Jump to content
FAS Goran
N.N.

Kia Stinger GT

Recommended Posts

Vrele Gume test: Kia Stinger 2.2 CRDi 4x2 GT-Line automatic

 

kia stinger vg.jpg

 

Konkurisati famoznom Mercedesu CLS, odnosno Audiju A5 i VW Arteon, zahteva isvrsno poznavanje materije i neodoljiv stil. Upravo to poseduje Stinger, novi kupe Kie sa petoro vrata. ''Vauooo quesqu’elle est joli'', (kako je lepa), fraza je koju je izgovorilo na desetine Francuza prolaznika, odnosno prijatelja i poznanika koji su se našli oči u oči sa ovom Kijom. Verujete mi na reč, kao retko kada zaustavljali su me na ulici da me pitaju šta je to i ko to pravi, zaintrigirano kružeći okolo vozila. Dokaz da, iako ni jedna studija nije eksplicitno utvrdila kako je izgled od presudnog značaja za uspeh, prijatna spoljašnjost svakako pomaže u životu. Čak i ukoliko se pozovemo na onu staru poslovicu da ''odelo ne čini čoveka'', evidentno je da obraćamo više pažnje na osobu koja ima stila i ukusa. Slično je i sa automobilima, spoljašnji izgled neminovno privlači poglede, iako je bilo slučajeva da smo već nakon prve ozbiljnije vožnje bili razočarani svim ostalim.

 

ZUV6S.png

 

Bez brige, to nije slučaj sa Stingerom, vratimo se zato još malo dizajnu. Odakle da počnem?

Možda konstatacijom kako je lepota relativna stvar, ili kako je orginalost danas sve ređa roba? Kažem ovo jer sam imao priliku pročitati diskusije vezane za Stinger tipa: ''stilski neuravnotežen'', ''kičerajsko šarenilo'', ''zadnji deo ne prati prednji''..., no kada se jednom nađete uživo ispred njega, promenićete mišljenje. Koliko god da je fotogeničan, još je atraktivniji u prirodi, mada je činjenica da ima detalja koji nisu po svačijem ukusu. Jeste da sam i ja pristalica umerenog dizajna, onakao kako to radi nemačka premium trojka, ali ova Kia uzburkala mi je osećanja. Nije za to zaslužna samo prelepa plava boja, iako i ona nesumnijvo daje svoj doprinos, pre će to biti mišićave forme i orginalnost čitavog vozila. Slažem se isto tako da verovatno neće podjednako dobro stariti kao jedan Audi A5 ili A7 (u dizajnerskom smislu), ali sam zato siguran da će se u narednim godinama za Stingerom sihronizovano okretati glave, kao na teniskom meču.

 

stinger_501.jpg

 

Dakle, čuveni ''Tiger Nose'' sačuvan je na prednjoj masci, na koju se nadovezuje duga hauba sa lažnim ''škrgama''. Ima ih i na ''krilima'', što uz lepe i osetljive aluminijumske naplatke od 18 cola, samo pojačava sportski aspekt. Tek da se zna, Stinger je veoma dugačak (4.82 m), negde između spomenutog A5 i A7. Zanimljivosti radi, spomenimo i da se Kia nije mnogo bavila Audijem, po rečima odgovornih dataljno su proučili jednog drugog konkurenta. Pogađate, to je BMW Serie 4 Grand Coupe. Logično, Audi upotrebljava prednju vuču, dok su se inženjeri Kie opredelili za zadnji, odnosno integralni pogon. I da završimo sa izgledom opisivanjem zadnjeg dela, u kupe stilu. U prevodu, vidljivo je kraći od prednjeg, sa izrazito velikim nagibom zadnjeg stakla. Jedan pomalo kič detalj bode oči, a radi se o svetlosnoj grupi koja se u vidu lajsne proteže više desetina santimetara u bok vozila (najlepše od svega je što ovaj deo ne služi ničemu jer ne svetli). U zavisnosti od snage motora Stinger ima duplu izduvnu granu, odnosno dve duple izduvne grane, dovoljno da zagolica maštu vozača koje je ostavio iza sebe.

