Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Leteći automobili / Leteći motocikli

Recommended Posts

Switchblade - leteći automobil spreman za 2018.

 

Switchblade

 

Ideja o letećim automobilima sve je više, a kako se stvari razvijaju, izgleda da se bližimo i realizaciji - serijskoj proizvodnji. Geely se već uključio u ovi trku kupovinom Terafugije, Uber intenzivno istražuje mogućnost letećeg taksija, a već za narednu godinu najavljen je Samson Switchblade - leteći supersportista. Iako Switchblade zvuči kao marka brijača, ovo je trotočkaš dvosed, koji bi trebao objediniti davnašnju ideju i želju o automobilu i letilici u jednom. Dužine je, recimo, Mercedesa S Klase, što znači samo pet metara, ima dvoja vrata i dva sedišta. Kategorijom bi se trebao smestiti u lake avione, što je važno zbog potrebne pilotske dozvole. Pogon mu je vodom hlađeni 1.6 litarski V4 benzinski motor od 190 KS, a proizvođač tvrdi da je odnos snage motora i mase vozila veoma sličan onome što ima Chevrolet Corvette.

 

Samson-Switchblade-4.jpgSamson-Switchblade-3.jpg

 

Kada je na drumu, pogon na stražnjim točkovima je preko petostepenog menjača. Krila i horizontalni i vertikalni stabilizator se se potpuno uvlače u karoeriju kada se vozi drumom. Maksimalna brzina na zemlji je oko 170 km/h, do je maksimalna brzina u vazduhu mnogo veća, oko 300 km/h. Plafon leta je 4.200 metara, a maksimalna poletna težina je 875 kilograma, što ne na nivou sportskih aviona, odnosno General aviation kategorije. Dužina staze za poletanje je 335, a za sletanje 488 metara, što ga svakako ne svrstava u letilice sa kratkim poletanjem i sletanjem. Šta više, raspon krila od samo šest metara baš i nestvara višak uzgona pa se kao brzina poletanja navodi čak 130 km/h, po čemu se može zaključiti i da je bzina sloma uzgona dosta visoka. Za letenje će biti dovoljan PPL rejting pilotske dozvole, odnosno dozvola sportskog pilota. Budućem vlasniku stiže i dodatna zabava ako želi. Moćiće sam da delimično sklapa svoj automobil - avion, ili da te radove prepusti fabrici, što isporuku produžva za tri nedelje i povećava cenu za 20.000 evra. Kada već pominjemo cenu, imanje ovog prevoznog sredstva i neće biti tako strašno. Cena je 100.000 evra, a proizvođač tvrdi da već ima 240 porudžbina. Dobra vest je da se za Switchblade ne mora da se drži na aerodromu što u mnogome smanjuje operativne troškove. Međutim, jasno je i da neće smeti da poleće baš bilo odakle, nego samo sa registrovanih letilišta. Što se udobnosti tiče, standardna oprema je vrhunski audio sistem, kamera za vožnju unazad i antirol bar, a tu je u padobran koji u slučaju problema letilicu bezbedno spušta na zemlju. Enterijer je presvučen kožom, a tu je u klimatizacija. Prve isporuke najavljene su za april 2018. godine.

 

preuzeto sa - dmotion.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proizvodna verzija letećeg automobila PAL-V Liberty je spremna

 

PAL-V Liberty

 

Holandska kompanija PAL-V će u na predstojećem salonu u Ženevi premijerno predstaviti konačnu verziju modela Liberty za koji kaže da je prvi leteći auto na svetu. Liberty je vozilo s tri točka koje se može transformirati u žirokopter, a za to mu je potrebno najviše 10 minuta. Od trenutno poznatih tehnikalija tu je podatak o dva Rotax motora, dok će sve ostalo biti razašnjeno na premijeri.

 

PAL-V Liberty

 

Na zvaničnom sajtu još uvek stoje podaci od pre godinu dana, a koji kažu da na putu do 100 km/h ubrza za devet sekundi i da postiže 160 km/h. Osim aktivnog oslanjanja ima pogonski motor snage 75 kW/102KS, kao i još jedan duplo snažniji za let. Liberty s jednim punjenjem rezervoara može da leti oko 400 km pri punom opterećenju s dva putnika i do 20 kg prtljaga u kabini. Ukoliko letite sami domet je oko 500 km. U oba slučaja maksimalna brzina je deklarisana na 180 km/h. Podsetimo, Pal-V je svoj koncept letećeg automobila predstavio još 2008. godine, a sada je konačno dostigao proizvodnu fazu. Jedini problem većoj komercijalizaciji bi mogla da bude cena. Početna verzija košta 300.000 evra, dok Pioner Edition ima 200.000 evra višu cenu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako dokazati da leteći taksi ''radi''? Pošalji šefa na vožnju

 

ehang.jpg

 

Kineska kompanija Ehang tvrdi da je 40 ljudi već isprobalo njihov leteći taksi, a među njima je i šef kompanije. Sama ideja letećeg taksija koji će vas sam voziti s jednog na drugi deo grada mnogima i dalje zvuči kao daleka budućnost, ali Erbas je prošle nedelje prvi put testirao svoju Vahanu, a kineska kompanija Ehang pokazala da su odmakli još dalje i njihova letelica već vozi ljude. Ehang 184 smo prvi put videli na CES-u pre dve godine, ali kompanija je sada objavila video sa testiranja letelice. Kako bi dokazali koliko veruju u ono što rade, na testnom letu u Ehangu 184 bio je direktor kompanije Huazhi Hu. On nije bio jedini, a iz kompanije kažu da se u ovoj fazi testiranja dronom vozilo oko 40 ljudi.

''Ono što radimo nije ekstremni sport i sigurnost svakog putnika je na prvom mestu. Nakon što smo uspešno testirali Ehang 184, radujem se onom što nam stiže u budućnosti'', rekao je Hu. Među stvarima na kojima rade je poboljšanje putničkog doživljaja, ali i opcionalne ručne kontrole kako bi oni sa pilotskim iskustvom mogli sami da voze letelicu. ''Zamisao je da putnici uđu u kabinu sa četiri rotora, pritisnu željeno odredište i letelica bi potom sve sama odradila. Ne treba vam pilotsko znanje, već sve radi softver.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche će proizvoditi leteće automobile?

 

162910-airbus 1.jpg

 

Nakon električnih i autonomnih vozila, proizvođači imaju novi eldorado u fokusu - leteće automobile. Tržište letećih taksija u bližoj budućnosti bi moglo da vredi milijarde dolara. Geely je iz istog razloga nedavno kupio američkog proizvođača letećih automobila Terrafugiju, kompaniju koja je već razvila prototip Transition, dok su interes za ovu sferu pružanja usluga pokazali Daimler i Toyota investiranjem u start-upove koji razvijaju autonomne letelice.

Sada ''Rojters'' piše da je i Porsche spreman da se priključi trci. Direktor prodaje nemačkog proizvođača, Detlev von Platen, rekao je automobilskom magazinu Automobilwoche da u Porscheu razmišljaju o proizvodnji letećih automobila. ''To bi imalo smisla. Ako imam sreće, trebaće mi bar pola sata vožnje od Cufenhausena do aerodroma u Štutgartu. Let bi trajao samo tri i po minuta'', rekao je von Platen. Korisnici usluge pritom ne bi trebalo da imaju pilotsku dozvolu budući da bi letelice bile samoupravljive. Volkswagen je indirektno na prošlogodišnjem auto salonu u Ženevi pokazao leteći koncept Pop.Up razvijen u saradnji sAirbusa i Italdesigna (koji je u vlasništvu Volkswagenovog koncerna), pa ova najava iz Porschea, kojim takođe upravlja Volkswagen, možda i nije onoliko naučno-fantastična koliko se činilo na prvi pogled.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi, Airbus i Italdesign predstavili leteći automobil Pop.Up Next

 

audi airbus 1.jpg

 

Na ovogodišnjem auto-salonu u Ženevi, Audi je u saradnji sa gigantom avio-industrije Airbusom i kompanijom Italdesign predstavio zanimljiv koncept letećeg automobila. Nakon prvih, neuspelih pokušaja u periodu posle Drugog svetskog rata, ideja letećeg automobila ponovo je oživela poslednjih godina. Neke manje i startap kompanije već su predstavile svoje prototipove letilica koje se mogu kretati i na javnim putevima, da bi se u avanturu letećeg automobila uključila i velika imena iz auto i avio industrije - Audi i Airbus. Dva giganta iz oblasti transporta, uz pomoć firme Italdesign, razvili su Pop.Up Next koncept modularnog automobila-letilice, koji je predstavljen na aktuelnom ženevskom salonu automobila, a koji je nastao iz prethodnog projekta Pop.Up. Tvorci ovog vozila opisuju ga kao ''potpuno elektrifikovano i automatizovano prevozno sredstvo sa opcijama horizontalnog i vertikalnog kretanja''.

 

audi airbus 11.jpg

 

Vozilo se sastoji od ultralakog modula putničke kabine za prevoz dve osobe, koji se po potrebi postavlja ili na platformu sa točkovima (za potrebe vožnje po kopnu) ili se povezuje sa komponentom koja sadrži 4 horizontalno orijentisana elementa sa 8 propelera (u modu za letenje). U modu za letenje, Pop.Up Next izgleda poput velikog drona. Svaki od 8 proprelera pogonjen je elektromotorom snage 20 kW, koji se napaja električnom energijom iz baterija kapaciteta 70 kWh. Kao letilica, ova koncept raspolaže sa 160 kw (218 ks) i može da razvije maksimalnih 120 km/h. Radijus letenja iznosi do 50 km, nakon čega mora sa sleti i da dopuni baterije. Dopuna traje 15-ak minuta. Kada se putnička kabina poveže sa platformom za vožnju po putu, za pogon se koriste baterija od 15 kWh i dva elektromotora ukupne snage 60 kW (82 ks). Maksimalna autonomija u vožnji iznosi 130 km, sa punim baterijama.

Konstruktori letećeg koncepta Pop.Up Next tvrde da bi ovo vozilo svoju primenu moglo da nađe u velikim svetskim metropoloma. Ideja je da posetioci nakon sletanja avionom na aerodrom presednu u već pripremljenu Pop.Up Next letilicu. Nakon što ih ona preveze do centra grada, kabinski modul bi se spustio na platformu na točkovima, a zatim otkačio od letećeg modula, pa bi putnici nastavili vožnju kao u svakom drugom automobilu. Leteći modul (koji se sada ne koristi) odleteo bi do punjača kako bi se baterije dopunile električnom energijom za sledeći let. Predviđeno je da Pop.Up Next bude potpuno automatizovan i autonoman, bilo da se koristi za letenje ili vožnju po putu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leteći PAL-V Liberty

 

PAL-V Liberty

 

Nakon više od deset godina razvoja PAL-V je predstavio serijsku verziju svog letećeg automobila.

