Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Da li znate ko pravi najkvalitetnije automobile?

Recommended Posts

Studija: Automobili s motorima SUS su pouzdaniji od električnih

 

204662-kia niro 01.jpg

 

Oduvek se smatralo da su električni automobili pouzdaniji od vozila na benzin ili dizel; električna vozila imaju manje pokretnih delova, kao i manje tečnosti. Međutim, nova studija pokazuje da električni automobili ipak nisu pouzdaniji od varijanti s SUS motorima.

 

Naime, novo istraživanje britanske grupe potrošača Which? otkriva da vlasnici tradicionalnih benzinskih ili dizelskih vozila prijavljuju manje problema unutar prve četiri godine vlasništva nego vlasnici električnih vozila. Grupa je anketirala ukupno 48.000 ljudi o vozilima koja voze, što je uključivalo 2.184 EV-a.

39% vlasnika električnih vozila je pravilo problem u prve četiri godine vlasništva, u poređenju sa samo 19% vlasnika benzinskih automobila i 29% vlasnika dizelaša. Ne samo da su električni automobili manje pouzdani, već i servisi traju duže od onih na benzincima i dizelašima. Najčešći problemi su se javljali sa softverom, čija popravka je trajala do pet dana, u poređenju s tri dana za benzinske automobile i četiri dana za dizelaše.

 

tesla model 3 model y.jpg

 

Najmanje pouzdana od svih marki električnih vozila je Tesla, pri čemu je 39% vlasnika prijavilo barem jednu grešku unutar 4 godine vlasništva, a 5% problema je uključivalo kvarove pri pokretanju vozila. Na drugom kraju lestvice je Kia sa svojim e-Nirom, sa samo 6% vlasnika koji su prijavili kvar, a samo 1% njih se odnosilo na pokretanje.

''Znamo da vozači žele da pređu na ekološki prihvatljivije automobile, ali je od vitalnog značaja da dobiju kvalitetan proizvod'', rekla je Lisa Barber, urednica Whicha?. ''Posebno sa električnim vozilima, naše istraživanje pokazuje da premium cena ne znači i pouzdano vozilo, pa bismo uvek podstakli vozače da istraže pre tako značajne kupovine bi videli kojim automobilima i markama mogu da veruju''. Doduše, električna vozila su još uvek prilično nov proizvod u automobilskom svetu, ali verovatno ćemo videti povećanu pouzdanost kako se tehnologija dalje razvija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota Corolla sa dva miliona kilometara

 

223472-toyota corolla.jpg

 

Neverovatna Toyota Corolla iz 1993. na Novom Zelandu je prešla 2.000.000 km. Kao što navodi lokalni časopis Whanganui Chronicle, lokalni vozač za dostavu novina Graeme Hebley je kupio karavan u Japanu 2000. sa 80.000 pređenih kilometara. Od tada je zbog posla vozio otprilike 5.000 km svake nedelje.

 

Zbog svoje intenzivne dnevne rute, vozilo je servisirao svake druge nedelje, a kaiš je promenio 20-tak puta. Motor, menjač, karoserija i pogon su originalni a vozač Hebley ističe: ''U to vreme Toyota je bila izuzetno pouzdana, ali da nije bila tako često servisirana i održavana sigurno ne bi preživela.'' Ginisov svetski rekord za najviše kilometara pređenih nekomercijalnim drumskim vozilom drži Volvo P1800S iz 1966. godine, kojim je upravljao Njujorčanin Irv Gordon. On je kupio novi automobil i prešao je 3.2 miliona milja - ili 5.15 miliona kilometara do svoje smrti 2020. godine. Mercedes je 2017. saopštio da je limuzina 200D iz 1992. u Nemačkoj prešla milion kilometara, a za volanom je bio jedan od Mercedesovih inženjera.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka: Šestogodišnja garancija na nove Mazda automobile

 

mazda 3 akcija.jpg

 

Kia daje sedmogodišnju garanciju na svoje nove automobile, Hyundai pet, dok Mazda u Nemačkoj sada produžava garanciju na šest godina. Japanski automobilski brend sada nemačkim kupcima daje garanciju na novo vozilo produženu na šest godina za maksimalnu kilometražu od 150.000 kilometara - šta god nastupi prvo.

 

Mazdina garancija za novo vozilo pokriva sve nedostatke u materijalu i izradi i pokriva troškove popravke ili zamene zahvaćenih komponenti. Pored velikodušne garancije za novo vozilo, Mazda nudi i garanciju mobilnosti. Osigurava brzu i besplatnu pomoć u slučaju kvara ili nezgode. Jedini uslov je da intervale održavanja prema planu održavanja obavlja ovlašćeni Mazdin diler ili servisni partner. Nakon obavljenog održavanja, Mazda garancija mobilnosti se automatski produžava do sledećeg roka servisiranja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kvalitet novih automobila nikad nije bio manji

 

polestar 2 02.jpg

 

Nedostatak čipova i logistički problemi ne znače samo povećanje cena vozila - ovo takođe utiče i na njihov kvalitet.

 

JD Power je objavio svoju studiju kvaliteta automobila za ovu godinu, u kojoj je otkrio da je kvalitet novih vozila pao za 11% na godišnjem nivou, što je najveći pad koji je grupa ikada zabeležila. Proizvođači električnih vozila posebno pokazuju veliki pad kvaliteta, a Polestar je na poslednjem mestu. Kompanija Tesla je, u međuvremenu, rangirana na sedmom mestu od dna, nastavljajući svoj trend loše proizvodnje. U ovogodišnjem istraživanju JD Power je zabeležio 226 problema na 100 Tesla vozila. Kombinujući sva električna vozila koja nisu Tesla, istraživanje kaže da je prijavljeno 240 problema na 100 EV, što je blagi pad u odnosu na 251 prošle godine kako je sve više EV modela izašlo na put. Istraživanje je bazirano na podacima od ukupno 84.165 verifikovanih vlasnika i zakupaca vozila za ličnu upotrebu registrovanih od novembra 2021. do februara ove godine. Odgovori iz anketa dali su podatke za 33 različite marke i 189 različitih modela vozila.

 

Softver ostaje trajni problem za automobilsku industriju, sa 6 od 10 najvećih problema vezanih za infotainment sisteme. Glavni problem je bila jedna od najvećih karakteristika koje ljudi traže u novim automobilima: Apple CarPlay i Android Auto. CarPlay, posebno, koristi polovina svih vozača koji su učestvovali u anketi, i oni su prijavljivali manje problema od 17% korisnika koji koriste Android Auto. Ispitanici su otkrili da je i CarPlay i Android Auto teško razumeti, a korisnici takođe imaju sve više problema da se povežu. Pored pada kvaliteta, izveštaj takođe navodi karakteristike koje su proizvođači izbacili kako bi se izborili sa nedostatkom čipova: Isporučuje se manje vozila sa naprednim funkcijama pomoći vozaču, grejanim sedištima, neki su davali samo jedan ključ i slično. Kompanije poput Chevroleta su prošle godine ukinule bežične punjače za telefone i funkcije automatskog pokretanja i zaustavljanja koje štede gorivo u nekim SUV modelima, a Ford je uklonio neke kontrole klima-uređaja sa zadnjih sedišta svog Explorer SUV-a.

