Jump to content
FAS Goran
zaczg

Lybra SW - prag truli

Recommended Posts

Pozdrav svima, nisam vjerovao da će Lybra trulit, no eto, nemilosrdna zima je napravila to da ću trebati desni prag potpuno zamijeniti, nisam još išao na procjenu kod limara, no čim počne ići na van, znam da je gotovo.

 

Što točno truli sam označio na ovoj fotografiji.

 

Lancia_Lybra_SW.thumb.jpg.49d15b9fb8aa3f528994c3dcd62e7ed2.jpg

E sad, novi prag košta 300 EUR, što ne dam, jer cijeli auto ne vrijedi 1000 EUR, pa me zanima ima li kakvih jeftinijih varijanti? Da koristim prednost Hrvatske što je u EU, imate li kakvih talijanskih web shopova? Kakvo je stanje u Srbiji?

 

Hvala vam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj savet ti je da to prodaš i da se maneš gluposti. I kad zameniš pragove, za 2 godine će opet biti trulex. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko zna sta je ispod, kad se korozija pojavila na tom mestu....jer i ja sam krenuo sa sanacijom sitno korozije i završio tako sto sam morao ceo patos da sredjujem.

Možda ćeš imati sreće vise nego ja pa se korozija pojavila u manjim kolicinama.

 

Ako se desi da je prag truo, a obicno je truo i sa unutrašnje strane, najbolje taj odseci i navariti novi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cudo truli, verovatno je bila udarana tu? Iseci na otpad pola praga pa promeni ako je generalno zdrav auto, ako nije, prodaj je polako :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, ići će u smeće onda ako je tako.. al me ta cijela priča oko Lancije koštala i živaca i novaca.. ako tako bude, onda sumnjam da ćemo se više viđati na forumu. Moja talijanska romansa onda završava tragično. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zaczg

 

Pojavila se korozija samo zato što je nekada tu rađena, a nije lepo urađena.

Sve može da se napravi i da bude trajno dobro. Priče kako to nikada više neće biti to i kako će tu posle godinu ili dve opet da truli - ne piju vodu. Danas se to radi veoma kvalitetno i ne postoji šansa da truli opet. Naravno, pričam za varijantu kada se uradi sve kako treba. 

 

Nov prag ne kupuješ. Nikako.

Sa otpada kupuješ prag komplet sa stranicom. To može da košta oko 50 evra. Ta bi cena bila u SRB. Za Fiate i manje (30-tak evra), ali je ovo Lybra, ređa je...pa ae nek' bude malo skuplje, zato sam stavio oko 50 evra. :) 

Ne sečeš prag nigde. Drugi prag ide iz komada. Na slici sam išrafirao šta bi ustvari trebalo da uzmeš:

 

Lancia.jpg

 

Tamo gde se spaja prag sa krilom imaš šrafove. Dole po patosu se drugi prag vari kao što je i fabrika uradila.

Tamo gde pokazuje druga strelica (iznad zadnjeg stop svetla) se seče. Tu se vari ta nova stranica koju uzimaš (ona je naravno komplet sa pragom). Svuda gde je fabrika lepila stranicu, majstor će i tebi lepiti, tj. neće variti. Vari se samo tamo gde je i fabrika. U sam prag se iznutra ubacuje zaštita. Postoje sprave sa odgovarajućim nastavcima koji se gurnu u prag, a na samom kraju (creva) imaju nekoliko mogućih glava, pa onda unutar praga ili raspršuju zaštitu, ili kako već majstor smatra da treba. Zato ne postoji opcija da novi prag ikada zarđa. Ni posle 10 godina. 

Može i da se seče otprilike tamo gde je crvena strelica (ili tu negde), to je onda samo zamena praga bez stranice. Ali, onda se seče na samom rubu koji je osetljivo mesto, zato je ipak bolje da se uzme sa stranicom. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, zaczg said:

Ok, ići će u smeće onda ako je tako.. al me ta cijela priča oko Lancije koštala i živaca i novaca.. ako tako bude, onda sumnjam da ćemo se više viđati na forumu. Moja talijanska romansa onda završava tragično. 

 

Ma gde tragično, ja sam baš zagledao Mercedese od kolega približnog godišta kao moja Marea i svi imaju više rđe nego ja. A i meni je malo krenulo po pragovima. Ovde ćeš svakako bolje proći sa delovima, bio je pre nekog vremena isto forumaš iz Hrvatske u Inđiji, postavljao je i slike onog što je kupio. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ti preporučujem popravku, nikako smeće. Ako je auto u svim drugim segmentima dobar (motor odličan, enterijer odličan, lak u dobrom szanju i slično) - isplati se ulaganje oko limarije.

Inače, zajedničko za većinu automobila uvezenih iz Nemačke, Belgije, Holandije i sličnih zemalja, da imaju problem za korozijom. Svaki iskusniji limar će ti to potvrditi. ;)

 

Viđao sam Alfe, Lanče iFijate, uvežene iz Italije (srednji deo i jug Italije) da su možda isčukani sa strana, ali patos u sjajnom stanju. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korozija se pojavila zbog nedostajućih gumenih čepova na tehnološkim rupama sa donje strane praga,isti slučaj i na mojoj lybri, čeka proleće za rad.Pozdrav.p.s.dobri su to automobili.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako ljudi, hvala vam na pomoći, žena će me ubiti s ovim autom koliko ulažemo. Istina, ima sve što mi treba, ne patim na nove aute, obavlja svoj posao. No već sam lud kad se nešto tako dogodi. 

Čisto da znate što sam sve napravio za ovaj auto od kad ga imam, već 4 godine. Kupljena je od prvog vlasnika iz Italije, sa 152.000 km, danas ima 203.000 km. 

 

- prelakirao krov (pucao je lak)

- 4 nove zimske gume i felge

- Prednji ovjes : izmjena zadnjih selena na prednjim vilicama
- desna spona
- desna upornica balans stange
- desna upornica zadnje balans stange
- gornji desni nosac motora
- optika vozila

- lijeva i desna poluosovina

- Standardno veliki servis (remenja i sve ostalo)

- Bojanje onih plastika unutra u crnu boju (bež boja - ljepljivo) 

- Akumulator 80Ah

- prednje disk pločice

- zadnje disk pločice i diskovi 

 

E sad idu kvarovi (osim poluosovina):

- Turbina reparirana - stara crkla

- Svi senzori - overboost, senzor broja okretaja, senzor protoka zraka

- donji cilindar kvačila

- lijevi i desni krajnici

- kuplung A/C kompresora

- vakum crijevo na turbini

 

Eto, jedino što nisam su amortizeri i kvačilo, i onda manje/više imaš novi auto.

 

I sad ovaj lim. 

 

2Abarth: hvala ti puno na objašnjenju, ići ću na proljeće na procjenu pa ćemo vidjeti, no nemam namjeru kupovati novi prag od 300 EUR kad se cijeli auto nađe za 1.000 EUR

 

E da, i možda neki ne znaju, no imam istu starost i Mazdu MX-5, nema problema. :) 

- optika vozila

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam isti problem, sanirao prije 3 godine i odlično se drži. Majstor nek ti isječe samo taj mali dio što je protruo, navari novi komad lima na to što je isjekao, posle toga nek ti uradi grubu zaštitu sa dna do pola praga čitavom dužinom (tako sam ja tražio da mi uradi jer je otporniji i dosta auta sada fabrički ide sa takvom zaštitom, slikaću pa postaviti kako izgleda, tj kako se ne primjeti i izgleda kao fabrika da je radila).

Posle toga naravno, u unutrašnjosti je ostao go i nezaštićen var, to sam malo razmišljao i vidjeo da kada se otvore zadnja vrata imaju mali gumeni čepovi pri dnu, kupio pola litre ulja za mjenjač (što gušće) ugrijao na šporetu i pomješao sa malo tovatne masti uzeo lijevak i komad šlaufa i nasuo po pola litre u svaki prag kroz te rupe (tovatnu mast ne moraš sipati, može samo ulje). Prag ima otvore da izlazi voda, uzeo sam malo žive gume i začepio da ne izađe odmah ulje dok se ne razlije po cijeloj unutrašnjosti praga. Posle toga natjerao auto uzbrdo i nizbrdo da sve pokrije i zamasti u pragu. Ako imaš garažu ostavi auto vani jer će par dana da kaplje ulje iz pragova i možda imati malo miris ulja u unutrašnjosti, zavisi koje naspeš. Ulje odbija vlagu i ne da daljnje širenje korozije i ostaje tu godinama, majstor me već pitao šta sam uradio jer se čudio kako već nije bar malo počela korozija :) 

To ti je najjeftinije i najefikasnije rješenje a provjereno će da drži. Moj auto je iz Njemačke i imam odavno problema sa korozijom i po rubovima i po podu koju saniram čim se malo pojavi, lybre nisu imune na to kao i većina auta koja se uveze iz njemačke.

Nadam se da sam pomogao, sredi to tako za sitne novce i uživaj u autu, kakvo mjenjanje pragova, ovako će bez problema da drži dok je kod tebe a možda i kod sledećeg vlasnika. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala ti na savjetu, tako nešto ću i ja napravit. 

 

Također naišao sam na vosak -http://www.motipdupli.com/hr/INT/proizvodi/presto/zastita-podvozja/ipg-1172.html to mislim probati i na Mazdi. Mazde MX-5 su isto dosta podložne koroziji. 

 

Mislim da bih onda moga taj vosak ubacit unutra i zaštitit podnicu. 

 

Sve u svemu, dali ste mi nadu. 

 

Idem već sutra kod mehaničara, pa ćemo pogledati što se dogodilo na pragu. Moguće da je netko dizao auto prije mene na pragu, i oštetio tako prag.

 

A i još jedna stvar, ovo što kod nas rade po zimi (pričam za Hrvatsku), tu sol koju stavljaju na ceste, to doslovno jede auto....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sličan vosak sam i ja koristio, digni auto, gdje ima korozije malo očisti i obrusi, zaštiti ili Body-em ili nekom 3u1 farbom za koroziju, pokazale su mi se dobre, i onda preko toga zaštiti voskom čitav pod ili kritične dijelove.

 

To možeš i na Lybri i na Mazdi. Ja sam na svojoj stavio 3l Body-a na čitav pod (onaj mekani, ne tvrdi, imaju dvije vrste) i onda 1l voska preko. Svako proljeće pogledam, ako se pojavi korozija odmah očistim i zaštitim i nema problema. To sve sam sebi uradim (kod mene bude nešto malo korozije i po podu na par mjesta)

 

Nije se ništa desilo, gledao sam već, počne tako iz čista mira da korozira, ja imam problem i sa zadnjim rubovima i to mislim da ću morati da siječem i stavljam druge. Ima li neko ideju da li nove da tražim ako ima ili polovne?


Moje mišljenje za prag je da ti je bolje ulje, unutrašnjost praga je nepristupačna, ne znam na koji način možeš zaštititi a da bude dobra i ravnomjerna zaštita? Imaju

one sonde ali treba naći kuda da je zavuče i opet ne znaš da li je dobro zaštićen taj dio koji je varen, sam i znaš da nezaštićen var odmah hrđa a sam vosak i nije neka zaštita za to a još ne znaš kako je naliven baš na taj dio.

Naspeš ulje, nagni uz brdo prednji kraj, pa zadnji i završio si sa tim i sve je podmazano i zaštićeno. Za ulje imaš te rupice na zadnjim vratima, uspi i ne razmišljaj dalje :) Kome je još motor zahrđao iznutra kada je ulje tu, čitao sam forume i mnogo ljudi to radi i radilo prije modernih zaštita i imaju ista iskustva - ne hrđa B)

 

Znam za so, pogotovu ja koji živim između Jahorine i Romanije, tu pola godine ne prestaju da sipaju :rant:

 

Sutra kačim slike tih rupica i grube zaštite na pragu.

Edited by stefaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

IMG_20150705_174413.jpeg

Imam na telefonu ovu sliku, ne znam da li je dovoljno velika da se vidi kako je prag sada urađen.

Послато са 6045K уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne vidim dobro, ali dovoljno da ti kažem da je predivna. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala ti, čuvam je i održavam baš maksimalno, jedino što prelazim prilično kilometara :)
Evo par slika, zadnje što sam slikao, da se malo pohvalim

IMG_20161210_150442.jpegIMG_20160403_174711.jpegIMG_20160403_174619.jpeg

 

IMG_20160403_174550.jpeg

 

Za sjaj je zaslužno pranje sa 2 kofe i voskiranje 2x godišnje, a 2001. je godina :wub: prije 3 godine kada sam kupovao htio sam noviju ali nije ih bilo u odgovarajućem stanju pa sam godinu proizvodnje i to malo korozije oprostio.

 

Edited by stefaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Karavan je lijep, ali limuzina je wow. :) Predivna je! Kao da je 2001.godina a ne 2017.-ta. :) 

 

Anyway, ujutro idem kod mehe. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Računica je prosta - ako imaš keš (1000e i više) onda uzmi mladje i u boljem stanu. Ako nemaš - skrpi Libru i teraj dalje. ;)

 

"Čisto da znate što sam sve napravio za ovaj auto od kad ga imam, već 4 godine. Kupljena je od prvog vlasnika iz Italije, sa 152.000 km, danas ima 203.000 km. 

 

- prelakirao krov (pucao je lak)

- 4 nove zimske gume i felge

- Prednji ovjes : izmjena zadnjih selena na prednjim vilicama
- desna spona
- desna upornica balans stange
- desna upornica zadnje balans stange
- gornji desni nosac motora
- optika vozila

- lijeva i desna poluosovina

- Standardno veliki servis (remenja i sve ostalo)

- Bojanje onih plastika unutra u crnu boju (bež boja - ljepljivo) 

- Akumulator 80Ah

- prednje disk pločice

- zadnje disk pločice i diskovi 

 

E sad idu kvarovi (osim poluosovina):

- Turbina reparirana - stara crkla

- Svi senzori - overboost, senzor broja okretaja, senzor protoka zraka

- donji cilindar kvačila

- lijevi i desni krajnici

- kuplung A/C kompresora

- vakum crijevo na turbini

 

Eto, jedino što nisam su amortizeri i kvačilo, i onda manje/više imaš novi auto."

 

Od svega navedenog, za ovih 7,5 godina i 130000 km nisam dirao turbinu i nisam menjao amortizere. Al sam menjao gume i radio patos. :lol: 

 

Jbt, auto mi je kao Trigerova metla. :rofl:

Edited by Martin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala vam na pomoći, da računica je jasna. Trpaj dok se trpa. 

 

Ovako je stanje, nismo rasturili prag, no čini se da je na tom mjestu već bio krpan i upravo je tu počeo cvijetat. Sad na proljeće ćemo to ići rasutrit i vidjet što nas čeka dolje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...