Jump to content
neshaoct

Boyracer Motorsport Radionica - Izrada elemenata trapa po meri i specifikaciji

Recommended Posts

Izrada ramena, viljuski, spona, stabilizatora, solja amortizera i ostalih delova oslanjanja sa uniball-om po meri i vasoj specifikaciji radi korekcije geometrije oslanjanja kod spuštenih vozila i poboljšanja performansi. Cene se definišu u skladu sa obimom posla i modelom vozila, popust 5% za članove Kluba.

 

BMR Izrada delova.jpg

 

----------------------------------------------
 
Za sva dodatna pitanja, pojašnjenja, tu je YUgisa :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nece trajati vecno garancija na Tvingu :D Pa videcu koliko ce biti bas serijska proizvodnja, ne ocekujem veliku potraznju, mada imam neke ideje da uradim neku varijantu za Alfa Romeo 147/156, gornje viljuske posto fabricki nemaju podesavanje nagiba, a dosta ljudi ima problema sa tim i najvise ljudi koji se interesuju za ekscentricne srafove sto radim su vlasnici pometnutih Alfi, ali na zalost ne moze to kod njih. Ali cisto da ljudi imaju neke smernice za cene, recimo nesto sto sam racunao za Alfe:

1. Fabricki silen blokovi ili Pa6 caure sa 1 uniballom (umesto kugle) za manjim podesavanje nagiba tocka (~19.500din za dve viljuske)
2. Indenticno kao pod brojem 1, ali sa SKF uniballom (~23.000din za dve viljuske)
3. Viljuske sa 3 uniballa, znaci nema silen blokova sto omogucava vece podesavanje nagiba tocka i podesavanje zatura tocka u manjoj meri (~20.500din za dve viljuske)
4. Isto kao pod brojem 3, jedino varijanta sa SKF uniballima (~30.500din za dve viljuske).

 

Spone sa uniballom su negde oko 6000 do 7000din u globalu za par, ako neko hoce sa SKF, onda treba dodati oko 2000din jos na tu cifru. Usustini jeftiniji uniball je oko 2000din, a SKF je oko 4000din, tako da ako ikad zatreba reparacija, cena nije tako drasticna jer ne mora ceo sklop da se menja. Uniball mi stize direktno iz inostranstva, tako da garantujem za originalnost.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

A reci mi, koliko bi takve viljuske bile trajne? Jasan mi je benefit sto se tice podesavanja nagiba, ali da li ima benefita u poredljenju sa serijskim viljuskama po pitanju kvaliteta?

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, beli_Punto said:

Atest, neki test i slicno verujem da nemas... 

 

S obzirom da su viljuske na kojima Tejovic ili onaj Sladjan odrade remont bolje i trajnije od onih koje kupis i radnji - nemam nikakvu sumnju da su ove YUgisine jos bolje i kvalitetnije od tih (remontovanih)

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, YUgisa said:

Nemam, cak ni diplomu u tom smeru :D

 

Sto ti Yugo onako skripi onda? :D

7 minutes ago, Milutin-NS said:

 

S obzirom da su viljuske na kojima Tejovic ili onaj Sladjan odrade remont bolje i trajnije od onih koje kupis i radnji - nemam nikakvu sumnju da su ove YUgisine jos bolje i kvalitetnije od tih (remontovanih)

 

Ne sumnjam ni ja u Yugisine sposobnosti, ali da ne mesamo babe i zabe ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa sad tesko je reci koliko traje, ima raznih aspekata koji uticu na to kao i uslovi u kojima se koriste isto zavisi. Recimo delovi mogu da traju krace u smislu predjene kilometraze, ali vise u smislu godina ili recimo imaju kraci zivotni vek u smislu kilometraze, ali posto su pojacani traju duze kad se koriste na stazi gde se fabricki deo raspadne.

 

Recimo Pa6 caure nisu trajne u smislu habanja na kilometrazu, u agresivnoj voznji na nekom elementu sa velikim opterecenjem (npr viljuska) izdrzavaju izmedju 25.000 i 30.000km najcesce. Ali su vremenski prakticno neogranicene, pa za neki vikend auto imaju odlicnu primenu jer mogu nekad da budu i jeftinije od klasicnih silen blokova, a nece propasti nakon 3-4 godine kao neki jeftiniji od starosti. U nekim elementima mogu biti i po kilometrazi prakticno dozivotne, tipa ako se koriste na spoju mosta i karoserije, diferencijala i mosta (kod vozila sa zadnjom vucom) i slicno. Imam mogucnost nabavke i neke posebne legure Pa6 caure, ona je 2 puta skuplja po kilazi, ali je toliko velika gustina materijala da je 4 puta teza za istu zapreminu i zahteva puno ozbiljniju obradu jer mora da se radi sa jako preciznom tolerancijom. Inace traju krace od silen blokova u recimo viljuskama najvise jer se silen blokovi ugibaju, dok sa Pa6 caurama se element rotira i izaziva habanje, a posto nije kao guma da je upresovan na manju zapreminu, nego na preciznu toleranciju, onda kad se pohaba ne moze da se rasiri da popuni prostor. Zato je za automobil koji se koristi u svakodnevnoj voznji, bolji poliuretan umesto ovog poliamida tj Pa6, jer ima slicnije karateristike kao guma, ali na zalost nisam nasao neko dostupno resenje da tako nesto proizvedem.

 

Uniball je samo kao klasicna kugla koje imate recimo na viljuskama, samo nema osovinu, pa je trajnost slicna tj zavisi od kvaliteta/cene, jedino zbog otvorenog dizajna mora cesce da se odrzavaju da bi se odrzala trajnost. Postoje te manzetnice za uniball, ali na zalost ja nisam nasao nacin da ih nabavim povoljno.

 

Inace prednosti viljuski nisu samo u tome da otvaraju mogucnost podesavanja nagiba, u zavisnosti od dizajna i tehnickih mogucnosti moze da se podesava zatur ili sirina trapa, izbacivanje silen blokova daje puno preciznije upravljanje i bolje se odrzava geometrija oslanjanja, kod spustenih vozila moze da se uradi korekcija geometrije oslanjanja ili da se unapredi, nije stvar samo statickog nagiba po kojim stoji tocak kad je auto parkiran, nego kako ce se on ponasati tokom retanja oslanjanja (sabijanje i izvlacenje) ili recimo napred ima i uticaj na to kako se ponasa dinamican nagib tocka i pri skretanju.

 

58a2e2f79aa70_BMRsetoslanjanjaYugoZ101.thumb.jpg.9a84fa1f1a446afee906f73e942f4435.jpg

 

Ovo je npr najvise sto radim, set oslanjanja za Yugo, Z101, Ritmo i slicne, spone sa podesavanjem korekcije za bump steer i duzine u zavisnosti od spustenosti auta, ramena sa uniballom sa podesavanjem duzine, do 15-20mm duze od fabrickih sa distancerima za produzavanje poluosovine, silne blokovi za zadnje viljuske i na spoju ramena i b. stangle plus nosaci b. stangle sa aksijalnim granicnicima.

 

A za par nedelja, videcemo sa Nesom da jos malo prosirimo ponudu, na sinter ferode, OCC koji dizajniram i ja bih voleo neke profesionalne shiftere, ali to je nazalost tesko dizajnirati bez auta, a traje izrada od 7 do 10 dana za nova resenja. To je ovako nesto:

58a2e7b898c36_BMRrucicaMotorsportShortShifter.thumb.jpg.3529582242905ba6f8ca5ffd973519bf.jpg

 

Sem kraceg hoda, ima nekoliko adaptera da moze da se podesi visina po potrebi, moze da ima osigurac za rikverc, granicnike za koliko moze levo ili desno, podesavanje otpora za levo i desno kao i poboljsano samocentriranje tako da kad se izbaci iz brzine, uvek bude tacno u pravcu 3-4 stepena prenosa. ovo je konkretno za Yuga, ali slicno resenje moze da se izvede i za druga vozila, vizuelno nije na nivou nekih stranih resenja, ali je zato cena puno manja a mehanicki ja verujem da funkcionise jednako:

 

Takodje mana je da bi se postigle najbolje osobine, jednostavno ne moze da se previse vodi racuna o tome kako staje u kabinu u smislu obloge oko rucice.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minutes ago, francuz69 said:

Vrlo zanimljivo...

 

I korisno :D Vratio sam nazad na par dana fabricku rucicu i nikad vise fabrickim, idem sad da vratim nazad ovu redovnu :D

 

33 minutes ago, ViktorBG said:

Jel moguće da se napravi short shifter a da ostane "fabrički izgled" , znači da ima samo kraći hod? I koliko bi koštalo to zadovoljstvo? :D

 

 

Pa to je dosadno :lol: Pa ovako napamet ti na zalost ne znam reci, plus kod tih starijih Fiata obicno imas dve generacije menjaca, prva sa polugom i druga sa sajlama. Ako je sa sajlama, onda moze verovatno da se uradi i neki adapter na samom biracu brzine kod menjaca, ako je na polugu onda mora da se radi sama nova rucica, mada moze to i da se uradi i ako ima sajle. Na zalost morao bih videti na licu mesta kakve su mogucnosti i naspram toga jedino mogu da definisem cenu. U svakom slucaju za tako nesto cena je od 100e pa na dole ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledao sam ja za GP short shifter i jaka mi cena za tako neki metalni deo.

Poslacu ti sliku da vidis koliko bi bilo da prepravis originalni posto i to moze. A da pazarim negde polovni. Ili po nju da napravis. Cene su reda velicine od 70 do 170 eur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo se ne isplati praviti od nule, mislim da je najednostavnije prepraviti vec postojeci. Govorimo mozda o nekih 20e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stigli Bilstein B6 amortizeri sa trkackog Yuga na proveru, doterivanje i merenje kako bi se optimizovao set za odgovarajuce performanse:
CAM05160.jpg

 

Trkacki i fabricki gibanj:
CAM05161.jpg

 

Skoro isto, a toliko razlicito:
CAM05165.jpg

 

Uniball ramena:
CAM05169.jpg

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 25.2.2017. at 11:21 PM, YUgisa said:

U kom smislu mislis? U globalu ili da pravim od nule prenos ili nesto trece?

 

Mislim, onako laički, da promeniš postojeći finalni prenos u menjaču...

 

 

Kome od trkača radiš Yuga?

Krug, brdo ili reli ?

Edited by PremieRacing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×