Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Da li znate ko pravi najkvalitetnije automobile?

Recommended Posts

Apsolutno se slazem, da ekonomista i ekolog ne pritiskaju inzenjera uz danasnje materijale, znanja i procese izrade bi lagano mogli napraviti automobile da idu milion km bez kvara uz redovno odrzavanje, ali nece niko da plati inzenjera da to napravi, ne samo sto nije isplativo, vec ekolozi ne bi dozvolili i da je isplativo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovde je (pravni) problem što su kod Toyote u Srbiji "troškovnici redovnog održavanja" za 120 kkm ( koji su javno dostupni na sajtu i koji se predočavaju kupcima kao jedna od navodnih osobina proizvoda koji se nudi ), po pitanju dinamike pojedinih servisnih radnji redovnog održavanja, nesaglasni sa onim što ovlašćena servisna mreža faktički radi.

To je kršenje više zakona, jer je to dovodjenje u zabludu potrošača. Ti im predočavaš da će te redovno održavanje (uz poštovanjem preporučenog plana održavanja) za 120 kkm koštati, primera radi, 2.000 evra (i ti pomisliš: "Pa, dobro, nije to uopšte skupo, jer je to manje nego kod onog X konkurenta), a onda kada kupiš ta Toyota kola, neke servisne radnje (iz onog plana) se u ovlašćenim servisina izvode dva puta većom frekvencijom, pa onih 2.000 evra ne bude 2.000 evra, već bude znato više.

Šta je to ako nije prevara?

 

Ako uvoznik kao uslov garancije traži redovno održavanja, a napiše u planu održavanja da se neki filter menja svake 4 godine, a neki drugi svake 2 godine (pa uz takvu dinamiku zamene da sve košta 2.000 e za 120 kkm ), onda neka poštuje šta je napisao.

Ako misli da treba te filtere menjati svake godine, nije nikakav problem, ali, onda neka napiše u planu održavanja koliko koštaju redovni servisi za 120 kkm uz takav plan.

Ne možeš / ne smeš na takav način dovoditi u zabludu kupce. To je jako, jako kažnjivo - u zemljama u kojima se zakon poštuje.

Evo, samo kao primer, dva troškovnika sa sajta Toyote:

https://toyotaadria.com/rs/pdf/cenovnik_odrzavanje/2021/Yaris.pdf

https://toyotaadria.com/rs/pdf/cenovnik_odrzavanje/2021/RAV4.pdf

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Velika britanska statistika: Koji automobili će najlakše i najteže proći tehnički pregled?

 

hyundai i.jpg

 

Britanski magazin WhatCar je sastavio listu najpopularnijih automobila starih od 3 do 8 godina sa najboljom prolaznošću na tehničkom pregledu. WhatCar je dobio pristup do 745.000 anonimnih izveštaja sa tehničkih pregleda. Svako vozilo sa liste ima minimalnu veličinu uzorka od 100 automobila, mada je prosečna veličina uzorka za sve modele u prvih 50 oko 1.157 vozila. Ova lista mnogo goviri o ukupnom kvalitetu vozila.

 

Hyundai Ioniq (2017.-) je u proseku najbolji u Velikoj Beitaniji, sa uspehom od 96.18%. Na drugom mestu je BMW i8 (2014-2020). 95.97% testiranih je u odličnom stanju. Na trećem mestu nalazimo Porsche Boxster (2012.-2016.) sa stopom uspeha od 94.1%. Sledi Lexus NX (2014.-) sa 93.82% uspešnosti. Prvih pet zaključuje Porsche 911 (2012.-2019.) sa uspehom od 93.72%. Mazda CX-3, Lexus RX, Mazda MX-5, kao i Porsche Macan i Cayman završavaju na mestima od šest do deset.

 

Automobil koji najmanje često prolazi je Peugeot 5008. Tek 70.81% modela prošlo je u prvom izlasku. Kombi Hyundai i800 se takođe pokazao lošim sa 71.36%. Opel Corsa je treća sa 73.48%. Ford Galaxy je na četvrtom mestu sa 73.38%, a Fiat Punto na petom mestu sa 73.52%. Prvih deset upotpunjuju Renault Megane, Opel Antara, Citroen DS3, SsangYong Korando i Kia Sorento.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/20/2021 at 9:31 PM, dach@ said:

@moron
jesu rekli možda cenu održavanja kad im se više neisplati  da održavaju  auto kod njih

Evo i par plastičnih primera na tu temu.

 

Prema podacima sa sajta Toyota Srbija, za 120 kkm, uz servisni interval od 15 kkm, cena "redovnog održavanja" za RAV4 AWD iznosi 2.044 evra, a podrazumeva, izmedju ostalog, da se filter klime menja svaki drugi put (svakih 30 kkm ili svake dve godine), a filter vazduha svaki četvrti put (svake četiri godine ili svakih 60 kkm ).

U praksi, ovlašćeni servis Toyote te filtere menja duplo češće od svog plana, pa sam ja za yarisa, prvi i treći servis ( na 15 i 45 kkm, koji po planu ne predvidja zamenu filtera klima uredjaja, ali se u praksi i tada on menja ), umesto po 106 evra, platio "malo više" ( po oko 155 evra). "Malo više" sam platio i drugi servis, kada je promenjen i filter vazduha, mada to plan tada ne predvidja.

Drugim rečima, "u praksi" vas ni redovno održavanje gore pomenutog RAV4 za 120 kkm neće koštati 2.044 evra, već "malo više". A tako "malo više" verovatno i za svaku drugu Toyotu.

 

Prema planu redovnog održavanja "Delte" za novi BMW 318i, redovno održavanje za 120 kkm ( uz servisni interval 20 kkm ) košta oko 1.334 evra. Kao i kod Toyote, filter vazduha se po planu menja svakih 60 kkm, ali, zato filter klime na svakom servisu.

Čak i kada biste sa tim BMW-om 120 kkm prešli za 8 godina ( kada biste prelazili po 15 kkm godišnje, a filter vazduha menjali svaki put ( on košta 4.455 dinara), pa i zato skuplje plaćali "ruke"), taj BMW opet košta manje za redovno održavanje od neke Toyote ( npr. za Corollu 1,2T cena planskog održvanja je 1.797 e).

 

Prema planu redovnog održavanja "Delte"  za Hondu CRV 1,5 T AWD redovno održavanje za 120 kkm ( uz servisni interval 20 kkm ) košta oko 1.134 evra ( ali, kod Honde i "Delte", na svaki treći redovan servis u "Delti" imate popust od 50%, što znači da je u proseku svaki zapravo jeftiniji oko 16,67%, pa i onih 1.134e ispadne sa popustom oko 940e ). Plan podrazumeva da se svi filteri menjaju na svakom servisu. Čak i kada biste sa tom Hondom 120 kkm prešli za 8 godina ( kada biste prelazili po 15 kkm godišnje ), pa i platili dva redovna servisa više, ispadne oko 1.254e, što je ipak manje od onih 2.044e za RAV4 sa običnim (nehibridnim) motorom.

 

Sigurno je da ima vozila čije redovno održavanje košta i znatno više nego za Toyotu, ali, cena redovnog održavanja Toyote nije uopšte naivna, a to je možda i objašnjenje zašto Toyota po isteku redovne garancije, opciono, sve dok kod njih radite redovne servise, nudi gore pomenutu "Relax garanciju" ( u trajanju do 15 kkm ili do 12 meseci, a najviše do 10 godina ili najvišer 150 kkm ).  

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

Čoveče ti si prava enciklopedija! Često pomislim kako znaš bolje cenovnike, opremu i cene održavanja od samih uvoznika! Mrtav sam ozbiljan! :respect:

 

Elem, ja ono malo što sam vozio Auris, susreo sam se sa činjenicom da sam dobio ponudu za mali servis u Toyota Touring Stanojević koja je bila za oko 10€ niža od one koju sam dobio u cenovniku održavanja do 120.000. Sad dal' sam ja uboo neku akciju, il' je to moj neodoljivi šarm, ne znam. :lol:

Ono što mene užasava je "armija" ljudi koji jedva skrpe pare za nov auto, a nikad se u procesu kupovine ne zainteresuju za cenu održavanja, a neki, pak, veruju prodavcima, kao što je meni u Suzukiju rekao da mali servis oko 100€ i da velikog nema! Kad sam dobio plan održavanja, umalo me šlog nije strefio!

Edited by bane1321

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je Toyota Touring Stanojević navodno dao popust od 5% na treći redovan servis, ali je to "sa popustom" koštao jedva 150 dinara manje nego prvi redovan u Mag-u (18.050 i 18.200), a oba su svakako bila debelo iznad onog iz planskog troškovnika sa sajta uvoznika (i obuhvatili su zamenu ulja motora sa filterom i filter polena, ne i filter vazduha).

Što se tiče suzukija koga pominješ, 2017. sam tražio ponudu za Vitaru S i naknadno dobio i troškovne planskog održavanja, a naknadno i cene kočionih elemenata, a jedan detalj mi je baš zapeo za oko ( pisalo je cena "seta zadnjih kocnih plocica je 19600 din.", uz napomenu da za onaj najnoviji 318i koga sam pomenuo u prethodnom postu zadnje disk pločice koštaju manje :) ( 17.980 )).

A 2018. sam tražio B segment i prošao sam kod suzukija najpre slično kao većina ( samo su mi kao papagaji ponavljali da "prvi servis košta oko 100 evra", kao da je to sve što čovek treba da zna u vezi sa troškovima održavanja vozila o kome možda razmišlja ).

Tek, ne mislim da su "planirani troškovi redovnog održavanja" odlučujuća okolnost za izbor budućeg novog vozila (niti to samo po sebi čini "dobrim" ili "lošim" neko vozilo), ali, svakako se treba malo i oko toga unapred raspitati, da čovek zna šta ga čega jednog dana. Bez razlike da li je u pitanju Toyota ili bilo šta drugo.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mislim da su odlučujući, samo mi je za oko zapalo da ljudi koji sami kažu da su jedva skrpili novac za novi auto i da bi im mesečno za nijansu veća rata bila i previše, ne pitaju, ne interesuju se, a neki i ne probaju auto! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je to neverovatno, pa jos kad otvore teme na forumu pa se raspisu stranice i stranice i onda kupe na osnovu teksta neki auto ili odu i probaju pa sva prica padne u vodu.

 

NE osudjujem, samo je meni neshavtljivo, naravno da ima puno prostora za diskusiju u svakom aspektu, ali bez probe ti je tesko i da shvatis sta drugi govore, koliko je nesto dobro/lose udobno/neudobno tromo/bucno itd.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, neshaoct said:

Velika britanska statistika: Koji automobili će najlakše i najteže proći tehnički pregled?

 

hyundai i.jpg

 

Britanski magazin WhatCar je sastavio listu najpopularnijih automobila starih od 3 do 8 godina sa najboljom prolaznošću na tehničkom pregledu. WhatCar je dobio pristup do 745.000 anonimnih izveštaja sa tehničkih pregleda. Svako vozilo sa liste ima minimalnu veličinu uzorka od 100 automobila, mada je prosečna veličina uzorka za sve modele u prvih 50 oko 1.157 vozila. Ova lista mnogo goviri o ukupnom kvalitetu vozila.

 

Hyundai Ioniq (2017.-) je u proseku najbolji u Velikoj Beitaniji, sa uspehom od 96.18%. Na drugom mestu je BMW i8 (2014-2020). 95.97% testiranih je u odličnom stanju. Na trećem mestu nalazimo Porsche Boxster (2012.-2016.) sa stopom uspeha od 94.1%. Sledi Lexus NX (2014.-) sa 93.82% uspešnosti. Prvih pet zaključuje Porsche 911 (2012.-2019.) sa uspehom od 93.72%. Mazda CX-3, Lexus RX, Mazda MX-5, kao i Porsche Macan i Cayman završavaju na mestima od šest do deset.

 

Automobil koji najmanje često prolazi je Peugeot 5008. Tek 70.81% modela prošlo je u prvom izlasku. Kombi Hyundai i800 se takođe pokazao lošim sa 71.36%. Opel Corsa je treća sa 73.48%. Ford Galaxy je na četvrtom mestu sa 73.38%, a Fiat Punto na petom mestu sa 73.52%. Prvih deset upotpunjuju Renault Megane, Opel Antara, Citroen DS3, SsangYong Korando i Kia Sorento.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Pošto već znaju (izračunali su) i koja je bila prosečna veličina uzorka po modelu, mogli su da kažu i koja je bila prosečna stariost po modelu, jer se prvoplasirani prodaje jedva četiri godine, a analizom su obuhvaćena vozila i modeli do 8 godina starosti, pa nije isto za konačan rezultat testa da li je za neki model prosek starosti uzorka bio npr. 2, 4 ili 5 godina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam da će sada "jedan" odmah da me "prozove" ( :) ) , ali, nije hejt ni nedoslednost, već samo ukazivanje na činjenice.

Po Toyota planu redovnog održavanja za aktuelnu corollu sedan sa VVTi motorom, prvi redovan servis ( na 15 kkm ili godinu dana ) košta 140 evra. Evo ga link do cenovnika 

https://toyotaadria.com/rs/pdf/cenovnik_odrzavanje/2021/CorollaSD.pdf

 

A evo koliko je nedavno platio vlasnik Corolle sedan iz 2020. godne ( 24.780 dinara ili oko 210 evra )

corolla - račun za redovan servis 15.06.21..jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

E zaintrigirao si me sa ovim računom, šta je toliko skupo. E ono što mi je odmah upalo u oči je cena ulja. Laganih 12219, 48 dinara. Ovo nije drumska pokjačka ovo je deranje mladih majmuna. Ovlašćeni servis, jeli ,bi trebalo da nabavlja ulje u buradima a ne kanticama. Informativno evo samo jedne cene bureta od 176l bez pdv-a

 

https://woxparts.com/en/car-parts/toyota/0888083590

 

Cena je u funtama kada se sve prebaci u evre doda pdv cena za 1 l je oko 10 evra. Razumem da se moea zaradiditi ali 3x skuplje?!!! Pa da uzimaju u maloprodaji iz ćoška ne sme biti više od 60 do 70 evra ukupno za to ulje. :rant:

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da je to deranje epskih razmera. Na žalost. Srpska posla. Inače, ako se pogleda detaljno račun, vidi se da za cenu od tih „tričavih“ 210 evra nije promenjen i filter vazduha za motor ( po cenovniku sa linka on bi trebalo da je još oko 47,5e ). Ali, nije  ... :) Jer, poredjenjem sa cenama iz zvaničnog cenovnika se vidi da su za svaku poziciju faktički fakturisane veće cene od onih iz cenovnika ( pa i za ulje, za „ruke“ ... ). Jedino onaj aditiv za čišćenje dizni su fakturisali koliko piše u cenovniku ( oko 18 evra )

Share this post


Link to post
Share on other sites

E, pa da je i ta "sitnica" zamenjena, za koju je vizuelnim pregledom tj metodom šacometrije verovatno zaključeno "Mooože to još" račun na kraju bi bio verovatno oko 300 evra. Mašala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos malo pa kao veliki+mali servis na dizelu, van mreze ovlascenih :D .

Slazem se, stvarno bezobrazluk za ulje, cca 3000 din za litar. Krstena ulja npr. Motul 8100 X-cess ili X-clean su oko 10 EUR, isto toliko Ravenol VMO i slicna... Pa Marly Gold Ultra ne prelaze 2000 din, koliko se secam. Aj' kvalitetan Knecht filter kabine sa aktivnim ugljem jeste oko 20 EUR (pod uslovom da ne stavljaju neke papirne), radni sat za par srafova preko 40 EUR itd...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo još jedan svež primer kako redovan servis za jarisa 1,5 VVTI, na 60.000 km, umesto 186 evra ( koliko piše u cenovniku održavanja na sajtovima dilera ), u praksi bude plaćen 217 evra.

 

Sitne su to razlike ( skuplje je svega 16,7% ), ali, principi i magareće uši su golemi ...

Yaris - redovan servis na 60.000 km.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veliko istraživanje kvaliteta automobila: Tesla u problemima i iznenađenje rezultatima Nemaca

 

tesla 3 craig.jpg

 

U studiji kvaliteta kompanije za istraživanje tržišta JD Power objavljeni su rezultati sa američkog tržišta.

Mnogo je iznenađenja, a odmah treba istaknuti da je proizvođač električnih automobila zabranio JD Poweru da anketira kupce te marke u 15 američkih saveznih država. U JD Poweru su ipak anketirali vozače koje su uspeli da dobiju u ostalih 35 država.

 

U svojoj studiji istraživači tržišta utvrđuju takozvanu vrednost PP100 - broj problema koji su se dogodili na 100 vozila.

U odnosu na prošlu godinu Tesla je poboljšao svoj rezultat, odmakao se sa drugog mesta od dna, ali samo za jedno mesto. Sa 231 problemom na 100 vozila nema razloga za sreću i zadovoljstvo.

Nemački proizvođači nisu prošli baš najbolje. Audi je ovoga puta bio posebno indisponiran: proizvođač automobila iz Ingolstadta je završio na pretposlednjem mestu sa 240 problema na 100 vozila. Volkswagen nije prošao mnogo bolje te je na četvrtom mestu odpozadi (213 PP100). Prosek svih vozila 162 PP100. Najbolji nemački proizvođač u IQS studiji je Porsche: Kompanija sa sedištem u Zuffenhausenu je došla na 17. mesto (163 PP100) tek u sredini. BMW (21. mesto, 166 PP100) i Mercedes (26. mesto, 193 PP100) su se pokazali još lošije.

Američki proizvođač Ram (128 PP100) je završio na vrhu lestvice JD Powera, a sledi ga američka marka Dodge (139 PP100). Treće mesto dele dve japanske marke, Toyotina marka Lexus (144 PP100) i Mitsubishi (takođe 144 PP100). Poslednje mesto u studiji kvaliteta je zauzela američka marka Chrysler.

 

Prema studiji, korisnici novih automobila imaju najveće probleme sa infotainmentom, četvrtina prijava se odnosi na ovo područje. Prvi put od 2011. godine, glavni problem ove godine nije prepoznavanje glasa, već povezivanje sa pametnim telefonom. Većina pritužbi se odnosila na Android Auto ili Apple CarPlay. Kako naglašava JD Power, masovni proizvođači su obično bili bolji od takozvanih premium marki. Prema istraživačima tržišta, to ima veze sa činjenicom da vrhunski proizvođači opremaju svoja vozila sve složenijom tehnologijom - što na kraju obično dovodi do većih problema.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zavirite u unutrašnjost motora Toyote Prius sa više od 500.000 kilometara na satu

 

219016-toyota prius.jpg

 

Poznato je da neki motori pokazuju znakove odustajanja nakon 150-ak hiljada pređenih kilometara. S druge strane, postoje i oni koji vide i više od milion kilometara zahvaljujući brižnim i odgovornim vlasnicima. Međutim, čini se da još uvek postoji sumnja u hibridne pogonske sklopove.

 

Zbog toga je YouTube kanal speedkar99 odlučio da rastavi Priusov motor sa više od pola miliona kilometara. Tačnije, reč je o motoru Toyote Prius iz 2004. godine - 1.5 1NZ-FXE sa Atkinsonovim ciklusom, koji možda nije poznat po svojoj snazi, ali izdržljivost mu se ne može zameriti. Međutim, kako izgleda unutrašnjost Priusovog motora iz 2004. godine koji je za 17 godina proputovao udaljenost dalju od Meseca? U stvari i nije tako loše - čini se da bi na brojčanik stalo još kilometara.

Speedkar99 je uzeo u obzir promenu boje motora tokom vremena. Uz to, u prstenovima za kontrolu ulja postoje začepljenja, što znači da u nekim trenucima nije dobijao potrebno podmazivanje, a evidentno je i nakupljanje mulja. Sve u svemu, reč je o uobičajenom izgledu motora sa velikom kilometražom. Savet je prilično jednostavan - brinite o svom automobilu i on će vam vratiti uslugu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka izabrala automobile godine, dva su iz Koreje

 

hyundai ioniq5 003.jpg

 

Iako ima verovatno najrazvijeniju autoindustriju na svetu, Nemačka je i ove godine za automobil godine izabrala uglavnom strane proizvode.

Nakon što se prošle godine laskavom titulom nemačkog automobila godine okitila Honda, ove godine titula ide u Koreju za čak dve kategorije. Model zaslužan za veliki uspeh je električni EV6, koji je pobedio ispred jakih domaćih snaga kao što su VW ID.4, Audi Q4 e-tron, Škoda Enyaq, ali i Mercedes C klase i Kia blizanac Hyundai Ioniq 5.

 

kia ev6 gcoty 2021 02.jpg

 

Žiri od 20 automobilskih novinara je ocenjivao nove modele u nekoliko kategorija. Tri su glavne kategorije, i to ''kompakt'' za vozila s cenom nižom od 25.000 evra, ''premium'' za vozila sa cenom do 50.000 evra i ''luksuz'' za vozila skuplja od 50.000 evra. Izbor je još jednom uključivao i dodatnu kategoriju ''nove energije'' za vozila koja pokreću baterije ili vodonik. Kia EV6 bila je 2. u ovoj kategoriji, dok je prvo mesto osvojio Hyundai Ioniq 5.

 

gcoty 2021.jpg

 

U segmentu kompakta najbolji je Peugeot 308, dok je za najbolji premium proglašena Kia EV6. Nemačke boje brane Audi E-Tron GT u klasi luksuznih vozila te Porsche 911 GT3 kao najbolji sportski novitet.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pustio da odgledam današnju emisiju SAT i samo se iznerviram. Jedan deo emisije je posvećen pouzdanosti polovnjaka i baš me interesovalo šta će biti tu. Očekivao sam nekog stručnjaka, majstora, vlasnika servisa kad ono direktor vozzi. I naravno odmah "Brate uzmi vozzi najbolji odnos cena  kvalitet" kao nam naš kolega sa ovog topika.

 

Ali zaključak, VW je najnepouzdaniji?! Ljudi uopšte nisu uzimali u obzir koliko automobila određene marke imaju i bili su u fazonu, kontaktiralo nas 20 i kusur vlasnika VW grupacije zbog akumulatora, menjača, motora, sijalice, gume... I eto najviše kvarova ima VW. 

 

Malo mi je zabrinjavajuće jer nisam očekivao ovako srozavanje SAT emisije zarad plaćene reklame. Stvarno ih gledam pa možda 25 godina, možda malo više i cenim ih što imaju testove vozila koja dobiju. Nisu kao pojedini da prevedu promo video određenog automobila ili da samo puštaju bombastične videe automobila koji su nama za sada nedostižni. 

 

Disclaimer: nije da ja nešto branim/kudim VW, smatram ih za prevozno sredstvo, jednostavno mi je upao u oko način određivanja koji je auto najnepouzdaniji. Pa malo bolje informisan gledalac će otići na dekrin sajt i videti izveštaje

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshtry pisao sam tamo na odgovarajućoj temi koliko je besmislena ta lista. 
btw, među kvarljivijima je i punto 2009. godište (astra ubedljivo prva)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...