Jump to content
FAS Goran
abarth

LED ili Xenon sijalice za Bravo

Recommended Posts

Da li je neko probao LED sijalice za kratka svetla? Ja na motoru imam H4 led (od 3200lumena mislim) i radi jako dobro, a kod drugara ista takva na drugom motoru radi katastrofa. Rasipa na sve strane i bukvalno nema usmerenog svetla. Zanima me kako bi radilo sa sočivom kakvo ima Bravo, ili je bolje da stavim xenon? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam fabricki LED i bas sam zadovoljan.

Nema rasipanja svetla, bas je lepa bela boja i  nije toliko agresivan prelaz kao na bi-xenonima gde, sto kaze moj kolega, renderujes igricu kako vozis :D 


E sad da li je isti aftermarket ne znam, ali mogu da ti kazem da su LED svetla odlicna stvar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To mu je na Seatu, oni imaju to sad.

Led je buducnost, ali odgovor na pitanje kako bi ležalo u kojem faru koji nije fabrički predviđen za to zapravo se ne moze sa sigurnoscu dati. Samo proba, pa šta bude

22 hours ago, abarth said:

Kako misliš fabrički led? Na Bravo? Ja mislim na ovakve kao na slici i sl.

 

 

Starnill-80W-COB-LED-Headlight-Conversion-Kit.jpg

Pošto su te?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cao ljudi, vidim da je tema dosta stara, ali upucen sam ovde.

 

Znam da moje pitanje ne odgovara skroz propozicijama ove teme i zato se unapred izvinjavam.

 

Naime, svetla na mom Bravu 2 su uzasna, bukvalno kao da ih nemam. Uzeo sam Philips H1 White (ne znam sad tacnu oznaku) koje trebaju da predstavljaju solidan kompromis izmedju jacine svetla i dugotrajnosti. To nista nije promenilo, narocito na desnoj strani, na kojoj je projektor skroz zamagljen. Stakla su ispolirana, tako da nije to faktor.

Posegnuo bih za resenjem koje ce 100% da mi garantuje da cu proci tehnicki.

 

Koliko vidim 2 su mi opcije, najjeftinija ponuda za reparaciju je 130e ili novi farovi (cekam cenu sutra na jos jednom mestu).

 

Sta biste predlozili? Nesto trece? Ako uzimam nove farove, imaju li neki da su bez podizanja ili tako nekim problemom? Ili su pak svi sa istim "mogucnostima"? Nigde nisam naisao na temu o zamenskim farovima na Bravu 2.

 

Potreban mi je odgovor sto pre, jer auto bukvalno ne moze da se vozi nocu.

Unapred hvala.

 

P.S. Zivim u Bg-u kao info za prodavnice/majstore koje bi mi eventualno neko preporucio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svakako su bolji, to nema rasprave, ali kako prolaze na tehnickim?

 

Imas li preporuku kako/cime da ocistim projektor? Narocito bez skidanja fara jer branik ne znam koliko je moguce skinuti na parkingu (alat svakako imam).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa "vidim" da mnogi nemaju problem na tehničkom, ama baš...
Ja bih ne neki drveni štapić namotao vati , natopio nekim rastvaračem (etanol...) pa udri...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokusacu sutra sa tim.

 

Vidim na KP mnogo H1 xenon kompleta za jako male pare, pa pretpostavka da ne valjaju nicemu?

Ima li neko uputstvo za ugradnju xenona?

 

Vise manje pitanje je moze li se u kucnoj varijatni uraditi to?

 

I hvala na savetima :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mihailo92 150e otvaranje, poliranje, zatvaranje, zamena projektora, set ksenona, samo reci da si iz Bravo Srbija kluba. 

imas i broj telefona na stranici: 
https://www.facebook.com/BGDRAMA/

 

ako su projektori izgoreli, nema im spasa ni sa led sijalicama ni sa ksenonima

Edited by Danilo1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala, kontaktiracu ih, mada mi je za sada cilj da izbegnem toliko skupu varijantu, ali ako se bude moralo...

 

Mislim da nisu izgoreli (ne mogu sad tacno da objasnim zasto to mislim) ali prvo cu probati sa ciscenjem svakako, pa makar i kao privremenim resenjem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licno bih prvo probao sa xenonima. Na Bravu ide H1 komplet, koji ces svakako koristiti i ako kasnije budes radio konverziju na najcesci Morimoto Mini H1 projektor. Pa ako samo zamena seta ne pije vodu, ide se na skuplje varijante reparacije, sa xenonima bukvalno nemas sta da izgubis.