 

stinger_2.jpg

 

U unutrašnjost Stingera imao sam priliku smestiti se i pre test vožnje, no u manje prestižne verzije od ovde predstavljene GT-Line. Utisak je samo pojačan, pre svega zahvaljujući masivnoj upotrebi kvalitetne « Nappa » kože, krem boje. Već čujem komentare večitih kritičara kako su prekopirani pojedini stilski elementi od Mercedesa (tri centralna izduva za vazduh) i BMW-a (tablet), odnosno da kvalitet materijala nije na nivou nemačkog premijuma, sa kojima bi se eventualno i mogao složiti. Ipak verujte mi na reč, čitav kokpit je veoma dopadljiv na oko, dovoljno prestižan i krcat sofisticiranom opremom, tako da nema nikakve potrebe opterečivati se bilo kakvim poređenjima. Krenimo redom. Jedva par sati nakon što sam vratio Mitsubishi Pick-up L200, u čiju sam se unutrašnjost penjao kao kauboj na konja, spustih zadnjicu dobrih pola metra niže u ovaj elegantni kupe. Pozicija za upravljačem radikalno je dakle drugačija, a vidljivost, posebno unazad, smanjena na striktni minimum. No prostor za vozača i suvozača zadovoljava, rekao bih da je na nivou konkurencije, ukoliko ne i iznad. Odlična ventilirajuća i grejana sedišta mogu se spustiti dovoljno nisko, kako glave krupnijih osoba ne bi dodirivale plafon. Precizno se podešavaju električnim komandama, po ugledu na mali upravljač, sportski podrezan odozdo.
 

stinger_3.jpg

 

Da se razumemo, nema ovde mnogo eksperimentisanja, klasične instrumente prate klasični prekidači, tako da nije neophodno latiti se uputstva za upotrebu, debljine enciklopedije. Sve je na svom mestu, drugim rečima, praktično sve funkcije dostupne su direktno, bez da se ulazi u nekakvu memoriju i podmemoriju. Ni kvalitetu, ni završnoj obradi, ne pronađoh manu, šta više, impresionirala me je upotreba spomenute kože i drugih materijala. Čitav plafon, računajući i stubove, obložen je veoma elegantnom crnom čojom. Aluminijum je prisutan na komandnoj tabli i centralnoj konzoli, kao i na vratima, gde pokriva zvučnike odličnog Hi-Fi sistema Harman Kardon, snage 720 W. Nije zaboravljen ni praktični aspekt, jer iako kupe, Stinger ne bi smeo da izađe na oči ''amerima'' (uostalom njima je i prevashodno namenjen), a da na centralnoj konzoli nema udubljenja za limenke. Kako je ova prilično široka, našlo se mesta i za poveći boks (ispod naslon za lakat), kao i za udubljenje za beskontaktno punjenje smartfona. Jer ručica automatskog menjača, specifičnog oblika, ne zauzima mnogo prostora, po ugledu na električnu kočnicu. Sa prednjih prelazimo na zadnja sedišta, isto tako veoma udobna (sa grejačima), ali prostora za glave nedostaje osobama od oko i preko 1.9 m visine. Priča iz Detroita, gde se navodno glavni inženjer Stingera, Albert Biermann, sa dobrih 1.9 m komotno smestio, ne ''pije vodu''. Ovo se odnosi na snažno izdubljena dva spoljašnja mesta, ne i na središnje, gde je čak i moja malenkost na muci (1.72 m). Osim toga, tunel za transmisiju ima čitavih 20 cm visine i širine, te sam ga morao ''uzjašiti''.

 

 stinger_4.jpg stinger_5.jpg

 

Prostor za kolena je za pohvalu, pre svega zahvaljujući međuosovinskom rastojanju od rekordnih 2.9 metara. Sve u svemu Stiger i nije zamišljen kao komforna limuzina za pet putnika, te iz to ugla gledano i prljažnik zadovoljava. Ne toliko zapreminom (407 litara, što je za dobrih 70-80 litara manje od konkurenata), koliko pravilnim dimenzijama i pristupom, usled velikih petih vrata. Podrazumeva se da poseduju električnu asistenciju, dok smo u dnu prtljažnika pronašli samo kit za opravku guma i veliki akumulator. Negde pročitah da je opciono ponuđen i rezervni točak, ali zaista ne vidim gde bi mogao stati, osim ukoliko nije debljine palačinke?