 

PAL-V Liberty

 

Zove se Liberty, a radi se o vozilu s tri točka koje se može transformirati u žirokopter, a za to mu treba najviše deset minuta. Kompanija još uvek nije ponudila detaljne informacije o vozilu, ali je potvrdila da ima dva Rotax motora, a napravljen je da bi zadovoljio regulativu u Evropi i Americi. Holandska kompanija očekuje da će Liberty na put i u nebo moći od sledeće godine. Cena je u startu oko 300.000 evra.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slovačka senzacija - leteći automobil AeroMobil 5.0 VTOL

 

177967-aeromobil 11.jpg

 

Iz Bratislave u Slovačkoj dolaze najnovije vesti oko letećeg automobila. Radi se o letećem automobilu nazvanom AeroMobil 5.0 VTOL koji je za sada samo studija koja za vožnju i let koristi isključivo struju.

 

177969-aeromobil 1111.jpg

 

Kako je to i uobičajeno u IT sektoru brojka 5.0 pokazuje novu verziju, jer stara je nosila oznaku 4.0 ali koja nije imala VTOL, koju ova najnovija ima. Sigurno se pitate, šta je to VTOL. Pa te četiri reči dolaze od početnih slova reči izraza ''Vertical Take-Off and Landing'', odnosno u prevodu 'Vertikalno uzletanje i sletanje''. Dakle, za let nije potrebna pista ni veliki prostor, jer leti kao helikopter, odnosno dron. Propeleri su na krajevima krila koji se kod vožnje po tlu preklapaju prema telu, odnosno karoseriji kako ne bi smetali u svakodnevnom saobraćaju. Treći propeler na zadnjem delu je zadužen za horizontalno kretanje. I sve se pokreće na struju, bilo u vazduhu ili na tlu.

 

177968-aeromobil 111.jpg

 

Budući da je AeroMobil 5.0 VTOL još uvek studija više tehničkih detalja nije dostupno, ali proračuni konstruktora govore o dometu sa jednim punjenjem baterije u mešovitoj vožnji po tlu i vazduhu od čak 700 km. Za sada se ne navode podaci o vrsti baterije i njenom kapacitetu, kao ni o snazi elektromotora. Više detalja i stvarnih modela možemo očekivati u budućnosti kao i to da će se ova studija s ekrana kompjutera pojaviti jednom i u realnosti.

 

177970-aeromobil 11111.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uber predstavio prototip svog novog letećeg taksija

 

179708-uber.jpg

 

Uber je vrlo odlučan da podigne svoje servise deljenja vozila u nebo, te je na godišnjoj Elevate konferenciji u Los Anđelesu pokazao svoj poslednji koncept ''letećeg automobila''. I kao što se može videti, više liči na dron nego na helikopter. Za uzgon, ova VTOL (vertikalno poletanje i sletanje) letelica koristi četiri motora sa koaksijalnim rotorima, dok peti motor sa jednim rotorom obezbeđuje pogon u napred. Uber navodi da su inicijalnim istraživanjem došli do zaključka da koaksijalni rotori obezbeđuju bolje performanse i tiši rad. Ovo vozilo će za pogon koristiti električnu energiju iz baterija, i biće moći će da dostigne visine od 300 do 600 metara.

Uberov plan je da lansira air-taxi servise 2023. godine, što je 3 godine kasnije od prvobitnog cilja. Uber je prema prvom planu nameravao da lansira ovakve servise u Dubaiju, Teksasu i Kaliforniji, gde zamišlja ''leteće taksije'' koji prevoze putnike do vazdušnih platformi u gradovima koji mogu podneti 200 poletanja i sletanja svakog sata. Ova vozila bi letela fiksiranim ''uberAir'' rutama u određenim oblastima. Za početak, Uber kaže da bi piloti leteli ovim vazduhoplovima, ali da bi se kasnije mogli okrenuti autonomnim tehnologijama. Problemi sa uredbama i propisima trenutno predstavljaju najveći problem VTOL letelicama, ali se Uber nada da će olakšati deo ovoga sa partnerstvom sa NASA-om da upravlja budućim flotama letećih taksija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uber će u projektu letećih taksija sarađivati i sa slovenačkim Pipistrelom

 

179708-uber.jpg

 

Uber je nedavno najavio da će u sledećih pet godina investirati 20 miliona evra u projekat Uber Elevate. Taj projekat ima za osnovnu ideju da se saobraćaj ubuduće ne odvija samo putevima već i vazduhom, a u njemu će učestvovati i slovenačka kompanija Pipistrel. Slovenačka kompanija će za Uber razvijati koncept električnih vazdušnih plovila s vertikalnim uzletanjem. Koncept koristi posebne pogonske sisteme za krstarenje i vertikalno podizanje uz vrlo aerodinamična krila i samo je deo predložene porodice letelica koje bi mogle nositi od dvoje do šest ljudi.

