim bokovima. M kožni multifukcionalni volan, obloge u boji antracita, M pedale od nerđajućeg čelika i M oslonac za nogu vozača takođe doprinose sportskom duhu u unutrašnjosti vozila ovog izdanja. Paket sa ambijentalnim osvetljenjem i patosnicama sa specifičnim oznakama takođe su deo Edition ColorVision serije. Tu su i ekskluzivni paneli na pragovima vrata sa dizajnerskim površinama koje nose natpis ''Edition''. Edition ColorVision je dostupan za sve varijante BMW-a Serije 1 i BMW-a Serije 2 Gran Coupe sa izuzetkom BMW-a 128ti. Za kompaktni model sa petoro vrata na raspolaganju su tri benzinska i tri dizel motora, dok su za kupe sa četvoro vrata dostupna dva benzinska i tri dizel motora. Pored toga, vrhunski modeli BMW M135i xDrive i BMW M235i xDrive Gran Coupe sa 306KS takođe se mogu konfigurisati kao Edition ColorVision. Edition ColorVision izdanje Serije 1 i 2 Gran Coupea će biti dostupno od jula 2022. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted June 14, 2022 AC Schnitzer 35 Years paket AC Schnitzer proslavlja 35 godina svog rada na BMW-ovim modelima, a to obeležava specijalnim paketom poboljšanja koji je dostupan za niz različitih modela. Tjuner će ponuditi svoj 35 Years paket koji podrazumeva prednji spliter i pragove u crnoj sjajnoj boji, kao i 35 Years AC Schnitzer nalepnice. Svi dodaci su pokazani na BMW Seriji 3 Touring, Seriji 4 kabriolet i Seriji 5. Bela Serija 3 na fotografijama je takođe dobila prednji spliter, pragove i 35 Years nalepnice. Serija 3 Touring ima dva različita seta felni koji dodatno unapređuju izgled. Serija 4 ''uživa'' iste promene uključujući novi prednji spliter, pragove i nalepnice, kao i isti set felni viđen na karavanskoj verziji Serije 3. Serija 5 je profitirala sa najviše poboljšanja, pa uz novi spliter i pragove ima i redizajnirane elemente prednjeg spojlera. AC Schnitzer prodaje komponente za BMW, Mini i Toyotu od 1987. godine, i stekao je ime zahvaljujući svojim sjajnim tjuning paketima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted August 20, 2022 Kakav će biti novi BMW M3? BMW planira da 50% njegove globalne prodaje bude električno do 2030. godine, a na određenim tržištima (uključujući Veliku Britaniju i najverovatnije EU) neće moći da proda nijedan automobil sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem nakon 2035. To znači da će čak i M automobili na kraju morati da pređu na potpuno električni pogon. Šef BMW M Frank van Meel je britanskom Autocaru dao prve naznake o prioritetima brenda dok se priprema za budućnost i sugerisao da će M3 i u post-benzinskoj eri ostati veran svojoj davno uspostavljenoj formuli. ''Priča o M3 je večna'', rekao je van Meel. ''Svaki put kada promenimo priču o motoru, sa četvorocilindarskog na šestocilindrični preko osam cilindara na šestocilindrični i turbopunjač, priča se nastavlja. Možda će biti električni - ali ako bude, uvek će biti M3. Bez obzira na pogonski sklop, uvek treba da budete u mogućnosti da vozite naše automobile i da znate da su to M automobili. Izdržali smo test vremena već 50 godina i nastavićmo tako.'' Intrigantno je dodao: ''Voleo bih da vidim elektrifikovane M modele u budućnosti - hibridne i čisto električne, ali ako ih napravimo, oni će biti toliko revolucionarni da ćete reći: 'Ovo je ludo, nisam to očekivao.' Upravo smo razgovarali sa kupcima i povratne informacije su da 90-95% njih nije briga u kom pravcu idemo na pogon. Oni samo žele M auto. Da, neki kažu da ako ne napravimo V8, oni odlaze, ali to je u redu: ja to poštujem'', rekao je van Meel. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted August 20, 2022 BMW otvoren za električni superautomobil? Iz BMW-a su nagovestili da bi mogli da naprave model u stilu ikoničnog M1, a koji bi imao oblik elektrifikovanog superautomobila. M odeljenje se trenutno priprema da krene u program brze elektrifikacije, sa elektrifikovanim modelima, uključujući buduće varijante BMW M5 i BMW M3, kao i planiranim SUV rivalom za Lamborghini Urus. Možda i najznačajnije za BMW fanove, u kompaniji nisu isključili ni električni superautomobil, inspirisan M1, uprkos tome što su otkazali rani projekat pre tri godine. U 2019. godini, BMW je naime pokazao Vision M Next hibridni koncept superautomobila kao indikaciju šta da očekujete od njihovih elektrifikovanih sportskih automobila. U to vreme se očekivalo da uđe u proizvodnju kao duhovni naslednik M1. Ipak, ubrzo nakon toga, počeli su da kruže izveštaji da je projekat otkazan zbog zabrinutosti oko troškova istraživanja i razvoja, kao i niskog prodajnog potencijala. Međutim, šefovi BMW-a ostaju otovoreni za više posebnih M modela, što potencijalno otvara vrata za ponovno razmatranje koncepta superautomobila. Šef BMW-a M Frank van Meel je za britanski Autocar rekao i ovo: ''To je uvek nešto čime možemo da se pozabavimo. Kao automobilisti, uvek sanjamo da napravimo takve automobile. To ne znači da ćemo ih napraviti, ali nastavljamo da istražujemo te ideje.'' Činjenica da Vision M nikad nije ostvaren ''ne znači da ne razmišljamo o supersportskom automobilu'', rekao je on. ''Uvek pokušavam da shvatim kako bi to funkcionisalo.'' preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted September 16, 2022 BMW Dune Taxi Na YouTube kanalu BMW Middle East je objavljen video u kome je prikazan BMW Dune Taxi, koji međutim nije predviđen za serijsku proizvodnju. Dune Taxi je dakle potpuno električni terenski automobil koji liči na Extreme E trkačko vozilo, što je možda i nagoveštaj da BMW planira da uđe u Extreme E off-road šampionat. Kako bilo, vozilo ima gullwing vrata, krovni snorkel, LED svetla, podignute blatobrane, nisku liniju haube, zaštitni kavez... Dune Taxi raspolaže sa 544KS i 1.000 Nm obrtnog momenta, dok je pogon na sva četiri točka. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted September 25, 2022 BMW koristi plastiku recikliranu iz starih ribarskih mreža za nove modele BMW je najavio da će modeli koji su deo vozila Neue Klasse koje namerava da predstavi 2025. godine sadržavati delove izrađene korišćenjem recikliranih ribarskih mreža i užadi. Iako to možda ne zvuči tako novo, proizvođač automobila u stvari koristi ekskluzivnu tehniku koja se ne koristi nigde drugde u automobilskoj industriji. Partnerstvom sa danskim PLASTIX-om, BMW je pomogao u razvoju nove tehnike obrade koja omogućava pretvaranje starog pomorskog otpada u plastične granule. Taj sirovi materijal se zatim može dodati novoj plastici i oblikovati u ukrasne delove koji su dovoljno čvrsti da se ugrade u unutrašnjost ili spoljašnjost vozila. Možda ste već upoznati sa konceptom recikliranja ribarskih mreža i užadi, jer je korišćen u drugim vozilima, kao što su BMW iX i novi X1, kao i u vozilima drugih proizvođača poput Mercedesa. Taj materijal, poznat kao ECONYL, napravljen je od pomorskog otpada, materijala od starih podnih obloga i zaostalog otpada iz proizvodnje plastike. Međutim, trenutno se materijal uglavnom prede u vlakna i utka u automobilske tepihe. Ova nova strategija omogućava da se reciklirani materijal po prvi put koristi u procesu injekcijskog presovanja. To smanjuje upotrebu nove plastike u ukrasnim delovima do 30 posto, smanjujući njihov ugljenični otisak za oko 25%. To takođe znači da se skuplja više starih mreža i užadi, čime se sprečava njihovo odbacivanje u more. BMW kaže da će koristiti ovu novu, ekološki prihvatljiviju plastiku u delovima koji su vidljivi na vozilima Neue Klasse. Kao deo širih ekoloških ciljeva proizvođača automobila, nada se povećanju upotrebe recikliranog materijala u termoplastici sa 20% na 40% do 2030. godine. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted September 26, 2022 BMW i1 stiže 2027. a BMW i2 2028. godine Nakon osam godina proizvodnje, BMW je nedavno rekao ''auf wiedersehen'' i3, nakon proizvodnje 250.000 jedinica ovog nesvakidašnjeg modela, u svakom slučaju nesvakidašnjeg po standardima bavarske marke. Ova slovno-numerička oznaka živi i dalje u Kini, a pripada električnoj seriji 3 sa produženim međuosovinskim rastojanjem, dok Evropa i drugi regioni dobijaju iX1. Međutim, nijedan od ova dva modela nije direktan naslednik kontroverznog gradskog elektromobila. Čini se da ulazni EV bavarske marke neće u prodaju ući uskoro, bar tako tvrdi jedan poznati insajder. Član Bimmer Post foruma pod nadimkom ''ynguldyn'', smatra da će ne jedan, već dva ulazna električna BMW-a biti lansirana u drugoj polovini dekade, a oba će se proizvoditi u Nemačkoj. Kolo vodi i1, koji navodno nosi kodni naziv ''NB0'', a na proizvodne linije će pristići u novembru 2027. BMW i2 (''NB8'') će uslediti u julu 2028. a oba modela bi trebalo da budu u proizvodnji do 2035. Ovaj električni duet će naravno počivati na Neue Klasse platformi i poslužiće kao električni ekvivalenti serije 1 i serije 2. Dotična arhitektura je konstruisana tako da može da ponudi i prednji pogon, pored pogonskih postavki na zadnje ili sve točkove, budući da će biti implementirana kroz čitavu gamu. BMW i1 će takođe pristići u formi hečbeka ili sedana, s obzirom na to da iX1 već postoji u formi krosovera. Kada smo već kod njega, smatra se da će druga generacija ovog modela na NE arhitekturi ući u proizvodnju u julu 2027. BMW i2 predstavlja nešto veću nepoznanicu, s obzirom na to da bi mogao da preuzme jedno od sledećih obličja: serija 2 Coupe, serija 2 Gran Coupe ili serija 2 Active Tourer, gde bi u svakom slučaju u igri bio čisto električni pogon. Ipak, proći će izvesno vreme pre nego što se ti automobili nađu na putevima, jer je kompanija fokusirana na lansiranje Neue Klasse 2025. s modelima serije 3 i X3. Čak i uz činjenicu da će NE prepoloviti proizvodne troškove, manji i samim tim jeftiniji električni automobili neće biti tako profitabilni za BMW kao što je to slučaj sa i3 limuzinom ili iX3, da ne govorimo o iX7 koji je još uvek u domenu glasina. Ovi budući elektromobili će iskoristiti BMW-ovu baterijsku tehnologiju šeste generacije, prebacujući se s prizmatičnog na cilindričan oblik. Povećanje autonomije od 30% i brže punjenje, takođe su deo obećanja, uz smanjenje emisije štetnih gasova generisane u okviru procesa proizvodnje za čak 60%. Na kraju, nedavni izveštaj istog izvora spekuliše da je u planu iX4, ali ne i nova generacija X4 s motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted October 1, 2022 BMW 3.0 CSL stiže u novembru Šef BMW M Frank van Meel je krajem juna sa nekoliko slika potvrdio da se legendarni 3.0 CSL zaista vraća, a sada neki izvori pominju da će njegova promocija biti održana tokom novembra. Automobil će debitovati pre kraja ove godine, kao kulminacija proslave 50. godišnjice M divizije. 