Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Lista BMW-ovih noviteta

Recommended Posts

161765-bmw%20i5.jpg

 

BMW će u narednih pet godina lansirati najmanje 25 noviteta, a među njima su i Serija 8 i X7. Na listi novosti u narednih pet godina bavarski gigant ima ukupno 28 novih ili obnovljenih modela, javlja nemački Auto Motor i Sport. Start će označiti karavanska verzija nedavno lansirane Serije 5 koja će premijerno biti predstavljena na ženevskom salonu. O Touring verziji Serije 5 uglavnom se sve zna, a ono najvažnije je da će i ovde kolo voditi drastično smanjena masa. Dakle, bolje performanse, vrhunska tehnologija i agresivan sportski dizajn ostaju u prvom planu. Dalje sledi Serija 6 GT, koja će zameniti ne previše uspešnu GT verziju prethodne serije 5. Nevažno, jer su sve oči uprte u novi M5 i M2 GTS, a koji će nam stići u drugoj polovini godine. Tu su i novosti u SUV segmentu gde nam stiže novi X2, ali i potpuno novi X3 na CLAR platformi. Tačka na i u ovom segmenti biće amerikanizovani X7 s cenom od oko 100.000 evra.

Kada je sledeća godina u pitanju sasvim je sigurno da će interes biti usmeren na dva modela. Prvi je Z5 razvijen u saradnji sa Toyotom, a zatim je tu nova Serija 8, dugo očekivani naslednik legende i rival S klasi Coupe. Potonji će biti dostupan i u cabrio izdanju, ali tek od 2020. godine. I da, tokom iste 2018. godine BMW će lansirati novu Seriju 3 i novi X5.

 

Termini lansiranja novih modela za period 2017 - 2021:

  • BMW serija 5 - februar 2017
  • BMW serija 5 Touring - leto 2017
  • BMW i3 - leto 2017
  • BMW serija 5 M Performance - leto 2017
  • BMW serija 6 FL - proleće 2017
  • BMW serija 4 FL - mart 2017
  • BMW serija 2 Coupé - jul 2017
  • BMW serija 2 Cabrio - jul 2017
  • BMW serija 6 GT - 2017
  • BMW X2 - kraj 2017
  • BMW X3 - kraj 2017
  • BMW X7 - 2017
  • BMW M5 - 2017
  • BMW M2 GTS - 2017
  • BMW M2 FL - 2017
  • BMW Z5 - 2017
  • BMW X3M - početak 2018
  • BMW i8 Spyder - 2018
  • BMW X1 L - 2018
  • BMW M4 GT4 - 2018
  • BMW X4 - 2018
  • BMW serija 8 Coupe - kraj 2018
  • BMW serija 3 - 2018
  • BMW X5 - 2018
  • BMW serija 1 - 2019
  • BMW iNext - 2019
  • BMW serija 8 Cabrio - kraj 2019
  • BMW i5 - 2021

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Edited by neshaoct
update

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW X7 concept stiže na sajam u Frankfurtu?

 

bmw%20x7%20644.jpg

 

BMW već neko vreme testira novi najveći SUV, a poslednje informacije govore da će koncept modela X7 biti predstavljen na predstojećem frankfurtskom auto-salonu. Kako saznaje ''BMW Blog'', konceptni X7 imaće pogon na vodonične gorivne ćelije. Inače, u implementaciji ove tehnologije u serijske automobile najviše je do sada napredovala Toyota, a poznato je da japanski proizvođač već godinama sarađuje sa BMW-om na polju pogonskih sistema. Koncepcija pogona na gorivne ćelije (uz pomoć vodonika kao primarnog goriva proizvodi se električna energija, koja onda napaja elektromotor u vozilu) idealna je da "pomiri" potrebu za vozilima sa nultom emisijom, sa zahtevom kupaca da se ne zadržavaju dugo radi dopune goriva/električne energije. Uz to, autonomija u vožnji bila bi slična kao kod vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.

Nakon koncepta, koji bi trebalo da se pojavi na auto-salonu u Frankfurtu, u septembru, sledeći korak je predstavljanje produkcijske verzije 2018. godine. Pogonski sistem serijskog BMW-a X7 za sada je nepoznanica. Ipak, verovatnije je da će ovaj SUV, koji će se na tržištu suprotstaviti Mercedesu GLS, pre imati neku vrstu hibridnog agregata nego pogon na gorivne ćelije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sledeće godine dva velika X-a iz BMW-a

 

128129-bmw%20x5%203.jpg

 

Nije isključeno da će biti pomeranja, ali prema onome što znamo BMW za narednu godinu planira novi X5 četvrte generacije i potpuno novi X7.

