Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Audi razmišlja o superautomobilu / Novi modeli Audija

Recommended Posts

Uskoro i Audi Urbansphere Concept

 

223833-audi urban 01.jpg

 

Audi je u avgustu prošle godine predstavio Skysphere Concept, prvi iz serije tri nove studije, a zatim je mesec dana kasnije na sajmu u Minhenu prikazan i Grandsphere Concept.

 

Sada sa novom najavnom slikom stiže i najava da će treći koncept iz ovog serijala (Audi Urbansphere Concept) premijeru imati uskoro, tačnije 19. aprila. Ovde podsećanje da glavni dizajner Audija Mark Lichte ove automobile opisuje kao pogled u budući pravac brenda. Nemačka fabrika kolekciju koncepta naziva ''sferama koje pružaju jedinstvena iskustva visoke klase'', ukazujući na imena tri vozila: Skysphere, Grandsphere i Urbansphere. Sva tri najavljuju novu eru dizajna za brend, čiji je autor Lichte - koji je u Audiju od 2014.

Autonomija i funkcije veštačke inteligencije igraće ključne uloge u ovim vozilima prema Lichteu. ''Prepoznaće vas, slušati i čitati želje u vašim očima. I znaće šta volite i gde to možete pronaći'', objašnjava Lichte. Kao i kod ostalih EV-a, međuosovinsko rastojanje je maksimizovano u odnosu na ukupnu dužinu vozila kako bi se stvorila prostrana kabina. I Urbansphere Concept je koncipiran sa naprednim sistemom autonomne vožnje koji ispunjava zahteve Nivoa 4. To je samo jedan korak od potpune automatizacije vožnje, koja eliminiše svaku potrebu za ljudskom intervencijom.

 

Više informacija možemo dakle očekivati uskoro.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

2022. Audi Urban Sphere Concept

 

Upravo je predstavljena Audijeva vizija budućnosti SUV modela:

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi A6 i Audi A7 Design Edition

 

224752-audi s6 05.jpg

 

Audi je za modele S6 i S7 u novoj modelskoj godini predvideo novi Design Edition paket, zaslužan za ekskluzivniji estetski nastup ova dva automobila.

 

224753-audi s6 04.jpg

 

Ova dva modela se nude i sa dve nove boje (Arrow Gray i Liquid Dark Chrome), ali kupcima na raspolaganju stoje i druge: Brilliant Black Metallic, Mythos Black Metallic, Daytona Gray Pearl Effect, Firmament Metallic, Ultra Blue Metallic, Florett Silver Metallic, Glacier White Metallic i Tango Red Metallic.

 

224754-audi s6 03.jpg

 

Deo Design Edition paketa čini i Black optički kit sa Liquid Dark Chrome detaljima. To podrazumeva crni Audi logo i oznake, kao i Brilliant Black krov. Ista boja je i na okvirima stakala, retrovizorima i zadnjem spojleru kod S6, dok oba modela imaju prednju masku u mat crnom izdanju. Na sve to idu Liquid Dark Chrome detalji na prednjem i zadnjem braniku.

 

224755-audi s7 02.jpg

 

Tu su i crvena kočiona klešta, kao i alu točkovi od 21 inča u Platinum Gray boji.

 

224756-audi s7 01.jpg

 

Za unutrašnjost su predviđeni crveni kontrastni šavovi, crna S sportska sedišta sa Valcona kožom, alkantara na volanu (koji ima i grejanje) i crni sigurnosni pojasevi sa crvenom ivicom. Oba modela imaju 2.9 twin-turbo V6 motor sa 450KS i 600 Nm obrtnog momenta. Design Edition paket će biti dostupan od juna, po ceni od 2.500 dolara na američkom tržištu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Competiton & Competition Plus paketi za Audi RS4 i RS5

 

224841-audi rs4 07.jpg

 

Audi je za modele RS4 Avant, RS5 Coupe i RS5 Sportback pripremio pakete Competition i Competition Plus, kako bi unapredio njihovu dinamiku i performanse, a sve to uz manje vizuelno doterivanje. Tačnije, za Evropu su predviđeni Competition i Competition Plus paketi za modele RS4 Avant, RS5 Coupe i RS5 Sportback, dok će američki kupci dobiti Competition paket kod modela RS5 Coupe i RS5 Sportback.

 

224842-audi rs4 06.jpg

 

Ova ponuda između ostalog podrazumeva manuelno podešavanje RS sportskog oslanjanja (auto je niži za dodatnih 20 mm u odnosu na standardnii RS4 i RS5), pa Quattro sport diferencijal, unapređeni softver za automatski menjač i reprogramiranu ECU jedinicu, retjunirani ABS, RS keramički kočioni sistem (zaslužan za 2 m kraći zaustavni put pri 100-0 km), set Pirelli Corsa P Zero guma, RS sport izduvni sistem sa mat crnim izduvnim cevima...

 

224843-audi rs5 05.jpg

 

Pod haubom je 2.9 V6 bi-turbo agregat sa 450KS i 600 Nm obrtnog momenta, uz 8-stepeni menjač i pogon na sva četiri točka.

 

224844-audi rs5 04.jpg

 

RS4 Avant Comptition Plus od 0 do 100 km/h ubrzava za 3.9 sekundi (0.2 sekundi bolje od standardnog modela), dok je modelima RS5 Coupe i RS5 Sportback za to potrebno 3.8 sekundi  (0.1 sekundi bolje od standardnog modela).

 

224845-audi rs5 03.jpg

 

Takođe, najveća brzina je kod svih modela 290 km/h.

 

224846-audi rs5 02.jpg

 

Osim toga, tu su i 20-inčni alu točkovi u Phantom Black boji, elementi u sjajnoj crnoj boji, Matrix LED prednja svetla, Carbon Matte Optics paket (retrovizori, pragovi, zadnji difuzor...), kao i Piano Black akcenti na RS sporskim sedištima koji su opciono na raspolaganju u Dinamica/Pearl Nappa kombinaciji.

 

224847-audi rs5 01.jpg

 

Competition paket u Evropi košta 7.875 evra, a Competition Plus ima cenu od 11.875 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi priprema nekoliko novih modela, uključujući Q9

 

audi urban 1.jpg

 

Prošlog meseca je Audi predstavio novi SUV Q6 koji je postao najveći model nemačkog brenda, ali u pripremi je još jedan veliki SUV. Audijev ciklus planiranja proizvoda je promenjen zbog napada Rusije na Ukrajinu i globalne nestašice čipova, ali kompanija i dalje planira da uskoro prestane sa prodajom modela sa SUS motorima, s tim da svaki model ima još najmanje jedan proizvodni ciklus pre nego svi postanu električni.

 

Najinteresantniji model koji se očekuje jeste SUV Q9, koji će svoje mesto naći iznad Audija Q7 i biti konkurent BMW-u X7 i Mercedesu GLS. Očekuje se da će Q9 stići 2025. godine možda kao poslednji model sa SUS motorom. U međuvremenu Q8, uključujući S i RS verziju, dobija osveženje krajem 2023. godine sa 12-voltnim blagim hibridnim sistemom i poboljšanjima infotainment sistema. Q7 će doživeti slične promene, ali tek 2025. godine. Popularni Q5 će takođe proći veći redizajn 2025. godine i ostaće u proizvodnji do 2033. godine kada će Audi u istoriju poslati svoj konvencionalni pogon. Konačno, Q3 se očekuje 2024. godine sa blagim hibridnim sistemom.

 

Što se tiče limuzina, A8 verovatno neće doživeti nikakve promene pre kraja proizvodnje. A7 će proći facelift tretman 2025. godine, dok će A6 dobiti tehnologiju za pomoć vozaču i blagi hibridni sistem u drugoj polovini ove godine. A4 i A5 će biti osveženi 2024. godine, a A3 tek 2025. godine.

Loše vesti se odnose na R8 koji neće još dugo živeti u trenutnoj formi. Superautomobil sa V10 motorom će preći na električni pogon nakon završetka proizvodnje aktuelnog modela. Audi želi sa nastavi s modelom TT u istom kapacitetu, ali sledeća generacija nije potvrđena. Iz Audija se očekuje niz električnih modela, A6 E-tron tako dolazi 2024. Artemis project EV 2026, a drugi modeli bazirani na PPE platformi 2025. godine. E-tron će dobiti poslednje osveženje 2023. dok će E-tron GT biti osvežen sredinom ciklusa 2025. godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljen Audi Activesphere concept

 

audi activesphere.jpg

 

Audi Activesphere je najavljen kao konceptni automobil sledeće generacije, sa električnim pogonom i mogučćnostima autonomne vožnje Nivoa 4. Studija dolazi u formi robusnog, off-road crossovera, a po najavama pruža izuzetne mogućnosti kako bi vozačima omogućio aktivniji životni stil.

 

Activesphere concept je najnoviji dodatak u Audijevoj konceptnoj liniji sledeće generacije, koja je prvobitno predstavljena kao trio automobila koji se sastoji od sportskog kupea Skysphere, MPV-a Urbansphere i luksuzne limuzine Grandsphere. Verovatno baziran na PPE platformi, Activesphere concept ima povišeni stav i veliki set točkova, u kontrastu sa elegantnom karoserijom i uskim, oštro dizajniranim farovima. Ove karakteristike ukazuju na to da će model imati i određeni stepen terenskih sposobnosti. Iako Audi nije objavio tehničke karakteristike za Activesphere concept, sva četiri koncepta su prepuna tehnologija sledeće generacije, uključujući mogućnosti autonomne vožnje Nivoa 4 i kreativna rešenja za poboljšanje praktičnosti, opuštenosti i održivosti.

Audi je najavio pregršt različitih tehnologija baterija za svoje koncepte. Urbansphere, koji će biti najveći automobil kompanije do sada, opremljen je baterijom od 120 kWh, sa dometom do 750 km. Što se tiče pogonskih agregata, Audijevi koncepti imaju brojke u rasponu od 395KS za Urbansphere, do 711KS za Grandsphere. Activesphere concept će imati svoj prvi javni debi početkom sledeće godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotrader.jpg AutoTrader: Audi Grandsphere concept

 

Predstavljen je Audi Grandsphere koncept, koji nam pokazuje buduću verziju Audija A8/S8, kao i Audi Skysphere sportski GT i Urbansphere samovozeći MPV:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trkački Audi RS Q e-tron E2

 

audi rs 4.jpg

 

Audi RS Q e-tron je trkačko vozilo napravljeno da se nosi sa iscrpljujućim okruženjima takmičenja u izdržljivosti, pri čemu je pobedilo u svom prvom izletu u martu 2022. na Abu Dhabi Desert Challenge-u. Audi je iskoristio to iskustvo i evoluirao ovaj model u novi RS Q e-tron E2. Siva spoljašnjost sa narandžastim detaljima i masivni krovni otvor odmah upadaju u oči, uz napomenu da RS Q e-tron E2 koristi potpuno novu karoseriju. Audijev šef dizajna za RS Q e-tron Aksel Lofler kaže da ne postoji nijedan deo originalne karoserije koji je ponovo upotrebljen.

 

audi rs 3.jpg

 

RS Q e-tron E2 uklanja veći deo prednjih i zadnjih krila, odlučujući se za dizajn otvorenih točkova sa velikim produžecima koji pomažu u zaštiti kokpita od krhotina. Prostor kokpita je malo širi, sa telom koje se sužava i napred i pozadi. Rezultat je karoserija sa smanjenom težinom u odnosu na prethodnika, uz istovremeno bolji aerodinamički profil.

 

audi rs 2.jpg

 

Težište je takođe niže, i iako promene ne doprinose maksimalnoj brzini (elektronski je ograničena na 170 km/h po propisima), smanjuje otpor za 15%. To znači da je potrebno manje energije da se ide dalje, što je uvek dobra stvar kada je reč o električnim vozilima.

 

audi rs 1.jpg

 

RS Q e-tron E2 i dalje koristi motor sa unutrašnjim sagorevanjem za produženje dometa, sa dva elektromotora koji šalju snagu na prednju i zadnju osovinu. Da bi sačuvao još više energije, Audi je optimizovao neke od ugrađenih sistema da koriste manje energije. Vozač i suvozač takođe imaju ažurirani set digitalnih ekrana koji organizuju vitalne informacije i funkcije vozila u četiri režima rada. Ovim režimima se lako pristupa preko rotacionog prekidača, i oni uključuju sve, od aktiviranja ograničenja brzine i pokazivača pravca do dijagnosticiranja problema. Prvi izlet za RS Q e-tron E2 biće održan u oktobru na reliju Maroko. Pod uslovom da sve bude po planu, Audi će poslati RS Q e-tron E2 i na Dakar reli za 2023.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi E-Tron Prototype

 

audi e tron 04.jpg

 

Audi se priprema na promociju obnovljene verzije električnog modela E-Tron, a kao najava služi ovaj E-Tron Prototype koji je nemačka kompanija prikazala na E-Cannonball-u u Hamburgu.

 

audi e tron 03.jpg

 

E-Tron Prototype se ističe sportskom ''posebno dizajniranom kamuflažom'' i upadljivim narandžastim akcentima, a vozilo takođe ima novu i prepoznatljiviju saćastu masku. Tu su i doterana svetla, koja po najavama imaju ''nove inovacije u osvetljenju'', pa novi prednji branik, izmenjeni zadnji branik i difuzor, kao i modifikovana zadnja svetla.

 

audi e tron 02.jpg

 

Audi nije otkrio mnogo detalja o ovom prototipu, ''jer još uvek čuva neke od tajni za sebe''. Međutim, kako podseća Carscoops, prethodni izveštaji su sugerisali da bi krosover mogao da bude preimenovan u Q8 e-tron kako bi njegova pozicija u Audijevoj gami bila jasnija.

 

audi e tron 01.jpg

 

Izveštaji takođe sugerišu da bi krosover mogao da bude opremljen efikasnijim motorima i unapređenim paketom baterija. To bi moglo da poveća domet na približno 600 km u WLTP ciklusu, što bi bilo značajno povećanje u odnosu na njegov trenutni domet od 440 km.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi će imati električne automobile u svim ključnim segmentima

 

audi a6 11.jpg

 

Iz Audija su stigle neke najave vezane za njihovu buduću gamu električnih vozila. Audi pre svega potvrđuje da će do 2033. godine potpuno ukinuti vozila sa SUS motorima, kao i da će u narednim godinama na tržište izbaciti više novih električnih vozila.

 

Tokom nedavnog intervjua za Top Gear, šef Audijevog istraživanja i razvoja Oliver Hafman je rekao da će ovaj nemački premium brend imati električne automobile u svim svojim ključnim segmentima do 2027. To podrazumeva i električne modele veličine A3, A4, A6, A7 i A8, kao i brojne krosovere slične veličine. Iako detalji o mnogim Audijevim planiranim električnim vozilima ostaju u tajnosti, Top Gear je pitao Hafmana da li će asortiman kompanije nastaviti da uključuje Avant verzije. Dao je veoma ohrabrujući odgovor. ''Pogledajte naš A6 e-tron concept. To daje vrlo, vrlo jasnu viziju naših budućih automobila na PPE platformi. Mislim da Audi označava Avant, a Avant Audi. I u stvari je RS6 Avant takođe uspeh u Severnoj Americi.''

Čini se da je Audi takođe otvoren za ideju električnih gradskih automobila. ''Imamo jasan fokus na gradskim automobilima'', rekao je šef istraživanja i razvoja. ''Razmišljamo van okvira. Vidimo veliku potražnju za malim automobilima u električnom svetu.'' Osim toga, Audi radi i na Projectu Artemis, što će rezultirati modelom koji će služiti kao električni ekvivalent Audiju A8. Što se tiče budućnosti modela TT i R8 u električnom dobu, Hofman navodi: ''TT je bio veliko iznenađenje, nije najbrži sportski automobil, ali ima iznenađujući i jedinstven dizajn. R8 je pravi superautomobil, ali je takođe bio iznenađenje. Pogledajte najveće svetske regione, možemo da vas iznenadimo i u budućnosti.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Competition i Competition Plus za Audi RS4 Avant, RS5 i RS5 Sportback

 

224843-audi rs5 05.jpg

 

Modeli RS4 Avant, RS5 Coupé i RS5 Sportback (iza kojih stoji odeljenje Audi Sport) od sredine naredne godine će kupcima u Evropi biti dostupni u kombinaciji s dva nova paketa koji se kriju iza naziva Competition i Competition Plus.

 

224841-audi rs4 07.jpg

 

Sa paketom Competition uz pomenuti trio stiže otvoreniji izduvni sistem s dvostrukim ovalnim završecima koji će, u kombinaciji sa manje zvučne izolacije između motora i kabine, vozaču i ostatku društva obezbediti znatno više plemenitog zvuka bez kojeg sportski automobili ne bi bili to što jesu.

 

224842-audi rs4 06.jpg

 

Pored zvuka, uz Competition opciju stiže i rekalibrisan softver za upravljanje radom motora i automatskog menjača koji sada iz jednog u drugi stepen prenosa ide još brže, a rekalibrisan je i limitator najveće brzine, pa sva tri Competition RS-a sada stižu do 290 km/h.

 

224844-audi rs5 04.jpg

 

Uz naredni korak (Competition Plus) kupci mogu da računaju na adaptivno oslanjanje sa podesivim amortizerima s kojim automobil može da bude bliži tlu dodatnih 10 milimetara u odnosu na Competition verzije, odnosno 20 milimetara u odnosu na standardne RS4/RS5 verzije. Pored podesivih amortizera tu su i nove opruge i još čvršći stabilizatori.

 

224845-audi rs5 03.jpg

 

Audijev čuveni integralni pogon (quattro) u ovom slučaju podešen je da većinu obrtnog momenta prenosi na zadnju osovinu, a kombinacija drugačije podešenog ABS-a i karbonsko-keramičkih kočnica je rezultirala sa dva metra kraćim zaustavnim putem prilikom kočenja sa 100 km/h u odnosu na standardne verzije.

 

224846-audi rs5 02.jpg

 

Bez obzira na odabrani paket, sve tri karoserije pokreće 2.9 biturbo V6 motor koji razvija 450 konjskih snaga i 600 Nm najvećeg obrtnog momenta. Uz manje kilograma i ostala pomenuta poboljšanja, RS4 Avant od 0 do 100 km/h stiže za 3.9 sekundi (0.2 sekunde brže od standardnog), a RS5 Coupé i RS5 Sportback za 3.8 sekundi (0.1 sekundu brže od standardnih verzija).

 

224847-audi rs5 01.jpg

 

Paketi Competition i Competition Plus će kupcima u Evropi biti dostupni od sredine naredne godine. Za paket Competition na osnovnu cenu automobila treba dodati još 7.786 evra, a za Competition Plus 11.875 evra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi A4 i A5 sa Competition Edition i Competition Edition Plus paketima

 

audi cp 05.jpg

 

Novosti u ponudi za vremešne, ali još uvek poželjne modele.

 

audi cp 04.jpg

 

Audijeva limuzina A4, kao i coupe A5, danas su automobili koje mnogi cene i žele. Da bi se prolaznici za njima još češće okretali, Audi je odlučio da ih dodatno ušminka Competition Edition i Competition Edition Plus paketima.

 

audi cp03.jpg

 

U paketu dolazi niz dodataka. Tako su detalji spoljašnjosti poput prednje maske, usisnika, difuzora i izduvnih cevi izvedeni u sjajno crnom finišu. Isto važi i za Audijeve prstene, kućišta retrovizora te zadnji decentni spojler.

 

audi cp02.jpg

 

Paket se nudi i na S verzijama, a to onda znači nešto drugačiju šminku. Poseban izuzetak je A5 Cabriolet s hrom dekoracijom.

 

audi cp01.jpg

 

Competition Edition Plus paket listi dodaje detalje kao što su projekcijsko bočno svetlo S loga, ambijentalna rasveta, zatamnjeni poklopci prednjih svetala i u crveno ofarbane čeljusti kočnica. Naravno, sve rečeno se mora i doplatiti. Ponuda postaje aktuelna od januara sledeće  godine, a zavisno od modela i paketa koštaće od 950 do 3.150 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi Activesphere Concept stiže krajem januara

 

audi activesphere 02.jpg

 

Audi je do sada predstavio tri koncept vozila iz Sphere serije, dok će četvrti debitovati sledećeg neseca. Tačnije, 26. januara će svetlost dana ugledati Activesphere Concept, kao deo Audijeve ''Proslave napretka''. Do tada, nemački proizvođač je objavio novu sliku, ali tehničkih detalja još nema.

 

Audi navodi da je novi koncept automobil izraz ''krajnje slobode'' za ljude koji uživaju na otvorenom. ''Bilo da se radi o sportovima na vodi, skijanju, golfu ili izazovnim planinskim putevima - koncept Activesphere nudi vrhunsku varijabilnost za sve aktivnosti. Dok konceptni automobil kombinuje izuzetnu eleganciju sa izvanrednim performansama na terenu, njegova komunikaciona tehnologija stvara jedinstveno iskustvo'', ističe Audi. Activesphere je najavljen kao konceptni automobil sledeće generacije, sa električnim pogonom i mogućnostima autonomne vožnje Nivoa 4. Studija dolazi u formi robusnog, off-road crossovera, a po najavama pruža izuzetne mogućnosti kako bi vozačima omogućio aktivniji životni stil.

Activesphere concept je najnoviji dodatak u Audijevoj konceptnoj liniji sledeće generacije, koja je prvobitno predstavljena kao trio automobila koji se sastoji od sportskog kupea Skysphere, MPV-a Urbansphere i luksuzne limuzine Grandsphere. Verovatno baziran na PPE platformi, Activesphere concept ima povišeni stav i veliki set točkova, u kontrastu sa elegantnom karoserijom i uskim, oštro dizajniranim farovima. Iako Audi nije objavio tehničke karakteristike za Activesphere concept, sva četiri koncepta su prepuna tehnologija sledeće generacije, uključujući mogućnosti autonomne vožnje Nivoa 4 i kreativna rešenja za poboljšanje praktičnosti, opuštenosti i održivosti.

 

audi activesphere.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi najavljuje nove električne RS automobile i RS SUV modele

 

audi e-tron gt012.jpg

 

Izvršni direktor Audi Sporta obećava nove sportske modele. U razgovoru za britanski Autocar, Sebastijan Grams je rekao da tim traži ''različite vrste koncepata'' koji bi zamenili superautomobil sa centralnim motorom. Naslednik R8 mora da odgovara strategiji elektrifikacije Volkswagen Grupe, a isto se može reći i za TT. Audijeva matična kompanija mora da odobri zeleno svetlo. Grams je rekao da će u budućnosti ''definitivno'' biti više SUV-ova sa oznakom RS, ne ulazeći međutim u detalje. Izvršni direktor Audi Sporta je takođe obećao dodatne električne RS automobile koji će pratiti RS E-Tron GT. Budući modeli bez motora sa unutrašnjim sagorevanjem se konstruišu bez dodavanja prevelike težine pronalaženjem savršene ravnoteže između snage i dodatne količine baterija.

 

Pored toga, na putu su sportski plug-in hibridni automobili i oni ''neće biti ništa manje neverovatni od onoga što danas vozite''. Neće svi modeli dobiti RS tretman jer nemački brend želi da izbegne ono što Sebastijan Grams naziva ''RS inflacijom''. Na pitanje da li će posvećenost kompanije Formuli 1 od 2026. sa Sauberom smanjiti budžet za istraživanje i razvoj za drumske automobile, šef Audi Sporta je rekao da to neće biti slučaj. Do 2030. svi Audi Sport modeli će biti u određenoj meri elektrifikovani, što znači da su dani automobila koji koriste samo SUS motore odbrojani. U međuvremenu, kompanija je već isključila mogućnost proizvodnje četvorocilindričnih RS modela, za razliku od Mercedes-AMG-a sa svojom linijom ''45''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuhl: Audi Activesphere concept

 

Audi je pokazao svoj poslednji model u Sphere koncepta - Active Sphere. On ''počinje život'' kao coupeSUV, ali se pritiskom na dugme pretvara u kamionet:
 

 

 

autotrader.jpg AutoTrader:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi planira više od 20 noviteta, možda i rivala G klasi i Defenderu

 

audi grand 03.jpg

 

Sledećih nekoliko godina će biti prelazne za Audi jer ide ka potpunoj elektrifikaciji, sa serijom osnovnih električnih vozila koja će stići zajedno sa novim modelima sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.

 

Govoreći za Auto Express, šef dizajna kompanije Marc Lichte je rekao: ''Radimo na električnim vozilima i naslednicima SUS modela. Uskoro ćemo videti najveće lansiranje proizvoda u istoriji Audija sa više od 20 automobila u naredne dve i po godine.'' Naravno, mnogi od njih će biti derivati u okviru osnovnih linija modela, ali videćemo promene u celom portfelju i nove čisto električne Audije u naredne tri godine. Predstojeća PPE platforma kompanije (razvijena zajedno sa Porscheom) će činiti osnovu. Arhitektura od 800V omogućava brzo punjenje do 270 kW, sa velikim baterijama od 100 kWh koje se očekuju za vrhunske varijante. Ovo bi trebalo da obezbedi više od 400 milja (644 km) dometa sa jednim punjenjem za određene modele u opsegu. Kupci će imati izbor između opcija sa jednim ili dva motora sa Quattro pogonom na sva četiri točka, a RS izdanja će biti na vrhu ponude. Prema Lichteu, ovi vodeći modeli će prilagoditi EV dizajnerski rečnik brenda sa mišićavim izgledom koji dolikuje RS. ''Za mene je RS kombinacija performansi, funkcionalnosti i stava'', rekao je on. ''Volim RS 6 zbog širokog traga točkova i mogu vam obećati da će se ovo nastaviti i sa našim električnim vozilima. To se vidi u konceptnom automobilu e-tron GT - taj automobil pokazuje o čemu ovde govorim.''

 

audi a6 02.jpg

 

Prvi Audi koji će se pojaviti sa PPE platformom biće ovogodišnji Q6 e-tron. Očekuje se da će se potpuno električni A6 e-tron limuzina takođe pridružiti borbi 2023. godine, ispred praktičnije verzije Avant sledeće godine.

 

audi a6 01.jpg

 

Audijeva vodeća luksuzna limuzina biće ponovo osmišljena kao EV, u obliku A8 e-tron. Ona će se u velikoj meri oslanjati na koncept Grandsphere baziran na PPE, iako sa konvencionalnijom kabinom u odnosu na koncept automobil. Električne verzije drugih osnovnih modela se takođe očekuju, iako će Audi pored ovih lansirati nove varijante sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, od kojih će poslednja ući u proizvodnju 2025. godine. Uprkos skupljim električnim pogonima, kompanija obećava da će svoje cene EV-a zadržati u velikoj meri u skladu sa njihovim ekvivalentima na konvencionalni pogon, koji će biti manje avanturistički u svom dizajnu. ''Mnogo je lakše primeniti elemente iz automobila kao što je Activesphere na EV platforme. Električne platforme nam daju više slobode, a SUS automobili će biti tradicionalniji'', kaže Lichte.

 

Audijevi inženjeri takođe razmatraju i planove za eventualni luksuzni off-road SUV koji bi mogao da se pojavi 2027. godine i koji bi se takmičio u segmentu koji sada uključuje Land Rover Defender i Mercedesovu G klasu. Prema rečima Marca Lichtea, platforma za novi model bi mogla da bude pozajmljena od nedavno najavljenog sestrinskog brenda Scout Motorsa iz Volkswagen grupe, koji trenutno razvija koncepte i prototipove na električni pogon. ''Mislim da ima mesta'' za robusni SUV u Audijevoj liniji modela, rekao je Lichte. ''Postoji potencijal jer postoje samo dva premium igrača u ovom konkretnom segmentu'' (Mercedes i Land Rover) ''i mislim da postoji prostor i za trećeg.'' Taj model, navodi Lichte, ''neće izgledati kao G klasa ili kao Defender, mogu vam obećati. Biće to nešto drugo.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi priprema novi električni model kao zamenu za A3

 

audi-a3 01.jpg

 

Audi će kupcima ponuditi novo manje električno vozilo za koje se očekuje da će biti bazirano na novoj platformi za nove generacije električnih vozila iz Volkswagen grupe.

 

''Postavili smo kurs da budemo 100% električni'', rekao je izvršni direktor Markus Duesman na današnjoj Audijevoj godišnjoj konferenciji za medije. ''Do 2027. ćemo ponuditi potpuno električno vozilo u svakom ključnom segmentu. Nedavno smo odlučili da lansiramo i dodatni električni početni model ispod Audija Q4 e-tron.'' Iako izvršni direktor nije otkrio više detalja, očekuje se da će novi model poslužiti kao zamena za A3. Očekuje se da će novi početni EV biti ponuđen kao hečbek i sedan sa četvoro vrata, prenosi britanski Autocar, pozivajući se na neimenovane izvore. Očekuje se da će model biti baziran na Volkswagenovoj SSP arhitekturi (Scalable Systems Platform).

VW je ranije najavljivao da će SSP arhitektura biti poboljšanje u odnosu na aktuelnu MEB platformu, nudeći domet vožnje do 700 km. Platforma će takođe biti spremna za brzine punjenja od 270 kW, što će omogućavati EV baziranim na njoj da dobiju do 129 km dodatnog dometa za samo 10 minuta. Pored toga, budući početni električni Audi će imati koristi od nove Volkswagenove tehnologije baterija ''Unified Cell.'' Duesman je dodao da Audi planira da do 2025. predstavi 20 novih modela, od kojih će više od polovine biti potpuno električni. Audijeva električna zamena za A3 će verovatno uslediti nakon dolaska Q6 e-tron, prvog modela baziranog na takođe novoj arhitekturi Premium Platform Electric (PPE).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi objašnjava novu nomenklaturu

 

237047-audi q6 005.jpg

 

Audi A6 sa benzinskim pogonom postaće A7, budući da modeli marke iz Ingolštata s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem dobijaju neparne brojeve. Plan je da se relativizuje ''e-tron'' oznaka.

 

Dok razvija sopstvenu liniju električnih automobila, Audi usvaja novu strategiju imenovanja modela, koja podrazumeva neparne brojeve za modele s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, odnosno parne za njihove električne pandane.

Primera radi, novi električni A6 e-tron, prodavaće se od 2024. zajedno sa restajling verzijom aktuelnog A6, koji će preći na A7 oznaku. Slično tome, novi Q6 e-tron je pozicioniran kao električna alternativa Q5 bestselera, koji će ući u novu generaciju 2024. godine. Na pitanje da pojasni razmišljanje koje stoji iza nove strategije, tehnički direktor Audija, Oliver Hofman, objasnio je da će nova nomenklatura na kraju postati ''automatska'', i da predstavlja očigledan način da se napravi diferencijacija između dva tipa pogonskih sklopova.

 

''Želimo da imamo jasnu strukturu za naše kupce. U C segmentu imamo danas Q5, koji ima motor SUS, a pored njega potencijalno je mogao da bude Q5 e-tron. Međutim, odlučili smo se da imamo jasnu strategiju kada je reč o našem portfoliju. Dobar primer je A6. To je automobil koji je u našem osnovnom segmentu, i to ćemo demonstrirati sa predstojećim A6 e-tronom. To je naš glavni model u kategoriji, a budući da je budućnost čisto električna, odlučili smo da parne brojeve podarimo BEV modelima'', rekao je Hofman.

 

Na pitanje da li novi sistem znači da će Audi odustati od ''e-tron'' sufiksa koji koristi za elektrifikovane automobile od 2009. Audijev menadžer je rekao sledeće: ''U budućnosti će A6 biti jasno definisan kao baterijsko električno vozilo. Biće A6 e-tron, kao Q6 e-tron, ali ako neko kaže ''ovo je Q6'', znate da se radi o čisto električnom modelu. Ne morate da ističete ''e-tron'' ili ''SUS'' oznaku.'' Dakle, ''e-tron'' bedž će ostati u životu, ali će se svesti na nivo oznaka kao što su TDI i TFSI, koje se danas koriste za dizel i benzinske modele. ''Ako pogledate celokupno tržište, uvidećete da je u igri mnoštvo oznaka koje ukazuju na to da je ''ovo električni automobil'', ''ovo je PHEV''... a s naše tačke gledišta ovo je jasna struktura nomenklature'', elaborirao je Hofman.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...