Uberovi leteći taksiji bi mogli uskoro da lete iznad velikih američkih gradova poput Los Anđelesa i Dalasa i da značano olakšaju prevoz u zakrčenom gradskom saobraćaju, smanjujući zagađenje i buku zahvaljujući svom električnom motoru. Iako mnogi smatraju njegove najave preterano optimističnim, glavni direktor Ubera Dara Khosrowshahi, koji je na toj poziciji manje od godinu dana nakon odlaska Travisa Kalanicka, uveren je da će sa testiranjem projekta početi 2020.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi i Airbus će testirati leteći taksi u Nemačkoj

 

audi airbus.jpg

 

Od početka 20. veka vizionari, investitori i proizvođači automobila su zaokupljeni idejom letećeg automobila, a sada kompanije Audi i Airbus planiraju da realizuju zajednički projekat Urban Air Mobility i da testiraju leteći taksi u Ingolstadtu u Nemačkoj. U projektu će učestvovati i nemački federalni ministar transporta Andreas Scheuer, ministarka za digitalne poslove Dorothee Bar, direktorka tehnološkog odeljenja Airbusa Grazia Vittadini kao i gradonačelnik Ingolstadta Christian Losel. ''Pop.Up Next'' koncept je predstavljen ranije ove godine na Sajmu automobila u Ženevi, a predstavljao je električni automobil s odvojivom motorizovanom bazom. Ovo vozilo je u suštini quadcopter. Motorizovanoj bazi je potrebna tehnologija za autonomnu vožnju petog nivoa. Povezani, električni i autonomni automobili će učiniti gradski prevoz udobnijim i ''čistijim'' po okolinu, a uštedeće i prostor. To će rezultirati kvalitetnijim životom ljudi u gradovima. Iako je projekat uzbudljiv, biće potrebne godine kako bi zaživeo u masovnoj upotrebi, jer razvoj tehnologije zahteva vreme i novac.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rolls-Royce razvija leteći taksi

 

evtol.jpg

 

Projekti letećih taksija kompanija Airbus i Uber dobijaju konkurenciju, jer se u ovu priču uključio i Rolls-Royce. Rolls-Royce je predstavio koncept EVTOL (Electric Vertical Take Off and Landing) koji može da ponese od četiri do pet putnika i da se spusti na dovoljno veliku površinu. Ovaj leteći taksi ne bi bio potpuno električni jer bi njegove gasne turbine proizvodile 500 kW snage potrebnih za pokretanje šest propelera. Ipak, leteći taksi bi bio veoma tih i mogao bi da pređe blizu 800 km. Njegova maksimalna brzina bi iznosila 400 km/h. Propeleri na krilima bi se sklopili kada bi leteći taksi dostigao visinu krstarenja sa ciljem da ne smeta avionima, ali ni ljudima na tlu. Hibridni pogon možda nije ''najčištiji'', ali, iz kompanije tvrde da bi turbine koristili samo za povratak u vazduh, dok bi takođe postojale baterije. Letelica bi mogla da se koristi za leteći taksi ili za privatni transport, ali i za prevoz tereta i u vojne svrhe. Trenutno Rolls-Royce može da pokaže samo 3D rendere, ali EVTOL koncept je baziran na već postojećoj tehnologiji i na tehnologiji koja je u srednjoj fazi razvoja. Postoje šanse da bi EVTOL mogao da poleti sredinom naredne decenije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BlackFly: Ovo je prvi leteći ''automobil'' koji ćemo moći da kupimo već sledeće godine

 

blackfly.jpg

 

Leteći automobili su sledeći izazov za proizvođače koji se trenutno takmiče u procesu izrade prvog potpuno samoupravljivog vozila. Kako stvari stoje, leteći automobil dobićemo pre samovozećih automobila petog nivoa, a sve proizvođače u tom podvigu će prestići start-up koji se automobilima ni ne bavi. Finansirani od strane suosnivača Googlea, Larry Pagea, ''Opener'' je poslednjih devet godina razvijao ''BlackFly'' - neobičan vazduhoplov sa karakteristikama vertikalnog uzletanja i sletanja. Ovo čudo ima čak i amfibijske karakteristike, a navodno njime mogu da upravljaju i potpuni početnici bez ikakvog pilotskog iskustva. To doduše zbog zakona neće biti moguće, jer će u SAD-u i Kanadi za upravljanje biti potreban položen pilotski ispit.

 

U Openeru ipak napominju da njihova letelica raspolaže autonomnim sistemom upravljanja, kao i sa više bezbednosnih nivoa koje garantuju da BlackFly može da sleti vertikalno čak i u slučaju kvara. Ovom letelicom se upravlja pomoću joysticka, pa BlackFly jednostavno lebdi kada pilot sa njega pomeri ruku, a u slučaj ekstremnih situacija navodno je deo opreme i balistički padobran. Openerov proizvod koristi osam asinhronih propelera pogonjenih električnom energijom. Baterija je navodno dovoljna za prevaljivanje 60-ak kilometara uz maksimalnu brzinu od 115 km/h. Za sada nije poznato kolika će biti cena BlackFlya kada krene u prodaju sledeće godine, ali navodno bi ovo neobično prevozno sredstvo trebalo da košta poput prosečnog SUV-a.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Japanci prave leteći automobil, na tržištu do 2020.