Ako će kompaktni BMW X2 pokupiti slavu premijere na salonu u Frankurtu, sa salon u Parizu iduće godine spremaju se dve velike premijere iz Minhena. Velike u bukvalnom smislu reči - stiže četvrta generacija X5 i potpuno novi veliki i luksuzni X7. Novi X5 se očekuje sa posebnim interesom obzirom da je aktuelni model predstavljen 2013. ipak na, manje-više, neizmenjenoj platformi druge generacije, pa bi u svom četvrtom izdanju, na novoj platformi mogao doneti neke sistemske novine, ne samo elektronske kojih ima na pretek, nego i konstruktivne i mehaničke. Naravno, sa svojim bestsellerom BMW ne sme da se šali, pa prema onome što se sada zna, pogon će mu i dalje biti šestocilndarski i osmocilindarski benzinci i dizeli, ali će se priključiti i jedna plug in hibrid verzija pogona. Šta više, što se pogona pa i mehanike tiče dovoljno je zaviriti pod kožu aktuelne Serije 5 i sve je jasno, naravno uz neophodna prilagođavanja masivnijem SUV-u. Već sada se zna i da će X5 imati i svoje M izdanje, za koje se kalkuliše da bi moglo ići sve do 600KS.

 

bmw%20x5%2033.jpg

 

Ipak, pre X5, možda već u Ženevi iduće godine, BMW bi trebao predstaviti X7 svog konkurenta Range Roveru i Mercedes GLS-u koji će biti, manje-više, oslonjen na platformu Serije 7. Prvi BMW-ov veliki i luksuzni sedmosed bi trebao biti na granici od 5 metra dužine, deliti pogon sa Serijom 7 uključujući čak i V12 motor.

 

bmw%20x7%20644.jpg

 

Na salonu u New Yorku predstavnici BMW-a priznali su da je X7 u poodmaklom nivou razvoja, ali ne i precizirali kada će zvanično biti predstavljen. Ipak ono što su nagasili je podatak da X7 definitivno neće biti X5 sa povećanim međuosovinskim razmakom, nego model na potpuno zasebnoj platformi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW i3 sa HRE točkovima

 

169706-tag%201.jpg

 

Za dizajn BMW-ovog električnog mališana i3 bi mogli da upotrebimo svakakve epitete ali teško da bi nam na pamet pala reč ’agresivan’ Naravno sve dok se u priču ne upetlja proizvođač sportskih felni HRE Performance Wheels iz Kalifornije.

 

169707-tag%2011.jpg

 

Amerikanci su i3 opremili setom crnih naplataka 309 Classics napravljenih od lake aluminijumske legure s plavim rubom, pa su električnom mališanu ovim jednostavnim potezom - transformisali izgled.

 

169708-tag%20111.jpg

 

Koliko felne mogu da utiču na izgled automobila? Sudeći prema fotogaleriji - prilično mnogo. Pred BMW-om i3 je redizajn, a njega bi trebalo da vidimo na predstojećem autosalonu u Frankfurtu. Nadajmo se da će Bavarci, ovoga puta, svoj najpristupačniji električni automobil učiniti vizuelno atraktivnijim širem krugu kupaca.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg Vrele Gume video: BMW i8

 

 

------------------

Električni BMW concept na sajmu u Frankfurtu

 

170217-bmw%20i5%201.jpg

 

U BMW-u su se za ovogodišnji sajam automobila u Frankfurtu zaista ozbiljno pripremili, što potvrđuje najava da će tamo prikazati još jedan koncept automobil. BMW-ov šef Harald Krüger je naime potvrdio će ovaj bavarski proizvođač u Frankfurtu izložiti i novi električni koncept sa četvora varta, koji će se smestiti između modela i3 i i8.

 

170218-bmw%20i5%2011.jpg

 

To bi dakle mogao da bude koncept koji najavljuje model BMW i5, o kome se priča već duže vreme. Kako stvari sada stoje, za sada neimenovani BMW concept bi trebalo da bude dimenzijama sličan Tesli Model 3, ali će serijski model BMW sigurno prodavati po višoj ceni od američkog vozila. Budući da još nema zvaničnih detalja, očekuje se da će serijski BMW i5 imati baterije od 60 do 80 kWh i mesta za pet putnika. Takođe, moguće je da će BMW ponuditi i5 i u verziji sa pomoćnim benzinskim motorom za produženje dometa. Iz BMW-a inače najavljuju da će do 2025. godine u ponudi imati 25 elektrifikovanih modela, od čega 12 potpuno električnih. Treba podsetiti da će BMW Group u Frankfurtu sledeće nedelje promovisati i studiju električnog Minija čija produkcijska varijanta na tržište stiže 2019. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrele Gume test: BMW i8

 

BMW i8 je konačno stigao u Srbiju nakon gotovo tri godine od početka proizvodnje. O njemu se priča kao o „automobilskoj revoluciji“! Prestižan imidž je stekao zbog plitkih džepova, provincijskog mentaliteta ili BMW i8 to realno zaslužuje?

Verovatno jedan od najslikanijih automobila na našim prostorima u ovoj godini je svakako BMW i8. Tako to ide kod nas u svim sferama života ne samo automobilskog. Najpre se srećemo sa zidom ćutanja i ignorisanja a zatim neko kao da stisne medijski taster, pa se sve trube sinhrono gučanski raspomame. „Krivac“ je ovog puta promišljena marketinška strategija generalnog uvoznika BMW vozila, da baš za Sajam automobila u Beogradu upriliči i promociju ovog novog a prema BMW kategorizaciji ipak starog modela. Ponuđenu „udicu“ prvo su zagrizli oni najlakomiji kojima je inače sjajan dizajn i8 već bio dovoljan da ga proglase automobilom budućnosti. Iza njih su stigle i neke novajlije u ovom poslu u želji da se što više dodvore BMW hijerarhiji. Gde je tu istina, saznaćemo uskoro.