Licno sam godinu i kusur vozio Sporta sa najobicnijim halogenim sijalicama. Projektori su bili fino sacuvani, mozda ima veze sto je restyle i mladji, ne znam. Tako da sam izuzetno zadovoljan kakva je situacija samo posle obicne konverzije na xenon. Cena setova je odavno visestruko pala, tako da vec za smesnih 40 EUR mozes da nadjes korektan. U sustini su sve to Kinezi, samo treba naci solidan, licno sam jurio "CN Light". Sto se zakona tice, nije mesto da se tupi javno, ali vidis da ima resenja (licno vozim xenone od 2008.).

Oko montaze, na Bravu je to vrlo jednostavno zbog pristupacnosti, mozes cak i da biras mesta za balaste. A da ne otkrivam rupu na saksiji, evo cisto par mojih tipova ako ti bude od koristi:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/43708-xenoni-projektori-iskustva/&do=findComment&comment=1517711

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je socivo gotovo - tu nema mnogo pomoci. Moze far da bude tip top ispoliran ali sa losim projektorom tu se igra zavrsava. Imaj u vidu da te bele halogene sto si uzeo su dobre samo za suvo vreme. Cim ti padne kisa - refleksija uzas.

U principu sto ti drustvo kaze - nov projektor ti verovatno ne gine ako ne uspe bilo kakvo ciscenje. E sad je pitanje hoces dati i koji euro preko i ugraditi xenon ili opet tutnuti halogenku, to je vec tvoj izbor.

Mislim da sam od retkih koji i dalje vozi obicne zarulje, ali meni su ocigledno sociva dobro sacuvana i far ispoliran te nemam nekih zamerki na osvetljenje fenjera. Pri tome nikakve ludilo sijalice, obicne H1 4300K.

 

Dodatno, mislim da ceo DEPO far je dal oko 5-6K.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, ISV_01 said:

Pri tome nikakve ludilo sijalice, obicne H1 4300K.

Ako mislis na halogenu, pa jos obicnu, tesko moze da bude bas 4300K?

Cak i ove pojacane ili bele (tipa Philips White Vision) su deklarisane na "zucih" 3700K i oko 1500 lm, koliko se secam.

Sve to je dobra reklama i nista posebno u odnosu na dobru 4300K xenon sijalicu u lepo upucanom faru. Pogotovo po kisi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan E sad baš da je 4300K nisam upoređivao sa paletom Munsell X-Rite boja :lol: , ali standardna žarulja. Dal se vrte oko 3600-4200K 

Maglenke znam da su mi oko 2600-3200 (naNdžaraste) a duga i kratka iste boje. Xenon je xenon i u toj varijanti što navodiš, najviše benefita daju. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da i moje su Philips White Vision.

Pokusacu danas da ocistim. Ti Depo farovi, gde imaju da se kupe? Ne nalazim ih. Imaju li neku manu? Po toj ceni su jeftiniji od repariranja.

 

Svejedno ocistio projektor, repariao moje ili resio novim farovima, ovi xenononi na KP rade dobro sa fabrickim projektorima? Tj. da ne smetam drugim ucesnicima u saobracaju.

 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da bi zaista imao pun efekat ugradnje xenona ili u najlošijoj ponuđenoj varijanti - H1 halogene, sočivo projektora mora biti ili dobro očišćeno/u dobrom stanju ili novo. Džaba ti i xenon i Led da turiš ako je osnova projektora pregorela i svakako ti smanjuje intenzitet svetlosti. 

Ugradnjom novog projektora - rešavaš problem istog. Morimoto H1 ovde jedosta njih ugradilo, a isti poseduje mogućnost da u projektoru imaš i dugo i kratko svetlo. Neki su dugo svetlo "iščupali" jer...šta će im u ovoj varijanti, a neki ostavili klasičan reflektor u dugom. 

