Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Leteći automobili / Leteći motocikli

Recommended Posts

urban%20corm.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, nakon 15 godina rada na razvoju letećeg automobila, izrealska kompanija ''Urban aeronautiks'' veruje da će se njena bespilotna letelica, teška jednu i po tonu, naći na tržištu do 2020. godine. Leteći automobil ''kormoran'' može da preveze 500 kilograma i dostigne brzinu od 185 kilometara na sat. ''Kormoran'' je imao svoj prvi samostalni, automatizovani let u novembru prošle godine. Procenjuje se da će koštati 14 miliona dolara. Iz kompanije ''Urban aeronautiks'' veruju da bi tamnozeleni dron, koji koristi unutrašnje rotore umesto helikopterskih propelera, mogao da služi za evakuaciju ljudi iz neprijateljskih okruženja i omogućava bezbedni pristup vojnim snagama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

 

Edited by neshaoct
update naslova

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro, ali to je zapravo vojno vozilo, a od toga da postoji nešto tako za normalnu upotrebu, pa još da nije basnoslovno skupo daleko smo ne 3 nego bar 13 godina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leteći automobili postaju realnost?

 

leteci.jpg

 

Uber je angažovao Nasine inženjere koji bi trebalo da rade na razvoju letećih automobila. Uber aktivno radi na razvoju letećih automobila koji bi mogli da budu prevozno sredstvo budućnosti. O ozbiljnosti njihovih namera svedoči i činjenica da su sada angažovali veterana - Nasinog inženjera koji bi trebalo da vodi ovaj projekat, piše britanski ''Telegraf''. Kompanija želi da smanji zagušenja na putevima operativnom flotom vazdušnih taksija, koji bi putnike prevozili od grada do grada. Mark Mur, koji je ranije bio jedan od inženjera Američke svemirske agencije, sada je direktor odeljenja za razvoj projekata iz oblasti vazduhoplovstva ove kompanije. Očekuje se da će on raditi pre svega na razvoju tehnologije za vertikalno poletanje i sletanje (VTOL, vertical take-off and landing), koja se vidi kao budućnost gradskog vazdušnog transporta. Hipotetički, vozila će moći da uzleću i sleću vertikalno, a fiksna krila služila bi za uštedu energije tokom leta. Uber, čija aplikacija povezuje vozače i putnike, uzdrmao je temelje taksi prevoza gde god se pojavio na tržištu. Ali, kompanija razmišlja o budućnosti. U Pitsburgu i Feniksu sprovode se testovi automobila kojima nije potreban vozač, nakon što su ti testovi u San Francisku proglašeni nezakonitim.

 

Novi razvojini projekat ukazuje na to da kompanija ozbiljno računa na mogućnost da jednog dana letelice zamene automobile na kakve smo navikli.''To bi moglo da promeni gradove, način na koji radimo i živimo'', rekao je prošle godine Džef Holden iz Ubera. ''Želimo korisnicima da ponudimo što je više moguće opcija za prevoz.'' Letelice koje se razvijaju mogle bi, u teoriji, da prevoze nekoliko putnika istovremeno, koji bi ulazili i izlazili na ''stanicama'' nalik na heliodrome. Računica kaže da vožnja od San Hozea do San Franciska (90 kilometara), koja traje sat i 40 minuta u uobičajenom Uberovom vozilu, i košta 111 dolara, hipotetički jednog dana može da se skrati na 15 minuta, kad letelice zažive. Procenjeno je da bi taj let u startu koštao 129 dolara, ali bi vremenom cifra mogla da padne na (prihvatljivih) 20. Dok je radio u Nasi, Mur je dizajnirao električnu letelicu za jednu osobu, tako da je on verovatno prava osoba za ovaj futuristički projekat. Od letećih automobila dele nas godine, projekti ove vrste zahtevaju tehnološka istraživanja velikog obima, promene zakonskih propisa i temeljnu obuku onih koji bi njima upravljali. Osim ako ne bude razvijen softver koji će im omogućavati da same i lete... Ali to je ipak u rangu naučne fantastike.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dron umesto taksija - budućnost je stigla

 

dron%20t%201.jpg

 

Ne, ovo nije priča iz sci-fi filma. Pored konvencionalnog taxija, u Dubaiju će uskoro biti moguće koristiti prevoz dronovima. Pilot projekat dron-taxija počeće u julu mesecu. U Dubaiju će ljudi imati mogućnost da se prevezu dronom. Odvažne planove predstavila je agencija RTA (Roads and Transportation Agency). Dronovi su već stigli u fazu testiranja, a prvi putnici će se u njima voziti u julu mesecu tekuće godine.