 

stinger_504.jpg

 

Priča vam je sigurno poznata, veliki kupe, nizak i sa još nižim prednjim spojlerom i branicima osetljivim na bilo kakav kontakt, ogromne felne, slaba vidljivost... Stinger evidentno nije u svom elementu po ulicama velikih gradova, još manje u uskim podzemnim i nadzemnim parkinzima. Nažalost, ni on ni ja nismo imali tu sreću da prekrstarimo Francusku uzduž i popreko, osim nezaobilazne test vožnje po auto putu, čitavu sedmicu proveli smo družeći se po Parizu i okolini. Ah opet taj Pariz pa Pariz, na veliko nezadovoljstvo izvesnog čitaoca, no tako smo se barem uverili kako silne kamere nisu tu samo za šminku. Ova Kia ima dakle oči na sve strane, tim bolje, jer je vidljivost kroz zadnje stakla kao kroz prorez na tenku. Upravo zbog toga preporučljivo je ostaviti zadnju kameru stalno uključenu (širokougaona), kako bi se znalo šta se dešava iza vas. Prilikom parkiranja moguće je izabrati pogled iz više uglova, tim bolje, tako sam barem uspeo sačuvati aluminijumske felne. Bez imalo sumnje, za grad je neuporedivo bolje posedovati sićušni Picanto, a sa Stingerom zapucati na put, gde do izražaja dolaze njegovi raskošni kvaliteti. 

 

stinger_505.jpg stinger_6.jpg

 

Pored voženog 2.2 CRDi, u ponudi su i dva benzinska motora. U startu posedovao je samo V6 Bi-turbo 3.3 od 370 KS, da bi pre par meseci dobio i slabiji četvorocilindarski 2.0 od 255 KS.

 

stinger_506.jpg

 

Dizel nam je poznat od ranije, odnosno preuzet je iz velikog SUV Sorento. Agregat po meri Stingera, jer iako se Kia hvali kako je ujedno i proizvođač čelika, ponekad bi trebalo upotrebiti i znatno lakši aluminijum... Hoću da kažem kako i najlakša verzija ima prazna čitavih 1.778 kg (V6 4x4 čak 1.9 tona), tako da 200 KS i obrtni moment od 440 Nm (pri 1.750 o/min) nisu na odmet. Svi agregati su u paru sa kućnim automatskim menjačem sa osam prenosa, ali klasične koncepcije, bez duple spojnice. Sve dok je vožnja umereno sportska, teško mu je pronaći zamerku, no kada se ritam pojača, jasno je da nema brzinu referentnog ZF. Kome je baš do ''igranja'', uvek se može poslužiti dvema ručicama pored upravljača, no ukoliko su obrtaji neadekvatni, elektronika ima poslednju reč. Vratimo se agregatu, koji, ukoliko i nije poslednja reč tehnike, odlično obavlja posao. I ukoliko je u Sorentu znatno ''brbljiviji'', zahvaljujući odličnoj izolacija Stingera, nivo decibela u kabini je primerno nizak. Na auto putu više se čuje buka od kotrljanja, nego sam motor. Uostalom, u poslednjem, osmom prenosu, pri brzini od 130 km/h, ovaj se vrti na nepunih 2.000 obrtaja. Istaći da je ovo njegova omiljenja sredina verovatno nije neophodno, zaista sam zažalio što mi se za vreme test vožnje nije ukazana prilika za putovanje ''na kraj sveta''.

 

stinger_507.jpg

 