 

Sa druge strane, čišćenje (bilo u tvojoj bilo u tuđoj režiji) je uputno sa % uspeha. Možeš probati kao najjeftinija varijanta bez otvaranja fara sa nekim alkoholom i krpicom/vatom na nekom štapiću. Ako planiraš da otvaraš far i da čistiš sočivo...ne kažem da nije izvodljivo, samo pazi kada isti zatvaraš. Bolje je u tom slučaju dati nešto keša i reparirati sočivo/ugraditi drugo nego isto čistiti. 

 

Što se tiče farova - Zvrcni GBG Lucas auto delove, mahom nisu derikože, pa pitaj za farove. Koliko ti je bitno da li su hromirani/mat ili original sa 07 ili restyle-a, to ti najbolje znaš. 

Dodatno, ne znam lično da li svaki far na Bravu ima elektromotore pa proveri kada kupuješ (trebalo bi da imaju).

 

PS: +1 crvena, moja greška za cenu, ali ako se traži uporno, može se jeftinije naći nego u npr Silux-u ili slično. 

 

Svakako, ovako dobijaš samo farove...pa + zezanje oko skidanja i vraćanja, podešavanje snopa, a za cca 150E kao što je Danilo rekao, dobiješ i nove projektore i xenone i ne mlatiš se oko skidaj - stavljaj nazad. 

 

Evo neki hint:

https://www.polovniautomobili.com/auto-delovi/16340217/far-prednji-za-fiat-bravo

 

Far Bravo.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minutes ago, Mihailo92 said:

Svejedno ocistio projektor, repariao moje ili resio novim farovima, ovi xenononi na KP rade dobro sa fabrickim projektorima? Tj. da ne smetam drugim ucesnicima u sobracaju.

Projektorski far je generalno dosta zahvalniji od reflektorskog po tom pitanju. Nema velike reflektujuce povrsine, gornju ivicu snopa definise metalni shield u projektoru i samim tim manja je mogucnost rasipanja svetla.

Pod uslovom da je sijalica OK, da je njena ziza na pravom mestu i da je sam snop/far lepo upucan. Imas ispisanu gomilu iskustava na temi koju sam ti linkovao par postova iznad (a u tom postu sam pomenuo i konkretan set na koji licno nemam zamerke). Nema tu mnogo "pameti", montaza je takodje prilicno jednostavna na Bravu, jer je sve izuzetno pristupacno.

Posto vidim da te to "zulja" - odavno vazi da za xenon moras da imas projektorski far, autonivelaciju i pranje farova. Za sada sve to prolazi pogotovo sa projektorskim farom, mozda kasnije bude kao sa folijama, mozda se nastavi ovako. Tu pricu slusam vise od 12 godina. Bar je sada cena xenon seta smesna, da je gre'ota ne staviti ih u Bravo koji vec ima projektorski far. I da treba nekad da ih skidas - pa kostaju maltene kao par pojacanih sijalica od kojih ce ti bar neka pregoreti :) , sam set ce ih visestruko nadziveti i isplatiti se. A i mozes ih zameniti na putu bukvalno za par minuta, za obicnu H1, ako nekad neko krene da cima.

Trenutno stanje soljica/projektora najbolje ti sam znas, tj. da li je potrebno dodatno investiranje i sredjivanje. Generalo se "Al" koji je isao kao OEM varijanta nije pokazao u praksi - isto vazi i za njihove maglenke, maltene da nema Brava sa fabrickim, a da nisu nagorele. To im je generalno problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minutes ago, ISV_01 said:

Svakako, ovako dobijaš samo farove...pa + zezanje oko skidanja i vraćanja, podešavanje snopa, a za cca 150E kao što je Danilo rekao, dobiješ i nove projektore i xenone i ne mlatiš se oko skidaj - stavljaj nazad. 

Evo neki hint: https://www.polovniautomobili.com/auto-delovi/16340217/far-prednji-za-fiat-bravo

 

Far Bravo.jpg

Ako gledas po pitanju posla - pa, mnogo vece cimanje i posao je reparirati far :) . Imas i skidanje, otvaranje, zamenu projektora, pasovanje rozetni (pogotovo ako se stavlja projektor veci od 2.5''), zatvaranje, montazu, opet stelovanje... Nego sto je to puka Plug&Play zamena novim, a i tu svakako postoji razlika OEM vs tajvanske kopije (DEPO, TYC, itd...).

