N.N. 553 Posted February 15, 2017 Prvi motor u pitanju bi trebao biti redni benzinac sa šest cilindra. Ne bi trebala biti riječ o potpuno novom motoru nego 3.0 I6 baziranom na novom 2.0 I4 kakvoga nalazimo u Alfa Romeo Giulia. U prijevodu to znači da bi vjerojatno sve tehnologije sa 2.0 motora kao što su MultiAir, direktno ubrizgavanje, twin-scroll turbine, a moguće i 48V tehnologija, trebale biti prisutne na ovom novom 3 litarskom motoru. Ovaj motor bi barem za sada trebao biti korišten prvenstveno za američke FCA brandove. Na drugom motoru razvoj radi FPT u Italiji. Riječ je o 4.3 litarskom rednom šestaku za buduće HD modele RAM-a, odnosno motorima za buduće RAM 2500 i 3500 modele. On bi tu zamijenio Cummins. Naravno ovo ništa ne znači da će isti modeli biti i predstavljeni. Kako to obično biva neki projekti nikad ne ugledaju svjetlo dana. http://blog.dnevnik.hr/fcagrupa/2017/02/1632068011/fca-razvija-nove-sest-cilindarske-motore.html Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 204 Posted February 16, 2017 Zar im nije isplativije nastaviti kupovinu kod Cumminsa? Ili hoce da uposle VM? V6 benzinac definitivno ima smisla. Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted February 16, 2017 @Elra Po oznakama i informacijama koje imam oba bi trebala biti redna šestaka. Znači nije V6 u pitanju. Uostalom FCA ima moderni V6 u vidu američkog Pentastara čije modificirani blok čak koristi Maserati u svojim V6 motorima. Alfa pak ima svoj V6 koji je veza na Ferrariev V8. Ne znam jesi li dobro razumio. Alfin sadašnji i budući FCA turbo sa 4 redna cilindra ima oznaku GME i to točno GME T4 (može još biti D ili M u nastavku, D kao D.O.H.C ili M kao MultiAir). Ovo bi bio GME T6 ako je informacija točna. A imam je iz tri izvora tj. to je što smo do sada skupili. Znači to sve isto, i dalje redni motor ali za dva cilindra više. 3.0 sa šest rednih cilindara. Dizel pak je nastavak priče na F1 obitelj. Imamo sada njih sa 4 cilindra. To su Iveco motori. F1A ti je npr. onaj 2.3, a F1C ti je 3.0 poznati neki iz Ducata neki iz Dailya. Sa tim u vidu ovaj novi F1 koji više nema 4 nego 6 cilindara bi teoretski mogao i dalje ići za Daily. Mogao bi i za RAM 1500. No vjerujem da bi to za velike RAM modele bio ulazna i jeftinije verzija jer 4.3 litre je kud i kamo manje od Cumminsovih 6.7. FCA samo želi manje ovisiti o Cumminsu. Naravno, i ovo opet napominjem, pd razvoja se može i odustati. 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elra 204 Posted February 16, 2017 OK, moja greska, navikao sam na V6 Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted September 18, 2018 On 2/16/2017 at 9:50 AM, N.N. said: Ovo bi bio GME T6 ako je informacija točna. A imam je iz tri izvora tj. to je što smo do sada skupili. Znači to sve isto, i dalje redni motor ali za dva cilindra više. 3.0 sa šest rednih cilindara... Kao što si tada rekao, samo što sada ovi iz Autopress.hr kažu da je to nešto što je novi plan posle smrti Markionea, a ustvari se o tome počelo raditi još za njegovog života: FCA razvija novi redni 6-cilindarski motor FCA Grupa nakon smrti Sergija Marchionnea kreće drugim smerovima, a prvi plan je da se razvije i na tržište izbaci novi redni 6-cilindrski turbo benzinac koji će se u stvari bazirati na dosadašnjem 4-cilindrašu iz Alfa Romea uz dodatak dva cilindra. Za sada još uvek nije poznato kada bi novi motor trebalo da se nađe na tržištu, ali treba se podsetiti da FCA Grupa u svojoj ponudi nema redni 6-cilindraš još od 2007. godine kada je ukinut u modelu Jeep Wrangler JK. Originalan plan je bio da se sistematski dorađuje motor Pentastar V6, ali se od toga ubrzo odustalo pa je izbor pao na 4-cilindraša GME (Global Medium Engine) kojem će biti dodata dva cilindra, a ugrađuje se u Jeep Wrangler JL i Alfa Romeo Giuliju. Novi redni 6-cilindraš biće 3.0 litarski, a plan je da se ugrađuje u skuplje modele Chryslera, Alfa Romea i Maseratija. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted September 18, 2018 Ako rade još na tome... Tko zna. Ako je počelo onda je to bilo još davno prije kraja 2016. A o tome se sigurno razmišljalo 2015. Sad uzmi u obzir 2016. i da je normalan razvoj potpuno novih motora gotovo 5 godina, nekada i čak 7. To nas dovodi sve do kalendarske 2021. Vidjet ćemo što će biti od toga. Uvijek se može i zamrznuti ili u potpunosti odbaciti razvoj. Činjenica je da FCA grupaciji u Sjevernoj Americi nedostaje moderan turbo motor sa 6 cilindara. Isto je tako činjenica da ponuda tamo ide ka modelima sa zadnjim pogonom. Tako da njima redni motor sa 6 cilindara dolazi u obzir. @neshaoct 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted September 19, 2018 FCA pravi novi redni sa 6 cilindara, a Ferrari novi u V rasporedu, tj. V6: Quote Ferrari je predstavio svoj plan razvoja do 2022. u kome su javnosti otkrivene neke veoma značajne novosti. Tačnije, Ferrari u periodu između 2019. i 2022. namerava da lansira čak 15 novih modela koji će se bazirati na dve platforme, jednoj sa napred i jednoj sa centralno smeštenim motorom. Obe će podržavati hibridne pogonske sklopove. Ponudi će se pridružiti nova linija V6 motora, a planira se i nova ''Turbo Hybrid'' linija sa u potpunosti eliminisanom turbo rupom. https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/75714-novi-fca-biznis-plan-2018-2022/&do=findComment&comment=1460966 Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted September 20, 2018 I taj novi motor nema ništa sa aktualnim V8. Bar se tako da iščitati iz prezentacije. Hoće li ga Maserati koristiti? No isto tako će Ferrari nastaviti evoluciju svog V8. Znamo da je Alfin V6 jako sličan tom motoru. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted December 21, 2018 Novi FCA šestak nazvan ''Tornado'' debitovaće u Jeep Wagoneeru Fiat-Chrysler Automobiles vraća u život redni šestocilindarski 3.0-litarski motor koji će najverovatnije debitovati u takođe ''vaskrslom'' Jeep Wagoneeru. FCA ''šestak'' bi takođe mogao i da stigne do sledeće generacije Grand Cherokee-ja, prenose američki mediji. Očekuje se, takođe, da motor za koji se navodi da će se zvati ''Tornado'' dobiti i Dodge Charger i Challenger, te nove generacije Ram kamioneta, kao osnovnu verziju umesto Pentastara. Veruje se da će da bude jednako moćan kao 5.7-litarski HEMI ili čak snažniji, a imaće nešto manje od 3.000 kubika zbog visokih poreza na veće zapremine u mnogim delovima sveta, kao što je Evropa. S obzirom da FCA planira brojne nove modele brendova Jeep, Ram, Alfa Romeo i Maserati do 2022, postavlja se pitanje da li će ''Tornado'' biti spreman za njih i u tom slučaju u kojim modelima će biti u ponudi. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted May 12, 2019 Ferrari će prestati da pravi V6 i V8 motore za Maserati Proizvođač iz Maranela u naredne 2-3 godine obustaviće isporuke pogonskih jedinica koje izrađuje za Maseratijeve modele. Dva čuvena italijanska proizvođača sportskih automobila bili su zajedno pod kapom FCA (Fiat'Chrysler Automobiles) do 2015. godine, kada je Ferrari po odluci rukovodstva grupacije izdvojen u zasebnu kompaniju, da bi se zatim njegove akcije pojavile i na berzi. Uprkos tome, Ferrari je nastavio da proizvodi V6 i V8 motore za potrebe Maserati modela Ghibli, Quattroporte, Levante, GranTurismo i GranCabrio - praktično za čitavu gamu ovog brenda. Proizvodnja pogonskih jedinica nastavljena je na osnovu važećeg ugovora između dve kompanije. Međutim, kako kažu u Ferrariju, Maserati je najavio da po isteku ovog ugovora ne namerava da isti obnovi. Ferrari navodi da će isporuka motora za Maserati prestati 2021. ili 2022. godine i ističe to kao pozitivnu vest jer će moći da usmere energiju i radnu snagu isključivo na razvoj i proizvodnju pogonskih jedinica za sopstvene modele. Čelnici proizvođača iz Maranela kažu da nakon isteka ugovora sa Maseratijem ne planiraju da proizvode motore za bilo koju drugu auto-kompaniju, već samo za sopstvene potrebe. Maserati koristi Ferrarijeve motor u svojim modelima još od 2002. godine. Trenutno, to su 3.0 litarski twin-turbo V6, 3.8 litarski twin-turbo V8 i 4.7 litarski atmosferski V8. Za sada nije poznato kako će Maserati nadomestiti nedostatak Ferrarijevih motora u svojim modelima. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted May 14, 2019 @neshaoct Mislim da je situacija jasna. Alfa Romeo 690T (V6 90°) bi trebao zamijeniti Ferrari F160 (V6 60°). Sklapanje u FCA pogonima umjesto u Ferrari pogonima. Po planu je ova zamjena trebala biti nešto ranije, čak je Maserati trebao koristiti oba motora paralelno ovisno o snazi. Ne znam hoće li Maserati ili bilo koji drugi talijanski brand koristiti budući GME T6 redni šestak. Znam samo da je u planu da kod (nekih) PHEV izvedbi koristi GME T4. Pitanje ostaje što će biti sa V8. Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted May 15, 2019 Ako sam dobro razumeo ovu vest, ona se samo odnosi na proizvodnju motora u Ferrari pogonima, ali ne iskljucuje 'usluzni R&D' Ferrarijevih inzenjera (ili prosto 'ustupanje' tehnickih nacrta)? Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted May 15, 2019 @horvat Tako je, samo prestanak proizvodnje. R&D nije spomenut i u vezi toga možemo samo nagađati. U svakom slučaju Maserati bi trebao preći sa V6 motora koji koriste Chrysler blok motora, na motor koji je isti ili jako sličan V6 motoru na QV modelima Alfe i koji će se raditi u istim FCA/Fiat pogonima kao što je sada slučaj za Alfu. 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites