Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Leteći automobili / Leteći motocikli

Recommended Posts

Australija dobija prvi leteći Uber taksi

 

179708-uber.jpg

 

Melburn u Australiji biće prvi grad, van SAD-a, koji će dobiti leteći taksi Uber Air, čime će postati jedan od svetskih lidera u javnom prevozu. I ne samo to, na ovaj način rešiće se i problem velikih saobraćajnih gužvi. Melburn će se time pridružiti Dalasu i Los Anđelesu, koji su dosada jedini u svetu imajli aero taksi. Test letovi počeće 2020. godine, a komercijalne vožnje trebalo bi da počnu od 2023. godine, prenosi CNN. Nekoliko kompanija već razvija leteće taksije kao jedan od novih načina javnog prevoza. U kompaniji Uber smatraju da je leteći taksi odlično rešenje za saobraćajne gužve u gradovima. ''Imamo veliki potencijal za rešenje tog problema'', naveli su u toj kompaniji. Koliko će se brže stizati letećim taksijem nego automobilom vidi se po tome što će helikopter taksi prelaziti za desetak minuta put dug 19 kilometara, za koji običnom taksiju treba oko sat vremena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aska je novi koncept letećeg automobila sa hibridnim pogonom

 

aska 1.jpg

 

Konstuktori širom sveta u poslednjih nekoliko godina utrkuju se ko će da izbaci na tržište funkcionalan leteći automobil, ali većina takvih pokušaja i dalje je u fazi početne ideje ili prototipa. Ipak, kompanije kao što su AeroMobil i Terrafugia napravili su značajne pomake u razvoju letećeg automobila, što je ohrabrilo i druge da krenu tim putem. Među njima je i američko-izraelska startap kompanija NFT (Next Future Transportation), koja je predstavila koncept letećeg automobila nazvan Aska. Za razliku od većine konkurenata čijim vozilima je potrebna neka vrsta poletno-sletne staze, Aska je zamišljena tako da poleće i da se spušta vertikalno. Konstruktori navode da se vozilo može regularno koristiti za kretanje po putevima i kao letilica. Aska za pogon koristi čak 14 propelera (od kojih su 2 na krilima), koji joj omogućavaju da poleti vertikalno, poput drona. U vazduhu se 4 proprelera (2 na krilima i 2 na repu letilice) mogu zarotirati, tako da Aska - uz pomoć sklopivih krila - leti poput klasičnog aviona.

 

aska 11.jpg

 

Hibridni električno-benzinski pogonski sistem za skladištenje električne energije koristi baterije, a tu je i mali benzinski motor koji služi isključivo kao generator električne struje.

 

aska 111.jpg

 

NFT navodi da je maksimalan dolet ovog multifunkcionalnog vozila/letilice 350 milja (oko 563 km), a u kabini ima mesta za 3 putnika. Ideja je da Asku kontroliše autonomni navigacioni sistem, koji bi vozilom upravljao kako na putu, tako i u vazduhu. U startap kompaniji NFT procenjuju da bi u masovnoj serijskoj proizvodnji Aska imala početnu cenu od 200.000 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uber predstavio nacrt mreže stanica za leteća taksi vozila

 

193562-uber 1.jpg

 

Ako sve protekne po planu prvi leteći taksi servis bi trebalo da se pojavi 2023. godine u Dalasu, Los Anđelesu i Melburnu, a usluga će u početku biti dostupna samo onima sa dubljim džepom. Električna vozila koja imaju sposobnost vertikalnog poletanja i sletanja podsećaju na helikoptere, a moći će da ponesu do četiri putnika. Početak testiranja planiran je za 2020. godinu, a Uber je po prvi put predstavio kako će izgledati mreža stanica za leteća vozila. Početna cena leta bi trebalo da bude pet dolara po milji (1.6 kilometara), da bi se vremenom spuštala kako bi servis postao dostupan većem broju korisnika. Unutrašnjost vozila dizajnirana je tako da ima mesta za četiri putnika, mesto za prtljag, pilota i još jednog člana posade. Letelicu će u početku kontrolisati pilot, koji će vremenom postati samo kontrolor tokom leta koji će biti potpuno autonoman.

 

193563-uber 11.jpg

 

Različite kompanije su dizajnirale stanice za različite gradove, ali je polazna ideja ista, te bi svaka stanica trebalo da sadrži minimum dve piste za poletanje i pet stanica za punjenje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala im na tim letecima, nek se voza ko mora, i ovi drumski prave ogromne ljudske žrtve tek da vidimo u 3d greške se ne opraštaju.

Послато уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najluksuznija zgrada u Majamiju dobija pistu za ''leteće automobile''

 

miami worldcenter.jpg

 

Kada se govori o budućnosti obično se misli o dostignućima koja podrazumevaju i velike količine novca, pa se ponekad čini da su naredne decenije rezervisane samo za bogate. Tome doprinose i priče o letećim automobilima i luksuznim zgradama, a posebno ona po kojoj najluksuznija zgrada u Majamiju dobija pistu za sletanje upravo ovakvih transportnih sredstava. ''Paramount Miami Worldcenter'' se smatra najluksuznijom stambenom zgradom u čitavim Sjedinjenim Američkim Državama, a uskoro bi mogla da ode još dalje, budući da bi prva trebalo da dobije mesto za sletanje letećih vozila. Tako će stanari dobiti mogućnost da se na krov zgrade od šezdeset spratova spuštaju letećim vozilima, a skoro završena pista uključuje i bazen koji je funkcionalan kada nema sletanja, i koji se pretvara u pistu čim se neko leteće vozilo približi, a tako što se dno bazena podigne do površine. Planirano je da se pista završi do kraja 2019. godine, čime će najveće komercijalno gradilište u Sjedinjenim Američkim Državama još dobiti na vrednosti.

 

Leteća vozila su zapravo električna vozila koja imaju sposobnost vertikalnog poletanja i sletanja i koja podsećaju na helikoptere, a moći će da ponesu do četiri putnika. Različite kompanije su već dizajnirale stanice za sletanje za različite gradove, a polazna ideja je uglavnom ista, te bi svaka stanica trebalo da sadrži minimum dve piste za poletanje i pet stanica za punjenje. Paramount Miami Worldcenter stanica je nešto luksuznija, te prva koja sadrži i bazen, a verovatno zbog toga što se radi o manjoj pisti koja neće biti namenjena za sletanje javnih letećih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turski leteći automobil Cezeri

 

cezeri.jpg

 

Selcuk Bayraktar, šef turskog proizvođača dronova Baykar, najavio je izradu prototipa letećeg automobila što će biti prvi projekat te vrste u Turskoj. Bayraktar je saopštio da je kompanija osam meseci radila na tehničkom crtežu, dizajnu, testiranju, detaljima i proizvodnji prototipa. Leteći automobil ''Cezeri'' bi trebalo da bude završen u septembru, a mogao bi da bude predstavljen na Teknofestu, najvećem tehnološkom festivalu u Turskoj. Automobil je nazvan po poznatom muslimanskom inženjeru Al-Jazariju, koji je živeo između 1136. i 1206. godine. Bayraktar je pokrenuo i anketu kako bi izabrali jednu od četiri boje prototipa. Baykar je osnovan 1984. godine, a proizvodi naoružane i nenaoružane dronove, kontrolne sisteme, simulatore i avioničke sisteme.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leteći taksi jezdiće Parizom i ploviće Senom

 

''Leteći taksi'' mogao bi da bude zelena alternativa za zakrčene ulice. O prevozu koji bi se kretao Senom razmišlja i Pariz. Više leti nego što plovi. Nazvan ''Babl'', pravi je prototip letećeg taksija na Seni. Tokom četvorodnevnog probnog perioda, proveravaće se kako se ''Babl'' napaja strujom i izdiže iznad vode na krilima.

 

''Ima baterije, dva električna motora, krila u vodi. Sa ubrzanjem, krila podižu brod, smanjujete opterećenje za 30 ili 40 odsto. To je budućnost'', rekao je Alan Trebo, suosnivač firme za proizvodnju letećih taksija. Ako se probni period pokaže uspešnim, ovakva taksi služba mogla bi da se pokrene u Parizu već na proleće iduće godine. ''Čekaćemo tih šest meseci, ali pogledajte - na reci nema apsolutno nikoga. Vodene puteve treba koristiti, sa našim ''Bablom'' nema otpada, buke, nema zagađenja'', istakao je Alan Trebo. ''Babl'' košta oko 200.000 evra i može da dostigne brzinu do 18 čvorova, odnosno oko 33 Km/h. Probne vožnje u Parizu ograničene su na maksimalnu brzinu od 18 kilometara na sat. Kako bi se izborio sa zagađenjem, Pariz je već isključio iz saobraćaja određene kategorije dizel vozila. Gradsko veće planira kontinuirano pooštravanje propisa do 2030. godine, kada će se na saobraćajnicama Pariza naći samo automobili na električni ili vodonikov pogon.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai angažuje NASA inženjera za svoj sektor letećih automobila

 

hyundai n 1.jpg

 

Mnogi se pitaju kako izgleda budućnost u pogledu prevoza. Hoćemo li i dalje voziti automobile po putevima za 20 godina? Hoćemo li leteti naokolo na ličnim jetpack-ovima? To ćemo tek videti, ali čini se da je Hyundai zainteresovan za leteće automobile i želi da pojačaju svoj sektor novim zaposlenim.

 

Kompanija je objavila da su zaposlili dr. Jaiwon Shin-a, bivšeg inženjera NASA-e koji se specijalizovao za vazduhoplovstvo. On će raditi u Hyundai-u kao izvršni potpredsednik i šef novoosnovanog odeljenja Urban Air Mobility Division. Ovo je zapravo lepši način da se nazove Hyundai-jev sektor letećih automobila, a kompanija izgleda veruje da bi leteći automobili mogli da budu rešenje za sve veće probleme u saobraćaju.

 

Prema rečima Shin-a, ''radeći na vrhunskim vazduhoplovnim istraživanjima i razvoju u NASA-i 30 godina, veoma me raduje prilika da sada u Hyundai Motor Group oblikujem strategiju gradske mobilnosti u vazduhu. Novi tim Hyundai-ja razviće osnovne tehnologije koje će kompaniju uspostaviti kao pokretačku snagu u domenu gradske mobilnosti u vazduhu, sektor za koji se očekuje da u narednih 20 godina preraste u tržište vrednosti 1.5 milijardi dolara.'' Ostaje da se vidi hoće li leteći automobili ikada masovno zaživeti, ali za sada se puno ulaže u istraživanja autonomnih automobila, područje koje je Hyundai takođe zainteresovan da istraži.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiže i leteći Porsche

 

porsche leteci 002.jpg

 

Imaće električni pogon, a u razvoju će pomoći američki gigant. Pogađate, Porscheov strateški partner u ovom projektu je Boeing koji se već takmiči sa Airbus-om u razvoju VTOL letelice, odnosno letelice sa vertikalnim uzletanjem i sletanjem. Porsche ide u nešto drugačijem smeru. Boeing je objavio da će sa Porscheom raditi na razvoju koncepta letećeg vozila sposobnog za transport ljudi u urbanim područjima. Očekuje se da bi prve rezultate mogli da vidimo vrlo brzo, pogotovo jer je Boeing već sada sposoban da proizvede leteći auto koji može da preveze do četiri putnika na udaljenosti od oko 80 km.

 

porsche leteci 001.jpg

 

Porsche i Boeing se pritom nadaju da će analize pokazati da postoje tržišna opravdanja za razvoj serijske verzije i start proizvodnje. U tom slučaju prvi leteći Porsche bi tako postao odlično rešenje za problema prevoza u gusto naseljenim područjima, naravno za one koji bi takvu uslugu mogli da si priušte. Dosadašnje studije Porsche su pokazale da bi ovakav sistem prevoza imao primetan uzlet na tržištu već od 2025. godine. Zanimljivo je da i Audi iz VW grupe radi na razvoju letećeg automobila, ali u saradnji sa Airbus-om.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lilium leteći taksi spreman za budućnost

 

lilium.jpg

 

Leteći taksiji već neko vreme nisu ništa novo, a obično se radi o letelicama koje podsećaju na helikoptere i imaju mesta za nekoliko putnika, kao i sposobnost vertikalnog poletanja. Među viđenije spada i model nemačkog startapa Lilium, koji je nedavno uspešno završio prvu fazu testiranja. Radi se o letelici koja može da poveze do pet putnika, a uz pomoć 36 električnih motora trenutno leti brzinom od oko 100 kilometara na sat. Planirano je da kompanija do 2025. godine postavi stanice na nekoliko lokacija, što je popriličan poduhvat ako se ima u vidu da su prva testiranja počela u maju, te da je letelica tom prilikom poletela, zadržala se u vazduhu samo nekoliko sekundi, i odmah sletela.

 

U novoj etapi je ipak otišla nešto dalje, pa je uspela da iz vertikalnog pređe u horizontalni let, što je jedan od najvećih izazova kada su ovi tipovi letelica u pitanju. Kada bude potpuno spremna letelica će po jednom punjenju moći da prelazi do 300 kilometara, te da razvija brzinu do 300 kilometara na sat. To znači da će moći da prelazi veće razdaljine od svih konkurentskih letelica koje su poznate u ovom trenutku, a od kojih se, kakao tvrde i mnogi eksperti, izdvaja, kako po funkcionalnosti tako i po obliku. Ovo nisu prvi projekti kompanije Lilium, budući da je još 2017. testirala model sa dva sedišta koje je bilo uspešno, ali letelica nakon toga ipak nije mogla da nastavi dalje. Budućnost bi mogla da bude drugačija za novi Lilium leteći taksi koji bi mogao da stekne prednost u trci u kojoj trenutno učestvuje preko 100 različitih programa, koji uključuju i velika imena poput Joby Aviation i Kitty Hawk.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leteći automobili kreću u masovnu proizvodnju

Holanđani prodali 70 primeraka, na putu i u vazduhu su za godinu dana

 

Leteći automobili više nisu daleka budućnost, nisu čak ni bliska, oni su postali sadašnjost. Već sada se odvija prava trka ko će se upisati u istoriju kao prvi komercijalni leteći automobil, a nominaciju je ovih dana istaklo i holandsko ''leteće čudo'' zvano PAL-V (Pioneer Personal Air Landing Vehicle) Liberty, predstavljeno ove nedelje u Majamiju. Kako prenose svetski mediji, za PAL-V-a postoji već 70 prednarudžbina, a budući vlasnici će dobiti ključeve 2021. godine.

 

rsz_leteci_002.jpg

 

Predsednik uprave holandske kompanije Robert Dingemanse još je skratio to vreme čekanja, izjavio je za AFP da će novi vlasnici ključeve dobiti za godinu dana. ''Leteći automobili su mnogo, mnogo puta bili u filmovima, a sledeće godine će postati dostupni. Posle godina teškog rada, uspeli smo prevazići tehničke prepreke, naš tim je uspeo proizvesti inovativni leteći automobil koji zadovoljava sve postojeće sigurnosne standarde koje su propisala regulatorna tela širom sveta'', naglasio je Dingemanse. U jednom se PAL-V razlikuje od sličnih modela. ''Dok su koncepti drugih proizvođača električnih automobila zahtevali promene postojećih regulativa, u mnogim slučajevima i do sada nepostojećih tehnologija, PAL-V je namerno izabrao da kreira leteći automobil sa dokazanim tehnologijama koji zadovoljava sve postojeće standarde.''