 

dron%20t%2011.jpg

 

RTA planira da kupi nekoliko dronova kineske proizvodnje tipa eHang184, koji mogu da prevezu jednu osobu mase do 100 kilograma na udaljenosti do 50 kilometara. Udaljenost u ovom slučaju je relativna, jer je ograničena maksimalnim vremenom trajanja leta, koje iznosi 30 minuta. Jedina komanda koju putnik može da izabere, preko displeja osetljivog na dodir, jeste destinacija na koju želi da se preveze. Ostalo će uraditi komandni centar, koji daljinskim putem kontroliše kretanje letelice. Jedan od ključnih elemenata razvoja letelice bio je bezbednost, pa je dron opremljen svim bezbednosnim elementima. Takođe, posebna pažnja je posvećena povećanju pouzdanosti letelice.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

AeroMobil u Monaku predstavlja poboljšani leteći automobil

 

164425-aeromobil.jpg

 

Slovačka kompanija AeroMobil je mali proizvođač koji mnogo ulaže u budućnost letećih automobila. Prošle godine je AeroMobil predstavio nekoliko unikatnih koncepata, ali još uvek nije počela komercijalnu fazu. Ipak, to bi moglo da se uskoro promeni, jer će kompanija predstaviti novi konceptni leteći automobil na Top Marques showu u Monaku, koji počinje 20. aprila. AeroMobil je pripremio stotine poboljšanja u odnosu na koncept 3.0, koji je predstavljen 2014. godine. Ta poboljšanja se odnose na dizajn i inžinjering. Tehničke informacije još uvek nisu objavljene, ali se zna da je prošli model mogao da prevozi dvoje ljudi, kao i da je bio opremljen s Rotax 912 četvorocilindričnim motorom sa vazdušnim hlađenjem koji je isporučivao 100KS. Taj motor je omogućavao automobilu da na putu postigne maksimalnih 160, a u vazduhu 200 km/h. Potrošnja goriva je iznosila 8 l/100 km na putu, odnosno 15 litara po satu u vazduhu. Domet na putu je iznosio 857, a u vazduhu 700 km. Kompanija procenjuje da bi prve isporuke trebalo da budu obavljene najranije sledeće godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leteći automobil je trebalo da se pojavi ove godine, ali plan se promenio

 

164425-aeromobil.jpg

 

Večni san mnogih, leteći automobil, nema baš velike šanse da izađe iz TV serija iz doba hladnog rata i stigne na puteve i aerodrome, bar ako je suditi po najavama. Naime, iako je češka firma Aeromobil trebalo da počne sa isporukama letećeg automobila ove godine, sada je produžila rok na 2020. godinu, kada bi prvi kupci trebalo da dobiju svoje primerke. Doduše, možda je razlog činjenica da je reč o hibridu letelice i vozila koji zvuči dobro samo na papiru. Za menjanje namene potrebna su tri minuta, maksimalna brzina u vazduhu iznosi 360 km/h, dok kao automobil postiže maksimalnih 150 km/h. Cena je visoka, nije prava sitnica, naročito ako se ima u vidu da još nije isporučeno nijednom kupcu - 1.13 miliona dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

-----------------------------------------

 

Poleteo prvi Lilium prototip: Zaboravite na automobile, ovo je prevoz budućnosti

 

lilium%201.jpg

 

U skladu sa najavama Lilium je završio prototip prve inovativne letelice, koja je uspešno odradila prvi let. Lilium Aviation je nemački start-up osnovan 2015. godine sa ciljem stvaranja inovativne letelice sa vertikalnim poletanjem i sletanjem, a koja će zahvaljujući električnom pogonu i naprednim sistemima upravljanja omogućiti svakome da ju koristi. Stvoren oko trendovskih ideja car sharinga i električnih pogona, ovaj projekat sinergijskim efektom otvara nove poglede na transport u budućnosti. Prototip spada u tzv. VTOL letelice (vertical take-off and landing), a implementacijom električnog pogona ističe se kao trenutno najzanimljiviji funkcionalni prototip u domenu transporta. Ako svemu tome dodamo i sistem autopilota i pojednostavljeni interfejs upravljanja prilagođen svakoj odrasloj osobi, postaje jasno da se u Nemačkoj stvara nešto veliko.

 

lilium%2011.jpg

 

Nakon što su obezbedili 10 miliona evra investicija od Atomica, ali i nakon što su Tesli preoteli Meggie Sailer, projekat razvoja se naglo ubrzao. Prototip je gotov i uspešno testiran na bavarskom nebu, a u Liliumu sada planiraju na iskustvu razvoja dvoseda i razvoj veće letelice s kapacitetom od pet osoba. Cilj je jasan, a to je ponuditi uslugu letećeg taxi prevoza u rekordnom roku. Lilium Eagle leti na struju, a to mu obezbeđuje čak 36 električnih mlaznih motora, po 3 na svakom od 12 pokretnih flapsova. Maksimalna putna brzina je 300 km/h, a autonomija je preko 300 km. Zbog bezbednosti svaki elektromotor radi samostalno sa svojim sistemom upravljanja, a nadzor baterija uvek obezbeđuje dovoljno energije za bezbedno sletanje. U Liliumu kažu da se njihova letelica u pogledu potrošnje energije može meriti s klasičnim električnim automobilom, ali uz bar pet puta kraće vreme puta do cilja. Primera radi, let od Menhetna do aerodroma JFK traje 5 minuta, a automobilom je potrebno gotovo sat vremena. U ove dve godine kompanija je drastično narasla, a već sada zapošljava 40 inženjera. Ako svemu dodamo i sve brojniju konkurenciju koja razvija slične VTOL letelice Lilium bi veoma brzo mogao da nas iznenadi proizvodnom verzijom svoje letelice.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uber želi leteće taksije do 2020.

 

uber%202020.jpg

 

Uber je na globalnoj prezentaciji u Dalasu predstavio svoje planove za leteći automobil budućnosti, za koje ima veoma ambiciozne planove, a namerava da ih pokrene u obliku pilot projekta u gradovima kao što su Dalas i Dubai do početka 2020. godine. Koncept je još uvek u razradi, što znači da nema nikakvih tehničkih detalja. Koncept je sedeći. Uberovi korisnici će moći da naruče neko od letećih vozila putem aplikacije. Leteći automobili imaće mogućnost vertikalnog sletanja i poletanja, pa će biti u potpunosti samovozeći. Po ulasku u letelicu, korisnik će biti prebačen na željenu destinaciju, platiće putem aplikacije automatski i usluga je završena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/1/2017 at 5:44 PM, neshaoct said:

Uber želi leteće taksije do 2020.

 

uber%202020.jpg

 
Uber je na globalnoj prezentaciji u Dalasu predstavio svoje planove za leteći automobil budućnosti, za koje ima veoma ambiciozne planove, a namerava da ih pokrene u obliku pilot projekta u gradovima kao što su Dalas i Dubai do početka 2020. godine. Koncept je još uvek u razradi, što znači da nema nikakvih tehničkih detalja. Koncept je sedeći. Uberovi korisnici će moći da naruče neko od letećih vozila putem aplikacije. Leteći automobili imaće mogućnost vertikalnog sletanja i poletanja, pa će biti u potpunosti samovozeći. Po ulasku u letelicu, korisnik će biti prebačen na željenu destinaciju, platiće putem aplikacije automatski i usluga je završena.
 
preuzeto sa - Auto Blog

 


Tacno za tebe ovi leteći, nemas problema sa parkiranjem, ono... nije ti jaca strana

Sent from bojler using Tapatalk!
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ni sa običnim zemaljskim taksijem nemaš problema s parkiranjem, a manje košta. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poleteo prvi ''leteći auto''

 

kitty.jpg

 

Dugo očekivana letelica Larrya Pagea, jednog od osnivača Googlea, konačno je poletela. Ime joj je ''Kitty Hawk Flyer'', a već ovog leta osvojiće mnoge. Mada je daleko od ideje prvog letećeg automobila, kako je prvobitno najavljivan, ovo je prvi konkretan proizvod na tom tragu. Za sada je to ''samo'' dron, dovoljno moćan da ponese jednu osobu, ali i da uzleti i sleti nezavisno od podloge. Ima 100 kg, a pokreće ga osam elektromotora sa Litijum-jonskim baterijama. Najkraće rečeno, Kitty Hawk Flyer ima efekat kakav je imao Kawasakijev jet ski pre četiri i više decenija, to je igračka koja daje novu dimenziju pojma slobode kretanja. Možda najveća vrednost je činjenica da se radi o letelici za koju nije potrebna pilotska dozvola. Jedini uslov je da se koristi van naseljenih mesta.

 

 

Cena je za sada nepoznata, ali već sada možete sufinansirati projekat sa 100 USD što će vam obezbediti 2.000 USD popusta pri kupovini. Ne zvuči obećavajuće, ali sasvim je sigurno da se radi o prvom u nizu proizvoda koji će u narednim godinama učestvovati u transformaciji pojma ličnog transporta. Prepreke su brojne, od onih zakonskih do bezbednosnih, ali sve govori da su promene neizbežne.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olimpijsku vatru pale iz Toyotinog letećeg automobila

 

toyota%202020%201.jpg

 

Kompanija Tojota usredsredila se na futuristički projekat vožnje po nebu, budući da japanski proizvođač vozila namerava da za Olimpijske igre u Tokiju 2020. godine lansira svoj leteći automobil. Tojota izdvaja oko 42.5 miliona jena (375 hiljada dolara) za projekat ''Kartivator'' za razvoj naučno-fantastičnog automobila sa tri točka, koji se zasniva na tehnologiji drona.

 

toyota%202020%2011.jpg

 

Vozilo kojim će upravljati čovek, nazvano ''Nebeska vožnja'', imaće četiri kompleta propelera, i sa dužinom od 2.9 metara i širinom od 1.3 metra biće najmanji leteći automobil na svetu, predviđa se projektom. Promotivni crtani video klip prikazuje mali automobil kako spušta krila na uvlačenje pre nego što se vine na let oko Tokija, a potom pali vatru na Olimpijskom stadionu. Očekuje se da će automobil imati maksimalnu brzinu od oko 100 kilometara na sat dok lebdi na visini od oko 10 metara iznad zemlje. Na zemlji će moći da razvija brzinu od oko 150 kilometara na sat. Grupa mladih inženjera iz industrije automobila i vazduhoplovne industrije radi na ovom projektu koji finansiraju brojni investitori, uključujući Tojotine podružnice. Tim se nada da će do kraja iduće godine lansirati prototip kojim će upravljati čovek, i da će on biti upotrebljen kod paljenja Olimpijskog plamena kada japanska prestonica bude domaćin ovih svetskih sportskih igara, prenosi Tanjug.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neuspešan let Toyotinog ''letećeg automobila''

 

toyota%202020%201.jpg

 

Nedavni ''letovi'' sugerišu da Toyotinom timu predstoje besane noći, kada je o razvoju letećeg automobila reč. Tek što je poleteo, morao je neželjeno da se ''prizemlji''. Tim je nekoliko puta pokušao da uzleti prototip ali vozilo nije uspelo da postigne visinu mnogo veću od nivoa očiju. Za svaki slučaj, inženjeri su pričvrstili lopte za košarku na donji deo vozila, koje su poslužile kao ''jastučići''. Testni ''letovi'' su na kraju doveli do lomljenja konstrukcije a oštećeni su i neki od propelera. Grupa od oko 30 zaposlednih, koja sebe zove Cartivator, razvija Sky Drive leteći automobil van radnog vremena još od 2012. godine. Toyota im je nedavno dala 42.5 miliona jena, što je nešto više od 333.000 evra, da bi pripomogla projektu. Cartivator je uspešno uzleteo 1:5 maketu, ali kompanija želi da verzija u punoj veličini bude spremna u julu ove godine. Dotično vozilo poseduje samo jedno sedište u kabini u vidu mehura, otvorenoj sa strane. Propeleri sa obe strane omogućavaju letenje, dok je kretanje po tlu u maniru trocikla. Cartivator ima ozbiljne ambicije u vezi sa ovim projektom jer je cilj tima da upali olimpijski plamen iz Sky Drivea na otvaranju Olimpijskih igara u Tokiju 2020. Kompanija takođe želi da započne sa prodajom 2023. Za sada, testni ''letovi'' nisu ohrabrujući, ali ima još vremena…

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leteća Lada stiže za dve decenije?