Silaskom na regionalne puteve dobro je znati da su se inženjeri Kie opredelili za zadnji pogon, što je samo po sebi signal za opreznost po klizavom asfalu. Prvih para dana imali smo tu sreću da je bio suv, kada se Stinger pokazao u najboljem svetlu. Moralo se zaista preterivati sa brzinom kako bi se destabilizovao zadnji deo (multi link), no sa dolaskom kiše na paučicu gasa se ne sme nagaziti kao manijak. Naime, elektronska kontrola stabilnosti uspeva da ukroti zadnji trap sve dok je vožnja razumno dinamična, nakon toga, kao i kod ostalih vozila sa zadnjim pogonom, neka vam je bog u pomoći... Upravo zbog toga uz doplatu je predviđen i integralni pogon, u Srbiji po ceni od 2.000 evra (1.500 evra u Francuskoj). A kad već ne možemo da nagazimo na papučicu gasa, možemo na kočnicu, bez obzira na stanje podloge. Njena efikasnost i zaustavni put su za svaku pohvalu, iako su kočione čeljusti marke Brambo predviđene samo uz završni nivo GT (pažnja GT i voženi GT-Line nije ista stvar). Još reč dve o voznoj dinamici, koja u dobroj meri zavisi od izbora moda. Na konzoli između sedišta nalazi se komanda kojom se određuju parametri, pa je tako moguće voziti u modu Confort, Eco, Smart, Sport i Sport+. Po paljenjenu motor je uvek u prvom navedenom, a posle je na vozaču da izabere željeni. Sport i Sport+ utiču na prenosne odnose (duže angazovani) i upravljanje (teže i preciznije), osim toga, njihovim izborom do izražaja dolazi umereno grlati zvuk, poreklom iz spomenutih Karman Kardon zvučnika. U svakodnevnoj vožnji možda je najinteresantniji mod Smart, koji prepoznaje vaš stil vožnje i automatski mu se adaptira. U svakom slučaju, odnos udobnos/vozna dinamika je odličan, Stinger savlađuje ležeće policajace kao jedna dobro vaspitana limuzina u D segmentu.

 

stinger_508.jpg

 

Sportski nastrojeni vozači verovatno će poželeli tvrđi trim, no ovaj je rezervisan za ''šestak'', koji je kod nas ponuđen isključivo sa integralnim 4x4 pogonom. Naš 2.2 dizel je tako reči familijarni kupe, udoban i ekonomičan. Prilikom preuzimanja vozila na putnom računaru ostao je podatak o prosečnoj potrošnji od 7.5 litara (nakon nekih 6.500 pređenih kilometara). Prijatno me je iznenadio na auto putu, gde pri brzini izmedu 130 i 150 km/h, troši skromnih 6.7 litara. U gradu je druga priča, potrošnja je praktično duplo veća, uprkos veoma efikasnom Stop&Start sistemu.

 

stinger_509.jpg

 

Sve u svemu Stingeru se malo toga može prebaciti, za razliku od našeg uvoznika. Neka mi oproste ali kako razumeti da su cene u Francuskoj, pa i ostalimo razvijenim zemljama, niže nego u Srbiji?

Po nekom nepisanom pravilu uglavnom su sva vozila jefinija na domaćem tržištu, no ovoga puta cena je kod uvoznika je u startu viša za 2.000 evra, odnosno počinje od 45.990 evra. Za ovde predstavljeni GT-Line treba vam 50.000 evra (pardon 49.990), koliko košta i benzinski 2.0T GDI. Šestocilindarski motor skuplji je za 10.000 evra, sva sreća pa se u Srbiji ne primenjuje tkz. malus od 10.500 evra (Francuska).

 

Verovatno ste shvatili poentu, Stinger je, bez obzira na agregat, hendikepiran u poređenju sa konkurencijom, zbog prevelike količine štetnih izduvnih gasova. Voženi dizel izbacuje tako u atmosferu 147 g/km CO2, a dok BMW 4 Grand Coupe/190 KS samo 114 g, po ugledu na Audi A5 Sportback/190 (112 grama). Presudno prilikom izbora (za dizel malus u FR iznosi bezmalo 2.000 evra), iako je Stinger i dalje ubedljivo jeftiniji od navedenih konkurenata. Posebno ukoliko se pogleda nivo opreme, za koju se kod premijuma mora "iskeširati" na hiljade evra. Bez ulaženja u detalje (sve je detaljno precizirano na sajtu Kie za Srbiju), zavrsni nivo GT-Line poseduje praktično sve što se poželeti može. Doplaćuje se valjda jedino za mataliziranu boju i električni krov na otvaranje. Izvrsno, ali sam na kraju test vožnje ipak osetio veliko olakšanje, kada sam ga vratio u press centar. Nije ovo automobil za mene ni sredinu u kojoj je vožen, previše velik, osetljiv i atraktivan, prava je muka u svakodnevnoj vožnji. Tako i bi, nekoliko ''ožiljaka'' koje sam zbog nepažnje drugih vozača zaradio na parkingu, pruzrokovali su završetak dvedesetogodišnje saradnje sa proizvođačem. Šta da se radi, život ide dalje i bez Kie…

 

stinger_510.jpg

 

Tekst i slike: Perica Rajković

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

testos.jpg Testosteeron video: Kia Stinger GT na stazi ''Navak''

 

Test vožnja najsnažnije verzije Kia Stinger GT sa motorom 3.3l V6 370KS AWD. Ujedno i prvi automobil iz Kia brenda koji ima pogon na zadnjoj osovini:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dmotion proba: Kia Stinger

 

kia stinger dm.jpg

 

Samo donekle je Kia iznenadila automobilski svet svojom limuzinom Stinger, a pogotovo idejom da se suprotstavi velikoj Nemačkoj trojci. Ući u segment luksuznih limuzina u kojem decenijama dominira Nemački trio je ili ludost ili hrabrost, ili kombinacija i jednog i drugog. Iznad svega, sasvim sigurno je samouverenost i ambicioznost. Kombinacija svega ovoga ''iznedrila'' je Stinger, model koji se zapravo od ideje do realizacije neuobičajeno dugo (od 2011.) ''krčkao'' i bio najavljivan kroz nekoliko koncepata. A svaka asocijacija na nemački trojac je namerna. Stinger se udenuo u segment Gran turismo kupe limuzina od malo ispod 4.9 metara (4.83m), a pogonom na zadnjoj osovini, sa opcionim AWD pogonom gurnuo prst u oko, zna se kome. A i veza sa Evropom i Nemačkom nije ni tanka ni slučajna.

 

DSC_9120.jpg

 

Kia Stinger nastala je u Evropi i idejom i dizajnom i mehanikom, pod rukovodstvom mnogo puta pominjanih Petera Šrajera (nekada šefa dizajna a sada predsednika korporacije Kia Motors), Gregorija Gijma, aktuelnog šefa Kia dizajna, i Alberta Birmana nekadašnjeg šefa BMW M odeljenja, zaduženog za pogon i voznu dinamiku. Sa te strane, Kia Stinger ima pedigre, a ono što tek treba da stekne je tradicija i poverenje kupaca u ovom segmentu, što je najteže, najdugotrajnije i najskuplje.

 

DSC_9095.jpg

 

Kia Stinger je svoju premijeru u Srbiji imala proletos na sajmu automobila u Beogradu, a sada se novinarima pružila prilika da na stazi centra NAVAK, na kratko, upoznaju Stinger i provere barem deo svih ambicioznih izjava koje Kia navodi u svojim saopštenjima o Stingeru.

 

DSC_9149.jpg

 

Prvi utisci o Stingeru su definitivno dobri. Dinamičan dizajn karoserije donosi imidž koji se traži i očekuje. Izbor pogona se svodi na tri, ali sasvim dovoljna agregata. Najslabiji je 2.2 turbo-dizel sa 200 KS, prati ga dvolitarski turbo benzinac sa 255 KS, a najsnažniji i svakako najambiciozniji je 3.3 litarski V6 twin-turbo sa 370KS. Svi motori su uzdužno postavljeni i svima je zajednički osmostepeni automatski menjač. Uz dizel motor standardni je zadnji, a opcioni pogon na svim točkovima, dok je uz 3.3 benzinac standardni AWD pogon.

 

kia_stinger_gt_my18_main_dash_12485_69525.jpg

 

Ponuda prostora u ovoj limuzini je vrlo dobra, a Stinger do kupaca stiže u dva osnovna paketa opreme, nižem GT Line i višem GT. Iako se definitivno ''nije štedelo'' po pitanju opreme, infotejmenta, odličnog audio sistema, a iznad svega vozačkim asistencijama i izborom modova vožnje, Stinger u startu zaostaje za pomenutom konkurencijom iz Nemačke pre svega izostankom digitalne instrument table, koja je postala standard u D i E segmentu. Sa druge strane, ovaj nedostatak je izdašno kompenzovan onim što pogon i oslanjanje nude. AWD sistem ima opcioni zatvarač zadnjeg diferencijala, a u tom slučaju i Dynamic Torque Vectoring Control, sistem koji je zadužen za optimalnu isporuku snage na podlogu. Vozaču je na raspolaganju pet modova rada menjača i upravljanja, a tokom kratke probne vožnje ova GT limuzina je pokazala i odličan balans, a AWD verzija efikasan i predvidiv prenos snage na podlogu. Za sve ostale detaljnije utiske, omogućena vožnja je bila suviše kratka, pa bi i zaključci bili suvše površni.

 

DSC_9081.jpg

 

A ono što svakog kupca verovatno ponajviše zanima, je koliko ovo GT zadovoljstvo košta. Sa aktuelnom promotivnom cenom, Stinger sa 2.0T-GDI motorom i pogonom na zadnjim točkovima košta od 45.990 do 49.490 evra, dok se za snažniji V6 benzinac treba izdvojiti 59.990 evra. Kod nas još uvek atraktivniji i svakako ekonomičniji dizel sa zadnjim pogonom košta od 45.990, a sa AWD pogonom od 47.990 evra.

 

preuzeto sa - dmotion.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra je. Po meni ovo malo sto sam je provozao dobro lezi na putu. Ubrzava jako...verujem da najjaci benzinac tek dere. Kvalitetno je odradjen enterijer,ili ke to mozda meni takav utisak jer je ful oprema. Menjac ima 8 brzina i brzo salta,sa tim da mi se jedino ne dopada kick down jer nisam doziveo takav udarac kao kod Bmw-a 320D..2012 godiste ( ne znam koji je tacno E model). Volan dovoljno osetljiv i tacan. 

Unutra svetli kao Las Vegas,ozvucenje odlicno! I bogami i tih je za dizelku,verovatno je i izolacija odlicno uradjena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima mu firma celu flotu Kia automobila. A on voli covek i kaze da ga super sluze.

I ja sam bio iznenadjen kada je sa crvenim dosao. 

Sacuvaj Boze kako ide...verovao ili ne zuti ima bolju opremu. I ne mozes da biras sta hoces nego sve ima svoje kako mora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed test: Kia Stinger 3.3 GT

 

kia stinger ts.jpg

 

Kia je predstavljanjem atraktivnog Stingera zašla u potpuno novu klasu i najviše kupaca očekuje u Americi i Aziji, dok će novi model na Starom kontinentu prvenstveno poslužiti za jačanje imidža. Koliko atraktivni novitet pruža u sportskoj vožnji, proverili smo za upravljačem najsnažnijeg modela sa 3.3 V6 biturbo motorom od 370 KS i opcionim pogonom na sve točkove. Sa sigurnošću se može reći da je Kia odavno prevazišla reputaciju jeftine korejske alternative evropskim i japanskim markama. Pokazatelj su sve ubedljiviji prodajni rezultati, ali i sve više cenovno pozicioniranje. Kako vreme prolazi, Korejci prave sve bolje i sve skuplje automobile. U situaciji kada su se već etablirali kao ozbiljna marka kako u Americi i Aziji, tako i u Evropi, sada su otišli korak dalje.

 

Kia-Stinger-foto-Petar-Markovic-JPG-36.jpg

 

Zapravo, napravili su jedan veoma krupan korak. Stinger je atraktivno dizajnirana porodična sportska limuzina, sa kupe izgledom i pogonom na zadnje točkove u standardnoj kongiguraciji. Pokušaj pariranja etabliranim Nemcima poput BMW Serije 4 Gran Coupe, Audija A5 Sportback, pa i Mercedsovoj C-klasi u izvesnom smislu, nije nimalo lak. Čak i ako ostavimo rezultat uloženih napora po strani, hrabar i ambiciozan potez marke Kia svakako zaslužuje aplauz. Jednostavno, ovakve automobile volimo! Oni izlaze iz klišea, sugerišu individualnost i zbog toga skreću pažnju na sebe.