 

Po većini elemenata eksterijera BMW i8 najavljuje buduća vremena

Baš ovako sam pre četiri decenije zamišljao i na likovnom obrazovanju crtao automobile u nekom gardu budućnosti. Jedino su točkovi ti koji kvare kompletan doživljaj jer automobil je bar po snovima već odavno trebao biti letelica. Tu nema mnogo diskusije ukoliko ga ne poredimo sa luksuznim hiper sportistima. Najbolji dokaz ove teorije je na ulici. Nije bilo čoveka koji se nije okrenuo za ovom modernom skulpturom na točkovima uživajući golim okom u njegovoj kreaciji karbona i aluminijuma. Što se dizajna tiče, retko je dajemo, ali eto je, čista petica (5).  

 

Lakoća nošenja i teškoća ulaženja
A kada su u igri karbon i aluminijum,onda je sasvim jasno da šale nema ni ispod lakirane fasade. Dobro je poznato, karbon je nekoliko puta lakši od čelika ali i nekoliko puta tvrđi od njega. Skuplji neuporedivo takođe. Aluminijum je zbog te izuzetne cene karbona ipak većinski materijal od kojeg je sačinjena noseća struktura karoserije, što sve skupa znači da BMW i8 ima izrazito laganu a istovremeno krutu osnovu na kojoj se zasniva.

U skladu sa ovim standardima je i unutrašnjost i8. Moderna, komforna (napred) i izrađena u sportskom stilu od najblaže rečeno čudnih ekoloških mešavina materijala. Drvene obloge su od prirodnog eukaliptusa, kožne obloge su štavljene u maslinovom i orahovom ulju dok su ostali prekrivni materijali kao i kod i3 izrađeni od vune, reciklirane plastike i izvesne biljke kenaf. Odmah valja naglasiti, za razliku od i3 ovde su i te „prekrivke“ izvanredno prijatne i može se reći adekvatno bogate uprkos svojoj ekološkoj vokaciji.

 

Sve zajedno ni malo prijatno za ulaženje/izlaženje uz funkcionalnost koja ne zaslužuje prelaznu ocenu. To podrazumeva samo „teoretska“ zadnja sedišta, prtljažnik od celih 154 litre i „leptir“ vrata koja traže gotovo metar prostora do susednog vozila na prakingu kako bi se iz i8 moglo izaći napolje. Međutim sve kritike padaju u vodu onog momenta kad se vozač konačno „ugnezdi“ ispred upravljača. Sav taj trud i patnja korištenja i8 se naplaćuje u istoj sekundi. Savršenstvo bez i jednog detalja koji bi zasmetao. Vozačima naviknutim na BMW je još lakše jer genetika marke ovde ima svoje najsvetlije momente. Savršeno lak za upravljanje, instinktivan i izazovan su tri osnovne karakteristike vozačkog osećaja. 

 

Dva motora za užitak uz udobnost
Za potpuni užitak zadužena su dva motora. Iako bi ovde očekivali da se krećemo potpuno na električnu energiju, i8 je ipak zasnovan na davno poznatoj i priznatoj tehnologiji hibrida.

Iznad zadnje osovine daleko od očiju je smešten trocilindarski redni benzinski agregat od 1.499 kubika koji ostvaruje izvanrednih 231 KS. Na prednjoj osovini je 96 kW (131 KS) električni agregat koji ima zadatak da se brine o prednjem pogonu. Dobro zvuči na papiru, u praksi je još bolje. Združenih 363 KS i 570 Nm katapultiraju i8 poput munje. Do stotke stiže za 4,4 sekunde dok su među ubrzanja još subjektivno uverljivija. Ovo poslednje važi i za ponašanje na putu. Zahvaljujući vrlo snažnom kombinovanom elektronski kontrolisanom pogonu i niskom težištu karoserije, ponašanje u krivini je fantastično. Stabilno, neutralno a i celokupno ponašanje i8 je vrlo pitomo i može se reći vrlo udobno imajući u vidu sportske afinitete i performase modela. Zapravo i8 se vozi kao jedan dobar i moćan GT.
 

Šta je ovde novo?
I na kraju da se vratimo na početak. BMW i8 je jedan interesantan sportski automobil koji nudi vrlo primamljivu kombinaciju postojeće hibridne tehnologije. Naravno, što se prosečne potrošnje tiče, ona je uprkos električnoj pomoći i trocilindarskom benzinskom agregatu gotovo 400% iznad fabričkih deklarisanih 2,1 litara. Na našem kratkom testu je i8 trošio prosečno 8,2 litre benzina i nepoznatu količinu električne energije. Autonomija električnog pogona je vrlo skromna i iznosi oko 20 kilometara u idealnim uslovima. Realno, tokom testa nismo uspevali da sa i8 pređemo isključivo na električnu energiju više od par stotina metara bez asistencije benzinskog agregata.

