Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Da li znate ko pravi najkvalitetnije automobile?

Recommended Posts

On 11/7/2021 at 5:24 PM, andreja.micovic said:

...jednostavno mi je upao u oko način određivanja koji je auto najnepouzdaniji.

Kao što si i rekao, nije cilj te liste bio da se stvarno bavi istraživanjem koji je auto najnepouzdaniji, već samo da se naplati od Vozzi za reklamu...al' da eto kao nije reklama. :D

Kad se pravi ozbiljna lista onda se uvede PP100 - broj problema koji su se dogodili na 100 vozila. Tako, bez obzira na to koliko je koja marka zastupljena, se gleda broj kvarova na 100 vozila, i zato može mnogo realnije međusobno da se uporedi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A i kod tih statistika je problem sto uglavnom ulaze sve opcije i motorizacije, pa recimo imas recimo jedan super motor i jedan los motor i u proseku su ok, a misljenja korisnika/vlasnika bivsih/trenutnih ce biti polarizovana, jedni ima da se kunu u pouzdanost, a drugi ima da proklinju kako je kvarljiv i nepouzdan auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

TÜV izveštaj: Koji automobili su najkvalitetniji?

 

mercedes-benz-glc 11.jpg

 

Svake godine nemačka stručna organizacija TÜV objavljuje svoje izvvštaje kvaliteta vozila, bazirane na milionima obavljenih tehničkih pregleda, tačnije u prethodnim periodu njih 9.6 miliona.

U periodu evaluacije od jula 2020. do juna 2021. 17.9% pregledanih vozila je pokazalo značajne ili opasne nedostatke. U prethodnoj godini to je bilo 2% vozila više. Udeo vozila sa manjim nedostacima je takođe smanjen za 0.5% na 9.1%. To pokazuje da su vlasnici vozila imali više vremena za održavanje automobila tokom karantina. Takođe, mlađi polovni automobili su tokom pandemije ostali na nemačkom tržištu umesto da se prodaju u inostranstvu.

 

Uprkos pozitivnim trendovima, na putu još uvek ima mnogo vozila koja ugrožavaju bezbednost u saobraćaju. Oko 0.04% ispitanih vozila je uklonjeno s puta. U odnosu na sve obavljene glavne preglede, to je oko 10.000 vozila. Deset puta više vozila moralo je odmah u servis sa opasnim nedostacima poput istrošenih diskova kočnica, teško oštećenih guma ili potpunog kvara stop svetala (0.4%). Prosečna starost nemačkih automobila je trenutno 9.8 godina. U 2011. prosek je bio 8.3 godine.

 

Ali, koja vozila su se posebno dobro snašla u statistici?

Kao i prethodne dve godine, ukupni pobednik je Mercedes GLC. Stopa značajnih kvarova u SUV-ovima starim od dve do tri godine iznosi 1.5%. Ovo je najniža vrednost od svih ispitanih automobila. Na drugom i trećem mestu slede Mercedes B-klasa (1.9% kvarova) i Volkswagen T-Roc (2% posto). U ostalim starosnim grupama Audi Q2 (2.1%) pobeđuje u kategoriji od četiri do pet godina starosti, a Porsche 911 (3.3%) među onima od šest do sedam godina. Među starijim vozilim od osam do devet godina Audi TT je na vrhu.

 

U oceni po klasama vozila, Opel Karl (3.4%) je pobedio u klasi mikro vozila. Kada je reč o malim automobilima, ispred svih je Audi A1 (2.9%), u kompaktnoj klasi Mercedes A-klasa (2.5%), u srednjoj klasi C-klasa (2.5%) i u kombijima Mercedes B-klase. Najlošiji u klasi mikro vozila je bio Hyundai i10 (6.5%), u klasi malih automobila Seat Ibiza (5.4%), u kompaktnoj klasi Dacia Logan (10.4%), u srednjoj klasi Ford Mondeo (6.8%), kod SUV-ova Dacia Duster (11.4%) i kod kombi vozila Ford Galaxy sa stopom kvarova od 7.5%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Zakeralo said:

""Famozni" TUV izvešaj za 2021. objavljen u Auto Bild-u:

 

1.thumb.jpg.956a3d02a286a0e9c303d0647963b46c.jpg

 

2.thumb.jpg.5d2b18889cb0c15d7b2f40f3c56f8ef8.jpg

 

A, gde je na spisku "moj" 500L ? Ili sam ja slep :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Consumer Reports izveštaj o pouzdanosti automobila

 

206294-Lexus RX 01.jpg

 

Consumer Reports je u redovnom godišnjem izveštaju pouzdanosti automobila objavio spisak modela koje preporučuje, ali i povukao preporuke za gomilu automobila koji su kvalitetom i pouzdanošću pali na lestvici u poslednjih godinu dana. Konačno, CR je objavio i listu pouzdanosti po markama koja donosi brojna iznenađenja.

 

Pre samog spiska treba napomenuti da je ovo istraživanje zasnovano na anketi koju CR šalje svojim članovima. Oni putem upitnika odgovaraju koliko su u poslednjih godinu dana bili zadovoljni svojim automobilom, odnosno navode koje im je sve probleme auto izazvao u tom periodu. Upitnik je podeljen u 17 kategorija, a konačan rezultat se boduje na skali od 0 do 100, gde je prosek u rasponu od 41 do 60 bodova. Inače, u pitanju je baza koja broji preko 300.000 automobila proizvedenih od 2001. do 2021. godine.

 

Podatak da je Lexus na prvom mestu ne iznenađuje nikog. Na to smo navikli, a u ovom slučaju sa 76 bodova je samo 1 bod ispred drugoplasirane Mazde i pet bodova ispred Toyote. Devet automobilskih marki ostvarilo je rezultat iznad proseka, ali među njima nema nekih brendova koje smo navikli da viimo u gornjem domu. Tako na spisku onih iznad proseka više nema Porschea koji je tek na 13. mestu liste. U vrhu nema ni brenda Kia, a posebno iznenađuje korejska premium marka Genesis koja je pala na dno liste zajedno sa Tesla Motorsom, brendom Jeep i ubedljivo najgorim Lincolnom.

  1. Lexus     76 poena
  2. Mazda     75
  3. Toyota     71
  4. Infiniti     69
  5. Buick     66
  6. Honda     66
  7. Subaru     66
  8. Acura     64
  9. Nissan     63
  10. Mini     60
  11. Hyundai     56
  12. Chrysler     54
  13. Porsche     52
  14. Chevrolet     48
  15. Audi     47
  16. Cadillac     47
  17. BMW     45
  18. Ford     44
  19. Kia     43
  20. Volvo     42
  21. Ram     40
  22. GMC     37
  23. Mercedes     34
  24. Volkswagen     31
  25. Genesis     30
  26. Jeep     26
  27. Tesla     25
  28. Lincoln     18

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porse otkida koliko je dobar, pogotovo ako se uzme u obzir kako se inace porse vozi, sigurno ima teze uslove eksploatacije od proseka, pogotovo 911 koji je i uprkos tome najpouzdaniji auto.

Ostalo sa spiska nista ne iznenadjuje znacajno, kao i sto su neki od japanaca jedva na sredini ili ispod sredine, a izvikani kao kvalitetni, kao i vw recimo.

 

 

2021010b.JPG?itok=b6CPCa_b2021010a.JPG?itok=ogvxtpWq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo su najskuplji kvarovi automobila

 

popravke.jpg

 

Kvarovi i njihove popravke su večna tema za sve vlasnike automobila, ali i za one koji se tek spremaju da to postanu. Čak i oni koji voze nova ili bar novija vozila strepe od samog pomena debate o najskupljim autodelovima i najzahtevnijim popravkama, a za one čiji su automobili prešli na deset godina, ovakve i slične priče umalo da postanu tabu tema. A ne bi trebalo da budu, kao što oni koji se tek spremaju da kupe polovan automobil moraju na vreme da razmišljaju o njima. Zato nikada nije zgoreg ponoviti neke od najskupljih kvarova koji mogu zadesiti vlasnike automobila. Elektronika, pumpe za gorivo... Ali i takve situacije mogu izgledati kao kamilica u poređenju sa zaista skupim, za koje navodimo samo nekoliko primera. Neki od njih su očekivani, a neki nisu.

 

Motori

Nesreća na motoru je krajnja noćna mora svakog vlasnika automobila, bez obzira da li je vozio stariji i jeftiniji ili noviji i skuplji automobil. U pozadini ovog problema u slučaju nepravilnog održavanja često je zupčasti kaiš: ako se ne promeni na vreme, njegovo pucanje će izazvati poznati horor scenario, sa udarima klipova u ventile, a zavisno od slučaja i oštećenja vodilice i sedišta, kao i klipovi i same glave cilindara. U svakom od ovih slučajeva nesrećni vlasnik od starta može računati na desetke hiljada dinara štete, što u praksi znači da je ponekad isplativije i lakše zameniti celi motor. Naravno polovan, ne nov, jer bi inače popravka mogla da košta više od vrednosti celog vozila. Dakle, uz odličnu uslugu, nikada ne treba igrati ili odlagati.

 

Menjač

Automatski menjači su nekada bili retkost, ali danas su uobičajeni za sve veći broj vlasnika automobila. Poznajemo ih nekoliko vrsta, od klasičnih, preko onih sa kontinualno promenljivim prenosnim odnosima (CVT), do brzih i efikasnih i sofisticiranih menjača sa dva kvačila (DCT, PDK, EDC…). A svima im je, osim udobnosti korišćenja u svakodnevnoj vožnji, zajednička još jedna stvar: ako se pojave ozbiljni problemi, popravke su jako skupe, a ako ostanu ispod deset hiljada dinara, vlasnik se gotovo može smatrati srećnikom. Jer ponekad popravka nije moguća, već je jedino rešenje zamena celog sklopa koji se u slučaju popravljenog može računati na desetine hiljada dinara, a novi menjač ponekad i više od 100.000 dinara! Uzroci kvara, na primer, često leže u nedovoljnoj količini ulja u menjaču ili njegovoj neblagovremenoj promeni i ulasku metalnih strugotina u sam sklop. Pa opet u neredovnom servisu.

 

Diferencijali

Isto važi i za još jednu vitalnu garnituru automobila, bez kojih vožnja kakvu poznajemo i uživamo u njoj ne bi bila moguća. Diferencijal, čiji je zadatak da omogući okretanje točkova na istoj osovini različitim brzinama, baš kao i gore navedeni delovi, zahteva pravilno podmazivanje za njihovo normalno funkcionisanje. To znači da je ključ za dobar san u većini slučajeva redovno servisiranje, odnosno zamena ulja u propisanim intervalima. Čak i češće, pogotovo ako se radi o službenim vozilima koja su često više korišćena i teža od privatnih, ali to ne bi trebao biti problem jer se radi o zaista malim troškovima. U suprotnom, ako popravka nije moguća, a vlasnik ima tu nesreću da ni na otpadu ne nađe ništa prikladno, biće osuđen na kupovinu novog diferencijala.

 

Kompresori klima uređaja

Za razliku od motora i menjača, u automobilu se može živeti bez klime, bar u teoriji. Ali takav stav, ako je neko voljan da ga brani, obično počinje da se topi sa prvim zracima sunca, a nakon što se temperatura približi oznaci od 30 stepeni Celzijusa, zazvone sva zvona za uzbunu. Ako je problem jedan od očekivanih, kao što je nedovoljan nivo nafte ili gasa u sistemu, što se neminovno dešava tokom vremena i eksploatacije, rešenje je relativno jednostavno i finansijski prihvatljivo. Provera pritiska, uklanjanje ostataka starih tečnosti i dopuna novim, kao i zamena filtera i dezinfekcija dovoljni su u većini slučajeva, kada se sistem klima uređaja redovno održava. Međutim, ukoliko dođe do većih problema, poput potpune blokade sistema, u najgorem slučaju biće neophodna potpuna zamjena kompresora

 

Vazdušni jastuci

Za razliku od navedenih primera, vazdušni jastuk u automobilu ne zavisi od redovnog održavanja i neće se sam pokvariti, ali potreba za njegovom zamenom je svakako jedan od najskupljih troškova sa kojima se može suočiti vlasnik automobila. Jastuke je, naravno, potrebno zameniti novim ako su originalni aktivirani, odnosno u slučaju sudara, što samo po sebi znači da će troškovi u ovom slučaju biti poprilični. Ali bez uračunavanja u kalkulaciju ovde svih ostalih delova koji su oštećeni u udesu, ali i samog vazdušnog jastuka, ako je, recimo, sam vozač izazvao nesreću i nema kaska, to će izazvati popriličnu glavobolju. Jer ovaj deo se nikada ne menja sam od sebe, već u kalkulaciju treba da se uračunaju delovi ili cela armatura, kaiševi, senzori i upravljačka jedinica, koja takođe skoro nikada ne košta manje od deset, a može da se kreće i do 40 ili 50 hiljada.

 

Radari za tempomat

Sofisticirani moderni automobili su opterećeni raznim sistemima pomoći, kao što je radar za održavanje bezbedne udaljenosti od vozila ispred. Međutim, to ne znači automatski da su imuni na sve vrste saobraćajnih situacija, pa ih, na primer, možete oštetiti i pri malim brzinama na parkingu. A to, naravno, znači da morate da ih zamenite novim, jer je sasvim jasno da popravka u takvim slučajevima po pravilu nije moguća. Osim toga, baš kao što je to slučaj sa vazdušnim jastucima, treba znati da zamena radarskog sistema u nekim slučajevima nije moguća, ali se uz njega, u zavisnosti od marke i modela, povlače i specijalni držači, maske, kontrolna elektronika...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada bi se sastavljao detaljan spisak potencijalno skupih kvarova, bio bi dugačak kao "Rat i mir" ...

Moj kum hteo nedavno napolju da kupi "povoljno" polovnog Avensisa 1,8 iz 2011 sa CVT, "redovno održavanog u ovl. servisu", i da sa tim kolima sa porodicom krene za Srbiju ( na put od oko 1.500 km), ali ga je prodavac (pošteno) upozorio da on ne bi savetao da ide odmah na tak dalek put, da menjač nije u redu, da je opravljan, da kola jesu u voznom stanju, ali, da su u servisu rekli da bi bilo najbolje da se menjač promeni. 

Pa me kum pitao za savet. I koliko bi nov menjač mogao da košta.

Ja mu odmah rekao "da si u Srbiji, ili ako hoćeš na šlepu da to dovezeš, verujem da sve to može da se rementuje, za 2.000 najviše, ali, ovako, beži od tih kola, jer verujem da nov menjač može da košta i 5.000e, ali, ako hoćeš, a ti najpre proveri u Toyota servisu ..."

On sledeći dan proverio i rekao: "Kume, odustao sam, hvala ti, proverio sam, kažu u Servisu da CVT menjač košta 7.000 evra ...".

Ko bi rekao da ću promašiti baš za 2.000 evra ...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugar koji ima kontakta sa SAT emisijom kaže da ti Alvirovićevi BMW kupei što se voze po Navaku svaki čas idu na servis, te zamenu pločica kočnica, te razna podešavanja, te rešavanja nekih problema itd.

A oni Andrejevi Poršei 911 iz škole vožnje Poršea su ko rage, nepoderivi. Napr. na nekom događaju su na jednom 911 po ceo dan koristili launch control bez ikakvih problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kum je vozio m3 kod alvirovica i nakon jednog brzeg kruga pita jel treba malo da ohladi kocnice/motor, alvirovic kaze da nema potrebe jer su ti bmw neunistivi i kaze da se zamene i provoza ga par krugova alvirovic pun gas/puna kocnica bez pauze da mu demonstrira, pa se posle kum vratio u vozacko sediste, alvirovic mu svoje krugove nije racunao u vreme.

Cak je rekao da su i dalje fabricke karbon keramicke kocnice iz prve ugradnje.

 

Samo mali servis, jedino sto zadnje gume uglavnom ne dozive mali servis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 najpouzdanijih marki polovnih automobila na tržištu po klasama

 

polovni tri u jedan.jpg

 

Podaci AutoTradera, britanske firme za oglašavanje automobila pokazuju neverovatan rast vrednosti polovnih automobila u poslednjih 12 meseci. Budući da su cene polovnih automobila širom Evrope trenutno više nego ikada, važnije je nego ikada pre kupiti polovni automobil na koji možete računati. Komentarišući anketu WhatCar-a, urednik Steve Huntingford navodi: ''Cene polovnih automobila su porasle zbog povećane potražnje izazvane nedostatkom čipova i drugim problemima sa snabdevanjem novih automobila. S obzirom na to da mnogi modeli koštaju trećinu više nego pre godinu dana, važnije je nego ikad odabrati pouzdan model koji vas neće dovesti do stalnog niza skupih računa za popravke''.

 

WhatCar je objavio rezultate istraživanja o pouzdanosti polovnih automobila koji vam govore na koje marke i modele možete da se oslonite bez nailaženja na probleme. Reč je o povratnim informacijama 16.327 vozača o pouzdanosti njihovih polovnih automobila. Podaci o pouzdanosti se odnose na automobile stare između 6 i 15 godina, i pokrivaju ukupno 27 marki i 139 popularnih modela. Uprkos svojim godinama, tri modela su postigla savršenu ocenu pouzdanosti od 100%. To je trenutna verzija Ford Mondea, Suzuki Vitara i prethodna generacija EV-a Nissana Leafa (u prodaji od 2011. do 2018.). Vitara je takođe predvodila pobedu Suzukija na lestvici marki, gurnuvši marku iznad Lexusa i Toyote u pogledu pouzdanosti, sa ukupnom ocenom od 97%. U 10 najboljih marki dominiraju japanske i korejske marke, iako se iznenađujuće pojavila jeftina Dacia na broju devet, što je jedno mesto više od Porschea.

 

U međuvremenu, ako tražite SUV, mali SUV-ovi su se pokazali pouzdanijima od velikih, sa prosečnom ocenom pouzdanosti od 86.6%, dok su luksuzni SUV-ovi prikupili samo 69.5%. Izveštaj je pokazao da je četvrtina automobila starih od 6 do 15 godina doživela kvar. Samo 15% kvarova je popravljeno besplatno, dok je ostala velika većina kvarova bila van garantnog roka proizvođača. Najpouzdaniji polovni modeli u svakoj kategoriji su navedeni u nastavku:

 

1) Električni i hibridni automobili (prosečna ocena pouzdanosti: 92.2%)

Najpouzdaniji model: Nissan Leaf (2011. - 2018.) - 100%

2) Mali SUV-ovi (prosečna ocena pouzdanosti: 86.6%)

Najpouzdaniji model: Suzuki Vitara (2015. - danas) - 100%

3) Mali kompaktni automobili (prosečna ocena pouzdanosti: 84.4%)

Najpouzdaniji model: Toyota Yaris (2011. - 2020.) - 98.5%

4) Porodični automobili (prosečna ocena pouzdanosti: 82.8%)

Najpouzdaniji model: Mazda 3 (2014. - 2019.) - 99.1%

5) Limuzine (prosečna ocena pouzdanosti: 82.4%)

Najpouzdaniji model: Ford Mondeo (2014. - 2021.) - 100%

6) Kupei, kabrioleti i sportski automobili (prosečna ocena pouzdanosti: 81.0%)

Najpouzdaniji model: Mazda MX-5 (2015. - danas) - 95.5%

7) Veliki SUV-ovi (prosečna ocena pouzdanosti: 80.2%)

Najpouzdaniji model: Honda CR-V (2006. - 2012.) - 95.8%

8) Porodični SUV-ovi (prosečna ocena pouzdanosti: 78.3%)

Najpouzdaniji model: BMW X1 (2015. - danas) - 97.8%

9) Luksuzni automobili (prosečna ocena pouzdanosti: 75.5%)

Najpouzdaniji model: BMW Serija 5 (2010. - 2017.) - 89.8%

10) Luksuzni SUV-ovi (prosečna ocena pouzdanosti: 69.5%)

Najpouzdaniji model: Porsche Macan (2014. - danas) - 88.1%

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kompanija Tesla kupcu isporučila Model 3 bez jedne kočione pločice, pa mu rekli da je to normalno

 

221761-tesla isporuka.jpg

 

Prema The Drive-u, jedna mušterija je 19. decembra dobila svoj novi Model 3, samo da bi saznala da mu nedostaje jedna kočiona pločica. Taj kupac je, dan nakon što je dobio svoj automobil, kontaktirao Teslu da bi ih obavestio da nešto ne zvuči kako treba. Mušterija je snimila video zapis sa automobilom, a kompanija Tesla je na njega odgovorila: ''Kočnice su zvučale normalno za Model 3''.

 

Nakon što su iz Tesle rekli da mogu da pregledaju automobil za nekoliko nedelja, kupac je odlučio da ga odveze u nezavisni automehaničarski servis. Nakon što je mehaničar skinuo točak, utvrdio je da nema nikakve kočione pločice na unutrašnejm disku sa zadnje vozačeve strane. Sama čeljust je jednostavno pritiskala disk. Neki bi se s pravom zapitali da li postoji još neko moguće objašnjenje? Da li je pločica mogla nekako da ispadne nakon ugradnje? Odgovor je ne, jer pločica može da ispadne samo kada je toliko istrošena da može da isklizne između diska i nosača čeljusti.

 

Kako bi situacija bila još gora, tim iz Tesle nije vlasniku ponudio zamenski automobil, već mu je dao Uber kredite. Zatim, kad su mu konačno dali zamenski automobil, to je bio automobil kojem je istekla registracija. Uz sve ovo, pomerili su datum popravke na 19. januar, što je zvanično mesec dana nakon što je vlasniku automobil isporučen.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da čovek ne poveruje. Gledao sam na YouTube nekog našeg lika iz L.A. njemu je isporučen Ducati bez količine tečnosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na nekim Tesla vozilima ne radi grejanje na ekstremno niskim temperaturama?!

 

tesla g.jpg

 

Sredinom decembra je ažuriran softver na mnogim Teslinim vozilima, a s njim su se pojavili i navodni problemi. Vlasnik Tesle Mark Kroeker iz Saskatchewana je napisao 27. decembra na Twitteru da klima njegovog Modela Y više ne radi - na minus 30 stepeni. 70 kilometara od najbližeg grada. Dva dana kasnije, Norvežanin Tyler Selvig je izvestio da je grejanje u Modeu Y otkazalo na minus 40 stepeni kada je s njim u vozilu bilo i dvoje dece. U pomoć mu je priskočila porodica s vozilom sa klasičnim motorom. Izjavio je da su mu iz Teslinog servisa rekli da trenutno ne mogu da reše problem. Nakon što je primilo 16 zvaničnih pritužbi, kanadsko telo za bezbednost vozila je pokrenulo zvaničnu istragu.

Tesla sada grozničavo radi na rešavanju problema. Da bi to učinili, zaposleni su doneli neispravne delove iz Kanade u Kaliforniji da ih pregledaju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sudski presedan: Kupac može da vrati električni automobil zbog dramatičnog pada dometa

 

158077-vw e 01.jpg

 

Na sudu u Austriji je doneta zanimljiva presuda koja će možda otvoriti prostor i novim tužbama, ako je potvrdi sud u drugom stepenu.

 

Jedan vozač iz Muhlviertela je tužio trgovca jer mu je 2018. godine prodao električni automobil koji ima mnogo manji domet od deklarisanog, odnosno u salonu ga nisu o tome obavestili. Trgovac mora da mu vrati 30.288 evra, kupoprodajnu cenu vozila umanjenu za naknadu za korišćenje, piše austrijski Neue Kronen Zeitung. Regionalni sud u Lincu je doneo odluku u prvom stepenu. Prilikom kupovine e-Golfa tužitelju je obećan domet od 230 kilometara, stoji u obrazloženju. U brdovitom Muhlviertelu automobil je mogao da pređe samo 110 do 120 kilometara. Na regionalnom sudu u Lincu je istaknuto da trgovac automobilima nije naglasio činjenicu da je domet manji na niskim temperaturama u brdovitom Muhlviertelu. VW ističe da je fabrički definisani domet samo informacija, a stil vožnje ili spoljašnja temperatura imaju uticaj na performanse baterije. e-Golf je prva Volkswagenova serija električnih automobila, a zapravo se, kao što znate, radi o konvertovanom klasičnom Golfu 7, kome su umesto SUS motora ugrađene baterije i električni motor.

Novi električni automobili imaju izdašniji domet, mada i njih muče razlike između stvarnog i deklarisanog dometa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla loše prolazi na nemačkim tehničkim pregledima

 

187649-Tesla Model S.jpg

 

Na glasu je, veruje mu se i ime je poznato van granica. Svake godine centar koja sprovodi tehničke pregleda TIF (TÜV) u Nemačkoj, objavljuje godišnji izveštaj na osnovu svojih nalaza o vozilima koja prolaze kroz stanice za tehničke preglede. Izdanje za 2022. prvo je u kojem je su posebno klasifikovana električna vozila. Analiza se pravi na osnovu desetak miliona pregledanih vozila koje godišnje uđu na kanal i dobili produžetak registracije a broj pregledan električnih automobila je dovoljno veliki za relevantnu statistiku.

 

Smart fortwo electric drive, simpatični zvrk, najbolji je sa samo 3.5% grešaka na tehničkom pregledu. Sledi ga BMW-ov i3 sa 4.7% modela sa nekim kvarom. Daleko najgori je Teslin model S. Na 10.7% vozila pronađena je neka greška na tehničkom pregledu. Model S bio je na pretposlednjem mestu od svih automobila. Osnovni problemi Modela S bili su svetla za maglu i kratka svetla. Tu su i greške sa vešanjem i razne druge sitnice. Tesla očigledno mora da poradi na kontoli i kvalitetu svojih proizvoda. Čak 17.9% pregledanih vozila pokazalo je značajne ili opasne nedostatke. U prethodnoj godini bilo je to 2% takvih vozila više. Udeo vozila sa manjim nedostacima je smanjen za 0.5% na 9.1%. To pokazuje da su vlasnici vozila imali više vremena za održavanje automobila tokom karantina. Mlađi polovni automobili tokom pandemije ostali su na nemačkom tržištu umesto da se prodaju u inostranstvu. Prosečna stopa kvarova za sve automobile (dizelaše, benzince, hibride i plug-in hibride) starosti od 2 do 3 godine u Nemačkoj je 4.7%.

 

Uprkos pozitivnim trendovima, na drumovima, ocenio je nešto ranije TIF, još uvek ima mnogo vozila koja ugrožavaju saobraćaj. Oko 0.04% ispitanih vozila označeno je definitivno lošim sa mnogo nedostataka i uklonjeno je iz saobraćaja. U odnosu na sve obavljene glavne preglede, to je oko 10.000 vozila. Deset puta više vozila moralo je odmah u servis sa opasnim nedostacima kao što su istrošeni kočioni diskovi, teško oštećene gume ili potpuni kvar stop svetala (0.4%). Prosečna starost nemačkih automobila trenutno je 9.8 godina. Deceniju ranije, u 2011. prosek je bio 8.3 godina.

 

Kao i prethodne dve godine, ukupni pobednik je Mercedes GLC. Stopa značajnih kvarova u SUV-ovima starim od dve do tri godine iznosi 1.5%. Na drugom i trećem mestu slede Mercedes B-Klase (1.9) i Volkswagen T-Roc sa 2%. U kategoriji od četiri do pet godina starosti najbolji je Audi Q2 (2.1%), a Porsche 911 (3.3%) pobedio je u grupi automobila starosti šest do sedam godina. Među starijim vozilim od osam do devet godina Audi TT je na vrhu. U oceni po klasama vozila, Opel Carl (3.4%) je pobedio u klasi mikro vozila. U grupi malih automobila ispred svih je Audi A1 (2.9%), u kompaktnoj klasi Mercedes A (2.5%), u srednjoj klasi Mercedes C (2.5%).

Najlošiji u klasi mikro vozila bio je Hyundai i10 (6.5% uočenih kvarova), u klasi malih automobila Seat Ibiza (5.4%), u kompaktnoj klasi Dacia Logan (10.4%), u srednjoj klasi Ford Mondeo (6.8%), a kod SUV-ova najgora je bila Dacia Duster sa čak 11.4%, odnosno svaki deveti Duster je morao u servis.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Godišnji izveštaj J.D. Powera: Korejske marke najbolje, najpouzdaniji model ipak iz Evrope

 

kia s 22.jpg

 

Korejske automobilske marke Kia, Genesis i Hyundai su zauzele tri od prvih pet mesta na listi J.D. Power za 2022. u Americi. Uz njih, najmanje prijavljenih problema nakon tri godine vlasništva imaju još vlasnici modela Buick i Toyota. Kako bi došli do ovih rezultata, J.D. Power ispituje desetine hiljada izvornih vlasnika automobila, a radi se o 184 ispitnih tačaka uključujući: motor, infotainment, sistem pomoći u vožnji, klima uređaj, sedišta, stanje enterijera i spoljašnjosti te iskustvo u vožnji.

 

Infotainment sistemi su i dalje najproblematičnija kategorija s dvostruko više problema u odnosu na ostale. Prema studiji, 7 od 10 najvećih problema je vezano za infotainment, uključujući: prepoznavanje glasa, povezivost Android Auto/Apple CarPlay, Bluetooth sistem, nedovoljno USB priključaka, nefunkcionalni navigacijski sistemi te netačne ili zastarele karte. Drugu godinu zaredom, Porsche 911 je najbolje rangirani model. Ovo je treći put u poslednje četiri godine da je 911 zaslužio ovu titulu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni BMW i7 - test akustike

 

BMW i7 se razvija sa ciljem da kombinuje prepoznatljivo zadovoljstvo u vožnji sa nivoom udobnosti koje je toliko veliko da stvara svoju posebnu klasu. Ključni faktor za to su akustična svojstva. Postoje različiti potencijalni izvori buke koje treba uzeti u obzir, tako da prototipovi BMW-a i7 koji su blizu proizvodnje - i sve druge varijante buduć Serije 7 - prolaze kroz opsežan program kao deo njihovog akustičkog testiranja. U Centru za istraživanje i inovacije u Minhenu, inženjeri proveravaju čitav spektar zvučnih emisija vozila:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni automobili su manje pouzdani od benzinaca i dizelaša?

 

hyundai ev 10.jpg

 

Novi električni automobili manje su pouzdani i verovatnije je da će imati kvar nego benzinski i dizelski modeli, pokazuje britansko istraživanje. Anketa britanske grupe za potrošače Which? pokazala je da je 31% vlasnika električnih automobila prijavilo problem sa svojim vozilom u prve četiri godine. Poređenja radi, probleme je prijavilo svega 19% vozača za benzinske automobile i 29% za dizelaše.

Neispravna električna vozila (EV) provela su u proseku pet dana ''izvan stroja'' u poređenju sa samo tri i četiri dana za benzinske i dizelske automobile. Istraživanje baca sumnju na percepciju da su električna vozila pouzdanija od automobila koja koriste tradicionalno gorivo zbog manjeg broja pokretnih delova. Električna vozila generalno su skuplja od konvencionalnih modela zbog visoke cene njihovih baterija. Najčešći kvarovi koje su prijavljivali vozači električnih modela bili su problemi sa softverom, a ne problemi sa motorom ili baterijom.

 

Podaci Britanskog društva proizvođača i trgovaca vozilima pokazuju da je u prošloj godini svako šesto novoregistrovano vozilo u Britaniji bilo plug-in vozilo (potpuno električno ili plug-in hibrid).

''Znamo da vozači žele da pređu na ekološki prihvatljivije automobile, ali je od vitalnog značaja da dobiju kvalitetan proizvod'', rekla je urednica britanske grupe za potrošače Which?, Lisa Barber. na je navela da postoji ''značajna prilika za proizvođače da poboljšaju proizvode i obezbede vozačima pouzdan i održivi automobil''. ''Posebno u slučaju električnih vozila, naše istraživanje pokazuje da premium cena ne znači nužno i pouzdano vozilo, pa bismo uvek savetovali vozače da se dobro informišu pre tako značajne kupovine kako bi videli kojim automobilima i markama mogu verovati''. Više od 48.000 ljudi učestvovalo je u istraživanju grupe za potrošače Whitch? i dalo podatke za gotovo 57.000 svojih vozila, uključujući 2.184 električna automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla kupcu isporučio Model X Plaid sa različitim markama i profilom guma

 

tesla gume.jpg

 

Isporuka vašeg novog vozila bi trebalo da bude zabavno iskustvo, pogotovo ako je reč o Tesli Model X Plaid koji košta 131.190 dolara (120.225 evra). Ipak, stvari nisu bile tako zabavne za Ethana Josepha, koji je strpljivo čekao svoj automobil od narudžbine u avgustu 2021. godine. Ethan je morao da odbije isporuku svog Modela X nakon što mu je isporučen zbog problema sa kontrolom kvaliteta i sigurnosti, uključujući set neusklađenih guma.

 

Ethan, ili EZBroni na Twitteru, podelio je svoje iskustvo na društvenim mrežama sa isporukom automobila sa različitim markama guma.

Naime, Model X Plaid je bio opremljen letnjim gumama Michelin Latitude Sport 3 dimenzija 255/45 R20 napred i potpuno drugačijim kompletom Continental CrossContact LX Sport touring guma za sva godišnja doba dimenzija 275/45 R20 pozadi. Osim različite marke, smese i gazećeg sloja, gume su dizajnirane za različita godišnja doba, što znači da imaju različit nivo prianjanja i karakteristike upravljanja. Ovo zvuči nesigurno za bilo koji automobil, a kamoli Teslu sa tri elektro motora za 1.034 KS kombinovane snage.

 

Prema MotorTrendu, Tesla je ponudila naknadnu ugradnju ispravnih zadnjih guma jer nisu bile na zalihama, ali očigledno Ethan nije bio zadovoljan tom opcijom. Ako zanemarimo pogrešan set guma, pregled automobila je otkrio mnoge dodatne probleme uključujući neusklađene panele karoserije, unutrašnje i spoljašnje oznake. Osim toga, kabina nije bila u stanju kakvom biste očekivali od potpuno novog automobila, i trebalo ju je očistiti. Nekoliko dana nakon što je odbio isporuku, vlasnik je dobio novi predviđeni rok isporuke za jul 2022. što je 11 meseci nakon narudžbine automobila. Srećom, Ethan je telefonski uspeo da reši stvari s Teslom. Naime, kompanja Tesla je ''dala APB za bilo koji Model X Plaid u regiji koji bi mogao da postane dostupan zbog otkazane rezervacije''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...