 

Kia-Stinger-foto-Petar-Markovic-JPG-14.jpg

 

Samim tim, pojava ovog automobila je usko povezana sa komplimentom ''atraktivan''. Kombinacija elegantnog prednjeg dela, niske te aerodinamične siluete i sportskog zadnjeg kraja, čini Stinger izuzetnim. Sa dužinom od 4.830 milimetara, smešten je između A5 i A7 Sportbacka, širok je 1.870 mm i visok 1.400 mm. Karakteristična prednja maska u obliku tigrovog nosa ponosno stoji između LED prednjih svetala i ona takođe doprinosi atraktivnom izgledu.

 

Kia-Stinger-foto-Petar-Markovic-JPG-8.jpg

 

Sa četiri metalne izduvne cevi kod Stingera 3.3 sportski izgled je efektno zaokružen. Najsnažniji model može se pohvaliti i hromiranim rubovima motorne maske i donje maske za dovod zraka, hromiranim bočnim otvorima na braniku, hromiranim kućišima bočnih ogledala i zadnjim difuzorom u crnoj sjajnoj boji. Karakteristične detalje predstavlajju i ful LED svetla, aluminijumski 19-inčni naplaci i Brembo kočnice sa crvebm čeljustima.

 

Kia-Stinger-foto-Petar-Markovic-JPG-21.jpg

 

Gran turizmo dimenzije govore da je omogućena raskošna prostrana kabina u šta smo se i sami uverili. Unutrašnjost automobila treba da ide u korak sa ekserijerom, ali ovde po pitanju kvaliteta materijala i završne obrade KIA ne uspeva da sakrije raskorak. Neki elementi su zaista od hroma, ali oni drugi koji imitiraju metal odaju plastični sastav.

 

Kia-Stinger-foto-Petar-Markovic-JPG-46.jpg

 

Središnja konzola je lepo diajznirana i podeljena je na dva dela: komande ''infotejnmenta'' nalaze se ispod velikog displeja osetljivog na dodir, dok su prekidači klima uređaja postavljeni još niže. Ispred vozača je kožom obloženi upravljač sa funkcijim grejanja koji bi mogao i malo bolje da leži u rukama.

 

Kia-Stinger-foto-Petar-Markovic-JPG-57.jpg

 

Veliki brojači zaokruženi su metalnim okvirima i ukrašeni crvenim šavovima. Kolor TFT ekran između merača prikazuje podatke o performansama, recimo G-sila u krivini i vreme kruga, pored pomoćnih informacija kao što su putni računar, mnogobrojne vozačke postavke i navigacija.

 

Kia-Stinger-foto-Petar-Markovic-JPG-58.jpg

 

Sto se tiče udobnosti sedišta, veoma brzo smo zapazili da su nemački proizvođači ipak još uvek daleko ispred. Ono što nam je privuklo pažnju jesu, nasloni za glavu sa ušivenim logotipom koji u kombinaciji sa kožnim trimom daju odraz luksuza nalik rasnim sportskim automobilima. Ako već zaostaje za Nemcima u domenu prednjih sedišta, Stinger nudi više prostora pozadi, međutim prtljažnik raspolaže zapreminom od svega 408 litara. Ako je za utehu, kod GT verzije poklopac se podiže i spušta električnim putem.

 

Kia-Stinger-foto-Petar-Markovic-JPG-59.jpg

 

Stinger 3.3 GT ne samo da je najsnažniji već i najopremljeniji model u ponudi. A što se tiče pogonske game, pored testiranog 3.3 litarskog V6 biturbo agregata koji nudi izbor između zadnjeg i pogona na sve točkove, u ponudi su još dve verzije sa pogonom na zadnje točkove - 2.2 dizel od 200 KS i 2.0 turbo benzinac koji oslobađa 255 KS. Osmostepeni automatski menjač je standardan prenos kod svih modela.

 

Kia-Stinger-foto-Petar-Markovic-JPG-60.jpg

 

Kako se na stazi ponaša najbrža serijska Kia sa maksimalnom brzinom od 270 km/h. Prebacujemo na sport režim i tek posle nekoliko pokušaja konačno uspevamo da ''probudimo'' Launch Control. Stižemo do 100 km/h za respektabilnih 4.9 sekundi, iznenađujuće dobar rezultat s obzirom na (pre)veliku masu od 1.900 kg. Ako ovako dobro uspeva da sakrije višak kilograma i veličinu u vožnji, onda joj treba skinuti kapu za dinamična svojstva.

 

Kia-Stinger-foto-Petar-Markovic-JPG-33.jpg

 

Da bismo to proverili, najveći deo vremena za upravljačem proveli smo u Sport modu, koji daje intenzivan odziv na gas, amortizere postavlja u tvrđi ''set-ap'' i omogućava čvršći osećaj i veću preciznost na volanu koji ujedno postaje direktniji zahvaljujući varijabilnom sistemu upravljanja. Naravno, i menjač smo stavili u sportski odnosno manuelni režim.

 

Kia-Stinger-foto-Petar-Markovic-JPG-49.jpg

 

Što se tiče modova vožnje, dostupni su još i Sport Plus koji je isti kao i sport, ali isključuje elektronsku kontrolu stabilnosti i trakcije, Eco i Smart koji bi trebalo da prepoznaje stil vozača i da automatski prilagođava rad svih parametara, ali se u praksi pokazalo da ne iskazuje zavidan nivo anticipacije. Ni menjač ne radi preterano ažurno, čak i u manuelnom režimu povremeno zastane na trenutak, kao da se premišlja da li da posluša komandu. Takođe, bez saglasnosti vozača prelazi u viši stepen kada kazaljka obrtomera dosegne crvenu liniju na 6.500 o/min.

 

Kia-Stinger-foto-Petar-Markovic-JPG-48.jpg

 

Manjkavosti menjača donekle bacaju senku na vozački doživljaj, ali on itekako postoji. Stinger 3.3 GT je, uprkos gabaritima, veoma agilan i siguran pri skretanju, dobro koči i žustro ubrzava na izlascima iz krivina. Testirani primerak sa 4×4 pogonom poseduje i opcionom mehaničku blokadu diferencijala.

 

Kia-Stinger-foto-Petar-Markovic-JPG-43.jpg

 

Takozvani ''Dynamic Torque Vectoring Control'' prati vozačeve inpute i uslove vožnje te automatski distribuira snagu do odgovarajućih točkova kako bi održao željeni smer u zahtevnim voznim uslovima. Ipak, što se tiče same preciznosti upravljača, možemo reći da je dobra, ali i da smo očekivali malo više. Ni zvuk nije preterano uzbudljiv, jak intenzitet dolazi kao posledica ''veštačkog'' akustičkog pojačivača.

 

Kia-Stinger-foto-Petar-Markovic-JPG-26.jpg

 

No, kada se saberu svi utisci ovo nije veštačka sportska limuzina već ona prava. U nekim aspektima zaostaje za renomiranim konkurentima, ali u generalno ostavlja veoma dobar utisak.

Ipak, cena od 59.990 evra deluje kao kost u grlu za jedan automobil marke Kia, pa makar to bio i Stinger 3.3 GT, ali zato je bar spisak standardne opreme izuzetno izdašan, pored svega pomenutog treba istaći kožna elektropokretana sedišta sa grejanjem, ventilacijom i memorijom položaja za vozača, navigacioni uređaj, Harman Kardon audio sistem, širok spisak bezbednosnih asistencija, itd.

 

Kia-Stinger-foto-Petar-Markovic-JPG-66.jpg

 

Cena testiranog modela iznosi tačno 61.740 evra, što je, imajući u vidu opremljenost automobila, manje od ostalih rivala u segmentu. Na strani Kije je i garantni rok od punih sedam godina, međutim, ni to neće pomoći Stingeru da zadrži rezidualnu vrednost u meri u kojoj to čine Evropljani.

 

Kia-Stinger-foto-Petar-Markovic-JPG-44.jpg

 

U svakom slučaju, Korejcima treba odati priznanje na ovom odvažnom poduhvatu jer su pokazali da umeju i smeju da napadnu i teritotrije rezervisane isključivo za premium marke, gde se na prste jedne ruke mogu izbrojati modeli koji nude više od 350 KS, a za Stinger 3.3 GT se zaista može reći da je trenutno ''prva violina'' u orkestru ovog južnokojejskog proizvođača!

 

Tekst: Tijana Stefanović/TopSpeed

Fotografije: Petar Marković

 

preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...