 

buick e 01.jpg

 

Sa druge strane, pobednik istraživanja je GM-ov Buick, a BMW i Hyundai osvojili su drugo i treće mesto.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaguar od sada sa 5 godina garancije

 

224314-jaguar xf 02.jpg

 

Jaguar predstavlja novu petogodišnju garanciju na celi asortiman vozila, uključujući i potpuno električni Jaguar I-Pace i sva blaga ili plug-in hibridna električna vozila. Ova odluka znači da je Jaguar prvi proizvođač luksuznih automobila koji je produžio garantni rok na više od standardne tri godine. Tokom pet godina ili 150.000 km, šta god da nastupi ranije, Jaguar će potpuno besplatno popraviti ili zameniti proizvodne nedostatke u materijalu ili izradi u skladu sa propisima o garanciji. A sa pametnom kombinacijom InControl Remote, kojom se optimizuje pomoć pri kvaru i koja uključuje automatske hitne pozive i mogućnost daljinske interakcije sa vašim vozilom sa bilo kog mesta, čini život lakšim kada je to zaista važno.

 

Moderna ponuda luksuznih proizvoda i korisničko iskustvo u srži su Jaguar Land Roverove strategije Reimagine. Uvođenje petogodišnje garancije za sve nove Jaguare predstavlja važan korak prema izvrsnosti u servisnom iskustvu, pružajući Jaguarovim kupcima dodatni spokoj dok su vlasnici vozila. Jaguarova sveobuhvatna garancija podrazumeva pet godina slobode i sigurnosti za vlasnike - vozače, vozne parkove i privatne korisnike. Nudi transparentnost u servisiranju i operativnim troškovima i učvršćuje dodatnu vrednost ionako primamljive linije proizvoda.

 

209554-jaguar-f-type 01.jpg

 

Jaguar očekuje da će nova petogodišnja garancija imati pozitivan uticaj na preostalu vrednost svakog vozila u asortimanu. Ovo je dobra vest za kupce jer se znatne preostale vrednosti na kraju pretvaraju u niže mesečne cene najma. Dmitri Kolčanov, regionalni direktor Jaguara Land Rovera za Evropu, kaže: ''Uvođenjem nove 5-godišnje garancije za Jaguar u celoj Evropi dodatno pokazujemo predanost kvalitetu i pouzdanosti naših proizvoda, i fokusiranost na izvrsnost usluge koju pružamo kupcima. Naša vizija za budućnost modernog luksuza u potpunosti je usmerena na kupca, što bi trebalo da znači spokoj za svakog ko razmišlja o kupovini Jaguara.''

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automobili koji se najviše i najmanje kvare

 

176608-toyota a01.jpg

 

Nemački autoklub (ADAC) objavio je statistiku izvedenih intervencija za prošlu godinu na automobilima starim od tri do deset godina.

 

Kako su naveli, najviše intervencija odnosilo se na kvar akumulatora, 46.2% od ukupno 3.49 miliona kvarova. ADAC je uključio 132 modela vozila koji su prvi put registrovani između 2012. i 2019. u svoju statistiku kvarova tokom 2021. Pored akumulatora, pomoć na putu se traži i zbog kvara motora ili upravljanja motorom (15.5%), problema sa karoserijom, upravljačem, kočnicama, vešanjem ili menjačem (14.8%), elektronikom (10.3%), gumama (7%) i sistem pumpe za gorivo (3.1%).

 

Naime, pojedini kvarovi na vozilima su česti i javljaju se nakon određenog perioda.

Problemi sa pumpom za gorivo, na primer, statistički se javljaju tek nakon 10 godina starosti vozila, a onda postaju sve češći. Problemi sa alternatorom se kontinuirano povećavaju od četvrte godine. Ozbiljniji kvarovi sa svećicama zabeleženi su kod automobila proizvedenih 2013/2014. godine. U starosti od tri do deset godina najpouzdaniji su bili Toyota Aygo, Audi A1, Renault Captur, Mini, Suzuki Vitara (od 2019. do 2016.), Audi Q3, BMW serije 1, BMW X1, Audi A4, Audi A5, Audi Q5, BMW serije 3, BMW serije 3 kupe, BMW X3, Audi A6 i BMW serije 5. Dacia Sandero je dobila veoma dobre ocene svih godina, Volkswagen Polo je takođe veoma dobar, a samo 2012. godina je ocenjena ispod veoma dobra. Dacia Duster je uglavnom ocenjen kao dobar, a 2013. godina je ocenjena odlično. Mercedes B klasa je veoma dobar u svim godinama. Mitsubishi ASX je takođe odličan i veoma dobar. Seat Leon je veoma dobar svih godina. Golf je veoma dobar, osim 2012. kada je - dobar. Kia Ceed se kreće od loše ocene (2012. godine) do veoma dobre ocene (2019. godine). Mazda CX-5 je jako dobra, osim 2013. kada je dobra. Škoda Octavia je veoma dobra, osim za 2013. i 2012. kada je ocenjena niže, odnosno dobro.

 

Modeli koji nemaju spektakularne rezultate su Smart ForFour, Hyundai i20, Renault Clio, Toyota C-HR, Toyota Corolla, Ford S-Max, Opel Insignia i Volkswagen Sharan. Tako, na primer, Toyota Aygo registrovana prvi put 2019. godine ima 2.2 kvara na 1.000 registrovanih vozila, dok Smart FortWo ima 7.5. Aygo iz 2012. godine ima 9.3 kvara, a Smart Fortwo iste godine 21. U kategoriji malih automobila, Suzuki Swift iz 2019. godine, na primer, ima 1.4 kvara na 1.000 registrovanih vozila, a model iz 2012. godine ih ima 14.8. Hyundai i20 iz 2019. ima 2.4, a od 2012 31.4. Audi A4, koji spada u srednju klasu, u 2019. godini ima 1.9 kvarova na 1.000 registrovanih vozila, a od toga 9.1 u 2012. godini. Opel Insignia iz 2019. godine ima 12.3 kvara, a od 2012. njih 26.4. BMW Serije 5 iz 2019. ima 1.4 kvara, a model iz 2012. ih ima 16.5. Mercedes E klasa iz 2019. godine ima 2.4, dok model iz 2012. ima 23.7.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maserati uvodi 10-godišnju garanciju

 

215622-maserati g03.jpg

 

Da li će se ovime srušiti još jedan stereotip, onaj o nepouzdanosti italijanskih automobila? Teško, jer je u pitanju Maserati, marka čije proizvode si malo ko može priuštiti, ali ipak važno je da je prvi korak napravljen. Uostalom, ovakva odluka jasno ukazuje na spremnost italijanskog proizvođača na dubinske promene.