 

BMW i8, nije pogled u budućnost već naš sirotinjski povratak u budućnost. Iskreno, cenom od 153.000 evra koliko košta ovaj model biće odbijen i poslednji platežni električni „Mohikanac“ kojem neće biti lako uvaliti već viđenu hibridnu tehnologiju sa kraja devedesetih godina.  Ako mene pitate, za ove pare, uvek ću pre glasati za dva u jedan! A to u ovom slučaju znači recimo novi BMW M5 i pride još jedan praktični BMW i3.


preuzeto sa - Vrele Gume

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW i3 predvodnik Triatlon trke u Beogradu

 

bmw%20tri%201.jpg

 

BMW Srbija bio je zvanični partner prvog beogradskog triatlona 11TRI Belgrade u polu ironman distanci. Državno prvenstvo u polu distanci organizovao je Triatlon savez Beograda, pod pokroviteljstvom Sekretarijata za sport grada Beograda, Srpske triatlon unije i Ministarstva za sport i omladinu Republike Srbije. Beogradski triatlon okupio je vrhunske sportiste, kako iz zemalja iz okruženja, tako i iz Francuske, Švajcarske i Ujedinjenih Arapskih Emirata. Oko 170 učesnika takmičilo se u plivanju, vožnji bicikla i trčanju u beogradskom triatlonu, događaju koji u svetu privlači milione gledalaca.

 

bmw%20tri%2011.jpg

 

Električni automobil, BMW i3, bio je u funkciji zvaničnog automobila predvodnika trke, a pored njega u trci je “učestvovao” i BMW 330e Performance, dok je centralnu poziciju, kod cilja, zauzeo BMW i8. Trka je počela plivanjem u jezeru na Adi Ciganliji u dužini od 1900 metara, a nastavila se vožnjom bicikala Savskom magistralom i preko mosta na Adi u ukupnoj dužini od 90 km, nakon čega je usledilo trčanje stazom pored reke Save ukupnom dužinom 21,1km. Pobednik u individualnoj trci bio je takmičar Dejan Patrčević iz Hrvatske, koji je takmičenje zavrsio za 4 sata i 10 minuta.

 

I učesnice polu-ironman takmičenja pokazale su da su zaista napravljene od gvožđa. Prva je kroz cilj prošla Maja Urban nakon 4 sata i 42 minuta trke. Ovo je prva međunarodna triatlon trka u Beogradu koja je bila predvođena potpuno ekološkim automobilom sa nultom emisijom štetnih gasova. Predvodeći bicikliste na stazi dugoj 90 kilometara, BMW i3 je potrošio tek 15% električne energije svoje baterije. “Raduje me što smo imali čast da podržimo prvu međunarodnu triatlon trku u Beogradu, a posebno mi je drago što je BMW i3 predvodio trku i tako nastavio “putem predaka”.

 

BMW je svoj prvi električni automobil proizveo daleke 1972, za potrebe maratona, kako trkači ne bi udisali izduvne gasove. Zvanični predvodnik BMW i3 i plug in hybrid BMW i8 vrhunac su napora koje BMW ulaže u oblasti održivog razvoja i uticaja na životnu sredinu. BMWi automobili idealno kombinuju efikasnost i performanse.” izjavio je Zoran Mihajlović, direktor prodaje Delta Motorsa. BMW je takođe partner velikih međunarodnih trkačkih događaja, kao što su maratoni u Tokiju, Šangaju, Berlinu i Beču.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li BMW sprema rivala za Mercedes AMG Project One?

 

bmw%20ml%2011.jpg

 

BMW se nalazi na udaru kritike već godinama zato što nema pravi superautomobil u svojoj gami koji bi bio pandan modelima kao što su Audi R8, Mercedes AMG GT, i drugi. Sa druge strane pak, Mercedes je pre nešto više od mesec dana predstavio svoju novu zver, Project One, ali BMW i dalje nije voljan da započne projekat superautomobila. Po rečima potpredsednika BMW-ovog M odeljenja, kompanija poseduje tehnologiju i znanje da konstruiše automobil koji bi bio glavni rival modelu Project One, ali je naglasio da ne postoji potražnja na tržištu, te upravo zbog toga takav projekat još uvek nije uzet u razmatranje. On je takođe izjavio da bi M odeljenje želelo da konstruiše superautomobil, i da to i može, ali da to ne bi bio unosan posao, i da je sada kompanija više fokusirana na elektrifikaciju svojih modela. Takođe, BMW će od sledeće sezone igrati veliku ulogu u šampionatu Formule E, pa je to jedan od prioriteta. Naime, kompanija BMW planira da do 2025. godine u svojoj gami ima čak 25 modela sa potpunim ili hibridnim električnim pogonom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi BMW X5 na leto sledeće godine

 

P90123445_highRes.jpg

 

Kako pišu pojedini mediji, sledeća generacija BMW-a X5 će se pojaviti na leto 2018. godine, dok će prodaja startovati na jesen. Aktuelni X5 (na slici) se inače pojavio 2013. godine, pri čemu će njegova proizvodnja prestati u julu 2018.

Novi X5 (fabričke oznake G05) će biti napravljen na CLAR platformi, a biće prostraniji i značajno lakši od sadašnje generacije (zahvaljujući između ostalog i upotrebi aluminijuma i plastike ojačane ugljeničnim vlaknima). Takođe će biti i aerodinamičniji, dok će benzinski i dizel motori imati manju potrošnju goriva nego sada. U gami će se između ostalog naći verzije sDrive40i i xDrive40i sa 3.0 litarskim šestocilindrašem od 335KS, pa xDrive50i sa 4.4 litarskim V8 agregatom sa 465KS, xDrive30d sa 265KS, xDrive40d sa 320KS i M50d sa 400KS. Naravno, i dalje će u ponuditi biti i sportska M varijanta ali i hibridna verzija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električna BMW ofanziva

 

bmw i

 

BMW je s modelima i3 i i8 bio jedan od pionira masovne implementacije električnih i plug-in hibridnih automobila, a proizvođač iz Minhena sledeće godine planira da ubaci u brzinu više. Štaviše, Bavarci su objavili i detaljan plan koji pokazuje da nas do kraja decenije čeka još nekoliko električnih noviteta, a nakon 2021. čitava ergela automobila na struju. Nemci ovaj poduhvat planiraju da isfinansiraju prodajom luksuznih automobila X7 i Serije 8. BMW je u 2017. prodao 75.000 električnih automobila. Sledeće godine cilj im je 150.000, piše Bloomberg. U ostvarivanju ovog rezultata trebalo bi da pomogne i Mini koji će lansirati novi električni model u 2018.

 

BMW planira da smanji troškove proizvodnje električnih automobila korišćenjem iste modularne platforme za sve svoje automobile nezavisno od pogona, prenosa i vrsti pogonskog energenta. Bavarci će takođe u sledećoj fazi sve tri komponente električnog pogona - elektromotor, menjač i elektronske sklopove spojiti u jednu celinu. Plan je takođe ponuditi više verzija modularne baterije koja će se nuditi u tri kategorije - 30e, 40e i 50e kapaciteta od 60 do 120 kWh, što bi trebalo da bude dovoljno za domet od 450 do 700 km s jednim punjenjem. Osnovni električni modeli s prednjim pogonom će navodno koristiti jedan elektromotor od 130-ak KS, dok će zadnji pogon s više od 260 KS biti dostupan kao opcija. Kupci će moći da izaberu i dva motora i integralni pogon, a BMW tvrdi da bi ove verzije do 100 km/h mogle da ubrzavaju za manje od 3 sekunde.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

photo.jpg Carwow video: BMW i3 S

 

 

-----------------------------------------------------

 

Auto Express video: Test BMW X3

 

 

 

Edited by Irena HGT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čime će BMW ''napasti'' Teslu?

 

bmw i vision

 

BMW je najavio prethodnih dana ekspanziju električnih automobila sa nekoliko novih modela u narednim godinama, a ključna će biti 2021. kada se očekuje čak devet novina. U centru pažnje na početku treće decenije 21. veka trebalo bi da bude sedan i5, glavni adut Bavaraca u borbi sa Teslinim Modelom 3 za prevlast na tržištu električnih automobila.

 

bmw i vision

 

Za razliku od BMW-ovog električnog prvenca i3, i5 se vraća korenima sa kratkim ispustima, izduženom siluetom, te prepoznatljivom maskom hladnjaka u obliku ''bubrega'' koja će, logično, biti zatvorena, s obzirom da nema motora.

 

bmw i vision

 

Umesto retrovizora BMW planira kamere, ručke za otvaranje automobila će se uvlačiti u vrata, a neizbežan je i panoramski krov, koji bi trebalo da stvara utisak ''jedrenja'' automobila kroz vazduh. BMW i5 bi na tržištu mogao da se pojavi kao elektrifikovana verzija Serije 4 Gran Coupe, planirane za 2020. godinu. BMW je prilikom predstavljanja koncepta ''i Vision'' najavio maksimalnu brzina automobila ograničenu na 200 km/h, uz ubrzanje 0-100 km/h za oko četiri sekunde (poređenja radi, novi M5 ubrzava za 3.4s, a 540i za 4.8s), pa se pretpostavlja da će pogonska jedinica imati oko 450 konjskih snaga, zahvaljujući verovatno dva elektromotora, što bi mu omogućilo i pogon na sva četiri točka.

Bavarski gigant očekuje i autonomiju od oko 600 kilometara, što znači da bi trebalo da poseduje baterije blizu 100 kWh. BMW je već najavio razvoj sopstvenih ćelija, kako ne bi zavisio od dobavljača iz Južne Koreje, Japana ili Kine. S obzirom da je automobil najavljen tek za tri godine, od BMW se očekuje i poslednja tehnologija brzog punjenja, bolja od Teslinih superčardžera, verovatno baziranoj na novom nemačkom standardu od 350 kW. Naravno, i5 bi trebalo da bude opremljen i tehnologijom za samoupravljajanje (što već nudi novi Audi A8, a Tesla najavljuje za 2018), posebno zbog činjenice da je BMW najavio izgradnju test poligona u Češkoj za autonomna vozila, gde bi ista mogla i da se proizvode.

 

bmw i plan

 

BMW ima snažne veze sa tehnološkim kompanijama Inter, Here i MobilEye, pa je jasno koji su planovi Bavaraca za narednu deceniju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW u planu ima superautomobil

 

bmw ml 11.jpg

 

Verovatno nema automobila o kojem se više govori nego o BMW-ovom superautomobilu. Nema ga na tržištu, nije još dobio ni zeleno svetlo za proizvodnju, ali glasine da će stići kolaju već godinama. BMW-ov šef dizajna Jozef Kaban je u Detroitu sada nagovestio da bi BMW zaista mogao da proizvede superautomobil, svojevrsnog duhovnog naslednika legendarnog M1.

 

bmw ml 1.jpg

 

A Kaban je sposoban da to napravi. U BMW je došao iz Škode, ali kao član VW grupacije radio je na Bugatti Veyronu. A to je prava referenca. BMW proizvodi odlične automobile, ali možda ima mesta sanjati i o ekstremnijem automobilu - rekao je Kaban. Podršku zaljubljenika u brze automobile će sigurno dobiti, a ako napravi dobar posao onda BMW-ov superautomobil neće imati problema sa prodajom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW concept sa četvora vrata na sajmu u Ženevi

 

bmw 8 concept.jpg

 

Već ranije se pojavila vest da će BMW početkom sledećeg meseca na sajmu u Ženevi pored nove generacije modela X4 predstaviti i novi koncept automobil, a danas je to i zvanično potvrđeno. Tačnije, tamo će novi koncept verovatno prikazati BMW M divizija, a ako je suditi po teaser slici, u pitanju je Gran Coupe verzija nove Serije 8. Iako još nema zvaničnih detalja, ranije informacije kažu da će Ženevi posetioci moći da vide M8 Gran Coupe concept, što bi značilo da će pod haubom imati 4.4 litarski biturbo V8 motor sa više od 600KS. U paketu će biti i osmostepeni ZF automatski menjač, Launch Control i M xDrive pogon na sva četiri točka, dok će ubrzanje do 100 km/h trajati oko 3 sekunde.

Kako bilo, sajam automobila u Ženevi za novinare počinje 6. marta pa više informacija tek sledi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi BMW Z4 debituje na leto

 

bmw z4 s.jpg

 

Toyota je na ženevskom salonu trkačkim konceptom ''Gazoo'' najavila novu Supru, ali BMW se odlučio za nešto drugačiju taktiku što se tiče njihovog Z4. BMW Z4 će premijeru imati tokom leta na samostalnom eventu, a onda će u oktobru na salonu u Parizu biti predstavljen i široj javnosti. Dok će Toyota Supra biti ponuđena samo u kupe verziji, Z4 će biti dostupan isključivo kao roadster. A to znači da će mu glavni rivali na tržištu biti Jaguar F-Type, Porsche 718 Boxter i Mercedes SLC. U ponudi će biti sa dva motora, i to sa 4-cilindarskim 2.0L sa 200KS, i sa 3.0L koji će razvijati 340KS i 390KS. Za prenos snage biće zadužen automatik sa dvostrukim kvačilom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U planu i BMW M130iX M Performance

 

bmw serije 1

 

Nakon promocije modela X2 i X4, a dok čekamo na novu Seriju 8, pažnju britanskih medija privlači potpuno nova generacija BMW-ove Serije 1. Prodaja nove Serije 1 bi trebalo da startuje početkom 2019. (s tim što će premijera biti krajem 2018. godine), a najvažnija promena u odnosu na sadašnju generaciju je to što će nova "jedinica" imati prednji pogon. Nova Serija 1 se razvija pod kodnom oznakom F40, a baziraće na BMW-ovoj FAAR platformi (Frontantriebsarchitektur). Treba podsetiti da je bavarski proizvođač prednji pogon već ponudio sa aktuelnom Serijom 2 Active Tourer i Gran Tourer koji se baziraju na UKL platformi.

Takođe, i BMW Serije 1 Sedan za Kinu standardno ima prednji pogon.

 

Mada će nova "jedinica" standardno imati prednji pogon, kao opcija će se kod nekih verzija nuditi i xDrive pogon na sva četiri točka. Kako se očekuje, nova Serija 1 će po svemu sudeći biti raspolaganju samo u verziji sa 5 vrata, ali će u odnosu na sadašnju genaraciju porasti pa će nuditi više mesta (to se pre svega odnosi na putnike pozadi), kao i prtljažnik veće zapremine. Takođe, automobil će biti lakši od sadašnjeg, a pominje se i niže težište. Ovde treba pomenuti i novu generaciju iDrive sistema, kontrolu gestovima, head-up displej, aluminijum i drvo u unutrašnjosti (kod skupljih verzija)...

 

Kako bilo, nova generacija Serije 1 će se kupcima nuditi sa trocilindričnim i četvorocilindričnim 1.5 i 2.0 litarskim benzinskim i dizel motorima. Na vrhu će se naći verzija M130iX M Performance, i to sa 2.0 litarskim turbo benzinskim motorom sa oko 300KS, uz xDrive pogon na sva četiri točka i menjač sa dvostrukim kvačilom. Premijera ove verzije se očekuje tokom 2020. godine, a konkurisaće Volkswagenovom Golfu R, Audiju S3 i budućem Mercedes-AMG A35 modelu. Na kraju, očekuju se i mild hybrid verzija (sa 2.0 litarskim turbo benzincem i 48-voltnim električnim sistemom), kao i plug-in hybrid varijanta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odluka o BMW-u X8 tokom ove godine

 

172986-bmw x8.jpg

 