 

lada%20xray%20sport%20111.jpg

 

AvtoVAZ, najveći ruski proizvođač automobila, koji izrađuje vozila marke Lada, planira da uz pomoć državne korporacije Rostek napravi leteće putničko vozilo. Rusi će se tako pridružiti drugim svetski kompanijama koji rade na sličnim projektima ili su već napravili prototipove letećih automobila. Kako kaže šef AvtoVAZ-a, Nicolas Moore, projekat ruskog letećeg automobila mogao bi se realizovati u narednih par decenija.

''Imamo odličnu priliku da napravimo takvu vrstu vozila, s obzirom da je Rostek jedan od akcionara AvtoVAZ-a'', objašnjava Moore. ''Razmatramo da ovaj poduhvat ostvarimo u saradnji sa Rostekom, ali za realizaciju će nam biti potrebno najmanje 20 godina.'' Najava AvtoVAZ-a o razvoju ruskog letećeg automobila dolazi ubrzo nakon što je Toyota otkrila sopstvene planove za sličan projekat. Japanski proizvođač saopštio je da je uložio 353 miliona dolara kako bi napravio leteći automobil. Prototip Toyotinog letećeg automobila biće predstavljen javnosti krajem 2018, a produkcijsko vozilo bi trebalo da se pojavi na tržištu do početka Olimpijskih igara u Tokiju 2020. Inače, prvi čovek AvtoVAZ-a je u razgovoru sa novinarima izneo i svoje viđenje stanja na ruskom automobilskom tržištu, nakon krize izazvane sankcijama zapadnih zemalja. On smatra da se tržište trenutno oporavlja, ali i da je u ovom trenutku suviše rano govoriti o njegovom rastu. Ipak, prema njegovim rečima, u drugoj polovini godine očekuje se da će automobilsko tržište u Rusiji zabeležiti rast prodaje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Moller M400

 

moller%20400.jpg

 

Prvi pravi koncept letećeg automobila iz novijeg doba, model G90 M400 Skycar, proizveden 2001. godine, našao se na prodaju na eBayu. Model o kome je reč je posledica pozitivne inicijative dr. Paula Mollera, koji se problematikom letećih automobila bavi decenijama, da organizuje razvoj jednog modela za masovnu proizvodnju. Međutim, kompanija se veoma brzo našla u centru negativnog publiciteta, koji ju je na kraju i uništio. Prototip je napravljen, imao je osam motora koji su zajedno raspolagali sa 720KS, a upravo je taj primerak sada na prodaju. Očekivana cena iznosi 5 miliona dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daimler ulaže u leteći taksi

 

volocopter-2x.jpg

 

Brojni automobilski proizvođači su odavno proširili ponudu svojih proizvoda dalje od samih automobila. Tu su bicikli, šoljice, satovi, putne torbe i druge sitnice na kojima se zarađuju milioni evra. Daimler je, međutim, odlučio da uloži 25 miliona evra i u leteći taksi, odnosno firmu Velocopter. Trenutno se ne zna previše o letećem taksiju osim da će imati električni pogonski sklop, moći će da prevozi pet putnika i da će probne vožnje imati u poslednjem kvartalu 2017. Velocopter inače nije jedina kompanija, koja razvija leteće automobile. U taj posao je zagrizao i Airbus pa nemačke start-up kompanije Lilium Jet i eVolo, kao i američke Terrafugia i Joby Aviation.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

DeLoreanov sledeći automobil biće leteći

 

delorean-dr-7.jpg

 

Nećak legendarnog Johna DeLoreana, poznatog po automobilu iz serijala filmova ''Povratak u budućnost'', Paul DeLorean, saopštio je da intenzivno radi na letećem automobilu koji će nositi naziv DR-7. Navodno je reč o modelu koji će imati dva propelera, od kojih će jedan biti smešten sa prednje, a drugi sa zadnje strane letelice. Biće pokretan električnim pogonom, a trebalo bi da ima autonomiju od oko 200 km. Mladi DeLorean je trenutno osposobio model u razmeri pomoću kojeg testira aerodinamiku, a kada bi komercijalni primerak mogao na put ostaje nepoznato.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leteći automobil AeroMobil 4.0 "sleteo" u Frankfurt

 

170604-aero%2011.jpg

 

Slovačka kompanija AeroMobil je na Sajmu automobila u Frankfurtu predstavila prototip letećeg automobila. Automobil AeroMobil 4.0 predstavlja značajno unaprijeđenu verziju originalnog 1.0 prototipa, koji je predstavljen još 1990. godine. Najnoviji prototip je prvobitno otkriven u aprilu, a donosi stotine poboljšanja u odnosu na koncept 3.0, koji je debitovao 2014. godine.

 

170603-aero%201.jpg

 

Iako je u potpunosti nov, AeroMobil 4.0 ipak liči na prethodne prototipe. Dobio je novu monokoknu šasiju sličnu onoj koju poseduje McLarenov superautomobil. Bezbednost je na visokom nivou, a osim vazdušnih jastuka, tu je i padobran za hitne situacije. Automobil pokreće 2,0 litarski četvorocilindrični motor s turbo punjačem, koji snagu šalje na prednje točkove preko sistema električnog pogona. Napredni sistem sadrži elektronski diferencijal i adaptivni prenos, kao i potpuno autonomnu digitalnu upravljačku jedinicu, kraće FADEC. S obzirom na to da je verzija 3.0 razvijala 100KS, realno je očekivati da novi automobil bude barem jednako snažan. Kompanija će početi da prima narudžbine do kraja godine, a prve isporuke se očekuju do 2020. godine. AeroMobil 4.0 bi mogao da košta oko 1,5 miliona dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dubai uvodi leteći taksi: Dron kojim upravljate telefonom

 

170885-dron.jpg

 

Dubai je predstavio prvi test električnog letećeg taksija bez vozača. Reč je o dronu koji radi na principu Ubera. Ovim Ujedinjeni Arapski Emirati žele da postanu pioniri u futurističkom transportu.

U prvoj, probnoj vožnji, nije bilo putnika, a korišćen je prototip letećeg taksija. On izgleda kao mala helikopterska kabina sa dva sedišta, a može voziti 30 minuta brzinom od 100 kilometara na sat. Zbog namere da funkcioniše bez daljinskog upravljača i uz maksimalno trajanje leta od 30 minuta, u slučaju eventualnog problema uz ovaj leteći taksi dolaze rezervne baterije, rotori i nekoliko padobrana. ''Pokazujemo činjenice, a ne vizije'', rekao je Aleksandar Zosel, suvlasnik nemačke kompanije koja je razvila ovaj taksi. Dubai planira da uvede novo prevozno sredstvo u transportnu mrežu sa metroom, autobusom i tramvajem. Putnici će kretanje taksijem moći da prate putem telefonske aplikacije.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada će se pojaviti leteći automobili?

 

furia.jpg

 

Manje od godinu dana bilo je potrebno članovima dalekoistočnog konstruktorskog biroa ''4232'' da naprave projekat letećeg automobila Furia N1. On je na IT forumu ''Ruski MeetUp'' u Vladivostoku predstavljen u obliku minijaturne makete. Po mišljenju autora projekta, oni su uspeli da naprave prevozno sredstvo koje može da leti, a po spoljnom izgledu maksimalno podseća na automobil. Autori projekta ističu da ono što se na svetskom tržištu naziva leteći automobil često više liči na avion ili na dron. ''Naš automobil se neće podizati u vazduh kao helikopter. On će moći da prelazi prepreke u gradu, ali ne i između gradova. Moći će da leti nekih pet minuta. Ako bude postavljen zadatak da se to učini u stilu ''Crne munje'' (ruski film o superheroju u letećem automobilu), mi smo spremni da počnemo sa radom, ali zasad takav zadatak ne postoji'', rekao je jedan od članova dalekoistočnog konstruktorskog biroa ''4232'' Konstantin Kravcov.

 

Automobil može da prevozi samo dve osobe, prtljažnik nije predviđen. Na njegovom mestu će se nalaziti reaktivni motor, a vozilo je takvih dimenzija da može da se kreće po običnim putevima. Spoljna konstrukcija realnog modela biće napravljena od karbonske plastike. Po mišljenju Kravcova, to je najotporniji, najlakši i najpristupačniji materijal. Izrada i testiranje ovakvog prevoznog sredstva je veoma skupo i zato konstruktor očekuje da će na forumu projekat privući interesovanje investitora. ''Ovde je predstavljen projekat, a ne realan model, samo iz tog razloga što je proizvodnja pravog automobila veoma skup poduhvat. To je vozilo koje neće moći da poseduje svaka porodica sa prosečnim primanjima. Danas ni helikopter ne može svako da ima, a oni su smišljeni veoma davno i mogu se stvarno kupiti, iako su veoma skupi'', objašnjava jedan od članova dalekoistočnog konstruktorskog biroa ''4232''. ''Ne očekujem da ćemo imati budućnost u stilu ''Petog elementa''. U narednih 150 godina leteći automobili neće biti masovna pojava. Naš model je prosto jedan korak napred'', rekao je Kravcov.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uber ima planove za pokretanje letećeg taksija

 

uber%20elevate.jpg

 

Kako piše Tanjug, putnici bi mogli u budućnosti bi se oslobode teskobe i nervoze zbog saobraćajnih zagušenja, ako planovi Ubera za pokretanje letećeg taksija urode ploodom. Kompanija, koja putem aplikacije na pametnim telefonima povezuje vozače i korisnike, predstavila je projekat elegantne, futurističke letelice koju će, kako se nada, početi da koristi za demonstracione letove 2020. godine, a u program deljenja vožnje uvesti do 2028, javlja agencija AP. Letelica na baterijski pogon, koja izgleda kao miks malog aviona i helikoptera, sa fiksnim krilima i rotorima sa elisama, predstavljena je na međunarodnoj tehnološkoj konferenciji u glavnom gradu Portugalije, Lisabonu. Cilj Ubera je da se s ovim prevoznim sredstvom uzdigne iznad saobraćajnih gužvi, smanjujući znatno vreme putovanja u gradskim uslovima. Kompanija se nada da će krajnja računica putnika pokazati da su im troškovi takvog prevoza niži nego da koriste sopstveni automobil. Ovaj projekat se i dalje suočava sa brojnim izazovima, među kojima su dobijanje sertifikata za novo prevozno sredstvo od nadležnih vlasti, obuka pilota i osmišljavanje sistema upravljanja vazdušnim saobraćajem u urbanim sredinama, dodaje američka agencija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kineski Geely kupio proizvođača letećih automobila Terrafugia

 

transition.jpg

 

Možda se čini da proizvođači automobila jure isključivo tehnologiju samoupravljivih vozila, ali interesantni su im i leteći automobili. Uber se tako nedavno udružio s NASA-om kako bi leteće taksije učinio realnošću, Daimler već neko vreme finansira projekat Volocopter, a čak je i Toyota priznala da im je koncept letećih vozila zanimljiv. Kineski gigant Geely, pod čijom upravljačkom palicom je Volvo postao respektabilni rival u premium klasi, upravo je za nekoliko koraka preskočio konkurenciju preuzevši Terrafugiju. Ova američka kompanija već osam godina razvija leteći automobil i u stvari je najdalje došla po pitanju komercijalizacije ovog projekta. Njihov ''Transition'' je sposoban da poleti i sleti poput lakog sportskog aviona, a nakon što sklopi krila, bez problema će stati na parking mesto ili ući u garažu. Sama konverzija između aviona i automobila traje manje od 60 sekundi, a sa jednim standardnim rezervoarom bezolovnog benzina ovaj leteći automobil može da prevali do 650 km uz prosečnu brzinu od 160 km/h. Ostaje da se vidi šta će Geely napraviti od Terrafugije, ali za sada nema nameru da seli kompaniju iz SAD-a.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...