Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
alekco

Fiat Doblo Cargo 1.9 JTD - teže paljenje na velikom minusu

Recommended Posts

Postovane kolege forumasi,

nov sam na forumu i procitao sam skoro sve teme sto se tice grejaca na JTD motorima.

 

Naime, ja imam problem od pre neki dan, kada je pocelo ovo hladno vreme. Grejace sam menjao prosle jeseni, kad je bio crkao samo jedan. Bili su Bosch a sad su neki, nemam pojma koji. Da li su Beru ili nesto slicno, slagacu vas. Na dijagnostici je pokazao gresku nesto tipa preignition module. Rele sam zamenio, i ako je stari ispravan.

 

Auto dosta tesko upali, govorim o prvom jutarnjem startu. Vergla se vise puta po 10ak sekundi. Da ne slazem ali upali iz 5-8 verglanja. Sacekam i grejace da odrade, cak i vise puta ponavljam kontakt. Grejace sam ispitivao i preko unimera (ohm) i preko ampermetra. Prilikom prvog kontakta na konektor, povuku 15-16 A i kako se zagrejavaju tako amperi padaju na 9-8-7 A. I uz pomoc probne lampe. Nekada, ali samo nekada se prilikom starta posle par sekundi pojavi greska lampicom za grejace. Blinka neko vreme i prestane. Kada ce se i da li ce se ponovo upaliti stvarno nema pravila. Kasnije u toku dana nije problem paljenje. Ne pali kao mina, kao sto je ranije palio, ali nije kao ujutru. Gorivo skoro uvek sipam na NIS pumpama.

Servis sam uspeo da zakazem tek za 17. Januar, pa ako neko ima neku ideju sta da radim do tada, bio bih veoma zahvalan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/8/2017 at 10:41 PM, alekco said:

...ali samo nekada se prilikom starta posle par sekundi pojavi greska lampicom za grejace. Blinka neko vreme i prestane.

 

Kao što znaš, blinkanje te lampice na način koji si opisao znači da je neki grejač neispravan. Zašto nekada blinka a nekada ne...verovatno jer je taj grejač na izdisaju, tj. nije baš da nikada ne odradi posao.

To bi bilo najjeftinije objašnjenje zašto teško pali na ovim velikim minusima proteklih dana, a nema tih problema na onim normalnim minusima. Prošle jeseni nisi morao menjati sve grejače, nego samo taj jedan koji je riknuo.

E sad...ako se ispostavi da nije do grejača, onda se ide redom, od kvaliteta nafte, rada pumpi, gorivne instalacije, filtera nafte...pa sve do najskupljeg mogućeg razloga za teže paljenje na ovim velikim minusima  - istrošenost motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Abarth,

hvala puno na odgovoru. Ne znam do sada nikad nisam vozio dizel, pa mi sve ovo malo nepoznato. Ali evo cim je otoplilo, pali bez problema. Jedino na dijagnostici sto je pokazao, pored greske u preheat, koja je obrisana. Neka temperatura goriva koja je 450 i nesto C. Neki senzor, od kud znam. Slucajno, ovaj drugar sto je radio dijagnostiku, imao je ceo taj deo, kod filtera za gorivo. Zamenili i opet pokazuje veliku temperaturu goriva. Kaze da je greska ili u instalaciji ili u ECU. Cekam 17.januar kada sam zakazao servis pa da vidim. Pisem ovde sta se desava, pa mozda nekome znaci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grejaci su ispravni, kao i rele grejaca. 

Problem je u kompresiji, tj iz nekog razloga nema kompresije na 2 cilindra.

Pisem sta se dalje desava

Share this post


Link to post
Share on other sites

niste objasnili tacno kako motor radi kad upali,da su grejaci otisli nebi upalio uopste na ovom minusu,niste ni rekli marku vozila i koji motor,ja imam fiat scudo 20 jtd ali samo tako pise ,inace nosi motor fabricki od pezo 2.0hdi,tako da bi bilo bolje da nam objasnite o kom motoru i marki vozila je rec,sto se tice cilindra motor ako dva nisu ko sto treba onda nebi motor vukao ko sto treba a palio bi,trosio bi ulje,i to nema veze sa vrucom naftom,i sada dali je nafta u rezervaru vrela ni to niste objasnili,jer neki motori imju grejac nafte ispred filtera da nebi mrzla,a takodje imaju hladnjak nafte ispred rezervara za povratnu naftu,niste ni rekli koliko je prosao taj auto,ja molim da forumasi objasne sto bolje svoj auto da bi ljudi mogli da pomognu....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, u naslovu sam napisao da se radi o Fiat DOblo Cargo 1.9 Jtd.

Presao je 237 000 km. 

Elem, u servisu su nasli u cemu je problem. Rastelovala se dva ventila na cilindru. Tj bili su pritegnuti pa nisu zatvarali kako treba. Eh sada, zbog cega se to desilo, ne znam. Vazno je da sada na minusu pali na pola kljuca i da mnogo mirnije radi.

Hvala svima na pomoci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...