 

leteci 001.jpg

 

PAL-V Liberty izgleda kao svojevrsna kombinacija trokolice i žirokoptera, dugačak je četiri metra, a širok dva u putnom izdanju. Za transformaciju iz automobila u letelicu treba mu 10 minuta, a za manje od devet sekundi dostiže brzinu od 100 Km/h. Inače, u vazduhu može doći do nekih 180 Km/h, na tlu je sporiji za 20 Km/h. Maksimalna visina leta iznosi mu 3.500 metara, a u vazduhu uz prosečnu potrošnju može ostati 4 sata i 18 minuta. Pokreću ga dva motora, ima 200 konjskih snaga. Prema specifikacijama rezervoar od 100 litara (radi na klasičan benzin Euro 95 i Euro 98) trebao bi biti dovoljan da u vazduhu pređe udaljenost od 500 kilometara, na tlu bi mogao preći 1.315 kilometara. Da bi poleteo treba čistih i ravnih oko oko 180 metara, a za sletanje svega 30 metara.

PAL-V izrađen je od karbonskih vlakana, titanijuma i aluminijuma, a težak je 664 kilograma. Predviđen je samo za dve osobe. Naravno, da bi ga vozili potrebna će biti i vozačka i pilotska dozvola. Proizvođač tvrdi da vam treba samo 30-40 sati treninga kako bi svladali osnove vožnje. A cena? ''Samo'' 599.000 dolara. Ali, postojaće će i jeftinija verzija - za nju treba izdvojiti 335.000 dolara.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aston Martin i Airbus započeli zajedničku saradnju

 

aston martin airbus.jpg

 

Aston Martin i Airbus Corporate Helicopters zvanično su stupili u saradnju i najavili da će svoje prvo vozilo predstaviti sredinom 2020. godine. Međutim, ono što je interesantno da pojedini izvori govore da će ovde biti reč o letelici, a ne o automobilu. Sumnja se da će biti reč o Helikopteru koji će biti multifunkcionalan i koji neće biti korišćen u vojne svrhe već da će biti dizajniran za luksuzni transport i prelazak kratkih destinacija vazdušnim putem. Mnoge slavne ličnosti i milijarderi vole da se voze helikopterima, ali let u njima je obično bučan i pomalo neudoban, pa bi ovaj helikopter trebalo da to eliminiše i da obezbedi luksuzno putovanje pod elisama. Međutim, ništa od ovog još nije potvrđeno. Pretpostavljamo da će Airbus uspeti da primeni svoju aero tehnologiju i da je uklopi sa luksuzom, estetikom i dizjanom Aston Maritna i da ćemo tako dobiti prve luksuzne helikoptere koji će biti dizajnirani za transport VIP osoba.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai razvija leteći automobil za Uber

 

hyundai uber 02.jpg

 

''Hyundai Personal Air Vehicle'' je navodno prevozno sredstvo budućnosti. To je leteći automobil koji marka Hyundai razvija za Uber, a koji će ga koristiti kao vazdušni taksi. Leteći automobil pokazan na CES-u u Las Vegasu može da preveze pet osoba i to tako da leti brzinama do 290 km/h na visinama od 300 do 600 metara iznad tla.

 

hyundai uber 01.jpg

 

Domet letelice je 100 km, naravno pogon je elektromotorima i baterijama, pri čemu je za ponovno punjenje baterija potrebno samo 5 do 7 minuta. U osnovi, ovakvu letelicu imamo već u redovnoj upotrebi i njome se uveliko koristi vojska SAD-a (vojni transportni avion V-22 Osprey), a radi se u ovom slučaju o vozilu koje ima dva rotora na repu i deset rotora sa kojima poleće i sleće kao helikopter, a leti uz pomoć elisa i krila po vazduhu. Treba podsetiti da je Uber svoj plan o letećim taksijima saopštio 2016. godine i to projektom Uber Elevate. Tom prilikom je najavljen prvi probni let koji je trebalo da se izvede ove godine, a najavljeno je da bi usluge vazdušnog taksija trebalo da budu dostupne od 2023. godine u američkim gradovima Dalasu i Los Anđelesu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota ulaže dodatnih 394 miliona dolara u leteće taksije

 

joby toyota.jpg

 

U najnovijem krugu finansiranja koji je zatvorio američki startap Joby Aviation prikupljeno je ukupno 590 miliona američkih dolara za projekat letećih taksija. Najveći od ulagača i u ovoj je rundi bila japanska Toyota koja je odlučila da u ovom krugu uloži dodatnih 394 miliona, pored ranije uloženih 326 miliona dolara u kalifornijski startap. Joby Aviation prihvatio se, kao i Hyundai, Lilium, Airbus i mnogi drugi izazova vazdušnog taksi prevoza. Za potrebe razvoja svoje električne multirotorske letelice već su dogovorili testiranje sa Uberom koji bi trebalo da im bude partner kad je reč o spajanju sa potencijalnim putnicima putem mobilne aplikacije u nekoj budućoj usluzi Uber Air.

 

Putnička letelica kojom misle da u narednih 4-5 godina počnu da saobraćaju nebom iznad velikih gradova bi trebalo da ima mogućnost vertikalnog poletanja i sletanja, a kao i nedavno pominjani Hyundaijev koncept u horizontalnom letu bi menjala konfiguraciju krila i prelazila u let poput aviona. To bi omogućilo efikasniji let, i do sto puta tiši od onoga kod putničkih aviona, ako je verovati najavi startapa Joby Aviation. Pogon je zamišljen da bude električni, a pri najvišoj brzini leta od oko 320 km/h jedno punjenje baterija bi trebalo da omogući let od oko 240 kilometara. Startap Joby Aviation je osnovan još 2009. godine, a do sada je napravio tek prototipove letelica koje testira i priprema za sertifikovanje, proizvodnju i komercijalni rad. Uprkos optimističnim najavama iz pomenutih kompanija o ''narednih nekoliko godina'' kao vremenskom roku u kojem bismo mogli početi da viđamo komercijalne leteće taksije, nezavisni stručnjaci i dalje smatraju da nije verovatno da će ovaj oblik prevoza redovno početi da se koristi pre sredine 2030-ih godina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

FD-One leteći automobil inspirisan Ferrarijem

 

fd ferrari.jpg

 

Leteći automobil budućnosti neodoljivo podseća na Ferrarijev model kojim su osvojene dve titule Svetskog šamionata Formule 1. Neke stvari koje se tiču budućnosti Ferrarija već su poznate - videćemo još hibrida počevši sa SF90 ove godine, a 2022. očekuje se njihov SUV model koji će se zvati Purosangue. Ipak, oni još nisu počeli da rade na letećim vozilima, iako se model sličan njihovom pojavio kao prototip letećeg automobila. Prema nezvaničnom izvoru, ovaj leteći dron imaće V12 agregat i tri propelera, piše Top Gear.

 

Naime, italijanski studio ''Lazzarini Design'' je objavio na svom kanalu na YouTube-u futuristički videosnimak letećeg automobila koji je nazvan FD-One. Ovaj potencijalno trkački automobil ima tri propelera i inspirisan je modelima iz pedesetih godina 20. veka - veoma je sličan Ferrariju 500, trkačkom automobilu sa kojim je Alberto Ascari osvojio svoje prve dve titule Svetskog šamionata Formule 1, 1952. i 1953. godine. Leteći automobil FD-One bi trebalo da ima tri koaksijalna električna propelera koja pokreće V12 motor sa tri odvojena akumulatora. Iz kompanije Lazzarini tvrde da je ovo vozilo malo duže od sedam metara i lakše od 1.000 kilograma, kao i da može da postigne brzinu od 500 km/h, zbog čega otvorena pilotska kabina nije baš najbolje rešenje. Lazzarini trenutno traži investitore koji su spremni da ulože u izgradnju ovog prototipa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kina planira da izgradi prvi aerodrom na svetu za autonomna leteća vozila

 

202680-ehang.jpg

 

Projekat izgradnje prvog aerodroma na svetu za autonomna leteća vozila je osmislio proizvođač letećih automobila Ehang, koji planira izgradnju terminala koji se fokusira na turizam u Hezhou, gradu od dva miliona stanovnika na jugu Kine. Kompanija ima za cilj da otvori e-port do kraja 2020. godine, a koristiće 20 svojih autonomnih aviona sa dva sedišta za vazdušno razgledanje grada. Iz Ehang-a kažu da će se trospratni terminal prostirati na 2.500 kvadratnih metara. Na krovu će autonomna leteća vozila koristiti četiri piste za sletanje. Unutar zgrade će se nalaziti recepcija, prostor za čekanje za putnike i zona za odlaske i dolaske. Projekat ima za cilj da iskoristi turistički potencijal Hezhou-a, grada poznatog po svom istorijskom nasleđu i prirodnim lepotama koje posetioci južne Kine obično zaobilaze na putu ka poznatijim destinacijama. To bi takođe moglo da učini e-port korisnim za testiranje autonomnih aviona, kojima nedostaju jedinstveni standardi koji su im potrebni za komercijalno letenje avionom.

 

Internacionalna autonomna putovanja

Ehang je nedavno završio prve američke test letove svojih letećih taksija bez pilota i dobio dozvole za testiranje svojih električnih putničkih aviona sa dva sedišta u Norveškoj. Međutim, fokus kompanije ostaje čvrsto u matičnoj zemlji. S obzirom da će inostrana putovanja u Kinu zbog koronavirusa masovno opasti, e-port verovatno neće privući posetioce iz inostranstva. Međutim, ako se ostvari ambiciozan plan, to bi mogao da učini Hezhou primamljivom destinacijom za domaće turiste.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

CityHawk - leteći taxi

 

Urban-Aero-CityHawk 01.jpg

 

Leteći automobili su već decenijama sledeća velika revolucija u autoindustriji, ali ni dan danas oni nisu zapravo poleteli. Osim u pojedinim političkim govorima. Međutim, to nije sprečilo izraelsku kompaniju Urban Aeronautics da razvije leteći gradski taksi pod nazivom CityHawk, sa vertikalnim električnim poletanjem i sletanjem. Urban Aero je u sklopu razvoja datog modela potpisao sporazum sa američkom kompanijom HyPoint o implementiranju tehnologije gorivnih ćelija vodonika u svoj leteći automobil.

