neshaoct 9584 Posted December 20, 2016 Automobil koji je prešao 400.000 kilometara? Taj je ''na samrti'', reći će mnogi i okrenuti glavu od njega kao od gubavca: ''Ne vredi ni trećinu od cene koju je prodavac stavio u oglas. Samo lud čovek može da ga kupi.'' Međutim, često nisu ni svesni da su njihovi ljubimci na četiri točka u stvari prešli i po stotinak i više hiljada kilometara od ''gubavca''... Naslov ovog teksta verovatno deluje detinjasto. Kakvo je to uopšte pitanje? Velike kilometraže se ne plašimo zato što smo plašljivi, već jednostavno znamo da se automobil tokom vožnje ''troši'' i što više kilometara pređe, bliže je svojoj konačnoj destinaciji - auto otpadu. Zato u oglasima, u zavisnosti od godišta, neretko preskačemo one koji su prešli npr. 170.000 km, a onih sa 250.000 km se užasavamo. Verovatno je motor ''pred generalnu'', ko zna u kakvom su stanju dizne, turbina i ''plivajući''... Drugim rečima, ''sigurno mu je izvađena duša''. Međutim, praksa pokazuje da je ovakav pristup često pogrešan. Problem je u tome što se mnogi kupci drže kilometraže kao pijan plota, kao da namerno zaboravljaju da ona može vrlo lako da se smanji i da se smanjuje. Skidanje kilometraže nije karakteristično samo za našu zemlju, Balkan ili jugoistočnu Evropu, već je postalo masovna pojava u čitavoj Evropi, pri čemu to može da uradi svaki vlasnik za dvadesetak ili manje evra (u zavisnosti od vozila i tržišta). Ne upiremo prst ka auto placevima! Samo ukazujemo na realnost - kilometražu skidaju i prodavci privatnih automobila. Skidaju i jedni i drugi i u inostranstvu, u Nemačkoj, Francuskoj, Italiji, Holandiji, Belgiji, Engleskoj... Isto kao i oni koji kupe nov auto u Srbiji, pa ga prodaju posle npr. desetak godina. Dakle, nema potrebe da se niko nađe prozvanim, optuženim i slično - ovo je u stvari javna tajna, kao kada bismo ''otkrili'' da se većina plavuša u Srbiji u stvari farba! Polovna vozila su izdržljivija nego što mislimo Možda će automobil u periodu od 15 godina da promeni tri vlasnika, od kojih će prva dva da skinu kilometražu. Tako će treći vlasnik vozila sa pređenih više od 500.000 km biti uveren da je njegov ljubimac prešao samo 170.000 km i potpuno se razočarati tim modelom zbog određenih kvarova/problema koje nije očekivao na toj kilometraži. Upravo zbog ovakvih situacija se i dalje održava zabluda da je retkost da automobil stigne do pola miliona kilometara. Isti taj auto, koji je već prešao više od 500.000 km, možda će biti vožen još 100.000 km, pa biti prodat nekome kod koga će preći još toliko. Na kraju završava kod vozača koji će biti ponosan kako je njegov ljubimac prešao ''samo'' 250.000 kilometara i kako se odlično drži za tu kilometražu. Ili će proklinjati dan kada ga je kupio... Stari protiv novih Zbog masovnog skidanja kilometraže, uglavnom smo u zabludi da je auto posle 200.000 ili 300.000 km ''gotov'', što se poklapa sa realnim ''rokom trajanja'' automobila iz sedamdesetih, osamdesetih, pa i devedesetih godina prošlog veka. Međutim, činjenica je da savremeni automobili imaju neuporedivo bolju antikorozivnu zaštitu (nema rđanja), a motori bez problema prelaze 300.000, 400.000 i više kilometara bez generalne, pri čemu ozbiljne kvarove obično izazivaju dizne, turbo punjač, pumpe, plivajući zamajac, EGR i drugi senzori i slično. Nije šija nego vrat, pomislićete. Slažemo se, u pravu ste. Jednostavno, savremeni automobil je vrlo kompleksna mašina sa mnogo sofisticiranih elemenata, od kojih su neki izloženi velikim naprezanjima. Da li onda uopšte kupovati polovan automobil? Naravno, zato što za neuporedivo manje novca možemo da dođemo do automobila kakav nikada ne bismo mogli da priuštimo ukoliko bismo insistirali na novom. Biće donekle ''zastareo'' kada ga kupimo, istina, enterijer neće biti kao nov, garancija odavno