Jump to content
FAS Goran
Black Lightning

Fiat Bravo 1.4 12v - može li glava sa nekog drugog motora?

Recommended Posts

Može,menja se kompjuter sa instalacijom do njega,to je onaj snop sto ide pored svećica,neki kablovi se samo prilagode i pumpa u rezervoaru .Na glavi ide i usisna grana sa injektorima.Skupa prepravka,nekih 350 do 400 eura,ali se dobije 110 konja bar!Na ovaj auto dobiješ mnogo na vožnji,sa poliranjem glave i KN filterom i do 140 konja!A onda je zver!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za neverne Tome:

 

Prvo, glava sa 145-ce je pocetno 97 godište, twin spark, 103 konja, potpuno identičan blok i kacanje na njega kao na Bravi 1.4 12 v.

Da bi sa 80 prešao na 103 konja zamena glave nije dovoljna, potrebna je kompletna generalna motora ,znači bloka sa Brave i glave sa Alfe. Pa onda, skracivanjem suknjica na klipovima dobija se 10 ks, poliranjem ventila, usisne i izduvne grane još 10 procenata na izvornu snagu, znači još 10 ks. Ono sto je bitno napomenuti da su klipovi na Alfi za milimetar veći u prečniku i oni moraju da se ubace u blok sa Brave, što znaci da se hilzne svakako razbusuju.

To da bi se dobilo onih startnih 103 ks. Znaci 103+10 (suknjice)+10 (poliranje)+5 (kn filter)+10 do 15 ks remapiranjem i čipovanjem Alfinog kompa i eto tih ''šokantnih'' 140 ks!

 

U Srbiji ima verovatno samo 2-3 tjuning kuće koje to mogu da izvedu, dok je to u Italiji lakše pronaći. Trosak je evidentno povelik, ali ko hoće da ima poseban auto i ima novca da se zeza na taj način, to neće ni uzimati u obzir.

Moja procena je negde oko 800 do 1000 pa i vise eura za sve. Sto se tiče menjača, po fab. specifikacijama sigurno može da izdrži prelaz sa 80 na 140, doduše to zavisi od nacina voznje i stanja menjača, ali može i on da se unapredi remontom, to znaju ovi u Klenku kod Šapca, to je još nekih 200 eura i to je tjuning do kraja. Opet kažem, sa tako pojačanim motorom ipak nema divljanja u manjim stepenima prenosa jer tad su opterećenja prenosnog sklopa najveća. Ako budeš radio sve ovo ne zaboravi to. Prva i druga lagano, već od treće možeš da ga pritiskaš.

 

Napomenucu da je to ekstreman tjuning, racing verzija i rizik je veliki da ne mogu izdržati svi sistemi, najpre blok i radilica.

Zato ti je moja preporuka da se zadovoljis sa klasičnom promenom glave i pratećih sistema, čak možeš i da ostaviš klipove u bloku sa Brave. Opet da bi dobio manje vise onih bazicnih 103 konja, preporucujem ti da uradiš osvezavanje bloka (zamena karika, letecih ležajeva i trnovanje radilice), a i da uradiš glavu. To ce da te kosta oko 500 -600 eura sa zamenom svih ostalih caka (usis, izduv, kablovi, komp, pumpa i prateće sitnice).

Menjač ne diras ništa i onda taj auto mora da ide stvarno dobro jer je dobar i sa 80 (ja se vozio u autu gde je uradjena generalka, ide kao zmaj!), a sa tih 20-ak i nešto konja više je stvarno prava stvar!

I što je najvažnije, nemaš više one komplikacije oko te 1.4 12v glave, verovatno najlošije smisljene kod Italijana!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nezaustavljiv Ja ne vidim ni u jednom postu da covek hoce da tjunira svoj auto ;) Covek pita samo da li moze glava od 145 ili fazon tipa,verovatno ima neki problem.. Ti odma udaras na tuning,ahahahaha i dizanje na ni manje ni vise 140ks i ulaganja od hiljadu eura :D Izvristao sam se...

Edited by Trofeo

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nezaustavljiv sad uporedi tvoja dva posta gore i reci ima li osnova za "neverne Tome" ili ne;)

Od samo staviš glavu sa injektorima i ispoliraš ventile + KN filter do razbušuj blok, menjaj klipove, čipuj......

Edited by Markobgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to sam mu i rekao u drugom delu posta,može, i dobiće auto sa nekih 20-ak konja više,a i rešiće se tih problema sa tom problematicnom 1.4 12 v glavom!Ne vidim šta je nekom smešno.....mozda sopstveno nepoznavanje materije?

3 minutes ago, Markobgd said:

@nezaustavljiv sad uporedi tvoja dva posta gore i reci ima li osnova za "neverne Tome" ili ne;)

Od samo staviš glavu sa injektorima i ispoliraš ventile + KN filter do razbušuj blok, menjaj klipove, čipuj......

Naveo sam izvodljive procese,po boljim tjuning servisima verovatno mogu još detaljnije sa objasne!Naveo sam i osnovnu i ekstremnu verziju unapređivanja, pa ko voli nek izvoli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nezaustavljiv Cekaj da cujemo sta covek zeli :D Mozda ima problem sa glavom motora pa zeli samo da ubaci drugu da se resi muke...  Ja ne znam ko bi bacao hiljadu eura na 1.4 12v motor koji nema nikakve tuning predispozicije :D

Edited by Trofeo

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ako hoće samo da promeni glavu,ne gine mu 500-600 eura,a ljudi sa autima rade daleko ekstremnije stvari i ulažu daleko više novca i u slabije motore od ovog 1.4 12 v!Sve je stvar izbora,čovek je pitao sve nas može li,ja mu kažem šta može!Ako ne veruje svemu napisanom,neka slobodno traži drugo misljenje po tim tjuning i mehanicarskim auto servisima!

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pravu ste, imam problem sa tom glavom, pa sam mislio ako već menjam da malo i unapredim snagu i ponašanje auta. Čuo sam da se hvata glava od alfe zato sam i pitao, ali nisam ni približno razmišljao o ulaganju od 1000e pa naviše. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onda idi na osnovnu varijantu,racunaj do 600 eura najviše.Ali ne zaboravi da ta 1.4 16 v twin spark troši više, ali zato i lepo ide!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad voliš svoj auto,kompromisi su sa mnogo više tolerancije.Na tom autu zavisi od ukupnog stanja.Voze se ti motori i sa preko 400-500.000,licno se uverio. A potrošnja je svakako velika,i fabrički deklarisana tako,baš  zbog te glave. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice tih 1.4 12v jeste da su djubrad ali drugar je imao bas taj 1.4 12v u bravu uzeo ga starog 3 godine  vozio ga je jos 10 godina  i na 380000 je radio osvezenje + je vozio na  plin i nije ga milovao. Kako se kome zalomi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...