2022. je već bila godina puna događaja s obzirom da smo videli M4 CSL i M3 Touring, ali ima još mnogo toga jer pre BMW-a 3.0 CSL stižu novi M2 i serijski XM. Prema pouzdanim izvorima, savremeni ekvivalent 3.0 CSL (Competition Sport Lightweight) će biti baziran na M4 CSL-u, ali sa nekoliko važnih izmena. Za početak, očekuje se da će izgubiti osmostepeni automatski menjač u korist šestostepenog manuelnog menjača uz zadržavanje konfiguracije sa pogonom na zadnje točkove. Neki izvori navode da u BMW M planiraju šestocilindrični motor sa oko 600 konjskih snaga. To bi predstavljalo skok od 50KS u odnosu na M4 CSL. Još uvek nema reči o obrtnom momentu, ali S58 motor generiše 650 Nm između 2.750 i 5.950 obrtaja u M4 CSL. Sem toga, BMW 3.0 CSL će biti i nekih 75 kg lakši od M4 CSL-a, dok će do 100 km/h ubrzavati za 3.5 sekundi. 3.0 CSL samo sa ručnim menjačem i zadnjim pogonom će imati karoseriju napravljenu u retro stilu, verovatno inspirisanu konceptima 3.0 CSL i 3.0 CSL Hommage R od pre nekoliko godina. Iako pod šarenom kamuflažom, automobil ne može da prikrije veliko krilo i krovni spojler. Iako je maska za ''bubrege'' prilično velika, manje je polarizirajuća u poređenju sa drugim M4 modelima. Dvostruki okrugli usisnici vazduha su očigledan povratak na originalni 3.0 CSL iz 1970-ih. Kao što je to obično slučaj sa sličnim projektima, proizvodnja će biti izuzetno ograničena. Pominje se da će biti napravljeno samo 50 automobila, od čega će 30 jedinica ostati u Evropi, a osam će biti isporučeno u Aziji. Za sada nije poznato kuda ide preostalih 12 vozila, ali je poznato da nijedan neće doći u Sjedinjene Američke Države. Proizvodnja bi navodno trebalo da počne u novembru, a prvi automobili će biti isporučeni početkom sledeće godine. Što se cene tiče, 3.0 CSL bi trebalo da košta 750.000 evra. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted October 2, 2022 Novosti u BMW gami Uz premijeru novog XM-a i doteranog Z4 roadstera, BMW je ove nedelje proširio i ponudu kod nekoliko svojih modela. Pažnju privlači bazna 216i verzija kod Serije 2 Active Tourer. Ova verzija pod haubom ima 1.5 trocilindrični benzinski motor sa 122KS i 230 Nm (uz 7-stepeni automatik i prednji pogon), do 100 km/h ubrzava za 10.3 sekunde i ima potrošnju goriva od 6.2 l/100 km. Cene u Nemačkoj kreću od 34.000 evra. Kod novog X1 su i dva nova blaga hibrida. Benzinski X1 sDrive20i sa 170KS do 100 km/h stiže za 8.3 sekunde, dok dizelski X1 xDrive20d sa 163KS i pogonom na sva četiri točka do stotke ubrzava za 7 sekundi. Druge promene u BMW-ovoj paleti uključuju Innovation Package za Seriju 1 i 2 serije Gran Coupe koji se sastoji od digitalnog ključa, dvozonske klime, električnih sedišta, head-up displeja, bežičnog punjenja telefona i prilagodljivih LED farova. U novembru startuje i prodaja nove bazne verzije električnog modela i4. U pitanju je BMW i4 eDrive35 koji donosi pristupačniju cenu zahvaljujući manjoj bateriji i dometu. Ukratko, i4 eDrive35 ima zadnji pogon, 286KS i 400 Nm obrtnog momenta, bateriju od 70.2 kWh (66 kWh neto) i domet od 483 km. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 6 sekundi, dok punjenje do 80% kapaciteta baterija na brzom punjaču traje 32 minuta. U ponudi nove Serije 7 (G70) je i dizel varijanta BMW 740d i standardnom potrošnjom od 6.1 do 6.8 litara prema WLTP-u. Glavni izvor snage je šestocilindrični redni dizelaš B57 zapremine 3.0 litra. Dizel motor ima 286KS, ali je podržan i 48-voltnim električnim sistemom druge generacije. Njegov električni motor nudi 18KS i do 200 Nm obrtnog momenta. To znači da vozač novog BMW-a 740d ima na raspolaganju više od 300KS i sistemski obrtni moment od 670 Nm. BMW 740d, koji je dostupan sa osmostepenim automatskim menjačem i xDrive pogonom na sva četiri točka, ubrzava od 0 do 100 km/h za 5.8 sekundi uprkos masi od 2.180 kg i bez napora dostiže maksimalnu brzinu od 250 km/h. Automobil se već može naručiti i prodaje se u Nemačkoj po ceni od 114.300 evra. Uskoro u prodaju kreće i M760e sa Plug-in hybrid pogonom. Ovde imamo redni 3.0 šestocilindrični motor koji razvija 380KS i 520 Nm, a u kombinaciji sa električnim motorom M760e nudi ukupnu snagu od 571KS i 800 Nm (ubrzanje do 100 km/h traje 4.3 sekunde). Litijum-jonska baterija ima upotrebljivi kapacitet od 18.7 kWh, što je dovoljno za maksimalni domet u WLTP ciklusu do 85 kilometara. Ova ''sedmica'' će u Nemačkoj moći da se naruči od 12. oktobra, po ceni od 144.000 evra. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted October 6, 2022 BMW širi porodicu električnih SUV-ova s četiri nova modela BMW je predao aplikaciju iz koje se vidi da namerava da proizvede četiri potpuno nova električna SUV-a. Reč je o modelima iX6, iX7, iX8 i iX9, čija imena su registrovana u Nemačkoj, a koja slede BMW-ov način imenovanja električnih SUV-ova. Ova imena su se prvi put pojavila pre pet godina, ali pre nego što je elektrifikacija uzela zamah u industriji. Aplikacija za zaštitu imena je pokazatelj da je BMW intenzivirao razvoju svoje ponude električnih SUV-ova. Svi pomenuti modeli su veći od modela iX3, a iX6 je verovatno vozilo srednje veličine dok ostali pripadaju full-size segmentu. Međutim, dok iX6 i iX7 lako imaju smisla, manje je jasno koju formu će uzeti iX8 i iX9. BMW iX6 bi trebao da bude električni SUV u stilu coupea dizajnom sličnog modelu X6. Zanimljivo, nema nagoveštaja oznake iX4, ali glasine govore da će ovaj model zaista stići i zameniti konvencionalni X6 te da će biti baziran na platformi