Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Zašto se plašimo kilometraže?

Recommended Posts

159323-km.jpg

 

Automobil koji je prešao 400.000 kilometara? Taj je ''na samrti'', reći će mnogi i okrenuti glavu od njega kao od gubavca: ''Ne vredi ni trećinu od cene koju je prodavac stavio u oglas. Samo lud čovek može da ga kupi.'' Međutim, često nisu ni svesni da su njihovi ljubimci na četiri točka u stvari prešli i po stotinak i više hiljada kilometara od ''gubavca''...

 

Naslov ovog teksta verovatno deluje detinjasto. Kakvo je to uopšte pitanje? Velike kilometraže se ne plašimo zato što smo plašljivi, već jednostavno znamo da se automobil tokom vožnje ''troši'' i što više kilometara pređe, bliže je svojoj konačnoj destinaciji - auto otpadu. Zato u oglasima, u zavisnosti od godišta, neretko preskačemo one koji su prešli npr. 170.000 km, a onih sa 250.000 km se užasavamo. Verovatno je motor ''pred generalnu'', ko zna u kakvom su stanju dizne, turbina i ''plivajući''... Drugim rečima, ''sigurno mu je izvađena duša''. Međutim, praksa pokazuje da je ovakav pristup često pogrešan. Problem je u tome što se mnogi kupci drže kilometraže kao pijan plota, kao da namerno zaboravljaju da ona može vrlo lako da se smanji i da se smanjuje. Skidanje kilometraže nije karakteristično samo za našu zemlju, Balkan ili jugoistočnu Evropu, već je postalo masovna pojava u čitavoj Evropi, pri čemu to može da uradi svaki vlasnik za dvadesetak ili manje evra (u zavisnosti od vozila i tržišta). Ne upiremo prst ka auto placevima! Samo ukazujemo na realnost - kilometražu skidaju i prodavci privatnih automobila. Skidaju i jedni i drugi i u inostranstvu, u Nemačkoj, Francuskoj, Italiji, Holandiji, Belgiji, Engleskoj... Isto kao i oni koji kupe nov auto u Srbiji, pa ga prodaju posle npr. desetak godina. Dakle, nema potrebe da se niko nađe prozvanim, optuženim i slično - ovo je u stvari javna tajna, kao kada bismo ''otkrili'' da se većina plavuša u Srbiji u stvari farba!

 

Polovna vozila su izdržljivija nego što mislimo

Možda će automobil u periodu od 15 godina da promeni tri vlasnika, od kojih će prva dva da skinu kilometražu. Tako će treći vlasnik vozila sa pređenih više od 500.000 km biti uveren da je njegov ljubimac prešao samo 170.000 km i potpuno se razočarati tim modelom zbog određenih kvarova/problema koje nije očekivao na toj kilometraži. Upravo zbog ovakvih situacija se i dalje održava zabluda da je retkost da automobil stigne do pola miliona kilometara. Isti taj auto, koji je već prešao više od 500.000 km, možda će biti vožen još 100.000 km, pa biti prodat nekome kod koga će preći još toliko. Na kraju završava kod vozača koji će biti ponosan kako je njegov ljubimac prešao ''samo'' 250.000 kilometara i kako se odlično drži za tu kilometražu. Ili će proklinjati dan kada ga je kupio...

 

Stari protiv novih

Zbog masovnog skidanja kilometraže, uglavnom smo u zabludi da je auto posle 200.000 ili 300.000 km ''gotov'', što se poklapa sa realnim ''rokom trajanja'' automobila iz sedamdesetih, osamdesetih, pa i devedesetih godina prošlog veka. Međutim, činjenica je da savremeni automobili imaju neuporedivo bolju antikorozivnu zaštitu (nema rđanja), a motori bez problema prelaze 300.000, 400.000 i više kilometara bez generalne, pri čemu ozbiljne kvarove obično izazivaju dizne, turbo punjač, pumpe, plivajući zamajac, EGR i drugi senzori i slično. Nije šija nego vrat, pomislićete. Slažemo se, u pravu ste. Jednostavno, savremeni automobil je vrlo kompleksna mašina sa mnogo sofisticiranih elemenata, od kojih su neki izloženi velikim naprezanjima.

 

Da li onda uopšte kupovati polovan automobil?

Naravno, zato što za neuporedivo manje novca možemo da dođemo do automobila kakav nikada ne bismo mogli da priuštimo ukoliko bismo insistirali na novom. Biće donekle ''zastareo'' kada ga kupimo, istina, enterijer neće biti kao nov, garancija odavno više neće važiti i postojaće veći rizik od kvarova, od kojih nas najviše plaše oni najskuplji. Međutim, bićemo u prilici da vozimo udoban, brz i atraktivan automobil, koji smo dobili npr. za 5.000 evra, a nov je koštao preko 30.000 evra. Određene popravke nas očekuju, tu nema dileme, uključujući i te naskuplje. Ali zaboravljamo da upravo te skupe popravke toliko obaraju cenu polovnim vozilima. Stoga treba dobro proveriti stanje polovnjaka, proceniti šta još na njemu može da se pokvari u sledećih npr. godinu-dve dana i na osnovu toga doneti odluku o kupovini.

 

Pa ko može da proceni šta će se pokvariti u sledećih godinu dana?!