 

Urban-Aero-CityHawk 02.jpg

 

Sudeći po fotografijama koje su objavljene, CityHawk bi trebalo da ima dva rezervoara za vodonik i dve zalihe gorivnih ćelija. Električna energija dobijena sagorevanjem napajala bi dva elektromotora. Svaki od njih generisao bi po 952 konjskih snaga. Oni dalje pokreću unutrašnji rotor sa tzv. Fancraft tehnologijom. Imaju posebne kanale i ''inovativnu aerodinamičku tehnologiju'' koji obećavaju povećanu kontrolu same letelice, stabilnosti i brzine, a istovremeno poboljšavaju sigurnost i smanjuju buku. Gorivne ćelije obezbeđuju ''vrhunske energetske performanse'' i životni vek od oko 20.000 sati.

 

Urban-Aero-CityHawk 03.jpg

 

Kao i druga vozila na vodonik ovom letećem automobilu bi bilo potrebno samo nekoliko minuta da se napuni, umesto nekoliko sati koliko je potrebno sličnim električnim prototipovima. Mediji prenose da će CityHawk na vodonik moći da postigne brzinu i do 125 km/h i da pređe oko 160 kilometara pre nego što mu ponovo bude potrebno gorivo. To nije previše, ali je model prvashodno zamišljen kao leteći taksi i vozilo za akcije spašavanja u vazduhu.

 

CityHawk bi mogao biti vrlo uspešan za taksi upotrebu jer se takoreći radi o malom praktičnom avion-automobilu u kome može sedeti do pet putnika i koji može ''ići odnosno leteti bilo gde i sleteti bilo gde'' uz prevoz ''od vrata do vrata''. Ako išta pođe po zlu, letelica ima ugrađen hitni raketni padobran koji služi da bezbedno vrati CityHawk na zemlju. Naravno, nećete se njime voziti skorije (osim ako ih kineski ne preteknu u zamenu za srpske svinjske glave), s obzirom da je direktor kompanije Urban Aeronautics izjavio da model neće biti spreman za masovnu proizvodnju do kraja ove decenije.

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Japanski leteći automobill poleteo sa ljudskim pilotom

 

leteci-automobil.jpg

 

Svi smo videli serije i filmove u kojima svi voze leteće automobile. Uvek se činilo da je to samo naučna fantastika, ali izgleda da polako postaje stvarnost. U stvari, u Japanu se približavaju takvoj budućnosti zahvaljujući japanskom SkyDrive-u koji je nedavno uspešno testirao leteći automobil koji je poleteo sa zemlje sa ljudskim pilotom u sedištu. Tomohiro Fukuzawa je vodio projekat SkyDrive-a, i nada se da će ovaj leteći automobil do 2023. godine biti pretvoren u stvaran proizvod, iako pomisao na taj pomalo optimističan vremenski okvir izaziva određenu dozu skepticizma. Međutim, Fukuzawa priznaje da postoje razni sigurnosni problemi koje treba rešiti pre nego što se to dogodi, gde se ljudi moraju osećati sigurno dok voze.

 

Trenutno mašina koju su testirali može da lebdi u vazduhu oko 5-10 minuta, što nije baš dugo, ali u svakom slučaju ipak impresivan podvig. Nismo sigurni da li će ikada doći budućnost sa letećim automobilima koji će postati novi standard, pogotovo jer bi cena mogla da bude faktor. Ukoliko njegova cena bude previsoka plus troškovi održavanja i ostale dažbine, niko ga neće želeti. U bližoj budućnosti, autonomni automobili polako se sve više prihvataju, zahvaljujući kompanijama poput Tesle koja je u svoje automobile uvele karakteristike autonomnih automobila. Takođe smo videli kako kompanije poput Google-a isto rade na tehnologiji, a donekle je loše čuvana tajna da je i Apple zainteresovan.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai želi da pusti leteće automobile u promet do 2028. godine

 

hyundai air.jpg

 

Hyundai sarađuje sa Incheon International Airport Corp (IIAC), kako bi ubrzao razvoj urbane mobilnosti (UAM) i započeo probne letove što je pre moguće. Ove kompanije žele da komercijalizuju gradsku vazdušnu mobilnost do 2028. godine. Hyundai je na CES 2020 sajmu predstavio svoje prvo vazdušno koncept vozilo sa tehnologijom eVTOL. Ono što eVTOL označava je ''Električno vertikalno poletanje i sletanje'', što je neophodno kako bi se gradska vazdušna putovanja ostvarila.