Neue Klasse. O iX6 se i ranije pričalo, ali njegov dolazak se očekuje tek u aprilu 2028. godine. S obzirom na to da će verovatno veličinom odgovarati modelu iX, očekuje se da će ga pokretati dva električna motora koja će isporučivati više od 600KS u najsnažnijoj verziji. Manje snažna verzija sa zadnjim pogonom je takođe moguća. BMW iX7 će biti električna verzija modela X7 sa tri reda sedišta, a ovaj model je potreban da bi bio rival Mercedesovom SUV-u EQS. Ipak, očekuje se tek u avgustu 2027. godine. Kao jedan od flagship SUV-ova iz BMW-a, trebalo bi da snagom bude blizak i7 sedanu koji razvija 536KS. Model iX8 će imati padajuću liniju krova i oštriju dinamiku vožnje u odnosu na iX7. Materijali i tehnologija u unutrašnjosti će biti vrhunski, odnosno najbolji, ali u ovom slučaju neće biti fokus na performansama kao u slučaju modela XM. S obzirom da je potpuno električan, iX8 neće direktno kanibalizovati prodaju modela XM koji je u stvari plug-in hibrid s V8 motorom. Poslednji u nizu je iX9, električni SUV s tri reda sedišta pozicioniran iznad modela iX7. X7 je trenutno najduži model u ponudi BMW-a, ali postoje još veći SUV-ovi kao što su Rolls-Royce Cullinan i Cadillac Escalade ESV. Iako jej Rolls-Royce u vlasništvu BMW-a, za očekivati je da iX9 bude pozicioniran kao najbolji BMW-ov SUV s ogromnom cenom i neuporedivom udobnošću. Biće manje sportski u odnosu na manje iX modele, a zadnja sedišta će biti opremljena svim ''BMW-ovim igračkama'' uključujući biskopski ekran koji je debitovao u novoj Seriji 7. Rolls-Royce takođe prelazi na električne modele, tako da bi iX9 mogao da ima dosta zajedničkog s budućim električnim Cullinanom. Očekuje se da će svi električni SUV-ovi usvojiti BMW-ov dizajnerski jezik za električna vozila poput plavih detalja za eksterijer i oznake te unikatnih grafika instrumenata. Kada stižu iX8 i iX9, za sada nije poznato, ali se ne očekuju pre manjih modela. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted January 6, 2023 BMW predstavio koncept sa ekranom preko celog vetrobrana BMW je predstavio konceptni model koji među brojnim inovacijama predstavlja i head-up displej koji se prostire preko celog vetrobrana. Ta tehnologija će se uskoro naći i u serijskoj proizvodnji. BMW Grupa je podelila svoju viziju budućeg digitalnog iskustva, na Sajmu potrošačke elektronike (CES) 2023. u Las Vegasu. BMW i Vision Dee je futuristička limuzina srednje veličine (možda buduća Serija 3) sa potpuno novim dizajnerskim smerom BMW-a. Ime ''Dee'' je skraćenica za Digital Emotional Experience - a to je upravo njegov cilj: stvoriti još čvršću vezu između ljudi i njihovih automobila u budućnosti. Istina, nakon velikog broja inovacija i tehnologija koje donosi ovaj koncept nismo sigurni da li će ta snažnija veza između automobila i ljudi posledično značiti i znatno slabiju vezu ljudi sa stvarnošću oko sebe. Naime, buduće digitalne funkcije će ići dosta dalje od nivoa glasovne kontrole i sistema pomoći vozaču sa kojima smo danas upoznati. Tako BMW i Vision Dee predstavlja Head-Up-Display koji se proteže celom širinom vetrobranskog stakla, pružajući uvid u rešenje za sledeće generacije vozila. Od 2025. godine nadalje, ova inovacija će biti dostupna u modelima nove generacije BMW-a. Takođe, značajno je unapređena ranije predstavljena tehnologija promene boje karoserije. BMW Mixed Reality Slider: u virtuelni svet u pet koraka BMW Mixed Reality Slider, u kombinaciji sa naprednim Head-up displejem, predstavlja digitalni vrhunac i centralnu kontrolu rada BMW-a i Vision Dee. Koristeći napredne senzore na instrument tabli, vozači mogu sami odlučiti koliko digitalnog sadržaja žele da vide na naprednom Head-Up displeju. Izbor u pet koraka kreće se od analognog, preko informacija vezanih za vožnju, sadržaja komunikacionog sistema, do projekcije proširene stvarnosti, sve do ulaska u virtuelne svetove. Paralelno, prozori sa mogućnošću zatamnjivanja mogu se koristiti i za postepeno smanjivanje spoljne stvarnosti. Mešovita stvarnost se može doživeti u BMW i Vision Dee na impresivan način koji uključuje različita čula bez potrebe za dodatnim alatima, stvarajući novu dimenziju užitka u vožnji za korisnika. Napredni BMW Head-Up displej: u NEUE KLASSE od 2025 BMW grupa je poznata u automobilskom sektoru kao pionir za Head-Up-Display sisteme i kontinuirano je usavršavala ovu tehnologiju u protekle dve decenije. U BMW i Vision Dee, projekcija po celoj širini vetrobranskog stakla omogućava prikaz informacija na najvećoj mogućoj površini - koja postaje displej tek kada se aktivira ta funkcija. Na ovaj način, BMW Grupa demonstrira ogroman potencijal projektorske tehnologije, a BMW i Vision Dee nam pokazuje kako bi se napredni Head-Up-Display mogao koristiti u budućnosti za prikaz i koncept rada. Standardna serijska verzija BMW-ovog Head-up-Display-a koji se proteže po celoj širini vetrobranskog stakla koristit će se u modelima NEUE KLASSE od 2025. nadalje. Dobrodošlica sa glasovnim i fizičkim ikonama Digitalno iskustvo počinje izvan vozila, sa personalizovanim prikazom dobrodošlice koji kombinuje grafičke elemente, svetlosne i zvučne efekte. Prirodni jezik služi kao najjednostavniji, najintuitivniji oblik interakcije, omogućava savršeno razumevanje između ljudi i njihovih vozila. Prednja svetla i zatvorena BMW maska (''bubrezi'') formiraju fuziju fizičkog i digitalnog na uniformnoj površini, omogućavajući vozilu da proizvede različite ''izraze lica''. To znači da BMW i Vision Dee može razgovarati sa ljudima, i istovremeno vizuelno izraziti raspoloženja poput radosti, zaprepašćenja ili odobravanja. BMW i Vision Dee može da projektuje sliku avatara vozača na bočni prozor kako bi dodatno personalizovao prikaz dobrodošlice koji auto daje svom vozaču. Svetska premijera za tehnologiju E Ink u punoj boji Nakon spektakularnog debija BMW-a iX Flow Featuring E Ink na CES 2022, BMW Grupa sada predstavlja verziju E Ink tehnologije u punoj boji u BMW i Vision Dee koja će se koristiti kao spoljna obloga vozila prvi put u svetu. BMW i Vision Dee, umesto da se jednostavno menja između crne i bele, sada prikazuje eksterijer u više boja, potpuno varijabilan i individualno konfigurabilan. E-papirna folija partnera BMW grupe, E Ink, nanosi se na telo automobila kako bi se stvorio ovaj magični prikaz boja. Mogu se prikazati do 32 boje. Površina karoserije BMW-a i Vision Dee podeljena je na 240 E Ink segmenata, od kojih se svaki pojedinačno kontroliše. Redukovan dizajn - unutra i spolja Dizajn BMW i Vision Dee je namerno redukovan i pojednostavljen kako bi se pažnja usmerila na digitalno iskustvo i DNK brenda BMW. Eksterijer je definisan klasičnim dizajnom trovolumenske limuzine koji čini srž marke BMW. Tradicionalni elementi dizajna, poput BMW-ove rešetke za bubrege, dvostrukih kružnih farova i Hofmeisterovog pregiba, ponovo su tu. Još jedna prekretnica na putu do NEUE KLASSE Budućnost BMW Grupe je električna i digitalna. BMW i Vision Dee predstavlja digitalni aspekt i biće još jedna prekretnica na putu ka sledećoj generaciji vozila, NEUE KLASSE. BMW grupa će pružiti dodatne uvide u revolucionarni koncept vozila NEUE KLASSE tokom 2023. godine. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted August 3, 2023 BMW Vision Neue Klasse Concept najavljen za 2. septembar BMW je još ranije potvrdio da će prvi od novih modela Neue Klasse krenuti u proizvodnju 2025. godine, ali više informacija će biti poznato i pre toga. Tačnije, BMW je sada najavio da će Vision Neue Klasse Concept imati premijeru za manje od mesec dana, i to 2. septembra na IAA Mobility sajmu u Minhenu. Kako se navodi, novi koncept automobil će ponuditi detaljnu najavu budućeg serijskog modela. Saopštenje je objavio Oliver Zipse, predsednik Upravnog odbora BMW-a, koji je dodao da je 2. septembar izabran za debi koncepta jer obeležava ''skoro 60 godina od dana kada je BMW uložio pravo na Neue Klasse.'' BMW Vision Neue Klasse Concept neće biti tek studija dizajna, već najava modela sledeće generacije. Koncept će po sadašnjim informacijama biti blizak serijskom vozilu. Model zvuči kao nastavak koncepta BMW i Vision Dee koji je debitovao na sajmu CES 2023 (na slici), uvodeći novi retro-futuristički stil uz digitalni kokpit sutrašnjice. BMW navodi da su tri ključne oblasti za mobilnost sutrašnjice električna, digitalna i kružna. Cilj je da se oni kombinuju u ''koherentan sveukupni koncept'', što rezultira Vision Neue Klasse. U tom kontekstu, Zipse je rekao da će novi koncept ''otvoriti nove dimenzije u nekoliko oblasti - dizajn, operativni koncepti, efikasnost i održivost.'' Zipse je opisao Neue Klasse kao ''mega-projekat koji obuhvata celu kompaniju. Reč je o budućnosti brenda BMW, BMW Grupe i našeg portfelja. Intenzivno se pripremamo za ovo i nastavićemo sa značajnim ulaganjima u relevantne buduće tehnologije u narednih nekoliko godina.'' Proizvodnja prvog Neue Klasse EV počinje 2025. godine u Debrecinu, u Mađarskoj, sa dodatnim proizvodnim lokacijama u Minhenu u Nemačkoj i fabrici BMW Brilliance u Šenjangu u Kini koja će uslediti 2026. godine. BMW je već potvrdio šest budućih EV modela baziranih na arhitekturi Neue Klasse koji će debitovati između 2025. i 2027. Prva dva će biti limuzina i SUV sa sličnim dimenzijama aktuelne Serije 3 / X3. Nova platforma obećava da će doneti električne motore i baterije visokih performansi sa značajno poboljšanom efikasnošću i većim fokusom na održivost. Modeli će koristiti BMW-ove baterije šeste generacije, uz najavu da će brzina punjenja biti 30% brža, dok će se domet povećati za isti procenat. Procenjuje se da će troškovi proizvodnje pasti za 50%, kao i da će se emisije CO2 koje nastaju tokom proizvodnog procesa smanjiti za 60%. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted September 1, 2023 BMW Vision Neue Klasse Concept BMW je još ranije potvrdio da će prvi od novih modela Neue Klasse krenuti u proizvodnju 2025. godine, ali više informacija će biti poznato i pre toga. Tačnije, BMW Vision Neue Klasse Concept će zvaničnu premijeru imati sutra, ali prve slike su dostupne i pre toga. Kako se navodi, novi koncept automobil će ponuditi detaljnu najavu budućeg serijskog modela. Saopštenje je objavio Oliver Zipse, predsednik Upravnog odbora BMW AG, koji je dodao da je 2. septembar izabran za debi koncepta jer obeležava ''skoro 60 godina od dana kada je BMW uložio pravo na Neue Klasse.'' BMW Vision Neue Klasse Concept nije tek studija dizajna, već najava modela sledeće generacije. Koncept će po nekim informacijama biti blizak serijskom vozilu. Model izgleda kao nastavak koncepta BMW i Vision Dee koji je debitovao na sajmu CES 2023, uvodeći novi retro-futuristički stil uz digitalni kokpit sutrašnjice. BMW navodi da su tri ključne oblasti za mobilnost