Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Range Rover Velar

Recommended Posts

@cuore_sportivo

 

Mali nekako disk izgleda. Vlasnici ove klase automobila ionako češće menjaju diskove i pločice zbog težine auta, kod Velara će izgleda još češće - ako slika ne laže. :) 

Svejedno, auto je mnogo dobar. :thumbup: B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da namolim vlasnika da mi dozvoli dnevne fotke :) bas je dobar..tacno je nesto izmedju dva starija brata i da mogu odmah bih ga kupio :) evo i slika zadnjeg diska 

20170901_145129.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emisija SAT – Range Rover Velar

 

 

Najavljen kao svojevrsna sredina između modela Evoque i Range Rover Sport, novi Range Rover Velar konkuriše svima ovim automobilima po malo, a među njima su Porsche Macan, Audi Q7 ili Volvo CX90. Ipak, nije direktan konkurent nijednom od njih. Osnova koja se krije ispod pripada modelu Jaguar F-Pace što u praksi znači da je pogon na zadnjim točkovima, a da se prednji aktiviraju automatski i kada treba. Takođe, to znači da je Velar na putu oštar, okretan, bez ljuljanja u krivinama, baš kao Jaguar. I još nešto – skuplje verzije imaju i aktivni zadnji diferencijal koji se na izlazu iz krivine zatvara i prosto katapultira auto na pravac.


preuzeto sa - Auto Blog

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Range Rover Velar nakon svetske premijere svečano predstavljen i u Beogradu

 

1505855699_113.jpg

 

Kompanija British Motors je u Beogradu domaćoj publici svečano predstavila Velara - četvrtog člana porodice Range Rover. “Čast mi je što smo zbog naših uspeha zaslužili da Srbija bude među prvim zemljama koja je pustila Velar u prodaju. Postigli smo mnogo toga za godinu dana i na tome imamo da zahvalimo našem trudu kao i vama svima koji ste podržavali naš početak i dali nam hrabrosti da budemo istrajni. Sada mogu svečano da vas pozovem da i sami doživite iskustvo Velara, novog člana porodice Land Rover i novog stanara British Motorsa. Hvala vam što ste uveličali ovaj događaj i vidimo se uskoro.” rekao je Ostoja Mijailović, generalni direktor i vlasnik kompanije British Motors. Range Rover Velar je najprefinjeniji sportski terenac Land Rover brenda, srednjih gabarita sa izuzetnim performansama, dizajnom i tehnologijom.

 

 velar1.jpg velar2.jpg

 

U Range Rover gami Velar se pozicionira između modela Range Rover Evoque i Range Rover Sport. Krasi ga potpuno novi dizajnerski koncept eksterijera i enterijera koji će od sada imati svako sledeće Land Rover vozilo. Poreklo brenda oseti se čak i u detaljima poput perforacije kožnih sedišta i mrežice zvučnika u šablonu britanske zastave. Centralna konzola se sastoji od dva ekrana osetljiva na dodir sa samo tri dugmeta, dok se kvake uvlače u vrata u cilju veće aerodinamičnosti ali i estetike.  Izveden je od prototipa originalnog Range Rover modela iz 1970-e. Prefinjen u svakoj prilici, za svaku vrstu terena, Velar koristi jedinstvene održive materijale i napredne inženjerske ideje kako bi opravdao posvećenost Land Rovera da i dalje pomera granice u svemu. Kada su inženjeri koji su radili na kreiranju prvih 26 modela Range Rover morali da sakriju njihov pravi identitet, odabrali su naziv Velar koji zapravo potiče od latinske reči Velare, što znači veo ili pokrov.
 

preuzeto sa - Vrele Gume

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mobil Auto TV - Range Rover Velar predstavljen u Beogradu

 

Range Rover Velar je najprefinjeniji sportski terenac Land Rover brenda, srednjih gabarita sa izuzetnim performansama, dizajnom i tehnologijom. U Range Rover gami Velar se pozicionira između modela Range Rover Evoque i Range Rover Sport.

 

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed test: Range Rover Velar R-Dynamic HSE 3.0

 

rr%20velar%20ts.jpg

 

Novi Range Rover Velar je prefinjeni sportski terenac srednjih dimenzija napravljen da pomera granice. No, već iz ovoga naslućuje se lagana kontradikcija! Šezdesetih godina prošlog veka, kada su inženjeri Land Rovera radili na razvoju tada nove marke Range Rover, ceo projekat je trebalo da ostane pod velom tajne, baš kao i konstruisani prototip. Tako se od latinskog ''Velare'', što znači sakriti ili pokriti nešto, došlo do engleskog ''to veil'' sa istim značenjem prikrivanja ili vela, da bi na kraju nastalo ime Velar.

 

Foto: Luka Kulundžić

 

Danas, mnogo godina kasnije, prikrivanja više nema. Range Rover je ponovo aktivirao Velar, ali kao raskošni SUV srednje veličine, koji ima zadatak da popuni prazninu između ulaznog modela Evoque i najjeftinije Sporta, ako se uopšte može govoriti o jeftinom kada je ovaj proizvođač u pitanju. Dakle, Velar je Range Rover veći od Evoque, a manji od Sporta, kojem nekako više pristaje asfalt, nego neuređen teren, te se može smatrati vozilom koje spaja nespojivo, baš koliko i rivali kao što su Audi Q5, BMW X4, Mercedes GLC Coupe, Porsche Macan, Volvo XC60 i ostali.

 

Foto: Luka Kulundžić

 

Sa 4.8 metara dužine, 2.1 širine i 1.6 visine, Velar u suštini nije mali SUV, ali zahvaljući zaobljenim formama i elegatnim linijama, deluje nekako skladno i manji nego što jeste. Ipak, teško je oteti se utisku da je njegova pojava impresivna, pogotovo u verziji R-dinamik HSE. Sve sa onim visoko postavljenim Matrix LED svetlima i maskom hladnjaka u obliku saća, te neuobičajenom srebrnom bojom karoserije na kojoj se nalaze bakarni detalji. Profil vozila već više liči na familiju Range Rovera, jer velika vrata i istaknuti bokovi su nešto već viđeno, ali točkovi od 22 cola pojačavaju utisak ekskluzivnosti.

 

Foto: Luka Kulundžić

 

I krov, baš kao i stubovi, u cnoj boji, koji se lagano spušta ka zadnjem delu, deluju skladno i prefinjeno, tako da je krovni spojler skoro pa neprimetan. No, zato su lako uočljive velike izdužene svetlosne grupe, kao i hromirani završeci izduvnog sistema. Tu je sve na svom mestu i odlično uklopljeno. Međutim, ima i nešto što je dobro uklopljeno, ali… To su kvake ili rukohvati za otvaranje vrata, koji se ''utapaju'' u ista kada je Velar zaključan ili se kreće. Ta caka izgleda super, sve dok pod rukom ne osetite ''dodir plastike'' i onda sva ta ''čarolija'' nekako nestane!

 

Foto: Luka Kulundžić

 

A kada se vrata otvore, utisak vrhunskog luksuza i sklada ponovo se vraća. Minimalistički dizajn dolazi do izražaja u punom smilsu, jer dok Velar stoji odnosno dok motor nije pokrenut, enterijer deluje čak previše jednostavno. Kombinacije bež i crne kože, sa tek po kojim aluminijumskim ili bakarnim detaljem prosto prija očima. Opet, ono što ne prija prstima su neki delovi od prilično jeftine plastike u vratima i pozadi kojima prosto tu nije mesto!

 

Foto: Luka Kulundžić

 

No, kada se svetla upale, odnosno motor startuje, do tada tamne površine, zasijaju punim sjajem… Kristalno jasnom grafikom! Odjednom bivate zbunjeni raskošnom slikom ispred očiju. Ne znate gde pre da pogledate…

OK, instrument tabla i grafički displej od 12.3 inča je nešto uobičajeno, skoro kao i onaj od 10 inča na centralnoj konzoli, koji je još moguće zakretati pod uglom od 30 stepeni, mada je on već deo novog Touch Pro Duo infotejment sistema. A to znači da ispod njega, na centralnom grebenu postoji još jedan, takođe od 10 inča, koji predstavlja sam ''komandni centar'' vozila.

 

Foto: Luka Kulundžić

 

Osim dve velike rotacione komande i jedne male za intenzitet zvuka, kao i one, opet kružne, postavljene nešto niže - koja predstavlja zapravo menjač - kombinacijom dodira i pokreta kao i kod pametnih telefona, obavlja se kretanje kroz meni sistema. Između ostalog, na gornjem ekranu se upravlja, recimo audio-informaciono-navigacionim sistemom i još mnogo čime, dok se na donjem bira mod vožnje u zavisnosti od terena, jer je tu smeštena komanda Terrain Response, ali upravljanje klimatizacijom, grejanjem/provetravanjem sedišta, masažom, itd.

 

Foto: Luka Kulundžić

 

Sve u svemu, potreban je izvestan period privikavanja i proučavanja svih ovih opcija koje Velar nudi. A to izučavanje nije preporučljivo obavljati u vožnji, jer odvlači previše pažnje. Samo dok pogledate snimke sa različitih kamera koje pokrivaju prostor od 360 stepeni oko vozila i naviknete se na načine njihovog korišćenja, potrebno je neko vreme. Zato se bolje udobno smestite u sedišta koja dobro obuhvataju telo i uživate u laganoj masaži dok se ''u mestu'' upoznajete sa mogućnostima ovog SUV-a.

 

Foto: Luka Kulundžić

 

Začuđujuće je, međutim, da pozadi takvog komfora baš i nema. Sedi se dobro, ali nedostaje malo više prostora za noge. To je veoma čudno, jer imajući u vidu ukupnu dužinu, pa i 2.8 metara međuosovinskog rastojanja, nešto se tu ne slaže! Odgovor je opet prilično jasan - inženjeri Land Rovera su Velaru podarili veoma prostran prtljažnik od 673 litra. Time je on postao lider u klasi...

 

Foto: Luka Kulundžić

 

Već smo napomenuli da Velaru najbolje pristaje asfalt, budući da je on nekako najdinamičniji u gami Range Rovera. U ovoj verziji koju smo mi vozili, sa sa trolitarskim V6 biturbo dizel motorom od 300 KS, to itekako dolazi do izražaja. Ne samo zato što motor potiče iz Jaguara i što ima čitavih 700 Nm maksimalnog obrtnog momenta, pa tako stotku dostiže za 6.5 sekundi, pri čemu mu je maksimalna brzina 241 kilometar na čas, već što je i u vožnji kroz krivine izuzetno agilan. Uprkos masi od gotovo dve tone, ovaj SUV se u nekim momentima ponaša kao putnički automobil.

 

Foto: Luka Kulundžić

 

Naravno, tada Terrain Response treba prebaciti u mod Dynamic, a elektronski kontrolisano vazdušno oslanjanje će za 10 mm dodatno spustiti karoseriju kada brzina dostigne 105 km/h, kako bi otpor vazduha bio manji, a dinamika vožnje bolja. Vozač na raspolaganju, pored ovog dinamičnog, ima još pet modova, od Comfort, pa onog za ''travu/šljunak/sneg'', ''blato'', ''pesak'' i Eco. Svi oni utiču na ponašanje motora, menjača, diferencijala i šasije...

 

Foto: Luka Kulundžić

 

Odstupanje od standardnog klirensa koji iznosi 213 mm moguće je i dobrodošlo u vožnji van asfalta. Tako se po komandi vozača karoserija podiže na 251 mm, a samim tim se i poboljšavaju off-road karakteristike. Prilazni ugao povećava se na 28.9 stepeni, odlazni na 29.5 stepeni dok Velar može da savlada ''rampu'' pod uglom od 23.5 stepena i vodenu prepreku dubine 650 mm.

 

Foto: Luka Kulundžić

 

Svakako da ovim izuzetnim on i of roud sposobnostima doprinosi i inteligentni sistem pogona na sva četiri točka. Jer, osmostepeni automatski menjač radi odlično, ali ta snaga treba da bude preneta na podlogu, a tu u pomoć priskače, ponovo, elektronika. Pored standardnog AWD pogona na sva četiri točka, Velar je opremljen Intelligent Driveline Dynamics (IDD) sistemom. To znači da kada je trakcija dobra, snaga se u najvećem procentu, čak i do 100 % prenosi na točkove pozadi. No, kada podloga postane klizava snaga se isporučuje svim točkovima, i to u odnosu 50:50 %, a po potrebi i potpuno, dakle do 100% napred.

 

Foto: Luka Kulundžić

 

Pri svemu tome, za stabilnost vozila se brine Torque Vectoring by Braking. Ovo je sistem koji smanjuje opasnost od podupravljanja, tako što elektronika usporava točkove koji se nalaze sa unutrašnje strane krivine, dok se veći obrtni moment isporučuje onim na spoljašnoj strani, tako da se vozilo praktično lakše uvodi u zaokret. A kada situacija na terenu postane zaista dramatična, tu je i aktivni diferencijal. Po potrebi, Active Locking Rear Differential ima mogućnost da zaključa jedan od točkova pozadi, kako bi se maksimalna snaga prenela na onaj koji ima dobru trakciju.

 

Foto: Luka Kulundžić

 

Sve u svemu, Range Rover Velar se u krivnama, na asfatu, čak i u modu Comfort, naginje minimalno, skoro kao i u režimu Dynamic. Izuzetno je lak na upravljaču, skoro do te mere da počinje da zbunjuje vozača, ali nije neprecizan. Na neravnom putu se ponaša sasvim dobro, iako još jednom treba napomenuti da točkovi od 22 cola nisu nešto što je kod nas baš najbolje poželeti!

 

Foto: Luka Kulundžić

 

Pohvale, svakako, zaslužuje zvučna izolacija koja je odlična, pri čemu ne treba zaboraviti da je ovaj Velar imao i panoramski, tj. delom stakleni krov. To znači da vozač može da se prepusti uživanju u odličnom zvuku Meridian audio sistema od 825 W sa čak 19 zvučnika!

 

Foto: Luka Kulundžić

 

Po svemu ovome što je prethodno navedeno, ali mnogim drugim detaljima koji nisu spomenuti, ovaj SUV uspeva da spoji nespojivo. Time istovremeno još više produbljuje dilemu o svojoj pravoj nameni. Naime, on je luksuzni terenac iz kuće Range Rover koji je najmanje od svih modela u gami namenjen off-road izazovima, a opet, u nekim situacijama, može da se snađe. Samo i tada ostaje pitanje ko je spreman da izdvoji ukupno 116.291 evro, koliko ovaj model košta sa svom opremom i da onda siđe sa uređenog puta? A opet imati ''terenca'' i to još sa takvim sposobnostima, pa voziti se samo po asfaltu...i to je greh! Zato će odgovori na ova pitanja i dalje ostati pod velom tajne...

 

Fotografije: Luka Kulundžić

Tekst: Zoran Živkov/TopSpeed

 

preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Range Rover Velar 2.0 D240 R-Dynamic S - Signature edition

 

Range Rover Velar 11.jpg

 

Britanski Kahn Design početak godine otvara specijalnom, modifikovanom verzijom Range Rover Velara, nazvanog Range Rover Velar 2.0 D240 R-Dynamic S - Signature edition.

 

Range Rover Velar 111.jpg

 

Vozilo dolazi u Santorini Black boji, sa 22-inčnim RS600 alu točkovima u Matte Pearl Grey izdanju, ''KAHN'' oznakama, sportski podešenim oslanjanjem, dvobojim sedištima sa Herringbone kožom, elementima od nerđajućeg čelika, aluminijumskim pedalama...

 

Range Rover Velar 1.jpg

 

Takođe, dostupna je čitava paleta opcija za uređenje enterijera po želji klijenta, dok cene za ovakav Velar startuju od 69.995 funti (78.750 evra).

 

Range Rover Velar 1111.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...