Jump to content
FAS Goran
neshaoct

PSA grupa razmatra potencijalnu kupovinu Opela / PSA kupio Opel

Recommended Posts

Vlasnici Peugeot Citroena odobrili kupovinu Opela

 

opel%20i%20st.jpg

 

Vlasnici kompanije PSA group, u čijem vlasništvu je Peugeot, odobrili su plan za kupovinu Opela koji je u vlasništvu General Motorsa (GM). Francuski proizvođač automobila objavio je da su deoničari ''odobrili mere za kupovinu'' evropske filijale GM-a, što uključuje brendove Opel i Vauxall, za 2.3 milijarde dolara koja je bila najavljena u martu. Direktor PSA grupe Carlos Tavares rekao je na sastanku deoničara da očekuje da u sledećoj godini Opel nastavi s gubicima. Opel na godišnjem nivou nije ostvario profit od 1999. GM će i dalje morati da isplaćuje penzije u vrednosti od 6.5 milijardi dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radnici blokirali pravnu reorganizaciju Opela

 

opel%20ins%20pro%2011.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, proizvođač automobila Opel odložio je prvi korak u procesu u kom treba da ga preuzme francuski Pežo. Naime, radnici su postavili nove uslove vezane za budućnost renomiranog Opelovog istraživačkog centra. Radnici su blokirali pravnu reorganizaciju Opela, koja je važan prvi korak u procesu spajanja, piše nemački list Algemajne Cajtung, pozivajući se na izvore unutar kompanije. Izvor blizak predstavnicima zaposlenih u Opelu rekao je za agenciju AFP da još uvek postoje pitanja o kojima treba da pregovaraju radnici i menadžeri Opela sa matičnom američkom kompanijom DŽeneral Motors (GM), dodajući da to nisu razgovori konfrontiranih strana. Dženeral Motors je u martu ugovorio prodaju Opela francuskoj automobilskoj grupi Pežo-SItroen PSA, pošto je godinama beležio gubitke u tom svom evropskom preduzeću.

 

Međutim, radnici u glavnoj fabrici u Riselshajmu, u blizini Frankfurta u zapadnoj Nemačkoj, insistiraju na tome da novi vlasnici poštuju u narednim godinama garancije o platama i radnim mestima koje su zaposleni imali pod vlasništvom GM-a pre nego što daju "zeleno svetlo" za nastavak procedure preuzimanja. Šef PSA Karlos Tavares je izjavio prilikom jedne posete Nemačkoj, početkom aprila, da će sva radna mesta i plate biti zadržani.

Kako bi se to ostvarilo, svi pregovori o kolektivnom ugovoru koji se bavi nemačkim radnicima Opela treba da budu preneti na novo pravno lice Opel Automobile GmbH. Čak i posle tog prenosa, PSA i dalje neće preuzeti kontrolu nad kompanijom. Ove nedelje tačku spoticanja predstavlja budućnost oko 7.700 radnika u Opelovom renomiranom Centru za istraživanje i razvoj u Riselshajmu, koji dizajnira motore i nove modele automobila, piše Algemajne Cajtung.

 

Predstavnici zaposlenih neće odstupiti sve dok PSA ne pristane da prihvati prethodne garancije GM-a o nastavku rada istraživačke jedinice na projektima u naredne tri godine. "Na dobrom smo putu u pogledu tranzicije, iako još uvek postoje otvorena pitanja koja treba da se razjasne", izjavio je šef za komunikacije Opela, Majkl Gentgens za AFP, potvrdivši samo da su "interni informativni sastanci" za ponedeljak i utorak odgođeni. Planom kupovine Opela i Vokshola, britanske podružnice američkog GM-a, za 1,3 milijarde evra, PSA bi postao drugi najveći evropski proizvođač automobila iza Folksvagena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalni direktor Opela podneo ostavku

 