više neće važiti i postojaće veći rizik od kvarova, od kojih nas najviše plaše oni najskuplji. Međutim, bićemo u prilici da vozimo udoban, brz i atraktivan automobil, koji smo dobili npr. za 5.000 evra, a nov je koštao preko 30.000 evra. Određene popravke nas očekuju, tu nema dileme, uključujući i te naskuplje. Ali zaboravljamo da upravo te skupe popravke toliko obaraju cenu polovnim vozilima. Stoga treba dobro proveriti stanje polovnjaka, proceniti šta još na njemu može da se pokvari u sledećih npr. godinu-dve dana i na osnovu toga doneti odluku o kupovini. Pa ko može da proceni šta će se pokvariti u sledećih godinu dana?! Može da proceni svako, a koliko će procena biti tačna, to je već drugo pitanje. Šalu na stranu, možda ćemo dati još ''xxx'' evra za dizne, ''yyy'' evra za plivajući, ''zzz'' evra za turbinu... Tu su i protokomer, ''poneki'' senzor i po par spona, kugli, ležajeva, diskovi, neka sajla, glavni kočioni cilindar, hladnjak, crevo, podizači... Čekajte malo! Sve gore navedeno se kvari i na novim automobilima! Upravo tako - često ''potapanje'' papučice gasa pri malom broju obrtaja nateraće plivajući zamajac da vrlo brzo ''podnese ostavku'', dok bez iživljavanja vozača može da traje izuzetno dugo. Isto važi i za turbo punjač - kvalitetno motorno ulje, redovno menjanje ulja, ispravan motor, puštanje turbo punjača da se smiri nakon oštre vožnje pre gašenja motora i on takođe može da traje veoma dugo bez remonta ili zamene. Dakle, pređena kilometraža nije ni približno presudan faktor pri oceni stanja vozila ili proceni koliko još može da se koristi pre nego što bude spremno za auto otpad. Da li je problem samo u kilometraži? Kratko i jasno - ne. Nije isto: ukoliko se automobil vozi u Nemačkoj, od toga 70% vremena na autoputu, bez udarnih rupa na lokalnim putevima, a bude redovno servisiran u ovlašćenom servisu, popravljan isključivo originalnim rezervnim delovima, koristi kvalitetno gorivo, itd. ukoliko je vlasnik bahat i nepažljiv (''nije on kupio mene, nego ja njega''), za volanom najviše vremena provodi u kolonama tokom beogradskih saobraćajnih špiceva, ''lomi'' ga preko šahtova i udarnih rupa, ne menja redovno ni ulje, ni filtere, ni antifriz, ni svećice, toči dizel sumnjivog kvaliteta na ''divljim'' pumpama, ugrađuje najjeftinije ili polovne delove sam ili kod lokalnog ''majstora'' koji mu ostavi stare filtere, natoči ''falš'' ulje (kupuje ga ''na bure'')... Zaključak Savetujemo da se prilikom kupovine ne fokusirate isključivo na pređenu kilometražu i godište, što je mnogima uglavnom najvažnije. Ne odbacujte u startu automobile sa velikim kilometražama, pošto ćete možda kupiti neki drugi sa još većom, ali skinutom kilometražom.Mnogo je važnije u kakvom je stanju automobil. Ispričaćemo zato jednu anegdotu: Prodaje čovek auto star 8 godina sa pređenih 310.000 km. Auto uvezen iz Nemačke, korišćen dve godine u Srbiji. U odličnom stanju, motor sjajan, očuvan enterijer, bez ogrebotina... Međutim, niko ne zove, čak ni da ponudi zamenu za građevinski materijal, neki ''krš'' uz doplatu ili da prepolovi cenu. Vidi on da od poštenja nema vajde, pa smanji kilometražu na 135.000 km i stavi novi oglas sa cenom višom za par stotina evra. Sledećeg dana poče da zvoni telefon bez prestanka i automobil je ubrzo bio prodat. Ova ''pričica'' je izmišljena, ali ne biste verovali koliko ima takvih stvarnih priča... Autor: Dragan Romčević preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3396 Posted December 20, 2016 A đe je Mrmot ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 347 Posted December 20, 2016 (edited) Sve mogu da potvrdim, prošli auto sam recimo prodao sa 400.000 i eno ga posle 5 godina još čovek vozi. Kaže da ni sa jednim nije imao manje problema. Ovaj što sad vozim je isto prešao mnogo, a prodaću ga samo ako me ovi u firmi nateraju, inače ne. Edited December 20, 2016 by nesa 169 Quote Share this post Link to post Share on other sites