 

audi airbus 1.jpg

 

Japan je započeo radove na prvom letećem automobilu koji bi na tržištu trebalo da se pojavi 2020. godine. Japanski mediji objavili su kako su počeli radovi na proizvodnji letećeg automobila, a u izradi mape puta za ovaj projekat učestvovat će 20 kompanija među kojima su Uber, Japan Airlines, Airbus, Boeing, NEC, Toyota, ANA i Yamato. Iz Ministarstva za ekonomiju, trgovinu i industriju Japana navedeno je kako će naredne godine biti proizveden akumulator, motor i druga prateća oprema za leteći automobil. Navedeno je takođe kako je za ovaj projekat Japan izdvojio budžet od 40.4 milijarde dolara. Očekuje se da će japanski leteći automobil na tržištu pojaviti 2020. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je prvi leteći auto i Kinezi su ga već napravili

 

leteci auto.jpg

 

Informacija koja ovih dana stiže iz Kine da ta zemlja radi na letećim automobilima, pobudila je veliku pažnju srpske javnosti

 

Što zbog ideje da će čovečanstvo konačno ''poleteti'' u svojim automobilima a mnogo više zbog navoda predsednika Srbije Aleksandra Vučića da je u razgovorima sa kineskim zvaničnicima tražio način da Srbija u nekom vidu bude deo tog projekta. Iako za naše prostore zvuči zaista futuristički, kompanija u kineskom vlasništvu Terafuđa (Terrafugia) najavljuje da će njihov prvi leteći automobile početi da se prodaje 2019. godine. Završna verzija ovog vozila ima neka korisna unapređenja, a zahvaljujući preuzimanju od strane kompanije Džili, vlasnika evropske automobilske kompanije Volvo, u projektu letećeg automobila došlo je do znatnog napretka.

 

Nakon godina razvoja, Terafuđa je najavila da će prvi model njihovog letećeg automobila početi da se prodaje negde tokom 2019. godine. Koja će mu biti cena, međutim, još se ne zna. Spekuliše se da će automobil biti na hibridni pogon. Takođe, biće opremljen unapređenijim po pitanju bezbednosti litijum-jonskim baterijama, dok će unutrašnjost odisati sportskom elegancijom sa unapređenim sedištima i interaktivnim interfejsom. Biće opremljen i sigurnijim pojasevima i vazdušnim jastucima. Ipak, mnogi detalji su još pod velom tajne. Pogledajte video:

 

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terrafugia prima narudžbine za prvi leteći automobil Transition

 

terrafugia 11.jpg

 

San o letećim automobilima, čini se, napokon bi mogao da postane stvarnost. Nakon što je američkog proizvođača Terrafugia preuzeo kineski Geely, kompanija je gotovo deset godina od predstavljanja Transitiona krenula sa primanjem narudžbina za prvi leteći automobil. Transition je prilikom razvoja naišao na brojne probleme, pre svega legislativne prirode. Naime, da bi leteći automobil zadovoljio uslove za homologaciju, vozilo mora da ima propisane elemente aktivne i pasivne bezbdnosti, kao što su primera radi vazdušni jastuci i zone gužvanja. U međuvremenu su u Terrafugiji odradili na stotine sati letova, pa su čak uspeli da izdejstvuju brojna izuzeća od zakonskih normi, ali svejedno se iz godine u godinu činilo da Transition nikad neće ugledati svetlost serijske proizvodnje.

 

terrafugia 1.jpg

 

Čekanju je napokon došao kraj nakon ulaska kineskog kapitala. Američki proizvođač je objavio da prima narudžbine, pa da će prvi primerci biti isporučeni već iduće godine. Zvanična cena nije definisana, ali svojevremeno se baratalo iznosom od 279.000 dolara. Transition pokreće standardni benzinski motor, pa u vazduhu postiže brzinu od 160 km/h uz domet od 600-injak kilometara. Na kopnu se pretvara u automobil za manje od minuta, pa navodno može da postigne dovoljnu brzinu za vožnju autoputem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Policija u Dubaiju dobila leteće motocikle

 

hoversurf.jpg

 

U Dubaiju nikada nisu krili sklonosti ka neobičnim prevoznim sredstvima za svoje momke u plavom, pa nas tako ni nova generacija vozila, koja će u službi biti od 2020. godine, ne bi preterano začudila da nije jedne bitne razlike - reč je o letećim motociklima. Ruska kompanija iz Kalifornije, ''Hoversurf'', još prošle godine je obećala da će policiji Dubaija isporučiti prve primerke električnih motocikala sa sposobnošću vertikalnog uzletanja i sletanja. Ove godine su ispunili to obećanje predstavljanjem prvog serijskog modela S3 na tehnološkom sajmu GITEX, a kako CNN saznaje - momci u plavom su već krenuli s upoznavanjem i treninzima na novoj tehnologiji. Vreme adaptacije će im svakako biti potrebno jer ova čuda, uprkos softveru koji garantuje da se ne mogu prevrnuti, deluju prilično okretno. Navodno su savršeni kandidati za upravljanje vozači koji su navikli da voze motocikle i koji su takođe usavršili veštinu upravljanja dronovima, budući da je S3 u stvari jedan veliki dron sposoban da postigne brzinu od 100 km/h. Maksimalna brzina nije jedini limitirajući faktor ove mašine. Naime, domet je ograničen na najviše 25 minuta leta, pa S3 baš i nije najbolji presretač. ''Hoversurf'' tvrdi da imaju sve potrebne dozvole za komercijalizaciju S3 i u drugim delovima sveta, a cena jednog ovakvog letećeg motocikla iznosi 150.000 američkih dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leteći auto u prodaji, a cena je iznenađujuća