Može da proceni svako, a koliko će procena biti tačna, to je već drugo pitanje. Šalu na stranu, možda ćemo dati još ''xxx'' evra za dizne, ''yyy'' evra za plivajući, ''zzz'' evra za turbinu... Tu su i protokomer, ''poneki'' senzor i po par spona, kugli, ležajeva, diskovi, neka sajla, glavni kočioni cilindar, hladnjak, crevo, podizači... Čekajte malo! Sve gore navedeno se kvari i na novim automobilima! Upravo tako - često ''potapanje'' papučice gasa pri malom broju obrtaja nateraće plivajući zamajac da vrlo brzo ''podnese ostavku'', dok bez iživljavanja vozača može da traje izuzetno dugo. Isto važi i za turbo punjač - kvalitetno motorno ulje, redovno menjanje ulja, ispravan motor, puštanje turbo punjača da se smiri nakon oštre vožnje pre gašenja motora i on takođe može da traje veoma dugo bez remonta ili zamene.

Dakle, pređena kilometraža nije ni približno presudan faktor pri oceni stanja vozila ili proceni koliko još može da se koristi pre nego što bude spremno za auto otpad.

 

Da li je problem samo u kilometraži? Kratko i jasno - ne. Nije isto:

ukoliko se automobil vozi u Nemačkoj, od toga 70% vremena na autoputu, bez udarnih rupa na lokalnim putevima, a bude redovno servisiran u ovlašćenom servisu, popravljan isključivo originalnim rezervnim delovima, koristi kvalitetno gorivo, itd.

ukoliko je vlasnik bahat i nepažljiv (''nije on kupio mene, nego ja njega''), za volanom najviše vremena provodi u kolonama tokom beogradskih saobraćajnih špiceva, ''lomi'' ga preko šahtova i udarnih rupa, ne menja redovno ni ulje, ni filtere, ni antifriz, ni svećice, toči dizel sumnjivog kvaliteta na ''divljim'' pumpama, ugrađuje najjeftinije ili polovne delove sam ili kod lokalnog ''majstora'' koji mu ostavi stare filtere, natoči ''falš'' ulje (kupuje ga ''na bure'')...

 

Zaključak

Savetujemo da se prilikom kupovine ne fokusirate isključivo na pređenu kilometražu i godište, što je mnogima uglavnom najvažnije. Ne odbacujte u startu automobile sa velikim kilometražama, pošto ćete možda kupiti neki drugi sa još većom, ali skinutom kilometražom.Mnogo je važnije u kakvom je stanju automobil.

 

Ispričaćemo zato jednu anegdotu:

Prodaje čovek auto star 8 godina sa pređenih 310.000 km. Auto uvezen iz Nemačke, korišćen dve godine u Srbiji. U odličnom stanju, motor sjajan, očuvan enterijer, bez ogrebotina... Međutim, niko ne zove, čak ni da ponudi zamenu za građevinski materijal, neki ''krš'' uz doplatu ili da prepolovi cenu. Vidi on da od poštenja nema vajde, pa smanji kilometražu na 135.000 km i stavi novi oglas sa cenom višom za par stotina evra. Sledećeg dana poče da zvoni telefon bez prestanka i automobil je ubrzo bio prodat. Ova ''pričica'' je izmišljena, ali ne biste verovali koliko ima takvih stvarnih priča...

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve mogu da potvrdim, prošli auto sam recimo prodao sa 400.000 i eno ga posle 5 godina još  čovek vozi. Kaže da ni sa jednim nije imao manje problema. Ovaj što sad vozim je isto prešao mnogo, a prodaću ga samo ako me ovi u firmi nateraju, inače ne.

Edited by nesa 169

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 166-ici sam kilometrazu realno konstatovao tek 2,3 dana posle kupovine, kad sam poceo da mu zagledam detalje.:D

 

Ni na oglasu, ni kad sam otisao uzivo da je vidim, ni posle par dana kad sam se razmisljao, mislim da mi kilometraza nije prosla kroz glavu.

 

Inace, bila je najmladja na oglasima, a najveca kilometraza 250.000km, ostale 166 FL sve ispod 200.00km:lol:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ona siva sto je vozio bivsi pilot? Ja taj auto znam kada se prvi put pojavio na oglasim tj.jos kada je pilot okacio.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 godine, malo prešao, eterijer nov, auto NOV NOV NOV :D 

 

 

 

 

Edited by neshaoct
popravio YouTube link

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neki ce se setiti  da sam ja upravo na ovoj temi bas o ovom primerku pisao pa  su me neki ocrnili.

E pa evo  kako taj auto izgleda i kako dolazi do izrazaja ono sto sam napisao. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovoj e klasi crkao motor na 146.000km, a skoda fabia 1.9tdi presla preko milion km, 1.3 miliona km, na 900.000km je radio reparaciju menjaca, turbina milion km, a kvacilo je izguralo vise od milion km, duze od menjaca fakticki, a fabia je 3 klase ispod e klase.

Jedna lasta ne cini prolece i niti se auti nize klase raspadaju na vecim kilometrazama sami od sebe, niti je velika kilometraza garantovana autima vece klase, najvise zavisi do vozaca, pa onda do odrzavanja.

 

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=282494779&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelDescription=motor&makeModelVariant1.modelGroupId=11&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=specifics.mileage&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=a63409dd-3ce9-a1ca-e1ce-ac60cc6fc3bd

 

https://allaboutdieselz.blogspot.com/2016/10/13-million-km-skoda-fabia.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije baš tačan opis iz teksta za Fabiju u odnosu na ono šta tester priča. Motor je od 90 konja (a ne od 101) i na 400.000 km je menjana radilica (doduše zbog razbijanja kartera kamenom i izgubljenog ulja).
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...