Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Da li znate ko pravi najkvalitetnije automobile?

Recommended Posts

pouzdani.jpg

 

Najtraženiji brendovi na velikom uporednom testu! Ko ima najviše zadovoljnih kupaca? Kako se slažu višegodišnji kvalitet i pouzdanost? Tradicionalno, Auto Bild i ove godine donosi rezultate istraživanja o najpouzdanijim automobilima koji se prodaju na evropskom tržištu. Koliko su automobili dobri sa godinama zavisi od njihovog renomea, odnosno porekla i održavanja. Auto Bildov čuveni ''Izveštaj o kvalitetu'' može da posluži kao smernica pri izboru. Izveštaj je, u stvari, rigorozno ocenjivanje, koje se sastoji iz sedam segmenata:

  • Ankete (obuhvatila je 8.570 ispitanika. Glavno pitanje: Kako ocenjujete kvalitet proizvođača vašeg automobila na skali od 1 do 10?),
  • Skener opoziva i popravki automobila (koji su se problemi manifestovali? Da li su uticali na bezbednost? Koliko automobila je ugroženo? Koliko su servisi bili efikasni u otklanjanju? Kakav je bio tretman vlasnika? Da li su pravilno i detaljno informisali vlasnike o problemu?),
  • TÜV izveštaj (koji su rezultati tehničkog pregleda vozila u Nemačkoj. U kakvom su stanju kočioni i upravljački sistem, svetla, da li ima korozije na testiranim vozilima? Testirano 224 različitih modela, ukupno 8.8 miliona vozila!),
  • Supertesta (test na 100.000 kilometara uz stalnu promenu vozača i putovanje širom Evrope. Na kraju testa, automobil se rastavlja na delove i svaki se detaljno proverava na defekte i trošenje. Da li su performanse do kraja testa izmenjene? Da li se nešto pokvarilo tokom testa? Koliko je koštalo?),
  • Pisma čitalaca (u proseku godišnje u centralu Auto Bilda stiže više od 8.000 pisama čitalaca. Veliki broj ih je od čitalaca koji imaju probleme sa svojim automobilom. Najviše žalbi ima na nepredviđene kvarove i uslugu u zvaničnom servisu),
  • Istraživanja usluge u servisu (uz pomoć organizacije Dekra, centrala Auto Bilda ispituje uslugu u zvaničnim servisima. Poznati automobil se anonimno predaje u servis nakon čega se utvrđuje koliko je kvarova u servisu otkriveno i šta je sve na vozilu urađeno) i
  • Garancije (kakvu zaštitu od skupih kvarova vlasniku pruža garancija proizvođača?

 

Ovo je oblast u kojoj vladaju južnokorejski proizvođači, za njima slede Japanci, a daleko iza njih su evropski brendovi)…Na osnovu ovih parametara, dobijena je konačna lista za 2016. godinu. Ona izgleda 

 

1. Hyundai 2.14

Mazda 2.14

3. Mini 2.33

4. Kia 2.43

Toyota 2.43

6. Volvo 2.57

7. Mercedes 2.71

Opel 2.71

9. Nissan 2.86

10. Audi 3.0

BMW 3.0

Dačija 3.0

13. Ford 3.14

Renault 3.14

15. Peugeot 3.16

16. Fiat 3.2

17. Citroen 3.33

Seat 3.33

19. Škoda 3.43

VW 3.43

 

Opširnije o karakteristikama svakog brenda, plasmanima iz prethodnih godina i kakav je poredak brendova na osnovu glasanja vlasnika, možete pronaći u aktuelnom, 152. broju magazina Auto Bild za teritoriju Srbije i Crne Gore, koji se nalazi u prodaji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razna istrazivanja - razni rezultati. Japanci uglavnom najbolje prolaze, donekle i Koreanci, ali Mini koji je ovde odlicno plasiran na mnogim testovima je prolazio lose. Skoda je najcesce bivala blize vrhu, a njoj pripada i posebna titula koju recimo ja smatram najvaznijim merilom. Naime, ako se dobro secam, cak 97% njenih vlasnika je izjavilo da bi opet kupilo taj automobil, sto je najbolji rezultat.
No, mi svi ovde naravno znamo da su najbolji automobili italijanski.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je zaista toliko loša? Rastavili su Teslu i pronašli početničke greške

 

tesla model.jpg

 

Za razvoj novog automobila po pravilu su potrebne godine i milijarde, a sam uspeh uveliko zavisi i od iskustva. U Tesli im izgleda fali svega pomalo. Upravo to sugeriše video u kome ''Autoline Network'' donosi reportažu o Teslinom novitetu, Modelu 3. Ovo je tek početak jer automobil je tek stigao na svojevrsni test, a momci iz kompanije ''Munro & Associates'' će ga rastaviti na proste faktore.

Međutim, već sada u prvoj vizuelnoj proveri su pronađena brojna problematična područja. U želji da budu inovativni, u Tesli su napravili i nekoliko početničkih grešaka, posebno kada govorimo o kvalitetu. Zazori se tako mestimično ''vide sa Marsa'', a stakla u prednjim vratima kloparaju već na novom primerku, primetio je Sandy Munro. Da stvar bude gora, Teslini stručnjaci su napravili su i par grešaka u koracima. Apsolutnim projektnim promašajem su ocenjene ručice vrata kojima se upravlja s dve ruke, dok bezbednosni sistemi zbog komplikovanosti traže čitanje uputstva. Pristup glavnom energetskom kablu je u izuzetnim situacijama poput saobraćajne nesreće gotovo nemoguć. Sve to su mane koje sigurno neće videti prosečan Teslin obožavalac. Njemu će performanse i činjenica da ide na struju biti dovoljne. Uostalom, Musk će verovatno sve popraviti u 2.0 verziji, zar ne? :D 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inženjeri kopali po Tesli Model 3 čak 6.600 sati. Evo šta su zaključili

 

tesla monro.jpg

 

Teslini električni automobili su automobilsku industriju okrenuli naglavačke, a proizvođač iz Palo Alta i danas postavlja standarde u klasi koje ostali proizvođači pokušavaju da dostignu. Njihov poslednji proizvod je Model 3, najnapredniji električni automobil na tržištu, pa ne čudi interes koji ovaj automobil za mase budi među automobilskim entuzijastima, medijima i inženjerima. Grupa ovih potonjih, predvođenih Sandy Munroom, u skladištu severno od Detroita čak 6.600 radnih sati je temeljito analizirala Teslin Model 3. Nakon što su automobil kompletno raskopali, momci su zaključili da, baš kao i sve ostalo - i Model 3 ima prednosti i mane.

 

Prednost su svakako pogon i baterija. Munro i njegov tim veruju da Model 3 ima najbolji električni motor, softver i elektroniku na tržištu, kao i da je dizajn baterijskog paketa genijalan i dugovečan. Model 3 takođe ima značajno manje žica od konkurencije. Teslin najpristupačniji automobil kaska za konkurencijom po pitanju šasije.''‘U Tesli tek uče na starim greškama koje su ostali činili davnih dana'', tvrdi Munro. Kao primer navodi okvir od čelika i aluminijuma u podu automobila koji bi trebalo da poveća pasivnu bezbednost vozila. Model 3 tamo ima čvrsti baterijski paket, pa ga ovaj okvir samo čini težim i skupljim za proizvodnju. Aluminijumski poklopac motora je sastavljen od više delova, dok ostali proizvođači jednostavno koriste poklopac od jednog dela napravljenog od stakloplastike. Za karoseriju Munro kaže da je najveća mana Modela 3 i da ga ''ubija''. Proizvodnja Modela 3 košta 2.000 dolara više od BMW-a i3, ali mogla bi da bude jeftinija, veruje ovaj inženjer. Ekipa je besplatno sastavila listu s čak 227 unapređenja za Model 3, a zatim su listu poslali proizvođaču iz Palo Alta. Da li će u Tesli primeniti neke od preporuka - ostaje da se vidi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeotovim automobilima drastično porasla pouzdanost

 

182581-peugeot 308 1.jpg

 

Iz Peugeota je stigla informacija da je njihovim automobilima u poslednjih nekoliko godina drastično porasla pouzdanost, odnosno smanjen je broj kvarova. Tačnije, smanjen je broj pritužbi i popravki u garanciji i to za dve trećine. U skladu s tim, smanjeni su i troškovi proizvođača vezani uz njih. Ova vest dolazi od Peugeotovog šefa Jean-Philippea Imparata, koji je u intervjuu ''Car Advice''-u rekao da se ovaj pomak beleži u poslednjih šest godina. Njegove tvrdnje je delom potvrdila i nedavna studija kvaliteta vozila koja je sprovedena od J.D. Powera na britanskom tržištu.

Naime, studija je obuhvatila 11.500 ispitanika vlasnika automobila starih između jedne do tri godine i Peugeot se pokazao kao marka čiji vlasnici imaju najmanje pritužbi na kvalitet. Studija je beležila broj pritužbi na sto vozila (što manji broj to viša ocena). Ispitivali su se razni segmenti od spoljašnjosti, enterijera, infotainmenta, motora, sedišta, ventilacijskog sistema, menjača i sl. Peugeot je ostvario ocenu od 77 problema na 100 vozila, što je daleko ispod proseka od 119 problema na 100 vozila. Drugim rečima, loš glas koji je pratio francuske automobile uopšte, pa tako i Peugeot, izgleda da je stvar prošlosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lexus više nije najpouzdanija marka, najbolji dolazi iz Koreje

 

genesis-g70.jpg

 

Sa trona najpouzdanijih marki svrgnut je Lexus, a zamenila ga je jedna od najmlađih marki. Ljubitelji Toyote i Lexusa ne moraju da se brinu jer njima omiljena marka je i dalje u samom vrhu. Drži drugo mesto u studiji ''J.D. Power''-a poznatoj pod imenom ''Vehicle Dependability Study'', i to sa tek 100 prijavljenih problema na 100 automobila. A prvoplasirani je Genesis, luksuzni korejski brend nastao na krilima koncerna Hyundai/Kia. Ima samo 89 prijavljenih problema na 100 automobila, manje od bilo koje druge marke na američkom tržištu. Genesisu je ovo bio debi u studiji koja se sprovodi 31 godinu i odmah je osvojio sam vrh.

 

jd lista 2020.jpg

 

Podsetimo, studija obuhvata američko tržište i to automobile stare do 3 godine.

Treći na listi pouzdanosti je, verovali ili ne, Buick sa 103 PP (prijavljenih problema), a tek onda dolazi Porsche, marka koja je u brojnim studijama zadovoljstva kupaca i kvaliteta u samom vrhu. Top 5 zaokružuje Toyota sa 113 PP.

 

Ko je napredovao?

Ako tražimo one koji su najviše napredovali u odnosu na godinu ranije rezultat je šarolik. Osim Buicka, pozitivan iskorak je napravila Mazda sa smanjenjem od 29 PP, i Cadillac koji ima 33 PP manje na 100 automobila.

 

Najpouzdaniji model je...

U toj konkurenciji Genesis još uvek ne može da bude najbolji. Titulu najpouzdanijeg automobila na tržištu odnosi Lexus ES sa svega 52 PP. U najviše klasa pobedio je General Motors, i to sa modelima kojih nema u Evropi.

 

A najgori?

Red je i reći ko su ovogodišnji ''fenjeraši''. Industrijski prosek je 134 PP, a ispod proseka su se našla imena kao što su Audi, Mercedes, Volvo, pa i Honda. A na samom dnu su Jaguar, Chrysler i Land Rover sa 186, 214 i 220 PP.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

WarrantyWise je firma u Velikoj Britaniji koja postoji decenijama i bavi se pružanjem usluge garancije na automobile nakon što im istekne fabrička garancija. Faktički, pružaju uslugu produžene garancije. Njihovi paketi koštaju od oko 20 evra mesečno pa naviše. Koliko će koštati zavisi od toga koji auto je u pitanju (skup/jeftin), koliko je star (3, 4 ili 7, 8 ili više godina), koliko je prešao i koliko će prelaziti u budućem periodu...i najvažnije od svega - koliko je kvarljiv, tj. pouzdan.

 

Pošto oni plaćaju sve popravke imaju detaljnu statistiku koliko su platili svaki kvar na svakom pojedinačnom modelu, i onda analizom tih podataka određuju koji je auto koliko kvarljiv, i/ili kada počinje da se kvari (posle koliko godina/km). Sve to moraju jako detaljno da analiziraju jer ako malo naplate svakog meseca za auto koji se ispostavi veoma kvarljiv - eto problema za njihove finansije. Zato paze ne samo koliko je prosečno koštala popravka na nekom autu, nego i koliko često se događaju kvarovi (prosečna cena kvara x učestalost kvara), plus koliko je koštala najskuplja popravka. Ta njihova produžena garancija može da pokriva sve isto kao i fabrička (za polovnjake koji su prešli do 100.000 kilometara i stari do 6 godina), ili malo manje od fabričke garancije ako su stariji od toga i prešli više. 

 

E sad...njihova statistika kaže da je ovo 15 najmanje pouzdanih automobila na tržištu Velike Britanije u poslednjih 10 godina:

 

15. Tesla Model S (prosečna cena kvara 1.508 evra ; naskuplji kvar 5.021 evro na vazdušnom vešanju).

14. BMW M4 (najčešći problem je sa kočnicama, prosečna cena kvara 1.902 evra, najskuplji kvar je bio sa infotainment uređajem 4.560 evra).

13. Mercedes GL (najviše problema sa elektronikom, prosečna popravka koštala 1.346, najskuplja 5.200 evra za popravku infotainment-a).

12. Ford Galaxy - model do 2015. (najčešći problemi su bili sa menjačem, prosečna popravka 1.998, a najveća je bila baš na menjaču i koštala je 5.455 evra).

11. BMW X5 (najviše kvarova je bilo na sistemu oslanjanja, prosečna popravka 1.817 evra, najskuplja je bila popravka jednog motora koja je koštala 11.335 evra).

10. Range Rover (najviše muke sa vazdušnim vešanjem, prosečna cena popravki je bila 1.469 evra, a najskuplji kvar je bio na motoru i trebalo je 13.611 evra da se popravi).

9. Mazda CX-5 (najčešći je bio problem u vezi motora, prosečna popravka je koštala 1.492 evra, a najskuplja je bila baš na motoru i koštala je 6.590 evra).

8. Audi Q7 (elektronika je najveći problem, 1.425 evra prosečna intervencija, najskuplja je bila sređivanje curenja ulja i koštala je 9.850 evra).

7. Jaguar XJ (sistem napajanja gorivom pravi najviše problema, prosečna cena intervencije na tom autu je bila 1.344 evra, najskuplja 10.960 evra da se sredi problem na motoru).

6. Range Rover Sport (problem sa vazdušnim vešanjem je najčešći, prosečna cena intervencije je 1.762 evra, najskuplja je bila 23.280 evra zbog popravke motora).

5. Chevrolet Captiva (menjač je najslabija tačka, prosečna cena popravke je 1.469 evra, najskuplja 5.640 evra baš na menjaču).

4. Porsche Cayenne (elektronika zadaje najviše problema, prosečna cena intervencije na ovom autu je bila 1.639 evra, najskuplja je bila 7.255 evra na motoru).

3. BMW X6 (elektronika, 2.017 evra prosečno, najskuplja popravka je bila na motoru i koštala je 9.220 evra).

2. Audi A7 (menjač ima najviše problema, 2.508 evra prosečno svaka poseta servisu, najskuplja popravka je bila na menjaču i koštala je 12.801 evro).

1. Bentley Continental GT (2.622 proseka, najskuplja je bila popravka na motoru jednog auta i koštala je 12.250 evra, dok je najviše problema bilo sa elektronikom).

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, neshaoct said:

9. Mazda CX-5 (najčešći je bio problem u vezi motora, prosečna popravka je koštala 1.492 evra, a najskuplja je bila baš na motoru i koštala je 6.590 evra).

Ovaj problem kod Mazde se odnosi na 2.2 dizel motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ADAC objavio listu najpouzadnijih automobila, i onih koji se najčešće kvare

 

Toyota Aygo 2020.jpg

 

Prošle godine Nemački autoklub (ADAC) je odradio čak 3.7 miliona intervencija pomoći na putu i tako kreirao jednu od najpouzdanijih baza podataka. Sa kojim automobilima nema puno problema, a koji se često nalaze na listi intervencija ADAC-ovih mehaničara? Ovo je možda i najbolja analiza jer pruža informaciju o tome sa kojim automobilima nećete imati problema na putu, a za koje postoji verovatnoća da otkažu poslušnost na putu. Ukupno je u statistiku uvedeno 113 modela automobila, a od tog broja 18 se smatra nepouzdanim. Statistički uzorak obuhvata modelske godine 2010.-2017.

 

U klasi mikro automobila najpouzdanija je Toyota Aygo, a pohvale zaslužuje i VW Fox. Sa druge strane, nepouzdan je Smart Forfour (najviše problema imaju godišta 2015. i 2016.) i uz njega se vezuju problemi sa akumulatorom i alternatorom. Tu je i Fiat 500 sa problemima sa menjačem. Hyundai i10 je odličan u godištima 2010.-2013. a novije generacije su solidne. Solidan je i Ford Ka, a isto važi i za Seat Mii, Škodu Citigo, VW up! i Opel Adam.

 

Kod malih automobila pouzdanim su se pokazali mnogi primerci: Audi A1, Citroen C3, Fiat Punto, Honda Jazz, Mazda CX-3, Mini, Mitsubishi Space Star, Peugeot 2008, Renault Captur, Suzuki Vitara i Toyota Yaris. Dva nepouzdana vozila su Hyundai i20, godište od 2011. do 2014. (problemi sa svećicama i paljenjem), i Opel Meriva iz 2017. godine (problemi sa sistemom hlađenja motora).

 

U kompaktnoj klasi odlični su Audi A3 i Q3, BMW serije 1 i 2, X1, Mercedes A i B klasa, CLA i GLA. Od nepremium vozila pohvale zaslužuju Hyundai Tucson, Mitsubishi ASX, Škoda Rapid i VW Beetle. Sa druge strane, Nissan Qashqai ima ozbiljne probleme sa akumulatorom, a Kia Ceed iz 2011. godine je automobil sa najviše kvarova na putu od svih automobila.

 

U srednjoj klasi odlični su Audi A4, A5 i Q5, BMW serije 3 i 4. Proslavili se nisu Ford S-Max (akumulator, filter čestica čađi, pumpa goriva i alternator), Seat Alhambra i VW Sharan (recirkulacija izduvnih gasova). U višoj klasi pouzdani su Audi A6 i BMW Serije 5. Vrlo dobri su Mercedesi Vito, Viano i V klasa. Starije Mercedesove E klase imaju problema sa alternatorom, akumulatorom pa i defektima sa upravljačem. Sa ovim vozilom situacija se značajno popravlja od 2014. godišta nadalje.

 

Najčešći kvarovi na automobilima su: akumulatori (41.8%), motori (17.4%) i elektronika (10.6%).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nešto nisam ubedjen da je ova statistika od koristi ni vlasnicima, a ni potencijalnim kupcima vozila koja su pomenuta u ovoj statistici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novo istraživanje pouzdanosti automobila ''uništilo'' protivnike Tesla Modela 3

 

167129-tesla 3 111.jpg

 

Kada je kompanija Tesla bila u povoju, mnogi su tvrdili da nikada neće moći samostalno da proizvede ''pravi'' automobil. Kada je svetlost dana ugledao Model S, kritičari su tvrdili da on neće moći da uđe u masovnu proizvodnju. Međutim, kada se to ipak desilo ''neverne Tome'' (uglavnom isti oni od ranije) su zatim tvrdile da Tesla neće moći da ostvari profit i da kvalitet izrade nije dovoljno dobar (zazori su preveliki i nejednaki). Sve se uglavnom ponovilo sa Modelom X, pa zatim sa Modelom 3, pišu Vrele Gume.

 

Nešto što su neki ljudi oklevali, ili nisu želeli otvoreno da razmotre, je da je potrebno vreme za ''fino podešavanje'' proizvodnje, što ni u kom slučaju nije značilo da Tesla to ne može da uradi. Zapravo, opšte je poznato da ako kupite ranu verziju nekog novog modela vozila od bilo kojeg etabliranog proizvođača, imate više šansi da doživite neke ''dečje bolesti''. Što se Teslinih ranih izazova tiče sa ''proizvodnim paklom'' vezanim za Model 3, bivši šef sektora razvoja i istraživanja u Audiju i bivši član odbora Audija, Volkswagena, Volvoa i JLR-a, Peter Mertens, rekao je da čelnici u VW grupi nikada nisu  gajili sumnje da li će Tesla uspeti da se izbori sa problemima oko Modela 3. Te ''porođajne muke'' su jednostavno deo čitavog procesa i mahom bivaju prebrođene na vreme.

 

Pouzdanost Tesla Modela 3 nije bila dobro ocenjena u ranim danima. Do takvih zaključaka se došlo u više zemalja, u okviru više istraživanja. Međutim, ovde treba imati u vidu da Tesla na neki način proizvodi kompjutere na točkovima, za razliku od tradicionalnih proizvođača automobila. S tim u vezi, važne vesti su pristigle u vezi sa novom studijom pouzdanosti, koja je utvrdila da je Tesla Model 3 zapravo ''tržišni kralj po pitanju pouzdanosti''. Vredno je naglasiti da dotično istraživanje nije sprovedeno u SAD, već u Velikoj Britaniji gde se na isporuke Modela 3 čekalo duže nego na drugim mestima, iz prostog razloga što se na ostrvu volan nalazi sa desne strane. Drugim rečima, moguće je da su modeli o kojima pričamo imali manje problema u poređenju sa američkim ili modelima na nekim drugim evropskim tržištima, jer je bilo više vremena za uklanjanje ''gremlina''. Takođe je moguće da postoje razlike u metodologiji studije ili razlikama u ''servisnim'' potrebama.

 

Uglavnom, WhatCar? je utvrdio, bazirano na anketi u kojoj je učestvovalo više od 13.000 vlasnika vozila, da je Tesla Model 3 najpouzdaniji putnički automobil. Ostvario je rejting pouzdanosti od 99.4%. Najčešća stavka, navedena od strane 5% onih koji su naveli neki problem je bio trim enterijera. Drugi najbolji model na listi, Škoda Superb (benzinska verzija), ostvario je rejting pouzdanosti od 98.3%, više od jednog procenta niže. mOvo je dobar signal za Teslu i mogao bi biti iskorišćen da se konačno ućutkaju ''trolovi'' aktivni u kampanjama na temu (ne)pouzdanosti Tesle. Naravno, ogromna većina njih je Teslu videla samo na slikama, figurativno rečeno.

 

Međutim, uprkos tome što su ovo dobre vesti za američku kompaniju, postoji jedna čudna stvar u ovom istraživanju koja malo pomućuje zaključak.

Studija pouzdanosti je pokrila automobile do pet godina starosti. S obzirom na to da je Model 3 u Ujedinjeno Kraljevstvo pristigao 2019. nijedan od primeraka nije mnogo stariji od godinu dana. Mlađi automobili naravno imaju više šansi da ne zadaju bilo kakve probleme vozačima u odnosu na starije. Da li je realno porediti automobil star godinu dana sa onim koji je prevalio pet leta? Da li su WhatCar-u? zaista to uradili? Možda nije fer uključiti Model 3 u studiju pouzdanosti zajedno sa starijim vozilima ukoliko su sva tretirana podjednako.

 

U svakom slučaju prvo mesto na listi pouzdanosti u okviru ozbiljnog istraživanja nešto znači, posebno što se kosi sa mišljenjem brojnih internet ''antitesla trolova''. Kako možete tvrditi da Tesla ima velikih problema sa pouzdanošću kada je 99.4% anketiranih vlasnika sugerisalo da su njihovi automobili potpuno pouzdani? Kako neko može da tvrdi da je Tesla ''katastrofalan'' na ovom planu kada je rangiran kao prvi? Američki proizvođač se značajno popravio kada je reč o kvalitetu izrade, a unapređuje se i dalje. Još jedna stvar koja je možda važnija od same studije i veoma je indikativna, je to što su vlasnici Tesla Modela 3 ''srećniji'' od vlasnika bilo kojih drugih automobila. Ako su vlasnici Modela 3 ''najsrećniji'' vlasnici automobila, uzimajući pored pouzdanosti i neke druge parametre u obzir, da li je potrebno još nešto reći?

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Tesli konačno priznali da imaju problem sa otpadanjem zadnjeg branika u vožnji

 

tesla branik.jpg

 

Već je zabeleženo mnogo slučajeva u kojima je tokom kišnog vremena Teslinim Modelima 3 u vožnji otpao zadnji branik. Dugo je proizvođač ćutao, ali sada je napokon priznao da postoji problem i to sa vozilima koja su iz fabrike izašla pre 21. maja 2019. godine. Uglavnom, postoji određena verovatnoća da će zadnji branik na Modelu 3 otpasti (nije dobro pričvršćen). Nije lepo, a nije ni sigurno da vas, dok se vozite iza Modela 3, ništa ne sluteći, pogodi veliki komad plastike. Electrek javlja da je u internom servisnom biltenu američka kompanija priznala problem. Sve štete će biti pokrivene u garancijama. O slučajevima branika koji otpadaju priča se već dve godine. Dugo je Tesli trebalo da reaguje...

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledao sam na YouTube neki naš lik JJedan svremena na vreme pusti neki klip sa kolima. Baš Teslu je pokazivao kako su loše uklopljeni delovi karoserije. Zadnja vrata sa jedne strane dobar zazor sa druge ceo prst prodje.Džip Lincoln luksuzni isto 5 vrata sa jedne strane ceo prsta prodje,kako tu necuri voda ne znam.Ta kola nisu jeftina a tako sklopljena 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najkvalitetniji automobili po TUV izveštaju

 

mercedes-benz-glc 1110.jpg

 

Nemačka organizacija TÜV, jedna od onih koje sprovode tehničke preglede u toj državi objavila je listu vozila, klasifikovanih po starosti, s najmanje i najviše grešaka. Obrađeno je čak devet miliona vozila, pa o reprezentativnosti uzorka ne treba previše raspravljati. U ovoj statistici su opšte inspekcije vozila koje su sprovedene od jula 2019. do juna 2020. godine, a zvanični naziv ove statistike je TÜV Report 2021 ili TÜV-ov Izveštaj 2021. Glavne kategorije u pregledu su: prednja i zadnja svetla, kočnice, gubitak ulja, kočnice, oslanjanje, funkcionisanje kočnice (pedale), funkcionisanje ručne kočnice, pokazivači smera, upravljački sistem, korozija, izduvni sistem, kontrolna jedinica motora...

 

Kao i prošle godine, veliki pobednik je SUV Mercedes GLC, koji u kategoriji do 3 godine starosti ima samo 1.7% grešaka. Na drugom mestu je B klasa sa 2.2% nedostataka u istoj kategoriji starosti, a odmah iza nje je Opel Insignija sa takođe 2.2%. Pogled na statistiku pokazuje da kvalitetni automobili ne moraju da budu skupi (pogotovo u starijim godištima), i da kvalitet više nije jedinstvena prodajna tačka za premium proizvođače.

 

Primera radi, vozila kao što su Mazda 2, Opel Adam ili Honda Jazz postižu ocenu sa niskom stopom kvarova na prvom opštem pregledu nakon tri godine. Stope glavnih nedostataka: 3.7% Opel Adam, 3.9% Honda Jazz ili 4.5% Mazda 2. Međutim, mali automobili zadržavaju kvalitet i sa godinama. To potvrđuje pogled na ocenu sedmogodišnjaka: Opel Adam 10.3%, Mazda 2 10.5% i Honda Jazz 11.7%. I to nakon pređenih 61.000 do 68.000 kilometara.

 

Najbolji po klasama:

  • U klasi mikro automobila Opel Adam pobeđuje četvrti put zaredom (3.7%).
  • U kategoriji malih automobila Audi A1 ponovo je zauzeo prvo mesto (3.3%).
  • Promena u kompaktnoj klasi - ovde je Hyundai i30 (2.5%) zamenjuje Mercedesovu A-klasu.
  • Pobedu u srednjoj klasi preuzima Opel Insignia (2.2%) od prošlogodišnjeg pobednika Mercedesove C-klase.
  • U klasi monovolumena najbolja je B klasa (2.2%).
  • Ukupni pobednik Mercedes GLC (1.7%) po drugi put je pobednik SUV-a.

Treba napomenuti i neke zanimljivosti, a to je da se mnogo Dacia koje su na dnu poretka može povezati i sa priznanjem vlasnika da slabo održavaju svoja vozila.

To je i najvažnija poruka ovakvih istraživanja - kvalitetnim održavanjem ćete sprečiti mnoge kvarove. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

TÜV Izveštaj 2021.: Najkvalitetniji polovnjaci ispod 5.000 evra?

 

138117-kia venga.jpg

 

U svom godišnjem izveštaju nemačka organizacija TÜV koja sprovodi milione tehničkih pregleda u Nemačkoj objavila je listu najkvalitetnijih automobila. Sada su kolege iz Auto Bilda prošle tu veliku bazu i izdvojile najkvalitetnije polovne automobile čija cena je do 5.000 evra. Ovo je statistika vozila po godištima, a cenu od 5.000 evra ili niže kod većine automobila ćete moći da ostvarite sa starijim godištima.

 

Među automobilima koji su stara od 2-3 godine pobednik po kvalitetu je Kia Venga.

  1. Kia Venga (tip YN), vreme proizvodnje 2010.-2019.: tehnološki uverljivo vozilo, bez izraženih mana.
  2. Toyota Yaris (tip XP13), vreme proizvodnje 2011.-: javljaju se tek problemi sA prednjim svetlima.
  3. VW Polo (tip 6R/6C), vreme proizvodnje 2009.-2017.: dobar kvalitet, a kasnije se javljaju problemi sa komponentama kočnica.

Među vozilima koja su stara od 4-5 godina poredak je sledeći:

  1. Seat Altea, vreme proizvodnje 2004.-2015.: automobil koji je kvalitetniji od rođaka Tourana, a povremeno se javlja curenje ulja.
  2. Škoda Fabia (tip NJ), vreme proizvodnje 2014.-: uverljiv automobil, a problemi se javljaju sa kočionim diskovima.
  3. Toyota Verso, vreme proizvodnje 2009.-2018.: kvalitetno vozilo, a problemi se javljaju sa svetlima i ponekad sa kočnicama.

Među vozilima koja su stara 6-7 godina, ovo su najbolja:

  1. Mazda3 (tip BL), vreme proizvodnje 2009.-2013.: stariji modeli su čak bolji od onih novijih. Povremeno se javlja curenje ulja. Inače, izuzetno kvalitetan automobil.
  2. Mazda2 (tip DE), vreme proizvodnje 2007.-2014.: odlično vozilo, a problemi se ponekad javljaju sa zglobovima upravljača.
  3. Mini (tip R55-R59), vreme proizvodnje 2006.-2014.: ponekad se javljaju problemi sa prednjim svetlima.

Kako je kod vozila starih 8-9 godina:

  1. Volkswagen Golf Plus, vreme proizvodnje 2004.-2015.: samo se ponekad javljaju problemi sa svetlima.
  2. Honda Jazz II (tip GE), vreme proizvodnje 2008.-2014.: izuzetna trajnost, a jedino se javljaju problemi sa kočionim diskovima.
  3. Mini (tip R55-R59), vreme proizvodnje 2006.-2014.: potrošnja ulja je jedini veći problem u tom godištu.

I za kraj, vozila stara 10-11 godina:

  1. Honda Jazz II (tip GE), vreme proizvodnje 2008.-2014.: izuzetna trajnost, a jedino se javljaju problemi sa kočionim komponentama.
  2. Volkswagen Golf Plus, vreme proizvodnje 2004.-2015.: samo se ponekad javljaju problemi sa svetlima.
  3. Volkswagen Golf VI, vreme proizvodnje 2008.-2012.: povremeno povećana potrošnja ulja.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod kojih marki automobila se najređe pali lampica motora u Americi?

 

209922-lampica.jpg

 

Kad se na ekranu pojavi lampica kvara motora, popravka je često skupa. Tri marke, Mitsubishi, Mercedes i Volkswagen, taj kvar najmanje pogađa. Lampica može da ukazuje na 1.283 različitih problema povezanih sa motorom, pokazalo je istraživanje sa američkog sajta CarMD.com.

 

Na instrument tabli je lampica prikazana kao žuto ili narandžasto osvetljeni simbol bloka motora. Kad se lampica upali mnogi vozači se sa razlogom uplaše. Problemi povezani sa motorom su često skupi. CarMD.com je sproveo istraživanje na 19.5 miliona automobila i zaključio da se lampica najmanje uključuje na Mitsubishijima, Mercedesima i Volkswagenima. Pobednik je američki model Toyota Tacoma koja ovde nije dostupna, a sledi Honda CR-V. Toyota Camry završava na trećem mestu. Korejska Kia pobeđuje kada su u pitanju najniži prosečni troškovi popravke kada se upali lampica: 322 dolara. Drugi i treći su Chrysler sa 333 dolara i Mazda sa 339 dolara. Koliko je poznato, u Evropi još uvek nisu sprovedena uporediva istraživanja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda svrgnula Toyotu sa prvog mesta na listi najpouzdanijih marki

 

mazda 6 2021.jpg

 

Toyota je izgubila vodeću, činilo se nedodirljivu prvu pozciju na Consumer Reports listi pouzdanosti.

Novi ''uzurpator'' takođe dolazi iz Japana, a reč je o Mazdi, koja je prethodno uspela da se popne do drugog mesta. Međutim, Toyota, čiji su modeli završavali kao vodeći u svakoj od prethodnih godina, i dalje se kotira dobro na drugoj poziciji, dok je njena luksuzna filijala Lexus - treća. Tesla, koji se prilično muči na listama koje ocenjuju kvalitet zbog propusta u proizvodnom procesu, pretposlednji je ispred Lincolna, Fordove luksuzne divizije.

 

Kako prenose Vrele Gume, Consumer Reports-ovo rangiranje u velikoj meri reflektuje predviđanja ove publikacije za 2021. godinu, bazirano na podacima sakupljenim od preko 300.000 vlasnika automobila. Što je manje problema zabeleženo u poslednjih 12 meseci za vozila iz poslednje tri modelne godine, bolji je skor. Takođe je ocenjeno najpouzdanijih 10 modela za 2021. s tim što je Toyota Prius na samom vrhu, dok su Chevrolet Silverado i GMC Sierra kamioneti najnepouzdaniji.

 

Mazda je postigla najviše ukupne ocene među 26 rangiranih marki, delom zahvaljujući nečemu što Consumer Reports naziva ''iterativnim'' pristupom ka redizajnu vozila. Drugim rečima, Mazda ne vrši mnoge izmene prilikom restilizacije svojih vozila, što umanjuje šanse da će doći do nepredviđenih kvarova povezanih sa novom tehnologijom. Međutim, japanska marka je poznata po tome što proizvodi vozila atraktivnog stajlinga koja ne postaju dosadna ili zastarela posle kratkog vremena. ''Kada je reč o pouzdanosti, uvek smo imali dva suprotstavljena argumenta u smislu da li da se vozila učine uzbudljivim ili pouzdanim'', kaže Džejk FIšer iz Consumer Reportsa. ''Mazda pokazuje da je moguće imati i jedno i drugo.''

 

Jedan faktor koji poboljšava Mazdin skor je da ova japanska marka nije investirala ogromne sume u moderne info-zabavne sisteme, koji imaju tendenciju da generišu nezadovoljstvo kupaca. ''Oni su praktično jedini proizvođač koji nove modele prodaje bez ekrana osetljivih na dodir'', kaže Fišer. Dok info-zabavni sistemi ostaju problematični u mnogim slučajevima, vlasnici sve češće prijavljuju probleme na menjačima, kažu u CR-u. Fišer je to pripisao trendu da proizvođači uvode visokotehnološke sisteme transmisije koji koriste obilje elektronike. Vlasnici Silverada i Sierre su prijavili probleme sa menjačima, primera radi. U međuvremenu, vlasnici Tesle nastavljaju da prijavljuju probleme sa konstrukcijom svojih vozila, uključujući defekte u završnoj obradi. ''Jedan vlasnik je pronašao nešto za šta misli da je ljudska dlaka u boji'', rekao je Fišer. ''Ne vidimo da drugi proizvođači imaju takve vrste problema.'' Među četiri vozila koje Tesla ima u ponudi, CR jedino preporučuje Model 3.

 

Lista najpouzdanijih automobilskih marki po Consumer Reports (USA tržište):

  • Mazda (83)
  • Toyota (74)
  • Lexus (71)
  • Buick (70)
  • Honda (63)
  • Hyundai (62)
  • Ram (58)
  • Subaru (57)
  • Porsche (55)
  • Dodge (54)
  • Infiniti (54)
  • BMW (52)
  • Nissan (51)
  • Audi (46)
  • Kia (45)
  • GMC (43)
  • Chevrolet (42)
  • Volvo (41)
  • Jeep (41)
  • Mercedes (40)
  • Cadillac (38)
  • Ford (38)
  • Mini (37)
  • Volkswagen (36)
  • Tesla (29)
  • Lincoln (8)

Najpouzdanijih 10 modela automobila po Consumer Reportsu za 2021. (USA tržište)

  • Toyota Prius
  • Lexus NX
  • Buick Encore
  • Lexus GX
  • Honda HR-V
  • Toyota Prius Prime
  • Hyundai Kona
  • Audi A5
  • Audi A4
  • Mazda CX-5

Najnepouzdanijih 10 modela automobila po Consumer Reportsu za 2021. (USA tržište)

  • Chevrolet Silverado/GMC Sierra 1500
  • Subaru Ascent
  • Volkswagen Atlas
  • Jeep Compass
  • Volvo XC90
  • Chevrolet Colorado/GMC Canyon
  • Tesla Model S
  • Jeep Wrangler
  • Ford EcoSport
  • Volvo XC60

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Statistika kvarova na putevima prošle godine

 

211095-kvar.jpg

 

Drugi po veličini nemački autoklub AvD objavio je svoju statistiku kvarova na putu prošle godine. Statistički podatci su uvek zanimljivi pa vam ih prenosimo.

Elektronika, akumulatori i paljenje i dalje su najosetljiviji delovi automobila: sa 43.2% ova grupa zauzima prvo mesto kvarova vozila. Njihov udeo je porastao za 3% u odnosu na prethodnu godinu.

Na drugom i trećem mestu su sklopovi upravljača, šasije i kočnica sa 16.7% kao i motor i izduvni sistem sa 13.5%.

 

U prvoj grupi elektronskih sklopova akumulator je odgovoran za otprilike polovinu kvarova.

U grupi uzroka šasija, upravljanje i kočnice najčešći uzrok kvarova su gume. Osim oštećenja guma, nedostaci na felni ili točku mogu dovesti do nepredviđenog zaustavljanja. Sistemi vazdušnog oslanjanja, poput onih ugrađenih na zadnju osovinu mnogih karavana u gornjoj srednjoj i gornjoj klasi jedan su od problema. Budući da njihovi mehovi sa godinama postaju porozni i da su sve manje sposobni da zadrže vazduh u elementu oslanjanja, često dolazi do kvarova. Dobro je pripaziti ako kupujete polovni automobil u višoj klasi kakvo je stanje vazdušnog oslanjanja. Ovde je reč o skupim kvarovima.

 

Činjenica da je grupa uzroka motor i izduvni sistem jedan od tri najčešća uzroka kvarova je manje zbog osetljive tehnologije, ali u velikoj većini slučajeva zbog nepravilnog rukovanja.

Preporučljivo je pogledati nivo motornog ulja pri svakom drugom zaustavljanju punjenja gorivom i ne zanemariti posao predviđen planom održavanja, poput zamene kaiša. Česta kratka putovanja takođe mogu da oštete motor i izduvni sistem. Tada se mogu pojaviti problemi u automobilima sa dizel motorima i filterima čestica (DPF) jer filter ne dostiže temperaturni raspon potreban za regeneraciju i začepljuje se. Izduvni gasovi više ne mogu da izlaze i motor se guši vlastitim izduvnim gasovima.

 

Statistika kvarova AvD-a za 2020. godinu takođe pokazuje blagi pad u odnosu na prethodnu godinu za grupu uzroka menjača, čiji udeo je pao sa 6.1 na 5.8%. Pretpostavlja se da to nije zbog pažljivije upotrebe papučice kvačila, nego širenja automatskih menjača koje kupci automobila sada traže i u segmentu kompaktnih i malih automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

J.D. Power istraživanje kvaliteta automobila: Dominiraju Japanci i Korejci, Tesla blizu dna poretka

 

Lexus-RX 1.jpg

 

J.D. Power je sigurno najpoznatije istraživanje kvaliteta automobila. U poslednje 32 godine vlasnici trogodišnjih automobila su anketirani u Americi sa pitanjima koliko problema su imali sa svojim vozilima, a od toga je stvorena i godišnja Studija o pouzdanosti vozila. Rezultati studije za 2021. godinu govore o značajnim promenama i usponu nekih marki. Spomenimo da je kontaktirano više od 32 hiljade vlasnika vozila. J.D. Power meri pouzdanost svake marke u kategoriji ''problemi na 100 vozila'' ili ''PP100'', i korišćenjem ove jedinice vidimo da je prosek problema sa vozilima pao za 10% u odnosu na istraživanje objavljeno prošle godine. Po rezultatima studije, trogodišnji automobili nikada nisu bili kvalitetniji.

 

Lexus nastavlja svoju tradiciju pravljenja izuzetno pouzdanih automobila, devetim prvim mestom u studiji J.D. Power. Dva vodeća imena sa liste ne bi trebalo da iznenade. Lexus i Porsche neprestano nude izuzetno dobro napravljena vozila koja funkcionišu uprkos sve većem nivou tehničke složenosti. Lexus je na prvom mestu već 9 puta u poslednjih 10 godina, što je impresivno. Ove godine je ušao sa rezultatom od samo 81 PP100 (prosek za sva vozila je 121 PP100). Porsche je na drugom mestu sa 86 PP100, a Porsche 911 je ukupno najpouzdaniji automobil od svih.

 

Kia je trećeplasirana marka sa 95 PP100, a na tom mestu je smanjenjem svog PP100 rezultata za 35 u odnosu na rezultat iz 2020. godine. To takođe čini Kiu najboljom nepremium markom za masovno tržište. Slede Toyota i Buick, zaokružujući prvih pet. Odličan je rezultat korejskih marki Kie, Hyundaija i Genesisa koji imaju kombinovano 99 PP100. Prosek evropskih marki je 131 PP100.

 

Tesla je prvi put deo ove liste, ali ne dobija punu procenu jer kompanija ne želi da podeli podatke sa J.D. Powerom o kontaktima vlasnika u 15 od 50 država. To znači da podaci nisu tako precizni, ali uprkos tome za proizvođača električnih vozila stvari nisu sjajne. Prosek je 176 PP100, što ga stavlja tačno između Chryslera i Jaguara prema dnu liste pouzdanosti automobilskih marki. Iza Tesle su Jaguar 186, Alfa Romeo 196 i poslednji Land Rover koji ima ocenu 244 PP100.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do 10 godina bezbrižnosti sa Toyota Relax garancijom

 

toyota relax 10 godina.jpg

 

Inovacije su zaštitni znak Toyote, a najnovija tiče se održavanja vozila i garantnog roka. Od ovog aprila, vlasnicima Toyotinih vozila ponuđen je program produžene garancije sa do 10 godina bezbrižnosti na polju održavanja vozila. Toyotina osnovna garancija, koja se dobija prilikom kupovine novog vozila, od 3 godine ili 100.000 pređenih kilometara, sada se redovnim održavanjem prema standardnima proizvođača može produžiti do 10 godina ili 160.000 pređenih kilometara (šta pre nastupi).

 

Ono što je posebno interesantno je mogućnost da se u Toyota Relax program produžene garancije mogu uključiti ne samo nova i vozila koja su još uvek u garantnom roku, već i automobili kojima je istekao garantni rok. Uz propisanu starost i broj pređenih kilometara, jedini uslov je da se vozilo održava u ovlašćenoj mreži servisa, prema standardima proizvođača i otklanjanje uočenih nedostataka od strane servisera. Toyota na ovaj način nagrađuje lojalnost, ali i vlasnicima vozila koji redovno održavaju svoja vozila u ovlašćenim servisima pruža jedinstvenu garanciju kakve do sada nije bilo na tržištu. Sve to bez dodatnih troškova za stranke, osim onih koji su vezani za samo održavanje-rad i potrošne materijale, odnosno originalne rezervne delove koje je potrebno zameniti ukoliko je reč o vozilu kome je prethodno istekla garancija.

 

Pravo na Toyota Relax garanciju imaju sva vozila, bez obzira da li su nova ili korišćena, koja su proizvedena prema evropskoj specifikaciji i registrovana u zemljama Toyota Adria regiona (Srbija, Slovenija, Hrvatska, Bosna i Hercegovina, Crna Gora). Produžena garancija dobija se automatski kada se u ovlašćenom Toyotinom servisu uradi redovan servis u skladu sa planom i programom koji je propisao proizvođač i sa originalnim rezervnim delovima i motornim uljima. Toyota Relax garancija važi između dva redovna servisna intervala, a može da se produži svakih 12 meseci ili nakon pređenih 15.000 kilometara, i tako sve do desete godine ili 160.000 km.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

 ...Toyotina osnovna garancija, koja se dobija prilikom kupovine novog vozila, od 3 godine ili 100.000 pređenih kilometara, sada se redovnim održavanjem prema standardnima proizvođača može produžiti do 10 godina ili 160.000 pređenih kilometara (šta pre nastupi)...

 

Od kada je Toyotina "osnovna garancija" samo 3 godine ili 100.000 km???

Koliko ja znam, Toyota garancija na nehibride je do sada bila 5 godina bez ograničenja kilometraže, ali za sve hibride je na sam pogonski hibridni sklop ograničena na 5 godina ili 100.000 km ( "5-godišnja garancije na hibridne delove pokriva određene komponente hibridnog pogona. Ona važi 5 godina ili 100,000 km, šta pre nastupi. ) , dok je na samu bateriju 10 godina (bez ograničenja kilometara), a npr Hyundai daje garanciju na bateriju hibrida od samo 5 godina ( i mislim 150 kkm ).

 

Inače, pričao sam nedavno sa par vlasnika Toyote oko ove produžene Relax garancije (po godina dodatna, 15 kkm godišnje, do najviše 10 godina i do 160 kkm) i svi su rekli: "Ne, hvala, posle isteka garancije napuštam ovlašćeni servis".

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nismo u tim razgovorima došli do nekih konkretnih cifara.

Ja službeno koristim i Toyotu, a bio sam "u firmi" u dva navrata zadužen da pre izbora vozila "ispitam tržište", da se ne smaraju svi oko toga. Bio sam, priznajem, malo pristrasan (jer sam i privatno želeoo da je kupim) i nekako sam namestio da Toyota "pobedi". Jedna od stvari koju sam ispitivao za svako potencijalno vozilo, bili su i troškovi redovnog održavanja. Nekim dilerima je bilo lakše izvaditi zdrav zub, nego doći do troškovnika redovnog održavanja. Kod Toyote je sve to ( "na oko") delovalo veoma transparantno, jer su na sajtu uvoznika bili okačeni (a i sada su) troškovnici redovnog održavanja za većinu modela, sve za 120 kkm. Tu napisane cene održavanja su zaista delovale motivišuće. I ja tako i kažem kolegama, otprilike: "Nećete verovati, ali, redovni servisi za 120 kkm za yarisa koštaju manje nego za škodu fabiju" i bacim im na sto zvanične cenovnike ... Da ne bude zabune, servisi za škodu su relativno skupi ( oko 150-160e je redovan servis za 1,0 TSI, u koji ide 3 litra ulja ). I uzme se yaris ...

Ali, već na prvom redovnom servisu na 15 kkm, njegova cena je bila oko 50% veća od one iz troškovnika ... A ni drugi, kao ni treći redovan servis nisu koštali koliko piše u troškovniku na sajtu.

Razlog je jednostavan. U zvaničnim i javno dostupnim planovima redovnog održavanja (koji su okačeni na sajtu uvoznika Toyote) piše jedan ritam nekih servisnih operacija (npr. filter vazduha da se menja na svakih 60 kkm,, a klime na svakih 30 kkm), a u praksi se neke od tih radnji rade dva puta češće, što sve, naravno,utiče na cenu održavanja koju stvarno plaćaš.

Ti kada "prigovoriš", on ti kaže, otprilike, da je to "nešto" zamenjeno (ranije) u vašem najboljem interesu, kao i da su na sajtu uvoznika "preporučene cene".

Zašto postoji taj nesklad planova i faktičkog načina servisiranja, kao i preporučenih ili stvarnih cena, to zna uvoznik, Neko će (kao kupac) možda reći "da su to sitne pare" (ako kupac to uošte i uoči, jer većina možda i ne zna za te "planove"), a neko, pak, da zakon velikih brojeva donosi i velike pare.

Za mene, to jesu sitne pare, ali, golema nekorektnost, kao što i "principi nemaju cenu". Dovoljno da ne poželim da privatno posedujem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo je to jedan od razloga zasto danas motori krace traju, jer se forsiraju minimalno odrzavanje koje ce izdrzati garanciju, pa se ulje razvuce na 30 hiljada, a filteri i do 60 hiljada km, da se potencijalnom kupcu prikaze sto jeftinije.

 

Trebali bi kao bmw ili mercedes da daju besplatno odrzavanje pod garancijom, pa neka je i razvuceno, makar da znas da u prvih 100 hiljada ne moras ni dinar izvaditi iz dzepa.

 

Bolje da onda i skoci cena automobilima za 1000e ili vise, nego da te uslovljavaju garancijom, a sa druge strane deru kozu sa ledja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nazalost, danas je flotna prodaja ono sto diktira mnogo toga pa tako i troskovi odrzavanja kada neko kupuje 10 ili 110 vozila igraju ogromnu ulogu kod odabira. A onda na scenu stupa ekonomista umesto inzenjera pa razvuce servise na 30kkm, filtere na 60 kkm, velikog servisa nema do 120kkm i takav auto izadje divna prilika po pitanju troskova... A posle 120kkm ionako ide na prodaju dalje pa neka se drugi ceskaju oko kvarova i troskova...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...