Pojedini mediji su još krajem prošle godine pisali da bi BMW svoju X porodicu mogao da proširi sa još jednim članom. U Minhenu naime razmatraju i BMW X8, još jedan luksuzni X model, čije pojavljivanje na tržištu bi mogli da očekujemo za nekoliko godina. Naravno, ako dobije zeleno svetlo. Poslednje vesti kažu da će odluka o tome biti doneta tokom ove godine. Navodno je u razmatranju nekoliko dizajnerskih predloga, ali je prioritet u svakom slučaju da se putnicima pozadi ponudi dovoljno mesta za glavu. Takođe, ovo ne bi trebalo da bude samo veći X6, a implementiraće se dinamičan i sportski stil tipičnog X modela. Kako stvari stoje, X8 bi trebalo da se bazira na modelu X7 koji se u prodaji očekuje još tokom 2018. godine. Ovde podsećanje da je X7 u formi koncepta (predstavljen u septembru 2017. na sajmu u Frankurtu) dugačak 5020 mm i da ima međuosovinsko rastojanje od 3010 mm.

 

Za X8 se navodno predviđa samo 2+2 unutrašnjost, sa dva individualna sedišta pozadi, mada je moguće da će se nuditi i 2+3 varijanta. Ako X8 dobije zeleno svetlo, BMW bi mogao da ga ponudi sa motorima iz X7 game, što znači 3.0 litarski TwinPower Turbo šestocilindraš, pa 4.4 litarski TwinTurbo Turbo V8, a možda i 6.6 litarski twin-turbo V12 na nekim tržištima. Takođe, možemo očekivati i 3.0 litarski šestocilindrični turbo-dizelaš, kao i plug-in hybrid varijantu (kombinacija BMW TwinPower Turbo benzinca, elektromotora i litijum-jonskih baterija, pri čemu će autonomija samo na struju iznositi oko 100 km). Budući da će se proizvodnja modela X7 odvijati u BMW fabrici Spartanburg u SAD-u, tamo bi mogao da se pravi i X8. Očekuje se da će glavna tržišta za X7 i eventualni X8 biti Kina, Rusija i SAD, ali nas više informacija tek očekuje u narednom periodu. Takođe, BMW je najavio da će tokom ove godine predstaviti više studija električnih vozila koje će najaviti serijske modele. Ovde se pre svega ističu iX3 i iNEXT, ali treba napomenuti da BMW planira da do 2025. godine ponudi ukupno 25 elektrifikovanih modela, od čega 12 potpuno električnih.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW gasi modele i3 i i8?

 

173568-bmw i8 3333.jpg

 

Prošlog meseca BMW je i zvanično potvrdio da će u skoroj budućnosti predstaviti novog člana porodice ''i'', i to u obliku modela i4 koji bi trebalo da se pojavi 2020. godine. Kako sada stvari stoje, nakon izlaska modela iNext, on će sa i4 biti jedini u ponudi električnih modela, jer kompanija planira da gasi postojeće modele i4 i i8. Šef razvoja električnog pogona u BMW-u Stefan Juraschek izjavio je da su ta dva modela razvijana kao pokazni modeli u kojima se testirao razvoj električnog pogona, a sada kada je taj razvoj pri kraju, vreme je za masovniju proizvodnju automobila namenjenih širim masama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako napraviti M verziju od BMW modela sa pogonom na prednje točkove?

 

bmw m2 3333.jpg

 

Kao što smo već pisali, elektrifikovana budućnost M verzija je sasvim izvesna, ali ono što najviše podstiče na razmišljanje čelnike BMW-a u Minhenu, predstavlja pitanje kako prilagoditi buduće generacije vozila nižih segmenata, na način da budu dostojni nosioci M amblema. Glavni problem se jasno odnosi na to da će svi oni, pa čak i serija 2 koja danas u kupe formi liči na veću braću (u inženjering smislu), biti postavljeni na arhitekturu prilagođenu pogonu na prednje točkove. Znajući koliko je BMW M2 savršeno izbalansiran automobil, logično je pretpostaviti da su šanse inženjera iz divizije kompanije koja se bavi performantnim modelima, veoma male da konstruišu vozilo približno odličnih osobina, ukoliko ono poseduje poprečno ugrađen motor i pogon na točkove prednje osovine. Tako nešto je teško zamislivo, čak i uz upotrebu elektromotora na zadnjim točkovima.

 

Sa svim navedenim zapažanjima, slaže se i šef M odeljenja, Frenk Van Mel. ''Taj izazov je najveći mogući, zato što želimo da imamo karakterističan M osećaj za volanom koji je opet prirodno vezan za postavku u kojoj se pogonska sila na podlogu prenosi putem zadnjih točkova'', rekao je on, tokom razgovora sa novinarima onlajn magazina iz Australije ''Car Advice'', koji se odigrao u Španiji tokom prezentacije modela M2 i M5 Competition. ''Ukoliko želite da sličan osećaj vozaču priuštite u vozilu sa pogonom na prednje točkove, to je po mom mišljenju najveći mogući izazov''. Iako je Van Mel naveo da M divizija neće odustati od automobila iz ovog segmenta, ipak je nagovestio da će M modeli iz nižih segmenata, u budućnosti verovatnije nositi M Performance oznake, pre nego što će poneti naziv čistokrvnog M modela. ''Ovaj segment je veliki za nas i posledično veoma atratkivan, to je praktično ulaznica u M svet'', izjavio je on, ''pitanje je samo kakva bi ta M vozila trebala da budu i kojem bi segmentu odgovarala.'' Dakle, sa izvesnošću se može reći da će buduća M gama brojati više modela, ali će verovatno samo manji broj njih biti iskonski zabavni za vožnju.

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW ukida Seriju 3 GT?

 

bmw gt 11111.jpg

 

Aktuelna verzija BMW-a Serije 3 GT prestaje da se proizvodi 2020, a prema nezvaničnim informacijama ovaj model neće dobiti svog naslednika. Kako saznaje ''BMW Blog'', ovaj automobil Serije 3 sa 5 vrata, koji je uveden kao kompromis između klasične limuzine i karavana, u poslednje vreme privlači sve manje kupaca koji prednost daju krosover/SUV vozilima. Isti izvor navodi da će u sledećoj generaciji BMW praktično objediniti sadašnje modele Serije 3 GT i Serije 4 Gran Coupe u jedan automobil.

 

bmw gt 1111.jpg

 

BMW Serije 3 GT lansiran je 2013. godine, a restilizovan je 2016. Tada je nemački proizvođač saopštio da se ovaj model najbolje prodaje u Kini, Nemačkoj i SAD, a da je većini kupaca to ujedno i prvi BMW model koji poseduju. Ipak, tržište novih automobila je u međuvremenu prošlo kroz značajne promene, pa na njemu sada znatno više dominiraju krosoveri nego što je to bio slučaj kada je BMW planirao Seriju 3 GT. Ako se ove, za sada nezvanične informacije pokažu tačnim, razlog za odustajanje od GT verzije verovatno leži u nezadovoljstvu čelnika BMW-a njegovom prodajom. Podsećamo, BMW je u poslednjoj generaciji Serije 3 neke modele, poput kupea i kabrioleta, izdvojio u posebnu, Seriju 4, a uveo je i dve potpuno nove verzije automobila – pomenuti GT i Seriju 4 Gran Coupe, pa je porodica nekadašnje serije 3, uz sedan i karavan, narasla na čak 6 članova, što je po svemu sudeći preširoka ponuda za samo jedan automobilski segment.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljeni BMW X3 M i BMW X4 M

 

bmw x m 1.jpg

 

Još dva noviteta uskoro stižu iz BMW-a, a to su sportski X3 M i X4 M koji su danas predstavljeni javnosti tokom DTM trkačkog vikenda na Nirburgringu. Doduše, oba modela su još uvek pod kamuflažom...

 

bmw x m 11.jpg

 

Kako bilo, pod njihovom haubom će biti 3.0 litarski šestocilindrični motor sa M TwinPower Turbo technologijom i najmanje 450KS (M Competition Package bi mogao da ima 475KS).

 

bmw x m 111.jpg bmw x m 1111.jpg

 

Sve to uz uz 8-stepeni automatik, M xDrive pogon na sva četiri točka, M aero body kit, M retrovizore, sportski podešeno oslanjanje, high-performance kočnice, M alu točkove, sportski izduvni sistem, kao i doterani enterijer sa sportskim sedištima i M volanom.

 

bmw x m 111111.jpg bmw x m 11111.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW želi hibridni super automobil

 

bmw ml 11.jpg

 

BMW je odlučan da napravi novi super automobil koji će služiti kao ''halo'' model ove kompanije. Ova vest i nije nova, ali ono što jeste novo je da je BMW-ov šef razvoja, Klaus Frohlich, otrkio da ozbiljno radi na tome da taj super automobil postane stvarnost. Frohlich je rekao da bi se ovakav automobil mogao pojaviti 2021. godine, ali nije rekao da li je projekat već odobren. Taj super automobil je nazvao svojom ličnom željom, i dodao da postoji šansa za takav automobil ''kada god dođemo do kraja životnog ciklusa i8''. Nije jasno da li Frohlich zamišlja novi super automobil kao naslednika modela i8, ili kao poseban model, ali je rekao da bi voleo da bilo koji projekat super automobila karakteriše platforma i8 od aluminijuma i ugljeničnih vlakana.

''Platforma je vrlo jaka, tako dobra i tako lagana da bih je koristio za drugu generaciju'' rekao je Frohlich. Njegova vizija BMW super automobila i dalje koristi SUS motor u kombinaciji sa električnim motorima. Međutim, i8 je sa ukupnih 369 KS daleko od super automobila. Frohlich smatra da je 600 KS dovoljno uz ukupnu težinu vozila od ispod dve tone. Što se tiče izbora motora, SUS jedinica sa 4 ili 6 cilindara uz baterije i električni motor bi mogla ''odraditi posao''. Naravno, uz ovakvu postavku taj super automobil bi morao imati AWD pogon. Ipak, budućnost ovakvog automobila zavisi od njegove komercijalne isplativosti. Frohlich je priznao da je tržište za ovakav model vrlo malo, ali da bi taj ''halo'' efekat mogao uzdići celokupan brend. Ideja ovakvog super automobila nije uopšte nova. U izveštajima iz 2014. se navodi da je BMW trebalo da proslavi svoj 100-ti rođendan sa takozvanim i9 super automobilom. Očigledno, 2016. je došla i prošla, ali se nadamo da je ideja za takav automobil ostala.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...