Cilj kreiranja letećih vozila je jasan. Ovakva vrsta transporta rasteretiće puteve, smanjiće gužve i generalno učiniti javni prevoz boljim i lakšim. U planu je da u početku ovakva vozila, odnosno letelice, budu namenjene samo za javnost, a kasnije je u planu kreiranje i leteće Taksi službe. Ako se unapređenje tehnologije ovako nastavi, to znači da ćemo uskoro dobiti i prve leteće autobuse, što znači da odlazak na posao nikada neće biti bolji, niti brži.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

PAL-V Liberty - prvi leteći automobil koji je legalan za vožnju

 

208333-pal 1.jpg

 

Samoproglašeni prvi leteći automobil na svetu, dobio je odobrenje za upotrebu na putevima i sada se legalno može koristiti na evropskim ulicama. Liberty je prošao stroge evropske testove za prijem na puteve i sada je dozvoljen na putu sa službenim registarskim tablicama, što nas uvodi u novu eru automobila, ili bolje reći letelica. Od 2015. godine, PAL-V Liberty prolazi kroz vazduhoplovnu sertifikaciju kod Evropske agencije za vazduhoplovnu bezbednost (EASA), a finalizacija se očekuje 2022. godine.

 

190123-pal v 1.jpg

 

Pre nego što se održi poslednjih 150 sati letačkog testiranja, potrebno je da se popuni preko 1.200 izveštaja o ispitivanju. Nakon ovoga kompanija će moći da započne isporuke kupcima. Međutim, narednih meseci Liberty će proći testiranje izdržljivosti na javnim putevima širom Evrope.

 

''Već duži niz godina sarađujemo sa putnim vlastima da bismo postigli ovu prekretnicu. Uzbuđenje koje osećate u timu je ogromno'', rekao je Majk Stekelenburg, tehnički direktor PAL-V-a. ''Bilo je veoma izazovno naterati 'preklopljeni avion' da prođe sve testovekako bi mogao da se bebedno vozi putevima'', dodao je on. PAL-V kompanija kaže da rezervacije rastu ''iznad očekivanja'', uprkos početnoj ceni osnovnog Liberty Sport Edition modela okoja iznosi 399.000 USD.  Za sada se ovaj automobil može voziti samo po putevima, ali se očekuje da će do 2022. godine moći i da se vine u nebesa, pa oni koji imaju pilotsku i vozačku dozvolu mogu da ga maksimalno iskoriste.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slovački leteći auto AirCar

 

klein 02.jpg

 

Priča o letećim automobilima je stara decenijama, a poslednjih godina je sve aktuelnija. Za razliku od nekih drugih proizvođača ova kompanija je gotovo beskompromisna u postavljanju performansi, ali i samom izgledu.Tako za razliku od nekih rivala od kojih mnogi nisu ni poleteli, ovaj koncept letećeg automobila i izgleda odlično. Toliko je zanimljiv da deluje kao da je izašao iz serijala o Džejmsu Bondu, a ne da je stigao iz neke slovačke hale.

 

klein 01.jpg

 

Iza projekta stoji Stefan Klein i njegov Klein Vision. Kreacija ima jasno ime AirCar, a video pokazuje da može da vozi putem ali i da leti vazduhom. Za transformaciju nije potrebno puno, tek oko tri minuta. I pritom je vozač celo vreme u kabini, dok posao transformacije odrađuje elektronika. Krila se izvlače, a zadnjii deo se teleskopski ppmera unazad kako bi se povećao trup letelice. Doduše, nemoguće je u potpunosti sakriti dvostruku namenu, ali priznaćete da ovaj prototip izgleda kudikamo skladnije od svega ranije viđenog. AirCar se dokazao da je upotrebljiv, ali sada smora da se sertifikuje. A to je nažalost dugotrajan posao koji malo koja kompanija može da si priušti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leteći taksi uskoro stiže

 

vertical.jpg

 

Kompanija Vertical Aerospace očekuje da će njihov VA-1X eVTOL postati deo komercijalne ponude do 2024.godine. Britanska kompanija predstavila je svoje planove pre nekoliko dana, govoreći da će prototip punih dimenzija ove petosedne letelice biti uskoro završen, a po završetku rada na njemu, to će biti prvi sertifikovani avion sa električnim uzletanjem i sletanjem.

 

''Lansiranjem VA-1X, ponosni smo što eVTOL prenosimo jedan korak dalje, prema usvanjaju masovnog tržišta, podržavajući tako sledeću eru avijacije. Verujemo da će ljudi brzo i pristupačno moći da dođu od tačke A do tačke B, a da pritom ne škode svojoj planeti - sa VA-1X, ova vizija će biti realizovana za manje od pet godina'', izjavio je Majkl Servenka. VA-1X se razlikuje od ''multikoptera'' sa višestrukim propelerima na telu koji se rotiraju dok leti, spušta se ili uzleće vertikalno. VA-1X ima fiksirana krila i rep, a može krstariti brzinom od 240 km/h, sa prelaznim opsegom koji je veći od 160 kilometara, dok multikopteri generalno imaju daleko manje brzine i opseg. ''Multikopteri nisu efikasni za duže letove, gde vidimo našu beneficiju postojanja na ovom tržištu'', izjavili su iz britanske kompanije.