 

Ne bih komentarisao, nego mi je paznju privukao ovaj tvoj link iznad. Sve bajkovito izgleda - OEM far, super cena, maltene da prodas tvoje stare farove i ostanes na nuli... A evo gde je zvrcka - ako uneses OEM sifru dela sa kutije (51877889), dobijes sledece:

 

Untitled44.thumb.png.4632817896d6eb197171776eca08eb7c.png

 

Ako deo ne trazis bas po svom VIN, naravno prvo sto uvek uradis je da proveris Compatibility opcije, koje sam kliknuo i ostavio otvorenim na slici. A tu kaze GDX+230, tj. da je u pitanju RHD far (za vozila sa volanom na desnoj strani, na stranu sto je OEM xenon). Pretpostavljam da svi znate kakav efekat se dobije kada se na LHD vozilo stavi RHD far :) . A nije retko da ljudi samo stave takav far, to sto je sa "engleza" nije bitno. Vazno je da je jeftino, a sto ces imati nizi snop uz desnu ivicu i sto ces sve ostale da ocoravis - ko ga *be...

Jedino ako ova slika na oglasu nije neka pokupljena sa neta, sto se lako proveri u praksi. Nebitno za pricu, ali iz iskustva sa svog auta znam da se sifra standardnog desnog fara za restyle Bravo zavrsava sa 3 (OEM sifra 51877883), a levog/vozackog sa 4 (51877884). Zato mi je i upalo u oko, pa cisto obratiti paznju i na te "detalje". A ne kada sve montiras i dodjes da upucas farove na zidu, da se hvatas za glavu :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam da su svojevremeno (verovatno je i dalje ta praksa) za ulazak u GB/UK davali nalepnice koje se lepe na far vozila koja nisu RHD - da ne bi zaslepljivala vozače iz suprotnog smera. Istina veće cimanje za "pakovanje" fara - al zato ga i platiš da se uradi :D 

 

Vidim ja da se moram još izveštiti za OEM/Afermarket delove u e-peru. Nema šta kada je neko maher ! Znači da OEM RHD far nije moguće "doštelovati" u poziciju za LHD varijante ? (već odoh off topic)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imas cutoff liniju, koja je predefinisana za LHD i RHD farove (nebitno da li je reflektorski ili projektorski far u pitanju).

"Nasi" farovi imaju desnu ivicu (gledajuci sa mesta vozaca) koja se od tacke zize penje uvis. Kako bi imao vise osvetljenu desnu ivicu puta (zbog pesaka i biciklista) i kako ne bi zaslepljivao vozace iz suprotnog smera. Dok je kod "engleza" obrnuto, onda mozes da zamislis kakav je efekat kada montiras takav kontra far kod nas. Posebno je izrazeno kod reflektorskog fara, projektorski ima metalnim shield-om ogranicen i zaravnjen taj visi deo.

Uvek se krstim i levom i desnom kada nocu po gradu vidim da neko stane recimo iza busa sa takvim farovima. Isti rang sa onima kojima se nivo fara podize kada npr. taj bus ispred krene (umesto da imaju pad, oni gadjaju u nebo i nama ostalima pravo u beonjace, šinko :D). Ili oni koji znaju da im ne radi srednje svetlo, mrzi ih da srede, pa svesno drze upaljena duga. Ko ga je*e, njima ne smeta, to je taj nivo svesti. Zato i kazem da bih za osvetljenje sankcionisao 10 puta gore nego za sve ostalo. Kod nas je situacija KATASTROFALNA po tom pitanju, a vidi se cim negde nocu izadjes na otvoren put.

Svakako RHD far mozes da korigujes po vertikali i horizontali kao i LHD - ali je problem kontra cutoff koji definise metalni shield u projektoru i tu nema pomoci. Jedino da njega skidas i pravis novi/preradjujes, ali onda nema poente kupovina novog fara.

A ne verujem da bi ti bas vozio taj zalepljen stiker na faru ;) - u pravu si, to jeste propis za voznju sa suprotnom orijentacijom. Mislim cak da sam taj stiker vidjao ili u ePer ili u Lineacessori katalogu (dodatne opreme).

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

PS: Evo kako stiker izgleda na reflektoru na Stilu i u GP uputstvu:

 

headlight_mask.thumb.jpg.29d500fbdb27d5c962faaaae0d2ce1b1.jpg GP_Beam_Deflector.thumb.png.552d94e3b3c6e2b2b99bc9b8d870cb96.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...