Opel%20Eisenach%201.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, generalni direktor nemačkog Opela Karl-Toman Nojman podneo je ostavku na tu funkciju. On će ostati u upravnom odboru kompanije sve dok francuski Pežo ne završi sa preuzimanjem Opela. Aktuelni finansijski direktor Opela Mihael Lohšeler će odmah zameniti Nojmana na funkciji generalnog direktora, navodi se u saopštenju Opela. ''Ovakav potez će osigurati kontinuitet za poslovanje, kao i nesmetan prelazak Opela u vlasništvo PSA (matične kompanije Pežoa)'', navodi se u saopštenju Opel grupacije. Nojman je bio na čelu kompanije od 2013. godine, ali je uprkos napretku po pitanju smanjenja viška proizvodnje i poboljšanja imidža brenda, Opel nastavio da beleži velike gubitke pod njegovim rukovodstvom. Opel je izgubio oko 15 milijardi dolara od 2000. godine, a samo prošle godine je uknjižio gubitak od 257 miliona dolara. Kompanija Opel, sa 10 fabrika koje zapošljavaju 38.000 ljudi širom Evrope, okrivila je za loše prošlogodišnje rezultate odluku Britanije da izađe iz EU i slabiju funtu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

General Motors zaključio kvartal sa neto gubitkom zbog troškova prodaje Opela

 

142953-chevrolet%20c%201.jpg

 

Američki automobilski gigant General Motors je saopštio da je treće tromesečje zaključio s neto gubitkom od tri milijarde dolara zbog troška povezanog sa prodajom Opel/Vauxhalla. U istom periodu prošle godine kompanija je zabeležila neto dobit od 2.77 milijardi dolara. U ovogodišnjem trećem tromesečju kompanija je zabeležila jednokratni trošak povezan s prodajom Opel/Vauxhalla od 5.4 milijarde dolara. GM-ovi prihodi su u posmatranom periodu pali 13.5 posto, na 33.9 milijardi dolara. Potražnja za automobilima u Severnoj Americi je ove godine splasnula pa su u GM-u odlučili da smanje proizvodnju manje popularnih modela limuzina u pojedinim pogonima u SAD-u. Očekivalo se da će poslovne rezultate američkog gigata u tom regionu zakočiti i veći podsticaji ovlašćenim auto-salonima da se ''reše'' manje popularnih modela. Uticaj tih podsticaja je ublažio septembarskii skok potražnje u Teksasu i ostalim područjima zahvaćenim poplavama nakon pustošenja uragana Harvey i Irma. U severnoameričkom regionu operativna dobit GM-a smanjena je 42.2 posto, na 2.1 milijardu dolara. Dobit je povećana, a u Južnoj Americi gde je kompanija poslovala pozitivno nakon gubitka u istom prošlogodišnjem periodu. GM je zaključio treće tromesečje s operativnom dobiti po deonici od 1.32 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opel mora da ugasi neke modele

 

opel%20zafira%20fff.jpg

 

Medeni mesec PSA grupacije i Opela je prošao, ako ga je uopšte i bilo. Sada kreću ozbiljne stvari, odnosno potpuno rekonstruiranje poslovanja nemačkog automobilskog proizvođača. Novac je naravno veliki problem, a najave su da će Opel ugasiti neke modele. Opstaće samo oni kojima ide najbolje na tržištu, a Nemci će veći novac početi da ulažui u električne automobile. Opelova vozila koristiće isključivo francusku tehnologiju, od svojih novih vlasnika dobiće motore, menjačke kutije i platforme. I da, PSA traži i da čelnici Opela radnicima smanje plate.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

PSA od GM-a zahteva nazad polovinu novca koji je platio za Opel

 

opel insignia sports tourer

 

Kako prenosi Tanjug, francuski proizvođač automobila PSA Grupa, koji je američkom Dženeral motorsu platio 1.3 milijarde evra za preuzimanje Opela, zahteva sada polovinu novca nazad. Pežo je tek uvideo puni obim problema povezanih sa emisijom CO2 i izloženost evropskim kaznama, kažu izvori upoznati sa situacijom. Kompanija PSA, koja je krajem jula okončala akviziciju, saopštila je ranije da će morati brže nego što je planirano da prenese svoju tehnologiju manje potrošnje goriva na Opelove modele, kako bi se smanjila emisija CO2 pre stupanja na snagu novih ograničenja EU 2020/2021. godine, koja će biti praćena visokim kaznama. Francuska kompanija je poručila GM-u da joj duguje više od pola milijarde evra i da namerava da podnese tužbu zbog obmane u pogledu Opelove strategije emisije gasova, tvrde dva izvora upoznata sa situacijom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Štrajkovi upozorenja radnika Opela

 

opel ins pro 11.jpg

 

Štrajkovi upozorenja u fabrikama proizvođača automobila Opel poslali su jasnu poruku novim vlasnicima, francuskoj kompaniji PSA, rekao je Jerg Hofman, predsednik sindikata radnika ''IG metal'', koji okuplja nemačke radnike u industriji. Hofman je rekao pred 6.000 demonstranata u glavnoj fabrici Opela u Riselshajmu, nedaleko od Frankfurta, da restrukturiranje ove posustale kompanije ne može da uspe bez podrške radnika. Sindikat je upozorio da je spreman za sukobe ako radna mesta u Opelu budu ugrožena. Kompanija zapošljava oko 38.000 radnika, od toga je polovina u nemačkim fabrikama u Riselshajmnu, Kajzerslauternu i Ajzenahu. Hiljade radnika Opela radi po smanjenom broju sati od početka godine. U međuvremenu traju pregovori o restrukturisanju pojedinačnih poslovnih jedinica Opela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novo iznenađenje za Opel iz PSA

 

175664-opel corsa.jpg

 

Rukovodstvo koncerna PSA obavestilo je šefove Opelove španske fabrike u Figueruelasu da će proizvodnju osnovnog modela Corsa da preseli na drugo mesto. Tako da španska kompanija neće dobiti dodatne investicije i verovatno će morati da smanji broj zaposlenih. Odluka je veoma čudna, jer je fabrika u Figueruelasu izgrađena specijalno za proizvodnju Corse. U njoj su proizvedene sve generacije ovog Opelovog modela, počev od prvog 1982. godine. Znatno kasnije, uključena je fabrika u Eisenachu, koju je General Motors kupio nakon ujedinjenja dve Nemačke. Španska fabrika je ostala glavna za proizvodnju Corse, ali se u njoj sklapaju i verzije modela marki Vauxhall, Chevrolet i Holden, kao i modeli koji koriste istu platformu, Opel Combo (treća generacija) i minivan Opel Meriva.

U 2017. godini proizvodnja u Figueruelasu povećana je za šest odsto, odnosno 382.000 vozila. Više od polovine - 195.000 su Corse. Do prestanka proizvodnje proizvedeno je 18.000 Meriva, a modela Mokka -  68.000. Ostatak su Opel Crossland X - 63.000 i Citroen C3 Aircross - 37.000. Sledeća generacija Corse treba da se pojavi 2019. godine i biće blizanac nove generacije Peugeota 208 i proizvodiće se na drugim mestima. Oba modela koristiće modularnu platformu CMT i trebalo je da se proizvode u  Figueruelasu jer će fabrika u Eisenachu da se renovira. Međutim, planovi su pretrpeli velike promene jer su španski radnici postavili pet zahteva rukovodstvu PSA među kojima su i garancije za očuvanje radnih mesta, indeksiranje zarada i penzija. Ovo se nije dopalo rukovodiocima Alijanse i oni su obustavili pregovore sa sindikatima, nakon čega su objavili svoju odluku. Ovo će ozbiljno da pogodi najveću Opelovu fabriku u Evropi, u kojoj radi više od 5.000 ljudi. Premeštanje proizvodnje Corse dovešće do smanjenja broja zaposlenih, tako da su sindikati odmah pozvali na novi generalni sastanak. Radnici će zvanično da zatraže od PSA da promeni svoju odluku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opel demantuje minus od milijardu evra, PSA najavljuje preokret

 

Opel X modeli.jpg

 

Nemačka kompanija Opel demantovala je navode da je u 2017. zabeležila gubitak od čak milijardu evra. Portal ''Handelsblatt'' je citirao neimenovanog člana Upravnog odbora kompanije, koju je General Motors u avgustu prodao francuskoj grupaciji PSA (Peugeot i Citroen), u vezi sa navedenim operativnim trškovima prethodne godine. Godinu dana ranije GM je saopštio da su Opel i njegova britanska podružnica Vauxhall zabeležili gubitak od 208 miliona evra, što je bio značajan napredak u odnosu na minus od 658 miliona iz 2015. ''Ova cifra (gubitak od milijardu evra) ne postoji unutar Opel/Vauxhalla, niti je dostupna'', rekao je portparol Opela. Opel je pod ''kapom'' GM 19 godina u nizu poslovao sa gubitkom, ali direktor novog vlasnika iz Francuske Karlos Tavares se nada da će preokrenuti situaciju kao u PSA koji je bio na ivici bankrota. Novi poslovni plan Opela predviđa operativni rast od dva odsto do 2020, a šest do 2026.

''Preuzimanje Opela će nam proširiti ekonomski obim i povećati sinergiju unutar grupe'', kaže Tavares. Uprkos lansiranju movih modela tokom 2017, uključujući kompaktni SUV Grandland X, Opelova prodaja je doživela pad od pet odsto u odnosu na prethodnu godinu na 936.753 jedinice, na evropskom tržištu koje je doživelo rast od 3.3%. Opelovi gubici su ubrzani krajem prošle godine, a kompanija je gubila oko četiri miliona evra svakog radnog dana. Tavares je istakao da su Opelove fabrike manje efikasne od proizvodnih pogona PSA, pa je najavio otpuštanja u Vauxhallovom postrojenju na severozapadu Engleske. PSA će zvanične poslovne rezultate Opela iz 2017. saopštiti 1. marta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opel pokreće program dobrovoljnog napuštanja firme

 

172530-psa groupe.jpg

 

Opel je saopštio da će pokrenuti program doborovoljnog napuštanja firme da bi se popravila konkurentnost poslovanja na domaćem tržištu. ''Korak po korak, gradimo održivu budućnost za našu kompaniju u Nemačkoj kroz unapređenu konkurentnost, kao što radimo širom Evrope'', saopštio je direktor ovog proizvođača automobila Mihael Lohšeler. Radnički savet u Opelu je prošle nedelje zatražio ''konstruktivne predloge'' od matične kompanije PSA nakon što su fabrike u Nemačkoj isključene iz investicionog plana. Radnici očekuju dodatne razgovore sindikata i uprave. Opel je saopštio da želi da izbegne uručivanje otkaza i zatvaranje fabrika, preneo je AP.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prihodi PSA grupe porasli 42% nakon preuzimanja Opela

 

psa opel.jpg

 

Francuski proizvođač automobila PSA Group je u proteklom tromesečju ostvario prihode od 18.8 milijardi evra, što je 42 posto više nego u istom prošlogodišnjem periodu, a dobri rezultati se zahvaljuju rastu prodaje vozila i preuzimanju Opel-Vauxhalla. Prihodi grupe su povećani na 18.18 milijardi evra (22.2 milijarde dolara), dok su isporuke vozila skočile za 44 posto. Preuzimanjem potpunog vlasništva nad nemačkim Opelom i britanskim Vauxhallom, francuska PSA grupacija je postala druga najveća automobilska kompanija u Evropi sa tržišnim udelom od 17 posto. Titulu najveće sa 24 posto udela i dalje drži Volkswagen.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobre vesti za Opel - OPC živi dalje

 

opel opc 6.jpg

 

Promena vlasnika nemačkog Opela (i britanskog Vauxhalla) je ostavila otvoreno pitanje performance verzija obe marke, odnosno OPC-a i VXR-a. Naime, novi vlasnik Grupa PSA je odlučila da racionalizuje poslovanje pa nije bilo jasno šta će se desiti s OPC (odnosno VXR) verzijama Opelovih modela. Predstavnik Vauxhalla je u najnovijem intervjuu izjavio da će VXR i OPC nastaviti da postoje i u budućnosti i da će se raditi o perfomance modelima koji će se svakako jasno razlikovati od GSi modela. Dalje, isti izvor je dodao i da od OPC-a možemo i dalje očekivati hardcore vozila sa značajno većom snagom motora, agresivnijim dizajnom i višim stepenom upravljivosti i agilnosti. Šta će pokretati novu generaciju OPC Insignije za sada nije poznato, ali veruje se da bi moglo da se radi o hibridnom pogonskom sklopu sa 4-cilindričnim benzincem. Pre dolaska novog OPC modela na tržište stiže već najavljena nova Corsa GSi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opel planira da smanji troškove razvoja do čak 50%?

 

opel gt 77777.jpg

 

Opel će smanjiti troškove razvoja novih vozila do 50% korišćenjem platformi, elektronike vozila, donjih postroja, i pogonskih jedinica iz PSA grupe. Platforme za vozila predstavljaju 60% materijalnih troškova kod novog automobila, a PSA nudi platforme sa modulima za motore, sedišta, sigurnosne pojaseve, kokpite, i infotejment sisteme koji mogu da se koriste od strane različitih brendova, Opel navodi u saopštenju. ''Zahvaljujući korišćenjem zajedničkih platformi, u zavisnosti od programa, uštedećemo između 20 i 50 procenata troškova razvoja novog Opel modela, u poređenju sa njegovim prethodnikom'', izjavio je CEO Opela, Michael Lohscheller. Nova Corsa, čija premijera je zakazana za sledeću godinu, se trenutno razvija na PSA platformi za kompaktna vozila, navodi se iz Opela.

PSA je prošle godine kupio Opel i njegov britanski pod brend Vauxhall od General Motorsa za 2.2 milijarde evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kraj za Zafiru i Astru GTC

 

vauxhall astra gtc.jpg

 

Dva modela više se neće proizvoditi pod značkom Vauxhall, a očekuje se da će ista sudbina zadesiti Zafiru i Astru GTC koji nose Opelov amblem. Vauxhall Zafira Tourer i Astra GTC biće ukinuti zbog smanjenog interesovanja kupaca i sve veće popularnosti krosover/SUV modela, piše Autocar. To je za ovaj magazin potvrdio portparol Vauxhalla, koji je kazao da je sudbinu Zafire (baš kao i mnogih drugih mini-van vozila) zapečatila invazija SUV-ova. Sa druge strane, on kaže da je Astra GTC bila izuzetno uspešna u periodu dok je na tržištu vladalo veliko interesovanje za hečbek kupeima (modelima sa 3 vrata), ali da je to sada prošlost.

 

93545-opel zafira.jpg

 

Zafira je u gami proizvođača Vauxhall i Opel još od 1999, a aktuelna 3. generacija predstavljena je 2011. i prerpela je restilizaciju pre nekoliko godina. Što se tiče aktuelne Astre GTC, ona je bazirana na prethodnoj generaciji ovog kompaktnog hečbeka i nije dobila zamenu kada su Opel i Vauxhall 2015. lansirali novu Astru K, pa je takođe u prodaji od 2011. Po svemu sudeći ni jedan od pomenuta dva modela neće dobiti naslednika, a ako je neki od njih i bio ranije u planu, novi vlasnik marki Opel i Vauxhall - francuski PSA - drugačije vidi budućnost ovih brendova i njihovih modela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Berlin želi da zadrži Opelovo odeljenje za istraživanje i razvoj u Nemačkoj

 

opel monza 21.jpg

 

Cilj nemačke vlade je da se pobrine da Opel, nakon prodaje Peugeotu, u Nemačkoj zadrži aktivnosti u segmentu istraživanja i razvoja, odgovorio je predstavnik ministarstva privrede na pitanje novinara o mogućem zatvaranju tog odeljenja. ''Ne želim da komentarišem medijske izveštaje ni da nagađam ništa u vezi s njima, ali naš stav u vezi Opela je jasan i ministar je uvek govorio da cilj mora da bude da se u Nemačkoj zadrže radna mesta, pogoni a i odeljenja istraživanja i razvoja'', izjavio je u predstavnik ministarstva privrede na redovnoj medijskoj konferenciji vlade. Francuski list Le Monde je u utorak objavio da francuski PSA razmatra delimičnu prodaju Opelovog odeljenja za istraživanje i razvoj u sklopu nastojanja da prekine niz gubitaka u poslovanju i vrati profitabilnost.

U sredu su se radnici Opela sukobili sa upravom zbog takvih medijskih napisa. ''Prodaja odeljenja razvoja će Opel lišiti budućnosti. Projektovanje je tehnološko srce brenda Opel'', objavilo je radničko veće nemačke kompanije, obećavajući da će se boriti protiv pokušaja prodaje kompletnog odeljenja istraživanja i razvoja ili njegovih delova. Iz Opela su u sredu objavili da odluka o budućnosti odeljenja istraživanja i razvoja još nije doneta, ali da bi restrukturisanje kao deo plana štednje moglo da uključuje strateška partnerstva.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opel napravio profit po prvi put nakon gotovo dve decenije

 

Opel X modeli.jpg

 

Opel već primećuje rezultate sinergija sa novim vlasnikom, francuskom PSA grupom, jer je nemački brend zabeležio profit po prvi put u poslednjih 18 godina. Opel i Vauxhall juče su zabeležili 550.900 prodatih vozila i profit od oko 500 miliona evra za prvih šest meseci 2018. godine. Opelova profitna marža je dostigla 5 procenata, što znači da se približava nivou profitnih marži nemačkih visokoserijskih premijum brendova. Međutim, Opelovi rezultati za prvu polovinu godine ne uključuju 405 miliona evra troškova koji su nastali sa prodajom brenda PSA grupi prošle godine. Ovi troškovi su rezultat dogovora sa sindikatima oko dobrovoljnih napuštanja pozicija Opelove redne snage u Nemačkoj.

 

Uprkos tome, ovi rezultati konačno zaustavljaju (pre)dugačak niz konstantnih gubitaka pod bivšim vlasnikom, General Motorsom, koji su se, od 2000. godine, nagomilali na preko 17 milijardi evra. Ipak, mnoge od reformi koje su dovele Opel do profitabilnosti su implementirane još pod vlasništvom GM-a, a Opel bi prošle već godine napravio profit da nije bilo fluktuacija u valuti. Međutim, glavni deo velike prekretnice su strategije smanjenja troškova, CEO-a PSA, Karlosa Tavaresa, kao i sinergije koje su rezultat bliskih odnosa sa brendovima PSA grupe. Neke od tih sinergija su porasti efikasnosti proizvodnje i logistike, i pristup i deljenje platformi i drugih tehnologija. Sledeći korak će biti da Opel potpuno pređe na PSA platforme i da se proširi na druga tržišta van Evrope, što je GM jako ograničeno radio. Pod rukovodstvom PSA, Opel će ući na 20 novih tržišta do 2022., a u planu je i da brend proizvodi automobile u Namibiji. Na kraju, Opel će elektrifikovati celu gamu u Evropi do 2024. PSA grupa je u prvoj polovini ove godine prodala 2.181.800 jedinica, što je čini drugim najvećim proizvođačem u Evropi iza VW grupe.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opel nije zainteresovan za sportske automobile

 

opel gt 7777.jpg

 

Već godinama nemački Opel nema u svojoj ponudi ''rasni'' sportski automobil, a po svemu sudeći tako će ostati i u buduće. Još od druge generacije modela GT Opel je nezainteresovan za sportiste, posebno što pomenuti model, baziran na Pontiac Solstice (2007-2010) nije dobro prihvaćen. Ni predstavljanje atraktivnog GT Concepta 2016. nije uticalo na promenu tog raspoloženja u kompaniji. U međuvremenu, Opel se fokusirao na ono što trenutno donosi profit celoj auto-industriji, SUV modele, pa posle Crosslanda X, Mokke X i Grandlanda X, za 2020. planira novu SUV perjanicu. Osim velikih, Opelu trenutno ide dobro i sa malim automobilima, uključujući Karl, Adam i Corsa modele, te Astru iz kompakt segmenta, te Insigniju iz D. Osim ovih automobila, liniju čine i električni Ampera-E, koji je u suštini Chevrolet Bolt sa Opelovom značkom, potom monovolumen Zafira, te kombiji Movano i Vivaro.

''Volim sportske automobile, ali su oni veliki izazov. Možda su nam sada lakši, kao deo velige grupacije, ali bismo morali da nađemo inteligentno rešenje'', rekao je novi direktor britanske podružnice Opela, Vauxhalla, Majkl Lohšeler. Sa druge strane, elektrifikacija je nešto za šta je Opel/Vauxhall izuzetno zainteresovan, jer će kompanija da elektrifikuje sve svoje modele do 2024, potvrdio je Lohšeler.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opelovi inženjeri prelaze u francusku Segulu

 

opel ins pro.jpg

 

Nemački proizvođač automobila Opel saopštio je da planira prebacivanje oko 2.000 inženjera iz svog istraživačkog i razvojnog centra u Ruselshajmu u francusku inženjersku grupu ''Segula'' u pokušaju da izbegne otpuštanja. Opel, kojeg je američki ''Dženeral motors'' prošle godine prodao francuskoj grupaciji PSA, saopštio je da razmatra moguće strateško partnerstvo sa ''Segulom'' da bi zaštitio inženjerska radna mesta u Ruselshajmu. Direktor Opela Mihael Lohšeler saopštio je da je kompanija suočena sa velikim padom obima posla u svom centru za istraživanje i razvoj, dok inženjeri privode kraju ranije potpisane ugovore sa ''DŽeneral motorsom''.

Predloženo rešenje tek treba da dobije podršku uticajnog Opelovog radničkog saveta. Ukoliko plan bude odobren, ''Segula'' planira da preuzme do 2.000 od 7.000 Opelovih radnika iz razvojnog centra i nekoliko zgrada na samoj lokaciji u Ruselshajmu, u blizini Frankfurta. ''Segula'' je obećala da će zaštititi radna mesta do 2023. godine, u skladu sa sporazumom Opela i lidera sindikata. Nisu objavljeni finansijski detalji dogovora, ali je Lohšeler rekao da će ''Segula'' osnovati novu kompaniju za ove radnike, u kojoj Opel neće imati vlasnički udeo. ''Segula'' je saopštila da želi da stvori ''bazni inženjerski centar'' koji bi se bavio automobilskom industrijom, ali i železnicom i energetikom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

PSA grupacija otvorena za nova partnerstva

 

peugeot_3008 1.jpg

 

PSA grupacija koju čine Peugeot, Citroen, DS, Opel i Vauxhall, je otvorena za nove saradnje, nakon što je ponovo ''stala na svoje noge'', te počinje da privlači pažnju brojnih kompanija. PSA grupacija pod rukovodstvom Karlosa Tavareza beleži najbolje rezultate po pitanju profitabilnosti, što je prilično impresivno ako se u obzir uzme činjenica da je kompanija bila blizu bankrota pre samo četiri godine. Takođe, ova grupacija je uspela da od brendova Opel i Vauxhall ponovo napravi uspešne kompanije, i to za manje od godinu dana od kada je postala njihov vlasnik.

''Neki od naših konkurenata nas sada gledaju na drugačiji način'', naveo je Tavarez tokom jednog intervjua koji je održan na Sajmu automobila u Parizu. ''Ako neko kome je potreban partner, a mi smo u dobrom stanju i imamo tehnologiju, pokuca na naša vrata i kaže da mu je potrebna podrška i da žele partnerstvo sa nama, mi smo u potpunosti otvoreni po tom pitanju'', dodao je on. Fokus kompanije naravno ostaje usmeren ka njenoj strategiji, ali prilike u vidu partnerstva se zaista mogu pojaviti s obzirom da se mnoge kompanije muče sa najnovijim, striktnim standardnima o emisiji štetnih gasova. ''Ako nastavimo da ostvarujemo dobre finansijske rezultate, sigurni smo da ćemo uskoro dobiti sjajne prilike. A kako mi uvek kažemo, uvek ćemo razmotriti sve prilike koje nam se ukažu'', dodao je Tavarez.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opel je ponovo profitabilan

 

Opel-Astra-Opel-Lutzmann-505506.jpg

 

Nemački brend, zajedno sa sestrinskom britanskom markom Vauxhall, transformisao se iz gubitaša u kompaniju koja zarađuje nakon što je u leto 2017. prešao u ruke francuske PSA grupacije. Iako je PSA očekivao da će Opel početi da zarađuje tek 2020. godine, to se dogodilo dve godine ranije. Tako je kraj 2018. ova automobilska marka dočekala sa viškom u kasi od 859 miliona evra. Ovaj rezultat još više dobija na težini ako se zna da je Opel poslednjih 5 meseci 2017. (pošto je prešao iz ruku General Motorsa u vlasništvo PSA) poslovao sa gubitkom od oko 180 miliona evra.

Iako su Opel i Vauxhall u poslednjim godinama poslovanja pod GM-om pokazivali znake finansijskog oporavka, američki auto-gigant ipak je odlučio da ih proda, što je ozvaničeno 1. avgusta 2017. Po preuzimanju Opela i Vauxhalla, prvi čovek PSA, Karlos Tavares vrlo brzo je smanjio broj zaposlenih u nemačkim fabrikama za 3.700, a oko 2.000 radnih mesta ''premešteno'' je iz Riselshajma (Nemačka) u Francusku. Tavares je takođe smanjio broj neprodatih vozila koja stoje na lageru za 32.000, zaključno sa 31. decembrom 2018. Ove i druge mere omogućile su oporavak Opela i Vauxhalla i profitabilnu 2018. godinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

PSA seli proizvodnju Opel Astre iz Britanije u Nemačku?

 

opel st.jpg

 

Nova generacija Astre, koja bi trebalo da se pojavi 2021. godine, najverovatnije će se izrađivati u Opelovoj fabrici u Riselshajmu, umesto u britanskom Elsmiru.

PSA grupacija, koja je od avgusta 2017. vlasnik marki Opel i Vauxhall, odlučiće u narednih nekoliko sedmica gde će se izrađivati sledeća generacija popularnog modela Astra, piše ''Autonews Europe''. Kako prenosi isti izvor, pozivajući se na nemačke medije, nova Astra trebalo bi da bude predstavljena najkasnije za 2 godine, a za razliku od aktuelne Astre K, koja se sklapa u Velikoj Britaniji, trebalo bi da se proizvodi na nemačkom tlu. Sindikat fabrike u britanskom Elsmiru već strahuje da će se buduća Astra (Opelova verzija sa volanom na levoj strani) umesto u tom primorskom gradiću praviti u Riselshajmu, u Nemačkoj. U Britaniji bi i dalje trebalo da se proizvodi samo Vauxhall Astra (sa ''desnim'' volanom), namenjena kupcima na Ostrvu.

 

Jedan od razloga za preseljenje proizvodnje u Nemačku je to što na leto u Riselshajmu prestaje da se izrađuje Opel Zafira Tourer, pa će ova fabrika ostati samo na jednom modelu - Insigniji, i viškom proizvodnih kapaciteta. Iako PSA još nije zvanično doneo odluku gde će se sklapati sledeća Astra, nemački mediji pišu da je izbor već okončan i da je preseljenje u Riselshajm ''gotova stvar''. Prema ovim navodima, PSA razmatra dve opcije. Prema jednoj, 75% proizvodnje nove generacije i dalje bi se odvijalo u Britaniji, dok bi se 25% Astri sklapalo u Riselshajmu. Druga opcija je da se 75% vozila pravi u Nemačkoj a samo 25% u Elsmiru, gde bi se proizvodila samo varijanta sa volanom na desnoj strani. Nemački izvor tvrdi da je PSA skloniji da se odluči za drugu opciju, a jedan od razloga da ona prevagne je i Bregzit, odnosno poslovni rizik koji izlazak Velike Britanije iz EU nosi sa saobom. Da će se tako nešto zaista i dogoditi, potvrđuje i nedavno obećanje direktora kompanije Opel koji je predstavnicima sindikata fabrike u Riselshajmu kazao da će nakon ukidanja Zafire ipak obezbediti proizvodnju još jednog modela u tom pogonu. Inače, aktuelna Astra osim u Britaniji sklapa se i u fabrici u Poljskoj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opel prodaje sedište kompanije u Riselshajmu

 

opel ins pro.jpg

 

Kao deo mera štednje, Opel želi da proda veće delove svojih fabričkih prostorija u Riselshajmu - prema medijskom izveštaju, što uključuje i zgradu sedišta kompanije koja nosi ime osnivača Adama Opela, navodi Wirtschaftswoche pozivajući se na insajdere. Sprovođenje prodajnih planova, a koji uključuju i pronalaženje kupca za parking mesta i veliki prostor na reci, prema listu, već je u toku.

 

Predstavnik za medije je rekao da je cilj postizanje ''održivog i konkurentnog reda na svim našim lokacijama''. Područje na lokalitetu Riselshajm je nesrazmerno veliko - takođe u poređenju sa drugim automobilskim postrojenjima. Pre samo tri godine prostorije naše fabrike su bile veće od Kneževine Monako. Cilj je ''stisnuti područja i odvojiti nas od područja koja više nisu potrebna'', navode iz Opela. Stručnjaci veruju da je moguće da će Opel prodati sedište firme na lizing i nastaviti da ga koristi. Opel je prošao kroz veliko restrukturiranje otkako ga je u leto 2017. preuzela francuska grupa PSA. Delovi imovine u Riselshajmu su već otišli pružaocu inženjerskih usluga Segula, i lancu nameštaja Ikea.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...