 

Prema navodima, oni će konstruisati novu letelicu, koja će moći da ponese teret od oko 450 kilograma odnosno četiri putnika, pilota i prtljak, u Ujedinjenom Kraljevstvu. Oni su kupili Formula 1 dizajnersku kompaniju prošle godine kako bi delegirali kompozitni dizajn i proizvodnju, dok se sa brendom Honeywell udružuju kako bi svom vozilu pružili sistem upravljanja. VA-1X će biti trideset puta tiši od konvencionalnog helikoptera, kako tvrde iz kompanije. Sa rasponom krila od 15 metara i dužinom od 12, on može uzleteti sa svih postojećih heliodroma. Kompanija kaže takođe da su oni jedna od samo sedam kompanija iz čitavog sveta, koje su uspešno testirale eVTOL letelicu pravih dimenzija.

Prethodni model kompanije, Seraph, imao je 12 propelera u multi-rotor dizajnu. Njegov maksimalni tovar bio je oko 270 kilograma, dok je maksimalna brzina bila 70 km/h. VA-1X ima daleko efikasniji dizajn. Kako kompanija navodi, od Londona do Brajtona će leteti samo 30 minuta, što je znatno kraće u odnosu na dva sata putovanja automobilom ili sat vremena vožnje vozom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

General Motors predstavio leteći Cadillac

 

cadillac 2021.jpg

 

GM je predstavio futuristički leteći Cadillac - vozilo koje se kreće bez vozača, i koje poleće i spušta se vozeći putnike ''vazdušnom linijom''.

Viši izvršni direktor GM-a opisao je da je novi Cadillac ''koncept budućnosti ličnog prevoza''. Cadillac za jednog putnika, koji je tehnički, dron koji poleće i sleće, i koji se kreće vertikalno, moći će da putuje brzinom do 90 km/h. Potpuno je autonoman, električan sa motorom od 90 KW, baterijom i ultra laganim kućištem.

 

Leteći Cadillac  je predstavljen u video zapisu kao deo virtuelne uvodne prezentacije izvršne direktorke Meri Bera, zajedno sa još jednim vozilom - porodičnim električnim Cadillac šatlom. Bera je prošle godine otkrila da proizvođač automobila istražuje alternativne načine prevoza kao što su vazdušna taksi vozila. Koncept letećih vozila predstavio je i šef Odseka za dizajn General Motors-a Majk Sajmkou, koji je novo vozilo opisao kao ''Cadillac urbane vazdušne mobilnosti, koje je ključno za viziju kompanije u budućnosti''. Autonomni šatl, za koji se navodi da ''uskoro stiže'', ima prednja i zadnja klizna vrata i panoramski stakleni krov. Kabina ima udobno sedište i opremljena je biometrijskim senzorima, ima sistem glasovne kontrole i prepoznavanje pokreta rukama. GM je odbio da otkrije više detalja.

 

I ostali proizvođači automobila (npr. Toyota ili Hyundai) ranije su predstavili koncept vazdušnih vozila kao deo svog budućeg poslovanja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta sve nece izmisliti.

Da nemam motor sa kurblom osecao bih se kao da zivim u petom elementu i cekam Brusa Vilisa da me izreseta :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Engleskoj se gradi prva luka za leteće automobile

 

hyundai urban airport.jpg

 

Popularnost letećih automobila je u porastu, a velike kompanije poput Boeing-a i Porsche-a ozbiljno razmišljaju o razvoju ovakvih vozila. U Engleskoj je sada zvanično započeo rad na izgradnji prve luke za leteće automobile. Britanska kompanija Urban-Air Port se udružila sa kompanijom Hyundai kako bi zajedno izgradile futurističku luku i pokazali svima šta donosi budućnost vazdušnog putovanja. Oni novu luku nazivaju Urban Air Port. Cilj novog projekta je razvijanje inftrastrukture za sledeću generaciju električnih i autonomnih letećih vozila.

 

''Automobilima su potrebni putevi, vozovima pruge, avionima aerodromi, a električnim letelicama s vertikalnim poletanjem i sletanjem (eVTOL) su potrebne Urban Air Port luke. Pre više od sto godina je obavljen prvi komercijalni let koji je kreirao moderni povezani svet. Urban Air Port će unaprediti povezanost naših gradova, povećati produktivnost i pomoći Velikoj Britaniji da preuzme glavnu ulogu u novoj 'čistoj' globalnoj ekonomiji'', izjavio je Ricky Sadhu, osnivač i direktor Urban-Air Porta. Urban Air Port je za 60% manja u odnosu na tradicionalni heliport, a može da se izgradi za samo nekoliko dana i da se premešta na druge lokacije u slučaju potrebe. Takođe, veoma je ekološki prihvatljiva jer nema karbonsku emisiju.

 

Luka će moći da prihvati bilo koje eVTOL vozilo, pa je idealna za hitne situacija s obzirom na to da će omogućiti brzo poletanje dronova i eVTOL vozila koji transportuju opremu, namirnice i ljude gde god je to potrebno. Hyundai namerava da izgradi i vlastitu eVTOL letelicu i da je ponudi na tržištu do 2028. godine. Nova luka se pravi u Koventriju u Engleskoj biće završena do novembra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...