 

225125-maserati c 7.jpg

 

Nema puno marki koje su spremne da ponude desetogodišnju garanciju. Upravo tako, Maserati je odlučio da ponudi dodatak na standardnu garanciju od četiri ili pet godina ponudivši uslugu produžene garancije i da tako stane uz bok markama sa najdužim garancijama predvođenim onima iz Koreje i Japana. U pitanju je Extra10 Warranty Program koji garancijom pokriva komponente pogona uključujući motor i menjač. Takođe, program uključuje uslugu podizanja automobila i vraćanja sa servisa na kućnu adresu.

 

223373-Maserati Grecale 01.jpg

 

Nova usluga garancije će biti ponuđena od 1. oktobra na odabranim tržištima. Nije poznato da li će biti dostupna i na budućim električnim modelima uključujući električni GranTurismo nazvan Folgore.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vlasnici Tesli se žale na materijal volana koji se raspada već nakon 6.000 km

 

227662-tesla volan.jpg

 

Vlasnici Tesle Model S Plaid na društvenim mrežama opisuju probleme sa jednim delom ovog impresivno brzog električnog automobila. Reč je o materijalu kojim je presvučen kontroverzni ''Steering Yoke'' upravljač, a koji se navodno raspada alarmantnom brzinom.

 

Nekoliko osoba sa Twittera i foruma Tesla Motors Club se požalilo na problem oko trošenja materijala oko rukohvata na upravljaču. Problem je za sada, koliko se čini, isključivo estetske prirode, ali to je problem koji nastaje vrlo brzo. Vlasnik na Tesla Motors Clubu se žalio da je materijal počeo da se troši nakon samo šest meseci. Kreatori na sajtu The Kilowatts su takođe otkrili da imaju isti problem, i da je na njihovom upravljaču do toga došlo nakon samo 40.000 kilometara. Jedan TikToker je rekao da je njemu volan počeo da se ljušti nakon 19.000 kilometara, dok je drugi vlasnik naveo 6.000 km. Naravno, mnogo ljudi je stalo na stranu Tesle i optužili vlasnike za neispravno korišćenje upravljača, ukazujući na očigledne nabore koji su možda izazvani noktima. Drugi su i dalje ukazivali na korišćenje pogrešnog losiona za ruke ili sredstva za dezinfekciju ruku, čije komponente bi, kako su tvrdili, mogle da ubrzaju propadanje materijala. Nedostatak izdržljivosti dela je još više razočaravajući zbog činjenice da cena Tesla Model S u osnovnoj verziji iznosi više od 95.000 dolara, dok Plaid počinje od 135.990 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupci novih automobila najverniji Toyoti

 

211014-toyota brend.jpg

 

J.D. Power-ova studija o lojalnosti prema automobilskim brendovima za 2022. je upravo objavljena, a među kupcima novih automobila jedna marka se ističe kao favorit. Zapravo, ima ih četiri, ali samo jedna dominira u dve kategorije ovog etabliranog istraživanja. Ta marka je Toyota, mada je Ford zabeležio najviši procenat lojalnih kupaca sa neznatnom razlikom u odnosu na japanski brend.

 

Ova studija postoji sada već četvrtu godinu, a uključuje isključivo anketiranje kupaca novih automobila. Pored toga, fokusirana je na one ljude koji praktikuju kupovinu ''staro za novo'', ostajući verni brendu. Samim tim, istraživanje obuhvata samo ovlašćene prodavce, koristeći podatke iz J.D. Power-ove informativne mreže. Trenutno vlada dobra potražnja za polovnjacima, ali ova studija pruža interesantan uvid u lojalnost kupaca koji su dovoljno strpljivi da sačekaju na isporuku svog novog limenog ljubimca, s obzirom da su zalihe smanjene. Toyota ima prilično vernu publiku. Japanski proizvođač je rangiran na vodeće mesto u kategoriji velikoserijskih automobila i SUV/krosovera, ostvarivši stopu lojalnosti od 62.2% za putnička vozila i 63.6% kada su u pitanju SUV/krosoveri. Naravno, i premium marke su rangirane, a među njima su vodeći Porsche sa 57.4%, odnosno BMW koji vlada u klasi SUV/krosovera sa 58.6%. Kamioneti su finalna kategorija u istraživanju i tu naravno dominira Ford, čija stopa lojalnosti iznosi 63.8%, što je za nijansu bolje od Toyote po pitanju najboljeg rezultata.

 

''Postoji više načina da se neguje lojalnost kod kupaca, ali svaka pobednička marka je pokazala posvećivanje lansiranju svežih proizvoda, sjajne procese fokusirane na vlasnike vozila, veliku rezidualnu vrednost i atraktivnu ponudu'', rekao je potpredsednik J.D. Powera za podatke i analitiku, Tajson Džomini. ''I u najvećoj meri su oni koji pobeđuju po pitanju tržišnog udela.'' U premium segmentu se takođe dobro kotiraju Genesis u kategoriji automobila (54.6%) i Lexus u klasi SUV/krosovera (56.4%). Drugo mesto među velikoserijskim proizvođačima je otišlo u ruke Kie (54.1%) i Subarua za SUV/krosovere (62.6%). Toyota umalo nije došla i do treće titule završivši iza Forda u kategoriji kamioneta sa 58.7%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji su to najnepouzdaniji (ali i najpouzdaniji) automobili?

 

land discovery 03.jpg

 

Land Rover Discovery je najnepouzdaniji među polovnim automobilima, ali nije on jedini koji se kotira loše po tom pitanju. Istraživanje u kojem je učestvovalo gotovo 25.000 vlasnika polovnih automobila otkriva modele najsklonije kvarovima. Ono što je indikativno da su se dva Audijeva modela našla na neslavnom ''podijumu''.

Anketa u režiji britanske publikacije What Car? je od vlasnika automobila zatražila da nabroje uočene greške na vozilima. Istraživanje je ujedno uključilo i utvrđivanje najpouzdanijih modela. Vodeći na neslavnoj listi je Land Rover Discovery. Naime, studija je utvrdila da ovaj model, proizveden između 2017. do danas, ima najviše šansi da doživi kvar i time ''unesreći'' vlasnika. Dakle, u pitanju su automobili stari do pet godina, a što se kvarova tiče, u anketu su uključeni oni koji su se desili u protekle dve godine. Anketa je takođe uključila pitanja vezana za vreme neophodno za obavljanje popravki, kao i visinu troškova, tako da su i ti faktori odredili krajnji skor. Što je on viši (s tim što je 100 maksimalno), to je automobil pouzdaniji.

 

Discovery je ostvario 70.7% What Car? je otkrio da vlasnici Discoveryja imaju najviše šansi da dožive probleme sa električnim sistemom (24%), karoserijom (18%) i akumulatorom (12%). Audi Q5 je na drugom mestu na listi najnepouzdanijih modela sa 73.4%, dok je treći Audi Q3 sa skorom od 74.2%. Zatim slede Peugeot 3008 dizel (74.4%) i Volkswagen Tiguan (2015-2022.) sa 75.2%. Od 24.927 anketirana vozača, 21% je doživelo kvar na svojim vozilima. Impresivan je procenat problema koji su rešeni u okviru garancije, bez troškova po vlasnike - 83%. Međutim, 9% je imalo troškove u iznosu do 500 funti za popravke. 2% se suočilo sa problemima koji su koštali preko 1.500 funti. Nekih 37% anketiranih  je i dalje moglo da koristi svoja vozila nakon detektovanog kvara, a 26% problema je bilo rešeno od strane servisa u periodu od nedelju dana.

 

Najnepouzdaniji automobili

  • Land Rover Discovery (2017-danas) - 70.7%
  • Audi Q5 (2008-2017.) - 73.4%
  • Audi A3 (2020-danas) - 74.2%
  • Peugeot 3008 diesel (2017-danas) - 74.4%
  • Volkswagen Touran (2015-danas) - 75.2%
  • Volkswagen Golf SV (2014-danas) - 75.8%
  • Nissan X-Trail (2014-danas) - 75.8%
  • Porsche 718 Cayman (2016-danas) - 77.9%
  • Mercedes A klasa hibrid( 2018-danas) - 78.4%
  • Škoda Octavia (2020-danas) - 78.7%

Ono što je Džim Holder, direktor redakcije What Car? primetio, je da su se izuzev Lexusa i Minija, pripadnici iz takozvanog premijum segmenta prilično loše pokazali. ''Jasno je da percepcija vođena marketingom često nije u skladu sa očekivanjima, kao i da dodatna cena koju plaćate za prestižnu značku ne samo da ne garantuje bolju pouzdanost, već zapravo znači da imate više šansi da doživite neki problem nego da ste kupili neki jeftiniji ''mejnstrim'' automobil.'' U okviru istog istraživanja, What Car? je takođe imenovao najpouzdanije modele automobila. Četiri su ostvarila perfektan skor od 100%: Hyundai Tucson (2021–danas), Kia Soul (2014-2019.), Mini kabriolet (2016-danas) i Mitsubishi Eclipse Cross (2017-2021.).

 

Najpouzdaniji automobili

  • Hyundai Tucson (2021-danas) - 100%
  • Kia Soul (2014-2019)- 100%
  • Mini Convertible (2016-danas) - 100%
  • Mitsubishi Eclipse Cross (2017-2021) - 100%
  • Toyota RAV4 (2019-danast) - 99.5%
  • Lexus CT200h (2011-2021) - 99.3%
  • Toyota Auris (2013-2019) - 99.3%
  • Toyota Aygo (2014-2022) - 99.1%
  • Mazda CX-3 (2016-danas) - 99.1%
  • Lexus UX hybrid(2019-danas) - 99.0%

Najpouzdanije marke

Kada je o brendovima reč, Lexus je ostvario najbolji ukupni rezultat a prati ga Toyota. Dakle, tradicija se po ovom pitanju nastavlja jer japanska kompanija nastavlja suvereno da vlada listama pouzdanosti. Kao najnepouzdanija marka se generalno pokazao Jeep, Land Rover je drugi, a Fiat treći.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chery daje 10 godina ili milion kilometara garancije na motor

 

Chery Tiggo 7 Pro 01.jpg

 

U skoroj budućnosti kineski Chery će zvanično plasirati dva svoja proizvoda u Indoneziji, Tiggo 7 Pro (klasa VW Tiguana) i Tiggo 8 Pro, a oba vozila dobiće garanciju na motor od 10 godina ili ekvivalent od 1.000.000 kilometara. Dakle, imamo rekordera jer se još niko nije odvažio da bude toliko hrabar.

 

''Jedna od Cheryjevih prednosti je tim za istraživanje i razvoj koji je u stanju da razvije vlastitu tehnologiju motora za Cheryjeve proizvode, tako da performanse vozila postaju snažne i imaju visoku izdržljivost. Kao automobilska marka koja nudi vrhunske proizvode, ova garancija za motor od 10 godina ili 1.000.000 km jeste oblik vrhunske usluge koju želimo da pružimo našim potrošačima'', rekao je Tao Yong, direktor u PT Chery Sales Indonesia (CSI). Inače, motor je 1.5 turbo-benzinac sa 150KS, a nezavisni izveštaju kažu da je vozilo kvalitetno, ali da je sklono većoj potrošnji goriva (više od 11 litara u gradu). Ova garancija je takođe (očekivano) Cheryjevo glavno oružje za ubeđivanje potencijalnih kupaca u njihove proizvode. Da li će Cherry finansijski požaliti zbog ovakve odluke? Ako deset godina zadržite vozilo u ovlašćenoj servisnoj mreži i pritom dobro zaradite na održavanju, možda je ovo u stvari odličan poslovni potez. Obzirom da je garancija samo za motor, verovatno se nadaju da će u Cherryju biti drugih popravki koje će dobro naplatiti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda uvela fabričku garanciju od 6 godina

 

Mazda-CX-30 1.jpg

 

Mazda je od 1. septembra 2022. uvela fabričku garanciju od 6 godina ili 150.000 km na svoj celokupni asortiman kako bi dodatno poboljšala korisničko iskustvo.

Ova činjenica još jednom pokazuje da japansku marku karakteriše jasan prioritet: dobrobit i zadovoljstvo svakog vozača njenih vozila. Svi programi koji se nude u ovlašćenim servisima kompanije vrte se upravo oko tog cilja. To se jasno može videti u visokom nivou zadovoljstva među kupcima marke i, iznad svega, u njihovoj lojalnosti u postprodajnim uslugama. Mazda je oduvek poznata po vrlo lojalnim kupcima. Ne samo da se vraćaju kako bi kupili još jednu Mazdu, već ostaju verni ovlašćenim Mazda zastupnicima prilikom servisiranja svog automobila. Dodatni razlog za visoku lojalnost su Mazdini servisni programi.

 

Servisna lojalnost je tako u prve tri godine viša od 90%. To znači da skoro 90% kupaca Mazde odlazi na servis kod ovlašćenih partnera u prve tri godine posjedovanja svog automobila. Mazdina 6-godišnja garancija nije jedina usluga koju Mazda nudi svojim kupcima. Još jedan dobar primer je Mazdin program Fair Service. Ukratko, ovaj program podrazumeva posebne uslove i popuste na delove za Mazdine automobile starije od tri godine. Program se primenjuje na originalne Mazdine delove za servis i održavanje, kada servis obavlja ovlašćeni Mazdin zastupnik. To znači popust na delove za servis i održavanje prema klasifikaciji proizvođača. U ovim vremenima relativne nesigurnosti, ne samo u automobilskom sektoru, kupcima je važna svaka usluga koja nudi više stabilnosti i poverenja. Tako vlasnike Mazde štiti Mazda Europe Service (MES) - program servisne pomoći koji pokriva celu Evropu i koji je spreman da pomogne ako se desi neočekivani problem ili kvar na putu i potreba za šlepovanjem. MES se produžuje za još godinu dana svakom godišnjom posetom ovlašćenog Mazda zastupnika, do starosti vozila od 10 godina. Na ovaj način kupci Mazde mogu bezbrižno da putuju Evropom.

 

Dodatna usluga koju Mazda pruža svojim kupcima je aplikacija MyMazdaAplikacija koja sadrži dokumente poput digitalne servisne evidencije (DSR), koja vas upozorava da je potrebno obaviti redovan servis i da postoje delovi koje bi možda trebalo da zamenite. Možete brzo da pristupite trenutnim garancijama ili da istražite digitalni priručnik za korisnike u obliku vodiča koji je lako pratiti. Putem aplikacije je moguće i da kontaktirate pomoć na putu. Ako imate uslugu povezanog vozila, možete da pristupite i drugim funkcijama poput daljinskog upravljanja, pronalaženja vozila i slanja odredišta automobilu.

''Naš cilj nije samo zadovoljiti kupce kada dođu i kupe vozilo, budući da to u stvari i nije izazov za Mazdu. Glavni cilj je učiniti kupca srećnim kada se vrati na servis svog automobila'', kaže Renata Jagetić, direktorka Mazde. ''Naš fokus na ovu oblast je dugoročna strateška stvar. Kada smo 2006. godine implementirali Digitalnu servisnu evidenciju, bili smo prvi koji smo to uradili u autoindustriji. Ova evidencija predstavlja ogromno poboljšanje za kupce koji kupuju naše polovne automobile - jer je istorija automobila potpuno jasna, ako je prethodni vlasnik posetio ovlašćene prodajne salone'', dodaje Renata Jagetić.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

TÜV izveštaj: Koji automobili su najkvalitetniji, a koji su na dnu?

 

Mercedes B klase

 

Već decenijama nemačka stručna organizacija TÜV SÜD objavljuje svoj izveštaj s tehničkih pregleda u kojem navodi najkvalitetnija vozila s najmanje nedostataka i ona koja su na začelju, sa najviše nedostataka. Pandemija koronavirusa i inflacija su učinili svoje pa i vozni park u Nemačkoj stari. TÜV je pregledao ukupno 9.583.319 vozila u periodu od jula 2021. do juna 2022. U svim starosnim grupama (odnosno i starijima od jedanaest godina) 20,2 posto automobila je imalo značajne nedostatke (sistema upravljanja, kočenja, motora…), što je 2,3 procentna boda više nego prethodne godine. Osim vozila koja su u proseku starija, stručnjaci iz TÜV SÜD-a takođe vide ograničene budžete domaćinstava kao razlog za smanjenje troškova održavanja i, kao rezultat toga, više nedostataka.

 

Ukupni pobednik u TÜV izveštaju 2023. je Mercedes B-klase, dok je na začelju Dacia Logan.

Prvi put je prosečna starost veća od deset godina. Očigledno je da starija vozila postaju sve važnija za bezbednost na putevima, a to pokazuje i povećana stopu kvarova. Stručnjaci TÜV SÜD zato ispituju vozila do jedanaest godina.

Što se tiče kvaliteta, ovaj put Mercedes B-klase zauzima prvo mesto sa prosečnom stopom značajnih nedostataka od samo 2%. Na drugom mestu je GLC (2.3%). VW Golf Sportsvan/Plus je takođe na ovom nivou. Audi Q3 je bio četvrti sa 2.4% nedostataka.

Na kraju tablice je ponovo Dacia Logan. Od malih vozila, treba pohvaliti Hondu Jazz i Mazdu 2 i Suzuki Vitaru. Nakon jedanaest godina starosti vozila niti jedan od modela iz kompanija Mercedes-Benz, BMW i Audi nije na prednjim pozicijama, što je verovatno zbog njihove upotrebe kao službenih automobila sa velikom kilometražom. Prosečna E-klasa ima prosek od 176.000 kilometara. Ako kupujete polovni automobil u Nemačkoj i ovi podaci vam mogu biti putokaz.

 

Vozila sa najmanje grešaka

 

- Do 3 godine

  1. Mercedes B-Klasa 2.0%
  2. Mercedes GLC 2.3%
  3. VW Golf Sportsvan 2.3%
  4. Audi Q3 2.4%
  5. Audi Q2 2.6%
  6. Porsche Cayenne 2.6%
  7. VW T-Roc 2.6%
  8. Honda Jazz 2.7%
  9. Mercedes A-Klasa 2.8%
  10. Hyundai ix20 3,0%
  11. Suzuki Vitara 3.0%
  12. Volvo V40 3.0%

- Do 5 godina

  1. Porsche 911 2.7%
  2. Mercedes Benz SLC 4.1%
  3. Audi Q2 4.5%
  4. Mazda CX-3 4.6%
  5. VW Golf Sportsvan 4.6%
  6. Mercedes B-Klasa4.7%
  7. Mazda 2 5.3%
  8. Audi Q5 5.4%
  9. Audi Q3 5.5%
  10. Honda Jazz 5.5%
  11. Mercedes A-Klase 5.6%
  12. Toyota C-HR 5.6%

- Do 7 godina

  1. Porsche 911 3.5%
  2. Suzuki Vitara 7.2%
  3. VW Golf Sportsvan 7.3%
  4. Mercedes B-Klasa 7.8%
  5. Porsche Cayenne 7.9%
  6. Audi TT 8.3%
  7. Mazda 2 8.5%
  8. Suzuki SX4 8.8%
  9. Mercedes A-Klase 9.0%
  10. Hyundai i20 9.1%
  11. Opel Karl 9.1%

- Do 9 godina

  1. Porsche 911 4.6%
  2. Audi TT 9.4%
  3. Mercedes SLK 10/3%
  4. Mercedes B-Klasa 11.0%
  5. Porsche Cayenne 11.1%
  6. Mercedes A-Klase 11.7%
  7. Mini Countryman 12.3%
  8. Mitsubishi ASX 12.3%
  9. VW Golf Plus 12.4%
  10. VW Touareg 12.7%

- Do 11 godina

  1. Porsche 911 6.6%
  2. Audi TT 11.6%
  3. Mercedes SLK 12.2%
  4. Mini Countryman 13.9%
  5. Mercedes B-Klasse 14.2%
  6. Porsche Cayenne 14.8%
  7. Mitsubishi ASX 16.1%
  8. VW Touareg 16.5%
  9. BMW X1 16.7%
  10. Honda Jazz 17.2%

 

Vozila sa najviše grešaka

 

- Do 3 godine

  1. Dacia Logan 11.6%
  2. Dacia Dokker 10.8%
  3. VW Sharan 9.4%
  4. Citroen C3 Aircross 9.4%
  5. BMW X5/X6 8.8%
  6. Dacia Duster 8.7%
  7. Dacia Sandero 8.5%
  8. Seat Alhambra 8.2%
  9. Opel Crossland 8.2%
  10. Ford Galaxy 8.1%

- Do 5 godina

  1. Dacia Duster 18.0%
  2. VW Sharan 17.1.%
  3. BMW serije 2 Active Tourer 16.7%
  4. Seat Alhambra 16.6%
  5. Dacia Dokker 16.1%
  6. BMW X5/X6 15.9%
  7. Fiat Punto 15.6%
  8. Dacia Logan 15.1%
  9. BMW X1 14.8%
  10. Fiat Tipo 14.6%

- Do 7 godina

  1. Dacia Duster 24.4.%
  2. Dacia Dokker 24.4%
  3. BMW Serija 5/6 23.8%
  4. Dacia Logan 23.5%
  5. Fiat Punto 22.5%
  6. Dacia Sandero 21.6%
  7. BMW X5/X6 19.7%
  8. Ford Ka 19.6%
  9. Renault Megane 195%
  10. BMW Serije 2 Active Tourer 19.5%

- Do 9 godina

  1. Dacia Logan 32.9%
  2. Fiat Punto 31.1%
  3. Dacia Duster 28.4%
  4. Ford Mondeo 28.0%
  5. Renault Twingo 27.2%
  6. Nissan Juke 27.1%
  7. Renault Megane 26.7%
  8. Ford Galaxy 26.6%
  9. Nissan Micra 26.2%
  10. Ford Ka 26.2%

- Do 11 godina

  1. Renault Clio 36.4%
  2. Renault Twingo 35.9%
  3. Dacia Logan 35.6%
  4. Dacia Sandero 35.0%
  5. Nissan Juke 33.8%
  6. Fiat Panda 33.8%
  7. Fiat Punto 33.5%
  8. Renault Megane 32.9%
  9. Nissan Qashqai 32.5%
  10. Peugeot 207 31.6%

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa Romeo na vrhu J.D. Power studije o indeksu zadovoljstva

 

alfa e.jpg

 

Nova studija J. D. Power-a osvetljava zadovoljstvo kupaca kupovinom vozila u Sjedinjenim Državama - i taj broj opada prvi put u više od 10 godina. Postoje neki jasni pobednici u studiji, ali sve u svemu, industrija ima pad u poređenju sa prošlogodišnjim rezultatima.

 

Kada su cene novih automobila počele da rastu 2021. godine, zadovoljstvo kupaca je zadržano na visokom nivou. Međutim, situacija nastavlja da eskalira ove godine, a zalihe novih vozila su na rekordno niskom nivou. Ovo, zauzvrat, omogućava dilerima da naplaćuju veće cene, što smanjuje indeks zadovoljstva. J.D. Power kaže da je indeks pravednosti cena u stalnom opadanju u poslednjih nekoliko godina. Bez obzira na stanje na tržištu, uvek je bilo pobednika i gubitnika. Alfa Romeo je ove godine na vrhu studije u premium segmentu sa ocenom zadovoljstva od 833, što je prilično iznad industrijskog proseka od 786. Porsche je na drugom mestu sa ocenom 831, dok je Lexus treći sa ocenom 819.

U ''mejnstrim'' segmentu, Buick je na prvom mestu sa ocenom 825, a slede Dodge (816) i Subaru (804), svi imaju bolji učinak od proseka u industriji. Generalno, studija J.D. Power-a zaključuje da su kupci srećniji kada plaćaju manje. Zadovoljstvo kupaca koji su platili više od preporečene cene je 757, dok je zadovoljstvo onih koji su platili preporučenu cenu znatno veće i iznosi 850. Četvrtina kupaca na masovnom tržištu je platila vozilo više od preporučene cene proizvođača, dok taj procenat pada na 19% u premium sektoru.

 

Što se tiče brenda sa najboljim učinkom u ovoj studiji, čini se da Alfa Romeo radi dobar posao u održavanju zadovoljnih kupaca u vremenima visokih cena novih automobila i sporih isporuka. Sa osveženim i novim proizvodima koji dolaze uskoro, trend će se verovatno nastaviti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Američki automobili i pikapovi najnepouzdaniji na svetu

 

lincoln a1.jpg

 

Istraživanje magazina Consumer Reports zaključilo je da su japanska vozila najpouzdanija, dok su američka najlošija po ovom pitanju. Doduše, ovo ne čudi preterano zbog toga što su pikapi i SUV modeli koje Amerikanci preferiraju u najvećoj meri smešteni među najnepouzdanijim vozilima koje novac danas može kupiti. Ova publikacija kompletirala je svoje istraživanje prikupljanjem podataka više od 300.000 vozila između 2000. i 2023. godine, postavljajući pitanja vlasnicima vezana za sedamnaest problematičnih zona, uključujući motor, menjač i elektroniku u modelima.

 

Prema rezultatima, Toyota i Lexus predstavljaju najpouzdanije modele u Americi za ovu godinu, dok su azijski proizvođači, uključujući i korejsku kompaniju Kia, nalaze se u sedam od deset najboljih pozicija po pitanju pouzdanosti, sa BMW, Audi i Lincoln brendovima koji su našli put do ove liste. Zato, Lincoln je prema istraživanju najpouzdaniji američki proizvođač na tržištu zahvaljujući poboljšanom kvaitetu koji donose Nautilus i Corsair linije. Aviator model, sa druge strane, predstavlja jedan od najnepouzdanijih na tržištu, zajedno sa svojim takmacom Ford Exporerom. U suštoj suprotnosti dolaze Lexus modeli, od kojih svaki poseduje natprosečnu pouzdanost sudeći prema CR istraživanju. Toyota je umalo izvela isti trik, ali je nju izneverio RAV4 Prime priključni highrid, koji je dobio samo prosečnu ocenu, zajedno sa Tundra serijom, koja se nalazi veoma nisko na ovoj skali.

 

Zaista, svaki pikap model pune veličine imao je poteškoće u ovoj najvažnijoj kategoriji, dok čitav segment vozila poseduje prosečnu predviđenost pouzdanosti 30 od mogućih 100. Ovo je beznadežno čak i u poređenju sa minivenovima sa 44 poena, SUV modelima sa 51 poenom i sedan, hečbek i kupe autombilima koji poseduju prosečan rezultat od 58 poena po pitanju pouzdanosti. Međutim, pikapovi nisu sami u ovim svojim patnjama. Električna vozila takođe nisu dobro prošla u ovom istraživanju, sa novopečenim mašinama koje su u proseku za pouzdanost izvukle svega 36 poena, dok su svi vlasnici Chevrolet Bolt, Ford Mustang Mach-E, Hyundai Kona Electric i VW ID.4 modela prijavljivali probleme sa baterijskim pakovanjima, sistemima punjenja, motorima, vozačkim sistemima i brojnim drugim stvarima.

 

Začudo, hibridni i priključni hibridni SUV modeli predstavljaju najpouzdanije serije u ovoj grupi, sa prosečnim rezultatom pouzdanosti od 65 poena. Vozila kao što su Lexus NX Hybrid, Hyundai Santa Fe Hybrid, Toyota Highlander Hybrid i Toyota Venza predvode ovu kategoriju sa najvećim zaslugama. Po pitanju brendova koje je potrebno izbegavati ove godine, tu su brendovi sa najgorim pefromansama - sa redosledom odozdo do gore - Mercedes, Jeep, VW, GMC, Chevrolet i Tesla. U međuvremenu, najbolji brendovi - poređani odozgo do dole glase Toyota Lexus, BMW, Mazda i Honda. Što se tiče brendova koji nisu stigli na listu, Consumer Reports je objasio: ''Ili smo posedovali nepotpune podatke ili je bilo previše malo uzoraka za testiranje i rangiranje modela kompanija kao što su Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Infiniti, Jaguar, Land Rover, Maserati, Mini, Mitsubishi, Polestar, Porsche i Rivian.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen Grupa obećava ofanzivu kvaliteta

 

vw golf 1.jpg

 

Novoimenovani predsednik VW Grupe Oliver Blume je održao govor tokom vanredne generalne skupštine 2022. 54-godišnji izvršni direktor je govorio i o tome kako se ovaj proizvođač automobila priprema za budućnost. Jedna strategija se odnosi na primenu ''jasnih jezika dizajna'' koji bi trebalo da bolje razlikuju brendove jedan od drugog.

 

U isto vreme, VW grupa obećava ''ofanzivu kvaliteta'' u svetlu kritika koje su automobili poput Golfa i ID.3 dobili zbog svoje unutrašnjosti. Već je najavljeno ukidanje tastera osetljivih na dodir na volanu. Govoreći o Golfu, on će živeti u električnoj eri, zajedno sa Tiguanom. Oliver Blume je rekao da brend ''ispituje kako može da odvede ikone kao što su Golf ili Tiguan u električnu budućnost''. Prošlog meseca, generalni direktor VW-a Tomas Šefer je rekao da će Golf doživeti devetu generaciju. Nagovestio je da će to biti električni model postavljen ispod ID.3. Mogao bi da nosi ime ''ID. Golf'' i da se nalazi iznad budućeg ID.2 gradskog automobila. On je takođe uverio entuzijaste da će sufiks ''GTI'' živeti i u eri električnih vozila.

 

U međuvremenu, Golf Mk8 će dobiti restajling na sredini životnog ciklusa 2023. kada se očekuje i da VW predstavi novu generaciju Tiguana. Ovo će verovatno biti poslednja iteracija kompaktnog krosovera koja će i dalje nuditi motore sa unutrašnjim sagorevanjem. VW se naime već obavezao da će proizvoditi samo električna vozila u Evropi od 2033. Sa druge strane, budućnost za manji Polo ne izgleda tako svetla. Tomas Šefer je nedavno rekao da će predstojeći propisi Euro 7 učiniti subkompaktne automobile preskupim, do 5.000 evra skupljim od trenutnih superminija. Dodatni troškovi će takođe biti posledica složenijih bezbednosnih sistema koji će postati obavezni u EU.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novozelanđanin Toyotom Corollom prešao dva miliona km

 

toyota corolla 2m.jpg

 

Novozelanđanin je svojom Toyotom Corollom iz 1993. prešao više od dva miliona kilometara - a automobil i dan danas radi bez greške. 72-godišnji Graeme Hebley je primetio da je dostigao brojku od 2 miliona u martu ove godine i veruje da će njegov automobil verovatno ''raditi zauvek''.

Automobil je kupio 2000. godine kada je Corolla na satu imala samo 80.000 kilometara. S obzirom na to da od 1968. godine radi kao dostavljač novina, brzo je skupio kilometražu na Toyoti. Šest dana u nedelji je putovao od Velingtona do Nju Plimuta na severnom ostrvu zemlje. Za to putovanje u jednom smeru su potrebna četiri sata i 45 minuta. Njegova Toyota Corolla, koja još uvek ima originalni motor i menjač, svaku radnu nedelju pređe gotovo 5.000 kilometara. Kako bi sve bilo pod kontrolom, gospodin Hebley svake dve nedelje ide na servis svog automobila u Guthrie's Auto Care. Mehaničar John Sherman je potvrdio rekord nakon godina servisiranja Corolle.

 

''Da nisam radio na njoj ne bih verovao. Nema šanse da bih verovao da može da napravi dva miliona, a da nešto ne pođe po zlu'', rekao je za New Zealand Herald. Impresivnu brojku na satu John Sherman pripisuje pouzdanosti starijih Toyotinih vozila, čestim servisima i stalnom održavanju vozila g. Hebleya. Tvrdio je da nikada nije video ništa približno kilometraži koju je prešla Corolla, podsetivši da je najbliži bio automobil koji je prešao 700.000 kilometara. ''Ali ništa ovako. U celoj mojoj karijeri, to je najviše što sam video'', rekao je. Gospodin Hebley i dalje svake nedelje putuje po severnom ostrvu Novog Zelanda, dodavši da ne planira da prestane sa vozi u skorije vreme. ''U ovom trenutku verujem da bi Corolla mogla da me nadživi''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Consumer Reports: Tesla i Nissan prave najpouzdanija električna vozila

 

novitec 3 01.jpg

 

Prema anketi Consumer Reportsa, Tesla Model 3 i Nissan Leaf zauzimaju drugo i treće mesto na listi najpouzdanijih električnih vozila. Noviji Kia EV6 je u stvari bio na prvom mestu, ali nije na tržištu dovoljno dugo da pruži poštenu procenu njegovih potencijalnih dugoročnih problema u poređenju sa isprobanim opcijama.

 

Consumer Reports ankete prikupljaju informacije od stotina hiljada vlasnika, što nam daje solidnu predstavu o tome da li imaju probleme ili ne i da li su zadovoljni svojim automobilima. Teslina vozila često zauzimaju visoke pozicije kada je u pitanju zadovoljstvo potrošača, iako se linija proizvođača električnih vozila mnogo puta u prošlosti smatrala nepouzdanom. Na osnovu podataka Consumer Reportsa sa više od 1.000 vlasnika Teslinog Modela 3 sa vozilima koje potiču i od modelske godine 2018, svi ovi EV-ovi su se odlikovali prosečnom pouzdanošću ili boljom. Nissan Leaf je takođe jedan od najstarijih i ''originalnih'' električnih vozila. Nakon toliko godina na tržištu, postoji mnogo podataka koji sugerišu da vlasnici nisu imali previše značajnih problema sa ovim električnim ''hečbekom''.

 

187871-nissan leaf 2.jpg

 

Publikacija ide toliko daleko da kaže da Tesla Model 3 i Nissan Leaf ''imaju vrlo malo problema sa baterijama, električnim motorima ili punjenjem'', barem na osnovu opsežnih podataka istraživanja. Međutim, uvek je važno zapamtiti da je situacija svake osobe jedinstvena. Možete kupiti ili iznajmiti Model 3 ili Leaf sutra i imati problema sa pouzdanošću skoro odmah, ali to nije tako verovatno kao što bi bilo u novom EV kao što je Ford Mustang Mach-E, koji Consumer Reports više ne preporučuje zbog niske ocene pouzdanosti. Što se Tesle tiče, Consumer Reports napominje da bi Model 3 mogao biti izuzetak u liniji brenda. Čak i oko Modela Y postoji zabrinutost u pogledu pouzdanosti, prema anketama. Teslini vodeći modeli takođe nisu oslobođeni takvih problema. Publikacija zaključuje da je samo pitanje vremena kada će drugi proizvođači automobila verovatno biti uspešniji u proizvodnji pouzdanih električnih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupio Teslu pa mu otpao volan

 

231535-tesla volan.jpg

 

Korisnik društvenih mreža pod imenom Prerak je objavio da je prošle nedelje podigao novi Teslin Model Y. Ni nedelju dana kasnije, dok je vozio autoputem, volan je otpao i našao mu se u krilu. Svoje neprijatno iskustvo je odmah podelio na društvenim mrežama.

 

Zanimljivo je da ovo nije izolovan slučaj. Kako piše The Drive, ista stvar se dogodila 2020. godine jednom vlasniku Tesle Model 3. Automobil je bio star tek mesec dana, a u tom slučaju je uzrok ''kvara;; bio izostanak matice. Kako god, Prerak je dao šlep službi da mu odvezu vozilo u Teslin servisni centar gde mu je popravka naplaćena 104 dolara. Nakon što je podneo zahtev iznos mu je u celosti refundiran. Prerak je zaključio da je u potpunosti izgubio poverenje u Teslu, pa želi da automobil vrati uz vraćanje celokupnog plaćenog iznosa. A tu sledi novo iznenađenje. Naime, proizvođač je u tišini još 2020. godine ukinuo mogućnost 7-dnevnog vraćanja automobila bez penala. Servisni centar je obavestio da nema mogućnosti vraćanja vozila, i da kontaktira odeljenje prodaje u svrhu postizanja dogovora.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji automobili se najbolje ponašaju posle 100.000 pređenih kilometara?

 

206870-Audi a3 03.jpg

 

Mnogi automobili posle 100 hiljada pređenih kilometara pokazuju ozbiljne kvarove, ali ne svi. Maratonski test je pokazao koji su se najbolje pokazali uprkos velikom broju na brojaču kilometara. Nemački automobilski magazin Auto Bild sprovodi maratonska testiranja automobila na 100.000 kilometara. Zatim stručnjaci nemačke kompanije Dekra rastavljaju sve automobile i traže eventualne kvarove. 

Lista je ovakva:

 

10. mesto: Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI Highline

Nema problema za 100.000 kilometara, pa su test produžili na 150.000 kilometara - skoro bez problema, osim sitnica, na primer na kuki za vuču.

 

9. mesto: Toyota Prius IV

Tehničke performanse i dalje odlične, samo malo rđe u karoserijskim šupljinama.

 

8. mesto: Mercedes A 220 d

Nakon završetka testa izdržljivosti nema ozbiljnih nedostataka.

 

7. mesto: Mazda CX-5 Skyactiv-D 184 AVD

Samo manji nedostaci, hvale vredne performanse, robustan motor - na kraju zarđa ispod zaptivke prtljažnika.

 

6. mesto: Suzuki Swift Sport

Prva, inače bezopasna rđa se pojavila na bočnim nosačima prilikom demontaže, ali inače bez kvarova.

 

5. mesto: Audi A4 Avant

Unutrašnjost i tehnologija: Audi gotovo da ne pokazuje slabosti.

 

4. mesto: Seat Ateca 1.4 Eco TSI Style

Testeri su se žalili da bi sedišta mogla biti udobnija na dugim putovanjima; inače bez grešaka. Još čekamo rezultate Dekrinog razlaganja, pošto je test izdržljivosti produžen.

 

3. mesto: Audi A6 Avant sport 40 TDI S tronic

Parking senzor često javlja greške, osim što nema nedostataka.

 

2. mesto: BMW Z4

Nema problema, nema neplaniranih poseta servisu, skoro da nema habanja posle 100.000 kilometara. Demontaža takođe ne pokazuje nikakve nedostatke i samo malo habanje.

 

1. mesto: Audi A3 Sportback g-tron

Od automobila na prirodni gas, nijedan nije pouzdaniji od Audija. Posle 100.000 kilometara bez kvarova i oštećenja. Čak i nakon rastavljanja, A3 ne pokazuje nikakve slabosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automobili su sve kvalitetniji?

 

151029-vw tdi 01.jpg

 

Nikada manje posla u servisnim radionicama u Nemačkoj. Potreba za popravcima putničkih automobila je dostigla najniži nivo u istoriji prošle godine.

Kao što pokazuje procena Deutsche Automobil Treuhand-a u novom DAT izveštaju, servisi su prošle godine morali da izvrše popravke na četiri od deset automobila. Stopa popravki je bila 0.4 automobila godišnje. Nastavljen je dugogodišnji trend da vozila sve ređe odlaze u servise zbog popravki. Samo između 2013. i 2021. stopa popravki je kontinuirano padala sa 0.61 na 0.41. DAT navodi da je razlog ovakvom razvoju to što automobili ukupno prelaze nešto manje kilometara, a stručnjaci su primetili sve veći kvalitet vozila. Prosečna starost automobila u Nemačkoj je 9.8 godina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakav bre kvalitet!? Produzili servisne intervaleu nedogled, jos uvek im je mlad vozni park i izvlace neku statistiku koja veze nema sa realnoscu. Vozila su "sa aliexpresa" eto takav je kvalitet novijih i novih vozila. Sve gori i gori..

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da su nova vozila mnogo kvalitetnija od starih.

 

Vole ljudi da izvlace svasta iz konteksta, ali nekad je 200-300.000km bila ozbiljna kilometraza za vecinu automobila, a sad toliko predju bez vecih problema uglavnom i najmanji najjeftiniji najmanje kvalitetni novi automobili.

Share this post


Link to post
Share on other sites



Automobili su sve kvalitetniji?

 

710778610_151029-vwtdi01.jpg.8bf55c983f8ae360be8baa34e9e219ae.jpg

 
Nikada manje posla u servisnim radionicama u Nemačkoj. Potreba za popravcima putničkih automobila je dostigla najniži nivo u istoriji prošle godine.



Ovde je najbitnije ko daje info. U velike ovlašćenje i tamo ljudi sve manje idu van garancije.

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...