 

cesna gmc.jpg

 

Leteći automobili su postali stvarnost, a jedina prepreka komercijalizaciji je cena. Ipak, postoji jedan problem. Osim što mu izgled nije jača strana, ovaj hibrid Cessne 421BB i GMC-ovog kamioneta ne može da poleti. Ok, to je loša vest, a sada idu one dobre. Verovali ili ne, ''Planecar'' u potpunosti zadovoljava zakonsku regulativu i može na puteve. Ima 6.0 litarski motor ispod poklopca, zadnji pogon i klimatizovanu kabinu, a cena je trenutno okruglih 10.000 USD. Da, ovaj unikat koji izgleda kao sasvim solidna investicija za bavljenje najmom je trenutno ponuđen na eBayu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi Pop.Up Next i vozi i leti, ali sam

 

audi pop 1.jpg

 

Ime ''Pop.Up Next'' više asocira na baner nekog internet portala, ali iza njega se nalazi nešto mnogo ambicioznije. Audi nije odustao od koncepta letećeg taksija, a projekat je sada dobio opipljivu potvrdu o izvodljivosti. U saradnji sa Italdesignom i Airbusom, Audijev projekat dobija i formu i potvrdu izvodljivosti. Upravo je obavljena prvi uspešan test modularnog vozila koje čine automobil i kvadkopter. Model u razmeri 1:4 letećeg taksija budućnosti obavio je prve vožnje i letove, i dokazao da je ideja održiva. Leteći taksi baziran je na modularnom vozilu  - ''automobilu'' sa dva sedišta, koje bi putnike u sebe primilo po pozivu, odvezlo se do platforme i spojilo se sa kvadkopterom. Deo željenog puta putnici bi preleteli, a po sletanju do krajnje destinacije nastavili ponovo na četri točka, sa elektro pogonom. Jasno, glavna ideja ovakvog koncepta prevoza je izbegavanje gužve i skraćivanje vremena potrebnog za put.

 

audi pop 11.jpg

 

''Pop.Up Next'' je u Amsterdamu na nedelji Dronova uspešno obavio sve elemente, vožnju, integraciju sa letelicom, pa ponovo vožnju. Komplikovaniji deo ove cele ideje je potpuna autonomnost. Manji problem je leteća faza, obzirom da autopiloti poletanje, let i sletanje odavno obavljaju autonomno. Trenutno mnogo veći izazov je potpuna autonomnost automobila, a i integracija dva vozila koji treba da funkcionišu po tri ose.

 

audi pop 111.jpg

 

Audi tvrdi da je Pop.Up Next leteći taksi dokazao da je moguć, pa ide čak i toliko daleko da predviđa ulazak u saobraćaj sličnih letećih taksija već u narednih 10 godina, što je svakako ambiciozna vremenska procena, mada je u Amsterdamu malo stišao takve najave. Ono što je prilično sigurno, sledeća faza je izrada 1:1 modela, koji će imati zadatak da dokaže realne performanse, praktično, prototipa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leteći taksi dogodine na probnom letu

 

187989-ehang.jpg

 

Zvezda sajma u Las Vegasu je futurističko vozilo ''Bel neksusa'', firme koja se nalazi na spisku potencijalnih partnera ''Ubera'' da za njih proizvodi leteća vozila

 

Posetioci januarskog sajma tehnike u Las Vegasu godinama su se pola u šali, pola u zbilji pitali zašto na štandovima, ako već prikazuju kako će izgledati budućnost, nema letećih automobila. Sve do 2016, kada je kineski startap ''Ehang'' predstavio svoj model bespilotne letelice koja može da preveze jednu osobu tridesetak kilometara brzinom od 100 kilometara na sat. Naredne godine je prikazana i ''Erbasova'' vizija taksija koji problem saobraćajnog meteža rešava tako što u kritičnom trenutku odbaci točkove na posebnoj stanici i za krov kači masivni dron da ga podigne u vazduh. Dok ''Erbasova'' ideja ne postane realnost, a to je po tadašnjim procenama za osam godina, ovih dana je u Las Vegasu zvezda sajma futurističko vozilo ''Bel neksusa'', firme koja se nalazi na spisku potencijalnih partnera Ubera da za njih proizvodi leteća vozila. Kompanija sa velikim iskustvom u proizvodnji helikoptera predstavila je prototip malog vozila za četiri osobe i pilota, sa šest propelera, najavljujući da probne vožnje planiraju za sledeću godinu. Vozilo na hibridni pogon poletaće vertikalno sa krova ili sa lansirne platforme.

 

Firma koja je decenijama jedan od vodećih proizvođača komercijalnih i vojnih letelica s vertikalnim poletanjem i sletanjem, nekada poznata kao ''Bel helikopter'', prošle godine je promenila ime u ''Bel neksus'' i profilisala se kao tehnološka kompanija. Bila je jedna od prvih koja se 2017. udružila sa Uberom kada je američka kompanija koja pruža taksi usluge širom sveta prvi put najavila ambiciozne planove o floti letećih taksija. Od tada vredno radi na dizajnu i u Las Vegasu je pokazala dokle se stiglo. Ogromne cevi skrivaju rotore da se putnici nevični letu helikopterom ne bi plašili da će ih brzi kraci propelera povrediti. U kabini ima mesta za pet osoba uključujući pilota, a ukupna težina praznog vozila je oko 270 kilograma.

 

''Ovo nije igračka. Ovog je letelica kojom biste bez razmišljanja prevezli porodicu'', rekao je za portal ''Verdž'' Skot Drenan, direktor za inovacije u ''Bel neksusu''. Odlučili su se da pogon ne bude samo električni kako bi mogla da pređe veće razdaljine i ponese više tereta. Cilj je da letelica ne bude percepirana samo kao leteći taksi, jer postoji široka mogućnost primene u logističkim službama pa čak i u vojsci. Trenutno najmanje 19 kompanija radi na letećim automobilima, od velikih poput ''Boinga'' i ''Erbasa'' do malih startapa kao što je ''Kiti hok'', vlasništvo osnivača ''Gugla'' Larija Pejdža. ''Uber'' je sklopio partnerstvo sa nekoliko proizvođača i tesno sarađuje sa regulatornim telima kako bi imao što bolje šanse da ponudi potpuno funkcionalnu taksi službu u vazduhu. U floti će biti isključivo električna vozila, što isključuje hibridni sistem kao što je ''Bel neksusov''. Bez obzira na to, ''Uber'' je pozdravio predstavljeni koncept kao važan prvi korak ka ''električnoj komercijalnoj letećoj taksi službi''.

Kompanija ''Terafuđa'' u septembru je najavila da će u toku ove godine staviti u komercijalnu upotrebu svoje leteće vozilo koje u stilu transformersa skuplja krila tako da licencirani pilot može da ga lakše parkira u garažu i odatle po potrebi odveze do najbliže piste za poletanje.

 

Američka uprava za avio-saobraćaj dala je ovoj kompaniji, koja je od 2017. u vlasništvu kineske holdingu grupe ''Đili'', specijalnu dozvolu za testiranje u julu prošle godine. Osam vozila parkirano je u hangaru u Nju Hempširu. Izgleda kao avion iz crtanog filma, ali može da pređe 650 kilometara brzinom od 160 kilometara na sat na maksimalnoj visini od oko 3.000 metara. Ako se ostvare ambicije japanske firme ''Kartivator'', koja uz podršku Toyote radi na letećem automobilu, jedna takva letelica biće upotrebljena prilikom paljena olimpijskog plamena na svečanom otvaranju Olimpijskih igara u Tokiju 2020. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boeing testirao leteći automobil

 

Boing.jpg

 

Prototip ''Boingovog'' autonomnog letećeg automobila kratko je lebdeo tokom svog prvog probnog leta, nagoveštavajući u kom pravcu će ići razvoj transporta. To je mali, ali značajan korak najvećeg proizvođača aviona da unapredi urbani transport i usluge isporuke paketa, ističu iz vodećeg svetskog proizvođača aviona. Američki ''Boing'' ušao je u trku sa svojim najvećim rivalom ''Erbasom'' i mnogobrojnim manjim kompanijama koje razvijaju vozila sposobna za vertikalno poletanje i sletanje. ''Boingova'' letelica bez pilota duga devet metara - kombinacija helikoptera, bespilotne letelice i aviona sa fiksnim krilom - podigla se nekoliko metara u visinu da bi se posle manje od minuta lebdenja prizemljila na Aerodrom Manasas u američkoj saveznoj državi Virdžiniji, saopšteno je iz kompanije. Sledeći korak bilo bi letenje unapred.

Predsednik i glavni izvršni operativac ''Boingove'' podružnice ''Aurora flajt sajansiz'' opisao je probni let rečima da ''tako izgleda revolucija''. ''Boing'' planira proizvodnju dva tipa letećih automobila koji su u stanju da ponesu dva i četiri putnika. Za ovu godinu predviđen je i probni let teretne verzije koja bi trebalo da bude sposobna da ponese pakete mase do 227 kilograma.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leteći PAL-V Liberty Pioneer Edition za 599.000 dolara

 

190123-pal v 1.jpg

 

Holandska kompanija PAL-V iskoristila je ovogodišnji ženevski sajam automobila da predstavi prvi serijski leteći automobil, Liberty Pioneer Edition. Ovaj model biće deo prve serije letećih automobila koji će biti isporučeni kupcima. ''Pioneer Edition je rezervisana za one koji žele da budu deo ''grupe 90'' koja će ući u istoriju. Oni će biti predstavnici revolucije mobilnosti. Uskoro nećemo imati vozila koja mogu ''samo'' da se voze, već će ona i moći da lete na bilo koju destinaciju'', naveo je izvršni direktor kompanije R. Dingemanse.

 

190124-pal v 11.jpg

 

Ovaj model će biti proizveden u ograničenom broju, tačnije u samo 90 primeraka na svetskom nivou. Odlikuje ga niz jedinstvenih detalja. Pre svega, ističu se boja karoserije u dva tona i ručno izrađeni paneli od ugljenikovih vlakana. Zatim, enterijer će se izrađivati po željama kupca. U njemu će se isticati delovi od lakog aluminijuma koji se koristi u avijaciji i koža visokog kvaliteta.

 

pal v 111.jpg

 

Ono što je najvažnije, Pioneer Edition će kupcima biti dostavljen pre bilo kog drugog Liberty letećeg automobila. Predstavnici kompanije PAL-V navode da će dostava standardnih modela početi tek nakon što svako Pioneer Edition vozilo bude dostavljeno svom novom vlasniku. Cena Liberty Pioneer Edition će iznositi 599.000 dolara u SAD-u, što je za 200.000 dolara skuplje od standardnog Liberty Sport Edition vozila. U poređenju sa uvodnim modelom, Pioneer Edition poseduje više standardne opreme, uključujući dualne kontrole, EFIS (Electronic Flight Instrument System), grejanje i delove od ugljenikovih vlakana. Dostava prvih Liberty Pioneer Edition letećih automobila započeće 2020. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Japanska kompanija A.L.I. Technologies spremna za leteće motocikle

 

leteci-motocikli.jpg

 

Japanska kompanija A.L.I. Technologies ima smeo plan, a to je masovna prodaja letećih motocikala i to do 2022. godine! Kompanija sa sedištem u Tokiju se trenutno bavi proizvodnjom dronova, ali želi da razvija ''hover'' motocikle, koji bi prevashodno bili namenjeni zemljama u razvoju u Africi, Aziji i na Bliskom Istoku, gde putna infrastruktura nije baš zadovoljavajuća. ''Cilj nam je da prvo napravo leteći motocikl, a onda da tu tehnologiju primenimo u izradi letećih automobila'', izjavio je Šuheji Komacu, izvršni direktor japanske kompanije. ''Naš motocikl će doneti najbolje od tehnologija koje sada koristimo u izradi dronova'', rekao je Komacu, koji je izrazio uverenje da će A.L.I. uspeti da popularizuje leteće motocikle. Doduše, ovi leteći motocikli neće baš leteti, već će više lebdeti, nekoliko centimetara iznad zemlje, koristeći propelere. Senzori će mašini govoriti da održi visinu na neravnim terenima. Kako najavljuju iz kompanije, prva ograničena serija bi trebalo da se pojavi krajem naredne godine, dok će naručivanje početi u maju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Liliumov leteći taksi na probnom letu

 

lilium.jpg

 

Među brojnim startapovima koji razvijaju leteće taksije nalazi se i firma Lilium koja razvija svoju letelicu koja može da vertikalno uzleti i sleti, lebdi i zatim leti kao avion. Konačni cilj je da se proizvede električni leteći taksi koji će biti u stanju da prevozi pet putnika na kratke udaljenosti bez zagađivanja okoline. Za razliku od mnogih sličnih projekata, njihov taksi je poleteo, iako za sada ne može ništa drugo osim da malo lebdi.

 

Pogonski sistem ove letelice se sastoji od 36 električnih jet motora integrisanih u krila i rep koji pri uzletanju stoje u vertikalnom položaju, a kada ''taksi'' stigne na određenu visinu okreću se za 90 stepeni, kako bi omogućili horizontalni let. Drugim rečima, letelica uzleće poput drona, a zatim koristi krila poput aviona, što omogućava let brzinom većom od 300 km/h korišćenjem samo 10 odsto ukupne snage koja iznosi 2000 konjskih snaga. Letelica će imati mogućnost autonomnog leta, ali Lilum želi da u njoj sedi "taksista" koji će prevoziti putnike i odgovarati za njihovu bezbednost. Letelica čeka odobrenje Evropske agencije za bezbednost vazdušnog saobraćaja (EASA) i zatim će ga zatražiti i od američke FAA. Firma namerava da svoje taksi usluge naplaćuje oko 70 dolara za letove vazdušne udaljenosti do 20 km, a svoju komercijalnu uslugu želi da pokrene do 2025. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Airbus pokazao enterijer prototipa letećeg taksija

 

Airbus_Alpha_Two 1.jpg

 

Airbus je jedna od mnogih firmi koje rade na autonomnim letećim taksijima. Iako firma već dugo radi na Vahana autonomnom prototipu, kokpit letelice je nedavno otkriven. Ono što je vrlo zanimljivo je da je ovo zapravo drugi prototip u punoj veličini. Airbus je prethodno napravio letelicu koju je nazvao ''Alpha One'', dok je drugi prototip nazvan''“Alpha Two''. ''Alpha One'' će nastaviti sa test letovima, a u međuvremenu će inženjeri i dizajneri raditi na enterijeru i ostalim rešenjima sa ''Alpha Two'' letelicom. Vredno je pomenuti da je ''Alpha One'' do sada uspešno obavio 50 test letova.

 

Airbus_Alpha_Two 111.jpg

 

Kokpit ''Alpha Two'' prototipa otkriva minimalistički pristup sa jednim sedištem i ekranom ispred putnika. Iz Airbusa navode da su naporno radili na tome da omoguće putnicima da vide horizont ispred njih tokom leta.

 

Airbus_Alpha_Two 11.jpg

 

Enterijer dodatno karakterišu neka vrsta bele kože, srebrne kopče za sigurnosni pojas, i drvene aplikacije u prirodnoj boji. Kombinacija boja i materijala stvara minimalističan i moderan osećaj u kabini ''Alpha Two'' prototipa. Ono što ostaje povod za debatu je kako će putnici ulaziti u kokpit. Iz Airbusa navode da zamišljaju ''vertiport''-ove (aerodrome za ovakve dronove) sa platformama za ulazak i izlazak iz letelica.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...