aleksa_indjija 4 Posted December 20, 2016 Na 166-ici sam kilometrazu realno konstatovao tek 2,3 dana posle kupovine, kad sam poceo da mu zagledam detalje. Ni na oglasu, ni kad sam otisao uzivo da je vidim, ni posle par dana kad sam se razmisljao, mislim da mi kilometraza nije prosla kroz glavu. Inace, bila je najmladja na oglasima, a najveca kilometraza 250.000km, ostale 166 FL sve ispod 200.00km Quote Share this post Link to post Share on other sites
zunto 503 Posted December 21, 2016 A ona siva sto je vozio bivsi pilot? Ja taj auto znam kada se prvi put pojavio na oglasim tj.jos kada je pilot okacio. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tesha 18 Posted January 5, 2020 (edited) 4 godine, malo prešao, eterijer nov, auto NOV NOV NOV Edited January 5, 2020 by neshaoct popravio YouTube link 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted January 5, 2020 ^^^ 2.2 dizel sa 136 konja, skoro svih 760k kilometara na otvorenom putu za 4 godine upotrebe u Italiji... 1 dekirs reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
iggyboy 24 Posted January 5, 2020 (edited) https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/15669564/mercedes-benz-e-200 samo 760000km Edited January 7, 2020 by neshaoct prebačeno / dodao printscreen & slike 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
darkman14 5792 Posted January 5, 2020 Ta E klasa mi je toliki plastikaner da nisam verovao da je tako nešto izašlo iz Mercedesove fabrike. Unutra tako sterilan osećaj, ni p od nekog premiuma. 1 1 Zan Batist and neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14520 Posted January 5, 2020 Ti si više za S klasu Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dule 021 656 Posted January 7, 2020 Neki ce se setiti da sam ja upravo na ovoj temi bas o ovom primerku pisao pa su me neki ocrnili. E pa evo kako taj auto izgleda i kako dolazi do izrazaja ono sto sam napisao. 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4525 Posted January 7, 2020 Ovoj e klasi crkao motor na 146.000km, a skoda fabia 1.9tdi presla preko milion km, 1.3 miliona km, na 900.000km je radio reparaciju menjaca, turbina milion km, a kvacilo je izguralo vise od milion km, duze od menjaca fakticki, a fabia je 3 klase ispod e klase. Jedna lasta ne cini prolece i niti se auti nize klase raspadaju na vecim kilometrazama sami od sebe, niti je velika kilometraza garantovana autima vece klase, najvise zavisi do vozaca, pa onda do odrzavanja. https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=282494779&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelDescription=motor&makeModelVariant1.modelGroupId=11&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=specifics.mileage&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=a63409dd-3ce9-a1ca-e1ce-ac60cc6fc3bd https://allaboutdieselz.blogspot.com/2016/10/13-million-km-skoda-fabia.html Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13151 Posted January 7, 2020 Nije baš tačan opis iz teksta za Fabiju u odnosu na ono šta tester priča. Motor je od 90 konja (a ne od 101) i na 400.000 km je menjana radilica (doduše zbog razbijanja kartera kamenom i izgubljenog ulja). Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nemanja342 7 Posted May 30, 2020 (edited) Moja brava danas zaokruzila kilometrazu,pa da se pohvalim,400000! Jos toliko pa neka ide zivot Edited May 30, 2020 by Nemanja342 6 Zvezdo, Flex, horvat and 3 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6451 Posted June 1, 2020 @Nemanja342 Nepotrebno otvorena tema je sada spojena u postojecu Cestitam jubijel! Da pregura jos toliko ! 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites