Jump to content
N.N.

FCA razvija nove šest cilindarske motore

Recommended Posts

wp_20170213_19_09_17_pro.thumb.jpg.905a2

 

Prvi motor u pitanju bi trebao biti redni benzinac sa šest cilindra. Ne bi trebala biti riječ o potpuno novom motoru nego 3.0 I6 baziranom na novom 2.0 I4 kakvoga nalazimo u Alfa Romeo Giulia.

U prijevodu to znači da bi vjerojatno sve tehnologije sa 2.0 motora kao što su MultiAir, direktno ubrizgavanje, twin-scroll turbine, a moguće i 48V tehnologija, trebale biti prisutne na ovom novom 3 litarskom motoru.

Ovaj motor bi barem za sada trebao biti korišten prvenstveno za američke FCA brandove.

 

novo-motor-fiat-gse.jpg

 

Na drugom motoru razvoj radi FPT u Italiji. Riječ je o 4.3 litarskom rednom šestaku za buduće HD modele RAM-a, odnosno motorima za buduće RAM 2500 i 3500 modele. On bi tu zamijenio Cummins.

Naravno ovo ništa ne znači da će isti modeli biti i predstavljeni. Kako to obično biva neki projekti nikad ne ugledaju svjetlo dana.

 

 

http://blog.dnevnik.hr/fcagrupa/2017/02/1632068011/fca-razvija-nove-sest-cilindarske-motore.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zar im nije isplativije nastaviti kupovinu kod Cumminsa? Ili hoce da uposle VM?

V6 benzinac definitivno ima smisla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elra

 

Po oznakama i informacijama koje imam oba bi trebala biti redna šestaka. Znači nije V6 u pitanju. Uostalom FCA ima moderni V6 u vidu američkog Pentastara čije modificirani blok čak koristi Maserati u svojim V6 motorima. Alfa pak ima svoj V6 koji je veza na Ferrariev V8.

 

Ne znam jesi li dobro razumio. Alfin sadašnji i budući FCA turbo sa 4 redna cilindra ima oznaku GME i to točno GME T4 (može još biti D ili M u nastavku, D kao D.O.H.C ili M kao MultiAir). Ovo bi bio GME T6 ako je informacija točna. A imam je iz tri izvora tj. to je što smo do sada skupili. Znači to sve isto, i dalje redni motor ali za dva cilindra više. 3.0 sa šest rednih cilindara.

 

Dizel pak je nastavak priče na F1 obitelj. Imamo sada njih sa 4 cilindra. To su Iveco motori. F1A ti je npr. onaj 2.3, a F1C ti je 3.0 poznati neki iz Ducata neki iz Dailya. Sa tim u vidu ovaj novi F1 koji više nema 4 nego 6 cilindara bi teoretski mogao i dalje ići za Daily. Mogao bi i za RAM 1500. No vjerujem da bi to za velike RAM modele bio ulazna i jeftinije verzija jer 4.3 litre je kud i kamo manje od Cumminsovih 6.7. FCA samo želi manje ovisiti o Cumminsu.

 

Naravno, i ovo opet napominjem, pd razvoja se može i odustati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, moja greska, navikao sam na V6 :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/16/2017 at 9:50 AM, N.N. said:

Ovo bi bio GME T6 ako je informacija točna. A imam je iz tri izvora tj. to je što smo do sada skupili. Znači to sve isto, i dalje redni motor ali za dva cilindra više. 3.0 sa šest rednih cilindara...

 

Kao što si tada rekao, samo što sada ovi iz Autopress.hr kažu da je to nešto što je novi plan posle smrti Markionea, a ustvari se o tome počelo raditi još za njegovog života:

 

FCA razvija novi redni 6-cilindarski motor

 

jeep w 88888.jpg

 

FCA Grupa nakon smrti Sergija Marchionnea kreće drugim smerovima, a prvi plan je da se razvije i na tržište izbaci novi redni 6-cilindrski turbo benzinac koji će se u stvari bazirati na dosadašnjem 4-cilindrašu iz Alfa Romea uz dodatak dva cilindra. Za sada još uvek nije poznato kada bi novi motor trebalo da se nađe na tržištu, ali treba se podsetiti da FCA Grupa u svojoj ponudi nema redni 6-cilindraš još od 2007. godine kada je ukinut u modelu Jeep Wrangler JK. Originalan plan je bio da se sistematski dorađuje motor Pentastar V6, ali se od toga ubrzo odustalo pa je izbor pao na 4-cilindraša GME (Global Medium Engine) kojem će biti dodata dva cilindra, a ugrađuje se u Jeep Wrangler JL i Alfa Romeo Giuliju. Novi redni 6-cilindraš biće 3.0 litarski, a plan je da se ugrađuje u skuplje modele Chryslera, Alfa Romea i Maseratija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako rade još na tome... Tko zna. Ako je počelo onda je to bilo još davno prije kraja 2016. A o tome se sigurno razmišljalo 2015.

 

Sad uzmi u obzir 2016. i da je normalan razvoj potpuno novih motora gotovo 5 godina, nekada i čak 7.

To nas dovodi sve do kalendarske 2021.

 

Vidjet ćemo što će biti od toga. Uvijek se može i zamrznuti ili u potpunosti odbaciti razvoj. Činjenica je da FCA grupaciji u Sjevernoj Americi nedostaje moderan turbo motor sa 6 cilindara. Isto je tako činjenica da ponuda tamo ide ka modelima sa zadnjim pogonom.

Tako da njima redni motor sa 6 cilindara dolazi u obzir.

 

 

@neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

FCA pravi novi redni sa 6 cilindara, a Ferrari novi u V rasporedu, tj. V6:

 

Quote

Ferrari je predstavio svoj plan razvoja do 2022. u kome su javnosti otkrivene neke veoma značajne novosti. Tačnije, Ferrari u periodu između 2019. i 2022. namerava da lansira čak 15 novih modela koji će se bazirati na dve platforme, jednoj sa napred i jednoj sa centralno smeštenim motorom. Obe će podržavati hibridne pogonske sklopove. Ponudi će se pridružiti nova linija V6 motora, a planira se i nova ''Turbo Hybrid'' linija sa u potpunosti eliminisanom turbo rupom. 

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/75714-novi-fca-biznis-plan-2018-2022/&do=findComment&comment=1460966

Share this post


Link to post
Share on other sites

I taj novi motor nema ništa sa aktualnim V8. Bar se tako da iščitati iz prezentacije.

 

Hoće li ga Maserati koristiti?

 

No isto tako će Ferrari nastaviti evoluciju svog V8. Znamo da je Alfin V6 jako sličan tom motoru.

 

9.thumb.jpg.a6540c620f43030971a50599f570786f.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×