sutrašnjice električna, digitalna i kružna. Cilj je da se oni kombinuju u ''koherentan sveukupni koncept'', što rezultira Vision Neue Klasse. U tom kontekstu, Zipse je rekao da će novi koncept ''otvoriti nove dimenzije u nekoliko oblasti - dizajn, operativni koncepti, efikasnost i održivost.'' Zipse je opisao Neue Klasse kao ''mega-projekat koji obuhvata celu kompaniju. Reč je o budućnosti brenda BMW, BMW Grupe i našeg portfelja. Intenzivno se pripremamo za ovo i nastavićemo sa značajnim ulaganjima u relevantne buduće tehnologije u narednih nekoliko godina.'' Proizvodnja prvog Neue Klasse EV počinje 2025. godine u Debrecinu, u Mađarskoj, sa dodatnim proizvodnim lokacijama u Minhenu u Nemačkoj i fabrici BMW Brilliance u Šenjangu u Kini koja će uslediti 2026. godine. BMW je već potvrdio šest budućih EV modela baziranih na arhitekturi Neue Klasse koji će debitovati između 2025. i 2027. Prva dva će biti limuzina i SUV sa sličnim dimenzijama aktuelne Serije 3/X3. Nova platforma obećava da će doneti električne motore i baterije visokih performansi sa značajno poboljšanom efikasnošću i većim fokusom na održivost. Modeli će koristiti BMW-ove baterije šeste generacije, uz najavu da će brzina punjenja biti 30% brža, dok će se domet povećati za isti procenat. Procenjuje se da će troškovi proizvodnje pasti za 50%, kao i da će se emisije CO2 koje nastaju tokom proizvodnog procesa smanjiti za 60%. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted September 2, 2023 BMW Vision Neue Klasse BMW Vision Neue Klasse pruža pogled u budućnost BMW brenda. Biće električna, digitalna i kružna. Sa svojim najnovijim vozilom sa vizijom, BMW Grupa pruža pogled na buduće generacije BMW modela. BMW i Vision Circular je pokazao koliko se hrabro BMW Grupa približava održivosti: kao prvo vozilo na svetu napravljeno od 100% materijala koji se može reciklirati, ono predstavlja mogućnosti istinske kružne ekonomije. BMW i Vision Dee kao vrhunski digitalni pratilac je naglasio veliki značaj digitalizacije za budućnost vožnje. Sada, sa svojom najnovijom studijom, BMW Grupa postavlja svoje ciljeve 2025. i dalje. ''BMW Vision Neue Klasse kombinuje našu sposobnost inovacija u ključnim oblastima elektrifikacije, digitalizacije i kružnosti'', kaže Oliver Zipse, predsednik Upravnog odbora BMW-a. ''Neue Klasse već donosi mobilnost naredne decenije na puteve 2025. - i vodi BMW u novu eru.'' Novi dizajn - sveden na osnovne stvari, sa holističkim pristupom orijentisanim na budućnost. Sa značajno velikim napretkom u dizajnu, BMW Vision Neue Klasse signalizira početak nove ere i strateški značaj Neue Klasse za BMW Grupu. Adrian van Hooydonk, šef dizajna BMW Grupe, dodaje: ''Dizajn Neue Klasse je izrazito BMW i toliko progresivan da izgleda kao da smo preskočili jednu generaciju modela.'' Za prvu vizuelizaciju Neue Klasse, dizajneri BMW Grupe namerno su odabrali formu sportske limuzine. On oličava istorijski značaj Neue Klasse, kao i tehnološki kvantni skok u budućnost. Nijedan drugi oblik vozila ne oličava jezgro brenda i sportsku suštinu BMW-a. Rezervisani jezik dizajna sa skoro monolitnom karoserijom vozila naglašava prepoznatljive karakteristike, kao što su maska sa bubrezima, Hofmeister izbočina na liniji bočnih prozora i povučena putnička ćelija. Istovremeno, nova interpretacija bubrežne maske i dvostrukih farova transformiše prednji kraj vozila u novu i jednoliku oblast interakcije. BMW Vision Neue Klasse zrači otvorenom aurom okrenutom budućnosti. Ovo se u velikoj meri može pripisati velikim staklima sa niskim bočnim linijama, koji, zajedno sa ogromnim staklenim krovom, ispunjavaju celu unutrašnjost sunčevom svetlošću. Sjajna spoljašnja farba u ''joyous bright'', sa svojom suptilnom žutom nijansom, takođe naglašava progresivni dizajn BMW Vision Neue Klasse. Nova estetika vizionarskog vozila, sa jezikom dizajna i pozitivnom aurom, oblikovaće spoljašnji dizajn svih narednih BMW modela. Jasnoća, čistoća i kontrole usmerene na čoveka takođe definišu unutrašnjost BMW Vision Neue Klasse. Kao odlučan nastavak principa BMW iDrive, dizajneri su sveli analogne operativne kontrole na minimum. Umesto toga, interakcija čoveka i automobila odvija se kroz BMW Panoramic Vision. Formira interaktivnu kombinaciju, sa novodizajniranim multifunkcionalnim volanom i centralnim displejom sa tehnologijom matričnog pozadinskog osvetljenja, kao i proverenom glasovnom kontrolom BMW inteligentnog personalnog asistenta. Zahvaljujući BMW Panoramic Vision, Neue Klasse će moći da projektuje informacije po celoj širini vetrobranskog stakla. Displeji su vidljivi svim putnicima i povezuju stvarni sa virtuelnim svetom. Sa BMW Panoramic Vision, Neue Klasse ne dobija samo novi tip ekrana, već menja celokupno korisničko iskustvo za sve svoje putnike. Vozači mogu, na primer, da premeste sadržaj prikazan na centralnom displeju u BMW Panoramic Vision. BMW Panoramic Vision je dopunjen novim BMW 3D Head-Up displejem za aktivne situacije u vožnji, u kojima se potrebne informacije, kao što su asistirana vožnja ili navođenje na putu, prikazuju u 3D animaciji sa visokom preciznošću u vizuelnoj osi vozača. BMW Vision Neue Klasse pruža početni uvid u novostvoreni svet ekrana i kontrole. Kao i pre 20 godina kada je predstavljen, novi BMW iDrive nastavlja da otelotvoruje reduktivnu jasnoću i intuitivnu razumljivost neuporedivu ni sa jednim drugim sistemom. Kao i eksterijer, unutrašnjost takođe stvara prijateljski i privlačan osećaj. Instrument tabla svetle boje i materijali stvaraju moderan i topao osećaj udobnosti na četiri pojedinačna sedišta unutar prostrane putničke kabine. Dizajn unutrašnjosti, koji je potpuno bez ukrasnog hroma ili kože, pomaže u optimizaciji ugljeničnog otiska u proizvodnom procesu. BMW Vision Neue Klasse takođe predstavlja prva rešenja sa svojom spoljašnjošću, za povećanje udela recikliranih materijala uz istovremeno izbegavanje mešanih materijala: komponente koje se lako uklanjaju od materijala jednog porekla su jedan od ključeva za optimizovane procese reciklaže, budući da će biti korišćeno za Neue Klasse. Kontrast je dat svetloj spoljašnjosti vizionarskog vozila crnim bočnim pragovima i branicima. Proizveden u novoj fabrici u Debrecinu u potpunosti bez fosilnih goriva i sa mnogo širom upotrebom sirovina i sekundarnih materijala proizvedenih sa smanjenim CO2, Neue Klasse će takođe pružiti značajan podsticaj za individualnu mobilnost sa efikasnom upotrebom resursa. Sve veći broj ljudi brine za životnu sredinu i podržava odgovoran oblik individualne mobilnosti. Neue Klasse nudi jasne odgovore i na ovo. Električni pogon Neue Klasse sa šestom generacijom BMW eDrive tehnologije nastavlja tradiciju BMW EfficientDynamics smanjenjem svakog aspekta njegove potrošnje energije. Skok napravljen sa novom BMW eDrive tehnologijom obuhvata i visokoefikasne električne motore i novorazvijene baterije. Oni sadrže više od 20 posto veću gustinu energije nego prethodne ćelije. Šesta generacija BMW eDrive će poboljšati električni domet za modele Neue Klasse do 30%. Povećana upotreba sekundarnih sirovina, proizvodnja sa efikasnim korišćenjem resursa i potpuno električni pogon sa BMW eDrive tehnologijom šeste generacije smanjuju ugljenični otisak Neue Klasse-a tokom životnog ciklusa vozila. ''30% veći domet, 30 odsto brže punjenje, 25% veća efikasnost - Neue Klasse predstavlja veliki tehnološki skok koji će EfficientDynamics odvesti na nove visine. Isto važi i za njegov dizajn - koji ne može biti više futuristički'', kaže Frank Weber, član Upravnog odbora BMW-a zadužen za razvoj. ''Sa Neue Klasseom, krenuli smo u najveću investiciju u istoriji kompanije. Ne pišemo samo sledeće poglavlje BMW-a; pišemo potpuno novu knjigu. Zato će Neue Klasse sigurno uticati na sve generacije modela.'' BMW Vision Neue Klasse predstavlja čitavu raznolikost tehnoloških inovacija sa kojima BMW Grupa demonstrira svoj budući potencijal. BMW Vision Neue Klasse je simbol nove zore za celu kompaniju i BMW brend i obeležava novu eru u individualnoj mobilnosti: bogat digitalnim iskustvima, sa inteligentnim i inovativnim rešenjima, bez lokalnog ispuštanja i kružnim tokom dugoročnog perioda, čime se obezbeđuje tipično BMV-ovo zadovoljstvo u vožnji za buduće generacije. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted September 3, 2023 Najavljen BMW Neue Klasse SUV BMW je već potvrdio šest budućih EV modela baziranih na arhitekturi Neue Klasse koji će debitovati između 2025. i 2027. Prva dva će biti limuzina i SUV sa sličnim dimenzijama aktuelne Serije 3/X3. Juče je prikazan Vision Neue Klasse u formi limuzine kao najava budućeg serijskog modela, a istovremeno je objavljena i slika budućeg električnog SUV-a. Bavarski proizvođač je govorio o ''srcu užitka u vožnji BMW-a'' neposredno pre nego što je nakratko prikazao ovaj prototip. Zbog toga se pretpostavlja da najavljuje M Performance/M verziju. BMW sugeriše domet od oko 580 km, dok će punjenje na 270 kW obezbediti da se efikasno takmiči sa svojim sličnim revolucionarnim nemačkim rivalima. Takođe, BMW-ove tanje baterije sledeće generacije bi trebalo da omoguće kabinu koja je opipljivo prostranija od iX3. Unutra će koristiti veoma naprednu devetu generaciju BMW-ovog iDrive infotainmenta - zajedno sa panoramskim head-up displejem, interfejsima kontrolisanim pokretima i glasovnom kontrolom - dok će se fokusirati na održivost, prostor i pružanje ''toplog i poznatog'' okruženja. Proizvodnja prvog Neue Klasse EV počinje 2025. godine u Debrecinu, u Mađarskoj, sa dodatnim proizvodnim lokacijama u Minhenu u Nemačkoj i fabrici BMW Brilliance u Šenjangu u Kini koja će uslediti 2026. godine. BMW navodi da su tri ključne oblasti za mobilnost sutrašnjice električna, digitalna i kružna. Cilj je da se oni kombinuju u ''koherentan sveukupni koncept.'' Nemci opisuju Neue Klasse kao ''mega-projekat koji obuhvata celu kompaniju. Reč je o budućnosti brenda BMW, BMW Grupe i našeg portfelja. Intenzivno se pripremamo za ovo i nastavićemo sa značajnim ulaganjima u relevantne buduće tehnologije u narednih nekoliko godina'', navodi BMW. Nova platforma obećava da će doneti električne motore i baterije visokih performansi sa značajno poboljšanom efikasnošću i većim fokusom na održivost. Modeli će koristiti BMW-ove baterije šeste generacije, uz najavu da će brzina punjenja biti 30% brža, dok će se domet povećati za isti procenat. Procenjuje se da će troškovi proizvodnje pasti za 50%, kao i da će se emisije CO2 koje nastaju tokom proizvodnog procesa smanjiti za 60%. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted September 15, 2023 Novi BMW M4 CS stiže 2024. a električni BMW M3 tokom 2027. godine BMW M4 će tokom 2024. godine dobiti CS verziju kao deo niza unapređenja planiranih za liniju M Performance divizije. Novi model će premostiti jaz između standardnog M4 kupea i vodećeg BMW-a M4 CSL (na slici), koji je predstavljen prošle godine kao deo proslave 50. godišnjice BMW M-a. Franciscus van Meel, šef BMW M, rekao je da će M4 CS stići u prodajne salone ''sredinom sledeće godine''. Dodao je da bi obnovljene verzije standardnih BMW M3 i M4, zajedno sa M5 i M5 Touring, takođe trebalo da budu predstavljene 2024. godine. Van Meel nije dao više detalja o M4 CS, ali će verovatno deliti svoj pogonski sklop i osnovu sa M3 CS limuzinom sa pogonom na sva četiri točka koja je lansirana ranije ove godine. Taj automobil ima 3.0 twin-turbo šestocilindrični motor sa 550KS i 560 Nm obrtnog momenta. M3 CS takođe ima niz podešavanja oslanjanja i komponenti za poboljšanje upravljanja u odnosu na standardni model, brojne lake delove... To je omogućilo da M3 CS da ubrza od 0 do 100 km/h za 3.4 sekunde. Prvi električni BMW M3 stiže 2027. godine, a razvija se pod kodnim nazivom ZA0. Prema rečima Franka Webera, člana odbora BMW-a odgovornog za razvoj, potpuno električni BMW M3 je planiran za puštanje u prodaju 2027. Ovaj M3 EV će biti konstruisan korišćenjem arhitekture Neue Klasse. Neki izvori pominju potencijalnu izlaznu snagu od oko 700 KS. Očekuje se da će BMW M ponuditi nekoliko varijanti električnih modela M3 i M4 sa različitim izlaznim snagama. ZA0 BMW M3 je baziran na Neue Klasse BMW i3 (NA0) koji će biti lansiran 2026. godine, godinu dana nakon BMW-a iX3 (NA5). M3 EV će slati snagu na sva četiri točka. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted September 22, 2023 BMW priprema novi sistem imenovanja za Neue Klasse eru BMW po svemu sudeći planira da pojednostavi oznake svojih modela dok nastavlja da širi svoju ponudu električnih vozila. Nedavno prikazani koncept automobil BMW Vision Neue Klasse je preteča nove generacije električnih automobila koja se priprema u Minhenu. Nova era će takođe uvesti novi sistem imenovanju. Izvori sugerišu da će prvi noviteti bazirani na tehnologiji Neue Klasse, porodica SUV, biti označena kao iX330, iX340 i iX350. Izvori sugerišu da izmenjena formula važi i za limuzine i karavane - modele Serije 3 sa oznakama 330 ili 340 (i330/i340 za električne modele). Trenutna praksa za oznake benzinskih modela je upotreba numeričkog dela praćenog malim slovom ''i'', kao što je 540i u slučaju Serije 5. Pod novim formatom, model će jednostavno biti 540. Paralelno, model kao što je nova električna varijanta i5 eDrive40 serije 5 biće jednostavno i540. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted February 9, 2024 BMW otkrio superautomobil I16 koji je otkazan 2020. godine Šef BMW dizajna Domagoj Dukec je nedavno na Instragramu objavio slike onoga što je interno poznato kao sportski automobil ''I16''. BMW I16 je trebalo da bude serijska verzija Vision M Next koncepta iz 2019. godine, zamišljenog kao potencijalno ponovno rođenje legendarnog M1 superautomobila. Dukec kaže da je I16 razvijen u roku od 12 meseci od kada je koncept zvanično otkriven. On dalje pominje da bi koristio kompozitnu strukturu i8 da se ubrza razvoj, kako se ne bi počinjalo od nule. Konceptni automobil je imao turbo motor sa četiri cilindra koji je radio sa električnim motorom, sa kombinovanom snagom od 600 konja i pogonom na sve točkove. Kada je M Vision Next imao svoju premijeru, BMW je naveo ubrzanje do 100 km/h od tri sekunde i maksimalnu brzinu od 300 km/h. Šefovi u BMW-a na kraju ipak nisu odobrili serijski I16. O tome Dukec na Instagramu kaže: ''Svet se promenio 2020. I tako je rad na projektu, nažalost, morao da bude zaustavljen.'' Verovatno je mislio na pandemiju koronavirusa koja je primorala kompaniju da bude pažljivija sa budžetima i pokloni prioritet drugim projektima. U više izveštaja iz 2020. navodi se da je projekat ukinut zbog previsokih troškova razvoja. Umesto superautomobila, veoma kontroverzni XM je dobio zeleno svetlo za proizvodnju kao plug-in hibridni SUV baziran na platformi CLAR. Dukec je možda nagovestio da je nešto zanimljivo u fazi planiranja: ''Nikada nećemo prestati da sanjamo i istražujemo nove mogućnosti, a uvek je novi projekat koji čeka iza ugla.'' preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9704 Posted February 29, 2024 Ništa od BMW-a Z4 Coupe BMW ipak ne planira da proizvode ograničenu seriju Z4 Coupea. Bavarci su prošle godine na događaju Concorso d'Eleganza Villa d'Este prikazali BMW Concept Touring Coupe, napravljen na bazi aktuelnog Z4 roadstera i kao počast nekadašnjem BMW-u Z3 Coupe. Odmah posle promocije i pozitivnih reakcija javnosti, pojavile su se i informacije da u Minhenu razmatraju i njegovu serijsku verziju. Novi izveštaj sada kaže da je BMW zaista razmatrao tu ideju pre nego što je na kraju ipak odustao od tih planova. Tačnije, BMW je napravio biznis plan za takav model koji je uključivao proizvodnju 50 automobila, po ceni od 250.000 dolara po primerku. Ali to nije bilo dovoljno da se Concept Touring Coupe pretvori u serijski Z4 Coupe, bar u ograničenom broju primeraka. Osnova za ovu kreaciju je inače bio BMW Z4 M40i sa šestocilindričnim motorom, a uz jedinstvenu Sparkling Lario boju eksterijera pažnju privlače i točkovi od 19 i 20 inča. Što se unutrašnjosti tiče, ona je u dvobojnoj Poltrona Frau koži, uz dve specijalne Schedoni putne torbe. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites